Moto

BMW F 800 R

Goli pištolj

Pored supersportskog S 1000 RR-a, koji uživa najveću medijsku pažnju, BMW je i našem tržištu nedavno predstavio model F 800 R, namenjen kategoriji u kojoj, bar kada su evropski standardi u pitanju, vlada velika potražnja


BMW je do pre par godina imao relativno usko profilisanu gamu motocikala, a izbor se uglavnom svodio na enduro, odnosno, na sport-touring modele. U poslednjih nekoliko godina, stvari na ovom polju počele su bitno da se menjaju.

Nedavno predstavljen BMW F 800 R, bavarski je kandidat u naked kategoriji, a od konkurencije se razlikuje po broju cilindara (brojem i slovima dva, paralelna) i većoj radnoj zapremini od 800 kubnih centimetara. Pored tehničkih razlika, nova naked mašina vrlo je autentična, odnosno, ima asimetričnu pojavu, karakterističnu za modele iz Bavarske.

Iza kvazi-vetrobrana, koji služi kao deflektor, smeštena je vertikalno postavljena instrumentacija sa velikim displejom na kojem se nalaze sve neophodne, ali i korisne informacije, uključujući indikator stepena prenosa, ali i podatke putnog računara, kreiranog po uzoru na one koji se mogu videti kod automobila ili skupljih touring modela.



U pogledu tehnike, u ovaj motocikl integrisana su proverena i standardna rešenja, ali i sa određenom dozom opreme koja nije specifična za ovu klasu. Sa druge strane, za F 800 R može se reći da je jedan od najkonvencionalnijih BMW-a koji su ikada izašli iz ove fabrike. Umesto kardana (ili kaiša) nalazi se lanac, a umesto bokser motora, tu je paralelni twin. Ram je aluminijumski, viljuška ima promer od 43 milimetra, dok zadnje oslanjanje ima mogućnost podešavanja. Međuosovinsko rastojanje je prilično veliko - 1,52 metra i odlično se uklapa u ukupan vizuelni doživljaj. Rezervoar ima zapreminu od 16 litara i smešten je ispod sedišta, što se u vožnji itekako oseti.

Poveće dimenzije modela F 800 R sugerišu da ovaj model ima odličnu ergonomiju, a moja malenkost, sa svojih 190 + centimetara, nije imala nikakvih problema sa prilagođavanjem, niti je bila potrebna promena fabričke postavke. Ono što se odmah nakon sedanja može primetiti jeste lakoća motocikla koja sa punim rezervoarom ne prelazi 200 kilograma. Motor se budi lakim pritiskom na dugme, a oglašava karakterističnim twin zvukom, koji jasno naglašava svoju unutrašnju konfiguraciju, dok blage vibracije "masiraju" ruke i ostale delove tela koje imaju kontakt sa mašinom. Jedan "laki" klik i indikacija stepena prenosa pokazala je "jedinicu", a zabava je mogla da počne.

BMW u reklamnom materijalu navodi da je ovaj model namenjen svima, od početnika, do iskusnijih vozača kojima je potreban motor za opušteniju vožnju. Takođe, navodi se da ova mašina neće plašiti vozača svojim performansama. Iako po današnjim standardima 87 konjskih snaga i 86 Nm možda ne čine puno, način na koji ih F 800 R isporučuje, zaista je dobar. Linearna isporuka snage garantuje pitomost, a na isti način je trimovana i ručica gasa, koja je podešena tako da vozač neće imati problema ni na klizavijoj podlozi.

     
 

Međutim, kada se ona malo više "zavrne", F 800 R menja zvuk i postaje mašina koja traži poštovanje. On sa lakoćom stiže do "crvenog polja", a za uspešno preticanje brine se vrlo solidna količina obrtnog momenta koja ostavlja utisak, vrlo sličan kao snažniji turbodizel motori kod automobila.

Iako namenjen ljudima koji ne očekuju perfomanse, BMW R 800 ih ima. I opremu, takođe. Amortizer upravljača je svakako plus, kao i autentičan stil, karakterističan za BMW modele. Pored toga, bord-kompjuter je pokazao prosečnu potrošnju od 5,5 litara, i to za vožnju u najgorim gradskim uslovima. Ni u upotrebljivost ne treba sumnjati jer je F 800 R dovoljno lak i okretan za grad, a udoban na otvorenom. Sa druge strane, sa početnom cenom od 8.900 evra, F 800 R nalaziće se u garažama odabranih ljubitelja motocikala, kao što je BMW fabrika i nameravala.

tekst: Miljan Terzić
foto: Aleksandar Uglješić
miljan.terzic@vrelegume.rs
3610
Postavljeno: 29.06.2010

Arhiva: Moto

Rubrika: Moto
Postavljeno: 23.06.2017

Aprilia Dorsoduro 900

Dorsoduro 900 je motocikl koji garantuje zabavu, čistokrvni pripadnik pomalo i potcenjene supermotard klase


Rubrika: Moto
Postavljeno: 03.05.2017

Triumph Bonneville Bobber

Triumph je izbacio još jednu verziju svog bestselera, Bonnevilla, ovaj put u bobber stilu


Rubrika: Moto
Postavljeno: 17.04.2017

Honda Rebel 300/500

Honda vraća u život legendarni Rebel, model na kojem su se učile mnoge generacije motociklista početnika. Novi Rebel dolazi u dve varijante, sa motorom od 500 ili 300 kubnih centimetara, pokrivajući na taj način širi spektar tržišta


Moto Guzzi Otto Cilindri Tekst sa video prilogom!

05.04.2017

Harley-Davidson Street Rod 750

30.03.2017

Ducati Scrambler Desert Sled

17.02.2017

BMW G310R Tekst sa video prilogom!

20.01.2017

Kawasaki Z650 Tekst sa video prilogom!

21.12.2016

Honda CB1100RS

02.12.2016

Moto sajam Milano

12.11.2016

Yamaha R1

28.10.2016

VISION NEXT 100

25.10.2016

Retro motocikli

17.10.2016

SVETSKA PREMIJERA: DUCATI XDIAVEL S

05.02.2016

Pariz 2015

09.12.2015

Lotus C-O1

29.04.2014

Victory Gunner 2015

09.04.2014

BMW R nine T

10.03.2014

BMW R 1200 RT

18.12.2013

Peugeot Kisbee Tekst sa video prilogom!

29.10.2013

Peugeot Tweet RS Tekst sa video prilogom!

21.10.2013

Honda CBR600F Tekst sa video prilogom!

06.08.2013

Honda PCX 125

01.07.2013

Ducati Multistrada 1200

01.11.2012

BMW HP4

15.10.2012

Honda NC700X

23.03.2012

2012 KTM 450 Rally

09.02.2012

BMW Trio

26.01.2012

Husqvarna Nuda

13.01.2012

Kawasaki ZZR 1400

07.12.2011

Honda CBR Fireblade

15.11.2011

Suzuki V-Strom

21.09.2011

Honda VFR800X Crossrunner

27.07.2011

Harley Davidson XR1200X

23.06.2011

Suzuki GSX-R 600

17.05.2011

BMW K 1600 Tekst sa video prilogom!

21.04.2011

Yamaha FZ8 i Super Tenere

17.03.2011

Kawasaki Z1000SX Tekst sa video prilogom!

07.02.2011

BMW Concept C Tekst sa video prilogom!

18.01.2011

Peugeot Tweet 50

21.12.2010

Kawasaki ZX-10R

22.11.2010

Piaggio Beverly 300

21.10.2010

Yamaha X Max 250 Tekst sa video prilogom!

20.09.2010

Sprint Daytona

19.08.2010

BMW F 800 GS

02.08.2010

BMW F 800 R Tekst sa video prilogom!

29.06.2010

Pirelli Vrele Gume Scooter Show 2010 Tekst sa video prilogom!

06.05.2010

Aprilia SR 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Derbi Boulevard 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Gilera Runner 50 SP Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Speedfight 3 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot V-Clic 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Vivacity 3 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Typhoon TPH 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Zip 50 2T Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Eagle Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Exactly Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Hawk Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Fiddle II 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM JetSportX 50 SR Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Symphony 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Vespa S 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Yamaha Aerox 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

KTM 990 Adventure

23.02.2010

Ducati Multistrada 1200

12.01.2010

BMW Concept 6 Tekst sa video prilogom!

15.12.2009

Honda VFR 1200F

12.11.2009

Aprilia RSV4

21.09.2009

BMW F800R

09.07.2009

Yamaha YZF-R1

21.04.2009

BMW S 1000 RR

26.03.2009

Suzuki GSX-R1000 K9

18.03.2009

SYM GTS 250i

09.03.2009

Honda CBR 1000 RR Fireblade

12.02.2009

Kawasaki ER-6n

27.01.2009

BMW K 1300 S/R/GT

17.12.2008

EICMA Milano 2008

10.12.2008

Harley-Davidson VRSCF V-Rod Muscle

11.11.2008

Can Am Spyder

30.10.2008

Buell 1125 CR

21.10.2008

KTM 690 Duke 2008

08.09.2008

Aprilia SMV 750 Dorsoduro

24.06.2008

Buell 1125R

04.06.2008

Kawasaki Ninja ZX-10R 2008

24.04.2008

Ducati Monster 696

11.03.2008

SYM Orbit 125

26.02.2008

KTM RC8 1190

19.02.2008

Red Bull Knock Out

04.02.2008

BMW HP2 Sport

25.01.2008

Can-Am Spyder Roadster

16.01.2008

KTM 990 Super Duke

28.12.2007

Paris Moto Bike Show 2007

16.11.2007

Kawasaki KX 250F/450F

25.10.2007

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

15.10.2007

Honda CBR 600 RR

28.09.2007

BMW F 800 S

01.09.2007

Chris Pfeiffer Show

01.08.2007

Night of the jumps

12.06.2007

Beograd 2007

14.04.2007

Kawasaki ZX-6R

01.03.2007

Ducati SB 1098

08.02.2007

KTM 690 Supermoto

02.02.2007

Yamaha YFM 350 R Raptor

11.01.2007

Kawasaki Z 750

30.11.2006

Piaggio MP3

02.11.2006

Ducati Desmosedici RR

06.10.2006

Aprilia Scarabeo 500

24.08.2006

BMW HP2

27.07.2006

Yamaha X-Max 250

21.07.2006

Aprilia RXV 450

06.07.2006

KTM 990 Adventure ABS & Adventure S

08.06.2006

Peugeot Geopolis i Satelis

18.05.2006

NS Moto Show

12.05.2006

Triumph Daytona 675

10.04.2006

Yamaha YZF R6

27.02.2006

Kawasaki ZX-10 R Ninja

16.02.2006

Ducati Hypermotard 1000

27.01.2006

Yamaha FZ-1 i Fazer 1000

10.01.2006

Aprilia Tuono 1000 R

08.12.2005

Kawasaki ER-6n

03.11.2005

Paris 2005

24.10.2005

Aprilia SportCity 200

05.10.2005

KTM 950 Supermoto

09.09.2005

Derbi GP-1

04.08.2005

Kawasaki Z 750S

02.07.2005

Kawasaki KX 250R

21.06.2005

Suzuki GSX-R 1000

30.05.2005

Peugeot skuteri

19.04.2005

MV Augusta F4 1000

21.03.2005

MZ 1000 SF

21.02.2005

KTM 990 Super Duke

10.02.2005

Ducati 999

27.01.2005

Ducati Monster S2R

14.01.2005

Honda FMX 650

29.12.2004

Yamaha MT-01

22.12.2004

Kawasaki Ninja ZX-6R

19.11.2004

Aprilia Pegaso 650 Strada

3.12.2004

Intermot 2004

21.10.2004

Gilera Nexus 500ie

22.09.2004

BENELLI TNT

12.08.2004

KAWASAKI Z 750

26.08.2004

BUELL Lightning XB 9S

9.07.2004

HONDA CBR 1000 RR Fireblade

28.07.2004

YAMAHA Majesty 400

8.06.2004

SUZUKI GSX-R 750

11.05.2004

HONDA skuteri

7.04.2004

HONDA CBR 600 RR

7.03.2004

YAMAHA WR 450F 2-Track

6.02.2004

YAMAHA TZR 50

7.01.2004

KAWASAKI ZX-10R

5.12.2003

SALON PARIZ 2003.

7.11.2003

YAMAHA FZ6 Fazer i FZ6

6.10.2003

HARLEY-DAVIDSON - 100 GODINA

29.08.2003

YAMAHA YZ 250 F i WR 450 F

29.07.2003

DUCATI 999, 999 S i 999 R

28.06.2003

SUZUKI GSX-R 1000

4.05.2003

HONDA CBR 600 RR

5.04.2003

KAWASAKI ZX-6 RR

6.03.2003

DVOCILINDARSKI MOTORI

19.02.2003

KTM 950 Duke Prototyp

16.12.2002

BMW F 650 CS

13.10.2002

KTM 450 EXC Racing

30.09.2002

bla
29.6.2010 01:28
2
2

Extra je ovaj motor, na trzistu moze da se uzme odlicna polovna Yamaha R1 i za 4-5 hiljada evra, al sta sve to vredi kad kod nas nema gde da se vozi motor! Gledam ove budale , preticu u sred raskrsnice, voze ko kreteni, posle se cudimo sto leti svaki drugi dan pogine 2-3 motorista.

slobodan
29.6.2010 18:05
1
1

U pravu si bla...ne moraju se praviti nove staze..ali se neki postojeci motodromi kao sto su Batajnica, Vrsac, Kraljevo dovesti u neko normalno stanje, i uciniti dostupnim svima...da bi se imao gde adrenalin isprazniti...

djoks
29.6.2010 18:24
0
2

motor je ok, cena je paprena a oprema, ukoliko je serijska, je mozda i malo previse za namenu motora. ali stajling (video uzivo, sedeo, opipao) je nesto u cemu bmw sa ovom masinom pomalo zaostaje za japanskom konkurencijom. sada se ovaj tip motora dizajnira tako da se vidi da je napravljen da bude bez oklopa a ne tako da izgleda da je oklop malopre skinut. pogledajte novi kavasaki z1000, yamahu fz8, kavasaki er6n i biti ce vam jasno o cemu pricam. i vrapcima je jasno da je morala da se podvuce jasna razlika izmedju ovog i savrseno dizajniranog K1300R (za bezmalo 6.000E vise, bez opreme) ali ipak je na kraju F800R premalo (po mom misljenju, u stajlingu) u odnosu na cenu. kad smo vec kod cene, ona je na bmw-ovom sajtu u nemackoj 8,200E a ne 8,900.

Miljan Terzic
01.7.2010 15:10
0
0

Djoks, u pravu ste za cenu u Nemackoj. F 800 R kod nas kosta 8 900.

Aleksandar
02.7.2010 21:55
0
0

Miljane,
u textu si napisao da si visok preko 190 cm. Ja sam visok oko 195 cm i planiram da kupim F 800 R, pa me zanima na koju visinu si podesio sedište. Bojim se da bih sa svojom visinom "progutao" motor i da bih izgledao smešno. Inače na prvoj fotografiji sve izgleda OK.

Miljan Terzic
05.7.2010 10:42
1
0

Što se podešavanja tiče, sedište je standardno (mislim da je 800 milimetara). Ja sam tu negde oko 193 i nije mi se činilo da sam "prevelik" za ovaj model. Moje mišljenje je da "naked" kategorija vise odgovara visokim ljudima (više nego R), a ako bi se posmatrao izgled, u poslednjem broju magazina Vrele Gume, objavljen je test F 800 GS-a koji, bar što se veličine tiče, (skoro) savršeno odgovara. Dakle, mišljenja sam da F 800 R slobodno mogu da voze i visoki, a jedan moj prijatelj koji iza sebe ima veoma velik broj kilometara i novih motocikala mi je jednom na slično pitanje rekao da svako treba da vozi ono što mu srcu drago...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: