Ekskluzivno

Ford C-Max

Lažni blizanci

Što zbog aktuelne krize u automobilskoj industriji, što zbog sve brojnije konkurencije, novi C-Max, u startu je ponuđen u dve karoserije - kratka, poseduje pet sedišta, dok u Grand C-Max, sa praktičnim kliznim vratima, staje sedam putnika

Od 2003. godine, kada se pojavio u prodaji, mnogo toga se izdešavalo na tržištu i u samoj klasi kompaktnih monovolumena. Osim što je konkurencija postala znatno ozbiljnija, a modeli sve brojniji, standardi su pomereni na jedan znatno viši nivo. A kako kupovina jednog vana nije više isključivo nametnuta praktičnim aspektom, u Fordu su morali da razmišljaju i o emocijama koji će izazvati ovi "lažni blizanci". Ništa lakše, aktuelni Kinetic Design samo je trebalo adaptirati nameni, što znači da se i novi C-Max može pohvaliti gotovo sportskim formama, neuobičajenim u segmentu. Ovo se, pre svega, odnosi na kraću karoseriju, koja evidentno deluje znatno dinamičnije, nešto kao smanjeni S-Max.

Enterijer novog C-Maxa deluje znatno modernije u odnosu na ranije, može se reći čak i futuristički

Grande C-Max je, logično, duži za 15 cm i viši za 6 cm, dok su svetla pozadi drugačije dizajnirana. Dakle, sa naglašenijom sportskom notom i skromnih 4,38 m (isto kao i predhodni), C-Max deluje pre kao uzdignuti karavan ili nekakav hečbek, nego li minivan. Tim bolje, jer ukoliko već nije doneo ništa radikalno novo u segmentu, neka se bar distancira izgledom.

4+1=5
Gornja jednačina je tačna, samo u auto-rečniku, oznake +1 ili +2, simbolizuju mesta za "Pigmejce", ili u prevodu, C-Max predviđen je za četiri odrasle osobe, plus jedno dete. Naravno da nije jedini u kategoriji čije je srednje sedište pozadi znatno uže od ostalih, ali ovde se to ni ne može nazvati sedištem. Vlasnici dosadašnjeg sigurno znaju šta govorim, jer je princip potpuno identičan. Dakle, ovo "parče" sedišta može se podići i odgurnuti u prtljažnik, kako bi se dva bočna centrirala.

     

Enterijer C-Maxa karakteriše solidna udobnost, kao i zaista velika modularnost, naročito po pitanju zadnjih sedišta

 

Dovoljno je samo povući integrisane ručice sa strane, i hop, osim što su putnici bliže središtu vozila, imaju i desetak centimetara više za kolena (sistem nazvan "diagoflex"). Carski, samo sve navedeno nije moguće ostvariti sa punim prtljažnikom. A kad smo već kod raspoloživog prostora, nije na odmet reći da je na ovome polju, "kratki" C-Max inferiorniji od konkurenata, što potvrđuje i prtljažnik, sa relativno skromnih 470 litara zapremine.

Srećom, sve dolazi na svoje mesto jednom za upravljačem, gde vozač otkriva nesvakidašnje radno mesto. Ima tu svega, od nebrojenih dugmića, po ugledu na manju Fiestu, sićušnog LCD ekrana za satelitsku navigaciju (serijska oprema za Titanium paket), pa sve do instrument table - centralna konzola u obliku slova Y, deluje zaista nadahnuto i futuristički, pa sa te strane, C-Max impresionira. Da nije svestan kojem segmentu pripada ovaj Ford, vozač bi se mogao zakleti da je u jednom klasičnom hečbeku. Vertikalno postavljen upravljač, malog prečnika, i prilično niska pozicija u snažno profilisanim sedištima, samo pojačavaju utisak. Nisu zaboravljene ni toliko praktične police i boksovi, nema bojazni da će brojne sitnice ostati razbacane po podu ili sedištu. U vrata, recimo, staje flaša vode od 1,5 litara, dok je standardni pregradak ispred suvozača lako primio pozamašni foto-aparat, sa par objektiva.

dinamični dizajn,
vozna dinamika,
orginalna komandna tabla,
ponuda agregata

raspoloživ unutrašnji prostor,
modularnost,
komplikovane komande

Ford C-Max 1.6 TDCi

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1560
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/common-rail
maks. snaga [kW/KS/o/min] 84/115/3750
obrtni moment [Nm/o/min] 270/1500-2250
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata monovolumen/5/5
D x Š x V [mm] 4380x2067x1626
me_uosovinski razmak [mm] 2648
masa vozila/nosivost [kg] 1390/437
zapremina prtljažnika [l] 471-1723
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kocnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 205/55 R16
Prenos snage
pogon na prednje tockove
tip menjaca/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 11,2
maksimalna brzina [km/h] 184
prosecna potrošnja [l/100 km] 4,6
buka pri 100 km/h [dB] 63
zaustavni put [m] 37,9
CO2 119g
Cena (u EU) € od 20.000

Agregati "a la carte"
U segmentu, gro prodaje zasnovano je na dizel agregatima, a njegova snaga kreće se između 95 i 163 KS, dok 1,6-litarski benzinci raspolažu od 105 do 180 KS! Na putu, odlikuje ga sigurno ponašanje, čak i kada je vožnja neprimerena porodičnoj upotrebi. Iskreno rečeno, ovaj Ford kao da je pravljen za vozača, putnici su maltene "nužno zlo"... U oštrim krivinama, u akciju stupa elektronski diferencijal, sa zadatkom da ukoči prednji unutrašnji točak, ukoliko se ovaj okreće brže od spoljašnjeg. Zadnji deo pritom ostaje "zalepljen" za put. Samo ogibljenje osetno je tvrđe nego li kod francuskih predstavnika, što se posebno oseća pri manjim brzinama.

U svakom slučaju, testirani 1.6 TDCi/115 KS nikada nije stavio karoseriju na iskušenje, a izabran je jer bi trebalo da predstavlja većinu prodaje. Naime, osim što je dobio par "konja", povećan je i obrtni moment. Umesto nekadašnjih 240 Nm, sada ima 270 Nm (285 pri overboostu). Da bi se "odlepio" iz mesta i dostigao 100 km/h, treba mu dobrih 12 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 180 km/h. Ukratko rečeno, solidan motor, zadovoljavajućih perfomansi, diskretan i ekonomičan. Naša prosečna potrošnja stabilizovala se na okruglo 7 litara, sa rasponom između 6,2 i 9 l. Treba još istaći da je šestostepeni menjač izuzetno precizan i prijatan za rukovanje. Izolacija kabinskog prostora je veoma dobra, dok pri višim brzinama nema karakterističnih šumova od vetra, vezanih za ovaj tip vozila.

Zaključak
Sve u svemu, kratki C-Max respektuje filozofiju bivšeg, baš kao i cenovnu politiku. To znači da ne bi trebao biti osetno skuplji od odlazećeg, ne računajući aktuelne popuste koji trenutno važe. Već po navici, u ponudi su tri završna nivoa - Ambiente, Trend i Titanium, a informacije radi, u zemljama EU startuje sa početnom cenom od nekih 20.000 evra, dok za testirani treba izdvojiti 26.000 evra. Manje-više na nivou konkurencije, dok se za Grand C-Max mora doplatiti 1.300 evra (isti motor i oprema, + 2 integrisana sedišta). Šta reći za kraj, osim da i pored svih nabrojanih kvaliteta, C-Maxu neće biti lako da se nametne kao lider u segmentu, pre svega zbog brojnosti i neospornog talenta konkurencije.

Srećom po njega, Evropa je kolevka kompaktnih monovolumena, gde je njihova popularnost na samom vrhuncu, a kako je u poređenju sa bivšim praktično evoluirao na svim poljima, jednostavno je osuđen na uspeh.

Pored testiranog C-Maxa, Ford proizvodi i verziju Grand, koji je duži, viši, a ima i bočna klizna vrata
iz Pariza, Perica Rajković
foto: P. Rajković
perica.rajkovic@vrelegume.rs
10699
Postavljeno: 05.01.2011

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

lazar bojanic
05.1.2011 14:43
6
8

Možda se ja teško adaptiram na promene ali meni je stari model nekako lepši i smirenijih linija ....

Cena mi deluje takođe nespretno odmerena , naročito ako se uzme u obzir da se u rasponu od 20.000 do 26.000 € može baš, baš dosta toga izabrati i jače i veće pa možda već i sa pogonom na 4 točka ?



Milan 2
05.1.2011 21:02
12
0

Pozdrav Peki...
Moram ti priznati da i ako nesto ne mirisem Ford, ovaj model je jako interesantan. Pogotovo mi se svidja spoljasnji izgled, deluje nekako ljuto i pomalo pretece. Stvarno nekako odzvanja u usima ta zadnja klupa i taj problem komoditeta tj. mesta za trecu osobu.
Secas se da sam ti vec jednom rekao da bi bio red da vise pojacaju taj 1.6 bar na 130ks, jer mu fali bas to malo snage.
Mislim da sad ako neko se odluci za tu zapreminu motora, da je benzinska verzija daleko bolja, jer sad recimo Toyota izvlaci iz atmosferca 132ks, a vecina sad daje iz turbo verzija 150 ili cak 180ks.
ova prica oko 1.6 dizela se godinama ponavlja i vec znamo da se zavrsni utisak svodi na to da je solidan i tako stalno.
Takodje u vezi ovog modela moze biti problem cena, jer za npr 25.000 bas ima da se bira.

Peki
05.1.2011 21:19
12
0

Cenjeni citaoci i prijatelji, kao prvo zelim svima da pozelim jednu srecnu i uspesnu Novu godinu, u svakom slucaju bolju od predhodne.
Kao drugo, kao mali "poklon" evo duze (orginalne) verzije novog C-max, koja zbog nedostatka prostora nije mogla biti objavljena u casopisu.

Od 2003 god, kada se pojavio u prodaji, mnogo toga se izdešavalo na tržištu i u samoj klasi kompaktnih monovolumena. Osim što je konkurencija postala znatno ozbiljnija, a modeli sve brojniji, standardi su pomereni na jedan znatno viši nivo. A kako kupovina jednog vana nije više isključivo nametnuta praktičnim aspektom, u Fordu su morali razmišljati i o emocijama koji će izazvati ovi lažni blizanci. Ništa lakše, aktuelni Kinetic Design samo je trebalo adaptirati nameni, što znači da se i novi C-Max može pohvaliti gotovo sportskim formama, neuobičajnim u segmentu. Ovo se pre svega odnosi na kraću karoseriju, koja evidentno deluje znatno dinamičnije, nešto kao smanjeni S-Max. I ukoliko je prednji deo kod oba potpuno identičan, sa prepoznatljivom trapezoidnom prednjom maskom, zadnji je logično prilagođen koncepciji. Kada se radi o verziji sa klasičnim vratima, dakle sa pet sedišta, izražena je padajuća linija krova, znatno više nego li kod bivšeg. Odmah je može uočiti da svetlosna grupa pozadi nije kao nekada vertikalna, već se proteže na vrata od prtljažnika, kao i kod Grande C-Max. Ovaj je logično duži za 15 cm i viši za 6 cm, dok su svetla pozadi drugačije dizajnirana. Na bokovima je primetan žljeb po kojem klize zadnja vrata, nebi li se omogučio lakši pristup trećem redu sedišta. Bez iznenađenja, već kao po običaju uredno su sklopljena u dnu prtljažnika, i podrazumeva se da su namenjena prevashodno deci. Iako smo imali smo priliku na kratko smestiti se i u njegovu unutrašnjost, ovoga puta skoncentrisati će mo se na « mali » C-Max, koji nam ustupljen na jednonedeljno druženje. Dakle sa naglašenijom sportskom notom i skromnih 4,38 m (isto kao i predhodni), deluje pre kao uzdignuti karavan ili nekakav hečbek, nego li mini van. Tim bolje, jer ukoliko već nije doneo ništa radikalno novo u segmentu, neka se barem distancira izgledom. Treba ga samo staviti pored ultra klasičnog VW Touran, masivnog Citroena C4 Picasso ili « stidljivog » Renaulta Scenic, da bi se uverili kako ovaj Ford igra na neku posve drugu kartu.
4+1=5
Tačno, samo u auto rečniku oznake +1 ili +2, simbolizuju mesta za « Pigmejce », ili u prevodu, C-Max predviđen je za četiri odrasle osobe, plus jedno dete. Naravno da nije jedini u kategoriji čije je srednje sedište pozadi znatno uže od ostalih, ali ovde se to ni ne može nazvati sedištem. Vlasnici dosadašnjeg sigurno znaju šta govorim, jer je princip potpuno identičan. Dakle ovo « parče » sedišta može se podići i odgurnuti u prtljažnik, kako bi se dva bočna centrirala. Dovoljno je samo povući integrisane ručice sa strane, i hop, osim što su putnici bliže središtu vozila, imaju i desetak santimetara više za kolena (sistem nazvan "diagoflex »). Carski, samo sve navedeno nije moguće ostvariti sa punim prtljažnikom (logično, sedišta ujedno skliznu i unazad), tako da je praktični aspekt ograničen. A kad smo već kod raspoloživog prostora, nije na odmet reči da je na ovome polju kratki C-Max vidljivo inferiorniji od konkurenata, što potvrđuje i prtljažnik, sa relativno skromnih 470 dm3. Po želji, povećava se preklapanjem sedišta « po starinski », što znači da priljube se uz naslon prednjih, ali se ne mogu složiti u duplo dno. Detalj koji se svima dopada, odnosi se na električnu asistenciju petih vrata, nažalost uz doplatu za jeftinije verzije. Dovoljno je samo malo ih podići, kako bi se samostalno otvorila, odnosno pritisnuti prekidač kako bi se zatvorila (može i iz unutrašnjosti, odnosno sa daljinskom komandom). Sporo, ali sigurno! Inače u njegovom dnu je isključivo kit za opravku probušenog pneumatika, koliko smo mogli razumeti, bez mogućnosti da se doplati za standardni ili pomoćni. A priori, sa ovako skromnom unutrašnjošću, mogli bi smo ga « strpati » i u segment « veoma kompaktnih » monovolumena, stila Kia Venga, Citroen C3 Picasso ili nova Opel Meriva. Uostalom, od ove poslednje duži je za samo 9 cm.
Srećom, sve dolazi na svoje mesto jednom za upravljačem, gde vozač otkriva nesvakidašnje radno mesto. Ima tu svega, od nebrojenih dugmića, po ugledu na manju Fiestu, sićušnog LCD ekrana za satelitsku navigaciju (seriska oprema za Titanium), pa sve do instrument table, za koju bi se dalo pomisliti da je skinuta sa nekog japanskog motocikla. Centralna konsola u obliku slova Y, deluje zaista nadahnuto i futuristički, sa te strane C-Max impresionira. Nažalost, daleko manje aspektom pojedine plastike, pomalo nalik na onu kod jeftinih kineskih igrački. Izuzmemo li ovaj detalj, nema se ozbiljnijih zamerki, posebno ne kada se radi o poziciji za upravljačem. Da nije svestan kojem segmentu pripada ovaj Ford, vozač bi se mogao zakunuti da je u jednoj standardnoj berlini. Vertikalno postavljen upravljač, malog prečnika, i prilično niska pozicija u snažno profilisanim sedištima, samo pojačavaju utisak. Nepravedno bi bilo ne spomenuti dugme za strartovanje motora, ovoga puta znatno sretnije postavljeno nego li kod Kuge. Ovoga puta pomalo nisko, ali na dohvat ruke, desno do upravljača. Sve komplimente zaslužuje i osvetljenje eneterija, kako same instrument table (bledo plava boja, u tonu sa nesvakidašnje plavim kazaljkama), tako i čitave unutrašnjosti. Umesto klasičnog centralnog osvetljenja iznad retrovizora, poseduje snažne bočne spotove, plus još jedan dupli pozadi. Nisu zaboravljene ni toliko praktične police i boksovi, nema bojazni da će brojne sitnice ostati razbacane po podu ili sedištu. U vrata recimo staje flaša vode od 1,5 lit, dok je standardni pregradak ispred suvozača lako primio pozamašni refleksni foto aparat, sa par objetiva.
Agregati « a la carte »
U segmentu, gro prodaje zasnovano je na dizel agregatima, snage između 90 i 150 ks. Ni C-max nije izuzetak, tako da je bazični blok od ranije poznati 1.6 TDCi, u verziji od 95 i 115 ks. Ponudu dopunjuje snažni 2.0 TDCI/140 ks, koji, kada je u paru sa automatskim menjačem Power Shift, razvija 163 ks. Spomenimo i benzince, ne zbog toga što će se kupci za njih otimati (Ford računa na 10 % ukupne prodaje), već zato što se radi o novoj generaciji. Svi imaju skromnu zapreminu od 1.6 lit, a snaga varira između 105 i 180 ks ! Dva slabija (105 i 125 KS), nose oznaku Ti-VCT (bivši 1.8/125 je ukinut), a snažniji, od 150 i 180 ks, EcoBoost. Odlikuje ih direktno ubrizgavanje, turbo komresor i varijabilno razvođenje ventila, a Ford obaćaje rekordno nizak nivo izduvnih gasova i potrošnju. Živi bili pa proverili !
Ovako široka gama snažnih motora, trebalo bi da potvrdi opredeljene proizvođača za jednim temperamentnim vanom, što u potpunosti odgovara istini, barem kada se radi o kratkom C-Max. Pošavši od principa da i bivši poseduje veoma efikasnu šasiju, logično je da bi novajlija trebao biti još bolji. Platforma ONE Ford je dakle nova i znatno kruća (upotrebljeno je 53 % visoko otpornog čelika, umesto 45 % ), i polužiće kao baza za barem još desetak različitih modela. Na putu, ovo se ogleda veoma sigurnim ponašanjem, čak i kada je vožnja neprimerena familijarnoj upotrebi. Iskreno rečeno, ovaj Ford kao da je pravljen za vozača, putnici su maltene « nužno zlo »… U oštrim zavojima, u akciju stupa elektronski diferencijal, sa zadatkom da ukoči prednji unutrašnji točak, ukoliko se ovaj okreće brže od spoljašnjeg. Kao po običaju, u saradnji je sa sistemom ESP, samo što je ovde sposoban da prebaci obrtni momenat na točak koji ima bolji kontakt sa podlogom. Zadnji deo, sastavljen od multilinka, pritom ostaje « zalepljen » za put. Samo ogibljenje osetno je tvrđe nego li kod francuskih predstavnika, što se posebno oseća pri nižim brzinama.
U svakom slučaju, testirani 1.6 TDCi/115 ks nikada nije stavio šasiju na iskušenje, a iazbran je jer bi trebalo da predstavlja većinu prodaje (1.8 TDCi/115 je isto tako ukinut, jer ne prolazi EURO 5 norme o količini izduvnih gasova). Možemo slobodno reči da u potpunosti odgovara nameni, posebno od kada su partneri (grupacija PSA i Ford) poradili na njemu. Naime, osim što je dobio par « konja », povećan je i obrni momenat. Umesto nekadašnjih 240 Nm, sada ima 270 Nm (285 kada proradi Overboost), što se pre svega odražava na elastičnost motora, manje na same karakteristike. Da bi se « odlepio » iz mesta i dostigao 100 km/h, treba mu dobrih 12 sec, dok je maksimalna brzina ograničena na 180 km/h…, po kliometar satu. Ukratko rečeno, solidan motor, zadovoljavajućih perfomansi, diskretan i ekonomičan. Naša prosečna potrošnja stabilizovala se na okruglo 7 lit, sa rasponom između 6,2 i 9 lit.
Treba još istaći da je šestostepeni menjač izuzetno precizan i prijatan za rukovanje, što zbog samim prelaza, što zbog pozicije ručice, idealno uzdignute na donji deo centralne konsole. Izolacija kabinskog prostora je veoma dobra, dok pri višim brzinama nema karakterističnih šumova od vetra, vezanih za ovaj tip vozila.
Po potrebi i dubini džepa
Sve u svemu, kratki C-Max respektuje filozofiju bivšeg, upravo kao cenovnu politiku. To znači da ne bi trebao biti osetno skuplji od odlazećeg, ne računajući aktuelne popuste koji trenutno važe. Već po navici, u ponudi su tri završna nivoa, Ambiente, Trend i Titanium, od kojih poslednji poseduje spomenuto dugme za start motora (ključ ostaje u džepu), i atraktivno osvetljenje, sa komandom i na upravljaču. U zavisnosti od verzije, odnosno uz doplatu, na raspolaganju je i par veoma upotrebljivih sistema, kao što je pomoć pri kretanju na uzbrdici (drži vozilo ukočeno par sekundi), protiv mrtvog ugla (naranđaste diode u spoljašnjim retrovizorima upale se kada vas drugo vozilo pretiče), ili inoventni za polu automatsko parkiranje. Zahvaljujući senzorima, procenjuje ima li dovoljno mesta, i u tom slučaju vozaču ostaje da pritisne prekidač na komandnoj tabli, ubaci u menjač u « rikverc » ili u prvu brzinu, te da dodaje gas i koči. Sistem sa svoje strane proceni koliko treba da « smota » volan, tj točkove. Da li je efikasan, reči će mo vam kada se budemo sreli sa njim, jer ga nije bilo u testiranom vozilu. Ima tu još svega i svačega čime se ponose automobili najnovije generacije, kao što su automatski menjač sa duplim kvačilom PowerShift, regulator i limiter brzine, kamera za vožnju unazad, optimizater električne asistencije upravljača, Bluetooth kompaktibilan sa vokalnim komandama, kontrola pritiska u gumama …
Informacije radi, u zemljama EU startuje sa početnom cenom od nekih 20.000 evra, dok za testirani treba 26.000 evra. Više manje na nivou konkurencije, dok se za Grand C-Max mora doplatiti 1.300 evra (isti motor i oprema, + 2 integrisana sedišta).
Šta reči za kraj, osim da i pored svih nabrojanih kvaliteta, C-Max-u neće biti lako da se nametne kao lider u segmentu, pre svega zbog brojnosti i neospornog talenta konkurencije. Srećom po njega, Evropa je kolevka kompaktnih monovolumena, i njihova popularnost je na samom vrhuncu. Šta god da se ponudi, ima veliku tržišnu prođu, do te mere da su pojedine kategorije (D segment i veliki vanovi) direktno ugrožene. U Francuskoj je recimo Ford C-Max najprodavaniji strani van, daleko ispred VW Touran, Opel Zafire i svih japanskih i korejanskih predstavnika zajedno. A kako je u poređenju sa bivšim praktično evoluirao na svim poljima, jednostavno je osuđen na uspeh. Tekst i slike : Perica Rajković

Ognjen
06.1.2011 00:22
10
0

Steta bi bilo imati ovakvo vozilo sa ne adekvatnom motorizacijom, ne pristaje mu to..
Mislim zamislite da kupite ovo i vozite ga sa agregatom snage koja ne odgovara ni Puntu, pa to je uzas i smesno bi bilo videti na autoputu kako nekog obilazi autobus.
Realno 2 najbolje opcije su dizelas 2.0 od 140ks ili ko voli benzinca 1.6 od 150ks.
Mislim da ce biti jako interesantna ta verzija benzinskog agregata i u drugim modelima Forda ili nekog drugog proizvodjaca, pogotovo sto recimo sad Ford obecava skromnu potrosnju i za benzince.

Peki
06.1.2011 09:15
10
0

@Ognjen i Milane2, obecajem uskoro Grand C-Max sa jednim od spomenuta dva agregata, tj 2.0 dizel ili benzinac 1.6/150. Fotografije ovog sam uradio pored "malog" C-max, ali ih na zalost ne mogu poslati ovim putem. Mozda mozemo da zamolima urednik sajta da ih naknadno ubaci?
Pozdrav

deda
06.1.2011 17:44
6
1

Slazem se sa vama da ovaj dizelas 1.6 apsolutno NE odgovara ovako velikom vozilu i prava je steta da neko kupi ovakvo vozilo sa nejakim motorom. Jednostavno vozilo kad prebacuje masu od 1.300kg onda mora da ga pokrece najmanje 130 konjica.
Moj glas definitivno ide verziji 1.6/150ks znaci benzincu i nadam se da ce Perica da ispuni obecanje i uzme za test bas taj agregat.
Da, nadam se da ce na testu biti ova kraca verzija jer mislim da je daleko zanimljivija i da ce biti trazenija-

clemens
06.1.2011 18:50
7
2

Postovani Peki!
Veoma mi se dopada ovaj novi C-max, stvarno sam se zagrejao za njega. Vidim da su i Milan i Ognjen prilicno skepticni po pitanju snage ovog testiranog motora (1.6 Tdci, 115KS), pa bih Vas molio, buduci da ste imali priliku da ga testirate, kakvo je Vase misljenje po tom pitanju, odnosno kako Vi gledate na to da li je navedeni motor dovoljan za tu karoseriju?
Inace, danas sam bio u Grandu, i video navedeni C-max, bas sa tim motorom, ali u nesto slabijem paketu opreme. Izgleda po mom skromnom misljenju jako dobro, vozacka pozicija je sjajna, suvozacka takodje. Imam ozbiljne zamerke na udobnost i mesto za noge u drugom redu sedista (u ovom paketu opreme nema mogucnosti da se to manje centralno sediste gurne pozadi u gepek a preostala dva malo po dijagonali pomore unazad - naime to je razervisano samo za najskuplji paket opreme??? ). Sa cenom mislim da su ipak malo preterali (istaknuti 1.6 tdci u trend paketu opreme sa par dopunskih opcija kosta oko 22.500 EUR, i mislim da je to ipak za neku hiljadu vise nego sto bi trebalo, i sigurno da je to zbog ekskluzivnosti novog modela - sto je uvek na pocetku prodaje moralo da se plati. Vredece ipak sacekati neku akciju, ili eventualno sajam sa nekim popustom.

Milan 2
06.1.2011 21:37
8
0

clemens@
Prijatelju, ja sam nesto pre Pekija poslao komentar u vezi tog 1.6 dizela da niti smrdi niti mirise, eto moze da prodje, ali nije to, to..
Peki je takodje posle napisao da agregat odgovara nameni, ali je eto tek zadovoljavajuci sa solidnim performansama.
Steta bi bilo (ko moze) uzeti ovakvo vozilo sa ne adekvatnim motorom, ako taj neko ima da plati za takvu motorizaciju, verujem da ima da doda jos 2 do 3000 eura i uzme adekvatnu verziju 2.0/140ks i vozi se kao mali "Kralj", a moze i benzinska verzija 1.6/150ks jer verujem da ce mu odlicno odgovarati.
Moj prijatelj je imao sad vec odlazeceg Fokusa dizelasa sa motorom 1.8/115ks i sam kaze da mu je falilo jos bar 20 konja za bolje preticanje i lepsi osecaj pri vecim brzinama na autoputu, dok je za svakodnevnu upotrebu bio solidan
Pozdrav

Peki
07.1.2011 10:21
4
2

@clemens, jedno se sigurno 1.6 TDCi/115 je agregat koji se najvise prodaje, tako da je Ford odlucio da ga ugraduje i u restilizovani Mondeo i veliki S-Max... Samim tim, znaci da dovoljan da pokrene bilo koju karoseriju, a sa kojim elanom, e to je neka druga prica. Dakle sve zavisi od nacina upotrebe i da li se doticni model cesto vozi maksimalno opterecen. Meni licno zadovoljava familijarne potrebe, a kome se cini nedovoljnim, 2.0 TDCi/140, skuplji je za 1.200 evra (u Francuskoj).
Pozdrav

VUK
08.1.2011 14:56
5
0

Mnogo je lep ovaj Ford.

Fusion...
23.10.2012 12:10
3
0

Novi C-Max u kraćoj verziji je stvarno lep i moderan ali smatram da mu je cena previsoka.Sa cenom od oko 20 000 kako stoji na vašem testu se već može razmišljati o Kugi ili o nekom klasičnom džipu, mislim da je ipak to previše za ovaj model.I još nešto, vozim Ford Fusion 1,4 TDCI koji troši ispod 5 litara eurodizela u gradu i vozim se kao car za džabe tako da u današnje vreme kada je u Srbiji sa ovim platama cena goriva nenormalna frljati se sa kubikažom i konjskim snagama da bi se 90% godine vozio po gradu stvarno je bespredmetno.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: