Online plus

Muscle Cars (drugi deo)

Najpoznatiji proizvod američke auto industrije

Najpoznatiji proizvod američke auto industrije


Zlatna era muscle cars Twituj ovo!

Kao što smo videli u prvom delu priče o muscle cars, do ranih 1960-ih godina su postojali moćni motori, a i kompaktni automobili, pa je postalo samo pitanje vremena kada će se neko setiti da spoji dve karakteristike u jedno...

Dodge Max Wedge

Max Wedge
Prva kompanija kojoj je tako nešto pošlo za rukom je bio Chrysler i to sasvim slučajno. Naime, za 1962. godinu Chrysler korporacija je u velikoj meri smanjila dimenzije svojih proizvoda u očekivanju da će popularnost kompaktnih automobila nastaviti da raste. Međutim, desilo se suprotno pa su tako veliki Ford Galaxie i Chevrolet Impala počeli da dominiraju - kako na ulicama tako i na stazama. Chrysler nije imao slične proizvode pa je ubacio najveći dostupan motor (413 kubnih inča ili 6,8 l) u najveće Dodge i Plymouth modele (koji su i dalje bili značajno manji nego spomenuti Galaxie i Impala). Sa 425 ks na relativno malu težinu, novi Dodge RamCharger i Plymouth Super Stock 413 su ostavili veliki trag na stazama. Oni su mogli da pređu četvrtinu milje za samo 12 sekundi pri brzini od približno 180 km/h, što je u svoje vreme bio apsolutni rekord. Dodge je prodao 214 primeraka dok je Plymouth dodao 298, a većina njih su završili u rukama amaterskih vozača.

NHRA ratnici

Mercury Comet & Ford Fairlane
Kroz celu svoju istoriju Fairlane će uglavnom igrati sporednu ulogu u svetu muscle cars, ali on je za našu priču veoma bitan iz razloga što je postao prvi američki auto srednjih dimenzija. Naime, sve do ranih 1960-ih godina američki automobili su se delili na kompaktne i velike full-size. Međutim, Fordova sestrinska divizija Mercury je, 1960. godine, predstavila model Comet. Iako je on pripadao kompaktnoj klasi, on je bio veći i teži u poređenju sa konkurencijom. Već prve godine Mercury je prodao 200.000 primeraka, što je Fordu bio dovoljan razlog da shvati da je američka publika spremna i za takozvanu "mid-size" ili srednju klasu. Za 1962. godinu je debitovao i Cometov blizanac Ford Fairlane, a oba modela su delila novi Fordov Small Block V8 motorom. Najmoćniji od njih, zapremine od 289 kubnih inča (4,7 l), je razvijao 271 ks, ali uz nekoliko modifikacija snaga je skakala na preko 350 ks. Fairlane se pokazao ogromnim hitom i već prve godine je prodato preko 330.000 primeraka.

Pontiac GTO - prvi pravi muscle car

General Motors zabranjuje auto-sport
Iako je General Motors imao dosta uspeha u auto-sportu početkom 1960-ih godina, posebno sa Pontiacom u NASCAR i NHRA šampionatima, kompanija je iznenada banovala svako fabričko učešće u januaru 1963. godine. Šta je ustvari bio problem i zašto se General Motors toliko protivio auto sportu? Ford je, ipak, iste godine najavio "Total Performance" program za takmičenje u gotovo svim formama auto sporta, a ni Chrysler nije bio daleko iza njega. Razlog je prost. Naime, tokom ranih 1960-ih godina General Motors je kontrolisao čak 56% američkog tržišta, a sve preko 60% je bilo na udaru takozvanih "monopoly laws". Ova pravila su dala državi pravo da, u slučaju da jedna kompanija kontroliše većinu tržišta, preuzmu kontrolu nad kompanijom i "razbije" je na dosta manjih divizija. Iz tog razloga, General Motors se bojao da bi uspeh u auto sportu još više povećao prodaju i samim tim doveo u opasnost opstanak kompanije. Ne samo što je stigao ban za takmičenje u auto sportu već je bila zabranjena i proizvodnja novih sportskih automobila.

Popularni tuner Hurst je modifikovao fabrički Oldsmobile 442

Pontiac Tempest GTO
Pontiac je započeo da proizvodi kompakt Tempest još 1961. godine zajedno sa još nekoliko kompakta iz General Motorsa (Chevrolet Corvair, Oldsmobile F-85 i Buick Special). Nijedan od njih se nije pokazao uspešnim, a dolaskom spomenutog Forda Fairlanea, General Motors je shvatio da je srednja klasa ono šta kupci zaista žele. Iz navedenog razloga odluka je pala da svi spomenuti kompakti dobiju na dimenzijama u drugoj generaciji, koja je trebala da debituje do 1964. godine, a među njima je bio i Tempest. U osnovnim verzijama Tempest se mogao dobiti sa nekoliko motora od šest cilindara, ali je najveća vest stigla sredinom godine kada je debitovala specijalna opcija pod GTO oznakom. Za nju se postarao legendarni John DeLorean i to tako što je pronašao rupu u zakonu. Naime, spomenuti ban General Motorsa o proizvodnji sportskih proizvoda se odnosio samo na potpuno nove modele. DeLorean je shvatio da bez problema može da predstavi novu opciju na već postojećem modelu, a koliko je ozbiljano shvatio svoj posao najbolje potvrđuje oznaka - GTO. Ova oznaka je preuzeta od jednog od najslavnijih Ferrari modela u istoriji (250 GTO) i bila je skraćenica za "Gran Turismo Omologato" ili "homoligacija za grand turismo šampionat". Iako Pontiacov GTO nije trebao da se takmiči u auto-sportu, on je trebao da predstavlja strah i trepet na ulicama.

GTO je započeo život kao Tempest pre nego što je usledila visoka lista modifikacija. Za samo dodatnih 295 dolara kupac je dobijao V8 motor od 389 kubnih inča (6,4 l) sa 348 ks, trostepeni manuelni menjač, modifikovano vešanje, veće kočnice i sportske gume. Čak i sa punom opremom GTO je koštao samo 3.800 dolara (ispod 30.000 dolara u današnjoj valuti), što je bilo neviđeno jeftino za automobil koji je mogao da ubrza do 100 km/h za ispod sedam sekundi. DeLorean se u početku nadao da bi godišnje mogao da proda tek ispod 5.000 vozila, ali već prve godine je prodato 32.000 vozila. Ne samo što se GTO pokazao uspešnim već je uspeo da podigne imidž celog Pontiaca čija je prodaja skočila sa 590.000 na 740.000 vozila 1964. godine.

Buick GS - američka snaga i evropski luksuz

Ford Thunderbolt
Nakod što se GTO pokazao uspešnim, postalo je samo pitanje ko će biti sledeći. Prvi je reagovao Ford i predstavio specijalnu verziju Fairlanea koja je nosila Thunderbolt oznaku. Kao deo novog "Total Performance" motoa, Thunderbolt je bio strah i trepet na stazama i mogao se dobiti sa trkačkim motorom od 427 kubnih inča (7,0 l) i preko 650 ks. On je pružao veliki broj delova od fiberglasa (čime je bio izuzetno lagan), a mogao je da pređe četvrtinu milje za 11,6 sekundi - što je rekord koji stoji do današnjeg dana. Zajedno sa blizancem Mercury Cyclone, Thunderbolt je u potpunosti dominirao u 1964. NHRA sezoni i osvojio sve šta se moglo osvojiti. Ford je proizveo 127 primeraka (Mercury je dodao još 50 Cyclonea), ali NHRA menja pravilo već sledeće godine i zahteva minimalno 500 primeraka, čime je kompanija odustala od druge generacije ova dva specijalna modela.

Dodge Charger R/T

Oldsmobile Cutlass 442
Pontiacove sestre divizije Oldsmobile i Buick takođe nisu sedele skrštenih ruku. Tempestovi blizanci Oldsmobile Cutlass i Buick Skylark su takođe dobile svoje verzije visokih performansi. Prvi je reagovao Oldsmobile, koji je u prošlosti pokušavao da izgradi imidž preko turbo motora (Oldsmobile F-85 Jetfire je bio prvi svetski automobil sa fabričkim turbom), ali je shvatio da je veće i bolje svakako bolja strategija. Na bazi popularnog Cutlassa je debitovala nova 442 verzija koja je dobila ime po četiri karburatora, četvorostepenog manuelnog menjača i duplog auspuha. Sa 310 ks iz V8 motora zapremine 330 kubnih inča (5,4 l), 442 je reklamiran kao "muscle car džentlimena". On je bio bogato opremljen, čime je bio teži i skuplji nego GTO, ali sa ubrzanjem do 100 km/h za 7,5 sekundu je želeo da privuče kupce sa dubljim džepom koji žele evropsku opremu i američku snagu. Nažalost, 442 je u početku imao limitiranu dostupnost pa je tako prve godine prodato samo 2.999 primeraka.

Do kasnih 1960-ih godina Pontiac GTO je dobio značajno na dimenzijama

Buick Skylark GS
Početkom 1960-ih godina Buick se nalazio u relativno dobroj poziciji, a ponuda većih i moćnih modela je donosila visoku prodaju. Buick je takođe želeo deo kolača koji je GTO posedovao pa je nedugo nakon predstavio i svog rivala pod GS (Grand Sport) oznakom. GS je nastavio tamo gde je 442 stao kao "muscle car džentlimena" i pružao je V8 motor zapremine 400 kubnih inča (6,6 l) sa 325 ks. On je imao visoku cenu od preko 4.000 dolara, ali i pored toga je prodato visokih 16.000 vozila.

Chevrolet Chevelle SS

"Hemi is back"
Nakon nekoliko godina ignorisanja Hemija, Chrysler je vratio svoj najpoznatiji motor 1964. godine i to po prvi put pod zvaničnim nazivom "Hemi". Moderni Hemi je bio zapremine 426 kubnih inča (7,0 l), a na papiru je razvijao 425 ks. Ovaj podatak je bio velika varka (o tome nešto kasnije) i razni testovi su će pokazati da je on ustvari razvijao oko 550 ks. Hemi je zvanično debitovao u NASCAR šampionatu iste sezone pod haubama dva Chryslerova proizvoda, Plymouth Belvedere i Dodge Coronet. Već u svojoj prvoj trci u sezoni (legendarna Daytona 500) Plymouth je osvojio prva tri mesta, a kralj ovog šampionata Richard Petty se prošetao do titule. Chrysler još uvek nije nudio Hemi kao serijski model, ali ih je prodavao amaterskim vozačima za bilo koji auto-sport. Ovaj podatak će zasmetati vlasniku NASCAR-a Bill Franceu i on će krajem 1964. godine narediti Chrysleru da pruži i serijsku proizvodnju. Kada je Chrysler odbio ovaj potez, iz razloga što Hemi nikada nije bio razvijen za ulicu, France ga je banovao i dozvolio Fordu da preuzme dominaciju.

1968 Plymouth Road Runner je označio povratak muscle car korenima

Cammer 427
U vreme kada je Hemi dominirao na stazama, Ford je vredno spremao konkurenta i našao ga u vidu novog Cammer motora zapremine 427 kubnih inča (7,0 l). Za bazu je uzet motor identične zapremine koji je već pokretao gotovo sve trkačke automobile, a zatim su dodate hemisferične komore za sagorevanje. Motor se vrteo na veoma visokih 7.500 o/min zahvaljujući dve bregaste, pa je snaga bila više nego impresivna. Naime, sa regularnim karburatorom Cammer je razvijao 616 ks, a sa duplim čak 657 ks. U vreme kada su svi očekivali veliki okršaj Forda i Chryslera na 1965 Daytona 500, do toga ipak nije došlo jer je NASCAR banovao Cammer iz istog razloga kao i Hemi - što nije bio serijski motor. Cammer će kasnije da ostavi veliki trag u NHRA šampionatu, ali je uvek ostala velika nepoznanica koji od dva velika bi pobedio na najvećoj američkoj trci.

Ford Mustang Shelby GT500

GM modifikuje zabranu
Za 1965. godinu se desilo nekoliko novina od strane GM-a. Prva od njih se odnosila na dimenzije motora pa je tako dozvoljena granica sada bila 400 kubnih inča (6,6 l) dok je zabrana takmičenju u auto-sportu ostala na snazi. Prvi je reagovao Oldsmobile sa motorom identične zapremine sa 325 ks, Buickova verzija je razvijala 15 ks više dok je Pontiac uspeo da izvuče maksimalnih 360 ks iz već postojećeg V8 motora zapremine 389 kubnih inča (6,4 l). GTO je nastavio da bude prodajni kralj i 1965. godine je prodato preko 75.000 primeraka.

Još jedna novina se desila iste godine kada se i Chevrolet uključio u muscle car trku sa Chevelle SS. Chevelle je bio dostupan od 1964. godine, ali godinu dana kasnije je usledila SS (Super Sport) verzija. Slično kao i kod braće, SS je dodao novine kao što su moćniji motor, modifikovano vešanje i veće kočnice, ali dok su svi očekivali da će i Chevrolet prići spomenutoj granici sa zapreminom motora - najprodavanija divizija General Motorsa je uradila nešto sasvim suprotno. Naime, ispod haube se našao V8 motor zapremine od "samo" 327 kubnih inča (5,4 l) i 300 ks. Iako na papiru najmanji, Chevelle SS se pokazao najbržim zahvaljujući svojoj niskoj težini, ali da bi udovoljio kritičarima kasnije je predstavljena i verzija sa 350 ks.

Do 1970. godine i Plymouth Barracuda je dobila Hemi motor

Ulični Hemi
Kada se zna da su rezultati na stazama donosili visoku prodaju, niko nije bio iznenađen kada je Chrysler odlučio da predstavi ulični Hemi 1966. godine i na taj način nastavi da se takmiči u auto-sportu. Za takvu priliku američki proizvođač vozila je spremio još jedan novitet i to legendarni Dodge Charger, ali se Hemi mogao pronaći pod haubom još nekoliko Dodge i Plymouth modela. Ulični Hemi se nije mnogo razlikovao u poređenju sa trkačkim, sa izuzetkom nešto niže kompresije (11.0:1 umesto 12.5:1), ali i sa težinom od čak 350 kg. Na papiru Chrysler je reklamirao da Hemi razvija 425 ks i 662 Nm obrtnog momenta, ali realnost kaže da je razvijao približno 550 ks. Hemi je svakako bio skupa opcija i za nju je kupac morao da izdvoji 880 dolara, a pri tom je standardna garancija od pet godina i 75.000 kilometara padala na samo godinu dana i 16.000 kilometara. Međutim, sa ubrzanjem do 100 km/h za ispod pet sekundi, Charger je uskoro postao najbrži muscle car na ulicama. Hemi se ručno sklapao i nikada se nije prodavao u velikim brojevima, a u prvoj godini je prodato svega 468 primeraka. Pretpostavlja se da je Chrysler gubio velike sume novca na svakom od njih, ali je u velikoj meri poboljšao imidž kompanije.

Chevrolet Camaro ZL1 su mogli da kupe samo oni koji su imali debele veze

"Pony Cars"
Uporedo sa muscle cars na tržištu je postojala još jedna grupa automobila sa sličnim karakteristikama i to pony cars. Oni su bili manji od muscle cars, pa samim tim su pružali i slabije motore, ali su vremenom napredovali do određene mere da se mogli dobiti sa identičnom mehanikom. Prvi pony autotomobil je bio Plymouth Barracuda, predstavljena u martu 1964. godine, ali je klasu popularizovao Ford Mustang koji je debitovao dve sedmice kasnije. Mustang je mogao da se dobije i u čuvenoj Shelby verziji sa 305 ks, a kako je bio značajno lakši nego GTO, 442, GS, Chevelle SS i ostali velikani - on je bio i brži. Fordov velikan nije imao konkurenciju sve do 1967. godine kada je debitovalo nekoliko noviteta. General Motors je stigao sa dva blizanca (Chevrolet Camaro i Pontiac Firebird), Plymouth je predstavio drugu generaciju Barracude, slabo poznati proizvođač AMC je stigao sa novim Javelinom, a Fordova sestra divizija Mercury je predstavila Cougar na istoj bazi kao i Mustang.

Ford Torino Cobra, jedini NASCAR automobil koji je osvojio titulu u svom debiju

Pony postaje Muscle
Nije bilo potrebno mnogo vremena da pony automobili dobiju moćnije motore i na taj način postany muscle cars. Možda najveća prekretnica se desila 1967. godine kada je Ford debitovao novi V8 motor od 390 kubnih inča (6,4 l) u Mustangu. Iako je na papiru razvijao visokih 335 ks, ovaj motor nikada nije razvijen za performanse i njegova svrha je bila takva da u velikim modelima Galaxie i Thunderbird pruži komotnu vožnju na duže relacije. Plymouth je odgovorio sa motorom zapremine 283 kubna inča (6,3 l) od 280 ks, ali je on dodao 135 kg na prednji deo automobila i samim tim nije bio civilizovan za uličnu upotrebu. Usledio je Pontiac Firebird sa motorom od 400 kubnih inča (6,6 l) sa "samo" 325 ks na papiru, ali u realnosti preko 375 ks. Naime, GM je zabranio da bilo koji proizvod razvija više snage od Chevrolet Corvette, pa samim tim Pontiac nije smeo da pređe cifru od 335 ks. Chevrolet Camaro se takođe mogao pohvaliti sa velikim V8 motorom od 396 kubnih inča (6,5 l) i 375 ks, a motore sličnih dimenzija su pružali i Mercury Cougar i AMC Javelin. Prvog aprila, 1968. godine, Ford je predstavio jedan od svojih najslavnijih motora i to upravo u Mustangu. Novi Cobra Jet, zapremine 428 kubnih inča (7,0 l) je na papiru razvijao 335 ks, ali u realnosti preko 400 ks i davao je Mustangu ubrzanje do 100 km/h za ispod 5,5 sekundi. Chevrolet je odgovorio tako što je ponudio motor slične zapremine (427 kubnih inča ili 7,0 l) sa 435 ks, ali on nije bio dostupan za narudžbinu osim ako niste lično poznavali nekoga na visokoj poziciji u GM-u. Iz navedenog razloga, veruje se da je proizvedeno manje od 50 primeraka.

Ford Torino Talladega, prvi aerodinamični NASCAR automobil

Povratak korenima
Iako su u tom momentu bili na tržištu svega četiri godine, do 1968. godine se činilo da su se udaljili od svoje originalne formule. Automobili kao što su Pontiac GTO, Dodge Charger i Plymouth GTX su bili moćniji nego ikada pre, pa se tako GTO mogao dobiti u verziji sa 360 ks, a Charger i GTX sa 425 ks. Chrysler je takođe debitovao i alternativu za Hemi u vidu novog V8 motora od 440 kubnih inča (7,2 l) sa 390 ks. On je bio jednako brz do 100 km/h (posle toga je pobednik bio poznat), ali se pokazao popularnijim zbog svoje jeftinije cene. Međutim, mnogi su se počeli žaliti da na tržištu više ne postoje muscle cars u originalnoj formi. Do navedenog perioda oni su dobili na dimenzijama i opremi, a samim tim i težini i ceni, pa više nisu bili idealni za mlađe kupce. Među najvećim kritičarima je bio Brock Yates, vlasnik uglednog Car & Driver magazina, koji je zahtevao lagani automobil, sa velikim motorom i manualnim menjačem, bez dodatne opreme i niskom cenom. Njegove kritike je čuo Plymouth i odlučio da se vrati svojim korenima, posebno nakon što je saznao da je njegov model GTX upravo onakav kakve proizvode je Yates kritikovao.

Godine 1968. je debitovao Plymouth Road Runner. Zasnovan na modelu Satellite, Road Runner je pružao standardan motor od 383 kubna inča (6,3 l) i 335 ks dok se snaga prenosila na zadnje točkove preko četiri brzine manualnog menjača. Početna cena je iznosila 2.870 dolara, što je bilo za 231 dolar manje od GTO i za 559 dolara manje nego GTX. Međutim, dok je osnovni Road Runner bio slabo opremljen, Plymouth je ponudio dugačku listu opcija u vrednosti čak do 1.000 dolara. To se posebno odnosilo na mehaniku, gde su u ponudi bila dva legendarna motora - 440 kubnih inča (7,2 l) i 390 ks kao i Hemi od 426 kubnih inča (7,0 l) i 425 ks. Publika je odlično primila Road Runner. On je proglašen za Motor Trend automobil godine, a prodato je preko 80.000 primeraka, čime je Plymouthov predstavnik završio na prvom mestu u klasi. Nažalost, samo još jedan proizvođač je pratio ovaj trend i to Ford. On je, 1968. godine, predstavio Cobra opciju na modelu Torino, takođe bez mnogo opreme, ali sa moćnim V8 motorom od 429 kubnih inča (7,0 l) i 375 ks.

Dodge Charger Daytona, prvi NASCAR automobil koji je dostigao 200 km/h (320 km/h)

NASCAR
NASCAR šampionat je, krajem 1960-ih godina, prolazio kroz najveće momente slave, a sve je bilo spremno za novi okršaj između Forda i Chryslera (GM je i dalje držao zabranu auto-sporta). Plymouth i Dodge su pobedili u 34 od 49 trka u 1966. sezoni uz 37 pobeda u 49 trka godinu dana kasnije. Ford nije imao način kako da nadmaši Hemi po snazi, pa je odlučio da ih nadmaši sa aerodinamikom. Iako je model Fairlane imao relativno moćne motore, njegov kockasti krov je bio veliki hendikep - posebno kada se zna da je Hemi imao i veliku prednost po snazi. Za 1968. godinu Ford je debitovao novi model Torino kao opciju na Fairlaneu, a on je pruža aerodinamičniji produženi krov ("fastback"). Ako to nije bilo dovoljno, Ford je uspeo da "ukrade" cenjenog vozača David Pearson-a od Dodgea, što se pokazalo kao debitna kombinacija. Ford i Mercury su pobedili 27 od 49 trka, a Pearson je sa 16 pobeda uspeo da dobije rat protiv "kralja" u Plymouthu, Richard Pettyja, i osvoji titulu.

Aerodinamični rat
Kraj 1960-ih godina je doneo novi rat između Forda i Chryslera, a ovaj put po pitanju aerodinamičnosti. Iako je Ford osvojio titulu 1968. godine, kompaniju je i dalje brinuo podatak da ne mogu da pariraju Hemiju na najvećim i najbržim stazama koje su donosile najveći publicitet. Za 1969. godinu je debitovala aerodinamična verzija Talladega na Torinu, koja je dobila ime po novoj NASCAR stazi u saveznoj državi Alabami. Talladega je dodavala novi aerodinamični nos i na taj način povećala maksimalnu brzinu na 190 mph (304 km/h). Ako to nije bilo dovoljno, onda je dolazak Richard Pettyja iz Plymoutha još više povećalo ambicije. Pearson i Petty su još jednom vodili veliku borbu i zauzeli prva dva mesta u generalnom plasmanu (prvak Pearson), a Ford i Mercury su pobedili u 30 od 54 trke.

Prvi odgovor Chryslera na Talladegu je bio Dodge Charger 500, koji je imao nešto izmenjeni prednji deo, ali nije uspeo da ostavi značajniji trag. Međutim, sredinom godine kompanija je odobrila rad na novitetu koji je trebalo da podigne aerodinamičnost na sledeći nivo. Novi Dodge Charger Daytona je pružao poseban nos, veliki rep i još nekoliko aerodinamičnih detalja. Rani restovi su pokazali da je on u stanju da dostigne brzine od preko 350 km/h, ali je Chrysler odlučio da smanji kompresiju i samim tim ograniči brzinu od 200 mph (320 km/h). Daytona je debitovala tek krajem 1969. sezone na Talladega Speedway i lagano je pobedila, ali je stigla previše kasno da nadoknadi veliku prednost Forda u šampionatu. Plymouth će kasnije da predstavi i svoju verziju (Road Runner Superbird) da bi vratio Pettyja, a on će da debituje u sezoi 1970.

Dodge Challenger iz Trans Am šampionata

Trans Am
Paralelno sa NASCAR i NHRA šampionatom, još jedna trkačka serija je dobila na popularnosti i to Trans Am. Ona je postojala i ranije, uglavnom za manje evropske i japanske modele, ali 1967. godine serija je dobila i novu kategoriju za automobile zapremine do 305 kubnih inča (5,0 l). To je učinilo ovaj šampionat idealnim za pony automobile i gotovo svaki proizvođač je najavio učešće. Međutim, dok je NASCAR šampionat testirao samo maksimalnu brzinu i vožnju u krug, Trans Am staze su bile tradicionalne i na taj način automobil je morao da pruža i odlično ponašanje u krivinama. Već od prvog dana Ford i Chevrolet su se izdvojili kao glavni favoriti. Ford je predstavio Boss 302 verziju Mustanga sa crvenim poljem koje je dostizalo 7.000 o/min dok je Chevrolet stigao sa Camarom Z28. Obe kompanije su osvojile po dve titule (Ford u 1967. i 1970. sezonama, Chevrolet u 1968. i 1969. sezonama) dok je kasnije dve titule osvojio i AMC Javelin.

General Motors skida zabranu
Krajem 1960-ih godina General Motors je konačno skinuo zabranu velikih motora i takmičenja u auto-sportu. Kompanija je izgubila veliki deo tržišta zahvaljujući dominaciji japanskih proizvođača u klasama kompaktnih automobila pa samim tim više nije postojao rizik da će preći magičnu cifru od 60% tržišta. To je označilo da kompanija konačno može da pokaže šta zna i ume, a prvi proizvođač koji je iskoristio novo pravilo je bio Buick. Za 1970. godinu model GS je dobio ogromni motor od 455 kubnih inča (7,5 l) sa jednako ogromnih 691 Nm obrtnog momenta na samo 2.800 o/min. Do današnjeg dana samo nekoliko motora iz luksuznih Cadillaca i Lincolna su uspeli da nadmaše navedenu cifru. GTO je takođe dočekao svojih pet minuta sa identičnim motorom (ali sa 360 ks), ali najveći momenat slave su doživeli Chevrolet Chevelle SS i El Camino SS. Oni su delili novi V8 motor od 454 kubna inča (7,5 l) i čak 450 ks, što ih čini najmoćnijim klasičnim muscle cars ikada proizvedenim.

Do kasnih 1960-ih godina se činilo da je muscle car revolucija u jeku i da ništa ne može da ih porazi. Međutim, malo ko je mogao da predvidi šta se ustvari sprema i kakav mračan period će da usledi narednih 20-ak godina ...

Kraj dugog dela

1970 Chevrolet Chevelle SS - najmoćniji klasični muscle car
Zoran Tomasović
3912
Postavljeno: 09.02.2017

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

s mile
09.2.2017 12:01
8
1

Znači, pravo uživanje u čitanju ovog teksta, jedini ste.... svaka čast

Lacky
09.2.2017 17:42
4
1

Bravo za tekst

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: