Promocija

MTM KTM X-Bow

Paklena pomorandža


Ako postoji neki način da u jednu celinu ”upakujete” dva prilično različita sveta - motocikl i automobil, sa svim onim čarima koje oni nose sa sobom, onda je to svakako KTM-ov X-Bow


MTM KTM X-Bow! Da, znam, zvuči pomalo rogobatno i u najmanju ruku ”štreberski”... Ne, nije najnoviji tajni projekat američke vlade i specijalnog Lockheedovog ogranka Skunk Works, zaslužnog za legendarne špijunske i stealth letelice. Mada, da nije te narandžaste boje, ne bi baš bio ni daleko od toga. Nije ni najnoviji prototip supermoderne igračke konzole iako sam siguran da pruža svakodnevno zadovoljstvo, i to daleko veće nego što će simulator ma kog IT proizvođača to ikada biti u stanju da učini.

Samo ime X-Bow predstavlja zapravo igru reči, te u žargonu na engleskom jeziku označava ”samostrel” (izgovara se crossbow). Ono KTM znači da ”samostrel” dolazi iz zemlje koja ima toliko bogatu automobilsku tradiciju baš koliko i Srbija kvalitetne puteve.

Drugim rečima, proizvod je austrijske firme KTM, kojoj su zapravo motocikli osnovna delatnost, te otuda i čudi (a možda i ne!?) što ovako radikalan ”automobil” dolazi baš iz njihovih pogona. A ona početna oznaka MTM upućuje na činjenicu da je celokupan paket ovog auto-moto ”Transformersa” propušten kroz šake ljudi iz nemačke tjuning kompanije Motoren Technik Mayer iz Wettstettena. I eto odgovora na gore postavljeno pitanje!

A šta je sve urađeno i kakav je krajnji rezultat? Pa, budite samo malo strpljivi, i vežite se, jer krećemo u nezaboravnu vožnju!

     
 

Italijanska harizma
Sam kontakt sa ovim još uvek nedefinisanim prevoznim sredstvom, dovoljan je za manji adrenalinski skok, dok ga pažljivo obilazim i ”upijam” sve njegove čari, bilo mehaničke, bilo aerodinamičke. Definitivno jeste neka vrlo uspela kombinacija, nešto poput Transformersa ili čak origami figure, majstorski složene u do sada još neviđenu, ali vrlo privlačnu formu. Poput stealth F-117 letelice, čini se kao da je sastavljen od mnogobrojnih malih ravnih površina, izrađenih mahom od karbona, koje međusobno grade oštre uglove, i zajedno sa elementima ogibljenja, čine da ova ”skalamerija” izgleda izuzetno robusno i vrlo nad... Hmm, upotrebiću reč ”besno”! A budući da ga boja ponajviše definiše, meni se čini poput ”paklene pomorandže”, spremne da svakome, u svakom trenutku, pokaže svoju pravu narav.

Kako i ne bi, kada je šasiju razvio niko drugi do čuvena italijanska firma Dallara, ekspert na polju trkačkih projekata. Još važniji jeste podatak da je X-Bow lično ”ispeglao” i ”uštimovao” i Loris Bicocchi, jedan od vrhunskih test-vozača na svetu danas, čovek u čijoj se biografiji nalazi i razvoj jednog Bugatti Veyrona, Pagani Zonde ili, na primer, Koenigsegga. Drugim rečima, ono što je Valentino Balboni za Lamborghini, to je Bicocchi za ostale supersportiste.

Ako se još bolje analizira KTM X-Bow, stiže se i do odgovora zbog čega je toliko šarmantan, privlačan već na prvi pogled i prepun harizme. Kako i ne bi, kada se ”italijanski pečat” nalazi na nekoliko komponenti. Pored već spomenute Dallarine šasije, tu su i fantastične kočnice marke Brembo, glavni krivci za osećaj da vam oči, kada odlučno pritisnete srednju pedalu, ponekad napuštaju očne duplje. A tu su i trkačke ”kadice” firme Recaro, koje će se samo na prvi pogled učiniti spartanskim i previše grubim za bilo šta osim sirove vožnje na stazi.

Sa masom od svega 790 kg, MTM-ov ”samostrel” do 100 km/h stiže za svega 3,8 sekundi, dok mu je dodatnih 12 s potrebno da dostigne 200 km/h! Teritorija supersportskih automobila! Twituj ovo!

Ready to Race?
Da, dobro ste razumeli, KTM X-Bow nije namenjen samo besomučnom vijanju prolaznog vremena na nekom od ”ringova” već je potpuno homologirana i civilizovana svakodnevna igračka. Osim registarskih tablica, poseduje i svetlosne grupe, sirenu, pa čak i migavce. Kada smo već kod signalizacije, kuriozitet je da se njima komanduje putem tastera na trkačkom volanu, što nije baš najjednostavnije za usvojiti, ali ipak...

Stavljam kacigu na glavu i polako pokušavam da uvučem svojih 180 cm u ne baš prostran kokpit ”samostrela”. Bočni karbonski paneli, deo poda automobila, iako izgledaju krhko, prema specifikacijama, izdržavaju do 200 kg (više nego dovoljno za mene!), mada ipak, nekako mi nije bilo svejedno da na njih stanem, imajući u vidu šta me sve još čeka, a bogami, ni cenu jedne ovakve ”igračke”. Kada smo već kod nje, MTM nudi performance upgrade paket za 7.393 evra, u šta spada MTM-ov turbo-punjač sa izduvnom granom, brizgaljke goriva većeg protoka, katalizator, aluminijumski usis, MTM-ov filter vazduha, kao i optimizacija menadžmenta motora.

     
 
Doliti par litara visokooktanskog benzina u X-Bow nikada nije na odmet

Napokon se smestih u kokpit, koji za divno čudo, i nije toliko neudoban koliko na prvi pogled izgleda. Upravljač jeste nešto bliži telu, poput onih u WRC automobilima, ali sam se zahvaljujući podesivim pedalama, vrlo brzo i lako ”ušuškao” u Recaro ”kadicu”. Ah, da! Tu je i neizbežni sigurnosni pojas u četiri tačke, koji samo pojačava pravi trkački feeling koji me u tom trenutku obuzima...

Ubacivanje ključa u slot za posledicu ima vrlo provokativno pitanje koje se ispisuje na glavnom LCD ekranu - Ready to Race? Uhh, naravno, ali samo da se, ipak, malo upoznam sa ovim ”đavolom”, pogotovo što je ”obuven” u letnje polu-slik pneumatike Toyo Proxes R888, koji su po suvom i na ”pravim” temperaturama, prosto fenomenalni, ali je sada napolju još uvek vlažno od sinoćnjeg snega, a ni temperatura od oko nule baš ne pomaže. Ako tome pridodam da X-Bow ne poseduje ništa od ponekad vrlo dosadnih elektronskih ”poštapalica”, poput kontrole trakcije, ESP-a ili čak ABS-a, onda je dovoljno reći ”pamet u glavu” dok se ”samostrel” i ja ne zbližimo.

Polu-slik pneumatici Toyo Proxes R888 kada dostignu radnu temperaturu, prosto se lepe za asfalt

Džepna raketa
Odgovarajući potvrdno na postavljeno pitanje LCD-a, pritiskom na starter, iza leđa se napokon budi dvolitarski poprečno postavljen četvorocilindarski turbo-agregat, poreklom iz Audija. Da, ista ona TFSI jedinica koja pogoni i Audi S3, koja u serijskom KTM-u oslobađa 240 KS pri 6000 o/min. Međutim, jedna vrlo bitna činjenica jeste i da ovo NIJE serijski, već MTM-om X-Bow, koji nakon prerade na agregatu, ali i čitavom izduvnom sistemu, sada oslobađa vrlo respektabilnih 318 ”konja”. Još impresivnije zvuči podatak da je maksimalni obrtni moment ”skočio” sa 310 na čak 415 Nm, i to dostupnih već od 2000 o/min. U slobodnom prevodu, to bi značilo da kada desna noga krene da se ispruži, drži čvrsto upravljač, jer ova stvar poleće! Sa masom od svega 790 kg, MTM-ov ”samostrel” do 100 km/h stiže za svega 3,8 sekundi, dok mu je dodatnih 12 sekundi potrebno da dostigne 200 km/h... A to je već teritorija supersportskih automobila!

Stavljam kacigu na glavu i polako pokušavam da uvučem svojih 180 cm u ne baš prostran kokpit ”samostrela”. Bočni karbonski paneli, deo poda automobila, iako izgledaju krhko, prema specifikacijama, izdržavaju do 200 kg (više nego dovoljno za mene!), mada ipak, nekako mi nije bilo svejedno da na njih stanem, imajući u vidu šta me sve još čeka, a bogami, ni cenu jedne ovakve ”igračke”. Kada smo već kod nje, MTM nudi performance upgrade paket za 7.393 evra, u šta spada MTM-ov turbo-punjač sa izduvnom granom, brizgaljke goriva većeg protoka, katalizator, aluminijumski usis, MTM-ov filter vazduha, kao i optimizacija menadžmenta motora.

Napokon se smestih u kokpit, koji za divno čudo, i nije toliko neudoban koliko na prvi pogled izgleda. Upravljač jeste nešto bliži telu, poput onih u WRC automobilima, ali sam se zahvaljujući podesivim pedalama, vrlo brzo i lako ”ušuškao” u Recaro ”kadicu”. Ah, da! Tu je i neizbežni sigurnosni pojas u četiri tačke, koji samo pojačava pravi trkački feeling koji me u tom trenutku obuzima...

Ubacivanje ključa u slot za posledicu ima vrlo provokativno pitanje koje se ispisuje na glavnom LCD ekranu - Ready to Race? Uhh, naravno, ali samo da se, ipak, malo upoznam sa ovim ”đavolom”, pogotovo što je ”obuven” u letnje polu-slik pneumatike Toyo Proxes R888, koji su po suvom i na ”pravim” temperaturama, prosto fenomenalni, ali je sada napolju još uvek vlažno od sinoćnjeg snega, a ni temperatura od oko nule baš ne pomaže. Ako tome pridodam da X-Bow ne poseduje ništa od ponekad vrlo dosadnih elektronskih ”poštapalica”, poput kontrole trakcije, ESP-a ili čak ABS-a, onda je dovoljno reći ”pamet u glavu” dok se ”samostrel” i ja ne zbližimo.

Pun gas u “drugoj” dovoljan je da vam utera strah u kosti, ne samo usled sile koja vas zakucava u Recaro kadicu, već jednako tako zbog halapljivog zvuka usisavanja četvorocilindarskog ”zmaja” Twituj ovo!

Džepna raketa
Odgovarajući potvrdno na postavljeno pitanje LCD-a, pritiskom na starter, iza leđa se napokon budi dvolitarski poprečno postavljen četvorocilindarski turbo-agregat, poreklom iz Audija. Da, ista ona TFSI jedinica koja pogoni i Audi S3, koja u serijskom KTM-u oslobađa 240 KS pri 6000 o/min. Međutim, jedna vrlo bitna činjenica jeste i da ovo NIJE serijski, već MTM-om X-Bow, koji nakon prerade na agregatu, ali i čitavom izduvnom sistemu, sada oslobađa vrlo respektabilnih 318 ”konja”. Još impresivnije zvuči podatak da je maksimalni obrtni moment ”skočio” sa 310 na čak 415 Nm, i to dostupnih već od 2000 o/min. U slobodnom prevodu, to bi značilo da kada desna noga krene da se ispruži, drži čvrsto upravljač, jer ova stvar poleće! Sa masom od svega 790 kg, MTM-ov ”samostrel” do 100 km/h stiže za svega 3,8 sekundi, dok mu je dodatnih 12 sekundi potrebno da dostigne 200 km/h... A to je već teritorija supersportskih automobila!

Uz blagu nervozu, spuštam vizir i polako dodajem gas. Iskreno, očekivao sam mnogo grublju mašinu, daleko tvrđe komande. Ovako, prosto ostajem zatečen mekoćom kvačila, pedalom gasa sa fenomenalnom progresijom, sve je baš kako i treba da bude. Ručica šestostepenog menjača ima nešto duži hod, ali je vrlo precizna i ne zahteva ”grubu ruku”.

performanse,
vozne karakteristike,
ukupan doživljaj

cena osnovnog modela,
udobnost

MTM KTM X-Bow

Motor tip/broj cilindara turbo benzinski, redni/4
radna zapremina ccm 1984
maks. snaga kW/KS/o/min 234/318/5500
obrtni moment Nm/o/min 415/2000-5500
pogon na zadnje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata roadster/2/–
D x Š x V mm 3738x1915x1202
zapremina rezervoara l 40
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 3,8
maksimalna brzina km/h 250
prosečna potrošnja l/100 km 7,2
Cena (sa upgrade paketom i ugradnjom, u EU) € 63.205

Adrenalin
Dok napredujemo ka planiranom mestu snimanja, gume polako dostižu optimalnu temperaturu, baš kao i motor iza mene, koji se tek ponekad, kada mu dopustim, oglasi oštrijim tonom, tek da pokaže da je i on nestrpljiv. Upravljač je vrlo direktan i precizan, te je moguće svaki kamenčić na putu, ne samo osetiti, već i pogoditi (ili izbeći, zavisi šta želite) prednjim točkovima. Malo učestalijeg ”cimanja” levo-desno da se prednje Proxes R888 dodatno zagreju, i zabava može da počne!

Kratak osvrt na retrovizore, odlučan međugas i ”spuštanje” iz četvrtog stepena u ”drugu”, i... Ideeemoo! Pun gas u ”drugoj” dovoljan je da vam utera strah u kosti, ne samo usled sile koja vas zakucava u Recaro kadicu, već jednako tako zbog halapljivog zvuka usisavanja četvorocilindarskog ”zmaja” koji se vazduhom hrani putem otvora tik iznad moje glave! Kako li se tek čuje bez kacige, mogu samo da zamislim! Za tili čas, ”druga” brzina je ”napunjena” i uz glasno ”baam!” sledi treća, pa ”baam!” Četvrta... Novi, MTM-ov modifikovani izduv odlučno izbacuje nesagoreli benzin iz cevi dok se brzina rapidno povećava na preko 160 km/h, a motor vrti kao da sutra ne postoji!

Nažalost, kraj puta se već nazire, te mi ne preostaje ništa drugo nego da aktiviram odlučne Brembo kočnice i ”zategnem” sigurnosne pojaseve. Uhh, kakav rush!

Najpribližniji osećaj u vožnji ove ”paklene pomorandže” verovatno pruža jedino supersportski motocikl Twituj ovo!

Okrećem X-Bow na drugi put i ubrzo ponavljam već pomenuti sled događaja. Automobil se čini vrlo stabilnim, ali je i dalje primetno da pneumatici nisu u svom prirodnom okruženju, naročito pri nailasku na par snežnih nanosa, koje je snažan vetar naduvao na put. Otimanje i proklizavanje sva četiri točka nikada se nisu činili toliko zabavnim i sirovim, prosto poželim da smo sada na velikom parkingu pokrivenim snegom, da pustim na volju i sebi, ali i X-Bowu!

Jedinstvena igra
Prvi ozbiljniji splet krivina prošao je u mom dubokom respektu prema ”samostrelu”, budući da 318 ”konja”, pogon pozadi, mala masa i nedovoljno zagrejane gume, nisu baš idealna kombinacija za isprobavanje G-sila. Ipak, nakon samo par minuta, poverenje u X-Bow je raslo, baš kao i granica do koje sam smeo da ga guram. Osećaj na upravljaču, ako je i bio pomalo sirov, postaje baš onakav kakav sam oduvek želeo, savršeno odmeren, vrlo precizan i pre svega brz, kako bi se lako korigovala bilo koja želja ove ”paklene pomorandže” za iskakanjem sa zadate putanje. Bilo da krene ”nosom” napred usled prevelike brzine ulaska u krivinu ili nedovoljnog prianjanja prednjih točkova, bilo da se otme i krene da opasno preupravlja, težeći da svojom ”zadnjicom” dostigne ”nos”, MTM KTM X-Bow moguće je iskontrolisati, i to ne samo volanom, već i ”stepovanjem” po pedalama.

Naravno, treba biti odmeren, ali i brz, jer se ovde sve dešava u znatno kraćem vremenu nego kod klasičnih automobila. Ova naprava definitivno nije za neznalice, za ”šaljivdžije” i ”šminkere”, jer će svaki trenutak neozbiljnosti i dekoncentrisanosti, na pravi način iskoristiti da vas ”izblamira”. Kako se gume zagrevaju, tako su ulasci u krivine sve oštriji i oštriji, a ”samostrel” sve upravljiviji.

Dvostruka poprečna ramena napred i pozadi sve su uposlenija, a aerodinamički elementi poput prednjeg splittera, zadnjeg ”krila”, ali i specijalnog poda vozila, postaju sve smisleniji dok G-sile rastu na preko 1 G. Usred ove velike ”igre”, ponovo se oglašava LCD, upozoravajući da je gorivo opasno na izmaku. Ehh, zar je moguće? Ništa, vredi ”spustiti loptu”, pa polako nazad na ”tankovanje”, i napokon, dopustiti i ostalim članovima ekipe da dožive ovo isto. Jer jedno je pričati i pisati o tome, a doživeti ga, osetiti kroz svaki delić tela, nešto sasvim drugo.

Iako sam nisam ”motoraš”, pretpostavljam da je osećaj na sportskom motociklu nešto najpribližnije ovoj ”paklenoj pomorandži”. Drugim rečima - apsolutan, brutalno necenzurisan vozački doživljaj!

iz Wettstettena, Đorđe Pavićević
foto: Đ. Pavićević i M. Terzić
djordje.pavicevic@vrelegume.rs
7602
Postavljeno: 30.04.2010

Arhiva: Promocije

Rubrika: Promocije
Postavljeno: 28.10.2017

Restilizovani Citroen C4 Cactus

I dok se svi utrkuju da dobiju mesto u crossover klubu, Citroen C4 Cactus izlazi iz njega!? Nakon jedva tri godine postojanja, restilizacijom je doveden na jedan viši nivo, po proizvođaču dovoljan da se nadmeće sa tenorima u segmentu, tipa Golf, Megane i 308...


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 08.08.2017

Mercedes Benz S Klasa
Tekst sa video prilogom!

U 2016 godini Mercedesova S klasa bila je najprodavanija luksuzna limuzina na svetu. Od pojave aktuelne generacije prodato je više od 300.000 primeraka. Tajna restilizacije za 2017, leži u pozajmljivanju tehnologija iz budućnosti automobilizma


Rubrika: Promocije
Postavljeno: 07.07.2017

Mercedes E-Class Cabriolet
Tekst sa video prilogom!

Da bi se upoznali sa najnovijim Mercedes kabrioletom morali smo se popeti na krov Evrope. Na prvi pogled, luksuza, udobnosti i prestiža ne manjka. Planinski putevi pred nama su idealni da proverimo da li je Mercedes otišao korak dalje


Seat Driving Experience 2017. Tekst sa video prilogom!

27.06.2017

Mazda CX- 5 promocija u Barseloni Tekst sa video prilogom!

27.05.2017

Toyota Yaris 2017

06.05.2017

Hyundai i30

16.03.2017

MINI Clubman

31.05.2016

Toyota Auris i Avensis Tekst sa video prilogom!

31.10.2015

Toyota Avensis Tekst sa video prilogom!

15.10.2015

Toyota Auris

08.08.2015

Mazda6 i Mazda CX-5 za 2015.

21.05.2015

BMW M135i Tekst sa video prilogom!

01.05.2015

Mazda 2

17.03.2015

Ford Focus & Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

05.02.2015

Renault Traffic

31.01.2015

Opel Corsa Tekst sa video prilogom!

15.01.2015

BMW i3

18.09.2014

Toyota Yaris

08.09.2014

MINI

22.08.2014

BMW 428i kabriolet

09.08.2014

Iveco Daily

06.08.2014

Toyota Aygo

02.08.2014

Ford Transit Courier

30.07.2014

Mazda 3 – Urban Challenge

25.07.2014

Opel Vivaro

24.06.2014

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

01.02.2014

Toyota Corolla

18.09.2013

BMW Serija 4

06.09.2013

Mercedes-Benz A45 AMG

19.08.2013

Porsche Panamera

26.07.2013

Nissan Juke Nismo Tekst sa video prilogom!

29.05.2013

Opel Cascada

14.05.2013

Toyota RAV4

19.04.2013

Toyota Auris Tekst sa video prilogom!

11.04.2013

Ford F-150

28.02.2013

Mercedes Benz Off Road Tekst sa video prilogom!

28.01.2013

Toyota Auris

14.01.2013

Opel Mokka Tekst sa video prilogom!

09.01.2013

Renault Clio IV Tekst sa video prilogom!

23.11.2012

Toyota Prius Plus

08.10.2012

Fiat 500L

28.09.2012

Toyota Yaris Hybrid

07.09.2012

Lexus GS 450h

31.08.2012

Mercedes-Benz A klasa

03.08.2012

Toyota GT86 Tekst sa video prilogom!

20.07.2012

Renault Megane Linija

05.07.2012

Hyundai i30 Tekst sa video prilogom!

22.06.2012

Mini gama

14.05.2012

Toyota Avensis

13.02.2012

Fiat Panda

10.02.2012

Chevrolet Camaro

12.01.2012

Mazda 3

09.01.2012

Opel Astra GTC

31.12.2011

Mercedes-Benz B-klasa

19.12.2011

Opel Zafira

15.12.2011

Chevrolet Cruze

28.10.2011

Opel Ampera

07.10.2011

Toyota Yaris

23.09.2011

Chevrolet Aveo

09.08.2011

Hyundai i40

02.08.2011

Mercedes C63 AMG Coupe Tekst sa video prilogom!

12.07.2011

Pirelli Cinturato P1

14.06.2011

Mercedes C klasa Tekst sa video prilogom!

07.06.2011

Chevrolet Orlando

02.06.2011

Ford Focus

20.05.2011

Maserati GranTurismo MC Stradale

16.05.2011

BMW Concept M5

06.05.2011

Mercedes SLK English version Tekst sa video prilogom!

19.04.2011

Lexus CT 200h

15.04.2011

Peugeot 508 Tekst sa video prilogom!

18.03.2011

Renault Latitude English version Tekst sa video prilogom!

17.01.2011

BMW X3 English version Tekst sa video prilogom!

27.12.2010

Opel Astra Sports Tourer English version Tekst sa video prilogom!

23.12.2010

Mazda 5

07.12.2010

Mercedes CLS English version Tekst sa video prilogom!

30.11.2010

Hyundai ix20 Tekst sa video prilogom!

25.11.2010

Ford Mondeo Tekst sa video prilogom!

19.11.2010

Volvo V60 English version Tekst sa video prilogom!

09.11.2010

Nissan Micra English version Tekst sa video prilogom!

28.10.2010

KIA Sportage

21.09.2010

Ferrari 599XX

09.09.2010

MINI John Cooper Works

07.09.2010

Porsche 911 GT2 RS

06.09.2010

Nissan Juke Tekst sa video prilogom!

03.09.2010

Smart Tekst sa video prilogom!

02.09.2010

Mercedes R klasa Tekst sa video prilogom!

03.08.2010

Nissan Pathfinder / Navara Tekst sa video prilogom!

09.07.2010

Toyota Auris HSD

05.07.2010

Mercedes SLS AMG Tekst sa video prilogom!

02.07.2010

Opel Corsa

14.06.2010

Maserati GranCabrio

11.06.2010

Opel Movano

10.06.2010

Porsche Cayenne

08.06.2010

Dacia Duster Tekst sa video prilogom!

28.05.2010

Alfa Romeo Giulietta Tekst sa video prilogom!

27.05.2010

Mercedes SLS

10.05.2010

Ford Galaxy i Ford S-MAX

05.05.2010

Nissan Qashqai

04.05.2010

MTM KTM X-Bow

30.04.2010

BMW Serija 3 Tekst sa video prilogom!

28.04.2010

Audi R8 Spyder

23.04.2010

Mercedes E klasa Cabrio Tekst sa video prilogom!

20.04.2010

Citroen DS3 Tekst sa video prilogom!

16.04.2010

Hyundai ix35 Tekst sa video prilogom!

23.03.2010

Efficient Dynamics

12.03.2010

Continental gume Tekst sa video prilogom!

11.03.2010

Ford Ranger

11.02.2010

Ford F-150 SVT Raptor

05.02.2010

Chevrolet Spark Tekst sa video prilogom!

04.02.2010

Fiat Doblo Tekst sa video prilogom!

19.01.2010

Renault Megane RS Tekst sa video prilogom!

06.01.2010

Citroen C3 Tekst sa video prilogom!

04.01.2010

BMW Serija 5 Tekst sa video prilogom!

18.12.2009

Kia Cee'd

10.12.2009

Porsche 911 Turbo

30.11.2009

BMW X1 Tekst sa video prilogom!

19.11.2009

Opel Astra

17.11.2009

Mazda CX-7

11.11.2009

Kia Sorento

06.11.2009

Mazda 3 MPS

03.11.2009

Opel Insignia OPC

28.10.2009

Opel Astra

02.10.2009

Lexus IS 250C

31.08.2009

Renault Clio GT i RS

28.08.2009

VW Polo

30.07.2009

Toyota Prius

27.07.2009

Lexus RX 450h

17.07.2009

Mercedes S klase

16.07.2009

Toyota Verso

13.07.2009

Ford Transit Connect

30.06.2009

Peugeot 3008

24.06.2009

Renault Grand Scenic

19.06.2009

Porsche Panamera

01.06.2009

Toyota Urban Cruiser

29.05.2009

BMW Z4 sDrive35i

25.05.2009

Citroen C3 Picasso

20.04.2009

Mazda 3

16.04.2009

Mercedes E klasa

10.04.2009

Nissan Murano

28.01.2009

Toyota Avensis

26.01.2009

Kia Soul

23.01.2009

Hyundai i20

21.01.2009

Renault Megane

20.01.2009

Toyota iQ

29.12.2008

Mazda 6 MZR CD 2,2

25.12.2008

Nissan Qashqai +2

03.12.2008

Honda Jazz 1,4 i-VTEC EX

01.12.2008

VW Golf VI

27.11.2008

Ford Fiesta

31.10.2008

Dunlop SP Sport Maxx TT

23.10.2008

Fiat Fiorino Qubo

14.10.2008

Mercedes GLK

26.09.2008

Dacia Sandero

17.09.2008

Mercedes A i B klase

01.09.2008

Prototipovi Peugeota

28.08.2008

Lancia Delta

15.08.2008

Ford Kuga

12.08.2008

Renault Koleos

08.08.2008

Peugeot 308 SW

03.07.2008

Citroen Berlingo Multispace

20.06.2008

GM Tech Show

19.06.2008

Subaru Forester 2,0 X

26.05.2008

Chevrolet Aveo

15.05.2008

Iveco Massif

01.05.2008

Michelin Energy Saver

30.04.2008

Citroen C5

18.04.2008

Opel Agila

14.04.2008

Hyundai i10

03.04.2008

Corvette C6 2008

02.04.2008

Mazda 6 Wagon

28.03.2008

Renault Kangoo 1,5 dCi

01.02.2008

Toyota Land Cruiser V8

04.01.2008

BMW Serija 1 Coupe

03.12.2007

Mercedes-Benz C 63 AMG

20.11.2007

Peugeot 308

13.11.2007

Ekskluzivno :
Citroen C5

22.10.2007

Renault Laguna

12.10.2007

Goodyear Max Tehnology

03.09.2007

Bosch 2007

27.08.2007

Mercedes SUV

24.08.2007

Lexus LS 600h

23.07.2007

Nissan X-Trail

12.07.2007

Ford Mondeo

06.07.2007

Volvo V70

18.06.2007

Vredestein Ultrac SUV Sessanta

05.06.2007

Michelin Latitude Tour HP

29.05.2007

Chevrolet Captiva 2,0 D

21.05.2007

Mercedes C-klase

15.05.2007

Dodge Nitro

10.05.2007

Opel Corsa OPC

20.04.2007

Peugeot 207 CC 1,6

10.04.2007

Goodyear Eagle F1 Asymmetric

29.03.2007

Toyota Corolla

28.03.2007

Chevrolet Sequel

23.03.2007

Ford Ranger

20.03.2007

Nissan Qashqai

16.03.2007

Opel GT

23.02.2007

Toyota Auris

20.02.2007

Dacia Logan MCV

19.02.2007

Renault Trafic/Master

08.01.2007

BMW X5

26.12.2006

Toyota Hilux

19.12.2006

Citroen C4 Picasso

17.11.2006

BMW X3

30.10.2006

Mercedes CL

23.10.2006

Jeep Compass

16.10.2006

Red Bull Air Race

10.10.2006

BMW High 5 Expirience

03.10.2006

Opel Corsa

28.09.2006

Mercedes GL 500

18.09.2006

Toyota Avensis

11.08.2006

Chevrolet Captiva

04.08.2006

Mini Dynamic Drive

18.07.2006

Citroen Jumper

14.07.2006

Lexus GS 450h

07.07.2006

Mercedes E-klase

30.06.2006

Lexus RX 350

02.06.2006

Chevrolet Epica

29.05.2006

Opel Astra TwinTop

16.05.2006

Mercedes-Benz Sprinter

15.05.2006

Mazda MX-5

25.04.2006

Nissan Note

03.04.2006

Chevrolet Aveo

03.03.2006

Toyota RAV 4

23.02.2006

Citroen C6

31.01.2006

BMW xDrive All-Wheel-Drive System

17.01.2006

Toyota Yaris

13.01.2006

Ford Focus ST

28.12.2005

Lexus IS 250

23.12.2005

Opel Vectra i Signum

02.11.2005

Toyota Hilux

25.10.2005

Renault Clio III

19.10.2005

Fiat Grande Punto

21.09.2005

Citroen C5 by Wire

08.09.2005

Toyota Avensis 2,2 D-4D

10.08.2005

Citroen C1 1,0i Pack

03.08.2005

Lexus RX 400h

27.07.2005

Opel Zafira

20.07.2005

SAAB 9-3 Sport Combi

28.06.2005

Mercedes B klase

21.06.2005

Lexus GS 430

17.06.2005

Nissan Pathfinder

31.05.2005

Toyota Aygo

18.05.2005

Renault Laguna

07.05.2005

Chevrolet Spark

25.04.2005

Mini Cooper S

21.04.2005

BMW serija 7

18.04.2005

Nissan 350 Z Roadster

14.04.2005

Chevrolet Kalos 1,4 / 3 door

16.03.2005

Citroen C4

22.12.2004

Frfljavi
01.5.2010 13:06
2
1

Testirao sam ga. I ne postoji nista slicnije sto sam do sada probao. Mada, pozicija sedenja, volan i pre svega menjac nisu na nivou ocekivanja. Hod menjaca je predug, a i preblizu za ruku, volan je takodje suvise blizu putnika. Tako da postoje mali hendikepi u smislu istog. Inace, sve ostalo je fantasticno. Jedino mi nije jasno, zbog cega je tako skup???

Djordje
03.5.2010 19:54
2
0

Sto se tice opaski vezanih za menjac, to stoji, doduse, MTM-ov je nesto skracenog hoda, ali je generalno malo predug za takvu vrstu automobila.
A volan...to je prilicno subjektivna kategorija jer sve zavisi od proporcija vozaca. Nizim osobama ce mozda biti taman, visim mozda preblizu. Istina, i meni je bio nesto blize, medjutim, to meni licno, savrseno odgovara za takav nacin voznje...nije za duze relacije, ali je za "motanje" po krivinama ili na trkackoj stazi, polozaj koji mi odgovara.
A cena...to apsolutno! Mislim da KTM to jedino moze da pravda enormnom upotrebom karbona i generalno malom serijom, odnosno ekskluzivnoscu. Sve drugo zvuci nelogicno, jer za taj novac (63k evra), u Engleskoj, skoro je moguce kupiti Nissan GT-R (od 69.000 evra)
Pozdrav!

Frfljavi
04.5.2010 18:56
1
0

Djordje, reci mi da li si ga vozio sa kacigom ili bez i ako si imao kacigu, sa kojom si ga kacigom vozio? Koju brzinu si najvise postigao? Da li si ga vozio na auto putu ili? Da li ima nesto sto ti se nije svidelo ili sto ti se bas svidja? Vozio si ovu obicnu KTM verziju, jel tako? Ako da, koju ovu sa vise ili manje karbona?

Meni licno ne odgovara tako preblizu volan. Nisam toliko visok, imam prosecnu visinu ali generalno mi nije bila super pozicija. Koliko je trosio kod tebe? Kakve gume si imao? Sa profilom ili sliks?

Djordje
05.5.2010 10:48
2
0

@Frfljavi
Sa kacigom, naravno... temperatura je bila oko 0 stepeni, bilo bi samoubistvo za glavu voziti bez :-) U pitanju je bila Schubertova kaciga...
Sto se tice brzine, oko 170 km na putu (koji je deo vojnog poligona), jednostavno nije bilo vise mesta za neke ekstremnije stvari... nije se izlazilo na auto-put sa ovim "automobilom"
Vozena je obicna KTM-ova verzija (ne Clubsport), koja je doradjena kod MTM-a (modifikacije na motoru, izduvu, sitnije izmene na oslanjanju). Ironije li, "Street" ima manju masu od "Clubsporta" za nekih 15kg ("Superlight" jos ne rade u MTM).
Potrosnja je na testu ovakve vrste pomalo nezahvalna, jer se automobil vozi i na limitu. Drugim recima, daleko je veca nego li obicno (nasa se kretala oko 13 litara, koliko mi se cini, ali je moguce voziti i solidno ispod 10).
Gume su bile Toyo Proxes R888, to su zapravo semi-slick gume, homologovane za javni saobracaj. Glavni problem je bila temperatura i dosta vlazan kolovoz na mestima (sa snegom), treba vremena da se "utera" temperatura u njih. Inace, jako dobro drze i nije cudo sto su prvi izbor vecine "track day" trkaca u Evropi, narocito Engleskoj.
Sto se pozicije tice, ja sam se bojao da se necu dobro namestiti, medjutim, kada sam udaljio pedale male, volan mi nije toliko smetao, mada bi bilo super da moze da se podesi po dubini.
Puno pozdrava!


Frfljavi
06.5.2010 16:01
0
1

Aha, znaci na poligonu si ga vozio. Hm... koliko je bio dugacak? Ma koliko da je dugacak bio, nisi svestan kako ga je tek voziti na autoputu. Da, ironija je, i cist apsurd i meni bio kada mi je lik rekao, a kasnije sam i sam procitao da je auto sa vise karbona tezi od ovog normalnog.
Kako i zbog cega si ti dobio KTM-a na voznji? Tj X-Bow-a?
Ja sam nudio ovima iz vrelih guma da im pruzim moj doprinos, jer stvarno dosta testiram automobile. Od BMW-a, preko Audia, Volvoa, Jaguara, pa sve do Mazde i Opela. A najvise Mercedesa. Ali ne samo da nisu zainteresovani, vec nisu mi ni odgovorili na mail. Ali nema veze.

Reci mi sta si ti jos testirao do sada?

Djordje
07.5.2010 10:45
2
0

Kad kazem poligonu, mislim na puteve koji se nalaze u okviru vojnog poligona (nemacka PVO ga koristi) u blizi Wettstettena. Dosta dugacak splet puteva, pravci, krivine, uzbrdo, nizbrdo...pre svega kvalitetan asfalt.
Taj X-Bow je vlasnistvo firme MTM, koja preradjuje fabricke modele KTM-a, podize snagu motora na 318 KS i radi sve ostale prepravke, spomenute u glavnom tekstu...a mi smo bili u poseti toj tjunerskoj kuci.

ognjen
02.7.2011 18:48
0
0

interesuje me da li se registruje kao automobil?kolika bi izasla cena za kupca iz srbije sa nekim obicnim paketom.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: