Ekskluzivno

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

Povratak platnu

Opel je ponovo ukazao poverenje platnenom krovu, nakon iskustva sa rigidnim metalnim, kod bivše Astre Twin Top. Nazvan Cascada, ovaj elegantni kabriolet znatno je veći i prestižniji od prethodnog, do te mere da se može nadmetati sa superiornijim segmentom

Voziti novi model uvek je uzbuđujuće, a kada je kabriolet u pitanju, ovo ima posebnu dimenziju. A ukoliko je još i pokretan nepoznatim agregatima, sreća je potpuna. Hmmm, zapravo i nije, jer decembar u Parizu, kada je obavljena probna vožnja, nema ništa zajedničko sa Azurnom obalom, ukoliko to nisu novogodišnje jelke i svetleće dekoracije ulica i izloga. No dobro, ukoliko zbog toga nismo mogli svo vreme voziti sa vetrom u kosi, barem smo se uverili u izolaciju kabinskog prostora, bez da smo zaboravili testirati grejanje. Jer poznata je stvar da se kabrioleti većim delom vremena voze sa krovom nad glavom, u „toplesu“ su jedva par meseci godišnje. Uprkos tome, interesovanje za njima i dalje postoji (uz evidentan pad prodaje), što je podstaklo Opel da ponudi i ovakav vid karoserije.

Doista sa par godina zakašnjenja, jer je Cascada u suštini Astra IV kabriolet (postavljena na blago modifikovanoj platformi), iako se zbog potreba koncepcije izdužila na čitavih 4,7 m. Međuosovinsko rastojanje je veće za skromnih 10 mm, odnosno identično je kao kod Astre OPC. No poreklo je primetno isključivo u prednjem delu, počevši od A stuba, izmene su radikalne. Kratko vetrobransko staklo, uz elegantan i fluidan profil, koji se završava dugim metalnim poklopcem prtljažnika, čine Cascadu retko prijatnom na oko. Bez obzira da li je sa ili bez pokrivača nad glavom, gledana iz bilo kojeg ugla, uvek izgleda privlačno. Ujedno mišićava i elegantna, sa točkovima od najmanje 18 cola (uz doplatu od 19, pa i 20 cola), u poređenju sa bivšom Astrom Twin Top izgleda neuporedivo prestižnije. Ovako gledano na stvari, možemo konstatovati da su Opelovi dizajneri sjajno obavili posao, a inženjeri?

Umetnost kompromisa
Elagantan kabriolet za sva godišnja doba, sa četiri mesta i prihvatljivo prostranim prtljažnikom, pa uz to siguran, sa modernim agregatima i relativno pristupačnom cenom, evidentno privlači veliko interesovanje. Po Opelu, auto snova, sposoban da ispuni sve potrebe omanje porodice. Kvaliteti koje je nekada posedovao njegov ne tako daleki rođak, Saab 9-3 kabriolet, na koga se očigledno želela ugledati i Cascada. Sa kakvim uspehom pitate? Za dizajn smo konstatovali da je pošteđen bilo kakve kritike, što možemo potvrditi i za upotrebnu vrednost, bez obzira na klimatske uslove.

Zubato decembarsko sunce ipak nam je dozvolilo vožnju bez krova nad glavom, bez obzira na podsmešljive poglede pariskih vozača i prolaznika. Verujte mi na reč, sa podignutim prozorima i mrežom protiv vrtloženja vazduha (eliminiše upotrebu zadnjih sedišta), putnici napred su odlično zaštićeni. Uzevši u obzir da se transformacija može izvršiti u vožnji, pri brzini do 50 km/h (za samo 17 sekundi), nema nikavog razloga ne profitirati u kabrioletu. Posebno jer je tako i vidljivost odlična, a kratko vetrobransko staklo ne zaklanja pogled na nebo. Mala zamerka, ukoliko se krov već može podići, odnosno spustiti u vožnji, zašto je zaboga neophodno držati prst na prekidaču? Jer čim se popusti pritisak, transformacija se zaustavi, dok se prozori naknadno moraju podići drugim prekidačem. A kada se baš i mora navući krov, do izražaja dolazi odlična akustična udobnost. Naime, višeslojni platneni krov, sa efikasnom izolacijom, obara nivo decibela na iznenađujuće nizak nivo. Jedino se u tunelu oseća veća razlika između kupea i standardne Astre.

Spomenuli smo i četiri sedišta, no uprkos impozantnim dimenzijama, Cascada ne obezbeđuje putnicima pozadi isti nivo udobnosti. Sve zavisi od solidarnosti vozača i suvozača, barem kada se radi o prostoru za kolena. Za glave ga ima dovoljno, ukoliko niste viši od nekih 1,8 m. Pristup je relativno jednostavan, pre svega zahvaljujući elektromotorima u prednjim sedištima, koji ih automatski pomere unapred. Osim toga, prednja sedišta su neuporedivo konfornija, sa snažnim bočnim osloncima i produžetkom ispod kolena. O njima bi smo mogli ispisati čitavo poglavlje, recimo samo da su elektropodesiva po svim pravcima, sa lumbalnom potporom i grejačima. Nažalost, kako ništa u životu nije džaba, za ovakav luksuz, plus nekoliko vezanih opcija, mora se doplatiti čitavih 3.000 evra! A kada smo se već dotakli unutrašnjosti, recimo da enterijer neodoljivo podseća na Astru, barem kada se radi o komandnoj tabli.

Zapravo jedina vidljiva razlika odnosi se na „kačket“, iznad instrumenata, koji se ovde proteže prema centralnoj konzoli. To znači da su više manje nasleđeni svi kvaliteti i mane, gde u poslednje spadaju previše brojni dugmići i komande. Uprkos tome, voženi model deluje znatno prestižnije, kvalitetnije fabrikovan, opet zahvaljajući kvalitetnim kožnim sedištima (Nappa), kao i diskretnom crvenom osvetljenju (oko ručice menjača, po obodu vrata, pri dnu enterijera...), koje dolazi do izražaja noću. Da bi zaokružili priču, moramo se pozabaviti i prtljažnikom, koji u najboljem slučaju poseduje 308 l. Korektno, ali samo kada je krov podignut. U kabriolet konfiguraciji manji je za 100 l, zbog zaštitne police, u koju se uredno složi krovna konstrukcija. Za pohvalu je što se može povećati obaranjem zadnjih nalona (maksimalna zapremina poraste na 750 l), a za kritiku mali ulazni otvor. Poklopac se otvara lakim pritiskom na znak Opela.

dizajn,
kratko vetrobransko staklo,
brza transformacija,
udobnost,
sigurno ponašanje

težina,
preglednost unazad sa podignutim krovom,
prečnik okretanja,
potrošnja,
cena

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo 195 KS

Motor: dizel, 4 cilindra, direktno ubrizgavanje + dva turbo punjača
Zapremina: 1.956 cm3
Snaga: 195 KS, pri 4.000 o/min
Obrtni momenat: 400 Nm, pri 1.750 o/min
Menjač: manuelni, šestostepeni
Meduosovinsko rastojanje: 2.695 mm
Pogon: na prednjoj osovini
Dimenzije: 4,696 / 1,839 / 1,443 m
Zapremina prtljažnika: od 208 do 308 l (sa podignutim krovom)
Pneumatici: 235/50 R18
Masa: 1.816 kg
Rezervoar za gorivo: 56 l
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,4 sekundi
Maksimalna brzina: 230 km/h
Prosečna potrošnja na testu: 8,3 l
Nivo izduvnih gasova: 138 g/CO2
Početna cena za 2.0 CDTi Biturbo: 22.948 evra

Veliki potencijal šasije
Odmah po startovanju motora, utisci su pozitivni. Pozicija za upravljačem je odlična, a teleskopska ručica, osim što daje poseban „šmek“, pomaže vam da dohvatite sigurnosni pojas, bez da se ušinu leđa. Nemoguće je a ne spomenuti fantastičan kožni upravljač, debljine dečije ruke, koji kao da je realizovan u nekom sportskom odeljenju BMW-a. E, sad, ide li jedan dizel agregat uz kabriolet, stvar je ukusa, no nama je zapao upravo jedan takav. Nazvan 2.0 CDTi Biturbo, razvija čitavih 195 KS, što samo na prvi pogled izgleda mnogo? Naime, sa dva putnika i punim rezervoarom, ova Cascada dostiže, verovali ili ne, dve tone! Nije onda čudo da sa tolikom konjicom ispod haube, ne ostvaruje očekivane perfomanse. Na papiru sve izgleda sjajno. Dva turbo punjača, od kojih se manji aktivira pri niskim obrtajima, što mu obezbeđuje zavidnu elastičnost. Sa samo 1.250 o/min, razvija 320 Nm, odnosno 80 % obrtnog momenta.

Maksimalnih 400 Nm, raspoloživi su između 1.750 i 2.500 o/min. Opel ga je naravno snabdeo i direktnim ubrizgavanjem, treće generacije, kao i Stop&Start sistemom, kako bi se smanjila potrošnja i zadovoljili sve strožiji eko standardi (135 g/km CO₂). U praksi, ovo se odražava veoma dobrim međubrzanjima, ali da bi se „odlepila“ iz mesta, Cascadi treba dugih 9,4 sec do 100 km/h. I to sa manuelnim šestostepenim menjačem, uzgred rečeno, ne preterano preciznim, dok je automatski rezervisan za slabiji dizel 2.0 CRDi/ 165 KS. U ponudi su i dva benzinska agregata, „mali“ 1.4 Turbo, od 120 i 140 KS, kao i novi 1.6 T/170 KS. Dole potpisani imao je priliku provozati i ovaj, koji se pokazao neuporedivo diskretnijim, pa ukoliko hoćete i prijatnijim u svakodnevnoj upotrebi. I njegova elastičnost je za pohvalu, jer je 280 Nm (kada proradi „overboost“) raspoloživo sa samo 1.650 o/min. Ukoliko bi trebalo izabrati između svih navedenih motora, prednost dajem njemu, između ostalog i zbog cene, niže za oko 2.500 evra od 2.0 CDTi Biturbo.

No, ono što posebno impresionira kod Cascade je opšti komfor, na neubičajeno visokom nivou u ovom segmentu. U Opelu su ozbiljno poradili na krutosti šasije, do te mere da je veća za 41 % od bivše Astre TwinTop. Time se i objašnjava značajan porast težine, iako se na platnenom krovu uštedelo pedesetak kilograma (u poređenju sa metalnim). Karoserija je već kao po običaju pojačana u pragovima i okviru vetrobranskog stakla, sve u svemu bezmalo 300 kg više od Astre hečbek! Krajnji rezultat je vredan hvale, što nam je nevoljno potvrdio i jedan francuski konkurent. Naime, u okviru razmene mišljenja i iskustva (uobičajna praksa), pozajmljena je na kraću probu specijalizovanom odeljenju, zaduženom za praćenje i analiziranje konkurencije. Zaključak; nema nervoznog podrhtavanja unutrašnjeg retrovizora i upravljača (karakteristično za kabriolete), još manje uvijanja šasije prilikom temperamente vožnje.

To ne znači da je ova sportski nastrojena, kao recimo jedan BMW Serije 3 kabriolet, Cascada je pre svega oličenje udobnosti. Njeno oslanjanje, čak i u osnovnoj formi, bez opcionog FlexRide sistema, odlično „pegla“ sve nepravilnosti puta, bez obzira na ogrome pneumatike od 19 cola. Na autoputu, čak i pri prohibicijskim brzinama, klizi kao po ulju, uz veoma nizak nivo parazitnih šumova. Posve normalno, ukoliko se zna da su pojedina rešenja preuzeta iz Insignije OPC (HiPer Strut MacPherson napred i „Wattov“ sistem torzionog oslanjanja pozadi), čime odskače od ostatka familije Astra.

Kao da je Opelovim inženjerima prevashodni cilj bio da impresioniraju direktne konkurente, tipa VW Eos ili upravo restilizovani Megane CC. Nažalost, sve ovo se odražava na cenu, gotovo na nivou premijum segmenta. I ukoliko početna još i izgleda primamljivo (22.304 evra), za Biturbo treba ispisati ček od 29.122 evra (završni nivo Convertible Cosmo).

Ovo pod uslovom da ne posegnete ni za jednom od nebrojenih opcija, u protivnom, lako stižemo do svote od oko 37.000 evra! Čega tu konkretno ima, nećemo nabrajati, jer je lista duga kao dan bez hleba. Detalje možete pronaći na ovlašćenom sajtu proizvođača, recimo samo da osnovna oprema podrazumeva sve što se očekuje od jednog savremenog vozila, sa velikim ambicijama, jer Cascada ih evidentno ima, rekli bismo više-manje opravdano. Pored cene, možemo joj prebaciti i povišenu potrošnju, koja je u slučaju voženog 2.0 CDTi Biturbo, iznosila visokih 8,3 l u proseku. Šala u poređenju sa benzinskim 1.6T, koji po putnom računaru „’ladno“ prebacuje dvocifreni podatak. Kome je do štednje, bolje je da sačeka novi 1.6 CRDi/136, koji se pokazao dovoljno ekonomičnim čak i u velikoj Zafiri Tourer. Šta još reći za kraj? Možda da je Cascada najlepši Opel nakon kupea Calibra iz 90-ih godina, zavodljiv i požudan. Ujedno je i dovoljno polivalentna, kvalitetno urađena i prijatna za vožnju. Samo po sebi, sve ovo trebalo bi biti sasvim dovoljno za zapaženiji uspeh, posebno što se kabrioleti ovakvoga tipa, mogu izbrojati na prste jedne ruke.

Tekst i slike: Perica Rajković
8351
Postavljeno: 21.01.2014

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

serpico
21.1.2014 09:44
0
0

prelijep cabrio premium izgleda!bravo Opel!

likic
21.1.2014 10:23
0
0

Ovo je prilicno seksa za male pare!?
Opel grabi napred, neverovatno je koliko je otisao ispred Alfe a rekao bih i VW po kvalitetu i dizajnu

YU217
21.1.2014 10:37
0
0

Opel ubija VW ! Porediti ga sa Alfom nije umesno, cak je i dizajn atraktivniji kod Opela da ne kazem ostalo

salej.
21.1.2014 10:50
0
0

Haista sjajno izgleda. Jos sa onom braon-bez kozom, savrseno. Ne volim Opel, ali zaista u poslednje vreme prave odlicne automobile. Cascada je san snova

ja
21.1.2014 12:44
0
0

Da mi ih je vidjeti da su sami pravili dizel!

#samokazem
21.1.2014 15:34
0
0

Porediti Alfu i Opel je kao porediti dan i noc, u njasirem smilu. Alfa automobil sa dusom! Opel nemacka kvaliteta i istrajnost. Ipak na kraju Alfa stara 50 godina vredi 10x vise od bilo kojeg Opela!

hanzi
21.1.2014 16:36
0
1

bio sam u njemackoj ljetos kod strica i pokraj njega je ogroman opelov salon i bili smo probati tu novu cascadu i iznenadio sam se koliko je to dobar auto,ja sam probao 1.6 sidi direktni turbo benzinac i mogu reci da je cabrio neverovatan,udobna sedista,masivna izvedba,golf 6 cabrio koji mu je konkurencija nije mu ni do koljena a inace cascada je puno duza od njega mada da je malo laksa nebi skodilo jer 140kg je teza od golfa ali dosta veca!ali ide ko raketa samo gas!a trosila mi je po putnom racunalu 9-11lali vozio sam u prosjeku 140km/h!

Nemanjica
21.1.2014 17:39
0
0

Vau,kakva smelost,praviti komparaciju izmedju Alfe i Opela,ali dobro...boze moj,sto ljudi,sto cudi!:-):-)

BojanR
21.1.2014 18:57
0
0

Nije bikakva smelost porediti alfu sa bilo kojim.
evo ja cu reci da su alfa i nas stojdza slicni, oba imaju po 4 tocka.

Suburban
21.1.2014 20:59
0
0

Mislim da bi neko ko pise ovako dobre tekstove mogao da poradi na vecem informisanju, internet je tu, naime poznato je da proizvodjaci svoje nazive/oznake za dizel motore zasticuju pa tako imamo TDI-VW, CRDi-Hyui/Kia, TDCI-Ford, HDi-PSA, Multijet-Fiat, CDTI-Opel itd. Mislim da je i to ranije naglaseno, u isto nekom testu pa ne bi bilo lose da g-din Perica komentare i procita.
Ovo nije nista zlonamerno, vec dobronamerno jer su opisi veoma dobri, samo na detaljima treba malo poraditi.
P.S. Dodao bih da postoji i 1.6T SIDI sa 200KS i 300Nm u ponudi Cascade.

Milan 2
21.1.2014 22:09
0
0

Dobar ovaj Opel, nema sta, prava zverka za ljude bez porodice.

Nikola
21.1.2014 22:18
0
0

Totalno bezlican model... Pogledaj te najavljeni MX-5... Opel ima istoriju, moze i mora mnogo bolje.
Sem Adama sve ostalo je potpuno sivilo.

BojanR
21.1.2014 23:15
0
0

kakve veze svetinja :-D mx-5 ima sa ovim opelom?
Skroz drugaciji atomobili.

serpico
22.1.2014 08:34
0
0

nikola ti si ocito corav?!pa pogledaj malo bolje ovaj prekrasan cabrio ,njegov dizajn,farove,konture,kvalitet enterijera koji je doduse isti kao astrin ali oplemenjen boljom zavrsnom obradom presiven kozom i jos nesto!Ako ti je kaskada bezlican model onda ti je golf cabrio 6 vrh !mislim hellou!???

Peki
22.1.2014 12:40
0
0

@Suburban, lepo je sto neko obraca paznju i na takve detalje, mada je verujem svima jasno da se radi o CDTi, kako je desetak puta napisano u tekstu, a ne CRDi. Naravno da svi znamo skracenice koje koriste proizvodaci, ali eto potkrala se greska, kako meni, tako i nasem nazovi "lektoru".
Inace trzista su razlicita, Cascada nije u ponudi u Francuskoj sa 1.6 T (ovde se ni ne naziva SIDi) sa 200 KS, vec samo sa 140 i 170 KS.
Pozdrav

Suburban
22.1.2014 18:58
0
0

@Peki
Moram da vas ispravim, ali na trzistu Francuske postoji verzija 1.6T sa 200KS, ocigledno niste dovoljno upuceni. A sto se tice oznaka, ne pise CDTi vec CDTI a to pise u propagandnom materijalu koji su vam dali, kao sto se ne pise SIDi vec SIDI (Spark Ignition Direct Injection). Ta oznaka opisuje kakav je motor u pitanju jer je postojala verzija 1.6T MPI. Ako zelite detaljnije da opisujete nesto trebali bi malo i da poznajete "problematiku".
Pozdrav

karadjole
23.1.2014 09:36
0
0

mnogo lep i moderan opel,Opel danas pravi jednostavno prelepe aute a i kvalitetne jedino sto su i cenu dosta digli ali cujte sta vredi to i kosta!

Don
23.1.2014 13:59
0
0

cek, cek, ako sam dobro razumio, ovo krme je tesko oko 2 tone i ima cijenu citavih 37000 eura, k tome jos dizel u kabriolet?!500 kg vise od golfa (1.545 kg),ali snazniji motor (400 vs 320 Nm iz 2itrene masine). Golf je oko 35k eura.
Kako god da bilo, oboje je pretjerano. S ostalom motorizacijom, ovaj nerast od opela, je sigurno trom, nezgrapan za vozit a potrosnji je samo nebo granica. Instrument ploca je saka jada, centralna konzola opet pretrpana. Samo copy-paste, nema doze ekskluzivnosti modela. Ako su neki tako sta zamjerali breri, treba i ovom opelu.

Peki
23.1.2014 17:15
0
0

@Suburban, tvoji komentari me potsecaju na onu narodnu; dokoni pop i jarice krsti...
Mislim starno, mora da se salis kada insistiras na velikom I, pa mi jos uz to i objasnjavas kako ono oznacava ubrizgavanje, odnosno injection!!! Lebati a sta oznacava kod Renaultovih motora dCi, Peugeutovih HDi, ili VW TDi? Svi su ukoliko se ne varam napisani malim, cak je taj "tvoj CDTI", na kojem toliko insistiras, u ugovoru koji sam potpisao prilikom preuzimanja vozila napisan je malim. Treba li da posaljem foto kopiju u redakciju, kao dokaz?
Daklem manimo se prepucavanja, tvoje znanje "problematike" me nije fasciniralo, naprotiv. Ne vidim nikavu svrhu na tolikom insistiranju, ukoliko to nije cisto provociranje. Gresim? Tim bolje!
Drugo, naterao si me da nazovem direktora marketinga za Francusku (Gospodin Bertdrand Saugnac), koji mi je potvrdio da u 2013 godini na ovom trzistu nije bio komercijalizovan 1.6 T od 200 KS, a kao sto stoji u tekstu, test je bio obavljen krajem prosle godine. Ovaj agregat se uvodi u prodaju ove godine, ali trenutno i dalje nije na raspolaganju.
E sad, ukoliko si ti neka faca kod Opela, odnosno generalni direktor Opela za Evropu, pa pobijes moje tvrdnje, kapa dole!
U svakom slucaju zahvaljujem ti se na "sitnim crevima", potrudicu se da mi se tako ogromna greska nikada vise ne ponovi :-)))

Peki
23.1.2014 19:27
0
0

@Suburban, prosla su citava dva sata od mog poslednjeg komentara, i jos uvek nema odgovora u vezi "TDi"?
Salim se, namerno sam napravio gresku sa malo "i", tek da vidim reakciju. Ujedno bi zeleo da se na neki nacin izvinem, zbog pomalo grubog odgovora. Dosao sam umoran i nervozan sa posla, pa sam reagovao na prvu loptu. Sta ces, niko ne voli kritike, bez obzira da li su opravdane ili neopravdane, posebno ne u mojim godinama...
Pozdrav

ALFISTA
23.1.2014 20:27
0
0

Ljudi ostavite se prokletog i, pa komentarisemo auto, a ne gramatiku. Prvo automobil je dobar, donekle i originalan, duzi od pomenutog Golfa, a i lepsi. Sto se tice cene preterali su stvarno. Oko unutrasnjosti slozio bih se sa Donom, samo preneto iz Astre, a posto Cascada nastoji da bude odvojena od Astre ovo joj ne ide u prilog. Motori su odlicni, kao i udobnost, mnogo bolje nego u Golfu. Drugo ne svidja mi se poredjenje sa Alfa Romeo, zato sto Opel nije premium, a Alfa jeste, a ove price o kvalitetu Alfa Romea necu da komentarisem, sedite u Giuliettu, provozajte se pa onda sudite. Pozdrav redakciji i svim komentatorima.

BojanR
24.1.2014 00:52
0
0

Alfista molum te promeni nick ako ces non stop hvaliti "svoga konja"!
Smara jako kad vidim nick i onda potenciranje te marke iz nicka.
da kaskada je jednako kvalitetna od svih alfa romeo modela.

Don
24.1.2014 07:55
0
0

zamisli da je i napisano cirilicom! I zasto uopste skracenice na engleskom?! :-)))))))))))))

Salu na stranu, kad ce ovdje bit testovi (tj testovI) polovnih, s obzirom da vise ljudi voza polovna auta neg kupuje nova?


ALFISTA
24.1.2014 18:53
0
0

@BojanR Gde tacno vidis potenciranje Alfa Romea? Pa samo kazem da ne mesate babe i zabe. Jeste kvalitet premium marki i ovih "obicnih" priblizno jednak, ali ne volim ovakva poredjenja jer su neadekvatna (Alfa nema kompaktni kabriolet). Sto se Cascade tice ponavljam da je sjajan auto, samo mi je malo previse dugmica na centralnoj konzoli.

Suburban
24.1.2014 19:02
0
0

@Peki
U redu je, drago mi je sto ste se izvinili, nije mi bila namera da vas kritikujem da lose pisete, daleko od toga, zelim samo da pozitivnim kritikama citalaca vasih tekstova sebe dovedete do savrsenstva, ali pogresno sam shvacen. To je neko moje misljenje, sto bi vazilo i za neki proizvod - kupci kritikuju -> proizvodjaci ispravljaju i usavrsavaju.
Nisam nikakva faca u Opelu, niti u GM-u, samo sam ovo za 1.6T SIDI dodao jer nije pisalo u tekstu sto se tice ponude motora, samo toliko. Isto vazi i za oznake samo sam preno kakva je zvanicna oznaka kod Opela.
Pozdrav

Lektor-kolektor
26.1.2014 11:14
0
0

@ Peki Lebati-Leba ti ......moram malo, e ovo je provokacija i sala naravno :))

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: