Ekskluzivno

Alfa Romeo 159

Nova Alfa Romeo 159

Krajem 60-ih godina, kada je Alfa Romeo bio na vrhuncu slave, pojedini modeli bili su pokretani čuvenim motorom od 1750 ccm. Danas, igrajući na kartu nostalgije, Alfa lansira agregat iste zapremine, ali opremljen najsavremenijom mogućom tehnologijom. Isprobali smo ga u modelu Alfa Romeo 159 2010.

Iako su u poslednjoj deceniji dizel agregati toliko rasprostranjeni da su iz pojedinih kategorija prosto proterali benzinske, i dalje postoje proizvođači koji ulažu u razvoj motora sa svećicama. Alfa Romeo je jedan od njih, tako da od nedavno, nekoliko modela (159, Brera , Spider i Lancia Delta), poseduju novi, ultra-sofisticirani blok, koji iz skromnih 1750 ccm, izvlači respektivnih 200 KS. Srce «Tifosa» i ostalih poklonika Alfe, sigurno zakuca brže na spomen ove zapremine, koja je bila sinonim za pojednine sportske verzije (1750 Berlina i GTV), po čijim staklima so k’o klinci "balavili" na letovanjima u Rovinju...

Više decenija kasnije, sa pomešanim osećanjem respekta i nostalgije, u ruci držim neobičan ključ jedne jarko crvene Alfe 159, velikodušno ustupljene na nedelju dana! Ah, prohujala mladosti, zašto jednu sličnu "makinu" nisam imao pre dvadesetak i više godina, jer bi osim zadovoljstva, i moj "švalerski" bilans verovatno bio znatno pozitivniji...

No, ostavimo emocije po strani, iako su one nezaobilazne prilikom kupovine i ocenjivanja jedne Alfe, vratimo se konkretnim vrednostima. Majstorski dizajnirana rukom čuvenog Giugiara, Alfa 159 je 2005. godine zamenila prilično uspešnu 156 (dizajnirao je Walter De Silva, pre nego li je prešao u Audi), nakon što se ova prodala u bezmalo 700.000 primeraka. Pošavši od činjenice da preko 60 % kupaca Alfu odabira pre svega zbog njenog izgleda, ni "porodični" 159 nije razočarao, bez obzira što se u osnovi radi o klasičnoj trozapreminskoj karoseriji. Istovremeno, elegantan i mišićav stil, sa retko orginalnom «njuškom», lako pronalazi put do srca, čak i ukoliko niste ljubitelji ove marke.

Sve u svemu, veoma uspešan i autentičan dizajn, a pri tome, sa svim elementima kuće. Nema šanse da je pomešate na ulici ili da je ne prepoznate na prepunom parkingu. Tim bolje, jer kada treba ispisati ček od najmanje 32.000 evra (za testiranu čak 37.000!), koliko u Francuskoj košta najeftinija verzija sa ovim motorom, bolje je ne razmišljati šta se sve za sličnu sumu moze pronaći kod konkurencije…

Pored obrtnog momenta koji je dostupan već pri najnižim režimima rada, 1750 TBi istovremeno je i vrlo kultivisan, ali ne i preterano štedljiv (prosečna potrošnja iznosila je oko 12 litara benzina)

Top forma
Ukoliko 200 KS danas nije nemoguće izvući i iz manje zapremine, ono što fascinira kod ovog motora je raspoloživ obrtni moment od 320 Nm, pri samo 1.400 o/min! Poređenje sa jednim dizelom se jednostavno nameće (novi 2.0 JTDm postiže 360 Nm, ali pri 1750 o/min), jer odziv na gas, kakav ima već pri najnižim obrtajima, prosto je neverovatan za jedan benzinski agregat! U Alfi tvrde da je obrtni moment veći i do 70 % od motora koji imaju samo klasičan turbo, dok se kod njihovog pronalazi još i direktno ubrizgavanje, uz promenljiv razvod ventila.

Rezultat je, kao što smo rekli, impresivan, a da bi se snažno ubrzalo ili sigurno preticalo, dovoljno je imati i samo 3-4 stepena prenosa, a ne šest, kratkih i preciznih. Primera radi, u trećem prenosu, bez problema se može skrenuti u bočnu ulicu, pri brzini od samo 20-30 km/h, da bi nakon desetak sekundi, u istom stepenu, dostiglo 130 km/h. Možda će neko poželeti eksplozivnija ubrzanja, koja su ovde evidentno veoma linearna, kakva su recimo kod Subaru Impreze 2.5 WRX/230 KS, ali je to samo subjektivan osećaj, što potvrđuju i karakteristike (7,7 sekundi do 100 km/h i maksimalna brzina od 235 km/h). Manje nam se svidelo to što preko 5.500 obrtaja, motor ostaje bez daha, uz prilično diskretan zvuk koji oslobađa.

orginalan i prepoznatljiv stil,
motor,
vozne karakteristike

cena,
raspoloživ unutrašnji prostor,
potrošnja

Alfa Romeo 159 1750 TBi

Motor
Tip/broj cilindara turbo benzinski, redni/4
Radna zapremina ccm 1742
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/Multi Air
maks. snaga kW/KS/o/min 147/200/5000
obrtni moment Nm/o/min 320/1400
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata limuzina/5/4
D x Š x V mm 4660x1828x1422
međuosovinski razmak mm 2700
masa vozila/nosivost kg 1505/475
zapremina prtljažnika l 405
Ogibljenje
napred dvostruka poprečna ramena, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 225/50 R17
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 7,7
maksimalna brzina km/h 235
prosečna potrošnja l/100 km 8,1
Cena (u EU) € oko 37.000

No, spojivši karakteristike benzinskog i dizel agregata, ovaj motor je retko prijatan i perfomantan, za žaljenje je jedino što inženjeri Alfe nisu uspeli da smanje potrošnju. Izuzmemo li turističku vožnju po regionalnim putevima Normandije, kada smo zabeležili minimalnih 8,5 litara, putni računar je konstantno pokazivao dvocifreni podatak. Na kraju testa, stabilizovao se na 12,2 l, ali u gradskoj i sportskoj vožnji, računajte na par litara više. Međutim, i ovo se može relatizovati, jer kako su karakteristike približne šestocilindarskom 3,2-litarskom motoru (za pola sekunde sporije ubrzanje do 100 km/h i par kilometara niža maksimalna brzina), u poređenju sa njim, 1750 je prava kamila…

Na visini zadatka
Inače, ovaj agregat u punoj je harmoniji sa šasijom, koja potiče iz nekadašnje saradnje FIAT-a i GM-a. Naime, ova platforma trebala je da poslužiti i za novi model Saaba, ali kako se švedski proizvođač povukao iz projekta, Alfa je za sada jedina koja je ima. Tim gore po njih, jer imajući prilike da je isprobam u svim uslovima, zaslužuje samo reči hvale.

Iako je donji postroj klasičan, sa dvostrukim trouglastim ramenima napred i multilinkom nazad, što samo po sebi nije ništa revolucionarno, 159 se na putu ponaša ekstremno sigurno. Potpomognuta svom mogućom elektronikom, čak i po klizavoj podlozi, ima predvidljivo ponašanje, a jedini problem odnosi se na prenos snage. Naime, kada želite snažno da startujete, zbog velikog obrtnog momenta, prednji točkovi na mokrom kolovozu začas proklize, čak i ukoliko se odmah «prešalta» u drugi stepen prenosa. Jedino smo u ovakvim okolnostima poželeli integralnu transmisiju, koja je, recimo, na raspolaganju kod gore pomenutog šestocilindarskog bloka.

Zaključak

Iako nije više 100% italijanski proizvod (platforma i menjač), Alfa 159 zadržala je latinski duh i šarm, koji je i dalje veoma vidljiv. Oslobođena reputacije lošeg kvaliteta, slabe završne obrade i nepouzdanosti, ova Alfa ravnopravno se može nadmetati sa adekvatnim nemačkim konkurentima u premijum segmentu.

Paradoksalno, mnogo teže izlazi na kraj sa "generalistima", gde se, pored gore navedenih, ubrajaju i francuski proizvođači – Renault, Peugeot i Citroen. Kako to, verovatno će se usprotiviti mnogi poklonici ovog brenda? Jednostavno, jer su ovi finansijski daleko pristupačniji, prostraniji i praktičniji, a često ni po pitanju stila i perfomansi, nisu u većem zaostatku. Emocije i dizajn na stranu, jedna Laguna 2.0 T/205 KS, sa upravljanjem na sva četiri točka, jeftinija je za oko 10.000 evra (promotivna cena koja je važila u Srbiji u trenutku pisanja, početkom decembra 2009.).

No, verovatno je potpisnik ovih redova preterano realan, i kao takav, nepodoban da oceni jednu Alfu, mada lično verujem da je malo onih koji mogu da ignorišu ovakve "detalje". Za one sretnike koji to, ipak, mogu, izbor jedne 159-ke predstavlja atraktivnu i kredibilnu alternativu, koja u sebi krije mnogo više od pukog dokazivanja statusnog simbola vlasnika. Uostalom, ono što je za mnoge «obične» automobile mana, kada je o Alfi reč, naziva se osobenost!

No, kako je testirani motor od ovog znatno lakši, baš kao i od dizela, prednji je trap rasterećen, što mu obezbeđuje manje podupravljanja u oštrim krivinama. Po svemu ostalom, gde pre svega mislimo na kočnice, ogibljenje i upravljanje, Alfa 159 potpuno je na visini zadatka. Iako tvrdo trimovana, ne može se reći da je neudobna, dok je sam upravljač sportski težak, ali precizan poput hiruškog skalpera.

I za familiju, ali...
Ukoliko bi uporedili raspoloživi unutrašnji prostor i praktični aspekt ove Alfe, sa konkurentima kakvi su, recimo, Ford Mondeo, Opel Insignia i Mazda 6, sigurno je da bi se našla na zadnjem mestu. Uprkos solidnim spoljašnjim dimenzijama (4,66 x 1.83 x 1,42), putnicima na zadnjoj klupi zaista ne ostaje mnogo prostora, posebno ukoliko su vozač i suvozač korpulentni. Uostalom, za upravljačem «stopedesetdevetke», prijatnije se osećaju sićušni Italijani, nego li «kapitalci» od 1,9 m i stotinak kilograma «žive vage».

Iako nebitan za veliku većinu «fanova», prtljažnik je prilično nepraktičan, sa malim ulaznim otvorom i zapreminom od samo 405 dm3. A ukoliko je neko pomislio kako za famijarne svrhe postoji i karavan verzija, teoretski bolje adaptirana ovakvoj nameni, prevario se, jer je zapremina ovog superiornija za samo 40 litara.

Sam dizajn komandne table je jednostavan, ali moderan i atraktivan. Dva velika kontrolna sata, sa displejem bord kompjutera između, dominiraju prostorom ispred vozača. Centralna konzola sadrži sve potrebne komande, a merači temperature rashladne tečnosti, goriva i pritiska turbo punjača, tradicionalno su montirani u nizu, sa natpisima na italijanskom.

Već po tradiciji, okrenuti su prema vozaču, te praktično nevidljivi sa pozicije suvozača. Uostalom, Alfa je uvek bila vozilo namenjeno vozaču, ostali su tu da ćute i da se voze!

Ne možemo, ipak, a da ne navedemo par detalja koji su nam zasmetali, kao što je pozicija ekrana za satelitsko navođenje (preterano niska) i nedovoljno "mesnat" obruč upravljača, sa nepraktičnim komandama za radio-prijemnik. Ukoliko bi "cepidlačili" mogli bismo se zapitati kako to da se sigurnosni pojasevi ne podešavaju po visini, a kada smo posumnjali u kvalitet kožnih sedišta, utvrdili smo da su dobrim delom od nekakve sintetičke materije (isto kao i u slučaju Lancie Delte, koju smo testirali par meseci ranije), koja je preuzeta od Maseratija! S druge strane, dobar deo centralne konzole, kao i umeci na vratima i upravljaču, od brušenog su aluminijuma, što svakako doprinosi sportskom aspektu i opštem prestižu.

iz Pariza Perica Rajković
foto: P. Rajković
perica.rajkovic@vrelegume.rs
34651
Postavljeno: 10.03.2010

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

aca
10.3.2010 03:24
13
4

auto je vrh, tekst je dobar, cena je znacajno niza (27.000E sa potpunim full-om). Perice i ostali novinari, u ovim vremenima krize i trzisnim previranjima bilo bi lepo kada bi nama citaocima i potencijalnim kupcima napisali i po kojoj ceni pojedini auto moze stvarno da se nadje na evropskom trzistu. Poznato je da niko ne placa cenu koju proizvodjaci istaknu osim onih retkih za ekskluzivna kola, mada i u to sumnjam. Jer razlicita kola imaju razlicite popuste, svi znamo da je Alfa u krizi, kola im stoje na lageru godinama, cene su debelo ispod projektovanih, itd. Samo napred, ali unesite i malo realnosti u clanke, 37.000 je cifra koju ne bih platio ni za polovan Quatroporte a kamo li za novu alfu. Pozdrav.

Mix
10.3.2010 08:13
9
2

Cela prica bi bila gotovo idilicna da se nije "umesao" podatak o visokoj potrosnji. Ukoliko je tacno da trosi koliko je navedeno, onda najbolji izbor za 159 ostaje 2,0 JTDm.

Obucar Burgija
10.3.2010 09:57
5
2

@Mix
Alfa sa dizel motorom!!!??? Pa taj auto se ne kupuje da bi se stedelo na gorivu vec uzivalo u zvuku motora pre svega!
@Aca
Aco slazem se sa tobom! Ali kakvu moc imaju novinari da skinu cenu nekom automopbilu samo zatyo sto oni smatraju da to tako treba? Zaista te ne razumem.
Inace tekst je sjajan i odusevljava me to sto klikom na zuta slova mogu da pogledam sve konkurente i sl.
Ziveo internet! Vrele Gume, konkurencija je 10 godina iza Vas.

Bojan
10.3.2010 11:07
5
0

Lepota i funkcionalnost tesko idu zajedno. Alfa je tu da bude lepa. Mogli su neki sportski izduv da stave. Sva sreca sto nema integralni pogon. To bi popravilo start, ali bi pokvarilo sve ostalo, ukljucujuci i onako preveliku potrosnju. Cena je konstantno previsoka, kao i za sve Alfe do sad. Ipak ovo je pravi auto za ljubitelje marke, ostali neka gledaju 2.0 JTD.

Buffalo
10.3.2010 11:26
7
0

Sjajn tekst. Bravo Perice! Gde su sada tvoji oponenti i pljuvaci?
Alfa ko Alfa, nema bas nista racionalno ali mi se mozda bas zato i svidja. Ko hoced racionalnost neka kupi Ford Focus ili (nedaj Boze, pi,pi,pi) Opel Astru!

Mix
10.3.2010 12:51
7
4

@Obucar Burgija

Zao mi je, ali si ocigledno prespavao poslednjih 15 godina, odnosno eru uspona dizel motora i njihove apsolutne dominacije u odnosu na benzince. Konstatacija da je "prava" Alfa samo benzinac je blago receno smesna i vrlo zastarela. Upravo Alfa je pionir najsavremenijih dizela (CR). Danas u svim klasama postoje dizeli sjajnih performansi, a neki od njih su, za slucaj da si neinformisan pobedjivali na Le Manu (Audi TDI). Jedina prednost benzinaca, to je tacno, ostaje zvuk, ali ipak...retki su benzinci koji imaju bas tako dobar zvuk da bi to moglo da nadomesti gomilu prednosti dizela.

Ivan
10.3.2010 13:08
3
2

Sve cestitke za testirani primerak.Tacno tako jedna Alfa treba da izgleda.Roso Alfa sa koznim enterijerom i motorom za svaki respekt, pun pogodak.Celokupan utisak kvare vec malo zastarela linija, sto sam vec rekao i stojim iza toga, naravno i ne normalna cena koju zaista ne mogu da prihvatim.Opste je poznato da je Alfa jos od pomenute 1750 Berline, isla na kartu nize cene,sportskog dizajna i bogate opreme u odnosu na Nemacke konkurente, kojima nazalost nije mogla da parira sa kvalitetom.Pitanje je kakav uspeh Alfa sa ovakvom cenovnom politikom moze da postigne u vremenu gde se ne cene dizajn i uzivanje u voznji, vec niska potrosnja i stara slava na kojoj opstaju novi modeli, vec dobro poznatih proizvodjaca.Pozdrav

Nemanja
10.3.2010 13:40
4
3

@Mix

Izgleda da mnogo citas reklame o dizel motorima kada koristis reci tipa "apsolutna dominacija" i uzimas kao primer pobede Audija na Le Mansu. Dizeli jos uvek imaju mnogo manje prednosti u odnosu na benzince i te prednosti dolaze do izrazaje kod odredjene klijentele i u odredjenim okolnostima.

aca
10.3.2010 13:58
3
1

@Obucar Burgija i ostali koji se plase velike cene. nisam zvao salone, nisam se pogadjao, nisam se setao, sedim ispred kompjutera i pronadjem novu alfu 159 iz 2006-2007 (pomenuo sam da im kola godinama stoje na lageru) za 13.000-15.000E (dodaj carinu i porez). isto tako sam pomenutu 1750 nasao za 27k E. e sada je to sasvim drugacije poredjenje sa nemackim rivalima koji i na popustu kostaju najmanje dvostruko. uvek ostavljam mogucnost da kupite za 37.000E, sve je stvar izbora, oba moja komentara su pozitivna, jer isto tako kao sto mi max. brzina ne znaci nista, ni max. cena mi nije podatak koji uzimam za ozbiljno. pozdrav, alfa rules.

Peki
10.3.2010 19:31
3
0

Aco prihvatam kritiku, cena koju sam naveo je kataloska, a sigurno je da se za ovu Alfu u Francuskoj mogu lako "ogrebati " za popust od nekih 15-20 %. Ovo se odnosi na zvanicne dilere, no ovde vec izvesno vreme postoje i tkz. "mandateri", a radi se o privatnim firmama, koje imaju pravo da prodaju automobile, koje su kupili na drugim trzistima EU. Jer proizvodaci formiraju cene u zavisnosti od situacije na odredenom trzistu, tj potraznje i kupovne moci, tako da su odredeni modeli jeftiniji (odnosno skuplji) i preko 30 %. Za koliko bi se mogla tacno dobiti ova Alfa, u ovom trenutku neznam, ali primera radi, u ruci mi je jedan specijalizovani auto casopis, gde stoji da se za Alfa Romeo GT 2.0 JTS SELECTIVE daje popust od 40%, tj kosta tacno 20.406 evra! Radi se naravno o potpuno novim automobilima, za koje vazi fabricka garancija u bilo kojoj zemlji. Isticem ovo, jer su u pocetku (dakle pre par godina) francuski servisi, za tu i tu marku, odbijali da prime vozilo koje nije kupljeno u Francuskoj. Inace sve je potpuno legalno i sigurno, jer su automobili ili na raspolaganju, ili se poruce i sacekaju par nedelja, uz minimalnu akontaciju od valjda 500 evra.Evo jos par primera, Hyundai i30 1.4 PACK CLIM ima popust od 36 % (12.100 evra), Megane Expresion 1.6 16V/110 ks 34,5 % (14.170 evra), Citroen C4 Picasso 1.6HDi/110 PACK AMBIANCE 25,5% (21.070 evra), Peugeot 308 1.6 HDi/110 Premium GPS 24 % (18.900 evra) itd.
Pozdrav svima

Milan
10.3.2010 21:24
4
2

@Aca Moj ti je savet, da pre bilo kog upustanja u raspravu obratis paznju na pravopis.
I ako mozes da rasclanis neke stvari, kao sto su nov automobil u salonu iz tekuce godine i ne prodati primerak star 3-4 godine, koji se vukao po salonima, sajmovima i raznim placevima gde je samo propadao.
Sto se tice konkurenata, definitivno nisu duplo skuplji od 27-37.000e!Gde si ti video Bmw 3 ili Audi A4 koji kosta 54.000- 74.000e a u rangu je sa pomenutom Alfom.Dacu argumentovan primer, Bmw 320d sa najboljom opremom kosta 31.887e u Delti sa popustom, benzinac kao sto je Alfa jos manje.
Mislim svasta ovde covek moze da cuje!

33
10.3.2010 22:07
8
2

to je to! alfa je nadmasila sebe ovim modelom! Cuore Sportivo :)))))

Milan 2
11.3.2010 04:15
1
22

I ajde Peki reci mi ti sad, a sta ovaj bolid sto srce kao Kamion da trazi pored recimo Lagune sa 2.0T motorom, ali u svakom pogledu. Jos sad kad sam video koliko je ruzna ova Alfa iznutra, sve imam osecaj da je napravljena 1969g, spolja jos pomozi boze. Mislim da je ovaj Gargamel napravljen samo za one koji imaju puno kesa, pa eto zele da idu na neke livade da prave trke sa nekim sto vozi stari nabudzeni BMW3 koji se kotrlja na tockovima tj felnama bez guma. Pozz..

don
11.3.2010 04:24
1
6

Slazem se sa acom da se covek treba cenkati danas za cenu automobila. Jednom su me napali ovde na komentarima kako sam maltene primitivan sto mislim da je to normalno bla bla. A opet da napomenem lik je u autosalonu u Beogradu spustio cenu jednog mercedesa ZA 50.000 EVRA! Mislim da je neka S klasa u pitanju, al se vise i ne secam.
Svuda u svetu se cena automobila spusta, svuda. I lepo kaze izreka: "CENA NIJE ONO STO PISE, NEGO ONO STO KUPAC DAJE". I kraj price... Ovaj automobil je cool , al mi potrosnja nije jasna, pogotovo sto slicnu tehnologiju malolitraznih benzinaca forsira VW a kod njih je potrosnja veoma mala. A i slazem se da je ovaj dizajn extra zastareo. Lep je, al maltene 10 godina isti. Smara. Cak je i laguna GT malo "svezija". Mada ruznija.

Mix
11.3.2010 09:35
7
2

@Milan 2

Bolje bi ti islo gajenje macaka :)))).

Milan
11.3.2010 11:08
10
1

Samo poredjenje Alfe sa Lagunom je beskorisno, jednostavno ta dva automobila nemaju dodirne tacke, niti iste kupce, jednostavno nisu iz iste price.
@Milan 2 Imenjace iskreno bi ti preporucio, da zamolis redakciju da na bilo koji nacin uklone tvoj komentar, jer ovako ces samo nastaviti da se brukas.
@Don Kada resim da kupim automobil zovem te!!!

Miroslav
11.3.2010 13:38
3
1

G. Rajkovicu sve cestitke za tekst, i samo jedna zamerka za naslov.
Ovo nije nova Alfa 159, vec stara Alfa 159 sa novim motorom.

aca
11.3.2010 14:25
1
2

Hvala Peki, to sam (smo) i ocekivali. Mozes slobodno i cesce da se osvrnes ne to. Reimport ili reexport kako su to zvali je postojao otkad postoji i EU (doduse u Nemackoj) i bilo je dosta rasprava o tome. Mislim da je to sjajna mogucnost izbora. Cena novog na popustu nije bitna samo zbog cene same, koja je naravno najbitnija kupcu koji placa istu. Cena na popustu je bitna i kupcima polovnjaka jer onda oni znaju da ako npr. Alfa 159 ima u Nemackoj nova za 13.000-15.000 E (sto je, uzgred budi receno, dvostruko manje od 26-30k E, koliko kostaju nemacki rivali) onda ni cena istog to polovnjaka iz iste 2007 godine, sa 30-40 k km na satu ne moze da bude vece od recimo 8.000 E. Odnosno moze, ali na vama je da procenite, zelite li to da platite ili ne.

To je bitno i onim kupcima koju tu istu Alfu is 2010 plate 27.000 ili 37.000 E jer treba da znaju da ce im pad cene biti znacajan.

Osvrnuo bih se jos malo na nova kola koja stoje godinama na placevima; nema nikakve razlike osim mozda sto bi bilo pozeljno da promenite gume i neke tecnosti, iako je auto nov. Da li ti veliki nedostaci mogu da budu nadoknadjeni razlikom u ceni, prosudite sami. Peki, hvala jos jednom, veliki pozdrav, Alfa rules.

Milan 2
11.3.2010 19:41
2
3

Mix@
Svako ima pravo da iznese svoje misljenje. Valjda toliko kulture imas???

(Poštovani, ovaj Vaš komentar je delimično izmenjen, zbog upotrebe neprimerenih izraza. Molimo sve učesnike u komentarima i diskusiji da se pridržavaju osnovnih našela pristojnosti izražavanja.
Hvala.
REDAKCIJA)

Peki
11.3.2010 20:30
4
0

Potosnja je nazalost onolika koliko sam napisao, i po putnom racunaru, i po tome sto sam nakon nepunih 500 km, morao svratiti na benzinsku pumpu (zapremina rezervoara iznosi 70 lit). Priznajem, svi koji su je imali prilike provozati (ovoga puta ih nisam molio da mi pomognu oko testiranja, tj slikanja), upravo kao i ja, nisu je nimalo stedeli. Verujem da je u umerenijoj voznji moguce sici na nekih 11 lit u proseku, ne i manje. Osim toga, stakao sam utisak da vozila koja ovde testiram, trose vise nego li u Srbiji, a sve zbog nepovoljnijih uslova. Voznja po gradu je zaista prava katastrofa, dok razgranata mreza dobrih auto puteva, prosto provocira. Jeste da ima sve vise radara, ali podaci koje navedem odnose se na prosecnu brzinu od 135-140 km/h. Autorizovana u Francuskoj iznosi 130 km/h, ali kako gotovo svaki kilometar sat "laze" 5-10 km/h (pri ovoj brzini), plus izvesna tolerancija radara (fiksni 3 %, mobilni od 7 do 10 %), cesto podesim regulator brzine na 145 km/h. Kad smo vec kod maksimalne brzine, postoji par "caka" kako je bezbedno testirati. Prva, ukoliko imate nekog prijatelja ili kolegu iz redakcije, pustite ga desetak kilometara ispred vas, pa vas u realnom vremenu izvestava preko telefona o eventualnim "zasedama". Druga, koju cesto praktikujem, otisnem se u jednom pravcu autorizovanom brzinom, osmatram situaciju sa druge strane, pa na prvoj naplatnoj rampi, pun gas u kontra pravcu. Naravno pod uslovom da nema guzvi (preko radnog dana) i na par minuta, tek toliko da se uverim u ponasanje vozila, buku, rezim rada motora i slicno. Znam nije legalno, ali...
Inace vidim da je test izazvao veliko interesovanje, tim bolje, zato sam i zamolio urednika sajta da ubaci jos par interesantnih slika (u casopisu nije bilo mesta za njih), koja sam mu naknadno poslao.
Pozdrav svima

koske
12.3.2010 10:40
2
5

Procitah u komentarima:
"Alfa sa dizel motorom!!!??? Pa taj auto se ne kupuje da bi se stedelo na gorivu vec uzivalo u zvuku motora pre svega!"
E pa ti samo kupi auto za 37 000 evra pa uzivaj u zvuku motora. Mozda ti je pametnije da kupis od mene CD za 10 evra sa takvim zvukom, pa ga pusti u Fijat Puntu i ufuraj se. Ljudi, cena ove Alfe je stravicna za velikog potrosca goriva koji, unatoc napretku, ne spada u vrh kvalitete automobila. Pa za te pare mozete kupiti Audi Q5 4x4 170 KS dizel ili Mondeo sa 140 KS dizel + jos jedan benzinac iz Golf klase.

Milan
12.3.2010 13:12
7
2

Vidim da vlada opsta odbojnost prema Alfi sa diesel motorima.Mogu samo da vam kazem, probajte makar na 10 min bilo koju Alfu sa diesel motorom i promenicete misljenje.Licno ja sam imao isti stav kao vecina Alfa sa dieselom nikako, dok igrom slucaja nisam kupio 156 1.9 jtd. sa kojom sam bio odusevljen i naravno promenio misljenje.Licno sada da kupujem limuzinu kao sto je 159, uzeo bi iskljucivo sa diesel motorom.Da ne budem pogresno shvacen,uopste se ne radi o maloj potrosnji, vec o daleko boljim performansama, medju ubrzanjima i uopste ne tako losem zvuku motora koji se pri zustrijoj voznji cuje kao u najmanju ruku benzinski V6 agregat!Pozdrav

Ognjen
12.3.2010 13:44
1
18

Jujuju..koliko fanova i komentara, a ovaj automobili su zastupljeni u Srbiji koliko i vanzemaljski brodovi. Slazem se sa Milanom 2, stvrano ovaj auto kao da je propao kroz vremeplov, a plus nije ni najmanje univerzalan kao vecina automobila tog segmenta. Nekako kao da mi je radjen samo za likove sa metalnim kaisom, tamnim naocarima i debelom kajlom preko trenerke hahaha...mimo vremena.

Milan
15.3.2010 14:28
12
1

@Ognjen Krajnje truo komentar!

Bojan
15.3.2010 23:15
15
0

Oko Alfe se uvek dize velika prasina, a to nije bez razloga. Ako ste pravi zaljubljenik u automobile Alfi necete odoleti, bila ona iz 1950., 1990., ili iz 2010. Alfa je Alfa. Dizajn je najbolji u klasi, bez greske. Alfin dizajn ne zastareva. Nije Alfa manekenka pa da prati modu. U danasnje vreme kojekakvih dizajnerskih trendova ona je najdoslednija naziva automobil. Za 20 godina Alfa 159 ce izgledati dobro koliko i sad.

ivan mihailovic
08.11.2010 22:51
11
0

Ja imam alfu 156 2.0t.s vec godinu dana i prezadovoljan sam.Prvo sem redovnog odrzavanja nisam nista tako a kupio sam je polovnu sa 187.000km.Vuce kao luda a da ne pricam o zvuku motora preko 3000 obrtaja da se najezis i nista vise.Jednom recju Alfa je Alfa ili je mrzis ili obozavas ali znam da sledeci auto ce biti opet ALFA ROMEO

Zeljko
23.2.2011 10:18
11
0

I ja sam bio skeptican prema Alfama dok nisam kupio 146-icu i odusevio se...pre nje sam vozio VW Scirocco I i II, dobri automobili, nisam imao problema sa njima...sledeci korak je trebalo da bude Corrado, ali sam kupio pomenutu Alfu i nisam se pokajao. O Alfama nisam znao nista i vodio sam se onim "kvare se, skupi delovi" i slicno. Ovu moju vozim dve godine i nikakvih problema nisam imao (puj,puj da je ne ureknem) :)), jedino sto bih mogao da zamenim svecice i to je to...No, da ne gnjavim, sto se tice,npr.VW-a moja kupovina bi se zavrsila na Corradu jer ne znam koji sledeci sportski model da kupim, a da mogu da ga priustim i da lici na nesto (osim novog Scirocca,koji ima nesto svoje i koji necu moci da priustim u narednih 15 godina), da ima dusu, a ruku na srce,Alfin svaki svaki model predivno izgleda (bukvalno), i pri tom ima sportske performanse i iskreno ne bih mogao da se odlucim koju da kupim u bilo kom cenovnom rangu...ne znam, do 5000e mozda GTV, a za oko 8-10k eura lomio bih se izmedju GT i 159-ke (ovo je samo primer)...meni je kod kupovine auta presudan dizajn (naravno gledam da je ispravan), a da se ne lazemo ne postoji ni jedan akuto koji se ne kvari...pa sta sad, treba da kupimo golfa dvojku jer su mu delovi jeftini kao kod jugica samo da bi nesto vozili i da kazemo da imamo auto?! Ja na auto ne gledam samo kao na prevozno sredstvo, kako kazu, da bi se prevezli sa tacke A do tacke B...Vollim da vozim auto koji nema svaki drugi vozac, za kojim se okrecu, a to je slucaj sa Alfama,ma koliko ljudi bili skepticni prema njima i imali lose misljenje, ali mislim da bi svi oni potajno zeleli da imaju jednu...Alfa se kupuje srcem i zato joj se zbog tih njenih "mana" mora progledati kroz prste :) aj pozdrav!

ja
21.5.2011 22:45
2
2

auto je extra ali prava alfa treba da ima v6 motor

Slavko
04.4.2012 20:00
1
1

Željko,svaka čast!mislim da je sasvim dovoljno to reći,ništa više...Čak me jeza prošla kad sam čitao kraj tog komentara..
Veliki pozdrav za fanove pogotovo za AUTO!

joker
24.6.2012 12:41
2
1

Vozim BMW 318i E90, 2008 god. i eto gledam malo cene po netu, citam testove, iskreno razmisam o ovoj kupovini. Potrosnja je zaista prevelika da se ne lazemo i to je jedino sto me brine. Moj BMW 143KS pri brzini od 130km/h trosi neverovatnih 7lit.
Posedujem i Audi A3 1.8t, 180KS, prosek 8lit. Imao sam prilike da vozim i Audi A3 2.0T, 200KS potrosnja u spicu je bila 9lit. na 100 tako da to je jedino sto me kod ove Alfe brine, 12lit. :/

aleksandar 2
25.9.2013 11:30
0
3

Ubaciti gas za grad, benzin za van :)

Enzo
19.12.2016 18:14
2
0

Možda neko naiđe na ovaj test tražeći polovnjaka, pa da dam svoje utiske. Tražio sam ovakvu, ali je naišao prejeftin 1,9 JTD 8V. Pre nje sam godinama vozio 156 sa istim motorom.

Masa je veća, ali je menjač šestobrzinski, pa su performanse iste.

Mane, preglednost kao kod dostavnog vozila. Tražite modele sa senzorima, ili kupite.
Ima neku pedalu dole desno, nisam siguran čemu služi. Kažu da je gas. Šalim se, dobar je, samo ne oduševljava. Za BG-Cacak-Uzice, kupujte samo 16V. Za moju Franciju gde se vozi na tempomat - taman.

Oprema, navigaciju slobodno preskočite, prenisko je. Tražite da ima sve. Ako ne nađete - da se srediti za koju stotinu evra sve.

Dobre stvari. Menjač je manualno-automatski. Ubaciš u VI i zaboraviš... Sedišta odlična, podvozje prijatno tvrdo. Grejanje je fantastično. Ergonomija je sjana i nocu izgleda prelepo. Potrudili su se oko detalja. Upravljivost je takva da se auto čini osetno manjim.

Ako merkate auto u tom cenovnom rangu, ima moje preporuke. Ako tražite dvostruku jeftiniji, mirne duše kupite 156. U svakom parametru je tek za nijansu lošija, ali u biti ostaje dobar i provereno pouzdan auto. Ja sam imao 0 neplaniranih kvarova za 5 godine.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: