Uporedni test

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

Gradske ulice nisu samo za malene štediše

Za mlade duhom

Ako je suditi po „rekla-kazala“ da se dečaci i odrasli muškarci razlikuju po ceni i veličini svojih igračaka, onda smo sa Mini Cooper S Coupeom i Twingom Gordini blizu potvrde da je to istina

Dugo godina unazad, u redakcijskoj test floti nisu bila istovremeno dva tako slična a istovremeno i različita modela.

Skuplji, snažniji, prestižniji a manji Mini Cooper S Coupe sa jedne strane, te posebna edicija novog Twinga pod legendarnom oznakom Gordini sa druge strane, obraćaju se klijeneteli koja zna šta hoće, ali su im dubine džepova različite. Eto prilike da ih bolje upoznamo i donekle uporedimo ono što nude!

Mini Cooper S Coupe ničim izazvan, samom svojom pojavom je sposoban da uskomeša krv u žilama. Dovoljno je na prvom upoznavanju osmotriti samo njegovu bočnu siluetu i agresivan prednji deo, pa da sitni „leptirići“ zaigraju svoj ples po stomaku. Faza ispitivanja donosi još više utisaka. Ortodoksni kupe dvosed, luksuzan i bogat enterijer, vrhunski materijali i tradicionalan šmek Minike. Široka i masivna vrata dominiraju, lak ulazak na vozačku poziciju i prvi dodir preko dugmeta start/stop usijavaju atmosferu! Rezak zvuk motora, daje jasno na znanje da se ispod haube krije nešto vrlo moćno.

     
 

upravljivost,
motor,
imidž

ponašanje na uzdužnim neravninama,
preglednost,
udobnost

Četvorocilindarski benzinac, sa relativno skromnih 1,6 litara zapremine ali zato raskošnih 184 KS. Uzimajući u obzir tip karoserije, njenu aerodinamičnost i težinu od svega 1.165 kilograma, već je sasvim evidentno da performanse mogu biti vrlo inspirativne i da zabava sa njim tek predstoji.

Sa stanovišta sportskih navika, apsolutno vredi pohvaliti veliki pokazivač broja obrtaja motora koji se tradicionalno nalazi tamo gde mu je i mesto kod sportskog automobila - iznad volana. Pri polasku, smesta pažnju osim na obrtomer, usmeravam na raspored pedala, menjač i poziciju za upravljačem. Pedale su približene u meri da omogućavaju izvođenje svih vozačkih trikova tipa „prsti-peta“. Kvačilo je lagano, a kočnica odmerena, efikasna kada treba i pravilno dozirana. Sedišta su relativno tesna i tvrda, sa naznačenim bočnim ojačanjima koja su vredna pohvale pošto telo odlično drže u krivinama. Ostali detalji centralne konzole, prekidači i komandna tabla su već viđeni i po rasporedu i po stilu kod ranijih modela Minija, te ih je besmisleno komentarisati.

Kao i kod svih sličnih životnih euforičnih situacija, pokušavam da preskočim primedbu da je udobnost amortizera svedena na nužni minimum, kao i hučanje vazduha koje se stvara oko kabine pri brzinama višim od 120 km/h. Očigledno, a evo nam i primera, sportsko-limuzinski kompromis suštinski ne postoji. Sportska vožnja mora malo i da boli! Sve aspiracije koje ga vuku trkačkoj stazi, potvrđuje i upravljivost koja je direktna, precizna sa izuzetnom količinom povratnih informacija koje volan prenosi vozaču.

     
 

Zahvaljujući izuzetno nepovoljnom rasporedu težine, predupravljanje pri agresivnijim vožnjama bi na ovom modelu bila uobičajena praksa, međutim ovakvo ponašanje je sprečeno spojlerom koji aerodinamičkim pritiskom prikiva zadnji deo za podlogu. On se automatski aktivira pri brzini od 80 km/h uz jasnu zvučnu poruku vozaču da je prisutan.

Najveću zamerku upućujem na ponašanje pri vožnji kroz uzdužne neravnine! Veoma je „povodljiv“ kretanjima neravnina, a tada zahteva veliki nivo aktivnosti vozača i ozbiljne korekcije upravljačem. Suštinski, na ovom mestu upozoravamo! Mini Cooper S Coupe, nije automobil za početnike i zahteva bar prosečno poznavanje tehnike sportske vožnje!

Kako smo i očekivali, motor ispunjava sve zadatke sa lakoćom i potpunom samouverenošću. Za svega 7,0 sekundi stiže do stotke, a maksimalna brzina mu je prema katalogu 230 km/h.

Suštinski, Mini Cooper S Coupe nije automobil koji ćete poželeti za svaki dan. Ovo je prefinjena mašina, koju izvozite iz garaže kada vaše telo poželi dobru zabavu i adrenalin u krvi. Iracionalno tada može postati racionalno! Jednom se živi. Ko može, treba sebi i da priušti jer 24.200 evra koliko košta bazna verzija nije nedostižan novac!

Mini Cooper S Coupe

Motor
Tip/broj cilindara turbo-benzinski, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1598
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/multipoint
maks. snaga [kW/KS/o/min] 135/184/5000
obrtni moment [Nm/o/min] 240/ 1600 - 5000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata kupe/2/2
D x Š x V [mm] 3734x1683x1384
međuosovinski razmak [mm] 2467
masa vozila/nosivost [kg] 1165/430
zapremina prtljažnika [l] 280
Ogibljenje
napred dvostruka poprečna ramena, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 205/45 R17
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 7,0
maksimalna brzina [km/h] 230
prosečna potrošnja [l/100 km] 7,2
emisija CO2 [g/km] 136
Cena (sa PDV-om) € od 24.200
Cena testiranog vozila (sa PDV-om) € 32.117

Sa druge strane našeg poređenje „igračaka“ za odrasle dečake, našao se novi Twingo u svojoj eksluzivnoj Gordini opremi i trenutno najsnažnijim benzinskim agregatom zapremine 1,149 l, koji raspolaže sa 75 kW ili u „naše“ brojke prevedeno, sa ravno 100 konjskih snaga.

U odnosu na Mini Cooper S Coupe, Twingo Gordini se obratio mnogo široj populaciji, koja na određen način u svojoj vozačkoj kulturi i navikama nosi prefiks „sportski“. Naravno, šira populacija kojoj gravitira, ne znači samo da je tajna uspeha u nižoj ceni vozila već i čitavom spletu ponude, a pre svega onoga što se može označiti kao svakodnevna upotrebljivost.

Prvi susret sa njime ne oduzima dah ali budi znatiželju. Interesantna karoserija, spušten profil, veliki aluminijumski tamni točkovi i atraktivna plava boja, čine da bude itekako zapažen na ulici.

Unutrašnjost je izrađena u skladu sa aktuelnim Renaultovim principima, jednostavna, kvalitetna, prostrana i funkcionalna. Dodatan šarm donose aluminijumske pedale, sportska sedišta i metalna kugla menjača sa Gordini znakom, koja u zimskim prvim minutama vožnje može biti neprijatno hladna na dodir.

Centralna konzola je u odnosu na ostale modele, kod opcije Gordini obogaćena korisnim kružnim pokazivačem broja obrtaja koji se nalazi iza upravljača.

     
 

dizajn,
komfor,
performanse,
agregat,
preglednost,
cena

udobnost,
upravljivost,
izolacija kabine

Komandna tabla je prihvatljivo pregledna, sa jasno uočljivim najbitnijim informacijama. Za razliku od Minija Cooper S, motor Twinga startuje sa manje pompe i brutalnosti da bi stotku uhvatio za manje od 10 sekundi, uz maksimalnu brzinu koju fabrika deklarise 189 km/h. Nije posebno izolovan, rado se odaziva na papučicu gasa i karoseriju tešku svega 980 kilograma, izbacuje kao iz katapulta u prve dve brzine. Doduše, nagli start zahteva umeće vozača da smanji proklizavanje prednjih točkova, čija trakcija nije na nivou raspoložive snage agregata. Nešto teži prednji deo bi prijao startnom ubrzanju ali bi tu prednost izgubio pri ulasku u krivinu. U celokupnom naletu snage i lakog ubrzanja, nedostaje malo akustične brutalnosti. Doživljaj bi bio potpun kada bi utišani zvuk izduvne grane bio glasniji kako dolikuje uličnom trkaču.

Twingo se ulicama kreće opušteno i izvanredno je pregledan. Situacija na putu je kao na dlanu sa svih strana pa čak i preglednost prema nazad.

Sedišta su diskretno pojačanih bokova kako sedalnog tako i lumbalnog dela. U odnosu na ambicije i mogućnosti vozila i vozača, sasvim su adekvatna dinamičnoj vožnji. Poziciju za upravljačem sam pronašao veoma brzo, uz subjektivan osećaj da sa neopisivom lakoćom gospodarim i dušom i telom novog Twinga Gordini.

     
 

Ogibljenje je nešto tvrđe i neudobnije od ostalih verzija Twinga, ali je u suštini daleko od sportski neudobnog ali isto toliko daleko i od sportskog!

Upravljivost je dobra ali nije za odličnu ocenu. Pojačani servo uređaj upravljača je oduzeo deo vozačkih radosti što se tiče preciznosti upravljanja, ali još više po povratnim informacijama, koje su gotovo potpuno eliminisane.

Kočnice su izvanredne, čak za nijansu agresivnije od očekivanog, što nalaže oprez pri naglim kočenjima na mokroj podlozi, kako bi se izbeglo moguće proklizavanje ispred krivine!

Na kraju kada sumiram sve utiske, bez dvoumljenja priznajem da me je Twingo Gordini GT TCE 100 iznenadio! Prijatno pre svega i to svojom racionalnošću!

Interesantan, upotrebljiv svakodnevni automobil, koji svom vlasniku ostavlja mogućnost da oseti čari sportske vožnje, i to kada poželi vozač a ne kako zahteva automobil.

Za tako nešto ne treba čak ni zavući ruku duboko u džep jer Renault Twingo Gordini GT TCE 100 košta 11.390 evra, što je sasvim mala cena za užitak koji pruža.

Renault Twingo Gordini GT TCE 100

Motor
Tip/broj cilindara turbo-benzinski, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1149
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/multipoint
maks. snaga [kW/KS/o/min] 75/100/5500
obrtni moment [Nm/o/min] 143/ 3000
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata hečbek/5/3
D x Š x V [mm] 3607x1688x1460
međuosovinski razmak [mm] 2368
masa vozila/nosivost [kg] 950/340
zapremina prtljažnika [l] 230
Ogibljenje
napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi torziona osovina, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 185/55 R15
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/5
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 9,8
maksimalna brzina [km/h] 189
prosečna potrošnja [l/100 km] 5,9
emisija CO2 [g/km] 132
Cena testiranog vozila (sa PDV-om) € 11.390

Tekst: Tibor Pinter
Foto: Saša Nikolić
7038
Postavljeno: 25.05.2012

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Dejan L
25.5.2012 09:47
11
11

@ Tibor Pinter
Svaka čast na čitoj objektivnosti i na nepristrasnosti. Ovaj tekst mi se dopada i smem da kažem da je najrealniji koji sam pročitao ikada! Ne volim Reno, da se razumemo, ali Mini još manje, jer je tvrd, bučan i nervozan. Mislim da od Minija danas ima mnogo boljih modela. Recimo DS3, Audi A1, MiTo... Svi su i komforniji i udobniji i praktičniji od Minija. A najveća razlika je u zvučnoj izolaciji, Mini kao da je nema! Posle vožnje Minija sam se osećao kao da me neko tukao. Morao sam da se mrštim i krivim lice koliko je, izraziću se smešno, prdeo! A tek onaj zidni sat na kontrolnoj tabli, fuj, bljak!

Milan Dukic (dumi)
25.5.2012 16:29
15
0

Volim mini i postujem ga u svakom smislu, ali ovaj mini kupe ja klasicna glupost! Pitam se cemu li sluzi? da se provozam do ducana ili nekog kafica... ma daj ljudi! Pa kupicu Toyotu GT 86 ili ti bratski Subaru pa mogu i na put snjima.

Bojan
25.5.2012 19:51
14
4

Mini je nesumnjivo, brzi, stabilniji, prefinjeniji, atraktivniji... Cena Twinga je 3 puta niza od cene Minija, Twingo nije 3 puta losiji, prema tome, pobednik testa je Twingo koji je zasluzio respekt s obzirom na jako skromnu zapreminu.
Oba automobila su za mlade, ali ne i za pocetnike nego za iskusne vozace koji jos nisu oformili porodicu, i upotrebna i putna vrednost im nisu vazna stavka, a mogu da priuste sebi ovakvu igacku, pa makar i uz pomoc roditelja. Twingo moze biti dobar izbor i kao drugi, licni automobil.

igi
26.5.2012 00:14
18
1

Minika?! Kakav bljutav naziv... Dobar je mali, ali mogu samo da ga poštujem pošto mi se coupe ne svidja, za razliku od "običnog" Minija.
Twingo je prijatno iznenađenje, pogotovu za tu cenu.

Milan
27.5.2012 10:22
9
4

Trebali su da uporede klasicni MINI sa Twingom,a ne coupe verziju.

Pavke
28.5.2012 14:04
6
1

Sve cestitke na ovom testu! Odlicna ideja i interesantna realizacija. Dva potpuno razlicita automobila sa istim duhovnim indentitetom.
Jedan za ljubitelje sportske masine tankog novcanika, drugi za iste takve samo sa debljim budjelarom!

Duda xxl
29.5.2012 13:09
5
1

Mastam o Miniju. Ipak Clio je realnost...

borlov
29.5.2012 16:59
2
3

Kao prvo mini i twingo nemogu nikako da se uporede,prije bi tu odgovarao clio.Ne po velicini nego po voznim sposobnostima,mada je mini neprikosnoven.Ali recimo kao jeftinija alternativa.Mozemo da kritikujemo mini koliko god hocemo zbog cene,ali on i dalje nalazi svoje kupce a tako ce biti i ubuduce!

borlov
29.5.2012 17:10
2
10

Nevolim Renault,iz razloga sto mi je na Renault 19 sa 85000 km otisao motor,nesto slicno mi se desilo i sa Fiatom sa nesto vise km.Neki ce mozda reci,pa neznas da vozis brate!haha.Pa zasto mi se isto nije desilo sa Hondom,Toyotom,Mazdom,Nissan-om,Audijem,VW-om.Jos nesto koliko ce Renault jos smisliti tih pod brendova.Imaju Sport odelenje,pa Gordini,pa mozda jos ozive Alpine.Isti slucaj sa Fiatom.Oni su jos sve strpali u jedan auto.Fiat 500 Abarth tributo Ferarri.Pa sta je sad ili je Fiat ili je Abarth ili Ferarri ?

@ Borlov
30.5.2012 18:54
5
0

Tvoj komentar postujem samo ako si kupio novi renault 19. Predpostavljam da je bio u garanciji. Ako si kupio od "prvog" vlasnika, ne mozes znati kako ga je vozio. Do skoro je bila u oglasima mercedes s klasa 2008 god. kojoj je otisao motor u garanciji sa manje od 100k km. Da li je mercedes los auto?

Bojan
30.5.2012 21:24
4
2

@ borlov
Nema to veze sto je u pitanju Reno ili Fiat, Reno i Nisan koriste iste motore, tako da je verovatno neki drugi faktor uticao na skracivanje veka trajanja. Ja sam mehanicar, radim i po neku generalnu, najcesci uzrok prevermene generalke je pregrevanje motora, lose ulje (falsifikovano) ili pogresno ulje, los filter ulja, otkazivanje pumpe za ulje ili ugradnja nekvalitetnih delova prilokom vrsenja generalke. Sa Fiatom imam odlicno iskustvo, JTD motori ladno prelaze i po 600.000km, Renoov vek trajanja je minimum 250.000, mada moze i do 400.000, ako dolivanje ulja nije velika glavobolja. Svi Francuzi, posebno dizelasi, imaju vrhunski kvalitet motora. Opelovi dizelasi su se najlosije pokazali i oni crkavaju na 200.000, a vrlo je moguce i ranije, dok su benzinci ok. Odgovorno tvrdim da nemacki dizel motori nisu na nivou francuskih, benzinci su neznatno bolji, izuzev BMW-a koji je vrhunski u svakom pogledu, ali i jako skup za odrzavanje.

borlov
01.6.2012 15:21
2
0

@ Bojan,slozio bih se sa tobom o vecini sto si napisao,sem nekih sitnica.A to je da je Renault 19 proizveden kada nisu jos bili u alijansi sa nissan-om.A koliko mi je poznato da oba brenda uglavnom koriste Renault dizel i nissan benzince.Imao sam i Nissan Sunny 2.0 16v,koji sam kupio polovan sa 144000 km,i presao preko 100000km u kojima ga nisam mazio i pazio,sem manjih servisa promene ulja i filtera,na koje sam vise kasnio nego redovno obavljao.Jeini kvarovi su bili katalizator i pred prodaju Einspritz zbog loseg kvaliteta naseg goriva.Hteo bih da dodam da pored Opela i Ford ima lose dizel motore,bar oni nesto stariji modeli.A da i toliko hvaljeni VW ima lose benzinske motore bar oni manje zapremine od 1,2 do 1,6 litara.Kojima pucaju kaisevi,posle cega su ti motori vise neupotrebivi.Pa do zaledjivanja i pucanja bloka motora.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: