Ekskluzivno

Subaru Outback

Kompleks više vrednosti

Estetski uspešniji, veći i prestižniji od prethodnog, novi Subaru Outback cilja na SUV klijentelu, odbacivši skute uzdignutog karavana

Poznat pod imenom Outback, ovaj Subaru na sceni je još od 1995. godine. U međuvremenu, smenile su se tri generacije, da bi početkom ove godine, bila predstavljena i četvrta. No, ovoga puta, odlučeno je da se ne unosi konfuzija, te da se što više distancira od Legacy karavana (koriste istu platformu), kao i od mnogo poznatijeg Forestera. Prvi je, tako, jednostavno ukinut, dok je "šumar" prerastao u pravi SUV, kome su principijelni protivnici kompaktni 4x4, tipa VW Tiguan, Toyota RAV4, Ford Kuga, Renault Koleos…

Instrumentacija modela Outback izgleda modernije nego što je to ranije bio slučaj sa Subaruovim modelima

Pa, gde onda svrstati Outback, zapitaće se neko? E, pa znatno iznad spomenutih vozila, njegova ciljna grupa od sada su zainteresovani za Audi A4 ili A6 Allroad, odnosno Volvo XC70, sposobni da plate i do 40.000 evra! Aha, samo da bi se nametnuo u ovom prestižnom segmentu, trebalo je narasti, oplemeniti unutrašnjost i pronaći dizel agregat, nedostupan kod predhodnih generacija. Zamišljeno, učinjeno! Novi je duži i širi za 5 cm, odnosno viši za čitavih 7 cm (4,78 x 1,82 x 1,61 metara), dok "u nedrima bije srce junačko", poznato iz Impreze i Forestera. Radi se, naravno, o jedinom dizel bokseru na svetu, zapremine dve litre, koji u potpunosti odgovara nameni i karakteru ovog nesvakidašnjeg Japanca.

A, izgled? Generalno uspešan i dopadljiv, bez da poseduje eleganciju Audija i originalnost Volvoa. U svakom slučaju, vidljivo je odsustvo zaštitne plastike, kao kod konkurenata, u korist hroma. Osim što ga ima u izobilju na prednjoj masci, pronalazimo ga na okvirima prozora i petim vratima. Velike i glatke površine karoserije izgledaju tako veoma elegantno, ali su osetljive u gradskoj vožnji i van asfaltiranih puteva. Stvar ukusa, no kome je zaista stalo do off-road "rekvizita", dostupni su, naravno uz doplatu, kao dopunska oprema.

Na "letnjim", zemljanim putevima, kojih se Outback ni malo ne plaši, zahvaljujući velikom klirensu, dolazi do izražaja udobnost bez premca

Šik i šok
Povećanjem spoljašnjih dimenzija i međuosovinskog rastojanja (čitavih 2,74 m), favorizovao se, pre svega, unutrašnji prostor. Bez obzira da li se radi o prostoru za kolena, ramena ili glave, Outback dominira nad konkurentima. Impresivno, nema šta, posebno što se i nagib zadnje klupe može podesiti, tako da se putnici pozadi sa pravom osećaju privilegovano. Ništa nije zaboravljeno, počevši od izbora materijala (u našem slučaju, radi se o kvalitetnoj koži) i praktičnih detalja, pa sve do retko udobnog ogibljenja. A kako je Outback, ipak, u duši karavan, prtljažnik poseduje vrednih 550 litara, odnosno 1726 l, kada se obore zadnji nasloni. Ništa lakše za izvesti, dovoljno je samo povući za to predviđene ručice, smeštene na bokovima prtljažnika.

Želja za prestižom ogleda se i u novoj komandnoj tabli, koja je najzad dobila na karakteru. I dalje ništa ekstravagantno, ali je dobro zamišljena i funkcionalna, što omogućuje vozaču da brzo ovlada svim funkcijama.

Inače, na francuskom, kao i na našem tržištu, u ponudi su samo dva završna nivoa, oba krcata svime što se poželeti može. Skuplji, kao u našem slučaju, poseduje sedišta obložena kvalitetnom kožom, ogromni GPS kolor ekran, u kombinaciji sa kamerom za vožnju unazad, ksenon svetla, Free Hands ključ, grejana prednja sedišta sa memorijom za vozača, itd. Normalno, reći će neko, znajući da za ovaj treba čitavih 38.000 evra, odnosno 4.000 manje, ukoliko se radi o jeftinijoj verziji. Obe cene odnose se na dizel od dve litre, koji je, uostalom, jedini agregat u ponudi, barem kod nas. Na pojedinim stranim tržištima, možemo ga pronaći sa još dva benzinska - 2.5/167 KS i 3.6 od 260 KS. Svi su, naravno, "bokseri", no pažnju smo usmerili na jedini dizel ovoga tipa u svetu.

Subaru Outback

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, bokser/4
Radna zapremina [cm3] 1998
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/common-rail
maks. snaga [kW/KS/o/min] 110/150/3600
obrtni moment [Nm/o/min] 350/1800-2400
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata crossover/5/5
D x Š x V [mm] 4775x1820x1605
me_uosovinski razmak [mm] 2745
masa vozila/nosivost [kg] 1571/515
zapremina prtljažnika [l] 526-1726
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kocnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 225/60 R17
Prenos snage
pogon integralni
tip menjaca/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 9,7
maksimalna brzina [km/h] 195
prosecna potrošnja [l/100 km] 6,4
CO2 167g
Cena (u EU) € od 34.600

Prvo, pa muško
Na stranu marketinški aduti proizvođača, gde se ističe kako bokser motor prirodno ima manje vibracija od ostalih i niže težište, no ovaj agregat zaista poseduje hvale vredne argumente. Pored navedenih, koji se ne mogu osporiti, dodajmo visoku kulturu rada, nisku potrošnju i odziv na gas i pri najnižim obrtajima, što samo potvrđuje da se radi o verovatno najboljem motoru u kategoriji. U "leru", 2.0D oslobađa pomalo rezak, metalni zvuk, nimalo svojstven jednom dizelu, dok se u vožnji praktično ni ne čuje. Svih 350 Nm obrtnog momenta, raspoloživi su počevši od 1.750 obrtaja, tako da se nikada ne oseća deficit snage. Naime, sa "samo" 150 KS, nekome će se učiniti slabašnim u poređenju sa nemačih i švedskim konkurentima, no kako je Outback od njih lakši za više od 200 kg (nepunih 1.600 kg), odnos snaga/težina veoma je povoljan. Isto se odnosi i na potrošnju, koja jedva da prebacuje 7 litara u proseku.

Samo ponašanje na putu, opet zaslužuje samo reči hvale, bez obzira što Outback ne voli preterano agresivnu vožnju. Podešen na udobnost, i uzdignut 20 cm od tla, u veoma oštrim krivinama osetno je snažno naginjanje karoserije. Naprotiv, na auto-putu, kao i na zemljanim putevima, kojih se, uzgred rečeno, ni malo ne plaši, zahvaljujući spomenutom klirensu i permanentnom integralnom pogonu, dolazi do izražaja udobnost bez premca. Outback kao da je pravljen za američke puteve, s tim da se odlično snalazi i na regionalnim, punim rupa, baš kao kod nas!

unutrašnji prostor,
udobnost,
agregat,
potrošnja

nedovoljno agresivan izgled,
osetljiva karoserija,
cena

O off-road kapacitetima, verujem da ne treba previše pričati, jer je verovatno svima jasno da ovakva vozila nisu predviđena za "oranje". Pogon na sva četiri točka je u svrsi što bolje aktivne sigurnosti, što znači da dobro dođe kada su uslovi za vožnju otežani (kiša, sneg blato…), kao i za "skoknuti do udaljene vikendice", van asfaltiranog puta. Manje nam se dopao novi šestostepeni manuelni menjač, predugih prenosnih odnosa, po ugledu na hod ručice. Automatski nije za sada predviđen uz 2.0D, tj. u sprezi je isključivo sa benzinskim agregatima.

Zaključak
Više nego ikad, novi Outback zaslužuje da izađe iz senke konkurenata, kako zahvaljujući ubedljivijem dizajnu, tako i zbog svih navedenih kvaliteta. Zaista dobar i kvalitetan automobil, diskretnog šarma, u principu namenjen poštovaocima marke Subaru i retkim sretnicima koji mogu da izdvoje toliku sumu novca. No, sve što je retko i vredno jeste i skupo, pa ni ovakav tehnološki dragulj verovatno ne može manje da košta. Ko sebi ipak može da ga priušti, sigurno se neće pokajati, posebno ukoliko je u kombinaciji sa ovim nesvakidašnjim dizelom.

Tradicionalni pogon na sva četiri točka kao i nešto viši klirens omogućavaju Outbacku da bez problema siđe na "zemljane" puteve
iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković
perica.rajkovic@vrelegume.rs
8569
Postavljeno: 22.12.2010

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

don
22.12.2010 02:04
33
18

Pitanja za autora:
1.'A, izgled? Generalno uspešan i dopadljiv, bez da poseduje eleganciju Audija i originalnost Volvoa.'?
2.'nedovoljno agresivan izgled'?
E sad mene zanima po cemu je to Volvo (brend koji je propao) originalan? Mozda je originalan po propasti? Volvo automobili su dizajnirani po ukusu Americkog kupca (srednja klasa, sljaker, provincija) koji ceo dan jede virsle i ne zna kako se zove.
Takodje zamolio bi autora teksta da navede koji su to automobili DOVOLJNO AGRESIVNOG IZGLEDA? Ali bas bih voleo da vidim listu od recimo 3 automobila u ovoj kategoriji koji imaju tu karakteristiku.

Inace ovaj automobil je legendaran, za pravog smekera, koji zna sta valja, a nije mu bitno to da li ce pola komsiluka znati sta vozi i koliko to kosta! Naravno ovakva vozila u Srbiji nisu IN. Ja bi pre vozio ovog Subarua nego bilo koju Mercedes C klasu, ili bilo kog Audija A4, cak i BMW 3 je smesan pored ove masine. A u slicnom su cenovnom rangu. (Mada ako gledamo opremu koju ima Subaru, jeftiniji je bar za 5.000 eura od prethodna 3 modela u istoj specifikaciji)

Milan
22.12.2010 09:29
6
27

Ovaj Legacy,a i Outback paznju izaziva samo u prvih minut-dva.Posle toga shvatite koliko je dosadno dizajniran.Prethodni model je bio elegantniji.

maksa
22.12.2010 09:41
30
8

Eto dokaza da jkos uvek ima dobro, kvalitetno a da ne kosta 60.000 evra i nije BMW, Mercedes ili Audi.
Sto se mojih ambicija tice, ovo je automobil za pozeleti.
Mozda ima tu malo i sugestivnog uticaja gospodina Rajkovica, ali sta je tu je! Svidja mi se! Subaru ne Rajkovic :)

"francuz"
22.12.2010 11:22
12
2

@ peki @ mene "komsija" vise zanima gde pronadjes ove "zemljane puteve" u okolini Pariza? Bice da je to podosta odavde? Podsecaju me na neka "bespuca" po vojvodini...Inace sto se tice ovoga modela;nemam neki narociti komentar.Dobar porodicni,savremeni automobil,ali ne previse dopadljiv za moj ukus.Pozdrav!

Peki
22.12.2010 11:27
16
3

@Don, pa cemu toliko jeda, te pitam autora ovo, te pitam autora ono!? Ni ti ni ja nismo dileri Subaru, niti zastupamo njihove interese, zar ne? Ovo je moje videnje Outback-a, ne vidim sta te toliko pogada u tekstu, gde je sve vise manje u superlativima.
A ono da je Volvo brend koji je propao je bas prepotentno, kao i konstatacija o kupcima. Po cemu je onaj koji vozi Volvo "sljaker", "provincijalac", i "zderac virsli"!!? Pa nismo mala deca da lepimo etikete ljudima samo zato sto imaju poseban nacin oblacenja ili izbora automobila. A vozaci Subaru su "smekeri"...
Samo da te potsetim da je Volvo potpunosti obnovio gamu svojih vozila, a da je Peking (dakle Kina) postao jedan od svetskih financiskih centara. To sto su kupili Volvo, i ne samo njega, upravo to dokazuje.
@maksa, drago mi je da ti se svida Subaru, a ne ja...
Pozdrav

Dejan L
22.12.2010 13:46
15
2

Veoma cenim subaru kao brend
ALI ova centralna konzola kao sestrina PHILIPS minilinija iz 2000.godine, prvi model sa 3 cd-a, mislim stvaro...

don
22.12.2010 14:58
15
5

@Peki
Druze, nema tu jeda, nerviranja i sl. Nego smatram da je davanje ocena necemu (u ovom slucaju kolima) odgovoran posao, samim tim ocene moraju biti realne. Slazem se da bilo koji BMW ili Audi nemaju mana (sem cene), ali isto tako treba odati priznanje nekim proizvodjacima koji ga stvarno zasluzuju. Ja licno mislim da si ti naveo ove 2 male zamerke vise radi reda, da ne bude ceo prilog pozitivan, nego zato sto realno mislis da postoje mane!
Ako gledamo recimo Volvo XC 70, Legasi Outback je za njega institucija! Jedini problem Subarua je - Marketing. Jednostavno danas vazi da je prvi onaj koji je najglasniji, a ne onaj koji zasluzuje da bude prvi.

ps. Volvo ne postoji od juce, njega su Kinezi tek kupili, a ja licno verujem da ce tek sad poceti uspesan period za Volvo, manje zbog Kineza, a vise zbog toga sto su shvatili da za njih nema mesta u 'Premijum' segmentu.

Aca
22.12.2010 16:17
11
5

@ don @ ma lupetas bre gluposti

Peki
22.12.2010 17:56
10
0

@don, tim bolje, zaista ne zelim da se prepucavam sa svima vama.
A mane kazes? Niko nije savrsen, kao sto vidimo u komentarima, ima ljudi koji smatraju da je nedovoljno atraktivan. Znas ono stilu, kad puknem 40.000 evra, ima to i da se vidi... Po meni, nedostaje mu zastitne plastike na bokovima, pomalo ispuceni blatobrani, masivniji branici i slicno. Sa druge strane, za sve to se moze i doplatiti, a ko ne zeli, ima kvalitetno, pouzdano i diskretno vozilo. Upravo u tom smislu me je kontaktirao jedan nas covek iz BG (tebalo mu je par dopunskih informacija), jednostavno nece Audi ili nesto slicno, da mu ga nebi maznuli vec prvog dana. Drugo, osiguranje za Audija A6 je preko 4.000 evra godisnje, a za Outback gotovo cetiri puta manje!
Pozdrav

Slavisica
22.12.2010 19:56
8
2

Mislim da Subaruu treba jedan malo mastovitiji dizajner,i blaga korekcija cena na dole.U kvalitet ne treba sumnjati.

@ don
Po cemu to Volvo nije dostojan premium segmenta?
I "kako su to oni shvatili da im nije mesto u premium segmentu"?

Бранко
22.12.2010 20:35
18
0

О Субару-у знам још пре више деценија (мало сам старији). Слажем се са коментаром да је мало оних срећника који могу себи да приуште Субару (као старији преферирам на Форестер и Аутбек). Ако би и јапанцима (субару) смањили царину као за европске аутомобиле (европске уније), разлика између немачких брендова и Субару-а би била још већа. Чекам Лото а затим Субару. Слажем се да је пропаганда (или ти маркетинг) релативно стидљива, а друго балкан је традиционално оријентисан на Немце, што и није лоше, али предрасуде треба одавно разбијати, нароћито када је у питању СУБАРУ!

don
22.12.2010 23:04
4
8

@Slavisica
Sto se tice Volvoa ja sam rekao kako jeste, a ti slobodno mozes do prekosutra da se cudis.
@Peki
Lepo je sto priznajes da sam u pravu.
@Бранко
Драго ми је што још има нормалних људи.

Srdjan
23.12.2010 10:04
19
0

Subaru kako brend je potpuno neopravdano slabo zastupljen kod nas, a i u citavoj Evropi rekao bih. Sa druge strane, svaki poznavalac automobila mu ne moze zameriti apsolutno nista sa inzenjerske strane jer je jednostavno gotovo savrsen auto u tom smislu : genijalno koncipiran pogon (jedinstven na svetu , "izgooglujte" ´Subaru symmetrical AWD´i videcete o cemu pricam), fantastican bokser dizel koji je zbog svoje koncepcije laksi od svih konkurentskih 2.0l dizela, mirnije radi, neverovatno tih i agilan, daje vozilu nize teziste i bolju upravljivost, zatim kompaktno zadnje vesanje koje i doprinosi tolikom prostoru u ovom autu (a nije on niti najveci niti najduzi od pomenutih konkurenata), maksimalna sigurnost (5 zvezdica EURONCAP po novim strozijim testovima u 2010)... A sto se tice cene, tu cu reci jednu veoma bitnu stvar : pored carine za japanska vozila koja je veca od carine za evropska, utice mnogo i pad vrednosti eura u odnosu na japanski jen; depresijacija eura je skoro 30% u odnosu na jen u poslednjih 2 godine, tako da su svi japanci koji bas dolaze iz Japana (ima jos nekih modela nekih japanskih proizvodjaca, npr. Honda Accord, Nissan X-Trail...) skuplji i zbog cinjenice da se vrednost auta konevrtuje iz jena u euro i onda u dinare kod nas. Upravo zato zelim samo napomenuti jednu bitnu stavku koju ce znati da cene oni koji znaju o cemu pricam : SVAKI Subaru dolazi SAMO iz Japana (imaju 6 fabrika tamo) stoga im je kvalitet i dalje vrhunski i sa time se ne kockaju.

Slavisica
23.12.2010 10:32
5
0

@ don
Izgleda da se necu samo ja cuditi...

Peki
23.12.2010 12:43
11
0

@Srdjane, sve sto si rekao je apsolutno tacno, samo za razliku od Dona i moje malenkosti, mogao bi se opkladiti da imas neke veze sa Subaru!? Nista lose, nemoj me molim te pogresno shvatiti, ali komentar deluje nekako previse komercijalno i profesionalno...
Drugo, verujem da je Slavisa u pravu kada kaze da Subaru nebi bio na odmet malo mastovitiji dizajner. Pogledajte samo "jadnu" Imprezu, toliko u sustini dobar auto, a tako banalan na prvi pogled. Zato su joj sada i dodali nekakve plastike i lajsne, nebi li sto vise licila na nekakav light off-road. Planiram uostalom da je uskoro trazim na probnu voznju.
Pozdrav svima i prijatni praznici, ovde je "festa" vec pocela...

Srdjan
23.12.2010 13:48
19
0

@Peki, zaista nemam veze sa Subaruom, samo sam imao prilike da igrom slucaja vozim nekoliko njihovih modela, izmedju ostalog limuzinskog brata ovog Outbacka, tj. Legasija sa tim novim 2.0 dizel motorom. S obzirom da sam zbog prirode posla kojim se bavim imao prilike da vozim zaista puno automobila kroz svoj vozacki staz, doduse verovatno manje nego ti, mogu reci da su me bas svi Subaru automobili koje sam probao, iznenadili u prijatnom smislu, a da to nisam ni najmanje ocekivao pre same voznje. Legacy 2.0D (znaci isti kao ovaj Outback samo laksi i za nijansu agilniji model) sigurno moze da stane rame uz rame najizvikanijim modelima iz segmenta kojem pripada, dok toga ljudi ovde nisu ni svesni jer vecini, slozicemo se, nije dopadljiv. Cak u nekim stvarima (ne u dizajnu naravno, ne bih isao tako daleko u pohvalama) moze da parira i limuzinama preminum segmenta, cak i da ih nadmasi voznim svojstvima. To kazem jer trenutno vozim jedan sasvim drugi auto, koji spada u premium segment. Drago mi je da sam u tonu tvog teksta osetio da manje-vise delimo misljenje oko ovog auta, jer do sada Subaru vozila nisu bas najsalvnije prolazila na nasem podneblju i u stampi. Ti si rekao skoro sve sto i ja mislim, uz dozu objektivnosti jednog novinara.

Nenad
25.12.2010 19:34
14
3

Vozio XC 70 2.5D --- vrh
Vozim Outback 2.0 d MY 2010 ---- Vrh vrhova
Vozio forester benzinac, dobar ali ne kao XC i outback (moje misljenje)
ja sam "trbajzla" od 45 god, i za takve koji su gastarbajteri ko i ja topla preporuka za ova dva modela, uvek pre nego neki nemac

brendon
04.1.2011 02:32
7
1

Zasto ovaj automobil kosta u Srbiji 35 000 Eur?
U americi kosta na primer 25 000 USD (oko 19000 Eur).

Djenka
02.9.2011 21:50
8
0

Vidim da ovde ima raznih misljenja o Subaru, ali jedno je zajednicko svima-nisam video da im je neko osporio kvalitet. Pri tome misliim na ono sto je najbitnije za svaki automobil:motor, vozne karakteristike i kvalitet u opste. Ja trenutno voziim jedan Subaru-Forester 2.0 dizel. Mogu samo da dam reci hvale za taj automobil. Nicim, ali bas nicim me taj auto nije razocarao. Napomenucu da sam pre toga imao dva audija sa kojima nisam ni blizu bio toliko zadovoljan,a za njih sam mislio da su "vrh". Kod nas svi precutkuju, kada se prica o "meckama", audijima i BMW-ima koliko puta i zbog kakvih sve banalnosti posecuju servise. Ne zelim sad da nipodastavam druge marke, ali kad covek pogleda najnovijji BMW X6 pomisli ce da je u pitanju "raketa". Sa njim sam imao takav defekt, zbog stvari koja je toliko banalna, da nisam mogao da verujem. Sto je najsmesnije u njegovoj tehnickoj knjizi pise da se to mora ocekivati. Za automobil koji kosta oko 65.000 evra to je, bar za mene, ne zamislivo. Da je bio u pitanju neki drugi tip automobila komentar bi verovatno bio u stilu da je to zato i zato... Ja imam model sa "najsiromasnijom" opremom, ali je voznja toliko dobra da mi to i ne smeta. Mislim da znam o cemu pricam, jer zbog prirode mog posla, godisnje prelazim izmedju 55 i 70.000 kilometara po svim tipovima puteva. Mogu vam samo reci da je od sada moj jedini izbor SUBARU.

Гага
09.1.2012 23:51
6
0

Ђенка, наравно да нико не може да оспори квалитет Субару аутомобила, јер је он на изузетно високом нивоу. Уосталом то потврђују многи тестови судара (креш тестови)у целом свету и проглашења за ауто године. Ето у Црној Гори је Форестер проглашен за ауто 2011. године у сегменту СУВ возила.
Велики сам љубитељ Субару аутомобила и до пре две године у породици смо имали два Субаруа (Форестер турбо и Импрецу ГТ турбо), али је "Шумар" морао да оде због "дужничке кризе" и још увек га нисам прежалио, верујте ми. Импреца се још вози до....
У Србији реклама (а и продаја) за Субару није стидљива, него безобразно никаква, а за то су криви кипрани тј. Никос Катамис, овлашћени увозник и његови овлашћени продавци и никаква продајна мрежа, само 3 (три) у Србији !!!.
Један од проблема слабије продаје Субаруа у Србији је и стварно цена коју кипрани тврдо држе и спуштају је само у новембру за дан оснивања тог предузећа. Такође и на цену утиче,што каже Срђан и ту је у праву, однос јен-евро и несрећна царина од 12% за сва возила која нису произведена у Европи !
Још један од битних разлога што у Србији има мало Субару возила су овлашћени сервис, који скоро сваким даном губе послове и муштерије, што због неоправдано високих цена и делова и рада, што због не квалитетног сервисирања. Са овим сам иначе јако добро упознат. Лично знам неке од бивших власника Субару возила који су купили друге марке возила, не из разлога што им се не свиђа Субару, него баш лоша, не квалитетна и неодговорна сервисна мрежа.
Исправио бих Срђана за производњу Субаруа, а са његовим коментарима се слажем и те како. Наиме, Субару, односно Фуџи Хеви Индустрија, има своју једну фабрику у иностранству и то у Америци још од 1989. године. То је фабрика СИА (SIA-Subaru of Indiana Automotive, Inc.), www.subaru-sai.com, и налази се у њиховој држави Индијана у граду Лафајет. У тој фабрици се производе Легаси, Аутбек, Трибека и Трибека за европско тржиште. На жалост Трибека се више не продаје, рецимо у Немачкој, јер не испуњава један баналан услов, нема ксенонске фарове, тако да прошле 2011. године у Немачкој није продата ни једна Трибека. Интересантно је да се у овој Субаруовој фабрици производи и један Тојотин модел за УСА тржиште, а то је Камри.
Мој следећи Субару ће сигурно бити Аутбек и то са аутоматским мењачем, дивота за вожњу.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: