Uporedni test English version

Suzuki Swift vs Suzuki Swift

Evolucija umesto revolucije

Iako se na prvi pogled nova generacija modela Suzuki Swift ne razlikuje puno od prethodne, nema sumnje da je ovde reč o potpuno novom modelu. Međutim, glavno je pitanje, koliko je zaista napredovao?

Skoro svaki proizvođač automobila na svetu ima svoj globalni, odnosno "svetski" automobil. U slučaju Suzukija, reč je o modelu Swift, koji uživa popularnost i na Starom kontinentu, pre svega zbog kompaktnih dimenzija, kvaliteta i vrlo adekvatne cene. Zbog svega navedenog, za prethodnu generaciju može se reći da je bila pravi hit. Swift se, inače, prodavao u preko 100 zemalja širom na sveta, a u periodu od novembra 2004. do jula 2010. u sedam fabrika širom sveta, proizvedeno je preko 1,9 miliona primeraka.

Instrumenti kod novog modela (gore) izgledaju modernije i preglednije

Nakon pet godina uspešnog života na tržištu, došlo je vreme za zamenu, odnosno, za novi model. Osnovne ideje kojim su se ljudi iz ove japanske kompanije prilikom razvijanja novog modela vodili, bile su bolje vozne osobine, niža emisija CO2, moderniji dizajn i bolji kvalitet materijala i završne obrade (u enterijeru). Uostalom, zaista se treba potruditi kako bi se napravio bolji automobil od već odličnog prethodnika i opravdati samo ime Swift (engl. brz).

Dizajn sa karakterom
S obzirom da je dizajn prethodne generacije imao više karaktera nego mnogi skuplji, ređi i veći automobili, kreatori novog imali su relativno težak zadatak kako bi opravdali očekivanja. Osnovni dizajnerski elementi koji definišu oblik karoserije, oštri uglovi A stubova i padajuća linija krova su zadržani, dok su detalji unapređeni.

Iako na prvi pogled deluju vrlo slično, a tek kada stanu jedan pored drugog razlike postaju vrlo evidentne. Izduženije svetlosne grupe, u kombinaciji sa robusnijim dizajnom, ostavljaju utisak dinamičnijeg i modernijeg modela. Međutim, kada su dimenzije u pitanju, izmene se mere milimetrima. Najveći iskorak napravljen je u pogledu dužine (+90 mm) i međuosovinskog rastojanja (+50 mm), dok su visina (+10) i širina (+5) ostali skoro nepromenjeni. Dakle, sa svojih 3,85 metara dužine, 1,69 širine i 1,51 m visine, Swift je dalje jedan od najkompaktnijih modela B segmenta.

     
 
Očigledan je napredak kada je u pitanju enterijer. Bogatiji, kvalitetniji i bolje ergonomski rešen, novi Swift je za klasu ispred svog prethodnika
Prosečna potrošnja tokom testa iznosila je 6,2 litre, uprkos hladnom vremenu i vožnji uglavnom u urbanoj sredini

Sofistikacija
Iako je silueta zadržala proprocije starog, njegova unutrašnjost je sasvim druga priča. Ova tvrdnja se, pre svega, odnosi na izmene u ergonomiji. Prethodnu generaciju ovog modela karakterisala je nisko pozicionirana instrument tabla i visoka pozicija sedenja. U novom modelu je potpuno drugačije. Pored očiglednih izmena u dizajnu i korišćenih materijala, vozač u novom Swiftu, ako želi, može da sedi niže, odnosno, “dublje” u automobilu. Volan se sada može podešavati i po dubini, što u saradnji sa prethodno navedenim rešenjima, značajno poboljšava ergonomiju, odnosno, mogućnost i da se viši Evropljani udobno nameste. Sa druge strane, zapremina prtljažnika iznosi 211 litara, dok pozadi ne treba očekivati puno mesta za kolena.

Instrumentacija sada deluje kao da je preuzeta iz modela koji je klasu iznad, a displej putnog računara smešten je tamo gde se i očekuje da bude - između brzinomera i obrtomera. Namerno pominjemo ovakve detalje, jer su upravo oni malo kvarili sliku o ovom odličnom modelu, jer se, na primer, displej putnog računara (zajedno sa tasterom za promenu funkcije) ranije nalazio na sredini instrument table, daleko od ruku vozača i činio nečitljivim po sunčanom danu.

5 zvezdica
Kada se vozač smesti u relativno meka, solidno dimenzionisana i udobna sedišta, najlakše dolazi do konstatacije da je ovde zaista reč o potpuno novom i unapređenom modelu. GS paket opreme samo pojačava ovaj utisak jer se vozaču pod rukom ne nalazi samo ono neophodno, već i neki detalji koji nisu uobičajna pojava ni u limuzinama koje pripadaju D segmentu. Ovo se, pre svega, odnosi na čitav set opreme koja obuhvata "pametni ključ", odnosno, start motora "na dugme", na automatski klima-uređaj, Bluetooth konekciju, tempomat sa komandama na volanu, odličan audio sistem sa USB priključkom i aluminijumske felne od 16 cola. Doplata iznosi oko 1500 evra, ali vredi svaki cent.

Što se tiče sedišta, i tu stari Swift osetno zaostaje za naslednikom. U novom modelu sedišta su udobnija, sa snažnijom bočnom potporom i većom amplitudom podešavanja

Međutim, ni standardna GLX oprema nije "naivna", a ona, pored manuelnog klima-uređaja, ključa sa daljinskim centralnim zaključavanjem, putnim računarom, grejačima retovizora i elektro-paketom napred, mp3 audio sistemom sa 6 zvučnika, podrazumeva i ABS sa EBD-om i BAS-om, sedam vazdušnih jastuka, i što je još važnije, ESP koji ima efikasan i vrlo suptilan "rad". Ne treba zanemariti ni 5 zvezdica koje je osvojio na EuroNCAP testovima.

Lak "za život"
Swift koji smo mi vozili došao je u GS paketu opreme sa jedinim motorom koji se, sudeći po zvaničnom cenovniku uvoznika, trenutno nudi na našem tržištu. Reč je o novoj četvorocilindarskoj jedinici od 1,2 litre (1242 cm3), koji pri 6000 obrtaja u minuti, "proizvodi" solidne 94 konjske snage, a pri 4800 obrtaja, 118 Nm obrtnog momenta. Jedna od njegovih najboljih strana je i potrošnja goriva koju bismo mogli okarakterisati kao smešnu, jer se čak i gradu, može držati ispod 6 litara. Na otvorenom se, bez ikakvih problema, vozi sa manje od 5 litara, dok smo vrednosti koje je prikazivao putni računar obično viđali samo kod sličnih modela sa dizel motorima.

kvalitet,
potrošnja,
oprema,
menjač,
udobnost

zapremina prtljažnika,
veoma sličan prethodniku

Prostor pozadi nudi neznatno više mesta za kolena i glave putnika, dok je sama klupa osetno udobnija

Suzuki Swift 1.2 GS

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1242
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/multipoint
maks. snaga [kW/KS/o/min] 69/94/6000
obrtni moment [Nm/o/min] 118/4800
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata hečbek/5/5
D x Š x V [mm] 3850x1695x1510
međuosovinski razmak [mm] 2430
masa vozila/nosivost [kg] 1035/445
zapremina prtljažnika [l] 211-512
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi torziona osovina, spiralne opruge, amortizeri
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 185/55 R16
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/5
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 11,8
maksimalna brzina [km/h] 165
prosečna potrošnja [l/100 km] 5,5
buka pri 100 km/h [dB] 63
zaustavni put [m] 35,5
CO2 116g
Cena (sa PDV-om) € 12.800

Kao što smo ranije napomenuli, motor se "budi" pritiskom na dugme, ali i sa malo "basa" koji potiče od izduvnog sistema. Pored toga, novi Swift je primetno tiši, a rafinacija se primeti na svakom koraku. Iako je zadnje oslanjanje nešto kruće nego kod prethodnog modela, on je istovremeno i udobniji, i stabilniji. Daleko više nego što bi se to moglo zaključiti posmatranjem njegovih dimenzija. Po gradu se snalazi odlično zahvaljujući kompaktnim dimenzijama, a ne pati ni od nepreglednosti zahvaljujući oštrim uglovima i relativno maloj debljini svih stubova krova.

Svestrana ličnost
Ono po čemu su japanski automobili izgradili reputaciju jesu snažni i pouzdani motori. Ni Swift nije izuzetak. Doduše, motor od 1,2 litre nešto je manje elastičan od onog iz prethodne generacije, ali je zato primetno štedljiviji i, naravno, čistiji. Zato se čini kao da ima dva režima rada - ispod i iznad 3500 obrtaja. Kada se "zavrti" preko definisane granice, Swift demonstrira performanse i zvuk koji ne može da dočara fabrički podatak da mu je do 100 km/h, potrebno 12,3 sekunde, jer se čini da i pored nešto dužih prenosnih odnosa, on do ove brzine, ipak, stiže nešto brže. Hronometar je "rekao" 11,8 s, dok fabričku maksimalnu brzinu od 165 km/h nismo bili u mogućnosti da proverimo. Sudeći na osnovu toga kako je došao do zakonom ograničenih vredosti, sa razlogom verujemo da on može i više.

     

Jedina oblast u kojoj je stari model odneo pobedu jeste prtljažnik. Iako „na papiru“ nešto manje zapremine (201 naspram 211 litara), prtljažnik „starog“ pravilnih je dimenzija, sa dvostrukim dnom i ravnom utovarnom površinom

 

Mek trim ogibljenja nije kompromitovao njegovo ponašanje u krivinama, za koje, da nismo vozili MINI, tvrdili bismo da je jedno od najboljih u klasi. Retko koji automobil ovog kalibra i cenovne kategorije istovremeno može da bude i udoban, a u isto vreme, i precizan. Isto se može reći za menjač i ostale komande koje idu kao "vreo nož kroz puter", a kočnice zaslužuju samo superlative.

Zaključak
Novi Swift je automobil sa autentičnim dizajnom, neospornim kvalitetom, odličnim voznim osobinama i bogatom opremom. I, sve to, po prihvatljivoj ceni! Ukoliko se neki od eminentnih, odnosno, etabliranih evropskih modela "napakuje" sa istom količinom opreme i adekvatno motorizuje, njegova cena će, u najmanju ruku, za par hiljada evra premašiti cifru od 11.350 evra, koliko je potrebno izdvojiti za osnovni model sa četvoro vrata. Ko kupuje automobil "na metar" i kome je zapremina prtljažnika važan parametar, neka traži dalje. Oni koji budu videli dalje od par sitnih nedostataka, biće nagrađeni zaista dobrim automobilom.

     
 
Iako je silueta novog modela zadržala proprocije prethodnika, njegova unutrašnjost je sasvim druga priča. Ova tvrdnja se, pre svega, odnosi na izmene u ergonomiji
tekst: Miljan Terzić
foto: Predrag Rakić
miljan.terzic@vrelegume.rs
11875
Postavljeno: 25.01.2011

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

dzigi
25.1.2011 10:32
24
4

prosli model sam i hteo da kupim, sve mi svidelo, ovaj novi jos i vise, da nije jedne "sitnice" - prtljaznik. zaista je mali, gotovo pa smesno mali. da imam neki drugi veci auto, onda bi swift bio idealan za grad. ovako mogu samo da se nadam sledecoj generaciji.

Bojan
26.1.2011 13:00
5
17

Auto u sustini nije los, napredak je ocigledan, ali i dalje ima dizajn koji nenormalno podseca na Skodu Fabiu. O ukusima ne treba raspravljati, meni se licno ne dopada oblik karoserije. Enterijer je solidan.

Vlajko
29.1.2011 13:34
26
0

Ne podseca on na Fabiju vec Fabija na njega. Prethodni model je izasao par godina pre Fabije.

Stevo
24.3.2011 19:13
7
0

Smatrajte da je novi swift kupljen!

Bane
29.4.2011 21:28
15
0

Ja ga ocekujem za koji dan. Kapara je data...
Posto imam novi renault grand scenic, kod ovog automobila gepek nisam ni otvarao, jer ce on biti auto "za svaki dan" i za "po gradu". Ono sto je prelomilo za kupovinu ovog automobila u odnosu na druge automobile koje sam gledao (fiat punto evo, ford fiesta, renault clio, chevrolet aveo) je najveci prostor u kabini i najbogatija oprema koja se nudi u najjeftinijoj glx varijanti. Ovaj automobil ima i najvise mesta za putnike pozadi, odnosno najvise mesta "za kolena" i dovoljnu visinu. Naravno, aspitivao sam se i o ceni servisa, servisnom intervalu i za divno cudo i tu ovaj auto parira ostalim automobilima. Interesantna je stvar sto se na ovom automobilu ne radi tzv. veliki servis posto umesto zupcastog kaisa ima lanac.
Uz sjaamski popust koji vazi jos uvek (mesec dana posle sajma automobila) ovaj auto u metalik boji me kosta 10.800€.
Iskreno, posle mnogo promenjenih polovnih dizelasa, izracunao sam da mi je ovo najjeftinije resenje obzirom na potrosnju i cene servisa, a uz to kupujem nov auto koji nameravam da vozim min. 8 godina...

Sale
10.1.2012 15:09
13
0

Ovaj auto je veoma dobra kupovina za one koji pre svega favorizuju automobile sa benzinskim motorima, a kojima je istovremeno i potrošnja goriva bitna stavka. Naime ovaj auto ima gotovo idealana odnos snage motora i težine samog vozila i zahvaljujuci tome performanse su veoma dobre uz razumnu potrošnju goriva. Nešto manji prtljažnik može biti prepreka porodicama sa decom, ali onima kojima to nije od velikog značaja, ovo je odlična kupovina. Takođe cena je razumna, pogotovo ukoliko se ima u vidu količina opreme koja se dobija i u osnovnom modelu.

damir66
15.2.2012 21:45
2
0

Da li je neko vozio Splash,ili novi Swift,da li su
O.K. Generalni uvoznik za ova dva modela daje popust 600-1.000eura.Lično nisam nikad vozio Suzuki,pa me zanimaju iskustva drugih vozača Suzukija.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: