Formula 1

Protivnici u F1

Najveći protivnici u Formuli 1

Trkačke staze su bile kroz istoriju prave arene na kojima je dolazilo do ozbiljnih rivaliteta, koji su ponekad znali da se pretvore u mržnju


Michael Schumecher

Svaka era u Formuli 1 je pored dominatnih šampiona imala i velika rivalstva. Nekako, u upravo završenoj sezoni je to nedostajalo. Doduše, potencijala i te kako ima, ali se ponajviše zbog superiornosti Red Bullovog bolida nije razvio ekstreman protivnički odnos između dva vozača.

Jedini koji je imao „oružje“ potrebno da se nosi sa Fetelom je bio Mark Veber. Međutim, očigledno je da je nedostatak volje Australijanca prouzrokovao njegovu „letargičnost“. Mnogi su se nadali da će Fernando Alonso biti taj koji će Fetelu „stati na rep“. Ipak, Ferrari je tu zakazao.

Dakle, praktično od 2007. i Fernanda Alonsa i Luisa Hamiltona, mi nemamo istinsko, pravo rivalstvo u Formuli 1.

Sledeće sezone stupaju nova pravila na snagu, Ferrari ima dvojac iz snova, Raikonena i Alonsa, i to daje nadu da se Fetel neće „prošetati“ do pete uzastopne titule, a možda ćemo biti svedoci novog istinskog rivaliteta.

Da pogledamo, koja velika rivalstva su obeležila istoriju Formule 1

Mihael Šumaher
Nemac je nekako od samog početka svoje karijere zaradio imidž „nevaljalca“.

1994. godine je ugasio šanse Dejmona Hila za titulom, zabivši svoj oštećeni Benetton u Williams koji ga je obilazio. Šumaher je pokušao isto 1997. na odlučujućoj trci za šampionat u Jerezu sa Žakom Vilnevom, ali tada mu manevar nije uspeo.

Godinu dana kasnije je uleteo u boks McLarena da bi se obračunao da Dejvidom Kultardom u čiji je zadnji kraj udario u Belgiji na stazi Spa, optuživši Škota da je namerno kočio.

Kultard je zapravo usporio da bi propustio Šumahera, ali je Nemac tvrdio da se radi o namernoj zaveri McLarena da bi se pomoglo njegovom glavnom rivalu Miki Hakinenu. Šumahera su morali da zadrže da se ne bi fizički obračunao sa Kultardom.

Mada rivaliteta na stazi nije bilo sa Rubensom Barikelom, dugogodišnjim timskim kolegom u Ferrariju, potonje izjave Brazilca su dokazale da je u njemu sve vreme tinjala latentna mržnja prema Nemcu.

Graham Hill
Jim Clark

Grejem Hil i Džim Klark
Nešto više džentlmensko rivalstvo je postojalo između istinskog engleskog gospodina, Grejema Hila i tihog, ali žestokog Škota, Džima Klarka. Hil je, vozeći BRM izbacio Klarkov Lotus u borbi za titulu u finalnoj trci sezone 1962., a nakon toga je Škot lako osvojio titule 1963. i 1965. a snage su zajedno udružili u Lotusu 1967.

Samo možemo da pretpostavimo kakve bi se bitke na trkačkoj stazi izrodile da Klark nije poginuo 1968. na trci u Hockenheimu na startu sezone. Te godine je Hil osvojio svoju drugu titulu.

Džejms Hant i Niki Lauda
Koliko je film Rona Hauarda, Rush, autentičan, tema je za diskutovanje.

U više navrata tokom filma, Hant kaže Laudi da ga niko ne voli, a Lauda odgovara da ga je baš briga za to.

Mada je film opisao dva veoma različita karaktera koja su konstatno u sukobu, čini se da se taj animozitet nije prenosio van trkačke staze, i da su njih dvojica imali pozitivan uticaj jedan na drugog.

Zapravo, odmah nakon premijere filma, Lauda je izjavio u intervju za The Telegraph da su provodili vreme zajedno, i da je on čak bio kod Hanta u poseti u Londonu: „Postoje dobri i loši vozači, a postoje i zaista talentovani koje je teško pobediti, i Džejms je bio jedan od njih. Imali smo mnogo respekta jedan prema drugom, vozili 300 km/h jedan pored drugog u krivini, gde ukoliko jedan napravi grešku, obojica mogu da nastradaju. Hant je bio neko na koga ste zaista mogli da se oslonite. Tužno je što on više nije sa nama. Voleo bih da je mogao da vidi film, jer sam siguran da bi uživao u njemu.“

Niki Lauda i James Hunt
Ron Dennis i Max Mosley

Ron Denis i Maks Mozli
Pošteno je reći da se čak i pre „Spygate“ skandala 2007., predsednik FIA-e Maks Mozli i šef McLarena Ron Denis, nikada nisu našli oči u oči.

Denis je uživao u velikom uspehu sa McLarenom tokom gotovo 30 godina, ali se često sukobljavao sa Mozlijem u vezi sa promenama pravila i događaja koje je doživljavao kao negativne po svoj tim.

Vic koji je dugo kružio u trkačkim krugovima se odnosio na to da „FIA“ zapravo znači – „Ferarijeva Internaciolna Asistencija“, i neki su Mozlijevo prijateljstvo sa Žanom Todom videli kao važan faktor.

Ukoliko teorije zavere stavimo na stranu, ono što je sigurno tačno je da kada je Ferrari optužio Najdžela Stepnija za špijunažu, i kada je cela stvar otišla na sud, McLarenu je udaren „šamar“ od 100 miliona američkih dolara, a tim je isključen iz konkurencije konstruktora.

Mozli se šalio na Denisov račun da je kazna bila 5 miliona zbog prevare, a 95 miliona zato što je Ron se..nja.

Neprijateljstvo se nastavilo i sledeće godine, kada je Mozlijev čovek optužio Denisa da je umešan u istraživanje u vezi sa tabloidnim skandalom u kome je glavni akter bio Mozli.

Flavio Briatore i Nelson Piquet Jr

Flavio Brijatore i Nelson Pike Jr.
Danas se čini šokantnim da mladi vozač izgubi mesto u elitnom svetskom trkačkom takmičenju jer je pristao da uradi nešto što mu je naredio šef tima.

Nakon slabe kvalifikacione sesije u kojoj je osvojio tek 15. poziciju na VN Singapura 2009., Fernando Alonso iz Renaulta je bio prvi vozač koji je otišao na redovan servis po gorivo i sveže pneumatike u 12. krugu, nastavljajući trku na samom začelju. Dva kruga kasnije, Alonsov timski kolega, Nelson Pike Jr. se zabio u zaštitni zid na krivini 17, tako da se oformila kolona iza bezbednosnog vozila, pre nego što se otvorio „pit lejn“.

Većina vodećih automobila je završila iza Alonsa nakon boksa, a Španac je pobedio u trci nakon Pikeovog tempiranog incidenta.

Nakon što ga je Renault odbacio za trku za VN Mađarske, Pike je otkrio da je tim tražio od njega da namerno izazove udes da bi na taj način pomogao Alonsu. FIA je odmah optužila Renaut za zaveru. U Renaultu su izjavili da neće da ospore optužbe, i objavili su da su direktor tima Flavio Brijatore i glavni mehaničar Pat Simonds, napustili tim.

Brijatore je suspendovan doživotno iz svih F1 i FIA događaja, dok je Simonds zaradio petogodišnju kaznu. Njihove kazne su nakon toga promenjene od strane Francuskog suda, mada su se obojica složili da ne rade u Formuli 1ili događajima pod pokroviteljstvom FIA-e, kao delom potonjeg dogovora, postignutog sa vladajućim telom.

Pike sada vozi u NASCAR seriji za Turner Motorsports, i jedno je sigurno, a to je da on neće Brijatoretu poslati božićnu čestitku. Brazilac je Italijana okarakterisao kao čoveka koji ga je doveo do dna u životu: „Našao sam se u nemilosti gospodina Brijatorea. Njegov istinski karakter, koji su prethodno znali samo oni koje je ovako tretirao u prošlosti, sada je opšte poznat. Gospodin Brijatore je bio moj menadžer i šef tima, imao je moju budućnost u svojim rukama, ali nije ga bilo briga. Do VN Singapura me je izolovao i doveo do najniže tačke koju sam ikada dostigao u svom životu. Sada, kada sam van svega toga, ne mogu da verujem da sam se složio sa tim planom, ali kada mi je to nametnuto, nisam bio u poziciji da to odbijem.“

Sebastian Fetel i Mark Veber
„Multi-21 Seb“, mrko je pogledao Mark Veber svog timskog kolegu nakon što je Fetel namerno ignorisao direktnu timsku naredbu i preteao Australijanca na VN Malezije.

Ova dva vozača su imala sukob i ranije, u Turskoj 2010., kada je Veber vodio, ali je bio na nižim mapiranim obrtajima u cilju uštede goriva. Fetel je krenuo u preticanje na dugom pravcu, ali se Australijanac branio. Došlo je do kontakta, što je Fetela izbacilo iz trke, dok je Veber završio na trećem mestu.

Zatim je došao Silverstone, kada je Veber pobesneo što je Fetel dobio njegovo novodizajnirano prednje krilo, nakon što je svoje oštetio tokom treninga. Fetel je osvojio pol, ali je Veber odvozao sjajnu trku do pobede, prokomentarisavši: „Nije loše za vozača br. 2“.

Rane nikada nisu zaista zacelile, a kada je Fetel namerno ignorisao naredbe tima u Maleziji da bi se našao ispred Vebera i pobedio, činilo se da dolazi do novog teškog poglavlja.

Fetel se izvinio nakon toga izjavivši da nije bio fer prema Veberu, ali se kasnije „ispravio“, rekavši za BBC Sport: „Ja se ne izvinjavam zbog pobede. Smatram da sam angažovan za to i da sam zbog toga tu. Volim trkanje i to je ono što radim. Na kraju krajeva, ja sam se trkao, bio sam brži, pretekao sam ga i pobedio.“

Veber je objavio svoj odlazak iz Formule 1 neposredno nakon ovogodišnje VN Velike Britanije, priznavši u BBC-jevom Top Gearu da „mu Fetel neće ni najmanje nedostajati“.

Carlos Reutemann
Alan Jones

Karlos Rojteman i Alen Džons
Nakon veoma uspešnog partnerstva 1980., kada je Alen Džons osvojio titulu u vozačkoj, a Williams u konkurenciji konstruktora sa tadašnjim rekordom od 120 poena, timske kolege su u 1981. ušle sa velikim optimizmom.

Međutim, odnosi su počeli da blede kada je Rojteman odbio timsku naredbu da ustupi vođstvo na VN Brazila.

Argentinac je stigao u Las Vegas na finalnu rundu sezone, sa samo jednim poenom prednosti, dok Džonsa još uvek nije popuštao bes zbog prethodnih događaja, i odbio je da podrži Rojtemana u borbi za titulu.

Rojteman je završio na osmom mestu, izgubivši titulu za jedan poen od Nelsona Pikea, dok se Džons povukao iz F1 nakon te sezone. Međutim, i dalje je osećao da treba da „poravna račune“ sa Argentincem, pa je na poziv Rojtemana da „zakopaju ratne sekire“ izjavio: „Da druže, pravo u tvoja prokleta leđa!“.

Najdžel Mensel, Nelson Pike i Alen Prost
Ono što je Najdžela Mensela učinilo tako teškim protivnikom je i činjenica da nikada nije bio u dobrim odnosima sa svojim timskim kolegama.

Kada se Pike pridružio Williamsu u sedištu do Mensela, 1986., bio mu je obećan povlašćeni status u timu. Međutim, to nije bilo nešto s čim bi se Britanac složio. Došlo je i do odlučujuće, finalne trke u sezone u Adelaidi.

Mensel je bio u pohodu na titulu, ali ga je spektakularno pucanje pneumatika skupo koštalo, a Alen Prost je osvojio titulu pored vozača Williamsa. Dvojac se borio „na krv i nož“ ponovo 1987. , kada su odnosi postali još gori, ali ovoga puta, Pike je trijumfovao.

Prost i Mensel su imali žestoke borbe tokom karijera. Čini se da nije bilo favorizovanja od strane tima, ali atmosfera nepoverenja je uvek postojala oko Mensela, koji je sumnjao da Prost dobija povlašćeni tretman u timu.

Mensel je čak tvrdio da je Ferrari Prostu dao njegovu šasiju jednom prilikom i promenio brojeve. Ogorčeni Mensel je objavio povlačenje na pola sezone i čak ugrozio Prostovu trku na Estorilu, blokirajući ga na startu. Englez je povukao svoju odluku o penzionisanju i pridružio se Williamsu, osvojivši titulu 1992.

Nelson Piquet, Alan Prost i Nigel Mansell
Lewis Hamilton i Fernando Alonso

Fernando Alonso i Luis Hamilton
Vladajući dvostruki svetski šampion u tom trenutku, Fernando Alonso, možda je očekivao „opuštenu vožnju“ protiv mladog debitanta u svom timu.

Međutim, nestvarno brzi Hamilton je negovan od strane McLarena još od malih nogu, i nije bio spreman da vodi sporednu ulogu i pomogne Alonsu u poteri za trećom uzastopnom titulom.

Hamilton je bio frustriran timskim naredbama, koje su mu zabranjivale da pretekne Alonsa u Monaku i Mađarskoj. Ispostavilo se da je Alonso sabotirao Hamiltonov finalni pokušaj u kvalifikacijama, te mu je oduzeta pol pozicija.

Ni jedan ni drugi nisu mogli ostvare neku ključnu prednost tokom žestoke sezone, i završili su podelivši drugo mesto na samom kraju.

Alonso je sumnjao da je Hamilton imao povlašćen tretman kako se sezona bližila kraju, pa se vratio u Renault.

Da bi stvari bile još gore, Hamilton je doživeo uvrede na rasnoj osnovi od strane Alonsovih najvijača na testiranju u Barseloni.

Incident se dogodio kada je grupa ljudi sa licima ofarbanim u crno i majicama sa natpisom „Hamiltonova porodica“ vređala Hamiltona, što je iniciralo anti-rasističku inicijativu FIA-e pod imenom EveryRace.

Didier Pironi i Gilles Villeneuve

Žil Vilnev i Didije Pironi
Mnogi obožavaoci Žila Vilneva krive Didijea Pironija da je doprineo tragičnom incidentu koji je odneo život kanadskog vozača.

Vilnev se osetio nasamarenim kada je njegov timski kolega iz Ferrarija odbio timske naredbe, te ga pretekao u završnim krugovima na VN San Marina 1982. Tada se zakleo da nikada više neće razgovarati s njim.

Nažalost, nikada nije ni dobio šansu, jer je dve nedelje kasnije, još uvek ogorčeni Vilnev, poginuo na kvalifikacijama za VN Belgije, pokušavajući da obori kvalifikaciono vreme svog timskog kolege.

Didije Pironi je i sam izgubio život 1987. na Needles Trophy nautičkoj trci u čamcu „Colibri 4“. Nekoliko nedelja nakon Pironijeve smrti, njegova devojka, Katerin Gu je rodila blizance. Dala im je imena Didije i Žil, u čast Pironija i Žila Vilneva.

Ayrton Senna i Alain Prost

Ajrton Sena, Alen Prost i Žan-Mari Balestr
Ukoliko se Alen prost može označiti kao najoštriji rival Ajrtona Sene, onda se bivši predsednik FIA-e, Žan-Mari Balestr može etiketirati kao najveći neprijatelj Brazilca.

Senine beskompromisne bitke sa Prostom su dobro dokumentovane, tokom kontroverznih duela koji su odlučili titule 1989. i 1990.

Međutim, čuven je sudar Brazilca sa jednim drugim Francuzom, kojeg je video kao Prostovog saveznika, nakon diskvalifikacije na VN Japana 1989.

Sena je bio na putu ka pobedi, ali je isključen iz trke zbog toga što se u trku vratio preko sporednog priključka uz asistenciju sudija. Brazilac je kasnije tvrdio da bi bilo opasno da se uključio direktno na stazu.

Sledeće sezone se Sena osetio oštećenim kada je prva startna pozicija pomerena na prljavu stranu staze, smatravši da ona uvek mora biti na trkačkoj liniji, a ne prljavoj strani staze.

Senin zahtev da se pomeri na „pravu“ stranu je odbio Balestr, tako da je Prost odmah na početku pretekao Senu, ali je Brazilac uzvratio na prvoj krivini i obezbedio šampionsku titulu.

Peter Collins, Juan Manuel Fangio i Mike Hawthorn

Fijama Breski, Piter Kolins i Majk Houtorn
Mržnja je veoma teška reč, ali upravo je tako Fijama Breski, devojka italijanskog vozača Luiđija Musoa opisala svoja osećanja prema britanskim vozačima Majku Houtornu i Piteru Kolinsu.

Muso, Kolins i Houtorn su bili timski drugovi u Ferrariju, ali je Breski za smrt svog voljenog krivila dva Engleza, i išla toliko daleko da je rekla da bi se osećala oslobođenom kada bi obojica poginuli u udesima.

U tom trenutku treći u šampionatu, Muso je bio u poteri za liderom Houtornom na VN Francuske 1958., kada je izgubio kontrolu, udario u jarak i napravio salto sa svojim automobilom.

Muso je kasnije tokom dana podlegao povredama, a godinama nakon njegove smrti, Breski je otkrila u dokumentarcu „Tajni život Enca Ferarija“ da mrzi engleske vozače.

„Koji god da bi od njih dvojice da je pobedio, oni bi delili pobedu. Bila su njih dvojica protiv Luiđija, koji nije bio deo dogovora. Snaga dolazi u brojnosti, a oni su bili ujedinjeni protiv njega. Mrzela sam ih obojicu. Najpre zbog toga jer sam bila svesna nekih činjenica koje nisu bile u redu, kao i zbog toga što kada sam izašla iz bolnice i otišla u hotel, našla sam ih na trgu van hotela kako se smeju i igraju fudbal sa praznom limenkom piva. Kada su i oni umrli, to je za mene bilo oslobađajuće. U suprotnom, imala bih to neprijatno osećanje prema njima zauvek. Ovako, mogu pronaći mir.“

Formula 1 je oduvek bila poseban svet, sa isprepletanim sudbinama, burnim emocijama, smehom, suzama i smrću. Zbog toga je ovaj sport poseban. S jedne strane, na korak do zvezda, s druge s glavom u torbi. Velika rivalstva su oduvek bila ono što je privlačilo milionsku armiju poklonika religije zvane Formula 1. Ponekad se desi da ona izostanu, ali onda, često i neočekivano, iznedre se neka nova. Kao i u životu.

Jean Marie Balestre i Bernie Ecclestone
Piše Pavle Barta
Fotografija VG Arhiva
6580
Postavljeno: 17.02.2014

Arhiva: Formula 1

Rubrika: Formula 1
Postavljeno: 07.07.2014

VN Velike Britanije

Luis Hamilton je ponovo u direktnoj trci za šampionsku titulu. Ono što se njemu desilo u par navrata sada se desilo i njegovom timskom kolegi Rozbergu, koji je morao da odustane zbog otkazivanja menjača


Rubrika: Formula 1
Postavljeno: 17.02.2014

Protivnici u F1

Trkačke staze su bile kroz istoriju prave arene na kojima je dolazilo do ozbiljnih rivaliteta, koji su ponekad znali da se pretvore u mržnju


Rubrika: Formula 1
Postavljeno: 31.07.2011

VN Mađarske - nedelja

Na mestu gde je postigao svoju prvu pobedu, Jenson Button je u svojoj jubilarnoj 200. GP trci u karijeri, zabeležio novi trijumf


VN Mađarske - četvrtak, petak

30.07.2011

VN Mađarske - subota

30.07.2011

VN Monaka - subota

29.05.2011

VN Monaka - trka

29.05.2011

VN Monaka - petak

28.05.2011

VN Monaka - četvrtak

27.05.2011

Zimska testiranja

22.02.2011

VN Abu Dhabija - trka

15.11.2010

VN Abu Dhabija - subota

13.11.2010

VN Abu Dhabija - petak

12.11.2010

VN Abu Dhabija - četvrtak

11.11.2010

VN Mađarske - trka

01.08.2010

VN Mađarske - subota

31.07.2010

VN Mađarske - četvrtak

30.07.2010

VN Mađarske - petak

30.07.2010

VN Monaka - trka

16.05.2010

VN Monaka - subota

15.05.2010

VN Monaka - petak

14.05.2010

VN Monaka - četvrtak

13.05.2010

VN Brazila - trka

19.10.2009

VN Brazila - kvalifikacije

18.10.2009

VN Brazila - petak

17.10.2009

VN Brazila - četvrtak

16.10.2009

VN Mađarske - nedelja, trka

26.07.2009

VN Mađarske - subota

25.07.2009

VN Mađarske - četvrtak

24.07.2009

VN Mađarske - petak

24.07.2009

VN Turske - nedelja, trka

07.06.2009

VN Turske - subota, kvalifikacije

06.06.2009

VN Turske - petak

05.06.2009

VN Turske - četvrtak

04.06.2009

VN Brazila

11.12.2008

VN Kine

12.11.2008

VN Japana

11.11.2008

VN Singapura

10.11.2008

VN Italije

07.10.2008

VN Belgije

06.10.2008

VN Evrope

03.09.2008

VN Mađarske

02.09.2008

VN Nemačke

01.09.2008

VN Velike Britanije

31.08.2008

VN Mađarske - trka

03.08.2008

VN Mađarske - petak

02.08.2008

VN Mađarske - subota

02.08.2008

VN Mađarske - četvrtak

01.08.2008

VN Francuske

29.07.2008

VN Kanade

28.07.2008

VN Monaka

08.06.2008

VN Španije

07.06.2008

VN Turske - trka

11.05.2008

VN Turske - 3. slobodni trening i kvalifikacija

10.05.2008

VN Turske - 1. i 2. slobodni trening

09.05.2008

VN Turske - uvod

08.05.2008

VN Bahreina

06.05.2008

VN Malezije

16.04.2008

VN Australije

15.04.2008

VN Brazila

03.11.2007

VN Kine

02.11.2007

VN Japana

01.11.2007

VN Belgije - trka

16.09.2007

VN Belgije - subota

15.09.2007

VN Belgije - petak

14.09.2007

VN Belgije - četvrtak

13.09.2007

Kriza autoriteta

08.08.2007

VN Mađarske - trka

05.08.2007

VN Mađarske - drugi slobodni trening

04.08.2007

VN Mađarske - kvalifikacije

04.08.2007

VN Mađarske

03.08.2007

VN SAD

17.07.2007

VN Kanade

16.07.2007

VN Francuske - kvalifikacije

01.07.2007

VN Francuske - trka

01.07.2007

VN Francuske 1. i 2. trening

30.06.2007

VN Monaka

12.06.2007

VN Španije

11.06.2007

VN Bahraina

13.05.2007

VN Malezije

12.05.2007

Ekipe i vozači u 2007.

09.04.2007

VN Australije

09.04.2007

Virtuelni vetar

19.03.2007

Više uličnih trka?

12.02.2007

F1 zanimljivosti

03.02.2007

VN Brazila

19.11.2006

VN Japana

18.11.2006

VN Kine

05.11.2006

VN Italije

04.11.2006

VN Turske

20.09.2006

VN Mađarske

19.09.2006

VN Nemačke

18.09.2006

VN Francuske

26.07.2006

VN SAD

25.07.2006

VN Kanade

24.07.2006

VN Engleske

26.06.2006

VN Monaka

25.06.2006

VN Španije

24.06.2006

VN Evrope

29.05.2006

VN San Marina

28.05.2006

VN Australije

25.04.2006

VN Malezije

24.04.2006

VN Bahraina

26.03.2006

Nova pravila

25.03.2006

Ko će gde 2007?

21.01.2006

Čija je F1?

28.12.2005

VN Kine

17.11.2005

VN Japana

18.10.2005

VN Brazila

17.10.2005

VN Belgije

16.10.2005

VN Italije

19.09.2005

VN Turske

18.09.2005

VN Mađarske

24.08.2005

VN Nemačke

23.08.2005

VN Engleske

22.08.2005

VN Francuske

17.07.2005

VN SAD

16.07.2005

VN Kanade

15.07.2005

VN Evrope

17.06.2005

VN Monaka

16.06.2005

VN Španije

15.06.2005

VN San Marina

13.05.2005

VN Bahraina

13.04.2005

VN Malezije

12.04.2005

VN Australije

11.04.2005

Vla-do
17.2.2014 15:06
12
0

Sa zadovoljstvom sam pročitao ovaj tekst. Nastavite da nam plasirate što više istih. :)

scout
17.2.2014 15:13
10
0

Kao Šumahero fan moram reći neke argumente koji su godinam ignorisani tako što se pričalo da je Barikelo ekvivalentan vještinama svog superiornijeg kolege!
Prvo svi koji prate F1 znaj kada je kao dvostruki šampion došao u Ferari da je taj tim bio pa kao današnji npr. Wilijams (bez uvede dotičnim navijačima) i da je on sa cijelim timom napravio nakom pet mukotrpnih godina konačno došao do titule!
Zatim 2000 dolazi Barikelo u tim Ferarija kome je slavu vratio Šumaher. Onda svi znamo za onaj incidenta na A1 ringu u Austriji kada je Žan Tod (a ne Šumaher) zatražio da Barikelo propusti kolegu na cilju! Svi su osuli paljbu po Šumaheru rekavši da on sabotira Barikela a niko ne spominje danas da je taj isti Šumaher prepustio tri pobjede do kraja sezone Barikelu (jedna od njih je ona sa najkraćim rastojanjem u istoriji između prvoplasiranog i drugog od 0,011 milisekundi kada je u ciljnom pravcu u Indianapolisu Šumaher sklonio nogu sa gasa i pararelno sa Barikelom ušao u cilj a da Brazilac nije ni znao da je pobjedio dok mu nisu rekli radio vezom)! Na kraju karajeva da je Barikelo bio tako dobar vozač pa onda bi 2009 sa Bron GP uzeo titulu a ne Baton! Toliko o zavjeri Šumaher-Ferari protiv Barikela.

Aleksandar
17.2.2014 19:02
9
0

Šumi je pokazao da je odličan vozač i zadao je dobar domaći mnogima. Ima zemljaka Fetela koji ima šanse ali Šumi je šumi, pa ko ga voli voli.

borlov
18.2.2014 12:53
3
0

Nikada nisam obozavao Sumachera,postujem sve njegove uspeha.Naravno da je vrhunski vozac i verovatno vozac sa najvise tehnickog razumavanja u istoriji F1.To sto je on uspeo u to vreme da uradi sa Ferrarijem niko drugi nebi.Zbog toga je opravdano zaradio ogromnu sumu novca.Moj Idol da poslednjeg dana zivota ce biti Ayarton Senna,ali na zalost njegovom smrcu smo svi uskraceni za najveci duel svih vremena Senna vs. Schumacher.Senna jeste bijo na zalasku karijere,bijo je umoran,ne sto se tice vozackih sposobnosti,nego politike u F1(setimo se da mu je Jean Marie Balestre ukrao titulu 89,da bi je dodelio zemljaku Prostu)i medija onko njega.Ali sam siguran da bi mu duel sa Schumacherom bio nova inspiracija,koji pre pocetka 94 nije ni malo bio ocigledan.Koliki je Senna vozacki genije bijo mozda pokazuje legendarna trka u Donningtonu 93,kada je u starnom krugu u svom slabasnom Mc laren-Fordu obisao ni manje ni vise nego 8 protivnika.Ko je gledao trku ili snimak shvatice ko nije neka pogleda,mislim da je to vrhunac i da se od toga bolje nemoze.Za razliku od Germana koji rade na svakom detalju(ne samo Schumacher,film RUSH je dobro docarao kakav je bio i Lauda)tipican Juznoamerikanac,te je znao celu zimsku sezonu provesti kod kuce ludo se zabavljajuci sa sestricima(Bruno Senna)i raznim playmate djevojkama.Znao je dolazit na prvu sezonsku trku bez ijednog testa,danas nezamislivo.Sin bogate porodice sa velikom ljubavlju za trke,Dzentelmen,Humanitarac.Celi Brazil je plakao za njegovim gubitkom,kao kod nas kad je Tito umro.FOREVER SENNA.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: