Online plus

Opel KARL

4.01KPregleda

KARL

Opel ulazi u segment modela koji koštaju ispod 10.000 evra

Mali ali prostran, razigrane pojave i iznad svega racionalan – to je ono što kupci ulaznog segmenta mogu očekivati od Opela, počev od leta 2015. Njegovo ime je KARL, a zapravo predstavlja omaž sinu osnivača kompanije.

Budući kupci će biti u prilici da postanu vlasnici 3,68 m dugog, dopadljivog automobila sa petoro vrata, za do pet osoba. Pored toga, nova akvizicija u Opelovoj porodici može biti opremljena brojnim tehnologijama u oblastima bezbednosti, komfora i info-zabavnih sistema, među vodećim u segmentu. KARL je pogonjen modernim jednolitarskim, trocilindarskim benzinskim agregatom poslednje generacije. KARL, ADAM i Corsa će Opelu podariti najubedljiviji portfolio malih automobila ikada, počev od leta 2015., koji će ujedno biti i najmlađi na tržištu, što će biti prilično jak adut nemačke marke.

„Kratak, atraktivan i karakteran – naziv KARL reflektuje svoje najubedljivije atribute. Opelov novi ulazni model je „odrastao“ automobil, koji će da prija kako srcu tako i intelektu“, objasnio je šef Opel Grupe dr Karl-Tomas Nojman (Karl-Thomas Neumann). „Karl nudi tipične Opelove vrline, počev od visoke tehnologije, preko tihog jednolitarskog, trocilindarskog motora, pa do nagrađivanog IntelliLink info-zabavnog sistema. Opel KARL je idealan automobil za cenovno osvešćene kupce, koji žele da svakodnevnu upotrebljivost sjedine sa komforom i modernim tehnologijama.“

Oštre linije sa karakterom
KARLov „anfas“ krasi tipičan Opelov „osmeh“ u vidu hromirane aplikacije na koju je postavljen amblem marke. Gledajući sa strane, tri precizne, oštre linije karakterišu najmanji među Opelima. Karakteristična bočna linija u vidu „sečiva“ je izražena na vratima, gde reflektuje Opelovu filozofiju skulpturalnog, preciznog dizajna. Druge dve oštre linije izviru iz ručki vrata, naglašavajući dinamičan karakter i akcenat na kvalitetu izrade. Velika prednja i zadnja svetla doprinose lepršavoj pojavi, kreirajući sveukupan dizajn sa izuzetnim akcentom na detaljima za vozilo ove klase.

Tehnologije i atributi koji tope srca vlasnika malih automobila
Ipak, najvažnija stvar je: Opel KARL ne samo što dobro izgleda, on impresionira i sa „unutrašnjim“ vrednostima. Ispod haube, poseduje najnoviju generaciju Opelove tehnologije kada je reč o pogonu. Novi 1.0 ECOTEC sa 55 kW/75 ks, moderni trocilindarski benzinac sa i kulturom rada i efikasnošću za primer, razvijen je posebno za KARL. Vozači mogu snagu po želji optimalno da prenose na točkove preko modernog, mekog, petostepenog menjača. Šasija i upravljački sistem KARLa su razvijeni u cilju obezbeđivanja visokog nivoa bezbednosti i komfora, i na ovom planu je Opelov mališan u vrhu segmenta.

U skladu s navedenim, KARL će biti opremljen brojnim sistemima u kategorijama bezbednosti i komfora, što nije tako uobičajeno za ovaj cenovni razred, a Opel će preuzeti na sebe obezbeđivanje modernih tehnologija po pristupačnim cenama. Pored standardnog ESP-a sa kontrolom trakcije, ABS-om sa elektronskom distribucijom kočione sile i asistencijom pri kretanju uzbrdo (Hill Start Assist), koja sprečava kretanje automobila unazad prilikom starta, KARL može biti opremljen dodatnim sistemima poput upozorenja izlaska iz vozne trake (Lane Departure Warning). Prednji senzori kamere koja skenira put ispred, upozoravaju vozača zvučnim signalom i trepćućim žutim svetlom na instrument tabli kada vozilo bez namere vozača izlazi iz vozne trake.

KARL takođe odlikuje i gradski režim vožnje (City mode), čijim se aktiviranjem pritiskom na dugme pojačava servo asistencija na volanu. Ovaj sistem već postoji na ADAMu i Corsi. Pored toga, sistem asistencije pri parkiranju (Park Assist), prevenira neželjeni kontakt upozoravajući vozača zvučnim signalom, prilikom približavanja prepreci u vožnji unazad. Tempomat sa limiterom brzine obezbeđuje vožnju u okvirima dozvoljene brzine, što je od izuzetne pomoći u gradskim gužvama i zonama ograničenja od 30 km/h. Svetla za maglu garantuju bolju osvetljenost u teškim uslovima vidljivosti, dok funkcija bočnog osvetljenja olakšava manevre skretanja i čini vožnju bezbednijom.

Lista opcija vezanih za komfor, asistenciju i bezbednost, dostupna za KARL, zaista je izdašna kada imamo u vidu segment kome ovaj automobil pripada. Opciono grejanje prednjih sedišta uz grejani, kožom presvučeni upravljač obezbeđuju prijatnu toplinu zimi. U letnjim danima može još više da se uživa sa opcionim krovnim prozorom.

Praktično dopadljiv – dopadljivo praktičan
Mali Opel KARL ne samo što je potpuno „sazreo“ u oblastima komfora i bezbednosti; njegov kabinski prostor je prostran, orijentisan na vozača. Želja Opela je da on vozaču i putnicima pruži osećaj prostornosti, kvaliteta, uz pažnju obraćenu na svaki detalj, što je ranije moglo da se pronađe samo u skupljim automobilima. Vlasnici KARLa će takođe moći da budu u potpunosti mrežno povezani sa spoljnim svetom preko nagrađivanog Opelovog IntelliLink info-zabavnog sistema, koji obezbeđuje potpunu integraciju sa Apple iOS i Android uređajima, i uvodi svet pametnih mobilnih telefona u automobil.

Pored danas neizbežne konektivnosti, KARL je ujedno i praktičan automobil, koji nudi dosta prostora uprkos kompaktnim dimenzijama. Spolja gledano, KARL će definitivno izazvati pažnju radoznalaca već pri prvom pogledu, sa ukupno deset razičitih boja karoserije i različitih dizajnerskih rešenja naplataka od 14 do 16 cola. Iz svega navedenog, Opelov najmanji model, koji će zaokružiti ponudu nemačke marke u segmentu malih automobila od sledećeg leta, je u isto vreme praktično dopadljiv i dopadljivo praktičan, i to po ceni ispod 10.000 evra.

Redakcija

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery