Extreme

Nissan LEAF Nismo RC

Revolucija

Električni Nissan LEAF dobio je "zlog brata blizanca", kojem je zabranjeno da se kreće u javnom saobraćaju - pogađate, namenjen je jurcanju po trkačkoj stazi!


Nismo RC (Racing Competition) predstavlja vrlo verovatnu budućnost auto-sporta

Nissan LEAF već je dobro poznat budući da je osvojio i brojne nagrade, između ostalog, i automobil godine 2011. u svetu! Njegovo ime je akronim za Leading Environmentally friendly Affordable Family car. Dakle, u Nissanu su ga definisali kao vodeći, ekološki, pristupačan, porodični automobil. Ekološki jer ima isključivo električni pogon, a jednim punjenjem baterija može da pređe oko 110 kilometara, u zavisnosti od raznih faktora.

Japanci su nedavno odlučili da njegov više nego dobar imidž iskoriste za prototip trkačkog električnog automobila, čija je premijera održana na nedavno održanom Salonu automobila u Njujorku. Nazvali su ga LEAF Nismo RC (Racing Competition). Od serijskog modela, ovaj LEAF razlikuje se... Pa, po svemu! Nema zadnja vrata, niti zadnja sedišta dok mu je karoserija izrađena od ugljeničnih vlakana. Ima pogon na zadnjim točkovima i lakši je za oko 40% u odnosu na serijski model. Pokreće ga elektromotor od 80 kW, odnosno 109 KS, čijih je 280 Nm dostupno već od samog starta. Nastao je zajedničkim radom inženjera Nissanovog sportskog odeljenja Nismo i stručnjaka Nissanovih Super GT i FIA GT1 trkačkih timova.

Kako i dolikuje pravom trkačkom automobilu, i LEAF Nismo ima "ogoljen" kokpit, sve zarad maksimalne uštede na ukupnoj masi vozila, koja i pored baterija, iznosi svega 940 kilograma

Nismo LEAF RC predstavlja pravu laboratoriju na točkovima, sa zadatkom da ubrza razvoj serijskih i trkačkih električnih vozila, kao i potpuno novih tehnologija za alternativni pogon. Naravno, neće se takmičiti, bar ne ove godine, već će se pojavljivati u promotivne svrhe na čitavom nizu sportskih događaja. Konstruisan je kao pravi bolid. Njegov monokok je, kao što rekosmo, u potpunosti izrađen od ugljeničnih vlakana - ima fiksirane prozore i zadnje "krilo" sa mogućnošću podešavanja iz kokpita. Dizajniran je u Nissan Global Design Centru u Japanu, a specijalna četvoroslojna "Pearl White" boja treba da naglasi njegov ekološki karakter. U odnosu na serijski LEAF, duži je za 20 mm, 170 mm širi i 350 mm niži. Međuosovinsko rastojanje je skraćeno za 99 mm, dok je klirens 61 mm - dakle, nešto preko šest centimetara od asfalta do najniže tačke vozila. Na šestokrakim točkovima od 18 inča nalaze se Bridgestone pneumatici dimenzija 225/40 R18.

Uprkos baterijama koje treba da „vuče“ sa sobom, LEAF ima masu od svega 940 kilograma. Baterije su smeštene u sam centar vozila, kako bi se dobila što bolja raspodela mase, a uz njih, tu su i elektromotor i inverter.

Nissan LEAF Nismo RC pokreće elektromotor od 80 kW, odnosno 109 KS, čijih je 280 Nm dostupno već od samog starta

Kao svaki pravi sportista, LEAF ima pogon na zadnjim točkovima, a vozač može da podešava i silu kočenja na prednjim i zadnjim kočnicama. Litijum-jonska baterija sastavljena je od 48 kompaktnih modula. Može da se napuni do 80 % kapaciteta za samo 30 minuta, ukoliko se koristi utičnica za brzo punjenje. Preliminarna testiranja pokazala su da je LEAF RC u stanju da ubrza do 100 km/h za 6,8 sekundi i da ostvari maksimalnu brzinu od 150 km/h. Zahvaljujući redukovanoj masi, odličnoj aerodinamici i kapacitetu baterija, trebalo bi da u trkačkim uslovima izdrži oko 20 minuta na stazi, što znači "pod punim gasom". Mora se priznati da ovo i nije loš rezultat.

S obzirom da je predstavljanje električnih vozila trenutno pravi hit u auto-industriji i istovremeno odličan marketinški potez, kojim proizvođači popravljaju svoj "ekološki imidž", može se očekivati da će i druge kompanije krenuti sličnim putem. Možda ćemo tako već za nekoliko godina imati trke električnih sportista i to prave, ne revijalne. Nissan je trenutno na odličnoj poziciji, a slobodno se može reći da je postao i trendsetter.

U odnosu na serijski Nissan LEAF, Nismo RC verzija je duža, šira i naravno niža, a čak je skraćeno i međuosovinsko rastojanje
tekst: Dragan Romčević
foto: Nissan
redakcija@vrelegume.rs
1704
Postavljeno: 16.06.2011

Arhiva: Extreme

Rubrika: Extreme
Postavljeno: 24.10.2015

Petar Lončar oborio svetski rekord

Najbolji srpski akro paraglajderista Petar Lončar, još jednom se upisao u istoriju paraglajdinga oborivši svetski rekord uz postizanje sile do čak 7G tokom skoka


Rubrika: Extreme
Postavljeno: 16.04.2012

Danny MacAskill

Da li ste čuli za Denija Mek Eskila (Danny MacAskill)? Reč je o dvadesetsedmogodišnjem vozaču bicikla, i to kakvom. Ukoliko želite da pogledate njegove vratolomije, YouTube vam je uvek na raspolaganju.


Rubrika: Extreme
Postavljeno: 19.08.2011

Dacia Duster No Limit

Pikes Peak International Hill Climb najčuvenija je i najzahtevnija svetska brdska trka, mesto gde se sreću samo najbolji i najspremniji. Čuvena "Trka u oblake" ove godine videla je i jedno novo "lice" - Daciu Duster No Limit


Nissan LEAF Nismo RC

16.06.2011

Rhys Millen Climb Attack Brazil

21.03.2011

Geiger Hummer H2 Bomber

31.12.2010

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

13.09.2010

Ferrari World

24.06.2010

Discovery Channel

31.07.2009

Red Bull Air Race World Series Detroit

19.08.2008

Red Bull - Trka trokolica

13.08.2008

Red Bull Air Race World Series San Diego

06.06.2008

Red Bull Air Race Abu Dhabi

10.05.2008

Red Bull Snow Palio

16.04.2008

Snowkajak World Championship

24.03.2008

Red Bull Experiment

25.02.2008

deko
17.6.2011 14:20
1
1

Ipak je Nissan N1

darko
19.6.2011 13:02
0
0

Ko bi pomislio da je ovo malo cudo bazirano na serijskom Leaf-u. Stvarno dobar posao su napravili sa karoserijom i izgleda mnogo bolje od serijskog modela.

S70
17.7.2011 22:43
1
0

ako ce bolidi f1 biti po ugledu na ovaj auto onda ce trke stvarno biti jadne

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: