Ekskluzivno

Opel Ampera

Na pravom putu

Između 100% električnog pogona i nekakvog hibrida sa motorom s unutrašnjim sagorevanjem, GM je izabrao treći put, spojivši najbolje od oba sveta. Ukratko, ukrstio je snažni električni agregat sa malim benzinskim, koji mu pre svega služi kao generator, ne bi li se produžila autonomija

Čim se spomenu električni automobili, nameće se pitanje autonomije! 100 km, 150 km, hmmmm, iznad toga sve je diskutabilno i zavisi pre svega od klimatskih uslova i želje vlasnika da vozi ekonomično. Nissan Leaf, Peugeot iOn, Renault Fluence i novi Zoe, evidentno poseduju izvesne kvalitete, ali i dva principijelna defoa: autonomiju i vreme punjena baterija (7-8 časova). Ukratko, nemoguće je sa njima otići na malo dalji vikend, o godišnjem odmoru da ni ne pričamo. Kažete postoje i hibridi! Tačno, samo njihovi električni kapaciteti su veoma ograničeni, i služe pre svega kao ispomoć agregatima sa unutrašnjim sagorevanjem. Srećom, GM je na dobrom putu da reši kvadraturu kruga, upotrebivši sofisticiranu tehnologiju, koju je ugradio u dva revolucionarna modela, nazvana Volt i Ampera. Prvi pripada Chevroletu, dok drugi ponosno nosi znak Opela na „nosu“. Osim estetskih razlika, i to pre svega vezanih za spoljašnjost, apsolutno ništa ih ne razlikuje. A kad smo već kod izgleda, zašto ne reći da ovaj nije žrtvovan funkciji, što znači da oba vozila deluju estetski veoma privlačno za potencijalne kupce. Nama se više dopala Ampera, čije lice snažno podseća na monovolumen Zafira. Na prvi pogled, reklo bi se da se radi o klasičnoj trovolumenskoj limuzini, no u suštini Ampera je hečbek, sa praktičnim petim vratima. Sva fluidna i niska, nosom češe svakog „ležećeg policajca“, a sve kako bi se ostvarila rekordna aerodinamičnost. Izuzmemo li otvor za hladnjak, pri dnu prednje maske, Ampera je do maksimuma zatvorila sve „rupe“. Čak su i aluminijumski naplaci, pri središnjem delu, pokriveni crnom plastikom. Sve u svemu, privlači poglede, no neupućeni mogu samo da sanjaju šta sve skriva u grudima.

     
 

Zbogom analogni instrumenti
Enterijer Ampere i Volta nema ništa specijalno futuristički, sa izuzetkom instrument table, koja je ovde potpuno numerička. Zapravo, postoje dva kolor ekrana visoke rezolucije, na kojima se mogu očitati brojne funkcije, kako klasične namene (brzina vozila, podaci sa putnog računara, stanje klima uređaja…), tako i one u vezi sa napajanjem agregata i protoka energije. Detaljnije o njima malo kasnije, pre toga još par specifičnosti enterijera. U tom smislu treba spomenuti centralnu konzolu nesvakidašnjeg dizajna (šuplja), sa prekidačima osetljivim na dodir. Integrisani su dakle u samu plastiku, sjajnu i lakiranu, što baš i ne odaje osećaj luksuza. I sva ostala upotrebljena deluje pomalo jeftino, jedva da postoji tanak sloj mekane pri samom vrhu armature. Vozač se ne može požaliti na poziciju za upravljačem, (ovaj je preuzet iz ostalih modela kuće), još manje na praktični aspekt radnog mesta. Polica i ostava, solidne zapremine, ne nedostaje. Znatno lošije se osećaju putnici pozadi, odvojeni impozantnim tunelom, ispod koga je baterija u obliku slova T. Predviđena su samo dva mesta, relativno skučena za vozilo od 4,5 m dužine. Nije poželjno biti viši od 1,8 m, jer je glava ispod stakla petih vrata. Kada se zatvore, postoji rizik da dođe do bliskog kontakta... Uzgred rečeno, na njima su dve staklene površine, no, uprkos tome vidljivost unazad je daleko od idealne. Sa skromnih 310 litara zapremine (za stotinak litara manje od proseka u segmentu), evidentno je da su mesta pozadi i prtljažnik najviše podređeni specifičnoj koncepciji.

Srećom, može se povećati obaranjem zadnjih naslona, a i pristup je jednostavan. U dnu smo pronašli uredno složen kabel za punjenje, kao i pribor za opravku pneumatika, naravno bez njega!

What is it?
Kao i svi električni automobili, Ampera uvek startuje na „struju“! Pravi svet tišine, koji zna da zbuni vozača. U iščekivanju da čuje motor, često ponovo pritisne dugme „Power“…, i ugasi ga! Evidentno je da treba malo vremena za privikavanje, no nakon toga sve ide kao po loju. Ručicu automatskog menjača neophodno je postaviti u mod Drive (ne preterano ergonomska i sa slabo vidljivim oznakama), sve ostalo reguliše sofisticirana elektronika. Na ekranu, iza upravljača, odmah je vidljivo koja vrsta pogona je angažovana, a sve u zavisnosti od stanja baterije (litijum-jonska, maksimalna snaga 16 KWh). Ukoliko je puna, električni motor sistematski crpi energiju iz nje, sve dok u njoj ostane oko trećina kapaciteta. U Opelu, odnosno Chevroletu, navode autonomiju od 40-80 km. Mi smo se uverili da je realno moguće preći oko 60 km, što zadovoljava potrebe preko 80 % evropskih vozača. Naime, ovo je prosečna distanca koju prelaze svakodnevno za odlazak i povratak sa posla, što znači da je izvodljivo voziti bez pomoći benzinskog agregata. Pri tom, ništa se nije izgubilo u dinamici vožnje, sa 150 KS i obrtnim momentom od 370 Nm, raspoloživim odmah, Ampera iznenađuje snažnim ubrzanjima. Vozač je često isprovociran da maksimalno koristi ovakav priliv snage, čak i kada za tim nema nikakve potrebe, što se negativno odražava na autonomiju. Zbog toga je poželjno poštovati informacije sa ekrana, u vidu zelene kugle, koja se istovremeno okreće oko svoje ose i pomera naviše/naniže. Kada je u sredini, potrošnja energije je optimalna, što se odnosi i na motor s unutrašnjim sagorevanjem. Ovaj će se samostalno pokrenuti kada je nivo baterije nedovoljan, ne da bi je napunio, već da bi održao zadati nivo. Pun kapacitet dostiže jedino kada je priključena na električnu mrežu. Bez ulaženja u komplikovane tehničke detalje, moramo naglasiti da zapravo postoje dva električna motora, spomenuti od 150 KS, koji u principu pokreće prednje točkove, i slabiji od 72 KS, koji ima funkciju motora/generatora. Benzinski 1.4, preuzet iz Corse (86 KS), napaja upravo ovaj, mada i on pomaže kada je to neophodno.

     
 

Noćna mora za mehaničare
Kako bi sve bilo jasnije, recimo da postoje četiri osnovna principa rada. Prvi, na bateriju, pri nižoj brzini, kada funkcioniše samo primarni električni motor (snažniji). Drugi, opet pogon na baterije, ali pri višim brzinama i prilikom snažnih ubrzanja, kada funkcionišu oba električna motora. Treći mod je sa praznom baterijom, kada neophodnu energiju električnim motorima isporučuje agregat sa unutrašnjim sagorevanjem. Pri malom opterećenju, dakle nižim brzinama, samo jedan električni motor prenosi snagu na pogonske točkove. Poslednji, tj. četvrti, opet je vezan za vožnju sa praznom baterijom, ali pri maksimalnom opterećenju. Na autoputu, neophodni elan obezbeđuju oba električna motora, dok benzinski, osim što im šalje struju, jednim delom i direktno pogoni točkove. Da bi sve ovo bilo izvodljivo, postoje čak tri kvačila i brdo elektronike. Iskrsnu li problemi, verujem da će trebati barem pola tuceta vrhunskih mehaničara da ih otklone… Srećom, stekli smo utisak da sve savršeno funkcioniše, mada je u slučaju produžene autonomije, vožnja znatno neprijatnija. Iako su performanse globalno iste, buka koju stvara benzinski agregat zna da nervira. Podseća na onu u radu na mestu sa visokom turažom (3-4 hiljade obrtaja), i ne zavisi direktno od pritiska stopala na papučicu gasa. Jednostavno, sistem sam proceni kada je nivo baterije opao, te ga održava u zavisnosti od uslova vožnje. Uzevši u obzir da smo prevalili više stotina kilometara autoputa, bez mogućnosti da napunimo bateriju spoljnim izvorom energije (električna mreža), možemo potvrditi da je Ampera sposobna preći 400-500 km bez zaustavljanja. Rezervoar za gorivo ima kapacitet od 35 lit, a prosečna postrošnja benzina kreće se oko 8 lit. Opel navodi da je maksimalna brzina ograničena na 161 km/h, no mi smo zabeležili čitavih 169 km/h. Ostvaruje je bez imalo muke, čak su i šumovi od vetra i kotrljanja zanemarljivi. Globalno uzevši, udobnost je na veoma visokom nivou, kao i vozna dinamika. Nisko težište i 200 kg baterija, svakako daju svoj doprinos, iako je činjenica da se prilikom dinamične vožnje oseća velika masa vozila (1.730 kg). Kritiku zaslužuju kočnice, ne zbog njihove efikasnosti, već zato što ih je teško dozirati. Pri maloj brzini stružu kao kada se vozi sa totalno istrošenim pločicama, dok je sila kočenja prejaka.

velika ukupna autonomija,
retko prijatna vožnja na baterije,
performanse,
udobnost

cena,
nelogičan rad benzinskog agregata,
samo četiri mesta,
kočnice

Opel Ampera 1.4 Ecotec Cosmo Pack

Motor
elektromotor-termički benzinski generator, redni/4; 1398 cm3; 111 kW, 150 KS; 370 Nm; Autonomija 40-80 km
Karoserija
hečbek/5/4; D x Š x V 4404x1798x1430 mm; Međ. rast. 2685 mm; Masa 1730 kg; Prtljažnik 310 l
Ogibljenje
napred: MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr.stabilizator;
nazad: Nezavisno sa oscilirajućim ramenima, spiralne opruge, amortizer, popr.stabilizator
Kočnice
napred/nazad: diskovi/diskovi
Pneumatici
napred/nazad: 235/65 R17
Transmisija
pogon: na prednje točkove; menjač: automatski varijabilni
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h: 9,0 s; maks. brzina: 161 km/h; pros. potrošnja: 1,6 (mešovito), 8 (prazna baterija) l/100 km ; emisija CO2: 40 g/km
Cena
45.000 evra (testirani model), 41.000 evra (početna)

No, cilj svako nije vožnja na fosilno gorivo, već nužno zlo, kada se krene na duži put. Tokom nedelju dana probe, kad kod smo bili u situaciji, priključili smo je na 220 V (kabel dužine 6 m). Da bi se baterije napunile do maksimuma, treba 4-4,5 sata, što nas je po francuskoj tarifi koštalo između 1,5 i 2 evra. Prvog dana bili smo neprijatno iznenađeni konstatacijom da je ostala prazna, a sve zbog toga što je bila programirana na noćno punjenje. Naime, vlasnik se po dolasku kući može odmah priključiti na mrežu, ali punjenje kreće po želji. Isto tako, u hladna zimska jutra može se podesiti grejanje kabine, 10-15 minuta pre nego li će se krenuti, kako bi se sačuvala snaga baterije (struju crpi iz „štekera“). Uzgred rečeno, klima uređaj i grejanje je poželjno držati u modu „eko“, odnosno, još je mudrije uključiti grejače sedišta, koji manje troše. Ovoga puta, dole potpisani nije se služio ćebetom, dobri stari benzinac i pun rezervoar, ulivaju poverenje. Sve u vezi sa potrošnjom, odnosno vremenom provedenim u vožnji na baterije ili sa motorom s unutrašnjim sagorevanjem, možemo detaljno pratiti na centralnom ekranu. Kada se koriste više manje podjednako oba izvora energije, prosečna potrošnja manja je od 5 lit. E, tu vozač može mnogo toga da uradi, pa čak i da izabere način na koji će se voziti. Na primer, bez zaustavljanja i punjenja baterije, treba da pređe stotinak kilometara, od čega je polovina na otvorenom putu. U tom slučaju, bolje je koristiti motor sa unutrašnjim sagorevanjem, da bi se baterija sačuvala za gradsku vožnju. Osim što ne zagađuje, troši znatno manje, jer je na putu benzinski motor u optimalnom režimu rada. Ovaj režim sam često koristio (na francuskom se naziva „Maintenir“-„održavati“), znatno manje Sport i Montagne (planina). Prvi deluje kao turbo, a zapravo uključuje rad oba električna motora, dok drugi ekonomiše bateriju. Preciznije rečeno, kako bi se sačuvao njen kapicitet, treba ga izabrati 10-15 minuta pre nego li se započne sa usponom. Tako se može računati na višak snage, neophodan u ovakvim okolnostima. U svakom slučaju, prilikom spuštanja, odnosno kočenja, rekuperira se izvesna količina energije. Svaki put kada se noga podigne sa gasa, dolazi do snažnog usporenja, znatno više kada je ručica menjača u poziciji L, nego li u standardnoj D (drive). Po gradu, usporenje je toliko izraženo, da se može voziti gotovo bez upotrebe kočnice. A kad smo već spomenuli grad, kurioziteta radi, recimo da Ampera poseduje dve sirene; standardnu, za automobile, i diskretnu (na ručici pored upravljača), za pešake. Posve opravdano, jer je u elektro modu potpuno nečujna.

Astronomska cena
Iako Ampera i Volt nisu dostupni na našem tržištu, gotovo je sigurno da i ukoliko dođu, neće biti jeftiniji nego li u razvijenim zemljama EU. Ekološka vozila u Francuskoj, gde je obavljena probna vožnja, imaju bonus od 5.000 evra (100 % električna čak 7.000), no i kada je uračunat, Ampera košta između 41 i 45.000 evra (voženi Como Pack)! Volt je nešto jeftiniji (38.500 evra) i postoji sa samo jednim jednim paketom opreme. Previše za jedan kompakt, evidentno opremljen svime što treba i ne treba, ali sa posve prosečnom završnom obradom. Iluzorno je dakle očekivati da se jednoga dana isplate, jer za desetak hiljada evra, za koliko su skuplji od nekog prestižnog modela u C segmentu (dizel motor sa automatskim menjačem), može se desetak puta napraviti krug oko planete. Čak i da se svakoga dana prelazi stotinak kilometara, isključivo na baterije, opet su potrebne duge godine ekploatacije, kako bi se amortizovala razlika u ceni. Uprkos tome, prodaja u Evropi, posebno u USA, dobro je krenula. Do kraja godine, samo na Starom kontinentu poručeno je preko 10.000 primeraka (Ampera i Volt). A kako bi se ohrabrili potencijalno zainteresovani, baterije i elektromotori imaju osam godina garancije (ili 160.000 km). Po Opelu, održavanje bi trebalo biti za 15-20 % jeftinije nego li kod obične Astre, jer „Voltec“ (naziv za elektro grupu, motor/baterije) ne zahteva nikakvo servisiranje.

Zaključak
Proglašena za auto godine 2012., Ampera je po mnogo čemu revolucionaran auto. To ne znači da je pošteđena mana, štaviše, ima ih podosta. Ukoliko bi trebalo biti konkretan, naveo bi pre svega još veći kapacitet baterija, kako bi električna autonomija porasla na 80-100 km. Time bi se izbegla češća upotreba motora su unutrašnjim sagorevanjem, koji bi sa svoje strane mogao biti moderniji. Jedan trocilindarski agregat od stotinak „konja“, kao kod Forda, sigurno bi bio znatno ekonomičniji i diskretniji, ukoliko ne i čistiji. Nedostaci koje će verovatno ispraviti Ampera 2, jer nakon što smo sabrali utiske, posve je sigurno da će koncept preživeti. No, želi li GM i da se „demokratizuje“, morao bi dovesti cenu na jedan razuman nivo. Ovako, Ampera ostaje dostupna samo retkoj eliti, „zaraženoj“ eko virusom. Ne i u USA, gde se Chevrolet Volt prodaje za oko 33.000 $, odnosno 23.000 evra!

Tekst Perica Rajković
Fotografije Perica Rajković
9218
Postavljeno: 27.02.2013

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Zoro
27.2.2013 07:21
16
8

Dubre od kola, za te pare mogu da kupim 5-6 Dacija!

Don
27.2.2013 07:54
13
7

hahaha

Enzo
27.2.2013 07:59
21
2

Ne prizivaj sveto ime uzalud, napravice se opet 100 komentara :)

Jesam li ja jedini kome se nikako ne svidja iTablet dizajn svega sto postoji?
Zasto bi iKome trabao zeleni globus koji se vrti i skakuce? Logicnija mi je promena osvetljenja table, sasvim dovoljno.

Ako ga nekad budem posedovao, pravac torenti da skinem hakovanu verziju sa analognim instrumentima

Za autora:
mozete li da nam date podatak o potrosnji kilovata po kilometru (kilovata iz utikaca)?
"Punim auto 5 sati, potrosim X kw, vozim se do posla 20km i na to dodam 0.5 l goriva"
U Srbiji postoji neki sistem cena struje koji se razlikuje za odredjeni opseg potrosnje, pa me zanima koliko se uvecava racun za struju ako se njome puni auto.

Super tekst i zanimljiv model

Vlada
27.2.2013 13:33
13
2

Kada mu budu prepolovili cenu, i za duplo povečali autonomiju, kupujem ga. Ovako jedino u USA može da prođe.

Bojan
27.2.2013 14:08
13
2

Nikad ga ne bih kupio samo iz razloga jer je mnogo slozen. Prius je igracka za njega, niko ne postavlja pitanje ko ce to popraviti ako se pokvari. Za nase ovlascene servisere je neresiv problem kad obicna Corsa nece da upali, a ovo moze samo da se baci kad stane, ili ce popravka kostati kao jedan dobar automobil jer ce mu promeniti pola sistema... Zasto ga nisu prosto napravili, jedan elektromotor i jedan benzinski agregat za dopunu baterije? Ovako ni sam kostruktor ne moze da se snadje kad mu se sta ukljucuje...

ali
27.2.2013 15:20
14
4

odusevljen sam ovim kolima. vidjam ih relativno cesto i u zimskim uslovima i kad ih vidim kako se probijaju kroz sneg i bljuzgavicu, sa kakvom lakocom me ostave na semaforu na uzbrdici (moja kola imaju 270KS V6 japanski benzinac) povecavaju moje odusevljenje. mislim da je autor napravio realan presek situacije ali ne mogu da se otmem utisku da je malo brzopleto (izvinjavam se ako sam pogresio) krenuo u avanturu koriscenja necega sto izgleda isto ali nije isto. da je malo vise procitao uputstvo verovatno bi i zadovoljstvo bilo vece (opet se izvinjavam ako me utisak vara). ova kola JESU revolucija, ne toliko u tehnickom smislu i principima rada koji su poznati preko 100 godina vec u tome sto je jedan proizvodjac uspeo da dovede do prakticnog upotrebnog proizvoda sa svime sto to znaci. plus garancija. podsetio bih samo na prototipove, studije, predserijske i serijske, "samo sto nije" i ostale proizvode renomiranih evropskih brendova koji nisu stigli daleko. sledeci volt ce da bude sigurno bolji ali i ovakav kakav jeste je mnogo dobar. pozdrav

Milan
27.2.2013 16:04
16
1

Tačno je da ovakav automobil u zemlji kao sto je nasa nema buducnost i da je prosto neisplativ,ali ja bih ga rado posedovao zato sto je neobican i tehnicki zanimljiv.

Гагиба
27.2.2013 17:05
11
1

Овај аутомобил је као створен за српске путеве и српске механичаре! :)
Видећемо шта ће И3 да понуди али чини ми се да су Баварци изнели конкретнија и сврсисходнија решења од ГМ-а.

evroskeptik
27.2.2013 20:23
10
2

Ako nije na testu neka Dacia tj narodni auto, komentari se prorede! Sta znaju Srbi sta je elektricni automobil?!

vladan
28.2.2013 02:12
10
1

Ja sam probao Volt model u Kanadi i osim nekih licnih primedba cena je previsoka. Iako u Kanadi daju oko 7,500.00 kao eko povlastica cena i dalje cena oko 50,000 cad dolara je suvise velika za auto koje predje strujom 60km i treba puniti svaki dan.
Mislim da ce tehnologija biti bolja za 5 godina pa ako jeste uzeo bih jedno ovakvo auto.
Pozdrav

Suburban
28.2.2013 13:26
11
1

Kada cita neko ove komentare pomisli da svi vozite nova kola, da ste u mogucnosti da iskesirate bez problema 20, 30 hiljada eura, a ono...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: