Online plus

MiG-ova ulica

Sudar dva titana iznad Koreje

"Zakačio si se sa pogrešnim kučkinim sinom" (Nikita Hruščov)


North American F-86 Sabre i MiG-15

Početkom 1950-ih godina, svet je zahvatila prva veća kriza od završetka Drugog svetskog rata, kada je sukob između dve Koreje podelio strane u velikoj meri kao desetak godina ranije. Do navedenog momenta u svetu su se izdvojile dve supersile i to Sjedinjene Američke Države (SAD) i Sovjetski Savez, a obe strane su želele da u Koreji pokažu svoju moć. U ovoj priči mi ćemo se koncentrisati na dva legendarna aviona koji su vodili veliku bitku u vazduhu. North American F-86 Sabre i MiG-15 su napisali istoriju za obe države, kako samom borbom u vazduhu tako i načinom na koji je neprijatelj pokušao da sazna tehničke detalje rivala.

North American F-86 Sabre
North American Aviation je jedan od najpoznatijih američkih proizvođača aviona. Još tokom Drugog svetskog rata, kompanija je proizvela nekoliko legendarnih modela, kao što su P-51 Mustang lovac i B-25 Mitchell bombarder, a početkom 1940-ih godina je počeo rad i na novom lovcu na mlazni pogon. Prvi takav model za North American je stigao 1947. godine i nosio je FJ-1 Fury oznaku. Iako je Fury dobio zadovoljavajuće ocene, on je imao jednu veliku manu, a to je dizajn krila koja nisu bila pod uglom i preuzeta su direktno sa ranijeg Mustanga. Nedugo nakon Drugog svetskog rata, Američka vlada je raspisala konkurs za novog lovca sa maksimalnom brzinom od 600 mph (970 km/h). North American je za inspiraciju uzeo legendarni nemački Messerschmitt Me 262 avion i modifikovao krila u aerodinamičnom stilu. Kada je novi F-86 Sabre debitovao u oktobru 1947. godine, on je mogao da dostigne brzinu od 1.106 km/h, što ga je učinilo najbržim serijskim avionom na svetu (mada će neki piloti da kažu da je Sabre ustvari bio za 85 km/h brži). Sa druge strane, njegov ključni sovjetski rival, MiG-9, se mogao pohvaliti sa maksimalnom brzinom od "samo" 915 km/h.

North American F-86 Sabre

Priča o epskoj bici MiG-a 15 i Sabrea iznad neba Koreje Twituj ovo!

MiG-15
Mikoyan-Gurevich je osnovan od strane dva sovjetska inženjera (Artem Mikoyan i Mikhail Gurevich) u ranim mesecima Drugog svetskog rata, kada je Sovjetska vlada raspisala konkurs za novim lovcem. Dok rani avioni kompanije nisu privlačili veću pažnju, MiG je napisao istoriju 1946. godine kada je predstavio prvi sovjetski avion na mlazni pogon, MiG-9. MiG-9 se pokazao solidno, ali ipak nije mogao da parira američkim lovcima kao što su North American FJ-1 Fury, Lockheed P-80 Shooting Star i Republic F-84 Thunderjet. Samo dve godine posle njega, MiG je unapredio mehaniku i aerodinamičnost i svetlost dana je ugledao možda najslavniji lovac ranih 1950-ih godina - MiG-15. On je mogao da dostigne maksimalnih 1.059 km/h, što ga je učinilo nešto sporijim nego Sabre, ali je takođe imao bolje ubrzanje, mogao da dostigne veću visinu i da ponese više naoružanja. S druge strane, američki predstavnik je bio stabilniji pri svim brzinama i pružao je bolju pokretljivost.

MiG-15

Razlozi rata
Tokom Drugog svetskog rata odluka je pala da će Koreja postati samostalna država, ali u tom periodu ona se još uvek nalazila pod okupacijom Japana. U leto 1945. godine, Sovjeti su objavili rat Japancima i uspeli da osvoje severnu polovinu Koreje dok se južni deo automatski našao pod komandom Amerikanaca nakon kapitulacije Japana. Iako je i dalje postojala jasna ideja da se Koreja ujedini i postane samostalna država, dve strane nisu mogle da se dogovore i u leto 1948. godine Koreja je podeljena u dve države. Sovjeti su postavili Kim Il-Sunga kao lidera severnog komunističkog dela dok se na jugu izdvojio Singman Ri. Međutim, već početkom 1949. godine Sung je želeo da započne novi rat i uputio se u Rusiju da razgovara sa Josifom Staljinom oko pomoći. Njemu je u korist išao i podatak da su komunisti pobedili u građanskom ratu u Kini, čime je dobio dodatnu podršku. Staljin se u početku nije slagao (posebno zato što se američka vojska nalazila u Južnoj Koreji sve do juna 1949. godine), ali se situacija naglo promenila godinu dana kasnije. Sovjeti su testirali svoje prvo nuklearno oružje, Amerikanci nisu reagovali na pobedu komunista u Kini, a pored Sovjeta pomoć komunistima su obećali i Kinezi.

Ilustracija MiG-ove ulice

Početak rata
Rat je zvanično počeo juna 25., 1950. godine, napadom komunista na Južnu Koreju i do septembra iste godine se nalazili na pragu da kompletno preuzmu kontrolu. Amerikanci se u početku nisu mešali, ali su ubrzo shvatili da bi Japan mogao da postane sledeća meta. To bi u velikoj meri oštetilo same Amerikance, koji su videli svoju kontrolu moćnog Japana kao poslednju nadu da cela Azija ne padne pod komunističke ruke. Ali počev od kasnih meseci 1950. godine, Amerikanci su se zvanično umešali, ne samo preko vojne opreme već i slanjem svojih vojnika. Pre navedenog momenta komunisti su imali veliku prednost u vidu sovjetskog T-34 tenka i velikog broja sovjetskih aviona iz Drugog svetskog rata. Dolaskom Amerikanca situacija je polako počela da se menja...

Ilustracija MiG-ove ulice

Avioni
Rat u Koreji će se pokazati prvim u kome su moderni avioni sa mlaznim pogonom igrali veliku ulogu. Severna Koreja je dočekala početak rata sa nekoliko sovjetskih aviona iz Drugog svetskog rata kao što su Yakovlev Yak-9 i Lavochkin La-9 i u samom početku imala prednost, ali ulaskom Amerikanaca u rat protivnik je dobio modernije avione kao što su Lockheed P-80 Shooting Star, Grumman F9F Panther i Gloster Meteor. U svega mesec dana Južna Koreja je potisla komuniste nazad na svoju teritoriju i čak uspela i da osvoje dodatni deo, pa je protivnik počeo da paniči. Iako Sovjetski Savez nikada zvanično nije učestvovao u ratu, oni su počeli da isporučuju svojim saveznicima novi MiG-15, koji je dugo godina bio enigma za Amerikance. Naime, MiG-15 je bio brži od bilo kog zapadnog aviona i počeo da ruši sve više teških bombardera kao što je Boeing B-29 Superfortres do te mere da su Amerikanci počeli da ga koriste samo u noćnim satima i sa velikim brojem lovaca oko njega. To je takođe nateralo Amerikance da penzionišu sve starije i sporije avione i da se koncentrišu specifično na Sabre - tada najbrži avion koji je zapad mogao da ponudi.

Franciszek Jarecki i njegov MiG

Duel počinje
Amerikanci su verovali da se u MiG-15 nalaze iskusni sovjetski piloti (iako su oni nosili uniforme Severne Koreje), pa je prva serija Sabrea stigla u Južnu Koreju u septembru 1950. godine. MiG-15 je razvijen specifično kao presretač teških bombardera pa je tako mogao da dostigne visinu od 15.000 metara, što je bilo za 2.000 metara više nego američki konkurent. MiG-15 je imao bolje naoružanje, a dva aviona će se prvi put sresti 1. novembra 1950. godine na lokaciji poznatoj kao "MiG-ova ulica" (koja je dobila ime po velikom broju sovjetskih aviona na toj lokaciji). Ranije tog dana osam MiG-ova su napali 15 zastarelih P-51 Mustanga i uspeli da obore jednog od njih, a američki pilot Aron Aberkrombi je postao prva žrtva novog MiG-a. Tog istog dana MiG je imao i svoj prvi duel sa avionom sa mlaznim pogonom (Lockheed P-80 Shooting Star), a iako su Amerikanci imali veliku brojnu prednost (deset prema tri), Sovjeti su odneli pobedu i pilot Frank Van Sikle je postao nova žrtva. Osam dana kasnije je srušen prvi MiG i u njemu je poginuo Mihail Gračev.

Papir koji su Amerikanci izbacivali iz aviona i obećavali 100,000 dolara i državljanstvo svakome ko im dostavi MiG-15
No Kum-sok

Crni četvrtak
Dve strane su konstantno razmenjivale vatru narednih meseci, a prvi veći sukob se desio aprila 12., 1951. godine, poznat kao "crni četvrtak" u zapadnim medijima. Naime, 36 teških bombardera B-29 su prevozili oružje u Južnu Koreju, a pratilo ih je 100 manjih lovaca (među kojima nije bio Sabrea). MiG je bio dovoljno brz da uspe da sruši tri B-29 i pri tom značajno ošteti još desetak aviona, a pri tom ne pretrpi nikakvu štetu. Nakon tog incidenta Amerikanci su odustali od dnevnih letova puna tri meseca, a zatim krenuli da lete samo noću. U prvih pet meseci Amerikanci su tvrdili da su srušili 22 MiG-a bez ijednog izgubljenog Sabrea. Sa druge strane, Sovjeti nikada nisu voleli da se hvale preko medija pa tako nikada nije utvrđeno da li je ovaj podatak istinit.

Amerikanci se polako povlače
Iako su i dalje ostali veoma aktivni, do sredine 1951. godine Amerikanci su polako počeli da povlače svoje pilote iz rata. Južna Koreja je vratila svoj deo teritorije, a zatim su dve strane počele da rade na primirju. Tada je ulogu lovca zapada preuzeo britanski Gloster Meteor, ali i pored brojčane nadmoći on je srušen tri puta prve sedmice. U decembru 1951. godine se desio još jedan veliki duel u kome je 20 MiG-ova napalo 14 Meteora i uspeli da sruše još tri. Do sredine 1952. godine Sabre je počeo da koristi svoju nadmoć zahvaljujući novoj F-86F verziji. Ona je pružala moćniji motor, jače oružje i bolju upravljivost, pa su tako Sovjeti izgubili čak 63 aviona do avgusta 1952. godine uz samo devet američkih. Dve strane će nastaviti sa duelima sve do jula 1953. godine, kada je primirje stupilo na snagu.

Ko je na kraju pobednik?
Sudeći prema zapadnim brojkama, američki piloti su tvrdili da su srušili 792 MiG-a, uz "samo" 78 izgubljenih Sabrea. Najviše oborenih aviona je imao sovjetski pilot Nikolaj Sutjagin (21) dok je sa druge strane najbolji bio Džozef Mekonel (16, uključujući tri u istom danu). Međutim, prethodnih godina mnogi su dovodili u pitanju veoma visokih 10:1. Naime, Amerikanci su izgubili 224 Sabrea u Korejskom ratu, od čega navodno oko 100 u direktnoj borbi (ostali su izgubljeni zbog mehaničkih kvarova ili su pogođeni sa zemlje). Sa druge strane, nagađa se da je "samo" 566 MiG-ova srušeno, ali u većini njih su se nalazili neiskusni korejski i kineski piloti. Kada se pogleda broj srušenih MiG-ova sa kojima su upravljali sovjetski piloti, broj pada na podnošljivih 1.4:1 u korist Amerikanaca.

Kako srušiti Sabre bez da ga uništiš?
Tokom rata obe strane su očajnički tražile način kako da dobiju protivnički avion i na taj način ga prouče i pronađu način kako da ga nadmaše. Američki piloti su imali jasnu strategiju da unište svaki Sabre pre nego što ga puste da padne u sovjetske ruke, ali to će se promeniti oktobra 6., 1951. godine. Posle kraće borbe između MiG-a i Sabrea, Američki pilot Bil Geret je odlučio da se vrati u vojnu bazu posle kraćeg kvara. Njega su zatim presrela četiri MiG-a, a jedan od njih je uspeo da ga dodatno ošteti. Garret je očajnički pokušavao da se vrati u Južnu Koreju, ali nedugo pre same granice on je izgubio kompletnu kontrolu nad avionom i srušio se na plažu. Komunistički vojnici su se brzo pojavili i uspeli da prevezu Sabre na sigurnu lokaciju, a iako su Sovjeti izgubili čak sedam MiG-ova taj dan, oni su dobili ono šta su očajnički želeli - gotovo kompletan američki avion. Sam dan kasnije Sovjeti su pronašli još jedan gotovo neoštećen Sabre i poslali ga nazad u SSSR na testiranje.

No Kum-sok nekoliko minuta nakon sletanja u Južnu Koreju

Ako ih ne možeš pobediti - potplati ih
Amerikanci su takođe očajnički želeli novi MiG, posebno nakon ranog perioda rata kada je postalo jasno da će da nadmaši njihov novitet, ali Sovjetski piloti nisu ulazili u teritoriju Južne Koreje nakon dolaska Amerikanaca, pa samim tim svaki srušeni MiG bi i dalje ostajao na protivničkoj teritoriji. Iz tog razloga, početkom 1950-ih godina Amerikanci su počeli da nudi 100.000 dolara i američko državljanstvo svakom pilotu koji dostavi novi MiG-15. Nepoznato je kada je ovaj plan, poznat kao Operation Moolah, nastao, ali ono šta jeste sigurno je podatak da pre 1953. godine nijedan sovjetski, kineski ili severnokorejski pilot nije bio uspešan. Pored novog MiG aviona, Operation Moolah je imao još jedan plan, a to je propaganda. Naime, ukoliko bi neki takav pilot prebegao, Amerikanci bi mogli svetu da potvrde da se Sovjeti zaista bore na strani Severne Koreje, a pritom takođe u medijima da tvrdi kako komunisti loše tretiraju svoje pilote.

Prvi zvanični detalj Operation Moolah je stigao 27. februara 1953. godine kada su radio stanice u Japanu i Južnoj Koreji uspostavile vezu sa Kinom i Severnom Korejom i spomenule navedeni plan. Samo dan kasnije Amerikanci su iz aviona bacili 1,2 miliona papira sa natpisima na ruskom, kineskom i korejskom jeziku, a koliko je protivnik ozbiljno shvatio ovaj potez najbolje pokazuje podatak da nijedan MiG nije viđen narednih osam dana. Kada su se oni ponovo pojavili, sve sovjetske oznake (crvena zvezda) su zamenjene korejskim i kineskim. Upravo u navedenom periodu je i počela velika dominacija Sabrea, pa se pretpostavlja da su Sovjeti povukli svoje pilote nedugo nakon smrti Staljina u martu 1953. godine. Rat je zvanično završio u julu 1953. godine, ali nijedan pilot nije prebegao u Južnu Koreju.

Američki vojnici čuvaju MiG-15

Francišek Jarecki
Nedugo nakon što je Operation Moolah postala javnost, Amerikanci su dobili ono šta su želeli, ali tek sa druge strane sveta. Poljski pilot Francišek Jarecki je 5. marta 1953. godine (isti dan kada je Staljin umro) odlučio da se oproba. Ovaj potez je bio veoma riskantan i vlada Poljske i Istočne Nemačke je oborila nekoliko aviona prethodnih godina koji su pokušali da prebegnu. Jarecki je poleteo iz grada Slupsk na severu Poljske i par minuta kasnije se spustio u Danskoj. Nakon što su američki avioni proučili MiG-15, on je nekoliko sedmica kasnije vraćen Sovjetima. Prema obećanju, Jarecki je dobio finansijsku nadoknadu i američko državljanstvo, a ostatak života je proveo u američkoj saveznoj državi Pensilvaniji.

No Kum-sok
Operation Moolah je imala zadatak da privuče komunističke pilote iz Azije tokom rata, ali je severnokorejski pilot No Kum-sok to uradio u septembru 1953. godine - nekoliko sedmica nakon završetka rata. Njegov let je trajao 17 minuta i pri tom nijedan drugi MiG ga nije pratio, a američki radari ga nisu primetili jer u to vreme nisu radili. Kum-sokov život je spasio podatak da je on sleteo sa pogrešne strane piste i pri tom se umalo sudario sa Sabreom koji je poletao. Amerikanci će kasnije reći da je kojim slučajem krenuo da sleće na pravi deo piste - bio bi gotovo sigurno oboren. Interesantno je da je Kum-sok kasnije tvrdio da uopšte nije znao za finansijsku nadoknadu i američko državljanstvo jer pilotima nije bilo dozvoljeno da slušaju radio, a pritom nije video mnogobrojne papire koje su Amerikanci bacili iz aviona. On će kasnije priznati da sama finansijska nadoknada nije imala nikakvu vrednost u Severnoj Koreji i da bi ga više privuklo da su mu Amerikanci obećali posao. On je kasnije diplomirao kao inženjer i dobio posao u nekoliko avionskih kompanija kao što su Grumman i Boeing. Za razliku od ranijeg MiG-a, ovaj put Amerikanci su zadržali avion (on je navodno ponuđen da bude vraćen Severnoj Koreji, ali odgovora nije bilo) i danas se nalazi u muzeju u američkoj saveznoj državi Ohajo.

No Kum-sok-ov MiG-15 danas u muzeju u Ohaju
Zoran Tomasović
5768
Postavljeno: 07.01.2017

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

Deran
07.1.2017 01:29
8
1

@Deran

Poštovani, još jedan ovakav post i biće vam blokirana IP adresa.

Redakcija


serpico
07.1.2017 07:55
6
2

mikojan i gurjevich!

zvezdan
07.1.2017 09:44
8
8

Hristos se rodi i srećan Božić pravoslavnoj braći iz Severne Koreje, bivšeg SSSR i Kine. Od deteta navijam za Ruse kad se nađu u istoj rečenici sa mešovitim stanovništvom iz USA. Skoro pa kao rusofili iz Tri karte za Holivud....

Lishke86
07.1.2017 11:05
12
1

Svaka cast na tekstu, slobodno pisite jos na temu aviona.

Milan
08.1.2017 00:12
5
1

Ljubitelj sam avijacije, lepo i tacno napisano. Dodao bih samo jedan mali detalj koji je verovatno tacan kada se izbace sve propagandne tvrdnje. Naime, po nekim izvorima MIG je bio nadmocan u penjanju a Sabre, kako je i pomenuto, u horizontalnim manevrima. Zbog toga su ruski piloti nastojali da borbu vode u vertikalnoj ravni a amerikanci u klasicnom dog fajtu. Pri napadu na bombardere ruski piloti su mogli da nametnu svoje uslove zbog cega je rezultat bio dobar po njih iako je sve vreme rata ogromna prednost amerikanaca bila iskustvo njihovih pilota koji su svi bili veterani iz rata na pacifiku.
Na kraju vecina objektivnih komentatora zakljucuje da se radilo o gotovo jednako dobrim lovackim aparatima i da pravog pobednika zapravo nema.

Реалан
09.1.2017 10:42
3
1

Одличан чланак!

Колики год да је однос изгубљених летелица, опет иде у корист Американаца! Мислим да су они ту имали (а вероватно и даље ту имају) бољу целу ратну логистику који прати битку. Совјетима обично жртве и губици нису били важни док год остварују циљ (чик пробај да кажеш Стаљину да ниси успео)

alo
11.1.2017 09:14
2
0

Zasto ne pomenuste Kinu koja je takodje ucestvovala u ovom ratu? U odnosu na njih Rusi su jos I dobro prosli.

alo
11.1.2017 09:19
1
1

@Milan
Ako uporedis ove dve zemlje videces da je jedna ipak pobedila. I kakva je to republika gde se predsednik postaje po krvnom srodstvu?

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: