Tuning

MTM Audi Q5/Q7 Crossliner

David ili Golijat

Audijevi SUV modeli, full-size Q7 i kompaktni “urbani terenac” Q5, trenutno su jedni od najpopularnijih na tržištu Evrope. Dorađeni u MTM-u, oba pružaju zaista neponovljiv doživljaj kada je u pitanju sirova snaga. Na vama je samo da se opredelite za veličinu, ali i pogonsko gorivo – masivni Q7 čistokrvni je benzinac, dok diskretnijim modelom Q5 teče “crno zlato”


I pored svih pokušaja raznih “dušebrižnika i zaštitnika životne sredine” da se SUV modeli što više ocrne i osujete u svom globalnom uspehu, oni i dalje ostaju izuzetno popularni, naročito u SAD (gde ljudi jednostavno ne mogu bez king-size vozila) i zemljama istočne Evrope (gde predstavljaju glavni statusni simbol). Uz to, SUV modeli u poslednje vreme postaju i sve ozbiljnija konkurencija sportskim automobilima, naravno, ne po pitanju voznih karakteristika, koliko po pitanju sirove snage i obrtnog momenta koje prenose na asfalt.

Jedan od članova “nemačke premijum trojke”, ingolštatski Audi, trenutno u svom asortimanu poseduje dva prava SUV automobila (Allroad verzije ne računam) – kompaktni Q5, koji je predstavljen 2008. godine, kao i već vremešni full-size SUV Q7, prikazan 2005. Tokom poseta nemačkoj tjuning-kući MTM iz Wettstettena, imali smo priliku da se pobliže upoznamo i sa “naturpijanim” verzijama ova dva modela, a koje čak i najveće “SUV skeptike”, teško da ostavljaju ravnodušnim.

     
 

MTM Audi Q7 4.2 FSI

Motor
Tip/broj cilindara benzinski, kompresor, V8
Radna zapremina ccm 4163
Broj ventila/tip ubrizgavanja 32/direktno
maks. snaga kW/KS/o/min 368/500/6950
obrtni moment Nm/o/min 550/3750
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata SUV/7/5
D x Š x V mm 5089x1983x1737
međuosovinski razmak mm 3002
masa vozila/nosivost kg 2570/525
zapremina prtljažnika l 775/2035
Ogibljenje
napred dvostruka poprečna ramena, vazdušno oslanjanje, popr. stabilizator
pozadi dvostruka poprečna ramena, vazdušno oslanjanje, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 295/35 ZR21
Prenos snage
pogon na sva četiri točka
tip menjača/stepeni prenosa automatski/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 7,1
maksimalna brzina km/h 260
prosečna potrošnja l/100 km 19,0
emisija CO2 g/km 350
Cena (u EU) € 134.869

Zvižduk u V8
Q7 Crossliner, kojeg smo vozili još u proleće, standardno je opremljen atmosferskim benzinskim V8 motorom zapremine 4,2 litre, dok fabrika deklariše maksimalnu snagu i obrtni momenta na 350 KS, odnosno 440 Nm. Na prvi pogled, brojke sasvim vredne respekta, uz koje dolaze i adekvatne performanse. Ipak, ljudima iz MTM-a to se činilo kao idealna odskočna daska za još monstruozniju mašinu, te su na serijski V8 dodali mehanički kompresor, čime je ukupna snaga skočila na 500 “konja”, dok se obrtni moment “popeo” na 550 Nm! Zvuk V8 motora sam po sebi je “prava pesma”, a u kombinaciji sa “zviždanjem” kompresora, ovaj Q7 jednostavno treba provozati. Ubrzanja su silovita, “nos” se vrlo rado “propinje”, a upravljač ipak možda prelagan za ovako snažnu mašinu.

U kombinaciji sa 6-stepenim automatskim menjačem, ova, preko dve i po tone teška, “grdosija” sada iz mesta do 100 km/h ubrzava za svega 7,1 sekundu dok se maksimalna brzina, “skidanjem” elektronske blokade, povećala na 260 km/h. Idealno za nemačke autobahnove, budući da krivudavi brdski putevi nisu ono gde se Q7 Crossliner oseća “na svome”. I pored vazdušnog oslanjanja, ukrućivanja i “spuštanja” karoserije za 45 mm, masa od skoro 2,6 tona više je nego evidentna u krivinama, te ni čudovišni pneumatici 295/35 ZR 21 ne mogu sa njom lako da se nose. Ipak, kočnice, odnosno, ogromni samoventilirajući Brembo diskovi, više su nego na visini zadatka, budući da se sa 100 km/h, MTM Q7 zaustavlja za svega 34,5 metara.

Zvuk V8 motora sam po sebi je “prava pesma”, a u kombinaciji sa “zviždanjem” kompresora, ovaj Q7 jednostavno morate da provozate

Jedan kuriozitet vredan spomenta jeste taj da je ovaj “Golijat” bio namenjen tržištu SAD, o čemu svedoči ne samo V8 benzinac (ima li još takvih zaluđenika u Evropi, budući da mu prosečna potrošnja iznosi 20 litara!?), već i brzinomer u miljama, a tu su i DVD ekrani unutar naslona prednjih sedišta. Performanse i komfor - all inclusive! Naravno, sve to ima i svoju cenu, a ona za ovaj model iznosi 134.869 evra! Raščlanjeno na segmente, to znači da 34.631 evro staje “intervencija” na motoru, kompresor i kompletan izduvni sistem, 4570 evra Brembo kočioni sistem, 6254 evra točkovi 295/35 ZR 21, 1582 evra modifikacija na sistemu oslanjanja dok 7360 evra iznose “kozmetički dodaci” na karoseriji vozila.

     
 

MTM Audi Q5 3.0 TDI

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, V6
Radna zapremina ccm 2967
Broj ventila/tip ubrizgavanja 24/common-rail
maks. snaga kW/KS/o/min 221/300/4000-4400
obrtni moment Nm/o/min 600/1500-3000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata SUV/5/5
D x Š x V mm 4629x1880x1653
međuosovinski razmak mm 2807
masa vozila/nosivost kg 1940/505
zapremina prtljažnika l 540-1560
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 265/40 ZR21
Prenos snage
pogon integralni
tip menjača/stepeni prenosa automatski/7
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 5,9
maksimalna brzina km/h 242
prosečna potrošnja l/100 km 7,6
emisija CO2 g/km 199
Cena (u EU) € 62.519

"Crna krv"
Model MTM Q5 Crossliner bio je nešto diskretniji, ne samo po spoljašnjem izgledu, već i po mašini ispod haube. Umesto benzinca, u ovom SUV-u nalazio se moderni Audijev trolitarski TDI agregat, koji u serijskoj verziji oslobađa 240 KS i 500 Nm obrtnog momenta. Ovde je zadatak inženjerima iz MTM-a bio nešto lakši, te je intervencijom na centralnom računaru i povećanjem pritiska nadpunjenja, snaga podignuta na 300 “konja”, dok je obrtni moment, dostupan već pri 1500 o/min, porastao na impresivnih 600 Nm.

Sam doživljaj nešto je drugačiji od onog u Q7, prvenstveno zbog karakterističnog “brundanja” dizela. Ipak, veći obrtni moment, osetno manja masa i bolji odziv 7-stepene S-tronic transmisije, rezultuju znatno žustrijim startovima, te MTM Q5 do 100 km/h stiže za svega 5,9 sekundi, dok mu maksimalna brzina iznosi 242 km/h. Naravno, i potrošnja je ovde u znatno normalnijim granicama – oko 10,5 litara evrodizela. Što se voznih karakteristika tiče, MTM-ov “David” nešto je agilnija “zverka” od svog monstruoznog rođaka, što i ne čudi, imajući u vidu razliku u masi ova dva SUV-a. Kada se zna da je i Q5 “spušten” u odnosu na serijski model, te da se “kotrlja” na ogromnim Continental SportContact 2 točkovima, dimenzija 265/40 ZR 21, onda je jasno da je karakteristično SUV naginjanje drastično umanjeno, čime je povećana i bezbednost u graničnim situacijama.

Veći obrtni moment, osetno manja masa i bolji odziv 7-stepene S-tronic transmisije, rezultuju znatno žustrijim startovima

Naravno, sve to ima i svoju cenu, a ona se u slučaju MTM Q5 Crossliner kreće od 62.519 evra za celokupan paket. To podrazumeva osnovni Audi Q5 u S-Line paketu opreme (50.650 evra u EU), tjuning motora koji iznosi 2667 evra, kompletno nov izduvni sistem sa četiri hromirane izduvne cevi, koji staje 1744 evra, set MTM Bimoto točkova (sa Continental pneumaticima) prečnika 21”, kruće i kraće spiralne opruge od 1143 evra, kao i par diskretnih nalepnica i folija na karoseriji, koje iznose 300 evra.

Zaključak
Sve u svemu, eto idealne prilike da ako već posedujete jedan od ova dva popularna SUV-a, učinite nešto po pitanju personalizacije, odnosno, da istaknete svog ljubimca kako po pitanju izgleda, tako i po performansama iz pravog mora istih automobila koji se kreću našim ulicama i putevima.

Drugim rečima, da od njih napravite pravog Davida, odnosno Golijata. Naravno, ovo su jedni od najekstremnijih primera koje MTM radi za predstavljene modele, a šta vama najviše odgovara (bilo vizuelno, bilo finansijski), najbolje je da se raspitate kod ekskluzivnog ovlašćenog zastupnika MTM-a u Srbiji, firme S Works iz Beograda.

iz Wettstettena, Đorđe Pavićević
foto: M. Terzić, Z. Živkov, Đ. Pavićević
djodje.pavicevic@vrelegume.rs
3914
Postavljeno: 17.09.2010

Arhiva: Tuning

Rubrika: Tuning
Postavljeno: 21.06.2014

Larte Design Mercedes-Benz GL Black Crystal

Interesantan je komentar u američkim automobilskim medijima: „Ne morate da idete na Aljasku da gledate Rusiju iz vašeg „dvorišta“; možete da vidite Rusiju u svojoj ulici uz pomoć Larte Designa“


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 17.12.2013

Dodge Challenger R/T Shaker

„Muscle“ obojen u narandžasto


Rubrika: Tuning
Postavljeno: 15.11.2013

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Wheelsandmore Seven-11

Kako promeniti nešto što je već gotovo besprekorno?


Carlsson SLK 340 Judd

23.04.2013

ABT Audi AS5 Sportback

17.04.2013

BMW MH3 V8 R Biturbo

21.01.2013

Fiat 500 Cinquone Stradale

10.01.2013

Honda CR-Z Mugen

04.07.2011

BMW M3 Pick-up

20.06.2011

Honda CR-Z

03.03.2011

MTM Audi RS6 Clubsport English version Tekst sa video prilogom!

07.10.2010

MTM Audi Q5/Q7 Crossliner

17.09.2010

Porsche 9ff GTurbo 1000

27.07.2010

G-Power BMW M3

23.07.2010

Geiger Cars F650

25.03.2010

Gemballa MIG-U1

08.03.2010

Geiger Cadillac CTS-V

14.01.2010

Brabus E V12 Black Baron

17.12.2009

Civic Mugen Type R

23.11.2009

Hamann Imperator

27.10.2009

Edo Competition C63 AMG

15.09.2009

Geiger Twin Turbo Corvette Z06

24.08.2009

Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia

29.06.2009

Alfa Romeo MiTo Marangoni

28.05.2009

Vauxhall VXR8 Bathurst S

28.04.2009

Geiger Challenge SRT8

17.03.2009

Edo LP 710-2 Christian Audigier

09.02.2009

Mansory Bentley Continental GT

16.01.2009

Hamann Sportivo 500

21.11.2008

BMW X5 Hamann

28.08.2007

Rinspeed Imola

31.10.2006

Kleemann ML50K S8

06.01.2006

Lorinser E Class Sedan LV

07.11.2005

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: