Klasika

Mercedes-Benz SL

Mercedesov maneken

SLatki snovi

Osvežavanje modela u sredini prodajnog ciklusa zna da bude mač sa dve oštrice. Ako se ode daleko sa doterivanjem, fabrika rizikuje da izgubi kupce zbog preterivanja, a ako su izmene više kozmetičke prirode, postoje velike šanse da će one proći nezapaženo


Prava mera i pogođen ukus mogu biti velikodušno nagrađeni – odličnom prodajom sve do dolaska potpuno novog modela.

Pozer
Mercedes je za premijeru osveženog SL-a odabrao sunčanu Kaliforniju i salon automobila u Los Anđelesu. Pravo mesto, i pravi termin, za sve zainteresovane koji planiraju da se ponove pred novu letnju sezonu. Holivudsko zatezanje bora na Mercedesu nije prešlo u kič, već su se dizajneri uglavnom usmerili na blagu reviziju prednjeg dela vozila. Inspiracija za rad je pronađena u legendarnom trkačkom modelu 300 SL Panamerikana. Rešetka hladnjaka je izvedena u obliku dijamanta i izdužena nadole, nastavljajući vizuelnu povezanost sa donjim spojlerom u obliku A krila i spliterom vazduha. „Bubrezi“ na poklopcu motora predstavljaju omaž sportskom nasleđu SL-a, dok konture koje privlače svetlost daju dodatnu čvrstinu. Prepoznatljivom izgledu SL-a odlično pristaju inteligentna prednja LED svetla, sa lampama koje se protežu prema spoljašnjosti vozila i integrisanim pokazivačima pravca. Pogled sa boka otkriva sportske aspiracije Mercedesa. Osveženi SL se odlikuje izduženim poklopcem motora, AMG bočnim pragovima, dugim međuosovinskim rastojanjem i hromiranim dodacima na krilima.

Atraktivni roadster postaje još interesantniji kada se tvrdi sklopivi krov podigne. Zakošeni A stubovi i bočni prozori bez okvira stvaraju jedinstvenu celinu koja se proteže sve do poklopca prtljažnika. Zaštita putnika u slučaju prevrtanja, u vidu rol barova, je potpuno integrisana i skrivena od pogleda, dok se zaštita od vetra može izvući ili skloniti jednostavnim pritiskom na dugme. Zaobljena pozadina je istaknuta zadnjim AMG spojlerom, difuzorom i bočnim usisnicima vazduha. Na krajevima difuzora su ubačene izduvne cevi, a u središnjem delu se sada nalaze svetlo za maglu i za vožnju unazad. Široka, jednodelna, crvena zadnja svetla prate linije bočnih stranica i u potpunosti ih prenose na zadnji deo, tačnije na dno poklopca prtljažnika. Još jedna novost su dve dodatne boje karoserije – Brilliant plava i Designo Selenite siva, kao i niz novih felni od 19 inča.

Mercedes je za premijeru osveženog SL-a odabrao sunčanu Kaliforniju Twituj ovo!

Decentan
Svakodnevna upotrebljivost enterijera SL-a omogućava vozaču opušteno i ugodno krstarenje ili sportske izlete po krivudavim putevima. Ergonomski oblikovan upravljač, zasečenog dna, poseduje tri paoka i magnezijumsku strukturu, a izrađen je od materijala visokog kvaliteta. Klasična intrument tabla, sa dve „cevi“ i centralnim TFT info displejem je zadržana, ali su brojke i kazaljke dobile novi izgled. Središnji deo prednje konzole je rezervisan za ekran osetljiv na dodir, na kome se prikazuju informacije bitne za vožnju, kao i prikaz rada audio uređaja i klime. Simpatičan retro detalj, dostupan uz doplatu, je analogni časovnik, smešten na vrhu konzole. Ambijentalno osvetljenje enterijera može, u zavisnosti od raspoloženja vozača, da se podesi u jednu od tri moguće boje – crvenu, plavu ili belu.

Promenljivi vremenski uslovi ne zahtevaju od vozača potpuno zaustavljanje automobila radi podizanja krova. Ovu operaciju je obavlja elektrohidraulika u pokretu, sve do brzine od 40 km/h. Kada je krov podignut, vozač i suvač mogu na miru da uživaju u Harman Kardon Logic 7 audio sistemu sa 11 zvučnika i snagom od 600 W. U slučaju da ovo nije dovoljno, na raspolaganju se nalazi i Bang & Olufsen BeoSound AMG sistem sa 12 zvučnika i izlaznom snagom od 900 W.

Antihipster
Kada su motori u pitanju, ovaj Mercedes je daleko od pitomog. Osnovna pogonska jedinica u ponudi je 3,0-litarski V6 sa 367 KS i 500 Nm obrtnog momenta, u verziji SL 400. Snažniji 4,7-litarski V8 benzinac, u verziji SL 500, razvija 455 ks i 700 Nm obrtnog momenta. Snaga se standardno isporučuje na zadnje točkove preko novog 9G-TRONIC devetostepenog automatskog menjača. Dynamic Select sistem kontrole može u sekundi da promeni ponašanje vozila, jer sistem modifikuje postavke motora, menjača, ogibljenje i upravljanje prema željama vozača.

Mercedes-Benz SL63 AMG

Ukoliko posedujete više novca, na raspolaganju vam se nalaze i AMG 63 i AMG 65 verzije. AMG 63 je opremljen 5,5-litarskim V8 biturbo motorom sa 585 ks i 900 Nm obrtnog momenta, dok je AMG 65 zadržao V12 konfiguraciju i razvija 630 ks, uz monstruoznih 1.000 Nm.

Elektronska pomagala i „gadgeti“, poput Keyless-Go i Hands-Free Access sistema, omogućavaju daljinsko zaključavanje prtljažnika, kao i njegovo automatsko otvaranje, kada se zamahne nogom u predelu ispod zadnjeg branika. Korisno „pomagalo“ koje je zadržano u enterijeru je Magic Sky Control, koji vozaču omogućava zatamnjivanje ili osvetljavanje opcionog panoramskog krova.

Unapređeni radarski kontrolisani Adaptive Brake Assist i Active Brake Assist sistemi vrše autonomno zaustavljanje, kada postoji opasnost od sudara. Pored ovog Mercedes je za SL pripremio i Active Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist, PRE-SAFE® PLUS, Parking Pilot i druge sisteme.

Mercedes-Benz SL65 AMG
Geza Vince
4333
Postavljeno: 04.12.2015

Arhiva: Klasika

Rubrika: Klasika
Postavljeno: 03.10.2017

Fićijada svih fićijada
Tekst sa video prilogom!

Proslava 60. godina proizvodnje Seata 600 u Španiji i obaranje Ginisovog rekorda u broju SEAT-ovih automobila na jednom mestu održana je na stazi “Catalunya”


Rubrika: Klasika
Postavljeno: 09.09.2017

Vienna Classic Days 2017
Tekst sa video prilogom!

Pod sloganom „Oldtajmeri su našli grad po svojoj meri“, preko 150 starovremenkih automobila i poneki motocikl, okupirali su poslednjeg vikenda avgusta centar Beča. Druženje je svakako imalo notu pokazivanja, mada nije izostala ni takmičarska komponenta


Rubrika: Klasika
Postavljeno: 08.07.2017

Tatra museum – Austria
Tekst sa video prilogom!

U mestu Steinabrückl 40 km južno od Beča, nalazi se zanimljiv porodični muzej posvećem automobilima marke Tatra. Muzej su zajedno osnovali Oskar Pič Senior i njegov sin imenjak. Naime stariji Oskar, rođen 1918, bio je poslednji živi inženjer koji je radio u timu legendarnog konstruktora Hansa Ledvinke


Cadillac Fletwood Series 75 iz 1937 Tekst sa video prilogom!

30.05.2017

Oldtimer Show 2017 Tekst sa video prilogom!

22.04.2017

Subary Justy Tekst sa video prilogom!

08.02.2017

Kolekcija dr Jakoba Bernee

04.01.2017

Vienna Classic Days 26-28. avgusta 2016.

02.09.2016

Volkswagen „buba“

18.06.2016

BMC Mini

17.05.2016

Morris Marina

11.05.2016

Ferrari F40

07.05.2016

10. Skup udruženja istoričara automobilizma

25.04.2016

Oldtimer Show - Budimpešta 2016.

13.04.2016

Ford Fiesta

12.03.2016

Mazda RX-7

10.12.2015

Mercedes-Benz SL

04.12.2015

Istorijat SAD – Plymouth Duster

09.10.2015

Chevrolet Vega

15.09.2015

Aston Martin Lagonda

17.08.2015

Autobianchi A112

15.08.2015

Chrysler Imperial YS

16.07.2015

Citroen Dyane

07.07.2015

Studebaker Lark

23.06.2015

Chevrolet Chevelle SS

11.06.2015

Citroen DS

22.05.2015

Renault 5

25.03.2015

Porsche 924, 944 i 968

16.03.2015

Chevrolet Camaro

12.02.2015

Ford Flathead V8

30.01.2015

Continental Mark II

27.01.2015

Pontiac GTO

09.01.2015

Mazda Cosmo Sport

05.12.2014

Chevroletovo ispisivanje istorije

15.10.2014

Lincoln Zephyr

23.09.2014

Istorijat - Ford Model 40 Speedster

05.05.2014

1938 Phantom Corsair Tekst sa video prilogom!

05.04.2014

General Motors Futurliner Tekst sa video prilogom!

21.03.2014

Willys Knight

09.01.2014

Edsel

03.09.2013

Zastava 101 Tekst sa video prilogom!

01.03.2013

Lamborghini Miura

28.04.2011

Ferrari Classiche

01.07.2010

Honda CRX

13.04.2010

Mercedes Pullman

18.02.2010

Honda S 500

15.01.2010

Bolidi Formule 1

10.10.2009

Porsche 917

11.07.2009

BMW 2002tii

03.06.2009

BMW M3 E30

07.05.2009

VW Golf I GTi

13.04.2009

Mercedes 190E 2.3-16

24.03.2009

Audi Quattro

15.01.2009

Saab 96

12.12.2008

Volvo serije 200

07.11.2008

Ford Capri

10.10.2008

Lamborghini 350 GT

06.08.2008

Mercedes 300 SEL 6,3 W109

17.06.2008

Mazda 1500/Luce

14.05.2008

Citroen SM

02.05.2008

BMW Isetta

14.03.2008

Fiat 124 Spider

22.02.2008

Renault Floride/Caravelle

18.01.2008

Automobilski ponos SSSR-a

25.12.2007

Datsun 240 Z

30.11.2007

Oldsmobile Toronado

16.10.2007

Triumph Spitfire

03.08.2007

Rolls-Royce Silver Shadow

27.06.2007

Peugeot 404

18.05.2007

Peugeot 402 Anreau

31.03.2007

Ford Continental Mark II convertible

27.02.2007

BMW 507

30.11.2005

Mercedes-Benz S klase W 126

28.09.2005

Citroen DS - 50 godina

02.09.2005

Cord 810-812

29.07.2005

Porsche 911

25.06.2005

Austin Mini Morris

26.05.2005

BMW 2000

19.04.2005

Lancia Aurelia

21.03.2005

Jaguar E-Type

25.02.2005

Pontiac GTO

26.01.2005

Ferrari 250 GTO

22.12.2004

Lincoln Continental

26.11.2004

Facel Vega

26.10.2004

Mercedes 230 SL

17.09.2004

CHEVROLET Corvair

18.08.2004

MASERATI Ghibli

15.07.2004

BUGATTI Atlantic

15.06.2004

JAGUAR XK 120

15.05.2004

DODGE Charger

16.04.2004

BMW 507 Roadster

15.03.2004

LANCIA Stratos

15.02.2004

VOLVO P 1800

11.01.2004

CITROEN 2CV

10.12.2003

JEEP Willys

10.11.2003

CADILLAC ELDORADO

10.10.2003

RENAULT Alpine A 110

11.09.2003

MG B

14.08.2003

BUICK Riviera

14.07.2003

OPEL GT

13.06.2003

ALFA ROMEO GT 1300 Junior

7.05.2003

PORSCHE 356

29.03.2003

FIAT Abarth

6.03.2003

LAMBORGHINI Miura

10.02.2003

DELOREAN DMC-12

7.01.2003

MUSCLE CARS

12.12.2002

FERRARI 206/246 GT Dino

19.11.2002

SHELBY Cobra

13.10.2002

CITROEN ID/DS 19

1.10.2002

CHEVROLET Corvette

26.08.2002

asd
04.12.2015 15:31
11
1

dolce vita, sta reci

Synyster
04.12.2015 21:18
3
6

Jedan je 300SL Gullwing - sve posle njega je bila losa kopija.

Vaske
05.12.2015 09:20
0
8

...

Dr. Benz
06.12.2015 08:05
11
1

Jedan iz male grupe najboljih automobila svih vremena.

ALFISTA
08.12.2015 23:51
2
3

Mozete reci da sam lud ali meni je prosla generaciaj bila mnogo lepsa od ovog, U pitanju je samo dizajn, sve ostalo je na mestu, pa sta su misili kad su ga radili sa ovako malim medjuosovinskim rastojanjem? Ipak kad bih birao u ovoj kategoriji uzeo bih Ferrari Californiu ili Maserati GranCabrio.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: