Ekskluzivno

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

Četvrta dimenzija

Nakon Astre hečbek, karavana i kupea, došao je red na verziju sa četvoro vrata. Principijalni kvaliteti, elegantan stil i znatno veći prtljažni prostor

Kategorija kompaktnih limuzina u C segmentu, nije jedna od posebno popularnih grupacija u evropskoj automobilskoj utakmici. Ovo se odnosi na gotovo sva tržišta Zapadne Evrope, kao što je recimo francusko, gde je obavljena probna vožnja Astre sedan. Čak dve pune godine od pojavljivanja trovolumenske karoserije (predstavljena 2012. na Salonu automobila u Moskvi), bilo je potrebno da protekne, kako bi nazad postala dostupna i francuskim kupcima. Događaj koji sigurno neće uzdrmati automobilsku javnost, ali ipak vredan pomena. Jer sedan deluje dopadljivo i elegantno, po mojem mišljenju, oku prijatniji nego hečbek.

Astra sedan deluje dopadljivo i elegantno, a oku posmatrača je prijatniji nego hečbek Twituj ovo!

Opelovi inženjeri uložili su dakle mnogo energije kako bi ovu Astru učinili privlačnom, a sve u stilu velike Insignije. Prtljažnik je lepo ukomponovan u opšte forme vozila, koje sada dostiže 4,66 metara dužine, što je za 24 cm više od hečbeka, odnosno samo 4 cm manje od karavan izvedbe. Već kao po običaju, izmene na karoseriji vidljive su tek od zadnjih vrata, pa sve do lepo zaobljene zadnjice. Takozvani C stub ovde je znatno zakošeniji, što se negativno odražava na vidljivost unazad. Senzori za parkiranje su srećom u serijskoj opremi za najviši završni nivo Cosmo. Astra Sedan nema zaštitnih lajsni ni na bokovima, ni na branicima, zbog čega je već nakon par dana test vožnje zabeležila prve ožiljke.

sedan prestižniji od hečbeka,
zapremina prtljažnika,
uglađen motor,
pozicija za upravljačem

pogoršana vidlivost unazad,
bez spoljašnje brave na poklopcu prtljažnika,
ergonomija komandi (previše prekidača)

Nakon 250 kilometara auto puta i isto toliko "nacionala" (regionalni putevu u Francuskoj), putni računar pokazao je prosečnu potrošnju od 6,4 litara

Ala Opel
U unturašnjosti, barem kada se radi o putničkom delu, nema nikakvih izmena. Jedino je na komandnoj tabli, pored silnih dugmića, "uglavljeno" još jedno, za automatsko otvaranje prtljažnika (hidraulični amortizer). Naime, ovaj se može isključivo otvoriti samo na dva načina : iznutra, ili upotrebom daljinske komande. Praktično, kada su pune ruke kesa iz super marketa, ali zaboga zašto ne postoji još jedan na samom poklopcu prtljažnika, koji sam uzalud svaki put mahinalno tražio? A kada smo već krenuli od pozadi, recimo da je prtljažnik znatno veći nego kod hečbeka. Poseduje 460 litara zapremine, što je za stotinak više prethodnika sa pet vrata, odnosno samo za 40 litara manje od karavana. Praktični aspekt je posve druga priča, relativno uzak ulazni otvor onemogučuje transport kabastih stvari. Po potrebi moguće je oboriti zadnje naslone, ali pod nije potpuno ravan.

     
 
Amplituda podešavanja sedišta je « ala Opel », dakle izvanredna, bez obzira na stas, vozač se oseća prijatno

Što se tiče prostora za putnike, ne očekujte ni santimetar više za kolena, Opel je zadržao identično međuosovinsko rastojanje. Za upravljačem isto tako ništa novo, vozačeva pozicija je bez većih zamerki. Amplituda podešavanja sedišta je « ala Opel », dakle izvanredna, bez obzira na stas, vozač se oseća prijatno. Naša verzija poseduje standardna sedišta, kod kojih bi bočni oslonci trebali biti snažniji, zarad kvalitetnijeg držanja tela u krivinama. Mogli bi kritikovati i kvalitet pojedine plastike, posebno one ispod linije upravljača, kao i jednog "cvrčka", negde oko rama desnog prozora pozadi. Iako smo ga lovili “njuhom” profesionalnog špijuna, na auto putu je prosto izluđivao glasnim šumovima. Sve u svemu, bremenitost godina polako počinje da se oseća. Podsećanja radi, Astra je lansirana 2009. (lako restilizovana 2012-te), dok se peta generacija očekuje tek krajem 2015-te.

Najzad savremen dizel
Na putu, Astri se malo toga može prebaciti, posebno ukoliko poseduje FlexRide podvozje, sa tri opciona moda. Radi se, između ostalog, o elektronski kontrolisanim amortizerima, te se prioritet može dati udobnosti ili recimo sportskom tvrđem doživljaju. Izborom poslednjeg, vozilo postaje kruto, stabilno, sa nešto boljim odzivom na gas. Ne očekujte ipak čuda, tek po lošem putu, ili temperamentnom vožnjom, moguće je osetiti značajniju razliku. Mod Sport ujedno se manifestuje jarko crvenim osvetljenjem na komandnoj tabli. Lično, nalazim da je postignut veoma dobar kompromis, čak i kada je obuvena u predimenzionisane pneumatike 235/45 R18, Astra ostaje udobna.

Najbolje se ipak krije ispod haube, novi 1.6 CDTI/136 brzo baca u zaborav prethodni 1.7 CDTI/130. O novom agregatu smo više puta opširnije pisali, recimo samo da se radi o kućnom motoru, koji će se ubrzo pojaviti i u "light" verziji od 110 i 95 KS. Bez ikakve sumnje neuporedivo je moderniji od onih koje zamenjuje, lakši, tiši i kompaktniji. Ceo je izrađen od aluminijuma, uz pomoć turbo kompresora sa promenjivom geometrijom, razvija 320 Nm, što je za 20 Nm više od 1.7 CDTI/130. Hladan i dalje odaje svoje poreklo, ali čim dostigne radnu temperaturu, lišen je svih vibracija i tipičnog dizel brektanja.

     

Prtljažnik poseduje 460 litara zapremine, što je za stotinak više od hečbek verzije, odnosno samo za 40 litara manje od karavana

 

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

Motor: Dizel, četvorocilindrični, direktno ubrizgavanje
Zapremina: 1598 cm3
Snaga: 136 ks izmedu 3.500 i 4000 o/min
Obrtni momenat: 320 Nm pri 2.000 o/min
Menjač: šestostepeni manuelni
Pogon: na prednje točkove
Dimenzije: 4.658 x 1.814 x 1.500 mm
Međ. rastojanje: 2.685 mm
Pneumatici: 215/50 R17, vozeni 235/45 R18
Masa: 1.525 kg
Zapremina prljažnika: 460 lit
Rezervoar za gorivo: 56 lit
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,1 sekundi
Maksimalna brzina: 205 km/h
Emisija štetnih izduvnih gasova: 104 g/km
Prosečna potrošnja na testu: 6,5 lit
Cena: od 19.384 evra (za 1.6 CDTI/136)

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,2

Napred

4,3

Funkcionalnost

4,4

Pozadi

4,3

Kvalitet izrade

4,3

Ukupno:

4,30

Ukupno

4,30

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,2

Funkcionalnost

4,0

Performanse

4,2

Dizajn

4,5

Kočnice

4,4

Ponuda prostora

4,0

Ukupno:

4,26

Kvalitet materijala

4,5

Motor

4,5

Završna obrada

3,9

Menjač

4,3

Ukupno:

4,18

Cena

4,5

Prosečna ocena: 4,33

U vožnji se odlikuje velikom elestičnošću i dobrim međubrzanjima, no punim plućima prodiše tek iznad 1.500 o/min. Potom ga je moguće "navući" do maksimalnih 5.000 o/min, kada proradi elektronska zaštita. Ovo se ne odražava značajnije na nivo decibela u kabini, i može se reći da je svojevrsno oličenje kultivisanog rada. Uprkos velikoj težini (preko 1,5 T), perfomanse i potrošnja su vrlo dobri (205 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 10 sekundi), mada smo se sreli i sa ekomičnijim motorima. Odmah po preuzimanja vozila, otisnuli smo se do Normandije, sve u svemu oko 450 kilometara od Pariza i nazad. Nakon par desetina kilometara gradskih gužvi, te 200 kilometara auto puta i isto toliko "nacionala" (regionalni putevu u Francuskoj), putni računar pokazao je prosečnu potrošnju od 6,4 litara. Naprotiv, u isključivo gradskoj vožnji, računajte na 8,5-9 litara, uprkos perfomantnom Stop&Start sistemu.

Najbolje se ipak krije ispod haube, novi 1.6 CDTI/136 brzo baca u zaborav prethodni 1.7 CDTI/130

Racionalna kupovina
Po pitanju opreme i cene, Astra sedan je dobro pozicionirana. Za razliku od francuskog tržišta, gde je ova limuzina skuplja od obične Astre za 1.800 evra, kod nas je identična. Tako barem stoji na zvaničnom sajtu Opela za Srbiju, gde je ujedno navedena i početna cena od 19.384 evra ( za 1.6 CDTI/136 Enjoy). Najviši završni nivo Cosmo (voženi), košta nekih 21.000 evra, a sve zbog obilja seriske opreme. Nećemo je navoditi, kao ni dopunsku, jer je lista duga kao gladna godina.

Recimo na kraju, Opel Astra sedan se pokazao zanimljivim i praktičnim automobilom, bez obzira što za njim neće biti većeg interesovanja. Sve je naravno stvar ukusa, no nekoliko argumenata, kao što su elegantne forme, zapremina prtljažnika i cena, ne mogu se ignorisati.

Ako možemo diskretno preporučiti, Opel Astra sedan je dobra i pre svega racionalna kupovina.

Tekst i slike: Perica Rajković
30380
Postavljeno: 28.11.2014

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

serpico
28.11.2014 08:57
9
1

A vi redakcijo rjesavate fontovski problem?Dobra je astra ali malo preteska u biti sada je vec na kraju tj. opel vec uveliko testira"novu" verziju,sada me zanima da li ce nova astra biti bas nova nova ili ce biti po uzoru na Corsu i Golfa temeljiti redizajn

Suburban
28.11.2014 09:49
14
0

@serpico
Nova Astra K ce biti na potpuno novoj modularnoj D2XX platformi koju je razvio Opel, koja donosi nove i lakse materijale a time i manju masu.
Osim nove platforme stizu i dve nove generacije motora (1.4 turbo benzinac i 2.0 dizel, pored ovih novih od 1l i 1.6l benzin i dizel) i dva automatska menjaca (jedan sa dva kvacila i drugi klasican). Bice tu i inovacija u pogledu bezbednosti.

Rikošet
28.11.2014 10:25
18
5

Početna serijska guma za Mercedes E 200 je 16-ka, a za Astru Sedan sa 1.6 benzincem (115 KS) je 17-ka. Taj Mercedes je težak 1700 Kg, a Astra (benzinac) oko 1.400 Kg... Na testnoj Astri su monitirane 18-ke 235/45. Kod E klase 18-ku (245/40) primjera radi nosi E500 model sa V8 motorom i 408 KS (600 Nm)koji stotku hvata za 4,5 sekundi i ima maksumim od 250 km/h (može on i više...). Pitam se čemu Astri koja je upola jeftinija, 400 Kg lakša (testna od E500) i čiji maksimum je na 205 km/h a ubrzanje do stotke 10,1 sekundi toliko velika i skupa guma?

serpico
28.11.2014 11:23
10
4

Rikoshet to i mene jako zanima jer osim estetike (pre)velika i siroka guma nema nekog smisla na prosjecnom autu nekakve srednje snage,najoptimalnija guma za ovaj automobil je 205 16-ca ,a ove bi pre isle na astru Opc i te na insigniju !a to je zato jer jednostavno je valjda auto atraktivniji a sve je drugo bez veze a koliko to kosta to se ne navodi!

karadjole
28.11.2014 11:31
11
0

gume su potrosni materijal kao i kocnice ali su naravno i jako skupe!pogotovo ako uzimas "premium " brendove poput michelina ili Continentala ali nisu stavili te gume samo radi atrakcije nego sto te vece gume pasu na taj dizajn napuhane karoserije jer ova astra je dugacka kao prosli modeli srednje klase pa bi manje gume i felge izgledale pre male u rupama?zar ne?

Srdjan
28.11.2014 12:06
8
6

Ta astra trosi vise nego 2.0 dizel, iskreno ocekivao sam dosta nizu potrosnju. Za litar da ne kazem 2l/100km

Neso
28.11.2014 17:34
7
0

sredite font ne moze da se cita

shone
28.11.2014 21:43
4
1

sta vam je sa fontom, zbog ovoga nemam volje da citam tekstove. Resite to

Suburban
28.11.2014 22:04
15
0

@Rikoset
Skroz si u pravu sto se tice guma za Astru. To sto E200 ima male gume je vise politika Mercedesa, ali i drugih premijum proizvodjaca, da te nateraju da doplatis za felne koje izgledaju lepo i to debelo, a osnovne verzije znaju da izgledaju prilicno jadno!
Daju fabricku od 16 cola, a imas i od 19 cola ali ce te one kostati 5.295 eura jer idu uz AMG paket. Jasno je kako oni zaradjuju.

Milan
29.11.2014 00:30
9
4

Meni nije jasna cenovna poltika kod ovih limuzina C segmenta, izuzimam elantru. Problem je da sa istom opremom kosta vise nego limuzina u D segmentu gde su bazni paketi opreme dosta bogati. Interesovanje za ovu temu bio je boravak u skodinom servisu gde sam zagledao novu oktaviju. Kada sam je napunio opremom kao superb koji sam vozio uz adekvatan motor izašla je na 22.500 evra. Onda sam na internetu pogledao baš ovu astru i na konfiguratoru uneo istu opremu i cena je izasla na čitavih 26.500 evra!!! Jeste oprema jača, ali doplate su preko svake mere. Tako ispada da se kupovina ovakvog modela isplati samo u klot varijanti, ako vam baš ništa ne treba unutra.
Ne znam koliko Perica ima laku nogu , ali 6,4l je mnogo za moderan dizel, pogotovo ako je bord uobičajeno "tačan". Ja potrošnju merim tako što sipam "do čepa" I na više različitih motora nisam premašivao 6l.

don
29.11.2014 17:28
6
3

meni po zimi dizelasi trose 6.4l po ljeti 6.2...kako ti uspije ispod 6?

otac Makarije
29.11.2014 18:54
7
8

Ako čovek već želi nov-star automobil, mislim da je manje loša kupovina Toyota Avensis 2.0 D-4D Elegant za 21.490 evra. Iste pare,viša klasa, a oba deluju kao polovnjaci.

Boki
29.11.2014 20:57
2
5

Stvarno ima mnogo dugmica, mada lepo izgleda verujem da mnoga nece nikad biti pritisnuta. Jos uvek, iako je dosta vremena proslo od pojave, smeta mi "leptir" prozorcic ispred prednjih vrata. Bar u limuzinskoj verziji mogli su da ga uklone kad su vec pravili drugu karoseriju. Limuzina je simbol ozbiljnosti i konzervativnosti donekle, tako da na njoj ovaj detalj izgleda kic. Kao da je neki Suzuki za indijsko trziste u pitanju.

MIVEC
30.11.2014 01:09
8
7

Auto je jednostavno pretežak, ne znam šta su mislili kad su je pravili. Ima SUV-ova, i to povećih sa ovom masom, verovatno zato i troši više. Još kad pogledam sve ove dugmiće, cenu koja možda nije velika ali ni mala, te da Opel nije Alfa ili BMW, ne znam ko bi ovo kupio.

Ivan
30.11.2014 02:40
18
1

Kao jedan od vlasnika Astre J mogu samo da se složim sa svim komentarima i još neke detalje da dodam iz ličnog 4 godišnjeg iskustva.
Glavni problem Astre je velika težina samog vozila skoro 1.400 kg što je od 100-150 kg više od konkurencije, i to za rezultat ima visoku potrošnju i slabe performanse.Uz to pneumatici dimenzije 215/50/17R samo još otežavaju situaciju.Naravno kada se stave zimske gume sa čečičnim felnama 16R automobil se promeni i doslovce poskoči ali se drastično gubi na estetici.
Što se tiče pouzdanosti tu ostajem bez reči za 4 godine nisam ni jednu sijalicu promenio, osim jednog fabričkog problema koji mi je promenjen u garantnom roku a to je grejač termostata koji je bespotrebno postavljen i pravi problem bez problema.Termostat je u potpunosti ispravan ali grejač otkaže i kao rezultat se uključi ventilator i neprekidno radi na najačoj brzini.Mora da se promeni ceo termostat pošto je grejač uliven.Iskreno se nadam da je ta greška ispravljena, pošto je na svakoj Astri generacije 2010-2012 zamenjen.
Što se tiče opreme (COSMO) Astra ima i više nego što se očekuje, naravno većinu od gomile prekidača nećete koristiti ali opet enterijer je dobio na boljem izgledu, tu naročito mislim na modele koji imaju električnu parking kočnicu pošto je taj deo automobila mnogo lepši u odnosu na model sa mehaničkom ručnom.Iskreno nisam verovao u dugotrajnost električne parking kočnice ali za sada sve funkcioniše bez greške.
Sve u svemu moja preporuka.
Pozdrav.



serpico
30.11.2014 10:22
7
1

Ivane a koji motor imas?meni osobno je ova astra najljepsa a skok u kvaliteti je ocigledan i svi znaju da Opel opet pravi pouzdane i kvalitetne aute samo sto to vise nije "konfekcijski"opel kao sto ni vw nije odavno vw po ceni pa tako ni opel!Ja bih obavezno doplatio ako bih uzimao novog opela sjedala ergonomska multikontur jer vozio sam se u jednoj astri Cosmo i naprosto se odusevio sicevima i udobnoscu auta,masa je velika ali takav cvrst i solidan ima i svojih prednosti!

Miki
30.11.2014 14:24
20
1

Vozio se u slicnom automobilu, ali 1.7 motor, sasvim prijatno, udobno, pravi porodicni auto ali i poslovna limuzinica, za 4 putnika bez problema. Cosmo oprema sve super.

Kao vlasnik 2 Opela iskustvo je sledece:
Oprema u automobilu - iznad konkurencije u istom cenovnom nivou
-Masa automobila - oko 100 do 150 kg iznad konkurencije, imam neku svoju teoriju i iskustvo pa mi je licno ova masa kao neki +
-Snaga motora, obrtni moment i odnos zapremina/KS generalno 10=20% iznad konkurencije, cime se anulira efekat mase, a najcesce snaga/masa odnos je povoljniji pa se moze malo i poigrati.
-Prosecna potrosnja, pa to je vec akademska rasprava, vozim
Insigniju ST 163ks dizel,Ecoflex, potrosnja po racunaru na 50 000 km 6.2 l/100 km uglavnom auto put i brzina: 130-160 km/h
Astra 1.6 turbo 170 ks, automatik,par hiljada km 8.3 l/100 km, 20% grad 20% autoput, ostatak regionalni put preko Fruske Gore
Generalno sam zadovoljnan potrosnjom, kako sam i ocekivao

-Opel se pokazao kod mene kao pouzdan izbor, servisna mreza je OK, cene servisa redovnih prihvatljive.
-Dobar odnos ulozeno placeno, i prilicno zadovoljstvo u voznji.
-Ko voli da vozi dobar automobil, a da ostane u "niskom" profilu Opel je sasvim dobar izbor.

Milan
30.11.2014 19:28
3
2

@don
Ne znam sta vozis, ali na 2,0 D4D i 1,6TDI uz menjac podesen na 1800-2000 obrtaja pri najcescim brzinama kojima se vozi tesko je preci 5l. Kad na to dodas 20% gradske voznje i nesto brzu voznju na autoputu dobijes prosek oko 5,5 do 5,8l. Naravno moguce je trositi vise, kada sam pozajmio auto prijatelju koji vozi benzinca vratio mi ga je sa prosekom 6,8l.

Ivan
30.11.2014 22:02
12
0

@serpico
Nažalost motor u mojoj Astri je atmosferski 1,6 115 ks i iskreno ga ne bi preporučio.
I ako taj motor nisam želeo u mojoj Astri u trenutku kada sam kupovao nije na lageru bilo drugih opcija.
Iskreno motor je izuzetno pouzdan i Astra sasvim solidno ide ali je potrošnja ubitačna 10-12L u gradu i nikada ispod 7-8L na Auto-Putu.
Prelomno za mene je bilo što je komad bio izuzetno atraktivan sa najvišim nivom opreme + dodatna oprema i u mojoj omiljenoj crnoj boji sa hrom ukrasima.
Što se sedišta tiče garantujem da su najbolja i najudobnija u klasi a i šire.
@"masa je velika ali takav cvrst i solidan ima i svojih prednosti" što je u potpunosti tačno.
Imao sam manji sudar gde me je čovek udario u zadnji desni kraj sa Hondom Accord i naprosto se odbio.Blago poliranje i Astra kao nova a Honda i nije tako dobro prošla (krilo, hauba, branik i levi far za baciti) nisam mogao da verujem.
Pozdrav.

Ilija
01.12.2014 10:08
2
4

Vozim 308 SW, a imam dva drugara sa insignijama karavan. Naravno, to su dve klase, dva sveta. Inače, ja se uvek posebno oduševim prednjim ( opcionim ) anatomskim sedištima insignije ( sa onim produžetkom za butine ) i uopšte „okruženjem vozača“, a oni se uvek oduševe ponudom prostora zadnje klupe u 308 SW, a svi zajedno se složimo da im je gepek veoma sličan i da nam nije jasno na šta je insignija u smislu korisnog prostora izgubila onoliku spoljnu dužinu ( jer je ona oko 40 cm duža od 308 SW, a to se unutra ne primeti ). A još više izražen problem ima i sadašnja astra karavan ( nedostatak prostora za putnike zadnje klupe ), jer je opel kod te astre odustao od prethodno korišćenog rešenja da astra karavan ima za oko 10 cm veći Wb od HB-a ( zbog čega su prethodne astre karavani bile prostorno fantastične ). A što se tiče opelovog atmosferskog 1.6, znam ljude sa preko 200 kkm, kojima motor i dalje radi bez greške.
Za mene, jedini opel „bez prostorne greške“, jeste samo nova zafira.

Suburban
01.12.2014 12:44
13
0

Gledam svi po novinama pricaju o tome kako je suma dugmica out a touch screen sistemi sada in. Ne slazem se u potpunosti, jer ako je suma dugmica lepo uredjena a sami dugmici nisu mali kao ovde, onda to nije bas tako.
Ali niko od njih nije rekao da li je jednostavnije jednim dugmetom doci do zeljene opcije (i mozda jednom spustiti pogled sa puta ako se neko nije upoznao sa automobilom) ili pet puta uci u meni pa podmeni da npr podesi klimu i svaki put skrenuti pogled sa puta. Vise ih interesuje sta kazu kolege iz inostranstva, a cesto nemaju svoje misljenje. Ne treba zaboraviti ni aspekt bezbednosti, da li je (ne)bezbednije pratiti put ili gledati u ekran i proveravati da li je izabrana prava opcija.
Kada je auto statican vise nije ni bitno, ali svi mi u voznji cesto menjamo i podesavamo.

@Suburban
Apsolutno podrzavamo Vase misljenje!

Redakcija

@suburban
01.12.2014 21:06
4
0

potpuno si u pravu.
citajuci razne testove i komentare odbijalo me od opelovih automobila kao natrpana centralna konzola.
1. kad prebrojite broj dugmica na opelovoj muzici sa bilo kojim autom razlike u broju nema ili se radi o par dugmica vise, samo sto zauzimaju vecu povrsinu pa su i pregledniji
2. na opelovoj konzoli postoji veliko dugme za telefon i veliko za odmagljivanje sofersajbne koja se cesto upotrebljavaju i jako je korisno sto postoje pa ne mora da se primjenjuje vise podesavanja
Sve u svemu, posle par dana privikavanja, koriscenje komandi na astri, merivi, zafiri (posebno u kombinaciji sa intelilink sistemom)... je mnogo lakse nego na drugim autima. Tome znacajno doprinosi i to sto se sve nalazi na jednom mjestu, pa i tocak za kontrolu menija.
Primjera radi, a sto potvrdjuje pricu o bezbjednosti, dugme za omiljene radio stanice kojeg nema na volanu ni jednog vozila koje sam vozio kod drugih proizvodjaca se nalazi u podmeniju, ili je kao kod psa i renoa velicine 0,5cm u precniku. na merivi je skoro 2x2 cm i u visini ramena (mislim da je i na astri slicno). A svi imamo i po 15 sacuvanih radio stanica, pa to dugme ili podmeni treba cesto traziti...

kolos
01.12.2014 21:14
3
2

Jel to gospodin Rajkovic, sta mu je? Sad mu nije nista.

putnik
02.12.2015 09:34
0
3

Kupujem segment C. Gledam Mazda 3, Pežo 308, Citroen C4 i Opel Astru.

Opel Astra je najlošija po meni od pomenutih: 200+ kg pretežka, ne želim prevelike 18 col gume jer uzimaju obrtni moment i skupe su, i 17 je puno. Jedna od mana je i prevelika potrošnja za dizel.

Tako da mi je izbor sveden na Pežo 308 SW, C4 i Mazda 3. Mazdu 3 gledam 2.0 benzin, koja ima potrošnju tu negde ko ova Astra, japanci sredili kompresiju na 14:1 pa malo troši, želja mi je benzinar a jedino taj od Mazde je stvarno eko. Ostale moram da gledam dizel.

Šta se tiče unutrašnjosti, Opel deluje bezlično.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: