MotoGP

Red Bull Grand Prix of The Americas

Het trik za Markeza

Mark Markez ne prekida tradiciju, treća pobeda za redom mladog Španca na stazi COTA u Americi, tačnije od kako se vozi Gran Prix Amrike na stazi u Ostinu Markez je jedini pobednik, osvojenim peharima iz 2013 i 2014 godine dodao je još jedan i tako postigao het trik


Markez priznaje da mu je “Circuit of America” jedna od omiljenih staza u kalendaru i za nju ga vežu samo lepe uspomene, na ovoj stazi je postigao svoju prvu pobedu u kraljevskoj klasi. Tvorac ovog hrama brzine je legendarni dizajner Formula1 staza Herman Tilke, ova trkačka staza jeste pre svega dizajnirana za F1 bolide ali zbog velikog broja krivina pogoduje i Moto GP mašinama, ovo je takođe jedna od retkih trkačkih staza gde vozači koriste simetrične pneumatike pošto je odnos levih i desnih krivina skoro identičan, jedanaest levih i devet desnih krivina.

Publika pored trkališta i malih ekrana bila je dovoljno podgrejana subotnjim kvalifikacijama ali to kao da nije bilo dovoljno i nestrpljenje da počne trka dodatno se produžilo. Motocikli su postavljeni na grid, vozači se koncentrišu i pre samog starta dolazi do odlaganja početka trke, na ulasku u krivinu broj tri ispod mosta prolila se voda, start trke se odlaže za 40 minuta dok redari ne osuše stazu.

Tok trke:
Napokon dočekali smo start trke, crvena svetla se gase, ručice gasa su zavrnute do kraja i počinje ludilo, sinfonijski orkestar od 25 motocikala pravi grmljavinu na trkalištu u Ostinu, krenuo je juriš na krivinu broj jedan, a u celoj gužvi najbolje su se snašli Doviciozo, koji izbija na čelo kolone i legendarni doktor Rosi koji odmah na startu kreće sa terapijom obilaženja svog klupskog kolege Lorenca.

Start u Ostinu nije prošao tako sjajno kao u Katru, posle prve krivine ostali smo bez Skota Redinga koji je precenio mogućnoste svog motocikla i sebe, na njegov motocikl naleće Pol Espargaro i za njih dvojicu trka je završena.

Prvih pet krugova Andrea Janone postavlja najbrža vremena i pokušava da uhvati priključak sa vodećom trojkom, Lorenco rezervisano vozi iza njih i posmatra šta se dešava, čuva snagu za kraj trke jer kao što znamo na trku je došao sa bronhitisom. Lorenco se jedini odlučio za srednje tvrdu komponentu prednjeg pneumatika, što je jako čudno pošto su Yamahe poznate po tome da brže troše prednji pneumatik, svi ostali vozači na Yamaha motociklima imali tvrdu smešu.

Od šestog kruga dolazi do raspleta trke, Markez pritiska Dovija i on ne može više da se brani ekstremnom snagom Desmosedici GP15 koje je bio dominantan u odnosu na Hondu i Yamahu na startno ciljnoj ravnini. Honda RC 213V pokazuje svoje pravo lice i da je još uvek malo ispred konkurencije, posebno što joj odgovara konfiguracija staze u Ostinu.

U istom krugu dolazi do udesa u kome učestvuju Štefan Bradl i Džek Miler, gde je ovaj put Bradl izvukao deblji kraj i morao da završi trku. Rosi baca sve karte na sto, vidi da Markez polako počinje da pravi razliku i on kreće u borbu sa Doviciozom, bitka traje par krugova ali kad je uspeo da se nađe ispred zemljka na Dukatiju Markez je već imao veliku prednost. Svoj mali rat vode Lorenco i Janone, ali Lorenco donosi mudru odluku da propusti Ducati ispred sebe što se na kraju trke ispostavilo kao ispravna odluka. Odličnu borbu su vodili Kal Kračlov i Aleks Espargaro, Suzuki je pokazao da ima potencijal, ovo je tek druga trka od povratka u Moto GP šampionat, a bez velikih problema nosio se sa prošlogodišnjim Hondinim pobedničkim motociklom. Finiš trke doneo nam je sličnu priču sa prošlog grand prija, “Italijanska posla”. Rosi, Doviciozo i Janone ovaj put u borbi za drugo mesto, njihovo nadmetanje otvara kapiju za povratak Lorenca. Rosi je potrošio prednju gumu i nema više načina da se brani, upada u sendvič između dva Ducati motocikla, uspeva da odoli napadima Andre Janonea, a fantastični Lorenco koristi tu priliku i pozicionira se iza timskog kolege.

Rezultat trke “Red Bull Grand Prix of The Americas”

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 43m 47.150s
2. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 43m 49.504s
3. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 43m 50.270s
4. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 43m 53.832s
5. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 43m 54.734s
6. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 43m 57.707s
7. Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda (RC213V) 44m 4.117s
8. Aleix Espargaro ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 44m 6.175s
9. Maverick Viñales ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 44m 25.720s
10. Danilo Petrucci ITA Pramac Racing (Desmosedici GP14.1) 44m 28.946s
11. Hiroshi Aoyama JPN Repsol Honda Team (RC213V) 44m 34.349s
12. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 44m 34.489s
13. Nicky Hayden USA Aspar (RC213V-RS) 44m 43.634s
14. Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RC213V-RS)* 44m 43.881s
15. Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 44m 44.522s
16. Eugene Laverty IRL Aspar (RC213V-RS)* 44m 46.048s
17. Loris Baz FRA Athina Forward Racing (Forward Yamaha)* 44m 55.937s
18. Alex De Angelis RSM Octo IodaRacing (ART) 45m 9.386s
Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RC213V-RS) DNF
Marco Melandri ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) DNF
Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici GP14.2) DNF
Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) DNF
Scott Redding GBR Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) DNF
Stefan Bradl GER Athina Forward Racing (Forward Yamaha) DNF
Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) DNF

Bledo izdanje Pedrosine zamene, što je dokaz da RC 213V nije uopšte lak motocikl za vožnju, simpatični Hiroši Ajoma stiže tek do pozicije broj jedanaest, za utehu mu je da je ostvario najveću krajnu brzinu od svih vozača 344,2 km/h.

Završena je druga ovogodišnja trka, Markez je zadovoljan povratkom i pobedom u Ostinu, Doviciozo se osvetio doktoru za poraz u Katru, a Rosi je zadovoljan što je ostao na vodećoj poziciji u šampionatu, posle teške trke i spleta okolnosti koje su ga zadesile i Lorenco može biti zadovoljan četvrtim mestom.

Ostalo je par dana da se saberu utisci jer vec od 17 aprila kreće trkački vikend u Argentini, trka je na programu u nedelju 19 aprila od 21h po našem vremenu.

Generalni plasman

1. Valentino Rossi Movistar Yamaha MotoGP 41
2. Andrea Dovizioso Ducati Team 40
3. Marc Marquez Repsol Honda Team 36
4. Andrea Iannone Ducati Team 27
5. Jorge Lorenzo Movistar Yamaha MotoGP 26
6. Bradley Smith Monster Yamaha Tech 3 18
7. Cal Crutchlow LCR Honda 18
8. Aleix Espargaro Suzuki MotoGP 13
9. Dani Pedrosa Repsol Honda Team 10
10. Danilo Petrucci Pramac Racing 10
11. Maverick Vinales Suzuki MotoGP 9
12. Pol Espargaro Monster Yamaha Tech 3 7
13. Yonni Hernandez Pramac Racing 6
14. Hiroshi Aoyama Repsol Honda Team 5
15. Hector Barbera Avintia Racing 5
16. Nicky Hayden Aspar 3
17. Scott Redding Marc VDS Racing Team 3
18. Jack Miller LCR Honda 2
19. Álvaro Bautista Aprilia Racing 1
20. Eugene Laverty Aspar 0
21. Stefan Bradl NGM Forward Racing 0
22. Loris Baz NGM Forward Racing 0
23. Alex de Angelis Octo IodaRacing Team 0
24. Mike Di Meglio Avintia Racing 0
25. Karel Abraham Cardion AB Motoracing 0
26. Marco Melandri Aprilia Racing 0

Branko Avramović
1862
Postavljeno: 13.04.2015

Arhiva: MotoGP

Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 19.10.2015

Pramac Australian Motorcycle Grand Prix

Svako ko je ustao u nedelju u sedam časova po našem vremenu, da bi ispratio Veliku nagradu Australije, sigurno nije zažalio što je prisustvovao takvom spektaklu


Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 06.08.2015

Pregled prve polovine sezone

Posle završene trke za Veliku nagradu Nemačke na Zahsenringu, koja je vožena 12. jula, MotoGP piloti i njihovi timovi su otišli na zasluženi odmor od četiri nedelje


Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 13.07.2015

GoPro Motorrad, Grand Prix Deutschland-Sachsenring

Pobednik trke za veliku nagradu Nemačke koja je vožena na Saksonringu je vozač koji je važio za najvećeg favorita, a to je Mark Markez


Motul TT Assen, Dutch GP 2015

29.06.2015

Grand Prix Monster Energy de Catalunya

18.06.2015

Gran Premio d’ Italia TIM- Autodromo del Mugello

02.06.2015

Monster Energy Grand Prix de France

18.05.2015

Gran Premio bwin de España

03.05.2015

GP Red Bull de la República Argentina

20.04.2015

Red Bull Grand Prix of The Americas

13.04.2015

Quatar 2015

30.03.2015

Nema leka protiv "Doktora"!

06.10.2008

Penicilin od "Doktora"

30.08.2008

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: