Online plus

Muscle Cars (prvi deo)

Najpoznatiji proizvod američke auto industrije

"Amerika je u znaku brzine. Vrele, opasne i gadne brzine" (Eleanor Roosevelt, američka prva dama 1933-1945.)


Kako su nastali muscle car automobili i muscle car američka kultura Twituj ovo!

Oni su bučni, neudobni, tehnički zaostali, slabi u krivinama (barem u originalnoj formi) i ekološki katastrofalni. Ali iz nekih razloga svet obožava američke legendarne "muscle cars", koji su tokom 1960-ih i ranih 1970-ih godina vladali drumovima, pre nego što su novi državni standardi igrali veliku ulogu u njihovom izumiranju. Muscle cars ili takozvani „mišićavi automobili“ predstavljaju više od prevoznog sredstva. Kupci svakako ne plaćaju cifru od pet miliona dolara za proizvod kao što je 1971 Plymouth Cuda sa Hemi motorom samo da bi brzo prešli od mesta A do mesta B. Oni predstavljaju ne samo slobodu u jednakoj meri kao Route 66 autoput, američka pita i muzika Beach Boysa već i mnogo više od toga - američku kulturu i istoriju koje ćemo proučiti kroz ostatak naše priče.

1933 Ford DeLuxe sa Flathead V8 motorom

Šta je zapravo muscle car?
Do današnjeg dana mnogi mešaju muscle cars sa sportskim automobilima, ali između njih postoji velika i značajna razlika. Sa jedne strane, definicija sportskih automobila je veoma široka i u nju se ubrajaju mnogi različiti proizvodi. Oni mogu biti jeftini i skupoceni, mogu pružati pogon na prednjim, zadnjim ili sva četiri točka, mogu biti različitih dimenzija i mogu ih pokretati motori svih zapremina i broja cilindara. Sa druge strane, muscle cars pružaju specifične karakteristike, pa tako oni moraju biti kompaktnih dimenzija (i pritom ne treba zaboraviti da se američka definicija kompakta razlikuje od ostatka sveta), sa velikim V8 motorom, pogonom na zadnjim točkovima i pristupačnom cenom. U originalnoj formi, muscle cars su bili brzi isključivo na pravcu, ali u poslednjih desetak godina oni su počeli parirati sportskim automobilima i po ponašanju u krivinama.

Eksperti će se složiti da je Pontiac počeo muscle car revoluciju kada je predstavio model GTO davne 1964. godine, ali je činjenica da su kompanije eksperimentisale sa sličnim proizvodima mnogo ranije. Iz navedenog razloga, mi ćemo našu priču podeliti na tri dela. U ovom prvom izdanju ćemo se koncentrisati na proizvode i događaje koji su, na jedan ili drugi način, igrali veliku ulogu u nastanku spomenutog GTO-a. Drugi deo ćemo posvetiti njihovom zlatnom periodu od 1964. do ranih 1970-ih godina dok će poslednji deo obeležiti njihovo izumiranje i novi počeci.

1938 Ford DeLuxe, omiljeni izbor predratnih amaterskih profesionalnih vozača

"Bootlegging"
Naša istorijska priča počinje 1920. godine kada je Američka vlada predstavila novi zakon i sa njim zabranila proizvodnju i prodaju alkohola. Sjedinjene Američke Države (SAD) su prolazile kroz kulturnu revoluciju, a alkohol je označen kao glavni krivac za mnoge porodične i socijalne probleme. Banovanjem alkohola političari su smatrali da će rešiti takve probleme, ali to ne znači da su se mnogi složili. Samo zato što je zakon zabranio proizvodnju i prodaju alkohola ne znači da je narod odlučio da prati takva pravila. U južnijem i tradicionalno siromašnijem delu SAD-a, mnogi seljaci su preživljavali upravo proizvodnjom alkohola, a posebno popularnim se pokazao "moonshine" (vrsta viskija). Oni su nastavili da ga proizvode, ovaj put u šumama gde ih je bilo teže pronaći, ali su i dalje imali jedan veliki problem - kako prevesti alkohol do željenih lokacija.

Tada na scenu stupaju takozvani "bootleggers", a ovaj izraz je nastao preko 70 godina ranije. Naime, tokom Američkog civilnog rata, mnogi vojnici su krili alkohol u čizmama ili sa unutrašnje strane pantalona, čime je i nastao legendarni naziv. On je nastavljen da se koristi i tokom 1920-ih godina, čime je nastala nova generacija odmetnika kojima su pozavideli svi koji nisu voleli državna pravila. U svakom slučaju, kada se zna kolika je potražnja za alkoholom vladala u vreme prohibicije, nije bilo iznenađenje kada su mnogi mafijaši, koji su posedovali podzemne kafiće, počeli da nude velike finansijske nadoknade svima onima koji bi prevezli moonshine iz šuma do željenih lokacija. Posao je bio veoma opasan i, ukoliko bi vozač bio uhvaćen, smešila bi mu se veća zatvorska kazna, ali zarađen novac bi bio dovoljno veliki da natera mnoge da prihvate rizik. Njima je samo bio potreban brzi automobil...

Policija uništava zaplenjeni alkohol

Flathead V8
Sve do ranih 1930-ih godina izbor moćnih automobila u SAD nije bio preterano veliki. Većina luksuznih proizvođača su pružali motore od osam cilindara, oni ozbiljniji i V12, a Cadillac i Marmon su otišli toliko daleko da predstave i V16 motore. Međutim, spomenuti proizvodi su bili veliki (a samim tim i teški) i izuzetno skupi. U radničkoj klasi su dominirali Ford, Chevrolet i Plymouth, a nijedan od njih se nije mogao pohvaliti sa više od 50 ks. Međutim, situacija se brzo promenila 1932. godine kada je Ford debitovao sa novim Flathead V8 motorom. U želji da nadmaši rivale, koji su uglavnom pružali motore od četiri i šest cilindara, Henry Ford je razvio prvi pristupačni V8 motor na svetu, zapremine 221 kubnog inča (3,6 l) i snage od 65 ks. Mnogi luksuzni proizvođači su sa lakoćom nadmašivali spomenutu cifru, ali je Flathead bio u ponudi i manjim i lakšim automobilima i samim tim pružao impresivne performanse. Sa maksimalnom brzinom od 130 km/h nije postojalo mnogo automobila koji su bili brži, posebno u tom cenovnom rangu, a Flathead se pokazao toliko popularnim da se nije izdvajao na ulicama. Samim tim, bootleggers, kao i pljačkaši banaka i drugi kriminalci, su sa lakoćom mogli da se kreću bez da izgledaju sumnjivo.

Ford koji je legenda NASCAR-a Junior Johnson-a lično koristio tokom bootlegger dana

Modifikovanje i amatersko trkanje
Flathead se pokazao omiljenim izborom bootleggersa, posebno kada je Ford predstavio verziju sa 95 ks, ali se oni nisu zaustavljali na tome. Mnogi su kupovali slupane luksuzne automobile pa nije bilo retkost da ispod haube laganog Forda ili Chevroleta završi veliki V12 motor iz Lincolna ili Cadillaca. Prohibicija je u velikoj meri ugašena do kraja 1933. godine (neke države će nastaviti da je koriste sve do kasnih 1930-ih godina), što je ostavilo mnoge bootleggers "bez posla". Oni su u svoje slobodno vreme počeli da se amaterski trkaju, a omiljena destinacija je bila plaža Daytona Beach u saveznoj državi Floridi. Na ovoj lokaciji su tokom 1930-ih godina oboreni mnogi brzinski rekordi, pre nego što je Bonneville Speedway (u saveznoj državi Juti) preuzeo takvu ulogu. Tokom 1930-ih godina su postojala i razna amaterska takmičenja za fabričke automobile. To je značilo da takav automobil nije smeo da bude modifikovan, a i ovaj put Ford sa V8 motorom se pokazao omiljenim izborom. Međutim, šampionat je funkcionisao izuzetno slabo. Veliki broj promotera se borio da privuče zvučna imena, od kojih su većina bila bootleggers, ali bez bodovnog sistema i sa slabom isplatom nijedna serija nije opstala duže od par godina. To će se uskoro promeniti debitovanjem NASCAR-a.

Mercury Monterey iz NASCAR šampionata
Hot Rod magazin je populirizovao auto-sport u SAD

NASCAR
Iako je National Association for Stock Car Auto Racing ili NASCAR osnovan tek 1948. godine, on je vukao poreklo kao jedna od mnogih serija tokom predratnog perioda. Njegov predsednik i osnivač Bill France je brzo shvatio da ako želi da privuče najzvučnija imena, on mora ne samo da osnuje profesionalni način trkanja već i da privuče auto kompanije da investiraju u njegov biznis. Kada je NASCAR zvanično osnovan 1948. godine, on se razlikovao od ostalih šampionata najviše po tome što je imao sistem bodovanja i veće novčane nadoknade. U navedenom periodu serijska proizvodnja novih automobila još uvek nije počela, pa su vozači uglavnom koristili predratne Fordove. Sa njih je skidano sve šta je dodavalo nepotrebnu težinu, čime su nastali prvi "hot rod" proizvodi, a ova kultura je postala toliko popularna da čak i u današnja vremena originalni 1932 Ford sa Flathead V8 motorom ume da košta pravo malo bogatstvo.

Auto Magazini
Bez obzira koliko je amaterski auto sport bio popularan tokom 1930-ih i 1940-ih godina, postojao je jedan problem, a to je kako preneti takve informacije javnosti. U vreme kada internet nije postojao, jedini način na koji bi javnost mogla da sazna rezultate trka je iz novina oko sedmicu dana kasnije. U navedenom periodu šampionati kao što je NASCAR bi imali tri ili četiri trke sedmično, što je označilo da bi period čekanja bio još duži. To se promenilo kada je, u januaru 1948. godine, osnovan Hot Rod magazin. Vlasnik i osnivač Robert Peterson je imao više nego niske ambicije i prvog meseca je odlučio da odštampa samo 5.000 primeraka. Prvi broj magazina je doneo rezultate mnogih amaterskih i profesionalnih auto-sportova, kao i reportaže sa skupova hot rod automobila, a potražnja je bila desetak puta veća od ponude. Uskoro su usledili i prvi ozbiljniji magazini sa testovima noviteta iz auto industrije, kao što su Car and Driver, Motor Trend i Car Craft, koji su stekli veliku popularnost među čitaocima.

Oldsmobile Rocket 88 - prvi manji automobil sa velikim motorom

Rocket V8
Zahvaljujući popularnosti amaterskog auto sporta kao i novih magazina posvećenih automobilskoj industriji, čelnici mnogih auto kompanija su brzo shvatili da brzina i performanse mogu da igraju veliku ulogu u prodavanju automobila. Ipak, sve do kasnih 1940-tih godina je važilo nenapisano pravilo da su veliki motori rezervisani samo za veće automobila, pa samim tim čak i ako bi automobil bio moćan, zbog svoje težine on ne bi imao visoke performanse. To se promenilo 1949. godine kada je Oldsmobile lansirao novi Rocket V8 motor. U ponudi General Motorsa, Oldsmobile je uvek zauzimao srednju poziciju. Njegov kupac je bio u svojim 40-im godinama i želeo je mirniji porodični automobil nakon dugo godina vožnje sportskog Pontiaca. Iz navedenog razloga, Oldsmobile je iznenadio javnost kada je ponudio novi V8 motor zapremine 304 kubna inča (5,0 l) u manjem modelu 88. To je označilo da po prvi put od legendarnog i spomenutog Forda sa Flathead motorom američka publika dobila moćan motor u automobilu manjih dimenzija. To ne znači da je 88 bio generalno mali (dužina 5.131 mm, težina 1.725 kg), ali sa 135 ks ispod haube on je mogao da ubrza do 100 km/h za 13 sekundi i dostigne maksimalnu brzinu od 165 km/h, što je bilo brže od mnogih sportskih proizvoda.

Lincoln Capri, pobednik Carrera Panamericana trke 1952. i 1953. godine

Ponovo NASCAR i Carrera Panamericana
Kao što smo spomenuli, NASCAR šampionat je osnovan krajem 1948. godine, u istom periodu kada se Rocket V8 i pojavio u prodaji, a 88 je imao priliku da pokaže šta zna i ume. Nekoliko nekadašnjih bootleggers, kao što su Red Byron, Fonty i Tim Flock i Curtis Turner su odlučili da koriste upravo 88, a on je u svojoj debi sezoni pobedio u šest od osam trka, uz još devet pobeda naredne godine. Pored NASCAR šampionata još jedna trka je počela da privlači veliku pažnju, a to je Carrera Panamericana. Otvorena početkom 1950-ih godina u čast novog autoputa koji je povezivao Južnu, Centralnu i Severnu Ameriku, ova 3.500 km dugačka trka je testirala sve aspekte automobila - od brzine, ekonomičnosti pa do samog kvaliteta. Ferrari je u potpunosti dominirao u klasi sportskih automobila, ali u periodu od 1950-1954. godine u klasi vozila bez ikakvih modifikacija su redovno pobeđivali američki proizvođači (1950. - Oldsmobile, 1951. - Chrysler, 1952. i 1953. - Lincoln). Zahvaljujući raznim sportskim uspesima, prodaja Oldsmobilea je skočila za preko 60%, što je bio još jedan dokaz koliko se kupcima snaga i performanse dopadaju.

1955 Chevrolet je pružio prvi V8 motor kompanije

Hemi
Početkom 1951. godine Chrysler korporacija je predstavila jedan od najpoznatijih američkih motora ikada proizvedenih - Hemi. Iako oni neće igrati ogromnu ulogu tokom 1950-ih godina, desetak godina kasnije će važiti za jedan od najmoćnijih motora na ulicama. Hemi motori nisu bili noviteti čak ni tokom ranih 1950-ih godina i tokom Drugog svetskog rata su se redovno koristili u avionima i tenkovima. Ono šta je razlikovalo Hemi od tradicionalnog V8 motora je njegova komora za sagorevanje, koja je bila poluloptastog oblika (na Engleskom jeziku se zvala "hemisferical combuston chamber", čime je i nastala skraćenica Hemi). Na taj način se dobijao lakši pristup usisavanja vazduha i izduvavanju sagorelih cestica. Prvi Hemi motor je debitovao 1951. godine zapremine 331 kubnog inča (5,4 l) sa 180 ks, ali pod sasvim drugom oznakom zavisno koja Chryslerova divizija ga je koristila. On nije bio dostupan u najjeftinijem Plymouthu dok je Dodge koristio Red Ram, DeSoto FireDome, a Chrysler i Imperial FirePower oznake. Hemi je imao svoj trkački debi u samostalnom Briggs Cunningham timu, a proslavio se na 1953 LeMans 24 sata trci kada je završio kao treći. Chrysler je takođe naučio lekciju od Oldsmobilea i odlučio da ponudi svoj najmoćniji motor u najmanjem modelu (Saratoga), a rezultat je bio impresivan. Naime, Saratoga je mogla da dostigne maksimalnih 225 km/h, što je bio neverovatan rezultat za automobil težak skoro dve tone.

Chrysler 300 Letter Series

Rekordna 1955. Godina
Iako će publika morati da čeka još skoro deset godina na prave muscle car automobile, 1955. godine su se desila dva bitna momenta koja će da igraju ključnu ulogu u njihovom razvoju. Prvi od njih je bila druga generacija Hemi motora. Zapremina je ostala identičnih 331 kubnog inča (5,4 l), ali je snaga skočila na čak 300 ks. Novi Chrysler C-300 je koštao oko 4.000 dolara i na taj način ulazio u teritoriju skupocenih Cadillaca i Lincolna, ali njegova performanse su bile impresivne. On se proslavio u NASCAR šampionatu 1955. godine i uspeo da pobedi u 27 od 45 voženih trka, a vozači kao što su Tim i Fonty Flock, Speedy Thompson i Herb Thomas su stekli ime za sebe. C-300 nije bio brz kao prethodnik Saratoga, ali sa maksimalnom brzinom od 210 km/h je i dalje pružao impresivne rezultate.

Drugi značajni momenat 1955. godine se desio kada je Chevrolet predstavio svoj legendarni Small Block motor. Iako je Chevrolet bio najprodavanija američka kompanija sve do kasnih 1940-ih godina, veliki rival Ford je uvek u svojoj ponudi imao i moćni V8 motor - nešto čime se rival iz Chevroleta nije mogao pohvaliti. Kada je Ford preuzeo lidersku poziciju po prodaji 1949. godine, Chevrolet se dao na posao i predstavio svoj prvi V8 motor zapremine 265 kubnih inča (4,3 l) i snage 180 ks. On i dalje nije mogao da parira novitetima iz Forda, ali je bio prvi korak u seriji novih Small Block motora koji se koriste u velikoj meri do današnjeg dana.

Pontiac je stekao imidž na NASCAR stazama tokom ranih 1960-ih godina

Snage nikad malo
Do kasnih 1950-ih godina, gotovo svi ozbiljniji proizvođači su uspeli da pređu cifru od preko 300 ks. Mercury, je uspeo da ponudi čak i motor od 400 ks na modelu Marauder 1958. godine, dok je Chrysler odgovorio godinu dana kasnije sa identičnom snagom iz novog Wedge V8 motora od 413 kubnih inča (6,8 l), koji je zamenio Hemi. Ford je spremio odgovor u vidu novog V8 motora zapremine 352 kubna inča (5,8 l) sa 360 ks, ali ni Chevrolet nije zaostajao sa takođe novim V8 motorom zapremine 348 kubnih inča (5,7 l) sa 335 ks. Dok su svi navedeni motori bili izuzetno moćni pa i brzi, oni su i dalje imali nekoliko mana. Ona najveća je bila svakako da su oni bili dostupni samo u najvećim modelima kompanija, čime je težina i dalje prelazila cifru od dve tone, a primera radi, sam spomenuti Fordov motor od 348 kubnih inča (5,8 l) je bio težak preko 300 kg. Razlog je ležao u podatku da većina američkih kompanija i dalje nije nudila kompaktne automobile, pa samim u svojoj ponudi nisu ni imali manje proizvode u koje bi mogli da ubace veliki motor.

"Pobedi u nedelju, prodaj u ponedeljak"
Sve do kasnih 1950-ih godina NASCAR šampionat je i dalje bio relativno malo takmičenje u koji auto kompanije i dalje nisu videle veliku korist. Hudson je bio prva kompanija koja je razvila model specifično za NASCAR (Hornet), ali slično kao i Chrysler C-300 kasnije rezultati na stazama nisu označili i visoku prodaju. To se promenilo krajem 1950-ih godina kada je otvorena Daytona International Speedway, tada najveća i najbrža staza. Iako je General Motors javno zabranjivao bilo kakvo učešće u auto-sportu, mladi inženjer Pontiaca John DeLorean (koji će kasnije da stekne ime sa sopstvenim automobilom) je primetio da NASCAR šampionat može da bude odlična promocija za novitete na kojima je vredno radio poslednjih nekoliko godina. Snage je bilo na pretek pa je tako novi V8 motor od 389 kubnih inča (6,4 l) razvijao 345 ks i mogao da ubrza do 100 km/h za ispod osam sekundi. DeLorean je finansirao mnoge timove ispod stola, često i iz svog vlastitog džepa, a rezultati nisu izostali. Do ranih 1960-ih godina Pontiac je redovno pobeđivao u Daytoni 500 i osvajao NASCAR šampionate, a kao rezultat kompanija je izbila na treće mesto po prodaji.

Ford Galaxie za NASCAR, bitan deo Fordovog "Total Performance"

Kompakti
Nash Rambler je bio prvi američki kompakt i debitovao je 1950. godine u želji čelnih ljudi kompanije da se ovaj mali proizvođač razlikuje o zvučnih rivala. Nash se udružio sa Hudsonom 1956. godine i osnovao American Motors Corporation (AMC), a u narednih desetak godina svoje kompakte će nuditi i Hudson, Kaiser, Willys i Studebaker. Međutim, nijedan od njih nije imao većeg uspeha sve do kasnih 1950-ih godina kada je SAD zahvatila prva velika recesija još od Drugog svetskog rata. Kao rezultat kupovna moć pada, a na tržište stižu novi kompakti kao što su Ford Falcon, Chevrolet Corvair i Plymouth Valiant. Nijedan od njih se nije mogao pohvaliti snagom, ali su vremenom debitovale i moćnije verzije. Falcon je, tako, 1963. godine dobio opcioni V8 motor od 164 ks dok je Corvair postao prvi automobil na svetu sa serijskim turbo punjačem. To i dalje nije bilo dovoljno da ih publika primeti, ali po prvi put još od 1930-ih godina moćan motor se mogao dobiti pod haubom kompaktnog automobila.

Homologacija
Ohrabreni uspehom Pontiaca, nije bilo potrebno dugo vremena pre nego što i rivali počnu da razvijaju proizvode specifične za auto-sport, a pored NASCAR-a još jedan šampionat je počeo da privlači veliku pažnju. National Hot Rod Association (NHRA) je osnovan nedugo posle Drugog svetskog rata, a trkanje na četvrtinu milje (402 metra) je postalo izuzetno popularno. Sam Pontiac je počeo da razvija još moćniju mehaniku, ali su pravila označila da određeni broj takvih proizvoda mora da završi na ulicama pre nego što dobiju dozvolu da se takmiče na stazama. Pontiacov Super Duty paket opreme povećao zapreminu motora na 421 kubni inč (6,9 l), a snagu na 410 konja. Da bi se homologovao za auto-sport, Pontiac je odlučio da takav motor ponudi isključivo u najvećem modelu Catalina, ali je 16 primeraka završilo i pod haubom manjeg Grand Prixa.

Ni Pontiacova sestra divizija Chevrolet nije sedela skrštenih ruku. Za 1961. godinu je stigao novi V8 motor zapremine 409 kubnih inča (6,7 l) sa 360 ks, koji je na momenat uspeo da urade slavu od Forda, ali je imao jednu veliku manu. Naime, on je već imao veoma visoku kompresiju od 11.25:1 i četvorogrli karburator, čime više nije bio idealan za dalje modifikovanje. Samo godinu dana kasnije, američki gigant je uspeo da podigne snagu na 409 konja, čime je po prvi put dobijen serijski motor koji je razvijao jednu konjsku snagu po kubnom inču. Chevrolet će kasnije, u limitiranoj formi, da ponudi i trkački motor od 427 kubnih inča (7,0 l) sa 430 ks.

Svoju veliku šansu je video i Ford, a početkom 1960-ih godina se mogao pohvaliti sa nekoliko veoma moćnih proizvoda. Kompanija je nastavila da modifikuje starije motore, pa je tako snaga poznatog V8 motora od 390 kubnih inča (6,4 l) dostigna cifru od čak 401 ks do 1962 godine. Do tada je debitovao još jedan novitet od 406 kubnih inča (6.6 l), ali model Galaxie se pokazao preteškim i slabo aerodinamičnim da bi ostavio značajniji trag na stazama. Ford će tek 1963. godine da predstavi specijalni model sa aerodinamičnim krovom i uspeti da pobedi Daytonu 500 iz petog pokušaja.

Kraj prvog dela.

Chevrolet Impala je postao prvi automobil koji je razvijao jednu konjsku snagu po kubnom inču
Zoran Tomasović
6106
Postavljeno: 03.02.2017

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

Lacky
03.2.2017 10:31
1
4

...

s mile
03.2.2017 12:59
8
2

Šta reći, većina nas ih voli,manji broj misli da su loši i neracionalni izbor, da su evropski konkurenti bitno bolji, činjenica je da u nama nešto zaigra uvek kada vidimo / čujemo neki od muscle car

Marko
03.2.2017 16:58
1
4

Chevrolet Impala je bila prvi auto koja je razvijala 100 ks po kubnom inču

Aleksa
03.2.2017 18:07
8
1

Jedan od retkih tekstova gde covek cita i na neki nacin se vrati u ta davna vremena...neverovatno je sve docarano, vec se radujem nastavku

LAcity
03.2.2017 18:52
1
6

Najbolji muscle car svih vremena je Skoda 110R kupe

Dusan
03.2.2017 19:05
4
1

Svaka cast za tekst, dosta znam o american muscle automobilima i ovo mi je bas pomoglo da upotpunim sliku, samo pozuri sa tim nastavkom!

Synyster
03.2.2017 22:02
5
2

@Marko,
100 ks po kubnom incu je nemoguce.
61 kubnih inca = 1.0L.

Ružni
04.2.2017 02:32
4
2

Koliko mene služi sećanje, a mislim da imam negde Motor Trend-ove koje mogu da konsultujem, prvi Ševroletov motor sa jednom konjskom snagom po kubnom inču radne zapremine je bio čuveni 283, sa Ročester ubrizgavanjem koji se ugrađivao u Korvete i Ševrolete za MY 1957, tako da nema govora o tome da je Impala bio prvi auto sa 1 KS po 1 cid. A godinu dana pre toga, Krajsler je za MY 1956 prodavao C300 B sa 354 cid Hemijem, sa kompresijom 10,0:1 i 355 KS, što mislim da je prvi serijski automobilski motor za civilnu upotrebu koji je probio tu tada magičnu barijeru. Ali ko sam ja da ispravljam autora :-)

Synyster
05.2.2017 00:02
4
1

@Ružni,
Kad si u pravu - u pravu si. Priznajem gresku i hvala na ispravci.

Ružni
05.2.2017 11:28
4
1

Synyster,
jesmo se prepucavali jer imamo različite ukuse, i to je sasvim u redu. Ali znaj da te poštujem i da mislim da su ti tekstovi odlični. Samo napred, i pozdrav!

Synyster
05.2.2017 19:12
4
1

@Ružni,
Zahvaljujem, i kritike su ove dobrodosle. Tako se najbolje uci. :)

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: