MotoGP

Motul TT Assen, Dutch GP 2015

Rosijeve moto čarolije

Neverovatni Valentino Rosi, možemo slobodno reći kralj kraljevske MotoGP klase, trijumfovao je po sto jedanaesti put (111), na jednoj od svojih najomiljenijh staza u epskoj bici sa budućnošću ovog šampionata Markom Markezom. Posle dramatične završnice, Italijan je odneo treću pobedu u sezoni 2015


Velikom „Doktoru“ holandski Asen zauzima posebno mesto u srcu, setimo se da je na ovoj istoj trkačkoj stazi osvojio svoj jubilarni stoti „gran pri“.

Napokon su svi obožavaoci MotoGP-a dobili ono što priželjkuju poslednjih par godina, realnu bitku između starog i novog šampiona. Obojica vole trkalište u Asenu, pobeđivali su na njemu i po prvi put imaju motocikle jednakih performansi.

Mnogi kvazi stručnjaci su otpisivali Rosija kada se pojavio mladi Španac na sceni, tretirali su ga kao starca, delovalo je kao da govore o velikom Đakomo Agostiniju koji se u svojoj sedamdeset trećoj godini vratio da pokaže da je još uvek on šampion. Rosijevi vršnjaci, neke naše kolege iz branše koje su se poistovećivale sa njim, smetnule su sa uma da „Doktor“ nema njihove pivske stomake i da ne puši boks cigareta na dan, on je vrhunski utrenirani atleta poslenjih dvadeset i više godina i nije mu problem da izađe na kraj sa bilo kojim mladićem koji je tek zakoračio u svoju treću deceniju života.

     
 

Tako je bilo i na trci u Asenu, Doktor je od dvadeset šest krugova koliko traje holandski „gran pri“, dvadeset dva proveo na prvoj poziciji pokazivajući mladom Markezu svoj natpis na poleđini kombinezona „THE DOCTOR“.

Pored ove istorijske bitke za koju oba vozača zaslužuju da im se skine kapa, sve pohvale za pobednika prethodna četiri „gran prija“. Horhe Lorenco, koji je imao izuzetno težak trkački vikend u Asenu uspeva da dođe do trećeg mesta na podijumu i tako ne dozvoli da mu lider šampionata ponovo pobegne na bodovnoj listi. Iza njega se plasirao ratoborni „Manijak“ (Andrea Janone) koji je imao isti tempo kao „Spartanac“, samo što je na startu i u prvoj trećini trke, dok se probijao kroz gužvu, izgubio dragocene četiri i po sekunde, koje su posle bile nenadoknadive.

Ova trka ne samo da je bila izuzetno teška za vozače, ona je svojski namučila i režisera prenosa. Pored glavne bitke za prvo mesto, od pete do dvaneste pozicije bio je pravi „špageti vestern“. Osam vozača u borbi za petu poziciju bez imalo milosti, otvorena borba prsa u prsa, bez zaštitnih rukavica. Ekipa iz pakla, braća Espargaro, Kračlou, Smit, Pedroza, Petrući, Vinjales i Andrea Doviciozo.

Tok trke
Priprema za start trke, odrađen je krug za zagrevanje i po prvi put ove sezone smo videli Valentina Rosija u prvom startnom redu kako se priprema da startuje sa pol pozicije, društvo su mu pravili Suzuki Aleksa Espargara i Honda branioca titule Marka Markeza.

Crvena svetla se gase i ekipa iz kvalifikacione sesije broj 2 (Q2) skoro svih dvanaest startuju savršeno. Na prvi pogled učinilo se da osvajač pol pozicije ne koristi u najboljoj meri svoje prvo mesto, ipak nije bilo tako, smireni Rosi na pravi način odvrće ručicu gasa i prenosi snagu na asfalt, zbog toga kao prvi prolazi kroz teme krivine broj jedan.

Markez kao katapultiran, proleće pored Espargara i pretvara se u Rosijevu senku u narednih devetnaest krugova. Vozač koji je odradio najbolji posao na startu je Horhe Lorenco, neverovatni Španac se probio sa osme pozicije na treću i krenuo u poteru za odbeglim dvojcem. Iza njih kormane su ponovo ukrstili braća Espargaro. Mlađani Pol je uspeo da se nađe ispred svog starijeg brata, mada će taj bratski duel potrajati još nekoliko krugova dok Aleks ne izgubi tempo.

     
 

Ipak, prvi krug je obeležio ružan incident, posle greške Hektora Barbere dolazi do sudara sa Džekom Milerom i obojica završavaju u šljunku kraj staze. Srećom po njih, prošli su bez velikih posledica, iako je Barbera stazu napustio na nosilima, jer je propisno ugruvao desnu potkolenicu.

U drugoj grupi vozača najviše problema je imao Dani Pedroza. Možemo konstatovati da je to posledica strašnog pada koji je doživeo na slobodnim treninzima posle kog je bilo pitanje da li će mu doktori dati dozvolu da se takmiči na holandskom „gran priju“. Imao je svetlih trenutaka tokom ove trke, u pojedinim momentima uspeo je da nametne žestok tempo grupi vozača koju smo spomenuli u uvodnom delu teksta, ali na kraju se morao zadovoljiti osmom pozicijom.

Andreu Dovicioza nastavila je da prati loša sreća, posle kvara njegovog Ducatija Desmosedici GP-15 na Velikoj nagradi Italije pred domaćom publikom u Muđelu, konstantno mu se dešavaju pehovi koji mu upropašćavaju trke. Ni Asen nije bio izuzetak, kada se činilo da je on pobednik grupe koja se borila za famoznu petu poziciju, sedište na njegovom Ducatiju je puklo, a Dovi se morao zadovoljiti tek dvanaestim mestom.

     
 

Početkom devetnaestog kruga, po prvi put na trci dolazi do promene na liderskoj poziciji. Markez je izdržao sve što mu je do tada Rosi diktirao. Međutim, mala greška i u krivini broj jedan i aktuelni šampion se našao ispred lidera u ovogodišnjem šampionatu.

Mark pokušava da nametne novi ritam, što Valentinu ne predstavlja nikakav problem, kao što svi znamo, njegov najveći kvalitet je što je u završnici trke najjači. Uprkos razlici u zadnjim pneumaticima (Markez „tvrdi“, Rosi „srednje tvrdi“), Španac nije imao prednost. Posle samo četiri kruga provedena na liderskoj poziciji, Markez ne izdržava „Doktorov“ pritisak, tako da se u trećem sektoru Rosi se vraća na prvo mesto, a zvezda Repsol Honde pravi nekoliko vezanih grešaka zbog kojih je delovalo da će još jednu trku završiti padom.

Nekoliko krivina kasnije, Markez je ponovo u svom stilu, borac do poslednje hiljaditinke, stabilizuje se i pokušava da u naredna dva kruga priđe dovoljno Valentinu da proba još jednom da ga obiđe. Rosi deluje ekstremno sigurno, kao da svoju Yamaha YZR-M1 ne vozi na ivici limita.

Kucno je čas gde su vozači ušli u pretposlednju krivinu, kada Markez preambiciozno procenjuje svoju situaciju i pokušava da sa kasnim kočenjem prođe pored Yamahinog vozača sa unutrašnje strane. U tom trenutku Rosi koristi benefite svog pravovremenog kočenja i kreće da izlazi iz krivine dodajući gas. Tog momenta savršena trka umalo se nije pretvorila u katastrofu, došlo je do kontakta, tako da je Rosi bio primoran da ispravi motocikl i „preseče“ krivinu, te preko šljunka izađe na startno ciljni pravac i „pokupi“ kariranu zastavu.

     
 

Rezime
Iz Rosijevog ugla zaključak bi mogao glasiti „što možeš ti, ja mogu još bolje!“. Horhe je bio neverovatan protekla četiri trkačka vikenda, konkurencija ga jednostavno nije videla, njegova dominacija je zabrinjavala čak i velikog Valentina Rosija. Napokon je uspeo da prekine taj niz, uspeo je da zadrži lidersku poziciju od samog početka sezone. Posle osam izveženih trka, Rosi je još uvek na prvom mestu u šampionatu i svoju prednost u odnosu na prvog pratioca povećao je na deset bodova.

Ovo je bio vikend iz snova za Italijana, bio je dominantan na slobodnim treninzima, osvajio je pol poziciju, postavio novi rekord najbržeg kruga staze, takođe je postavio i novi rekord za koje je vreme izvežen holandski „gran pri“. Posle pauze od šest godina i trke na velikoj nagradi San Marina 2009. godine, Rosi ponovo pobeđuje, a da je pri tome startovao sa pol pozicije.

Drugoplasirani, fantastični Mark Markez, odlično vozio u ovoj trci, sem incidenta koji je izazvao u pretposlednjoj krivini. Naravno, to je sve bilo u žaru borbe. Pred njim je budućnost i on ima još dosta toga da nauči, posebno kad mora da se pomiri da je drugi. Rosi je mnoge naučio tu lekciju, tako da je došao i red na mladog šampiona. Reakcija posle trke nije bila na njegovom nivou, delovalo je kao da je prvi put osetio „mentalnu šibu“, sa kojom su se suočili Bijađi, Kapirosi, Žibernau, Stoner i Lorenco.

Lekcija je da je Rosija skoro nemoguće pobediti u direktnom duelu ako mu je motocikl bar malo konkurentan u odnosu na onoga sa kime se bori. Sve u svemu, ko gubi ima pravo da se ljuti. Mada smo sigurni kad se glave „ohlade“ da će nasmejani Španac, realno sagledati svoju grešku.

     
 

Junak dana koji je ostao u senci pobednika i drugoplasiranog, definitivno je prvi pratilac lidera u šampionatu - Horhe Lorenco. Ovo su teški psihološki pritisci, pre dve nedelje u Katalunji Lorenco je bukvalno oduvao konkurenciju pred domaćom publikom, a zauzvrat je dobio zviždanje i fanatično navijanje za svog najvećeg rivala u borbi za šampionski naslov. Jednostavno, nije mu bilo dovoljno što je Španac i što je pobedio pred domaćom publikom da bi se nad Rosijem nadvila njegova senka. Holanđani su takođe svu svoju ljubav pružili Italijanu, devedeset sedam hiljada navijača iz sveg glasa je skandiralo „Vale, Vale,Vale“, tako da je pred Lorencom težak zadatak, pored toga što se sa „Doktorom“ mora izboriti na stazi, treba izdržati pritiske Rosijevog kluba obožavalaca. Za dve nedelje, tačnije 12. jula, očekuje nas Velika nagrada Nemačke na Saksonringu, gde se na kratko prekida evropska turneja, pravi letnja pauza od mesec dana, a druga polovina šampionata startuje u Americi trkom za Veliku nagradu Indianopolisa.

Rezultati trke “Motul TT Assen, Duch GP 2015”

1. V. Rossi Yamaha 40:54.037
2. M. Marquez Repsol Honda +1.242
3. J. Lorenzo Yamaha +14.576
4. A. Iannone Ducati +19.109
5. P. Espargaro Tech 3 +24.268
6. C. Crutchlow LCR +24.373
7. B. Smith Tech 3 +24.442
8. D. Pedrosa Repsol Honda +24.656
9. A. Espargaro Suzuki +26.725
10. M. Vinales Suzuki +27.238
11. D. Petrucci Pramac +29.038
12. A. Dovizioso Ducati +29.418
13. S. Redding Marc VDS +46.663
14. Y. Hernandez Pramac +49.305
15. L. Baz Forward +52.396
16. N. Hayden Aspar +56.005
17. A. Bautista Aprilia +59.857
18. M. Di Meglio Avintia +1:14.513
19. M. Melandri Aprilia +1 krug

Vozači bez plasmana
20. A. de Angelis Ioda +3 kruga
21. E. Laverty Aspar +11 krugova
22. S. Bradl Forward +21 krugova
23. H. Barbera Avintia +26 krugova
24. J. Miller LCR +26 krugova

Generalni plasman vozača posle 8 trka

1 Valentino ROSSI Yamaha ITA 163
2 Jorge LORENZO Yamaha SPA 153
3 Andrea IANNONE Ducati ITA 107
4 Marc MARQUEZ Honda SPA 89
5 Andrea DOVIZIOSO Ducati ITA 87
6 Bradley SMITH Yamaha GBR 77
7 Cal CRUTCHLOW Honda GBR 57
8 Pol ESPARGARO Yamaha SPA 56
9 Maverick VIÑALES Suzuki SPA 52
10 Dani PEDROSA Honda SPA 47
11 Danilo PETRUCCI Ducati ITA 44
12 Aleix ESPARGARO Suzuki SPA 38
13 Scott REDDING Honda GBR 30
14 Yonny HERNANDEZ Ducati COL 28
15 Hector BARBERA Ducati SPA 16
16 Loris BAZ Yamaha Forward FRA 14
17 Alvaro BAUTISTA Aprilia SPA 11
18 Jack MILLER Honda AUS 11
19 Stefan BRADL Yamaha Forward GER 9
20 Michele PIRRO Ducati ITA 8
21 Nicky HAYDEN Honda USA 8
22 Eugene LAVERTY Honda IRL 7
23 Hiroshi AOYAMA Honda JPN 5
24 Mike DI MEGLIO Ducati FRA 2
25 Alex DE ANGELIS ART RSM 1

Branko Avramović
2607
Postavljeno: 29.06.2015

Arhiva: MotoGP

Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 19.10.2015

Pramac Australian Motorcycle Grand Prix

Svako ko je ustao u nedelju u sedam časova po našem vremenu, da bi ispratio Veliku nagradu Australije, sigurno nije zažalio što je prisustvovao takvom spektaklu


Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 06.08.2015

Pregled prve polovine sezone

Posle završene trke za Veliku nagradu Nemačke na Zahsenringu, koja je vožena 12. jula, MotoGP piloti i njihovi timovi su otišli na zasluženi odmor od četiri nedelje


Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 13.07.2015

GoPro Motorrad, Grand Prix Deutschland-Sachsenring

Pobednik trke za veliku nagradu Nemačke koja je vožena na Saksonringu je vozač koji je važio za najvećeg favorita, a to je Mark Markez


Motul TT Assen, Dutch GP 2015

29.06.2015

Grand Prix Monster Energy de Catalunya

18.06.2015

Gran Premio d’ Italia TIM- Autodromo del Mugello

02.06.2015

Monster Energy Grand Prix de France

18.05.2015

Gran Premio bwin de España

03.05.2015

GP Red Bull de la República Argentina

20.04.2015

Red Bull Grand Prix of The Americas

13.04.2015

Quatar 2015

30.03.2015

Nema leka protiv "Doktora"!

06.10.2008

Penicilin od "Doktora"

30.08.2008

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: