Super test

Nokian Z G2

Ispunjena očekivanja

Kraj leta i početak jeseni je vreme da sumiramo utiske sa našeg supertesta Nokian Z G2, letnjih pneumatika koje smo koristili tokom ovogodišnje letnje sezone...

Kalendarski završetak leta nije bio toliko primetan i nagao. Meteorolozi su nam obećali još jedno 'miholjsko' leto i njihova prognoza se obistinila. Osim nešto hladnijih noći, sve drugo podseća na pravo leto. Ipak, dolazak jeseni donosi sa sobom nove probleme u smislu magli, hladnih kiša, otežanih uslova za vožnju. Samim tim zakonski propisi o saobraćaju u većini evropskih zemalja obavezuju vozače da se spreme za zimske uslove vožnje. Razmišljajući tako o onome šta nas čeka red bi bio da zaključimo i saberemo utiske naše vožnje sa letnjim UHP pneumaticima Nokian Z G2, koji su sa priličnim uspehom odradili naš šestomesečni supertest..

Kao što se sećate, na samom početku leta smo imali gotovo jesenje uslove za vožnju, uz niske temperature i obilne padavine. Valjda je neka prirodna ravnoteža udesila da na kraju našeg testa, iako smo ušli u jesen, imamo letnje uslove sa dosta sunčanih sati i visokom temperaturom za ovo doba godine. Tokom leta i sezone godišnjih odmora imali smo priliku da naše pneumatike izložimo ekstremnim toplotnim izazovima uz brzu vožnju i izuzetno topao asfalt autoputeva. Skoro da se ne možemo setiti situacije koju bi smo mogli nazvati rizičnom a da je pri tome u direktnoj vezi sa našim Nokian gumama.

     
 

Naš test-automobil Audi Allroad Quattro ovog leta bio je poput manekena koji sigurno i brzo hoda, a pri tome oseća neverovatnu udobnost svoje obuće. Udobnost i sigurnost su osetili i svi putnici koji su imali priliku da sednu u njega. Velika brzina i snažno zagrevanje tokom leta nisu imale primetan uticaj na ponašanje Z G2 pneumatika. Odlična upravljivost, izuzetno dobro prijanjanje i sigurni prolasci kroz brze krivine bili su dovoljni parametri koji su opravdali i ADAC-ovu preporuku koja je glasila 'vrlo preporučljiv pneumatik'.

Odlično rešen sistem protiv akvaplaninga i samočišćenja gazećeg sloja pokazao je svoje prednosti tokom sezone jesenjih poljoprivrednih radova. Izuzetno opasno blato iznešeno na put od strane nesavesnih vozača, pre svega poljoprivrednih mašina, u kombinaciji sa kišom može biti pogubno. Bilo je situacija kada smo naišli na takva kritična mesta, ali na sreću nismo imali opasnosti. Iako letnji pneumatik, sa oznakom UHP, Nokian Z G2 se dobro snalazi i na prašnjavom ili blatnjavom putu, ali tada ipak treba brzinu prilagoditi uslovima podloge.

Odlična upravljivost, izuzetno dobro prijanjanje i sigurni prolasci kroz brze krivine bili su dovoljni parametri koji su opravdali i ADAC-ovu preporuku koja je glasila "vrlo preporučljiv pneumatik"

Na samom kraju našeg supertesta ostalo nam je da zaključimo i donesemo konačno mišljenje o testiranoj gumi. Bez obzira na priče plasirane od strane samog proizvođača i testiranja nemačkog ADAC-a, mi smo koristeći se Nokian pneumaticima mogli da steknemo određene utiske.

Pre svega, imali smo uslove za vožnju koji su bili idealni za testiranje. To znači da su naše gume osetile sve osim prave zime, koju ruku na srce treba da provedu u nekom dobrom zimovniku ili suvoj garaži. Ovu letnju sezonu Nokian Z G2 dimenzija 245/45 R18 je odradio sa vrlo visokom ocenom. Sigurno upravljanje, dobro ponašanje na suvom i vlažnom putu, niska spoljašnja i unutrašnja buka, samo su neke od stvari koje nas obavezuju da testirani pneumatik svakome preporučimo za sledeću letnju sezonu. Do tada, ako smo u prilici, budući da nas zakon još uvek ne obavezuje (odloženo za maj 2011. godine), fokusirajmo se na izbor četiri pneumatika sa oznakom M+S i provedimo bezbrižnu poznu jesen i celu zimu.

Sumiranje utisaka

Teško da bi mogli odabrati bolju godinu za testiranje pneumatika od varljivog leta 2010. Neuobičajeno mnogo padavina u kombinaciji sa ekstremnim vrućinama postavili su se nasuprot pneumatika Nokian Z G2. Imajući u vidu da smo ga testirali na Audi Allroad Quattro zadatak je bio još zahtervniji. Dinamičan automobil sa Quattro pogonom prosto mami na brzu adrenalinsku vožnju ponekad i na granici mogućnosti automobila, što po prirodi stvari zahteva i vrhunski pouzdan pneumatik. Nokian Z G2 je položio sve praktične testove sa odličnom ocenom u proseku.

Udobnost koju prati nizak nivo buke je na visokom nivou. Pouzdanost na mokrom putu je vrhunska. Sklonost ka akvaplaningu izuzetno mala. Z G2 je na kočenju solidna, naročito u uslovima vlažne podloge. Bočno držanje na suvom je nešto slabije, ali opet zadovoljavajuće. Prolećene udarne rupe je podnela junački bez bilo kakvog defekta, što je moram priznati u nekim slučajevima bilo na granici čuda. Ipak, i ovaj pneumatik, kao i svaki vrhunskih performansi zahteva određenu dozu brige. To podrazumeva redovnu proveru pritiska i precizno balansiranje, budući da iskazuje sklonost ka "podrhtavanju" u kritičnoj zoni od 90 do 120 kmh.

Sve u svemu, Nokian Z G2, me je prijatno iznenadio. Ovo je pouzdan pneumatik sa sjajnim odnosom između cene od 20.036 dinara sa PDV-om za dimenizju 245/45 R18 i performansi koje pruža.

Miodrag Piroški

piše: Pavle Rajčević
foto: Zoran Živkov
pavle.rajcevic@vrelegume.rs
5299
Postavljeno: 11.11.2010

Arhiva: Super testovi

Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 11.11.2010

Nokian Z G2

Kraj leta i početak jeseni je vreme da sumiramo utiske sa našeg supertesta Nokian Z G2, letnjih pneumatika koje smo koristili tokom ovogodišnje letnje sezone...


Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 20.08.2010

Fiat Punto Classic LPG

Prednosti koje donosi automobil koji kao pogonsko gorivo koristi tečni naftni gas, poznate su odavno, naročito uzimajući u obzir da je cena benzina trenutno više nego dvostruko veća od cene TNG-a. Naravno, postoje i mane, a one se prvenstveno ogledaju u prisustvu dodatnog rezervoara i manjku prtljažnog prostora


Rubrika: Super testovi
Postavljeno: 12.08.2010

Nokian Z G2

Nastavak našeg supertesta Z G2 pneumatika obeležilo je kišovito i prilično hladno vreme za ovo doba godine. Na pragu leta imali smo gotovo jesenje uslove za vožnju, ali su Nokian pneumatici u potpunosti dorasli zadatku...


Toyota iQ
III deo - Enterijer i oprema

24.05.2010

FIAT Punto Classic Dynamic LPG 1.2
1. deo - uvod

05.03.2010

Honda Accord
4. deo - vozna dinamika
Tekst sa video prilogom!

28.01.2010

Toyota IQ 1,0 VVT
2. deo - motor

31.12.2009

Toyota iQ
1. deo - uvod

30.10.2009

Honda Accord
3. deo - enterijer i oprema

09.10.2009

Kia Pro_cee'd
4. deo - oprema

02.06.2009

Honda Accord
1. deo - uvod

25.03.2009

Kia Procee'd
3. deo - servis i održavanje

13.02.2009

Suzuki Splash 1,2 GS
3. deo - servis i održavanje

23.12.2008

Kia Pro Cee'd 1,6 CRDi
2. deo - vožnja

24.11.2008

Kia Pro Cee'd 1,6 CRDi
1. deo - uvod

16.09.2008

Suzuki Splash 1,2
1. deo - uvod

30.07.2008

Toyota Auris 1,6 VVT-i
3. deo - zaključak

05.05.2008

Škoda Fabia 1,4 16v Elegance
2. deo - zaključak

18.03.2008

Toyota Auris 1,6 VVT-i
2. deo - motor, menjač i donji prostor

23.01.2008

Opel Corsa 1,7 CDTI Cosmo
3. deo - zaključak

04.12.2007

Toyota Auris 1,6

07.11.2007

Opel Corsa 1,7 CDTi Cosmo
2. deo - donji postroj i pogon

19.10.2007

Škoda Fabia 1,4 MPI Confort
1. deo - uvod

04.10.2007

Opel Corsa 1,7 CDTi

29.08.2007

Toyota Yaris 1,3
3. deo - zaključak

30.03.2007

Opel Vectra GTS 2,0 Turbo
2. deo - motor

16.02.2007

Toyota Yaris 1,3 VVT-i Sol
2. deo - motor i ponašanje u vožnji

20.01.2007

Opel Vectra GTS 2,0 Turbo
1. deo - uvod

25.12.2006

Toyota Yaris 1,3 VVT-i

21.11.2006

Chevrolet Lacetti
3. deo - zaključak

24.10.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D
3. deo - servis

09.10.2006

Chevrolet Lacetti 1,4 SE
2. deo - enterijer

25.09.2006

Ford Focus Wagon 1,6
3. deo - zaključak

07.08.2006

Chevrolet Lacetti 1,4 SE
1. deo - uvod

29.06.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D
2. deo - enterijer

13.06.2006

Ford Focus 1,6 Wagon
2. deo - enterijer

05.06.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited
2. deo - pogon i održavanje

08.05.2006

Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D

07.04.2006

Renault Megane 1,5 dCi
5. deo - zaključak

17.03.2006

Renault Megane 1,5 dCi
4. deo - vozne osobine

02.02.2006

Renault Megane 1,5 dCi
3. deo - enterijer

04.01.2006

Renault Megane 1,5 dCi
2. deo - karoserija

04.11.2005

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited

18.10.2005

Honda Jazz 1,4

26.09.2005

Renault Megane 1,5 dCi

26.08.2005

Honda Jazz 1,4

21.04.2005

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V

25.03.2005

Honda Jazz 1,4

14.02.2005

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V

24.01.2005

Honda Jazz 1,4

22.12.2004

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDI 16V 110 KS

23.11.2004

Honda Jazz 1,4

22.10.2004

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 16V 110 KS

21.09.2004

vlada
11.11.2010 10:40
3
4

Neznam za letnje pneumatike, ali u poslednjem autobildu je u testu zimskih pneumatika, NOKIAN prošao prilično loše.

Duka
15.11.2010 15:47
4
0

Ma kod njih ne valja sve sto nije kontinental...

vlada
24.11.2010 11:37
1
0

Ma urednici Autobilda su pravi nacisti kada su u pitanju Nemački protiv ostalih proizvođača.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: