Ekskluzivno

Opel Astra vs Renault Megane

Teška figura

Nezaobilazni akter u C segmentu, nova Opel Astra igra na kartu modernog dizajna i izdašnih spoljašnjih dimenzija, što neminovno dovodi do porasta težine

Iako je General Motors u najvećoj financiskoj krizi od osnivanja, njegova evropska filijala, Opel, u punoj je ekspanziji. Nakon Insignije, a sve u isčekivanju Merive 2 i nove Zafire, lansirana je i četvrta generacija Astre, toliko značajna za zdravlje proizvođača. Možda je upravo zbog ovakve dinamike, GM neočekivano odustao od najavljene prodaje Opela, izazvavši tako gnev nemačke Vlade, spremne za otkup !?

Bilo kako bilo, nova Astra je tu, a kako bi se mogla ravnopravno nadmetati sa najozbiljnijim protivnikom na domaćem tržistu, poznatim pod imenom Golf, ali i sa ostalim predstavnicima u segmentu, izdužila se na čitavih 4,42 m.

Izuzmemo li Lanciju Delta i Mazdu 3 (respektivnih 4,52 i 4,46 cm), nadmašila ih je za dobrih dvadesetak santimetara, ali se ujedno i ugojila za preko 150 kg ! Jer u klasi, prosek se kreće oko 1.350 kg, dok je Astra uspela da prebaci 1,5 tona ! Mnogo, što se negativno odražava na perfomanse, tako da se testirani 1.7 CDTi/110 ks, može uzeti za prihvatljivi minimum. Poreklom iz Isuzu, u potpunosti zadovoljava u svakodnevnoj upotrebi, ali kada smo ga uporedimo sa jednim Meganom 1.5 dCi/105, u vlasništvu « garavog » kolege sa posla (poreklom iz Čada), uverili smo se da su karakteristike slabije. Ne pomaže ni veći obrtni momenat od 260 Nm (Megan 240 Nm), raspoloživ između 1.700 i 2.550 o/min, jednostavno ubrzanja iz mesta, međubrzanja i maksimalna brzina, su lošiji. Konkretno, do 100 km/h izmerili smo bezmalo 13 sec, što je za 1,5 sec više od Megana, pa sve do 4-5 sekundi razlike, prilikom međubrzanja od 90 do 130 km/h (u šestom stepenu Astri treba 21sec). « Zasluga » pripada u predugačkim prenosima, tako da se pri brzini od 150 km/h, motor okreće na samo 2.500 obrtaja. Uprkos tome, Astra je veoma prijatna za vožnju, a kome je do karakteristika, isti blok postoji i u snažnijoj verziji od 125 ks, za nepunih 700 evra više.

moderan stil,
prijatna unutrašnjost,
menjač,
ogibljenje

velika težina,
povišena potrošnja,
odnos spoljašnje
dimenzije/unutrašnji prostor

Srećom po ovaj elegantni Opel, iako je motor zašao u godine, ovoga puta je veoma dobro izolovan (jedan od razloga za porast težine), tako da je nivo buke čak i niži nego li kod njegovog protivnika. Možda i zato jer Renault više ne montira plastičnu izolaciju na gornjem delu bloka, pa ukoliko ste nedavno kupili jedan Megan dizel, nema potrebe da reklamirate krađu. Radi se jednostavno o meranja štednje, koje se nažalost negativno odražavaju na nivo decibela u kabini. Drugo, Astra poseduje odličan menjač, kakav odavno nisam imao prilike sresti. Precizan i sa kratkim hodom ručice, bez imalo napora sklizne u željeni prenos, gde ostaje savršeno « zaključan ».

Tim bolje, jer kako bi se pratio ritam protivnika, neophodno je često posegnuti za njim. A kada smo kod dinamičkih kvaliteta, četvrta generacija zaista nema na čemu da pozavidi najboljim izdancima u segmentu, pa ni francuzima.

Postavljena na potpuno novoj platformi, koju uzgred rečeno deli sa Chevroletom Cruze, ova Astra uspešno spaja sigurno ponašanje na putu sa udobnošću, uprkos ogromnim pneumaticima, dimenzija 225/50 R17. Jeste da lepo popunjuju proreze od točkova, ali su u financiskom smislu znatno interesantniji od 16 cola (205/60), uostalom u seriskoj ugradnji. Kod Megana Expresion su još skromniji, dimenzija 195/60 R15.

     
 

Komplimenti se odnose i na upravljački mehanizam (kod oba električna asistenicija), upravo kao i na kočnice. Naprotiv, u B molu je potrošnja, značajno višlja nego li kod francuskog predstavnika. Prosečna zabeležena iznosi je 7,5 lit, dok se Megan zadovoljava sa dobrom litrom manje. U gradu, zna da popije i do 9,5 lit (Megan ne više od 8 lit), tako da se sa 56 lit u rezervoaru, zaustavlja znatno ranije od Megana (60 lit).

U unutrašnjosti
Bez obzira na spomenutu krizu General Motorsa, izgleda da radnici u Opelovim fabrikama nisu izgubili volju za radom. Kažem ovo, jer mi se nivo završne obrade, upravo kao i izbor materijala, učinio superiornijim od onog kod Megana. Možda i zato što je proizvodnja iz Belgije prebačena u Nemačku (Bochum), kao i u Poljsku (Gliwice). U svakom slučaju, dizajn enterijera je radikalno drugačiji, i ukoliko Renault privileguje čiste forme, Opel je, po ugledu na Insigniju, napunio komandnu tablu sa više desetina razno-raznih dugmića. Osim toga, instrumenti su potpuno klasični, dok je Megan pokleknuo pod naletom numeričke tehnologije.

Stvar ukusa, ostavljavamo vam da presudite, jedino treba istaći da je relativno lošu preglednost brzinometra kod Astre (zgusnute cifre), moguće poboljšati izborom « digitalnog » pokazivača, na centralnom displeju. Praktično kada se prolazi ispred radar kabine, kojih za sada ima preko 2.500, samo u Francuskoj ! Nebi bilo pošteno ne istači da se, po ugledu na pojedine japanske predstavnike, sve kazaljke po startovanju motora « zakucaju » do maksimuma, kao i veoma atraktivno difuzno osvetljenje unutrašnjosti (oko centralne konsole). Noću, njen interijer blista kao božićna jelka.

ekonomičan i perfomantan motor,
cena,
prtljažnik

ESP uz doplatu,
numerički pokazivač brzine nije po svačijem ukusu,
pomalo «anemičan» enterijer

Važnije od ovog, verovatno je sama pozicija za upravljačem, koja mi se više dopala kod nemačkog, pardon, američkog proizvođača. Po prvi put u jednom vozilu u C segmentu, doživeo sam da se se prednja sedišta (uzgred tradicionalno tvrda, ali dovoljno udobna), mogu odurnuti toliko daleko, da ni vrhovima prstiju nisam mogao dotaknuti pedale! Jedino što nedostaje, da bi se vozač zaista osećao kako treba, je naslon za laktove, u seriskoj opremi kod Megana. E sad, maksimalno odgurnuta u nazad, prednja sedišta dodiruju zadnju klupu, na kojim i onako nema preterano puno prostora. Zaista je šteta što Astra nije bolje iskoristila dopunske santimetre, kako bi putnicima omogučila više prostora nego li konkurenti, što se odnosi i na prtljažnik.

Uzevši u obzir spoljašnje dimenzije, možemo reči « samo » 370 dm3, dok 12 cm kraći Megan, zvanično ima isto toliko. Kažemo zvanično, jer po svim nezavisnim merenjima, ima oko 100 dm3 više. Osim toga, naša Astra nije imala rezervni točak, već samo kit za opravku, dok je za modularnost prtljažnika zaslučna podesiv polica, ne preterano jednostavna za manipulisanje. Moguče ju je postaviti u tri različita nivoa, kako bi se eventualno dobio potuno ravan pod, kada se obore zadnji nasloni. Za razliku od Megana, sedalni deo je fiksiran. Inače, zajednička mana oba vozila je veoma loša vidljivost unazad, a sve zbog « mesnatih » C stubova.

     
 

Jeftiniji i bolje opremljen Megan
Upravo obrnuto od francuskog tržišta, gde je obavljeno testiranje, Astra je u Srbiji znatno skuplja od Megana, za koji je u vreme testiranje trebalo samo 12.500 evra.

Radi se u promotivnoj ceni sa popustom, za bazični 1.6/110 ks, dok adekvatna Astra 1.4/100 ks, košta bezmalo 16.000 evra. Slično je i kada se radi o testiranim vozilima, prvi, u verziji Exspresion, košta oko 16.700, dok za Opelovu zvezdu treba bezmalo 19.000 evra. Detaljnije poređenje opreme oduzelo bi previše vremena i prostora, recimo samo da od važnijih elemenata, Megan Exspresion poseduje automatski klima uređaj, sa dve zone podešavanja, u Astri dostupan uz višlji završni nivo, Cosmo. Ovoga puta nečemo se upuštati ni u navođenje svih inoventnih sistema, koje je Opel u dobroj meri preuzeo iz Insignije, jer su ili uz doplatu, ili vezani uz najskuplje verzije, te kao takve nedostupne većini domaćih kupaca.

Za kraj, ostaje možda najvažnija stavka, a radi se naravno o dizajnu. Astra IV je bez sumnje uspešno rođena, i njene fluidne forme, lišene svake agresivnosti, nemogu a da se ne dopadnu. Slično je i sa Meganom, tako da definitivni sud o tome koji je estetski uspešniji, ostavljamo samim kupci. Činjenica je ipak da Astra nije dostigla nivo koji se mogao očekivati od poslednjeg predstavnika u segmentu, što znaci da « francuski Golf », upravo kao i onaj pravi, sa druge strane reke Rajne, nemoraju preterano da strepe za svoju budučnost.

ekskluzivno iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković, Vrele Gume
perica.rajkovic@vrelegume.rs
14529
Postavljeno: 09.06.2010

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Dejan L
09.6.2010 10:26
9
31

Znači astra je preskupa i gola što se opreme tiče, dizajnerski mi je najlepši auto u C segmentu, ali stiže novi C4 koji će da pokupi ogroman deo zaljubljenika C segmenta, prosto je savršen!
Megan = mnogo muzike, za malo para
Astra = ekstra dizajn uz manjak komfora (na zadnjoj klupi)
Novi C4 = balans dizajna , upotrebe i kvaliteta, sa optimalnom cenom

shofer
09.6.2010 10:44
13
24

Jedna mala dobronamerna primedba autoru teksta,ne kaže/piše se višlji nego viši :)
Inače,iako je na prvi pogled,po dizajnu,Astra pravo osveženje,prvenstveno spolja,mislim da nema šta da traži pored Megana u kombinaciji sa neverovatnim,pozitivno,1.5dci agregatom.Iako,po stranim sajtovima,Megane nije u samom vrhu klase,u ovom slučaju je bez problema preuzeo ulogu pobednika.

Peki
09.6.2010 13:12
12
23

Shofer, bas lepo sto si me ispravio, naravno da znam za pravilno poredenje visi/vislje, ali kada se tekst ne procita vise puta nakon sto je napisan (hronicni nedostatak vremena), desavaju se i ovakve greske (naknadno sam pronasao jos nekoliko)...
Ali kada me vec ispravljas, evo i za tebe dobronamerna primedba, nakon zareza ili tacke, ostavlja se slobodan prostor. Pored automobila, na kraju ce mo svi obnoviti i pravopis (ha, ha, ha).
Pozdrav

Pera
09.6.2010 15:05
12
32

Birao sam izmedju ova dva automobila i ako izuzmemo cenu posto je Astra skuplja, kvalitet izrade je toliko na strani Opela da je bezpredmetno uporedjivati ih, kao dokaz kvaliteta je i sama tezina vozila pa shodno tome je i cena veca. Astra je trenutno najkvalitetniji automobil u segmentu ne racunajuci premijum proizvodjace.

Ivan
09.6.2010 17:41
41
4

Sve cestitke za uporedni test, samo ovako treba nastaviti.
Peki samo jedna informacija sto se tice Megana, po promotivnoj ceni od 12.500 evra bilo ga je nemoguce nabaviti, cist marketinski trik.Naime to su automobili iz 2009. godine i prodaju se po sistemu narucivanja sa rokom isporuke do 90 radnih dana, i pored toga prodavac je non-stop skretao temu na vozila sa lagera naravno po punoj ceni.
Sto se tice Astre trenutno se nudi po ceni od 13.990 evra 2010.g. sa veoma dobrim paketom opreme , tako da mislim da Megane tu nema sta da trazi.
Pozdrav!

Peki
10.6.2010 08:20
19
1

Bravo Ivane, to se zove prava informacija, koja meni, nazalost, nije bila dostupna pre vise meseci, kada je uraden test. Naravno da to sve menja u sustini, automobile svi ocenjujemo kroz odnos cena/dobiveno. Ukoliko se taj odnos promenio u korist Astre, tim bolje po nju.
Zahvaljujem ti sto si se javio sa ovakvim informacijama i pozdrav

Aleksandar
10.6.2010 17:56
11
1

Cim je izasao megan,imao sam prilike da ga "isprobam"odnosno da ga razgledam,sedim u njemu itd.Taj model je bio s dvoje vrata,i verujte mi nazad se osecate kao u tenku! Ja sam visok oko 183cm i ako imate otprilike ovu visinu,ili ste vislji-zaboravite ga!bar ovaj s dvoje vrata.Meni se svidja onaj u karavan verziji.gepek 520l;zadnja klupa udobna,prostrana,sa dobrom vidljivoscu nazad.Motor od 1.5dci od 130 konja,sasvim dobar izbor.

BMW fanatic
11.6.2010 17:08
14
11

Meni je Astra ubjedljivo najljepsi auto u svojoj klasi,a po svim uporednm testovima odma je tu iza Golfa,nijanse su u pitanju sto se tice kvaliteta. Dakle moj izbor u "Golf" klasi bi bila Astra

Gagiba
14.6.2010 11:42
3
11

@Peki
Ćemo se piše zajedno! :))
Cenovna politika GM-a je u najmanju ruku čudna ali to ne menja superiornost Astre, (izuzev tog nekonkurentnog motora).
Gledao sam neke fotke novog Golfa 7. Kad bude izašao, oduvaće sve ove gore navedene zajedno u paketu!! :))

Peki
14.6.2010 18:30
6
1

Gagiba gde bre nade da sam u tekstu napisao "cemo" odvojeno!? Ja nadoh samo ovu fazu pred kraj "Ovoga puta nečemo se upuštati ni u navođenje...".
Nebitno, ukoliko se ponekad i provuce koja pravopisna greska, oprostite mi je unapred, nisam bio na tom casu (ha, ha, ha). A sad bez sale, sta ces, dvadesetak godina izvan Srbije i onaj spomenuti nedostatak vremena (svake nedelje po jedan tekst, plus posao, obaveze prema familiji...), sigurno je da ostavljaju traga.
Pozdrav

educator
03.7.2010 23:16
9
1

imam astru 1.4 u osnovnoj opremi vec dva meseca. Hiljadu i po km sam presao. najkrace, utisci su sledeci: uzivanje je voziti ga, tih motor, dobra izolacija u kabini, sjajan enterijer, smetaju naravno malo ovi a i c stubovi ali se covek navikne, a naravno da bi parking senzori stvar olaksali (osnovna verzija ih nema). jedina stvar koja nervira je potrosnja, ali ne zato sto ovaj auto sigurno u gradu trosi 10 litara (koliko li tek trosi 1.6-sigurno 12) vec cinjenica da u svim zvanicnim publikacijama pise da u gradu treba da trosi 7,1...naravno da su to idealni uslovi koji u realnoj voznji nisu moguci, ali ipak su ga preterali posto je razlika sigurno 3 litre...sto je mnogo, mnogo je...i sad smem odgovorno da tvrdim da ako ce ista da upropasti prodaju ovog sjajnog automobila to nije nista drugo nego ta >mala laz> od 3 litre minimum

Uros
09.8.2010 14:30
11
1

Stvarno ne mogu da verujem za drugi tekst o novoj opel astri kojoj dobija 3+ zvedice.Ja sam vlasnik opel astre 1.6 115ks enjoy sa dosta dodatne opreme.Auto jednostavno ima sve osim xenon farova.Napominjem i alu 18 felne.Neverovatno lep auto i ne mogu vam opisati koliko ga ljudi posmatra na ulici na semaforima da i sam imam utisak da vozim mnogo skuplji auto.Auto je kostao 17500eur kod Komnenovica.Ne znam ni sam odakle da krenem,ali ajmo od tezine vozila.Ok auto je tezak 1390kg u saobracajnoj dozvoli.Previse da,mana slabija ubrzanja od konkurencijem,ali niko ne prica o pozitivnim??Prvo osecaj sigurnosti,osecaj cvrstine,lezanje na putu,zvucna izolacija.Reci cu vam samo jednu stvar da na ibarskoj magistrali su mi bezali mnogi jaci automobili na pravcu,ali u krivini su toliko posustajali da sam ih sve stizao i prestizao,a da je pri tome moja devojka spavala na suvozacevom sedistu!! DA spavala,jer je auto toliko stabilan i toliko cvrsto priljubljen za asfalt da vi ni nemate osecaj da toliko brzo ulazite u krivine.Menjac je stvarno savrsen i apsolutno se tu priblizio Audiju,WV..Osecaj i pozicija za upravljacem savrsena.Zvucna izolacija neverovatna,stvarno za tu klasu automobila nevidjena.Unutrasnjost prelepa i sve je na dohvat ruke.Ok malo je prenatrpano,ali uz malo navikavanja sve to dovodi do toga da se unutra osecate kao u klasi vise.Jos kada ukljucite Sport mod,pa kada se zacrveni tabla i pri tome vozite na nekom vijugavom putu.Zadovoljstvo zagarantovano,osmeh ne silazi sa lica i putovanje ne predstavlja problem.Stvarno stvarno dobar auto i za svaku preporuku.Ali da budem realan,kao i svaki auto i Astra ima mane.Prvo,ok malo tromiji motor,ali da budem iskren na ravnom putu sasvim zadovoljavajuce za prosecnog vozaca,ali kada dodje do uzbrdice tu on popusta i tu se oseca sva ta tezina.Ali opet je motor stvarno kultivisan i nisam nesto osetio pad snage sa upaljenom klimom sto me je bas iznenadilo.Druga i po meni najveca mana je preglednost pozadi i ko ima naviku da gleda mnogo pozadi,tesko da ce ista videti.Retrovizori zato se mnogo vise koriste.Toliko u nekim kracim crtama,pa ako vas jos nesto zanima slobodno pitajte.U svakom slucaju,ja mislim da je auto najkvalitetniji u klasi i svaka preporuka..

ns
05.6.2012 16:52
2
1

po meni plus ide meganu, nekako mi vise odgovara taj fazon enterijera a i dizel motori dci ne mogu da se uporedjuju sa opelovim, kod opela jedino benzinac vredi, astra je preteska za tu klasu, pa audi a5 sa 4x4 ima isto kg koliko i astra, probao sam megane sa svakim motorom u ponudi, 1.5dci lepo ide a i jako malo trosi, 1.9 isto jako dobar motor, kod renoa jedino ne znam dal jos kubure sa elektronikom kao prosli modeli ali je stvarno mnogo muzike za malo para sto kazu ljudi, lepota je na strani opela ali su prenatrpali instrument tablu, sem klime i komandi na volanu ti generalno za cackanje ne treba nista, sve je da dohvat ruke kao kod vw i skode (naravno sigurnosni sistemi su must have), od francuza sam imao samo citroena, imao 2 opela benzinca, isprobao brdo modela posto sam neko vreme radio sa kolima kao preprodavac

ns ns
30.3.2015 12:01
1
0

Sada posle ovoliko godina nakon objavljenog članka, ne znam da li ima smisla ostavljati komentar, ali meni je ovaj test sada (doduše već sam uplatio megana)još uvek aktuelan. Astra je bila u igri i upravo u sličnom cenovnom rangu sa meganom (megane jeftiniji za oko 1000eur)astra ima zaista sjajnu opremu, multimedijalni uređaj, jaku muziku, i estetski odličnu završnu obradu u kabini, ipak potpuno je zatajila u ponudi kvalitetnog motora, koji treba prema mom ubeđenju, da ponudi snagu i obrtni moment uz nisku potrošnju, što astra ama baš nikako nije mogla za neku prihvatljivu cenu! Poručih megane sa kompletnom opremom, koja veoma neprivlačno izgleda - u poređenuju sa onom u astri, ali ipak je to ta kvalitetna oprema, i sve to uz kombinaciju sa 1.5dci 95KS motorom sa 6-stepenim menjačem.
U poslednjem trenutku sam se dozvao pameti da meni treba auto sa jakim, a štedljivim robusnim motorom, a ne lep kolor ekran sa poluautomatskom klimom i jakom sa hlađenim pojačalom muzikom, a sve to istih gabarita i za oko 1000 eura nižom cenom, pa i renault garancijom od 6 godina vs onih čudnih opelovih 2+2god(dakle kada sam insistirao da je to božemoj 4 godine, prodavac nije hteo baš tim rečima da potvrdi!?)Da ne budem shavćem pogrešno, apsolutno je moćan osećaj prilikom vožnje u meganu, propraćen snažnim odzivom na papučicu gasa i širokim (gotovo majmunskim :)) osmehom na licu prilikom posete benzinskoj pumpi!! Nadam se da sam nekome pomogao ovim tekstom, pozdrav..

ns ns
30.3.2015 12:02
0
0

Sada posle ovoliko godina nakon objavljenog članka, ne znam da li ima smisla ostavljati komentar, ali meni je ovaj test sada (doduše već sam uplatio megana)još uvek aktuelan. Astra je bila u igri i upravo u sličnom cenovnom rangu sa meganom (megane jeftiniji za oko 1000eur)astra ima zaista sjajnu opremu, multimedijalni uređaj, jaku muziku, i estetski odličnu završnu obradu u kabini, ipak potpuno je zatajila u ponudi kvalitetnog motora, koji treba prema mom ubeđenju, da ponudi snagu i obrtni moment uz nisku potrošnju, što astra ama baš nikako nije mogla za neku prihvatljivu cenu! Poručih megane sa kompletnom opremom, koja veoma neprivlačno izgleda - u poređenuju sa onom u astri, ali ipak je to ta kvalitetna oprema, i sve to uz kombinaciju sa 1.5dci 95KS motorom sa 6-stepenim menjačem.
U poslednjem trenutku sam se dozvao pameti da meni treba auto sa jakim, a štedljivim robusnim motorom, a ne lep kolor ekran sa poluautomatskom klimom i jakom sa hlađenim pojačalom muzikom, a sve to istih gabarita i za oko 1000 eura nižom cenom, pa i renault garancijom od 6 godina vs onih čudnih opelovih 2+2god(dakle kada sam insistirao da je to božemoj 4 godine, prodavac nije hteo baš tim rečima da potvrdi!?)Da ne budem shavćem pogrešno, apsolutno je moćan osećaj prilikom vožnje u meganu, propraćen snažnim odzivom na papučicu gasa i širokim (gotovo majmunskim :)) osmehom na licu prilikom posete benzinskoj pumpi!! Nadam se da sam nekome pomogao ovim tekstom, pozdrav..

ns ns
30.3.2015 12:53
0
0

Sada posle ovoliko godina nakon objavljenog članka, ne znam da li ima smisla ostavljati komentar, ali meni je ovaj test sada (doduše već sam uplatio megana)još uvek aktuelan. Astra je bila u igri i upravo u sličnom cenovnom rangu sa meganom (megane jeftiniji za oko 1000eur)astra ima zaista sjajnu opremu, multimedijalni uređaj, jaku muziku, i estetski odličnu završnu obradu u kabini, ipak potpuno je zatajila u ponudi kvalitetnog motora, koji treba prema mom ubeđenju, da ponudi snagu i obrtni moment uz nisku potrošnju, što astra ama baš nikako nije mogla za neku prihvatljivu cenu! Poručih megane sa kompletnom opremom, koja veoma neprivlačno izgleda - u poređenuju sa onom u astri, ali ipak je to ta kvalitetna oprema, i sve to uz kombinaciju sa 1.5dci 95KS motorom sa 6-stepenim menjačem.
U poslednjem trenutku sam se dozvao pameti da meni treba auto sa jakim, a štedljivim robusnim motorom, a ne lep kolor ekran sa poluautomatskom klimom i jakom sa hlađenim pojačalom muzikom, a sve to istih gabarita i za oko 1000 eura nižom cenom, pa i renault garancijom od 6 godina vs onih čudnih opelovih 2+2god(dakle kada sam insistirao da je to božemoj 4 godine, prodavac nije hteo baš tim rečima da potvrdi!?)Da ne budem shavćem pogrešno, apsolutno je moćan osećaj prilikom vožnje u meganu, propraćen snažnim odzivom na papučicu gasa i širokim (gotovo majmunskim :)) osmehom na licu prilikom posete benzinskoj pumpi!! Nadam se da sam nekome pomogao ovim tekstom, pozdrav..

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: