Zelene strane

Nissan Esflow

Electric dreams

Proizvođač Evropskog automobila godine, Nissan, nastavlja sa popularizacijom elektro-automobila, tako da je na Salonu automobila u Ženevi, prikazao studiju sportskog modela "na struju"


Vest da će od 2050. godine, automobili sa konvencionalnim benzinskim i dizel jedinicama biti nepoželjni, ili bolje rečeno, zabranjeni na evropskim ulicama, izazvala je priličnu pažnju. Kako i ne bi, kada bi ovakvim potezom i zvanično bila "spuštena zavesa" za automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Uostalom, samo određivanje datuma koje će označiti zvanični početak jedne nove epohe u automobilizmu, ali i svetu, neminovno će inspirisati proizvođače da ubrzaju svoje elektro-projekte.

Oni koji su ranije prepoznali ovakav trend i uključili se u “električno kolo”, već sada ubiraju plodove svog rada. Jedan od lidera na ovom polju, Nissan, osvaja prve poene, jer je model LEAF, inače prvi električni mainstream automobil, poneo titulu Evropskog automobila godine za 2011. Međutim, najbolji uvid u to koliko se na evropskom tržištu ceni elektro-inicijativa govori i činjenica da je ovo prva Nissanova titula ove vrste. Poređenja radi, Nissan je tituli Automobil godine bio najbliži davne 1991. godine, i to sa modelom Primera, kada je prvo mesto osvojio Renault Clio.

No, vratimo se u budućnost, jer je ovaj japanski proizvođač sada deo alijanse koju čini zajedno sa pomenutom francuskom markom, a u Ženevi je predstavio koncept električnog sportskog automobila.

Elektični dizajn
Kada su u pitanju linije modela Esflow, engleska reč u njegovom imenu najbolje opisuje genetiku kontura koje ga karakterišu. Naime, flow označava tok, ali sa druge strane, nedovoljno je reći da su samo "tečne". Na modelu Esflow jasno se može videti uticaj aktuelnih sportskih automobila 370Z, i naravno, modela GT-R, sa vrlo karakterističnim A stubom i padajućom linijom krova, koji polako postaje zaštitni znak ove marke.

Imajući u vidu njegovu ekološku prirodu, PR stručnjaci u Nissanu pobrinuli su se da i njegova boja ima veze sa očuvanjem životne sredine, pa se tako napominje da je kolorit eksterijera i nekih delova enterijera inspirisan glečerima (ali, ne onih koji se tope). S obzirom da je u pitanju sportski model, prisustvo karbona u kokpitu je neizbežno, baš kao i na(r)očita instrumentacija, "okupana" u ledeno plavu boju (evo ih opet).

Sportska sedišta sa naglašenim bokovima su presvučena kožom, a utiskom o enterijeru ovog dvoseda dominiraju toplo-hladne kombinacije. Međutim, ono što na najbolji način govori o suštini modela Esflow je njegov pogon i tehnologija koja je u njega implementirana.

Poznat recept
Tehnička osnova za model Esflow je, sasvim logično, preuzeta iz ranije pomenutog modela LEAF. Međutim, njegova arhitektura je potpuno drugačija. Pozadi se nalaze dva elektromotora, kod svakog točka po jedan, a njihov rad i isporuku sile nadgleda elektronska jedinica. To, zapravo, znači da su motori nezavisni jedan od drugog, ali da rade u sadejstvu kako bi automobil efikasnije savladavao krivine, vršio rekuperaciju električne energije i prilikom kočenja ih vraćao nazad u baterije. Bilans snage jednog iznosi 80 kilovata, odnosno, 107 konjskih snaga, ali s obzirom da se radi o elektromotorima sa velikim obrtnim momentom (proizvođač nije objavio brojeve), Nissan Esflow do 100 km/h stiže za manje od 5 sekundi. Poređenja radi, modelu Nissan 370Z sa 328 "benzinskih konja", za apsolviranje iste brzine, potrebno je 5,3 sekunde. Sa druge strane, u Nissanu tvrde da ni autonomija modela Esflow nije naivna i da iznosi 240 kilometara.

Nissan Esflow je sportski dvosed načinjen od aluminijuma i karbona, ozbiljnih performansi, koji pritom ne zagađuje životnu sredinu, i tako svom vlasniku ne usađuje osećaj krivice da će za njegovo zadovoljstvo u vožnji prvo platiti beli medvedi, a potom i svi ostali

Kapacitet baterija, inače, važi za najslabiju kariku u lancu jednog elektromobila... A koliko su neki proizvođači osetljivi na ovo pitanje, govori i činjenica da je Tesla Motors tužio Top Gear jer je, navodno, pre samog testiranja modela Roadster, imao scenario po kojem elektro-automobil nakon samo nekoliko kilometara ostaje bez struje, odnosno mogućnosti da nastavi vožnju i suprotstavi se svom benzinskom oponentu.

Nissan Essflow, inače, koristi lamele litijum-jonskih baterija koje su smeštene nisko u automobilu i duž njegove "kičme", što obezbeđuje optimalan raspored mase po obe ose.

Pozadi se nalaze dva elektromotora, kod svakog točka po jedan, a njihov rad i isporuku sile nadgleda elektronska jedinica. To znači da su motori nezavisni jedan od drugog, ali da rade u sadejstvu kako bi automobil efikasnije savladavao krivine, vršio rekuperaciju električne energije i prilikom kočenja ih vraćao nazad u baterije

Bez griže savesti
Na kraju, šta je zapravo Nissan Esflow? Odgovor je vrlo jednostavan - sportski dvosed načinjen od aluminijuma i karbona, sa relativno ozbiljnim performansama, koji pritom (direktno) ne zagađuje životnu sredinu, i tako da svom vlasniku ne usađuje osećaj krivice da će za njegovo zadovoljstvo u vožnji prvo platiti beli medvedi (na Severnom polu), a potom i svi ostali stanovnici naše planete.

Sa druge, tehničke strane, Nissan Esflow pokazuje u kom pravcu možemo očekivati razvoj sportskih automobila budućnosti, a istovremeno i demonstraciju činjenice da su i "zelene tehnologije" koje se implementiraju u serijske automobile (LEAF), sposobne da izazovu emocije i pruže zadovostvo u vožnji.

Međutim, iz svega navedenog može se izvući još jedan zaključak: ako se zaista desi da elektromobili zavladaju svetom i zaista smanje "karbonski otisak" na planeti, možda se može desiti paradoks da upravo oni spasu "zveri" sa benzinskim i dizel motorima, koji bi time postali predmeti koji su rezervisani isključivo za uživanje (na stazama) - baš kao što i zaslužuju!

Nissan Essflow koristi lamele litijum-jonskih baterija koje su smeštene nisko u automobilu i duž njegove "kičme", što obezbeđuje optimalan raspored mase po obe ose
tekst: Miljan Terzić
foto: Nissan
miljan.terzic@vrelegume.rs
2985
Postavljeno: 13.05.2011

Arhiva: Zelene strane

Rubrika: Zelene strane
Postavljeno: 06.02.2012

Smart

Kad prigrlimo sve situacije koje nas snalaze, kad otvorimo oči i oslobodimo um, kad postanemo sposobni da volimo i čuvamo dete u sebi, život će nam postati igra, bićemo srećni


Rubrika: Zelene strane
Postavljeno: 10.01.2012

Smart

Sve što jeste i niste znali o najmanjem automobilu na svetu


Rubrika: Zelene strane
Postavljeno: 21.11.2011

Dodela Eco Friendly Sertifikata

Da Srbija više ne bude zemlja na začelju svih pozitivnih lista, potrudilo se Ministarstvo životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja, dodelom prvih donacija za kupovinu ekološki prihvatljivih automobila, kao i niz partnera ove akcije


Nissan Esflow

13.05.2011

Toyota Prius

26.04.2011

Izduvni gasovi Tekst sa video prilogom!

29.03.2011

MINI E

28.02.2011

Toyota Auris HSD English version

20.01.2011

Lexus CT 200h

17.12.2010

Citroen C-Zero English version

20.10.2010

Smart E Tekst sa video prilogom!

17.08.2010

Honda Insight Tekst sa video prilogom!

10.07.2010

Toyota Prius

25.04.2010

Ekologija

18.03.2010

Bojan Đurić, državni sekretar u Ministarstvu za zaštitu životne sredine

10.03.2010

ja
13.5.2011 09:56
13
14

uzas ovo izgleda tako grozno i ako bude nekad usao u proizvodnju ne verujem da bi ga neko nekad kupio

libra-fiat
15.5.2011 10:17
10
2

Pa ni meni se nesto ne svidja 350/370Z pa opet je nasao put do kupaca u zavidnom broju sto opet ne znaci da ga ja ne bih posedovao...

Aleksandar
17.5.2011 11:52
11
0

Pa takav je trend u dizajniranju automobila danas, nekome se to svidja a nekome ne. Meni licno se ne dopada narocito, ja sam ljubitelj znatno klasicnijih i konvencionalnijih linija ali sta je tu je, mada ovakav oblik spoljasnjosti i unutrasnjosti je sasvim adekvatan tipu pogona koji to vozilo poseduje.

dzigi
21.5.2011 14:53
7
2

assflow... vrlo, vrlo, nezgodno ime i to ne samo za englesko govorno podrucje, ovo mnogi znaju sta znaci.
meni se dizajn koncepta svidja, s obzriom na pogon i filozofiju.

ja
22.5.2011 13:19
2
7

@dzigi
to sto ne zagadjuje okolinu mu je ,uz performanse,jedina dobra stvar,autonomija je kao i kod svakog elektromobila jadnicka a u dizajnu sta moze dati se dopadne

Aleksandar
22.5.2011 16:49
8
0

Pa da, sjajno. :)

borlov
09.8.2011 18:27
12
1

Vidim da neki ljudi misle kako auti na elektro pogon ne zagadjuju okolinu,sto jednostavno nije tacno.Ako razmislite kako se ta elektricna energija dobija,jasno je da i oni zagadjuju okolinu samo na neki drugi nacin.Uz to najveci nedostatak auta sa pogonom samo na elektricnu energiju jeste njihov domet,150 km i hajde kuci na punjenje.Za letni odmor bi trebao imati jos jedan auto.Sto se samog nissana Assflow tice,meni se jako dopada izgled,linije podsjecaju na klasicni sportski kupe,bolje receno na nissan datsun z240 koji i jeste klasika,jedino sto jeste cudno to su farovi,ali to je izrod trenutne mode sa ovim led farovima.

S70
19.9.2011 20:57
40
2

@borlov upravu si ti da ova glupost zagadjuje okolinu ja bi na to samo dodao da ELEKTROMOTOR MORA DA ZRACI DA BI RADIO I TO MNOGO VISE OD KUCNIH UREDJAJA i licno mrzim hibride a narocito elektromobile ali mislim da bi to cak nekad moglo da se oslobodi zracenja ako bi se umesto elektromotora stavilo nesto kao kers sistem kao u porscheu 918 rsr,sto se auta tice ODVRATAN je ne samo zbog pogona vec i zbog dizajna

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: