MotoGP

Monster Energy Grand Prix de France

Spartanac kralj Le Mana

Horhe Lorenco ulazi u pobednički niz, pre dve nedelje triumfovao je na domaćem gran priju u Herezu, a u nedelju po četvrti put u karijeri od kako vozi u najjačoj kraljevskoj klasi odnosi trijumf na stazi Etore Bugati u Le Manu. Ovo je njegova 35 bobeda u Moto GP kategoriji.


Moto GP trka u Le Manu bila je odlična, prepuna akcije i uzbuđenja. Ovog puta izostala je uzbudljiva završnica slična onoj na velikoj nagradi Argentine Twituj ovo!

Popularni Spartanac je prvi vozač u ovoj sezoni koji je uspeo da pobedi dva puta vezano i sada se izjednačio po broju pobeda sa svojim klupskim kolegom Valentinom Rosijem. Ovom pobedom uspeo je da Andreu Dovicioza skine sa druge pozicije u generalnom plasmanu i krene u pohod prema Doktoru koji posle pet izveženih trka ima prednost od 15 bodova.

Kao i obično kako to biva Moto GP-u, trka u Le Manu bila je odlična, prepuna akcije i uzbuđenja. Ovog puta izostala je uzbudljiva završnica slična onoj na velikoj nagradi Argentine. Posle iznenađenja u kvalifikacijama kada je Markez uspeo da preotme pol poziciju starijem zemljaku koji je dominirao svim slobodnim treninzima, očekivao se malo drugačiji rasplet trke. Ipak to su bila samo nadanja. Lorenco je ponovo demonstrirao silu i pokazao da je njegov ritam sa treninga ipak najjači.

Kao što znamo staza u Le Manu je veoma tehnički zahtevna, iziskuje da vozač i motor sjedine dva tela u jednoj duši! Velika nagrada Francuske poznata je i po promenljivim vremenskim uslovima koji se kreću u iz krajnosti u krajnost, od pljuskova do vrlo visoke temperatura asfalta koja doslovno rečeno topi pneumatike.

Trka je trajala 28 krugova, ukupne dužine nešto malo više od 117 kilometara, a pobednik trke uspeo je da izveze ovu dužinu za 43 min 44.143 sek.

Staza u Le Manu je veoma tehnički zahtevna, iziskuje da vozač i motor sjedine dva tela u jednu dušu Twituj ovo!

Tok trke
Tačno u 14h formiran je startni grid, sve je spremno za start pet trke ovogodišnjeg šampionata, oko staze i na tribinama Etore Bugatti kompleksa ima više od 60 hiljada ljubitelja najbržeg motociklističkog takmičenja na svetu.

Svetla se gase i svi kreću u lov na teme prve, Danlop krivine, a zatim da se zauzme što bolja pozicija za brzu krivinu broj dva koja se uliva u šikanu koju čine krivine tri i četiri.

Osvajač pol pozicije i branilac titule Mark Markez loše startuje, ali pokušava da zadrži prvo mesto, to mu ne polazi za rukom jer sa njegove unutrašnje strane prolaze Lorenco i Janone koji vode žestok duel i pri brzini od oko 250 km/h počinju sa guranjem. Janone opravda svoj nadimak po ko zna koji put, “Manijak” udara u Lorencov ZYR M1, ali obojica ostaju na motociklima.

Trenutni lider u šampionatu po običaju obazrivo startuje, Doktor se lagano ubacuje među prvih pet i popravlja svoju poziciju za dva mesta. Kolona vodećih je formirana i predvodi je Lorenco, pratega ova Ducati motocikla u poretku Doviciozo, Janone, za njima su Markez i Rosi.

Drugi, treći i četvrti krugovi bili su prepuni dinamičnih dešavanja na stazi. Praksa da trku u Le Manu najmanje vozača uspe da završi, privi je potvrdio Štefan Bradl u drugom krugu kada je doživeo pad u šestoj krivini, za njim trku napušta Aleks Espargaro zbog kvara na svom Suzukiu GSX RR. Njima se priključio i Dani Pedrosa padom u krivini četiri, ipak Pedrosa uspeva da podigne svoj motocikl i da nastavi trku.

     
 

Za dramu su se pobrinuli Markez i Janone. Njihovu borbu za četvrto mesto možemo opisati kao jedan od najboljih duela u kraljevskoj klasi ikad, za nepuna dva kruga smenuli su se preko deset puta na četvtoj poziciji Twituj ovo!

Nastavak trke obeležio je neverovatan manevar obilaženja od strane velikog Doktora na gotovo nemogućem mestu u krivini trinaest, žrtva ovog majstorskog poteza bio je niko drugi nego njegov naslednik, mladi Markez. Od tog trenutka kreće lov na prvoplasiranog Lorenca od strane tri Italijana, dvojice Dukatista i njegovog timskog druga.

Sve se dalje odvijalo u korist Španca, staza koju obožava, pozicija na kojoj on zadaje tempo ostalima, a poznat je po tome da je to za njega idealna sitacija. Narednih deset krugova obećavali su da ćemo imati paklenu završnicu, ali Lorenco pojačava tempo koji Dukatijevi vozači ne mogu da isprate, ubrzo ih prestiže i druga Yamaha na kojoj je Rosi, koji pokušava da istopi razliku 1.9 sek između sebe i vodećeg. Ipak to mu ne polazi za rukom.

Ipak u finišu trke nismo ostali bez uzbuđenja koja mogu da izazovu srčani udar. Za dramu su se pobrinuli stari znanci iz Moto 2 kategorije, Markez i Janone. Njihovu borbu za četvrto mesto možemo opisati kao jedan od najboljih duela u kraljevskoj klasi ikad, za nepuna dva kruga smenuli su se preko deset puta na četvtoj poziciji.

Bredli Smit koji je i sam učestvovao na početku u ovom malom ratu, povukao se i posmatrao da li će biti nešto od one narodne “dok se dvojica svađaju, treći profitira”.

Veliku nagradu Francuske nisu uspeli da završe čak sedmorica vozača, među kojima se nalazi i sjajni Kal Kračlov, njegovo odustajanje dogodilo se u sedmom krugu kada je doživeo pad.

Rezultati trke “Monster Energy Grand Prix de France”

1. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 43m 44.143s
2. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 43m 47.963s
3. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 43m 56.523s
4. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 44m 4.033s
5. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 44m 4.380s
6. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 44m 5.288s
7. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 44m 19.636s
8. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici GP14.2) 44m 23.744s
9. Maverick Viñales ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 44m 25.714s
10. Danilo Petrucci ITA Pramac Racing (Desmosedici GP14.1) 44m 26.932s
11. Nicky Hayden USA Aspar MotoGP Team (RC213V-RS) 44m 37.779s
12. Loris Baz FRA Athina Forward Racing (Forward Yamaha)* 44m 44.760s
13. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 44m 48.415s
14. Eugene Laverty IRL Aspar MotoGP Team (RC213V-RS)* 44m 49.402s
15. Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 44m 49.658s
16. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 45m 5.050s
17. Alex De Angelis RSM Octo IodaRacing (ART) 45m 5.806s
18. Marco Melandri ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) +1 lap
Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RC213V-RS)* DNF
Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RC213V-RS) DNF
Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda (RC213V) DNF
Scott Redding GBR Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) DNF
Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) DNF
Aleix Espargaro ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) DNF
Stefan Bradl GER Athina Forward Racing (Forward Yamaha) DNF

Za 14 dana vozi šesta trka u kalendaru na stazi Muđelo u Italiji. Trka za koju su karte praktično prodate godinu dana unapred. Rosijeva “horda” navijača najbrojnija je na ovoj stazi, a on dolazi gladan trijumfa kod kuće Twituj ovo!

Rezime
Za nama je još jedna trka, paraktično prošla je četvrtina sezone. Karte su ponovo izmešane i u ovom trenutku imamo pet pretendenata za osvajanje šampionske titule. Protekla nedelja bila je veliki dan za Yamaha tim i njihove vozače. Dvostruka pobeda, četiri pobede njihovih pilota od ukupno pet izveženih trka, ubedljivo vodstvo u kokurenciji timova i proizvođača motocikala.

Za 14 dana vozi šesta trka u kalendaru na stazi Muđelo u Italiji. Trka za koju su karte praktično prodate godinu dana unapred. Rosijeva “horda” navijača najbrojnija je na ovoj stazi. Očekuje se neverovatna atmosfera jer Rosi dolazi kao lider šampionata na svoju omiljenu stazu, na kojoj je u periodu od 2002 do 2008 godine triumfovao sedam puta za redom. On je galadan novog trijumfa, a i forme je “ona stara”.

Da li će uspeti da obraduje žutu armiju navijača koja će doći da pruži podršku svojoj Moto GP ikoni, pitanje koje će ostati otvoreno sve do 31 maja?

Na veliku motociklističku nagradu Italije dolaze još četiri vozača pored Valentina Rosija sa pretenzijama na pobedu. Njegov prvi pratilac, izuzetno raspoloženi Lorenco, kome je ovo takođe jedna od omiljenih staza na kojoj je dosad triumfovao tri puta. Tu su i oba Ducati-jeva vozača kojima je ovo takođe domaća trka i još jedna prilika da dovedu Ducati pred domaćom publikom do najvišeg stepenika pobedničkog postolja.

Suša za Dukati traje od 2010 godine, kada je Kejsi Stoner na velikoj nagradi Australije poslednji put doneo pobedu timu iz oblasti Borgo Panigale.

Naravno čovek na koga moramo obavezno računati i koji će sigurno dati više od sto posto sebe za pobedu u Italiji, Mark Markez.

Generalni plasman vozača

1. Valentino Rossi Movistar Yamaha MotoGP 102
2. Jorge Lorenzo Movistar Yamaha MotoGP 87
3. Andrea Dovizioso Ducati Team 83
4. Marc Marquez Repsol Honda Team 69
5. Andrea Iannone Ducati Team 61
6. Cal Crutchlow LCR Honda 47
7. Bradley Smith Monster Yamaha Tech 3 46
8. Pol Espargaro Monster Yamaha Tech 3 35
9. Aleix Espargaro Suzuki MotoGP 31
10. Maverick Vinales Suzuki MotoGP 27
11. Danilo Petrucci Pramac Racing 25
12. Yonni Hernandez Pramac Racing 20
13. Scott Redding Marc VDS Racing Team 13
14. Hector Barbera Avintia Racing 13
15. Dani Pedrosa Repsol Honda Team 10
16. Nicky HaydenAspar 8
17. Loris Baz NGM Forward Racing 6
18. Jack Miller LCR Honda 6
19. Hiroshi Aoyama Repsol Honda Team 5
20. Alvaro Bautista Aprilia Racing 3
21. Eugene Laverty Aspar 2
22. Stefan Bradl NGM Forward Racing 1
23. Alex de Angelis Octo IodaRacing Team 0
24.Marco Melandri Aprilia Racing 0
25. Mike Di Meglio Avintia Racing 0
26. Karel Abraham Cardion AB Motoracing 0

Branko Avramović
2764
Postavljeno: 18.05.2015

Arhiva: MotoGP

Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 19.10.2015

Pramac Australian Motorcycle Grand Prix

Svako ko je ustao u nedelju u sedam časova po našem vremenu, da bi ispratio Veliku nagradu Australije, sigurno nije zažalio što je prisustvovao takvom spektaklu


Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 06.08.2015

Pregled prve polovine sezone

Posle završene trke za Veliku nagradu Nemačke na Zahsenringu, koja je vožena 12. jula, MotoGP piloti i njihovi timovi su otišli na zasluženi odmor od četiri nedelje


Rubrika: MotoGP
Postavljeno: 13.07.2015

GoPro Motorrad, Grand Prix Deutschland-Sachsenring

Pobednik trke za veliku nagradu Nemačke koja je vožena na Saksonringu je vozač koji je važio za najvećeg favorita, a to je Mark Markez


Motul TT Assen, Dutch GP 2015

29.06.2015

Grand Prix Monster Energy de Catalunya

18.06.2015

Gran Premio d’ Italia TIM- Autodromo del Mugello

02.06.2015

Monster Energy Grand Prix de France

18.05.2015

Gran Premio bwin de España

03.05.2015

GP Red Bull de la República Argentina

20.04.2015

Red Bull Grand Prix of The Americas

13.04.2015

Quatar 2015

30.03.2015

Nema leka protiv "Doktora"!

06.10.2008

Penicilin od "Doktora"

30.08.2008

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: