Ekskluzivno

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

Stil pre svega

Epoha, kada je prevashodni cilj karavana bio što veći prtljažnik, evidentno je iza nas. Slučaj Opel Astre, od nedavno u “opticaju” u elegantnoj izvedbi Sport Tourer, kojoj smo suprostavili Megan Grandtour

Još jedan karavan u C segmentu! Iako sve više ugroženi od strane kompaktnih vanova, nijedan proizvođač od njih za sada ne odustaje. Zasto bi onda Opel, jedan od prvih koji je u Evropi ponudio ovakvu vrstu karoserije? Daleke 1953. godine, to je bio Record Caravan, što samo dokazuje da Opelu ne nedostaje iskustava na ovom polju. U svakom slučaju, dizajneri su skladno upakovali produžetak karoserije, bez da su generalno dopadljive forme dovedene u pitanje.

Astra Sport Tourer deluje ujedno elegantno i dinamično, jednim delom zahvaljujući dopunskim santimetrima (čak 30 cm više od hečbeka), čime je postala apsolutni rekorder u kategoriji. Čitavih 4,7 metara, što je, poređenja radi, dužina jednog Audija A4 Break, iz superiornijeg segmenta. Prednji deo je logično nasleđen od berline, sav zaobljen i sa prepoznatljivom maskom brenda. Gledano iz profila, uočljiva je padajuća linija krova, pomalo nalik na nekakav kupe, dok je zadnji snažno “nabildovan”. Sve su svemu moderan karavan svog vremena, upravo kao i Renault Megan Estate (naziv koji se upotrebljava u Francuskoj i pojedinim zemljama EU), sa kojim smo ga uporedili.

Nažalost, u poslednjem trenutku, rezervisana Astra 1.7 CDTi/110 KS, i to sa par dana zakašnjenja, zamenjena je snažnijom verzijom od 125 KS, tako da bi ozbiljnije poređenje bilo na štetu Megana. Iz tog razloga, povukli smo samo par paralela, tj ograničili se na stil, unutrašnji prostor i praktični aspekt, dok smo perfomanse ostavili po strani. Uostalom, sa Meganom smo se već više puta družili, tako da nam nije nepoznanica. Kraći od Astre za 14 cm (4,56 m), te uz pomoć krovnih nosača (Astra ih nema), deluje kompaktnije, ukoliko ne i agresivnije. Izmene se isto tako tiču samo zadnjeg dela, gde do izražaja dolazi specifična svetlosna grupa.

Velika spolja a iznutra?
Spoljašne dimenzije Astre karavan ostvarene su jednostavnim produženjem karoserije, ne i međuosovinskim rastojanjem. Relativno skupa modifikacija, koja i nije neophodna, ukoliko se zna da iznosi respektabilnih 2,69 m. Kod Megana Grandtour, razmak između prednje i zadnje osovine povećan je na 2,7 m, što je za 6 cm više od berline sa petoro vrata i kupea. Koliko se sve to odražava na prostor za kolena putnika pozadi, relativna je stvar, i zavisi pre svega od egoizma onih na prednjim. Za upravljačem Astre udobno se oseća i košarkaški centar, jer nikada do sada nisam imao prilike sresti se sa vozilom u ovom segmentu, kome se sedište može odgurnuti toliko unazad! No, u tom slučaju, bukvalno dodiruje zadnju klupu, čime ova postaje neupotrebljiva. Kompromisi su dakle neophodni i kod jednog i kod drugog vozila, kada se radi o odraslim i relativno korpulentnim osobama.

diskretan i ekonomičan agregat,
unutrašnji prostor,
nivo izduvnih gasova,
cena

perfomanse,
ESP uz doplatu za jeftinije verzije,
modularnost zadnje klupe

Naprotiv, prljažni prostor u potpunosti opravdava očekivanja, sa najmanje 500 lit (524 lit kod Megana), dovoljno je prostran za porodičnu upotrebu. Kod Sport Tourera treba pohvaliti FlexFold sistem, zahvaljujući kojem se nasloni sedišta obaraju jednostavnim povlačenjem ručica, smeštenim na bokovima prtljažnika. Tako se dobija potpuno ravna površina, zapremine 1550 lit, gde je moguće ubaciti predmete do 1,84 m dužine (kod oba vozila obara se naslon suvozačevog sedišta). Osim toga, Opel nudi uz doplatu i praktični Flex organizator, kako bi se prtljažnik pregradio po želji (mreža i podešavajuće šine na bokovima).

No, ovo je je ipak manje nego li kod bivše Astre karavan (1590 lit), ali paradoksalno više od velike Insignije Sport Tourer (1530 lit).

Megan je na ovom polju neznatno bolji (oko 1600 lit), ali ne poseduje navedene praktične sisteme, kao ni « Easy Access », pokrivač prtljažnika, poput njegovog protivnika. Kod ovog, da bi se rolna automatski zamotala, dovoljno je samo pritisnuti na za to predviđeno mesto. Kod oba vozila rezervni točak nije postojao, tako da se i to mesto može napuniti svim i svačim.

     
 

Za upravljačem, Astra se pokazala kao veoma dobro zamišljen automobil, sa odličnom ergonomijom i kvalitetnom završnom obradom. Izuzmemo li nebrojene dugmiće, koji evidentno zahtevaju određeno privikavanje, malo toga joj se može prebaciti. A kada se radi o najvišem završnom nivou Cosmo, vozač i suvozač imaju pravo na odlična sedišta, sa podešavanjem u milimetar precizno. Moguće je čak i produžiti sedalni deo, tj oslonac za butine. Instrument tabla je, za razliku od one kod Megana, analogna, sa preterano zgusnutim i teško čitljivim ciframa. Srećom, može se izabrati i precizan numerički brzinomer.

Komandna tabla Megana je radikalno drugačija, kod nje do izražaja dolaze čiste linije, sa minimumom komandi. Na probnoj vožnju smo imali specijalnu seriju, nazvanu “Quanze de France” (u prevodu “petnaest francuskih”, a odnosi se na nacionalnu ekipu ragbista), sa sedištima u kombinaciji koža/platno i brojnim “značkama”, koje izgledaju atraktivno, ali čitav enterijer i dalje nema ozbiljnost Astre. Opel već mesecima preplavljuje televizijske ekrane serijom smešnih reklama veličajući “dojče” kvalitet, koji nam se ovoga puta učinio superiornijim od “galskog pevca”.

Neophodni mínimum
Iako je jedan od značajnijih proizvođača na evropskom tlu, Opel i dalje nema sopstveni dizel motor!? Tužno ali istinito, voženi 1.7 CDTi poreklom je iz japanskog Isuzua, i kao što smo više puta konstatovali, daleko je od najboljih izdanaka. No, kome ne smeta glasno i karakteristično dizel klepetanje, posebno prilikom ubrzanja, u njemu će pronaći vernog saputnika, dovoljno snažnog za ovaj veliki karavan. Zahvaljujući solidnom obrtnom momentu (280 Nm, između 2.000 i 2.700 obrtaja), kao i odličnom šestostepenom menjaču, obezbeđuje sasvim prihvatljive perfomanse, bez obzira na impozantnih 1.600 kg! Tačno 150 kg više od predhodne generacije, odnosno oko 200 kg od Megana 1.5 dCi/110, čime se razlika u snazi poprilično “istopila”. Samo Renault je svog pulena od nedavno “osakatio” preterano produženim prenosnim odnosima, a sve u cilju smanjenja štetnih izduvnih gasova (106 g CO², kod Astre 124 CO² g/km). Naime, da bi se u šestom prenosu ubrzalo od 90 do 130 km/h, Meganu sada treba čitavih 26 sekundi, što je za 10 više od Astre.

Osim toga, Opel poseduje i sportski mod, koji, koliko-toliko poboljšava perfomanse. Kada se aktivira, instrument tabla zasvetli jarko crvenom bojom, dok je odziv na gas direktniji. Upravljanje postaje teže i preciznije, a samo ogibljenje osetno tvrđe. Vozna dinamika je evidentno superiornija, tako da ova Astra lako prebaci 190 km/h, što je za dvadesetak kilometara više od njegovog protivnika. No iako su perfomanse sasvim prihvatljive, motor je “šupalj” u nižem režimu rada, i kao takav ne preterano prijatan u gradskoj vožnji. Ukoliko je za utehu, ni 1.5 dCi nije ništa bolji… Razlike postoje i u udobnosti, odnosno ponašanju na putu, posebno kada je Astra opremljenja aktivnim ogibljenjem (tzv. šasija Flexride). Po želji, postaje izuzetno mekana (mode Tourisme), u svakom slučaju znatno mekša od tvrdo trimovanog Megana.

Zauzvrat, motor Renaulta je ekonomičniji, sa 6,8 lit u proseku, dok Opelov “popije” dobru litru više. Za one koji nalaze da voženi agregati nisu dovoljno snažni, samo napomena da su oba karavana u ponudi sa istim kao i hečbek verzije. Konkretno, Opel ugrađuje benzinski 1.4 i 1.6 blok, snage između 100 i 180 KS, a pored voženog 1.7 TDCi, postoji i mali 1.3 CDTi/95 KS, kao i snažni 2.0 CDTi/160 KS (oba poreklom iz Fiata).

funkcionalni aspekt,
opšti kvalitet,
moderan stil,
vozna dinamika

bučan motor,
potrošnja,
odnos spoljne dimenzije/unutrašnji prostor

Renault poseduje tri benzinska bloka 1.6/110, 1.4 TCe/130 i 1.9TCe/180 KS, dok boje dizela brane 1.5 dCi/90, kao i dobro poznati 1.9 dCi/130 i 2.0 dCi/160 KS. Uskoro se očekuje novi 1.6 dCi od 130 KS.

Veći i skuplji
Ukoliko i dalje oklevate izmedu klasičnog hečbek i karavana, znajte da je poslednji skuplji za nekih 1.260 evra, barem kada se radi o Astri. Megan Grantour je u principu skuplji oko 600 evra, osim kada se radi o osnovnoj verziji 1.6/110, koja je jeftinija od berline!? U vreme pisanja, ovaj se prodavao za nepunih 14.000 evra, dok za najeftiniju Astru Sport Tourer treba najmanje 16.842 evra (1.4/100 KS). Za testiranu verziju neophodno je izdvojiti 22.327 evra (najviši završni nivo Cosmo), a za Megan Dinamique (isto tako najbogatija verzija) 18.457 evra. Da bi poređenje bilo koliko toliko realno, moralo bi se posegnuti za snažnijim 1.9 dCi/130, za koji treba 19.385 evra. Iako postoje izvesne razlike u serijskoj opremi, to ne znači da je Grandtour siromašniji, oba vozila poseduje sve neophodne elemente sigurnosti i komfora, čije bi nabrajanje oduzelo previše vremena i prostora. Detalje svakako možete pronaći na sajtovima proizvođača.

Bez ikakve sumnje praktičniji, ukoliko ne i estetski uspešniji, Astra i Megan karavan u potpunosti zadovaljavaju porodičnu ulogu koja im je namenjena. Tim bolje po njih, jer oba modela su ekstremno važna za budučnost proizvođača, posebno kada se radi o Opelu. Potsećanja radi, četvrta generacija Astre, naslednik je “loze” Kadett A, iz daleke 1936. godine, i samo ona, predstavlja trećinu svih prodatih Opela.

     
 
iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković, Vrele Gume
perica.rajkovic@vrelegume.rs
13036
Postavljeno: 12.10.2011

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Pinturikio
12.10.2011 14:44
17
4

Dobar uporedni test,kad bi se još dodao Ford Fokus, eto razloga za još veću nedoumicu.
U nekom mom "uporednom" testu, Opel Astra bi pobijedila za dlaku, a razlog je možda samo zbog enterijera, sve drugo mi je u egalu. Prilikom dizajniranja enterijera,Reno ostaje vjeran svojoj nekoj filozofiji minimalizma,što je opet stvar ukusa kupaca.Kad sam vidio kod poznanika isti ovakav Reno karavan, ostao samo pomalo razočaran prostorom u gepeku, al opet što kaže moj drugar, ne kupujem auto da bi vozio u njemu četiri-pet odraslih "konja" sa sve stvarima, nego ženu i djecu:-)
E sad srce auta,i meni je čudno,kao i gdinu Rajkoviću, tj. Pekiju:-) da jedan Opel nema svoj dizel motor. Ako su već uzeli od Fiata motore,opet mi nije jasno zašto nisu uzeli 1.6 JTDm.
I za kraj, nisam ljubitelj karavana, međutim, brojke prodatih govore da proizvođači i te kako računaju i na tu izvedbu automobila.
Pozdrav svima!

Dura
12.10.2011 21:22
16
2

Da, u pravu je Pinturikio, Focus SW bi verovatno bio rapvnopravan konkurent, kao i Peugeot 308 SW, mada je ruzan do bola. Moj glas u svakom slucaju ide Astri, mozda se nekim snaznijim benzincem. Samo ovaj karavan je prevelik, hecbek je puna kapa.

Leon
12.10.2011 21:47
11
21

Subjektivno mišljenje: Astra ima lepši prednji deo,masku i farove,ali Megane ima lepšu liniju i zadnji deo.Takođe,Astrina centralna konzola,instrumenti i uopšte ceo taj deo je agresivniji i deluje ozbiljnije,dok mi se kod Megane-a više sviđaju sedišta,pogotovo zadnja klupa.Inače,jako su slični automobili,prema mom mišljenju dva najlepša predstavnika ovog segmenta.

No1
13.10.2011 08:30
25
15

Moj glas ide opelu reno po meni nikad nije znao da napravi auto doduse oni i neprave liju od plastike.Moj glas ide opelu bar su dosta pouzdanija vozila...

pavke
13.10.2011 10:48
10
8

Iako nisam poseban simpatizer ni Opelal ni Renaulta, ipak svoj glas u ovom slucaju dajem Opelu.
Po meni oni su sada kvalitetom i ovim "Insignia" dizajnom znatno napredniji od Renaulta koji jos gadja u prazno.

pavke
13.10.2011 10:53
16
7

Iako nisamsimpatizer ni Opela ni Renaulta, svoj glas dajem Opelu. Smatram da su trenutno kvalitetniji, pouzdaniji i meni bar lepsi.
Ovaj dizajn Made in Inisignia je pun pogodak

Peki
13.10.2011 13:54
14
12

@Pinturikio, Astra i Megan su vozeni pocetkom jula, Ford Focus SW tada nije bio dostupan. Rezervisao sam ga od 7 do 14 novembra, u principu sa slicnim mototom kao kod ovih, tj 1.6 TDCi/115 KS. Trenutno vozim jedan slicnog gabarita kao i Astra, ali duplo skuplji i bezmalo duplo snazniji!? Volvo V60 D5, dakle 2.4 lit, 205 KS i nekih 45.000 evra...
Pozdrav

S70
17.10.2011 21:29
11
19

moj glas ide renou iz jednostavnog razloga sto sam cuo da nova astra nije kvalitetna

Ucha
20.10.2011 00:20
6
16

Imao sam jedno vreme megana II i osim musicave elektronike i prostora na zadnjoj klupi, po meni je ostalo najbolje u klasi.Ako su popravili nivo elektronike u novom, sigurno ce biti moj izbor za jedno 3 god. i to bas karavan, ali benzin , pa mu sibnem plin i ...
Opel je verovetno na slicnom nivou kao reno, ali se ja uopste ne osecam lepo u bilo kom opelu.tezak mi je ulazak, tesno unutra, sve komande mi nekako kontra... Subjektivno , ali to je.

axxaxaaxax
21.10.2011 13:34
0
14

Sad citam kako kradu megana za 2 minuta tako da ako ste resili da svu svoju ustedjevinu date na auto a sticali ste je jedno 10 godina razmislite ako vas neko oladi za 2 minuta xaaxaxaxaxax Na renou jedino dobro resenje sto sam video je gumena navlaka na zadnjem mostu da se neprlja kad deca gaze!!!

Dura
21.10.2011 16:50
11
1

@axxaxaaxax, jedno pitanje. Kakva je razlika ukoliko ti ukradu auto za 2 ili za 3-4 minuta, koliko treba za vecinu automobila iz ove kategorije? Ukoliko se profesionalac namerio da ga mazne, mozes da spavas u njemu, odnece te zajedno sa njim. Ukoliko je u pitanju neka sirovina, sacekati ce te ispred kola, i "zamoliti" da mu das kljuc. U tvom je interesu da mu ga das sa osmehom, i jos da ga castis mobilnim telefonom i nesto kesa, tek da mu se nade za gorivo i pivo. Jedino ukoliko nisi neki novi Brus Li, samo i tada sumnjam da si brzi od metka.
Nego kakve ti to patoloske probleme imas sa renoom?

Zoki
21.10.2011 18:59
6
8

Moj glas ide Meganu.Napredniji je auto generalno.Opel nema ni svoje motore...

Jasmin_Sa
22.10.2011 11:55
4
6

Bez sumnje Astra je daleko kvalitetnije i bolje auto od Megana, izgleda daleko bolje i atraktivnije i jeftinija je za odrzavanje. Mnogo sam testova nove Astre procitao i u svakom od njih svi novinari su hvalili njen izgled i kvalitet, jedini nedostatak je bio taj sto je imala manje prostora nego sto bi se moglo pretpostaviti, posmatrajuci je s vana. Do sad najbolja Astra.

m3
23.10.2011 19:11
10
0

Niti izgleda bolje Astra,niti je kvalitetnija i atraktivnija,niti jeftinija za održavanje.Oba modela su dobra i veoma blizu u svim aspektima.Svaki komentar tipa jedan valja,drugi ne valja su odraz pristrasnosti.

lazar bojanić
25.10.2011 09:27
3
0

oba vozila su lepa , dobra, veoma upotrebljiva ali po meni i skupa !

Sa samo malo više novaca može se dobiti auto iz veće i više klase sa 5. vratima , velikim prostorm za tovar i otprilike sličnim motorom ...

Viša klasa nosi pored boljeg imidža i više mesta, veću nosivost, malo ozbiljnija sedišta i komfor generalno (mada su i Astra i Megane jako dobri u tom pogledu).

Sve u svemu po meni vredi razmisliti o +10% do +15% većoj sumi ...

Peki
25.10.2011 12:35
8
0

@Lazare u pravu si sto se tice cene, odnosno doplate za vozilo iz skupljeg segmenta, samo penjanje u visu kategoriju ima i svojih mana.
Uzmimo za primer recimo jedan Ford Mondeo ili ukoliko hoces Lagunu i Insigniju, evidentno je da su prostraniji i udobniji, ali su, pogotovo u slucaju Mondea SW, nezgrapni u gradskoj voznji. Ogranicavam se na razvijene zemljame EU, odnosno velike gradove, gde svaki santimetar mnogo znaci,posebno kada se zeli uparkirati. U Srbiji, ovo jos uvek nije od primarnog znacaja.
Drugo, visa klasa povlaci osetno skuplje osiguranje, troskove odrzavanja i rezervne delove. Opet, to nije toliko izrazeno kod nas, ali u Francuskoj i te kako jeste.
U svakom slucaju, svi proizvodaci imaju slicnu politiku, kome je Megan karavan mali i nedovoljno prestizan, tu je Laguna karavan, sa 15-20 % visom cenom, odnosno Insignija. Problem je sto se covek lako povede, u stilu dovoljan mi Clio (Corsa), no ukoliko se malo ispruzim eto Megana (Astre), ali me prodavac na kraju ubedio da za "malo" vise para, mogu da se vozim u Laguni (Insigniji). Na kraju, uzme za 50 % veci kredit, zaduzi se bespotrebno, pa jos ni ne moze da placa odrzavanje i opravke.
Ponavljam, ogranicavam se na razvijene zapadne zemlje, gde se u 80-90 %, u vozilu nalazi maksimalno jedna, eventualno dve osobe. Na stranu godisnji odmori, no i to je maksimalno par puta godisnje.
Imam primer kolege sa posla koji je za cetvoroclanu familiju (svi su odrasli)kupio Peugeot 207 1.6 HDi/90 KS, plus krovni prtljaznik. Jednostavno nema para za razbacivanje, a treba mu ekonomican i relativno jeftin auto za odlazak na posao (preko 100 km dnevno). Uostalom supruga korist metro i voz, deca idu u skolu peske i busom, a kada 1-2 put godisnje krenu na odmor, malo se stisnu. Znas ono u stili, pruzi se koliki ti je jorgan...
E sad, ko moze, uopste se ne zamara ovakvom logikom, zar ne?
Pozdrav

lazar bojanić
25.10.2011 22:22
3
1

Peki ,

Skoro sam pazario nova kola pa sam bio u tom sosu , zato sam i preneo svoje još uvek sveže misli :)

Ovi novi karavani nisu uopšte kratki i naivni za vožnju ...moja Mazda 6 npr je skoro u nivou sa Astrom sport tourer , radi se o par cm tamo vamo ...
Poredimo Mazdu 6 TE (5. vrata) sa 2.2 MZR sa 130KS i Astru karavan sa 2.0 diesel 130KS oprema njoy + neki paketić da budu na istom ...

Pošto sam jarac u horoskopu detaljno sam proučio sve finansijske aspekte priče :
Početna cena je skoro egal , servisi su egal sa blagom prednošću mazde jer ima lanac a astra zupčasti pogon, potrošnja je skoro egal , i jedino gde Mazda gubi je +350€/godišnje na porezu

Astra jeste pravi karavan dok Mazda samo ima 5. vrata ali je količina prostora skoro ista uz veliku prednost kod Mazde u nosivosti (pa skoro 100Kg više ) ...ovo napominjem jer sam već imao loših iskustava sa opelovim vešanjem kod Astre G gde sam za 75.000Km 3x menjao amortizere (more/zimovanje pa na zamenu ) ...Kod Mazde ima više mesa u vešanju, ali ne samo kod nje nego kod svih u višoj klasi je od zada obavezni multilink.

ugođaj u vožnji ....hm tu negde , astra je jako napredovala i vozi se kao veliki auto

Ipak prostor za putnike je kod klase iznad ipak veći , sedišta su veća i sedi se udobnije , naročito za putnike nazad. Mazada vodi ...

na kraju , kultura rada motora , buka u kabini , pogađate ko je u prednosti , a da ne spominjem tek da se poredi sa 1,7 motorom...

sve u svemu to je bila moja odluka i moje viđenje stvari , što ne mora da bude nekom drugom ispravno ...svako ređa svoje prioritete drugačije

Dosta se vrtim na relaciji Srbija - Nemačka a bio sam i u Parizu , Antwerpenu, Rimu i Dablinu i video sam šta značio gužva i problemi sa parkingomi mogu da razumem ljude koji teže manjim autima ...

Ja sam još uvek željan večih !
Pozdrav!

Peki
25.10.2011 22:58
5
1

@Lazare, svaka cast, kakva temeljna analiza, nemam sta da dodam! Ukoliko bi licno morao (mogao) da biram, nema dvoumljenja; Mazda 6.
Pozdrav

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: