Kamioni

Mercedes Benz Shaping Future Transportation 2014

Transport budućnosti

„Nahrani svinje i ništa ne diraj“ – glasi instrukcija vozaču kamiona Rudolfu koji je dobio putni nalog da 2025. godine preveze živu stoku na relaciji Istanbul-Frankfurt


U Nemačkom gardu Magdenburgu predstavljen je koncept teretnog vozila koje se putevima kreće samostalno uz potpunu kontrolu kompjutera Twituj ovo!

Još od prvih pokušaja čoveka da kroči svojom nogom na mesec, poznati vic sa Mujom i svinjama ima mnogo složenije značenje od obične narodne pošalice i slovi za sinonim tehničke revolucije koja dolazi a kojoj nismo dorasli.

Sličnom tehnološkom izazovu poput probnih poletanja u orbitu, prisustvovali smo na Mercedes-Benz promociji pod nazivom „Oblikovanje transporta budućnosti“ .

Pred više od 300 novinara iz celog sveta pa i nas nekolicine iz Srbije, u Nemačkom gradu Magdenburgu predstavljen je koncept teretnog vozila koje se putevima kreće samostalno uz potpunu kontrolu kompjutera i čitavog spleta radarskih i navigacionih sistema.

Vozač u kabini će biti samo kontrolor ciklusa vožnje, sa ovlaštenjima i značajno manjim angažmanom od onoga koji danas imaju posade putničkih aviona Twituj ovo!

Iz SF filmova
Fikcija iz naučno fantastičnih filmova i romana, pred očima novinara pretvorena je u stvarnost, tačno 10 godina pre dana kada je plano da praktično zaživi! Moglo bi se reći, budućnost je stigla deceniju ranije.

Toga dana, 2025. godine, kamioni će se kretati putevima potpuno samostalno, efikasno i bezbedno. Vozač u kabini će biti samo kontrolor ciklusa vožnje, sa ovlaštenjima i značajno manjim angažmanom od onoga koji danas imaju posade putničkih aviona. “Vozač sada može da organizuje posao, prelistava novine, surfuje po internetu, naručuje hranu u restoranu. Jedino ne sme da spava jer mora da bude prisutan i nadzire sistem” – izjavio je jedan od zvaničnika Mercedes-Benza.

     
 

Iako su uslovi ovog testa bili strogo pod kontrolom, sistem već sada radi savršeno Twituj ovo!

Sve je pod kontrolom i u praksi
Osim prisustva na teoretskom delu, imali smo prilike da se na zatvorenoj deonici auto puta uverimo u trenutne mogućnosti autonomne vožnje u simuliranim situacijama saobraćajne gužve, radova na putu, točenja goriva, preticanja, susreta sa policijom.

Iako su uslovi ovog testa u Magdenburgu bili strogo pod kontrolom, sistem već sada radi savršeno, sa nekim ograničenjima, i za sada je primenjljiv samo na otvorenim putevima i auto putevima. Do završetka zvanične verzije autonomne vožnje 2025. godine on će biti osposobljen i za gradska krstarenja i samostalo stizanje na odredišnu utovarno-istovarnu rampu. Danas je za takve zahteve autonomni sistem ograničen preciznošću GPS-a se koja se nalazi u okviru jednog metra. Veća preciznost GPS sistema nove generacije koji dolazi a radi na nivou greške u par centimetara pružiće mogućnost potpune autonomnosti kamiona i u najsloženijim saobraćajnim uslovima.

     
 

Sistem radi na principu povezanosti GPS navigacije i ugrađenog radara koji skenira put 250 metara ispred kamiona i upoređuje ih sa koordinatama i preprekama koje su na putu Twituj ovo!

U WiFi opsegu policije
Sistem radi na principu povezanosti GPS navigacije i ugrađenog radara koji skenira put 250 metara ispred kamiona i upoređuje ih sa koordinatama i preprekama koje su na putu.

Svako vozilo poseduje autonomni WiFi kojim se automatski povezuje sa javnim službama u blizini, pre svega policijom, koja putem WiFi može komunicirati sa vozačem i sistemima u kamionu, pa ga čak i isključiti sa puta ukoliko ugrožava bezbednost !!

     
 

Baziran na globalnom GPS koji radi i kod nas isto kao i u Nemačkoj, ovaj sistem nema prepreka za upotrebu i na srpskim putevima Twituj ovo!

Radi i u Srbiji (teoretski)
Teoretski gledano, imajući u vidu da se bazira na globalnom GPS koji radi i kod nas isto kao i u Nemačkoj, ovaj sistem nema prepreka za upotrebu i na srpskim putevima jer ne zahteva posebnu infrastrukturu.

Doduše malo nas zabrinjava majstor Žika da ne pobrka dugmiće, ali i “taj” WiFi kojim bi “drugovi” u plavom preuzimali komandu nad kamionom punim dragocene robe!

     
 

Autonomni kamioni već danas mogu da se koriste bez problema, ali će postupak uvođenja trajati ipak do 2025. godine zbog propisa Bečke koncencije Twituj ovo!

Šalu na stranu, hakovanje kamiona je možda kriminal budućnosti!
Bez obzira što smo se uverili u Magdenburgu, a i Mercedes to zvanično potvrđuje, autonomni kamioni već danas mogu da se koriste bez problema, ali će postupak uvođenja trajati ipak do 2025. godine.

Manje zbog tehničkih usavršavanja a više zbog paragrafa Bečke konvencije o drumskom saobraćaju, koja datira od 1968. godine i jasno propisuje da „vozač mora imati potpunu i stalnu kontrolu nad vozilom“.

Do izmene Bečke konvencije, ipak ostaje da još neko vreme maštamo i gledamo ova čuda samo na filmovima i čitamo u magazinima!

Eksluzivno iz Magdenburga za Vrele Gume: Saša Nikolić
6146
Postavljeno: 08.07.2014

Arhiva: Kamioni

Rubrika: Kamioni
Postavljeno: 13.10.2015

Iveco Eurocargo
Tekst sa video prilogom!

Reklamni slogan novog Ivecovog Eurocarga sugeriše rolu koja mu je namenjena u polarizovanon svetu komercijalnih vozila. Savremeno tržiste traži tegljače poput Stralisa ili laka komercijalna vozila kao što je Daily. Uloga kamiona srednje kategorije se sužava. Oni svoje mesto traže u kombinaciji urbanih i regionalnih ruta


Rubrika: Kamioni
Postavljeno: 08.07.2014

Mercedes Benz Shaping Future Transportation 2014

„Nahrani svinje i ništa ne diraj“ – glasi instrukcija vozaču kamiona Rudolfu koji je dobio putni nalog da 2025. godine preveze živu stoku na relaciji Istanbul-Frankfurt


Rubrika: Kamioni
Postavljeno: 25.07.2013

Mercedes-Benz Arocs
Tekst sa video prilogom!

Mercedes ide dalje i ne spava na lovorikama. Arocsom namerava da zadrži lidersku poziciju u Evropi


Mercedes-Benz Actros

21.04.2008

Renault Maxity

31.08.2007

Scania trening vozača

02.07.2007

Berkhof Axial70

30.05.2007

Iveco Stralis

16.05.2007

Neoplan Cityliner

04.05.2007

Volvo FE-FL

02.05.2007

Renault Premium Long Distance

07.04.2007

Renault Kerax

02.03.2007

DAF XF-105

01.02.2007

Mercedes-Benz Connecto i Intouro

20.12.2006

Alternativna goriva

07.12.2006

61. IAA Hannover 2006

06.11.2006

MAN TGL

02.10.2006

Mercedes-Benz Actros

11.07.2006

Volvo FH/FM

12.06.2006

Beotruck 06

06.05.2006

Goodyear - Teretni program

07.09.2005

Iveco Stralis Euro 4 i 5

22.07.2005

Iveco Trakker

22.12.2004

Iveco Stralis Active Time i Active Day

17.09.2004

MERCEDES-BENZ BlueTec V6 i V8 motori

16.08.2004

SCANIA R-serija

16.07.2004

MAN D20 Common Rail

19.06.2004

VOLVO FH16

11.05.2004

FAP (2. deo)

10.04.2004

FAP

10.03.2004

International Long Hual 9000

10.02.2004

MERCEDES-BENZ Actros

10.01.2004

UNIMOG U 400

7.10.2003

UNIMOG

1.09.2003

INTERNATIONAL 4300

30.07.2003

MICHELIN Energy

28.06.2003

IVECO Stralis

1.06.2003

FORD Transit

12.12.2002

IVECO Daily S2000

23.11.2002

MICHELIN A2 Energy

22.10.2002

IVECO EuroTrakker

1.10.2002

DAF XF95

5.09.2002

Boki
08.7.2014 12:59
7
0

Zanima me misljenje kamiondzija. Meni se licno ovo svidja jer ce se kamioni kretati putem onako kako treba, ali koliko ce biti zanimljivo i lako voziti ovaj kamion nisam siguran.

Milorad
08.7.2014 15:39
0
5

Zar ce se svinje gajit u Istambul 2025?

Vlada
09.7.2014 01:50
0
5

Otkud u Istanbulu svinje?

@Vlada
Alegorija!

sone
09.7.2014 09:22
5
1

glupost ne vidjena.sustina je u tome da nema radne snage ili bar da mogu spavati kako bi efikasnost postala veca ,a ne opet pauze i rad od 8 sati.
bice svakako bezbednije,elektronika je sigurnija nego covek svakako

Nemanjica
09.7.2014 12:31
3
3

Haha, otkud svinje u Istanbulu...Sto se tice alegorije... Alegorija je stilska figura koja predstavlja produzenu ili prosirenu metaforu na celu sliku ili celu radnju...Najbolji primer su basne...Postovani, trebali ste da pojasnite termin...Nisu svi upuceni u cari srpskog jezika i gramatike!;-)

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: