Istorijat

Trokraka zvezda u kamionet izdanju

Mercedes je pravio kamionete i pre X klase

Dok u automobilskom svetu vladaju podeljena mišljenja o ulasku Mercedesa na tržište kamioneta, iz arhiva nemačke firme stiže jedan kuriozitet – X klasa nije prvi Mercedesov kamionet!


Mercedes 170 V – pikap varijanta, 1936. Godina
Prvi Mercedesov kamionet ušao je u proizvodnju daleke 1936. godine, dakle osam decenija pre X klase. Bila je to pikap varijanta čuvenog modela 170 V odnosno W136. Pogon na zadnje točkove omogućavao je četvorocilindarski benzinski agregat zapremine 1,7 litara i 37 konjskih snaga pri 3600 obrtaja, koji je imao i vodeno hlađenje.

Nakon velikog razaranja koje je Nemačka pretrpela u Drugom svetskom ratu, život ljudi, a i industrije polako se vraćao u normalu. Posleratna nemačka privreda tražila je laka transportna vozila, pa je tako i prvi automobil koji je nakon rata sišao sa Mercedesovog proizvodnog poligona bio upravo 170 V i to kamionet! Tokom 1946. godine proizvedeno je samo 214 automobila. Većina su bili kamioneti namenjeni da služe kao laka transportna vozila i ambulantna kola.

Od 1949. godine na raspolaganju je bio i dizel agregat iste zapremine i snage kao već pominjana benzinska pogonska jedinica. Robusni kamionet bio je “mazga” Mercedesa, a proizvodnja pikap varijante modela 170 V trajala je do početka pedesetih godina prošlog veka.

Mercedes – “La Pickup”, 1972. Godina
Ipak, daleko je interesantniji kamionet sa trokrakom zvezdom nastao 1972. godine u Latinskoj Americi tačnije Argentini. U to vreme, Mercedes je isporučivao delove automobila koji su se naknadno sklapali na drugoj strani Atlantskog okeana. Tako je ogranak Mercedesa odlučio da proba da napravi kamionet. Model se prodavao pod vrlo kreativnim imenom - “La Pickup”.

Uz poprilično glupo ime došao je i još ružniji prtljažnik. “Inženjeri” iz Latinske Amerike odlučili su se da gepek popločaju sa par dasaka i to bi bilo to. Ipak, oni originalni delovi koji su opstali i dalje su bili vrlo privlačni. Mnogo hroma i izgled enterijera odavali su utisak nemačkog luksuza. Kompletan kamionet izrađen je na bazi modela W115. Zabeleženo je da je koristio dizel agregate koji su tada bili na raspolaganju i standardnom W115, a na osnovu slika vidi se i da je imao automatski menjač. Ostatak priče o ovom modelu okružen je misterijom. Ne zna se koliko je ovakvih modela napravljeno, niti prodato.

     
 

Ako ste mislili da je X klasa prvi Mercedesov kamionet, prevarili ste se Twituj ovo!

Argentinci su ga proizvodili sve do 1976. godine, a nekoliko modela našlo je svoj put i do Evrope. Upravo je jedan od ovih automobila prikazan na slikama. Potpuno paradoksalno, “La Pickup” su na Stari kontinent doneli Nemci! Železnička kompanija iz Štutgarta koristila je pomenuti automobil kao transportno vozilo. Vozile su ga ekipe zadužene za pomazivanje šina na železničkim čvorovima.

U svakom slučaju, čekamo X klasu, ali prvi Mercedesov kamionet smo davno videli.

Đorđe Platiša
6949
Postavljeno: 05.11.2016

Arhiva: Istorijat

Rubrika: Istorijat
Postavljeno: 20.11.2017

Honda

Na današnji dan, davne 1906. godine, rođen je Soichiro Honda, suosnivač čuvene japanske kompanije Honda. Zahvaljujući uspešnoj saradnji sa Takeo Fujisawom, koji je bio zadužen za finansijske poslove u kompaniji, dok je on bio zauzet inženjerstvom i razvojem proizvoda, uspeo je da sagradi ogromnu multinacionalnu i svetski poznatu kompaniju i ostavi dubok trag u industriji motornih vozila.


Rubrika: Istorijat
Postavljeno: 16.11.2017

Deset automobila koji su obeleležili pedesete

U tekstu koji sledi, predstavićemo vam automobile koji su u velikoj meri uticali na autoindustriju i kulturu vremena u kome su se proizvodili, ali su i postavili standarde za generacije koje su ih pratile. Odabrali smo deset modela koji su po našem mišljenju obeležili period od pedesetih do šezdesetih godina prošlog veka


Rubrika: Istorijat
Postavljeno: 14.06.2017

Ferdinand Porše

Znate li koja je jedina fabrika automobila sa područja Nemačke koja ni na jednom modelu automobila nema limiter brzine? Danas, u savremenom svetu, svi su čuli za automobilsku kompaniju Porsche, i svi se dive njenim prelepim sportskim i elegantnim automobilima. Osnivač te kompanije bio je Ferdinand Porše, a ovo je priča o njegovom životu


Upoznajte Anke Eve Goldman

08.05.2017

Muzej autobusa u Izraelu Tekst sa video prilogom!

01.03.2017

Brzinski rekordi Hitlerove Nemačke...

19.11.2016

Trokraka zvezda u kamionet izdanju Tekst sa video prilogom!

05.11.2016

Američki sportski kompakti (deo 2)

04.11.2016

Američki sportski kompakti (deo 1)

02.11.2016

Kaiser Darrin

01.11.2016

Bismarck & Tirpitz

27.10.2016

Porsche 911

21.10.2016

Musolini u ulozi ministra saobraćaja Tekst sa video prilogom!

03.10.2016

Hitlerov Autobahn Tekst sa video prilogom!

24.09.2016

ZIL 167 Tekst sa video prilogom!

23.09.2016

Jensen Interceptor FF

07.09.2016

Porsche 356

03.09.2016

Ruski voz – mlaznjak Tekst sa video prilogom!

17.08.2016

Mercedes 230SL/250SL/280SL

10.08.2016

Dale

02.08.2016

Citroen DS

27.07.2016

Borgward Traumwagen

18.07.2016

Ford Bronco

14.07.2016

MG B

08.07.2016

Rover SD1

29.06.2016

Ford Fairlane/Torino

09.06.2016

BMW

05.05.2016

Jaguar Mark X

23.04.2016

Opel GT

12.04.2016

Triumph Stag

02.04.2016

Datsun 510

18.01.2016

Alfasud

09.01.2016

McLaren F1

23.12.2015

Volkswagen 181

05.12.2015

Ford Falcon (Australija)

23.10.2015

Renault 4

24.12.2014

Ford Mustang

21.10.2014

Ford Mustang

29.08.2014

Nash-Healey

21.08.2014

Duesenberg

16.08.2014

Malkolm Briklin

31.05.2014

Lancia Delta

19.11.2013

Lamborghini Miura

24.09.2013

Alfa Romeo Alfetta

23.08.2013

Porsche 959

07.06.2013

Renault 5

25.04.2012

Jaguar XJ220

20.04.2012

Lexus

23.03.2005

Yoca
05.11.2016 13:04
6
1

Lepa prica, Mercedes zaboravio sta je sve radio :)

DC
06.11.2016 19:59
2
1

Problem je sto X-klasa nije Mercedes. Cak je i ne pravi Mercedes. Proizvodice se u Nissanovoj fabrici u okolini Barselone

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: