Intervju

Mikko Hirvonen

Lojalnost

Stariji Finac iz BP Ford Abu Dhabi World Rally Teama, Mikko Hirvonen, zaista voli "plavi oval", što dokazuje požrtvovanim vožnjama u reliju, ali i kolekcijom automobila marke Ford u svojoj garaži...


Smatram da nekih velikih promena u ovogodišnjem šampionatu neće biti. Sebastien će voditi, a mi ćemo pokušavati da ga dostignemo. Nadam se da ćemo biti uspešni, kao Jari-Matti na prošlom reliju na Novom Zelandu

Mikko Hirvonen, dvostuki vicešampion u sezonama 2008. i 2009. FIA Svetskog reli šampionata, rođen je 31. jula 1980. U WRC takmičenjima debitovao je 2002. na, za njega domaćem reliju, u Finskoj, ali je pažnju privukao naredne godine, kada je kao jedan od najmlađih debitanata, vozio punu sezonu kao treći vozač u fabričkoj ekipi Ford. Potom je 2004. prešao u Subaru, da bi se 2005. takmičio sa dve godine starim automobilom Ford Focus WRC, jednog privatnog tima i postigao zapažene rezultate. Godine 2006. angažovao ga je Malcolm Wilson i od tada se nalazi u ekipi Ford...

Iako znam i za mnogo duža partnerstva između vozača i proizvođača u WRC-u, ova lojalnost Hirvonena prema Fordu je sasvim iskrena. Naime, stariji Finac u ekipi, jer tu je i nešto mlađi, Jari-Matti Latvala, čak i kada ga Ford nije želeo u svom fabričkom timu, ostao je privržen ovoj marci i strpljivo čekao poziv. A kada ga je dobio, on je učinio i čini sve da poverenje opravda. Miran, tih i pomalo povučen mladić, sa velikim talentom i iskustvom od 101 nastupa u najelitnijem reli takmičenju, dve godine nakon razgovora na Sardiniji, ponovo ima šta da kaže, i to uoči relija u Portugalu...

Jarno Lehtinen je osoba sa kojom provodi najviše vremena

VG: Prošle godine izgubli ste šampionsku titulu sa samo poenom razlike... Na poslednjem reliju sezone u Velsu, poslednjeg dana, imali ste problem sa poklopcem motora koji Vas je omeo da se ravnopravno borite protiv Sebastiena Loeba. Šta ste pomislili u tom trenutku?
Hirvonen:
Jednostavno, nisam imao sreće... Mada, iskreno, nisam siguran ni da bih uspeo da nadmašim Sebastiena, ali sam bio spreman da to pokušam. Međutim, jedan od osigurača sa poklopca motora se polomio prilikom doskoka, a nekoliko trenutaka kasnije, slomila se i šarka... I onda se poklopac otvorio i udario u vetrobran, a kako ga je druga šarka i dalje držala, nisam mogao da vidim kuda vozim, pa sam morao da se zaustavim i zbog toga sam izgubio dosta vremena. Bio sam veoma frustriran, jer tako malo mi je nedostajalo da osvojim titulu, ali šta mogu! To je reli... A opet, ipak sam na neki način zadovoljan, jer smo se moj suvozač Jarmo Lehtinen i ja, borili do samog kraja jedne veoma zanimljive sezone, u kojoj smo u 12 takmičenja, čak 11 puta stigli do postolja i pri tome, postigli četiri pobede.

VG: Ove sezone čeka Vas isti izazov, da pobedite Loeba?
Hirvonen:
Moja velika želja je da pobedim u WRC-u pre nego što se Sebastien povuče. Međutim, ima sada tu i nekih novih, mladih, vozača koji postaju veliki rivali i njemu, i meni...

Supruga i sinovi pružaju punu podršku

VG: Mislite na drugog Sebastiena ili...
Hirvonen:
Upravo na njega... Ogiera... Sve nas je iznenadila njegova brzina i na prethodnim takmičenjima, ali i ovde u Portugalu. Mislim da je pred njim lepa budućnost. I naravno, uvek još neko može da iznenadi.

VG: Pet relija je iza nas, pa kako ocenujete sezonu 2010. do sada?
Hirvonen:
Pa, mogla je biti i bolja, bar za nas! Dobro smo počeli sa pobedom u Švedskoj, ali onda je i Citroen ušao u formu, pa smo imali i tehničkih problema, pa moja greška u Jordanu, itd. Sve u svemu, moglo je biti i bolje, mada nije tako ni loše!

VG: Uoči ove sezone, najavili ste agresivniji pristup i vožnju, zar ne?
Hirvonen:
Da, ali restriktivna pravila u vezi guma, umnogome sve nas, vozače, sputavaju da budemo agresivniji. Zapravo, mi moramo da budemo taktičniji i sačuvamo gume da izdrže do kraja dana.

VG: Da li ste zadovoljni sadašnjim izgledom WRC vikenda, odnosno, da li bi nešto promenili?
Hirvonen:
Želeo bih da reliji danas budu kao oni iz 80-ih i 90-ih godina prošlog veka, kada se vozilo po četiri ili pet dana. Posebno volim da vozim noću i smatram da je to veliki izazov za takmičare, a veoma je atraktivno i za publiku. Nažalost, ne verujem da ćemo se vratiti tome, pa je najbolje da se ovakav format WRC vikenda, kakav je sada, ne menja. Jedino što bi bilo dobro je da se u takmičenje uključi još proizvođača i još vozača.

VG: Šta mislite o ukidanju WRC kategorije automobila?
Hirvonen:
Mislim da će, bez obzira kako se kategorija automobila sa kojom se takmičimo zove, konkurencija biti velika. Isto tako, siguran sam da će ti novi automobili, u prvo vreme, biti mnogo sporiji od sadašnjih, ali će vremenom dobijati na brzini. Nisam protiv promena ako će one doneti napredak. Ako se zahvaljući uvođenju nove kategorije poveća konkurencija, to će biti sjajno!

VG: Kako Vam se čini kombinovanje podloga, asfalta i makadama, tokom jednog specijalnog ispita?
Hirvonen:
To nije dobro... Nikako! Ne volim specijalne ispite na kojima se vozi 9 kilometara po asfaltu i 10 po makadamu. Lično mi ne smeta ako jedan dan vozimo na jednoj podlozi, pa onda sutra promenimo set-up automobila i vozimo na drugoj. To je OK, ali kombinacija podloga na jednom SI je loša ideja. I ponekad opasna, pogotovo ako sa makadama prelazimo na asfalt, sa već oštećenim pneumaticima.

VG: Šta bi još promenili u pravilima?
Hirvonen:
Onaj deo koji se odnosi na pneumatike. Pirelli svoj posao obavlja zaista dobro, ali bi vozačima trebalo vratiti mogućnost izbora guma. To je suština ovog takmičenja... Zahvaljujući pravilnom izboru pneumatika, možete da pobedite, a pogešnom, izgubite reli.

VG: Kako bi ukratko opisali Vašeg suvozača, Jarma Lehtinena?
Hirvonen:
On je iskren i ambiciozan čovek. I iako u prvi mah deluje previše ozbiljno, ipak, nije takav. Ozbiljan je samo tokom takmičenja, a inače, stalno zbija neke šale.

VG: Da li uspeva da Vas nasmeje?
Hirvonen:
Svakako... Mada me najbolje nasmevaju moji sinovi kada sa suprugom ili sa mnom komentarišu nešto i onda upotrebe pravu reč u pravom trenutku ili pak pogrešnom, a koja, ipak, prevazilazi njihov uzrast. Uopšte, jako volim dečije kometare.

VG: A kako komentarišete dosadašnje nastupe Vašeg sunarodnika, Kimi Raikkonena u WRC?
Hirvonen:
Čini mi se da još uvek previše osciluje u rezultatima, odnosno, vremenima koja postiže. Inače, on je odličan vozač i čim ujednači tempo vožnje, tačnije, pronađe pravi ritam i navikne se da ovo nisu sprint trke, praviće manje grešaka i biće mnogo brži.

VG: A šta ste pomislili kada ste na prvom reliju sezone videli Marcusa Gronholma u paddocku Forda?
Hirvonen:
Bilo mi je drago da ga vidim. On je prijatna osoba koja je veoma ljubazna i puna pozitivne energije. Stalno zbija neke šale i podiže atmosferu i timski duh. A naravno, uvek ima i poneki koristan savet, tako da mi je zaista bilo drago što je bio tu.

U garaži imam tri Ford Escorta Mk2 i oni su mi omiljeni, pa dva modela Ford Cortina Mk2 i jedan Cortina Mk1, jedan Ford Anglia i jedan raritet RS 2000 Mk1. E da, tu je i jedan Volvo 142 u verziji za reli

VG: Tokom WRC vikenda, kada osećate najveći pritisak?
Hirvonen:
Pa, možda upravo sada, u četvrtak uveće, nakon zagrevanja, kada uvidimo neke činjenice. Naprosto, sada već možemo da naslutimo koliko je ko brz i koliko dobro smo mi podesili automobil, ali još uvek ništa precizno ne znamo, dok takmičenje ne počne. I onda ta neizvesnost stvara veliki pritisak na sve u timu, pa naravno, i mene. Sutra utjutro, kada takmičenje počne, osećaću se mnogo mirnije.

VG: Ipak, sada izgledate veoma opušteno?
Hirvonen:
Slažem se... Izgledam i trudim se da budem opušten. Uostalom, stvari ništa neće biti bolje ako sam nervozan.

VG: Šta Vas opušta?
Hirvonen:
Vreme koje provodim sa porodicom.

VG: Kod kuće, u garaži imate...
Hirvonen:
Pa, imam tri Ford Escorta Mk2 i oni su mi omiljeni, pa dva modela Ford Cortina Mk2 i jedan Cortina Mk1, jedan Ford Anglia i jedan raritet RS 2000 Mk1. E da, tu je i jedan Volvo 142 u verziji za reli.

VG: Pa, Vi stvarno volite Ford. Da li Vas dobro plaćaju za to?
Hirvonen:
Ha, ha... Ne žalim se. No, ti automobili su mi stvarno dragi i uživam da ih vozim u slobodno vreme.

VG: A koja od Vaših ukupno 12 WRC pobeda Vam je najdraža?
Hirvonen:
Dobro je kada započenete sezonu pobedom, kao u Švedskoj, ali meni je ipak najdraži trijumf pred domaćom publikom u Finskoj. To je broj 1! A svakako mi je draga i moja prva pobeda, u Australiji.

VG: I na kraju, šta očekujete od nastavka ove sezone?
Hirvonen:
Smatram da nekih velikih promena neće biti. Sebastien će voditi, a mi ćemo pokušavati da ga dostignemo. Nadam se da ćemo biti uspešni, kao Jari-Matti na prošlom reliju na Novom Zelandu.

ekskluzivno iz Fara, Zoran Živkov
foto: Zoran Živkov
zoran.zivkov@vrelegume.rs
1983
Postavljeno: 08.07.2010

Arhiva: Intervju

Rubrika: Intervju
Postavljeno: 02.02.2017

Gabor Saghmeister
Tekst sa video prilogom!

Naš dežurni delegat na Dakar reliju, Gabor Saghmeister, nakon brutalnih trasa Južne Amerike, opušta se u svojoj omiljenoj subotičkoj piceriji “Boss”. Sjajna prilika da nam u jednom dahu prepriča svoje utiske


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 17.07.2013

Hotel Premier Aqua

Vrdnik, živopisno selo u podnožju Fruške Gore, sada je i u mapama luksuznog turizma


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 11.06.2013

Andrej Epifanov - LUKOIL

OAO „LUKOIL“ je jedna od najvećih međunarodnih vertikalno integrisanih naftnih kompanija, koja obezbeđuje 2,2 odsto svetske proizvodnje nafte. Vodeće pozicije kompanije rezultat su dvadesetogodišnjeg rada na širenju resursne baze, zahvaljujući povećanju obima delatnosti i zaključivanju strateških poslova.


Milan Vukasović

26.02.2013

Gabor Sagmeister

14.02.2013

Aleksandra Đurđević, direktor Delta Automoto

30.01.2013

Gabor Sagmajster

21.02.2012

Sebastian Vettel

24.06.2011

Alain Prost Tekst sa video prilogom!

11.01.2011

Manolito Vujičić

25.10.2010

Dmitry Vukulov

18.10.2010

Sebastien Loeb

13.08.2010

Mikko Hirvonen

08.07.2010

Jenson Button i Lewis Hamilton

15.04.2010

Sanja Blečić, direktor Go.Ta Car, Novi Sad

12.04.2010

Gabor Saghmeister

19.02.2010

Emerson Fittipaldi

30.01.2010

Vuk Vučević

24.12.2009

Sebastian Bourdais

29.10.2008

Lewis Hamilton

07.10.2008

Kirby Chambliss

09.09.2008

Mikko Hirvonen i Jari-Matti Latvala

02.09.2008

Sir Frank Williams

25.08.2008

Fernando Alonso

26.06.2008

General Stojadin Jovanović

13.06.2008

Vojo Miladić
direktor Porsche Leasing SCG d.o.o.

20.05.2008

Srećko Mrganić
Carinarnica Novi Sad

26.03.2008

Robert Kubica

07.03.2008

Ivan Krstić i Vladan Popović

30.01.2008

Porsche Novi Sad

26.12.2007

Sebastian Vettel

26.11.2007

Nico Rosberg

02.11.2007

Prof. dr Milan Vujanić

03.10.2007

Mark Webber

01.10.2007

Graditelj Group

18.09.2007

Stanko Radić

08.08.2007

Nenad Plattner

14.06.2007

Ivan Jauković

23.05.2007

Anđelko Trpković

19.03.2007

Flavio Briatore

28.12.2006

Scott Speed

06.12.2006

Gil de Ferran
sportski direktor ekipe Honda

09.11.2006

Bernie Ecclestone

14.10.2006

Luca Marmorini,
tehnički direktor ekipe Toyota

29.08.2006

dr Predrag Bubalo
ministar privrede u Vladi Republike Srbije

22.07.2006

Giancarlo Fisichella

28.06.2006

Ralf Schumacher

15.03.2006

Vitantonio Liuzzi

17.02.2006

Tiago Monteiro

04.01.2006

Fernando Alonso

21.09.2005

Christian Horner, šef ekipe Red Bull Racing

07.09.2005

Martin Whitmarsh, generalni direktor McLaren Mercedes F1 Teama

24.08.2005

Jarno Trulli

09.07.2005

Kimi Raikkonen

24.06.2005

Michael Schumacher

12.01.2005

Mike Gascoyne, tehnički direktor ekipe Toyota Racing

20.12.2004

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: