Ekskluzivno

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

Dizel motor koji je raskrstio s Opelovom „grubošću“

Novo srce

U drugoj polovini životnog veka, nesvakidašnja Opel Meriva iskoristila je laki „lifting“ kako bi predstavila novi dizel blok 1.6 CDTI

Pre bezmalo 4 godine, Opel Meriva iznadila nas je antagonističkim zadnjim vratima, sa otvaranjem u suprotnom pravcu od prednjih. Gotovo revoluconarni sistem, koji omogućava lakši pristup sedištima, iako je u međuvremenu Ford B-Max otisao još korak dalje, inauguracijom kliznih vrata bez centralnog B stuba. Bilo kako bilo, pad interesovanja za Merivom (čitajte pad prodaje, na francuskom tržistu za bezmalo 50%), naterao je odgovorne da porade na dizajnu, i pre svega na motorizaciji. Izmene su međutim veoma skromne, no šta uraditi sa jednim porodičnim vanom, kome izgled nije u prvom planu?

Već kao po običaju ništa posebno, do izmeniti prednju masku (sada šira), sa inflacijom hromiranih detalja. Ujedno je redizajniran i branik, dok je nova svetlosna grupa bogatija za nekoliko LED dioda (opcija za jeftinije verzije). Opšte forme su znači i dalje pomalo nezgrapne, sa velikim staklenim površinama. Gledano iz profila, Meriva deluje „polomljeno“, a sve zbog bizarne forme zadnjeg stakla. U Opelu navode kako je sada donja ivica stakla na prednjim vratima niža, nebi li se ostvarila bolja vidljivost i povećala količina svetlosti u vozilu. Nema problema, uz ogroman stakleni krov, putnici su kao u stakleniku, te je klima uređaj prilikom velikih vrućina maksimalno opterećen.

     
 

najzad sofisticiran agregat iz kuće,
originalan i lak pristup unutrašnjosti,
prostor pozadi,
odnos cena/kvalitet

odziv na gas u najnižim obrtajima,
težina,
udobnost sa točkovima od 17 i 18 cola

Novi dizel
No ono što je skriveno od očiju javnosti, i zbog čega je ova Meriva zapravo i došla na naš test, krije se ispod haube. Nakon dugih godina, Opel je najzad došao do zavremenog dizel bloka, koji stavlja u plakar Fiatov 1.3 CDTI i 1.7 CDTI, poreklom iz japanskog Isuzua. Radi se o motoru koji je proizvod kuće, koji se u iščekivanju slabijih verzija od 95 i 110 KS, trenutno nudi samo sa respektabilnih 136 KS. Bez ikakve sumnje, neuporedivo moderniji agregat od onih koje zamenjuje, lakši i kompaktniji. Sav od aluminijuma, uz pomoć turbo kompresora sa promenljivom geometrijom, razvija 320 Nm, što je za 20 Nm više od 1.7 CDTI/130. Ovo je blok sa najmanjim odnosom mase po jedinici snage, tj 1,4 kilograma po kilovatu.

Zahvaljujući „common rail“ sistemu poslednje generacije, koji radi pod pritiskom od 2.000 bara, u stanju je da ima do deset ubrizgavanja goriva u jednom radnom taktu. Ovaj blok isto tako ima vrlo visok maksimalni pritisak u cilindru, od 180 bara.

Povećanju efikasnosti svoj doprinos daje pumpa ulja (dva moda rada u zavisnosti od broja obrtaja), kao i pumpa rashladne tečnosti, koja se samostalno isključi kada njen rad nije neophodan. Naravno da već sada ispunjava Evro 6 norme o količini izduvnih gasova, jednim delom zahvaljujući novom oksid-azotnom katalizatoru, bez održavanja (116 g/CO₂). Ujedno, Opel je poradio i na šestostepenom manuelnom menjaču, kako bi se smanjilo vreme neophodno za prenose i poboljšala preciznost. U svakodnevnoj upotrebi zaista mu se nema šta prebaciti, posebno jer su i prenosni odnosi dobro odmereni.

Rafiniraniji i elastičniji
No vratimo se agregatu, toliko dugo očekivanom od strane kupaca i samog proizvođača. Prva konstatacija, zaboravite na nekadašnje vibracije i tipično dizel brektanje, pre i nego li je postignuta radna temperatura. U praksi, 1.6 CDTI odlikuje se velikom elastičnošću i dobrim međuubrzanjima, pod uslovom da je kazaljka obrtomera iznad 1.500 o/min, jer spomenuti maksimalni obrtni moment razvija sa 500 obrtaja više, tako da je poželjno pogurati ga u viši režim rada. Ovo se ne odražava na nivo decibela u kabini, novi blok oličenje je kultivisanog rada. Čak i ukoliko je serijski Stop&Start sistem isključen, u radu na mestu mogli bi smo se zakleti da je ispod haube benzinski agregat, posebno jer u „leru“ kazaljka stoji na visokih 1.000 obrtaja. Slično je i u vožnji, kada ga je moguće „navući“ sve do 5.000 o/min. Motor kao stvoren za tešku Merivu (prazna oko 1,5 tona), ne bi li se ostvarile željene perfomanse. Bezmalo 200 km/h i ubrzanje do 100 km/h ispod 10 s. Izvan grada, putni računar pokazao nam je potrošnju od 6-6,5 l, pa sve do 7,5 litara, ukoliko se vozi dinamično.

Za daleke pute..
Sve u svemu, ova Meriva je odlična mašina za savlađivanje velikih distanci, dovoljno udobna, i pre svega sigurna. Pri velikim brzinama impresionira koliko dobro drži pravac, dok se brzom vožnjom po oštrim krivinama, oseća transfer mase i lako podupravljanje. Ogibljenje je nemački tvrdo, što posebno dolazi do izražaja kada je obuvena u niskoprofilne gume (vožena 224/45 R17) i sa kožnim AGR sedištima (Aktion Gesunder Ruckern), poznatim po blagotvornom efektu za leđa. Sa jakim bočnim osloncima i produžetkom ispod kolena, zaista su za primer. I ukoliko joj se na otvorenom putu malo toga može prebaciti, druga je priča u vožnji po gusto naseljenoj sredini. Naime, sa 4,3 m Meriva je sve samo ne mini gradski van.

     
 

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

3,5

Napred

4,0

Funkcionalnost

4,0

Pozadi

3,5

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

3,77

Ukupno

3,70

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,0

Funkcionalnost

4,0

Performanse

4,0

Dizajn

4,2

Kočnice

4,0

Ponuda prostora

4,1

Ukupno:

4,00

Kvalitet materijala

4,1

Motor

4,2

Završna obrada

3,9

Menjač

4,5

Ukupno:

4,07

Cena

3,6

Prosečna ocena: 3,95

Elektro hidraulična asistencija upravljača je nedovoljno snažna, a prečnik okretanja od 11 metara, prevelik. Uz laganu turbo rupu pri polasku, i predug hod papučice kvačila, jasno je da joj ovo nije omiljeni teren. Uostalom, uprkos navedenom Stop&Start sitemu, potrošnja se u stani-kreni vožnji po Parizu kreće oko 9 l. Zabeleženi prosek stabilizovao se na 6,7 l, što je ipak osetno bolje od 1.7 CDTI/130. U vezi sa pogonskim jedinicama, napomena je da se uskoro očekuje benzinski trocilindarski agregat od jedne litre, sa oko 100 KS. Ostali benzinci su zadržani i dobro poznati od ranije (blok 1.4, od 100, 120 i 140 KS).

Napredniji enterijer
Po pitanju unutrašnjosti, izmene su veoma suptilne. Navedimo novi audio i navigacioni uređaj, koji na jednostavan način integriše telefone sa Android i iOS platformama. Pristup menijima pomoću tastera na točku upravljača je jednostavniji nego ranije. Ne i na centralnoj konzoli, gde brojni dugmići i dalje zbunjuju vozača. Maločas spomenuti klima uređaj je preglasan, osim toga, nema komandu sa kojom bi se direktno isključio (mora se smanjiti jačina ventilatora). Pozicija za upravljačem je klasično vanovska, sa svim prednostima i nedostacima koje donosi. No, ono što oduševljava je obilje prostora pozadi, zahvaljujući sistemu nazvanom „fleksi spejs“. Naime, klupa je podeljena u odnosu 40/20/40, pa kada se srednji deo podigne, spoljašnja sedišta mogu se približiti jedno ka drugom. Ukoliko se odgurnu do maksimuma (smeštena na klizačima), prostor za kolena je carski! Zapravo ima tu još dosta praktičnih i orginalnih rešenja, kao sto je „fleksi rejl“ (centralna konzola između prednjih sedišta na šinama), kao i „fleksi fiks“, tj. skrivena platforma za transport bicikala.

Opel Meriva 1.6 CDTI/136

Cena: Od 17.858 evra (za 1.6 CDTI/136)
Motor: turbo dizel, redni/4, 1598 cm³/common rail, 100 kW, 136 KS između 3.500 i 4.000 o/min, 320 Nm između 2.000 i 2.250 o/min
Transmisija: na prednje točkove, M/6
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad torziona osovina
Performanse: 0-100 km/h – 9,9 s, maksimalna brzina 196 km/h
Prosečna potrošnja: 6,7 l (na testu), emisija CO₂ 116 g/km
Karoserija: monovolumen 4/4, DxŠxV 4288x1812x1615 mm, međuosovinsko rastojanje 2644 mm, masa 1503 kg, prtljažnik 400/1500 l

Zbog značajnog prostora namenjenog putnicima donekle trpi prtljažnik, zapremine nekih 400 l. Poseduje duplo dno, kako bi se obaranjem zadnjih naslona, ostvarila potpuno ravna površina. Sam kvalitet materijala i završna obrada su na visokom nivou, upravo kao u popularnom televizijskom spotu na francuskoj TV, gde se daje akcenat na „dojče kvalitetu“. U obnovljenoj Merivi u ponudi su četiri vrste ambijenta. Takođe, predstavnici Opela su naglasili da su ponosni na činjenicu da Meriva nudi najviše opreme i dodataka u klasi.

Od opreme – sve
Voženi Cosmo poseduje sve što se poželeti može, tako da bi zaista bilo suvišno nabrajati detalje. Ostaje nam naravno cena, koja za voženi motor iznosi najmanje 17.858 evra. Najviši završni nivo Cosmo, košta 20.758 evra, plus eventualne opcije. U Francuskoj, gde je obavljena test vožnja, 1.6 CDTI skuplji je od 1.7 CDTI za nekih 1.000 evra, dok na sajtu Opela za Srbiju stoji da je identična za oba agregata!? Ukoliko je to tačno, eto prilike da se dođe do savremenenog, snažnog i ekonomičnog agregata, po interesantnoj ceni. U svakom slučaju, bez obzira da li se radi o osveženoj ili „staroj“ Merivi, kupovina je bez većeg rizika. Jer pojedina ispitivanja sprovedena u Nemačkoj pokazuju da se nametnula kao „best in quality“, u kategoriji automobila od 2-3 godine starosti. Isto tako, anketiranjem aktuelnih vlasnika (J.D. Power), izbila je na sam vrh liste, sa 80,6 % zadovoljnih vozača.

Tekst i slike: Perica Rajković
16430
Postavljeno: 29.07.2014

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

moron
29.7.2014 09:47
12
0

Pre svega, pozdrav autoru testa, koji nastavlja sa svojim dosta realnim prikazima vozila. Doduše, nekada i malo i omane ili ga na tren "ponese subjektivnost", ali i on je čovek. Sve u svemu, kamo sreće da su testovi drugih takvi.

"Gledao" sam ovo vozilo i meni su najveći problem "suicidna" zadnja vrata, ne samo zbog one večite dileme ( kako sa iste strane vozila na uskom parkingu istovremeno da vratima pridje i u kola udje putnik prednje i zadnje klupe ),već i zato jer ja pri ulasku na zadnja sedišta "zapinjem ramenom" za C stub ( kakav problem imam i u B maxu ). Zaista mislim da su ta vrata totalni promašaj i da je toga i opel svestan i da ih sledeća meriva imati neće. Inače, po svemu ostalom, auto je "na svom mestu" - ukoliko malo zanemarimo cenu.
Mislim da je politika "paketiranja" malo bezobrazna, tj. siromašna za ovo vreme (npr. tek u 3. paketu dolazi alu), dok su neke opcije možda skupe ( sedište vozača sa izvlačenjem sedalnog dela je oko 750, pri čemu je sam taj dodatak krajnje banalan, mehanički "patent", smešan, ne košta ih ni 20 eura ), dok su neke opcije u granicama proseka (npr. panorama je oko 750).
Tek, da nema ona stupidna zadnja vrata, rekao bih "BRAVO"!

Preza
29.7.2014 10:41
11
1

Tekst korektan.U praksi mislim da nece biti tako sjajno.Ler na 1000 ob/min.,to stvarno ne razumem.Nisam impresioniran..

serpico
29.7.2014 13:33
10
1

u zadnjem broju hrvatskog izdanja Ams-a ima test astra,meriva i zafira sa ovim novim 1.6 tdci-jem koji je dobio najvise ocjene!najbolje se snasao u astri gdje trosi oko4,6l a astra je teza od konkurencije oko 100kg u prosjeku ,to znaci da bi ovaj motor u laksoj karoseriji bio skoro pa perfektan!vjerojatno ce zablistati u novoj astri koja se sprema za 2016!koja ce biti olaksana!evo sad se vise ne moze reci opel je dobar al ne daj boze sa dizelom,sada je ovo bas opelov motor,ne fiatov,ni gm-ov,bas je razvijen u tehno centru u rizelshajmu a pravit ce se u madjarskoj u najmodernijoj tvornici!tj. vec se sastavlja!jos pise kao i ovdje da je jako tih i ugladjen i voli visoke okretaje i vozi se lako kao turbo benzinac !ali opet medalja ima dve strane tako da astra sa ovim novim strojem kosta u hr visokih 188 000 kn sto je priblizno 23 000eura!

karadjole
29.7.2014 13:44
6
2

sta vam smetaju ta vrata sto se otvaraju tako pa i prvi ficho je imo taka vrata i rolls phantom ima taka vrata i wraith i drophead coupe!mislim nije auto los zbog toga nego je samo drukciji i trba se naviknuti na to!Meni licno se meriva ne dopada pre bih kupio astru caravan ili cak zafiru kada bi mi takav automobil bio potreban i da svakako sa ovim motorom koji je konacno vrhunski proizvod opela koji do sad nije bio poznat po "dobrim" dizelima mada su fiatovi tj. alfini 1.9 dizeli bili vrlo dobri pa cak pouzdaniji od cuvenog 1.9 tdibja iz vw grupe ali navika je navika i imidzbje imidz i tesko se vraca a brzo gubi,ali sada je to sve nebitno jer ovo je odlican motor ali kaobi svakom novom t dizelu odrzavanje je skupo ali tako je to!

Aleksandar
29.7.2014 19:52
6
4

Deluje ok osim centralne konzole koja je pretrpana.

Rasomon
29.7.2014 22:10
7
10

Solidan auto od loseg brenda! Samo ta cena, pa nije je pravio mercedes.

karadjole
30.7.2014 19:16
4
1

Rasomon opel nije nikad bio los brend automobila jedino sto je pravio nezanimljive i neatraktivne automobile i sto mu GM kao vlasnik uvelike otezavao svojom politikom razvoj i ulog u kvalitet u mnogim segmentima ali danas je opel vrhunski auto sa vrhunskom kvalitetom i motorizacijom jedino sto jos ima taj ruralni imidz od kraja 80 tih i loseg kvaliteta 90tih ali svi su imali uspone i padove!

serpico
31.7.2014 08:26
3
0

slazem se sa komentarom karadjoleta ,ali sa opelom je dvojak okus u ustima,hocu reci da imam primjera gdje su vlasnici iznimno zadovoljni do onih koji opel ne mogu da vide ni na slikama,ali opet danas su druga vremena samo sto je jako tesko nekoga uvjerit da je opel opet vrhunski auto atraktivnog dizajna i velike pouzdanosti kao nekad!ali ljudi me kuze da je opel digao i cjene auta tako da to vise nije opel corsa sa 3 vrata iz 95 ili polu trula vectra sa kojom se prevozi od prasaca do gradjevinskog materijala!to su sad profinjeni auti (cascada,insignija,..)

Rasomon
31.7.2014 11:18
2
9

Ha, ha, , opel prestizan i kvalitetan brend. Da nije mozda konkurent mercedesu?
Nemojte svasta pricati, opel je narodni auto kome bi najveci plus trebao biti odnos ulozeno/dobijeno, tako su pozicionirani vec decenijama. Problem je sto im u poslednje vreme ni taj odnsos ne ide kako treba, pojavili se drugi bolji igraci u tom segmentu i opel konstantno gubi pare. Igraju na kartu dizajna u poslednje vreme, ok mozda je dizajni najbolji deo njohovih automobila ali ako uporedite specifikacije vozila videceteda se svemirski daleko od vrha, da su po pouzdanosti medju najgorima.

transformer
31.7.2014 15:18
3
1

@rasomon
Nisi u pravu. Pa i u tekstu ti pise da je meriva pobjednik JD power kategorije 2-3 god.
ja sam je kupio iz nuzde - zbog djece. odusevljen sam autom. npr. taj prtljaznik, koji na papiru nije puno veci od golfa 6, u praksi je mnogo upotrebljiviji i prima mnogo vise prtljaga. ko koristi kolica zna koliko je korisno sto je klupa djeljiva 40/20/40.
intelilink je bolji nego sistemi u audiju ili bmw-u.
sto se tice otvaranja zadnjih vrata, mnogo mi vise znaci sto dijete ne moze da mi istrci iz auta, nego hocu li sacekati da ono udje, pa onda ja. svakako ga moram vezati u sjediste, sto je sa ovakvim vratima mnogo jednostavnije.
sve u svemu, auto je bomba, ali njegove prednosti mogu cijeniti samo porodicni ljudi

karadjole
31.7.2014 19:20
5
1

opel nije premium brand ali nije ni los ,potpuno je konkurentan svom najvecem rivalu vw jedino je problem sto opel nije sam svoj gazda nego je deo macehinskog GM-a,nikada nije pravio lepse i bolje aute nego sada!A cena mu je porasla zato sto su ga hteli pozicionirati iznad bratskog chevroleta koji ce se uskoro prestat prodavat u evropi.!a po Dekri insignia je3 cu godinu zardom najpouzdanija u nemackoj!tako da neznam ko laze!!!rasomon ocito si hejter opela ili si imo opela koji ti se kvario!

Paprikar
31.7.2014 21:36
5
0

Opel je uvek imao odlicne agregate i menjace koji su znali da predju ozbiljne kilometraze, doduse to se odnosi na benzince, cak i sa ovim novijim turbo benzincima nikada nije bilo problema. Sto se tice ovog agregata, on je posle 9-10 godina pauze prvi Opelov dizel agregat, i tek treba da se pokaze, ali vidim da ga hvale na testovima u kojim god novinama da procitam pa i na inostranim.

aleksa
01.8.2014 14:59
4
0

Bas lep automobil za gradsku vozjlu i potovanja

don
02.8.2014 14:24
1
14

opela hvale da bi se prodao, inace je to orkestrirano od same njemacke vlade, pa onda mediji po njihovom kontrolom, po Njemackoj i svijetu dje imaju svoje flijale, pise iste gluposti. Ocite mane skrivaju tj ne daju im znacaj, a sitne prednosti pokazuju kao vrhunac inzinjeringa. Cisti marketing i vecinom, laz. Za insigniju su pricali kako je po kvaliteti u vrhu, medjutim objektivni izvjestaji, forumi, govore da je rijec o kvarljivom smecu.
Sad su napravili dizel motor, wow, sa toliko godina kasnjenja, gori su od VW, kad vec toliko kasne red bi bio da naprave nesto dobro, a da li su to uspjeli, ostaje da se vidi nakon godina upotrebe. Govoriti kako je rijec o odlicnom motoru u njegovoj prvoj ili drugoj godini na trzistu, je vise nego smijesno i ne profesionalno. Svi se nadamo da su napravili dobar motor, kazem, s obzirom da kaskaju 15tak godina, red bi bio da ga naprave kak spada, no vidjecemo jesu li...
Dizajn unutrasnjosti, pretrpana konzola, volan koji izgleda kao otvarac za konzerve, sitne brojke i ruzan font slova na brojacima tj mjeracima, losa plastika na dodir kao i vizualno, nepregledna karoserija, i onda nacin otvaranja tih vrata je imbecilan, jednostavno model je osudjen na propast. Glavni razlog su navike kupaca. Iz iskustva znamo da se navike tesko mijenjaju, a sada bi vi sa ovakvim vratima da mijenjate navike kupaca, miliona ljudi? Ludost, na koju ce nasjest poneki ekscentrici i naivci koji ce se godinama tjesit, uvjeravajuci sebe i druge da su kupili dobar proizvod. Kad je koji ekscentricni auto uspio? Pogledaj lancie, citroene itd. Nece ni ovaj.
Opel je auto za obicnu raju i da nije njemacki, malo ko bi ga kupovao. Sta mislim kad kazem njemacki, pa to da Merkelici ne pada na um da ugasi radna mjesta, pa ce ga nastojati ostaviti u zivotu pod svaku cijenu. Boljih firmi ima koji prave ljepse, pouzdanije, oku i novcaniku ugodnije automobile, modernije itd.

serpico
02.8.2014 18:17
10
0

ajde Done ne serenday da je opel bas toliko los odavno bi propo,a on je uvjeravam te najbolji brand cijelog GM-a,od kojeg tehnologiju kopira chevrolet a buick je danas na trzistu sad-a u biti prepakirani opel kao u UK vauxhall!opel je bio pred bankrotom vec 2puta ali sto se ipak u zadnji tren veliki (gubitas) gm predomislio i nije ga prodao recimo kinezima ili koje kakim fondovima e pa zato sto opel ipak ima tradiciju i star je preko 125 godina!samo da znas imam kolegu koji je uzeo insigniju na lizing na firmu ,auto je star 4g. ima 160 ks i 160 000km i nikakve ali bas nikakve kvarove nije imao sem redovnih servisa i mjenjanja guma i kocnica!!!!onda se cudim kako se to smece nije raspalo???

Paprikar
02.8.2014 22:04
7
0

Don je jedan obican hejter koji u principu mrzi sve sto je Made in Germany, verovatno to radi jer hvali nekog francuza ili italijana u koga je prilicno zadovoljan jer sa njim predje jedva 4-5.000 km i moze da kaze da nema mane. Mnogi su takvi ovde.

alfa
02.8.2014 23:08
10
0


ovaj auto je od 2010. prodat u preko 300.000. sama cinjenica, navedena u tekstu, da je pobednik kada je zadovoljstvo vlasnika u pitanju govori dovoljno sama za sebe.
ova restilizovana sa novim motorom i menjacima moze biti samo bolja

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: