Kamioni

Mercedes-Benz Arocs

Nova perjanica u kategoriji teškaša

Pomerene granice

Mercedes ide dalje i ne spava na lovorikama. Arocsom namerava da zadrži lidersku poziciju u Evropi


To više nije tajna, zakoni tržišta, trka za brzim profitom, univerzalne platforme i hiperprodukcija uspeli su da u sadejstvu svojih uticaja ubiju dušu velikoj većini četvorotočkaša koji danas dolaze na svet.

I već kada smo se pomirili sa činjenicom od automobila nema više smisla tražiti emociju, promocija teškog teretnog Mercedesovog vozila uverila nas je da još nije izumrla radost stvaranja.

Arocs, impozanta kamiončina u koju su smeštena najnovija tehnološka dostignuća, bar prema zbivanjima na samoj novinarskoj promociji ali i na njenim marginama, podsetili su nas na zlatne dane automobilske industrije.

Vreme kada se radovalo rođenju novog modela.
Ako je meriti prema ozbiljnosti i iznosu ulaganja u promociju, Mercedes od Arocsa očekuje zaista mnogo.

U specijalnu pripremu poligona i pratećeg sadržaja u inspirativnom rudniku kamena u okolini Dizeldorfa, uloženo je neuobičajeno mnogo. Baš kako i dolikuje proizvođaču koji drži četvrtinu evropskog tržišta teških kamiona. Osim neizbežnih zelenih novčanica, u promociju je uloženo isto toliko, ako ne i više, i energije i emocija da se u realnim uslovima, na terenu dočara ono što će sutra biti svakodnevica ovog vozila.

Bezbroj opcija
Novinarima, a kasnije i kupcima, predstavljeno je 15 varijanti motora i pogona i bar još trostruko više mogućih individualnih konfiguracija za razne namene, od tegljača, kipera, specijalnih vozila i miksera za prevoz betona. Ono što posebno naglašavaju, sve ove opcije do poslednje izlaze direktno sa fabričkih proizvodnih linija, što kupcima skraćuje vreme naknadnog opremanja vozila i donosi znatne materijalne uštede.

Osim velike palete modela za razne namene, imali smo prilike da se uverimo na licu mesta da Arocs karakterišu izvanredne terenske mogućnosti, velika nosivost tereta i bogata paleta Euro VI agregata od 238 do 625 KS koji dostižu maksimalni obrtni moment do čak 3000 Nm, uz prosečnu potrošnju nižu za 5% u odnosu na prethodnu generaciju motora.

Prilikom izbora modela u zavisnosti od potreba, može se odabrati pogon na jednoj, dve, tri ili čak sve četiri osovine sa potpunim ili parcijalnim blokadama diferencijala.

Udobnost i ergonomija kabine na limuzinskom nivou
Svi modeli se isporučuju sa Euro VI agregatima

Udobnost i bezbednost
Ipak, sve ove teoretske kategorije koje smo saznali na konferenciji za novinare, postaju zanemarljive pod naletom adrenalina u trenutku ulaska u kabinu i tokom test vožnje maksimalno opterećenog vozila, na zahtevnom poligonu projektovanom da isproba krajnje granice Arocsa.

Prvo što se zapaža je vrlo udoban i elegantan prilaz vozačkoj poziciji. Savršeno dizajnirana, gotovo limuzinska upravljačka konzola pomera se u tri osnovna pravca uz pomoć komprimovanog vazduha jednostavnim pritiskom na pneumatski prekidač. Lakše nego kod mnogih putničkih vozila.

Sa desne strane upravljača, nalazi se multifunkcionalna komanda, zadužena za odabir pogona, izbor tipa prenosa automatskog menjača i koristi se za usporavanje kamiona „retarderom“, bez upotrebe klasičnih kočnica, tačnije petostepenom motornom kočnicom.

Celokupna ergonomija vozačke pozicije, predodređena je udobnom i bezbednom korištenju na šta su dizajneri Arocsa posebno ponosni.

     

Smanjena emisija izduvnih gasova i potrošnja za 5%

 
Maksimalna težina od 32 tone nije prepreka za moćne agregate

Moćni agregati
Da sve toliko dobro i lako funkcioniše, potvrdili smo i u praksi, nakon rekordno kratkog vremena prilagođavanja na gabarite i masu maksimalno opterećenog vozila.

Ukupne 32 tone, i vrlo zahtevnu konfiguraciju tla, Mercedesov motor OM 473 sa 578 konjskih snaga i 6x6 pogonom na tri osovine, savladava nestvarno lako i udobno, bilo da je u pitanju uzbrdica od 40%, istovetna nizbrdica, bočni nagib, kamen, blato ili rastresit pesak. Uz maksimalnu podršku savremenih prenosnih i bezbednosnih sistema poput automatske ručne kočnice, redukcije i blokade diferencijala čini se da mogućnostima Arocsa nema granice.

Očigledno, Mercedes je uspeo da nas zapanji performansama, kvalitetom i dobrom, upotrebljivom energijom Arocsa.

Sasvim dovoljno. Bez dileme, Mercedes ostaje i dalje evropski lider u teretnom programu!

Tekst Miodrag Piroški
Fotografije Miodrag Piroški, Mercedes
10482
Postavljeno: 25.07.2013

Arhiva: Kamioni

Rubrika: Kamioni
Postavljeno: 13.10.2015

Iveco Eurocargo
Tekst sa video prilogom!

Reklamni slogan novog Ivecovog Eurocarga sugeriše rolu koja mu je namenjena u polarizovanon svetu komercijalnih vozila. Savremeno tržiste traži tegljače poput Stralisa ili laka komercijalna vozila kao što je Daily. Uloga kamiona srednje kategorije se sužava. Oni svoje mesto traže u kombinaciji urbanih i regionalnih ruta


Rubrika: Kamioni
Postavljeno: 08.07.2014

Mercedes Benz Shaping Future Transportation 2014

„Nahrani svinje i ništa ne diraj“ – glasi instrukcija vozaču kamiona Rudolfu koji je dobio putni nalog da 2025. godine preveze živu stoku na relaciji Istanbul-Frankfurt


Rubrika: Kamioni
Postavljeno: 25.07.2013

Mercedes-Benz Arocs
Tekst sa video prilogom!

Mercedes ide dalje i ne spava na lovorikama. Arocsom namerava da zadrži lidersku poziciju u Evropi


Mercedes-Benz Actros

21.04.2008

Renault Maxity

31.08.2007

Scania trening vozača

02.07.2007

Berkhof Axial70

30.05.2007

Iveco Stralis

16.05.2007

Neoplan Cityliner

04.05.2007

Volvo FE-FL

02.05.2007

Renault Premium Long Distance

07.04.2007

Renault Kerax

02.03.2007

DAF XF-105

01.02.2007

Mercedes-Benz Connecto i Intouro

20.12.2006

Alternativna goriva

07.12.2006

61. IAA Hannover 2006

06.11.2006

MAN TGL

02.10.2006

Mercedes-Benz Actros

11.07.2006

Volvo FH/FM

12.06.2006

Beotruck 06

06.05.2006

Goodyear - Teretni program

07.09.2005

Iveco Stralis Euro 4 i 5

22.07.2005

Iveco Trakker

22.12.2004

Iveco Stralis Active Time i Active Day

17.09.2004

MERCEDES-BENZ BlueTec V6 i V8 motori

16.08.2004

SCANIA R-serija

16.07.2004

MAN D20 Common Rail

19.06.2004

VOLVO FH16

11.05.2004

FAP (2. deo)

10.04.2004

FAP

10.03.2004

International Long Hual 9000

10.02.2004

MERCEDES-BENZ Actros

10.01.2004

UNIMOG U 400

7.10.2003

UNIMOG

1.09.2003

INTERNATIONAL 4300

30.07.2003

MICHELIN Energy

28.06.2003

IVECO Stralis

1.06.2003

FORD Transit

12.12.2002

IVECO Daily S2000

23.11.2002

MICHELIN A2 Energy

22.10.2002

IVECO EuroTrakker

1.10.2002

DAF XF95

5.09.2002

CBR
25.7.2013 02:45
2
27

Trebs da vidite micubisijeve kamio e a ne ovo groteksno kvarljivo Evropsko smece.

serpico
25.7.2013 11:14
17
0

gde da ih vidis kad se proizvode samo za japan i mozda tamo za one kosooke drzave okolo,tu je nepoznanica kao i vw kamioni u brazilu u evropu nikad nisu uvazani!!!

Audifan
25.7.2013 11:32
15
0

@Serpico ma sto trosis vreme na budaletinu. usput Vw kamioni u Brazilu da li su to Man ili Scania u osnovi?

Sasha
25.7.2013 12:29
12
0

@Audifan
Mislim da postoji samo jedan, Constellation i radjen je u saradnji sa MAN-om. Ali daleko je to od Arcosa ili bilo cega slicnog, on je pravljen da bude jeftin i da zavrsava posao, nema tu previse tehnike niti bilo cega naprednog. Zato i nije otisao dalje od Brazila jer je namenski radjen za njih.

Audifan
25.7.2013 13:08
9
0

@Sasha pa i predpostavio sam da je Man ili Scania ipak im je Vw vlasnik medjutim negde sam bas citao o tom kamionu a tamo su naveli da je bas suprotno skup e sad posto bas i nepratim tu granu vozila nemogu sa sigurnoscu tvrditi ali sada na netu vidim da imaju tamo firmu kaja je pravila kamione i buseve zadnjih 27 godina.

http://www.vwtrucksandbuses.com/en/vehicles_constellation.aspx

BMW fanatic
25.7.2013 14:28
14
1

Ovom CBR stvarno nije dobro.. U redu je drug, samo opusteno, prosao je II svjetski rat i invazija Njemaca :)

Synyster
25.7.2013 15:52
10
0

Koliko u proseku ovakav kamion moze da predje? Znam da dosta faktora igra ulogu, ali recimo neko ko redovno odrzava kamion i dobro ga cuva, koja je otprilike granica?

MB Fan
25.7.2013 16:06
12
0

MONSTRUM ! Da pozelis da vozis ovakvo nesto-svaki dan...!!!

Audifan
25.7.2013 16:23
10
0

@Synester Imam druga koji sa bavi medjunarodnim prevozom ima 15 tak kamiona kune se u Volvo i Scaniu ali ima i Actrosa bez problema Volvo i Scania prelaze milku km. Dok je ovo Mb verzija troosovinca oni su dosta skuplji od tegljaca( truckova) a sad ta kategorija koliko prelazi neznam.

Synyster
25.7.2013 18:05
14
0

@Audifan,
Pitam zato sto je moj cale, pre penzionisanja, bio kamiondzija i na Balkanu i posle u Americi. Sa svojim Freightliner Century sa Detroit dizelom (550 hp verzija) je presao skoro 2 miliona milja (oko 3.2 miliona km) bez ijednog veceg kvara. I mogao je jos da se nije morao penzionisati zbog zdrastvenih problema. Kad ga je prodao kamionu nije ni kap ulja curelo. Ali ga je stvarno cuvao ko oci u glavi ...

dd
25.7.2013 21:06
5
0

ovaj cbr na svim testovima i predstavljanjima do sada(saab,mercedes ovaj itd) samo psuje i govori kako su japanci najbolji i da su nemci i svedjani smece.
A sta je honda,u redu vtec se vrti preko 8 rpm i to je to i nista nije dugovecnija od nemaca i saaba.
ovo je san od kamiona a ne mitcubishi sto si ti rekao,mogu da zamislim sta ti vozis

serpico
25.7.2013 21:25
5
0

koliko.synister u usa dodju ti novi kamioni!svidjaju mi se oduvijek ti americki big rigovi kako oni vele jos od famoznog filma Duel od spilberga sa dennisom weaverom kad ga ganja ona stara cisterna,mislim da je to bio peterbilt!

Enzo
25.7.2013 21:30
5
0

Hm, dobro pitanje za razmisljanje (kilometraza).

Odoh na sajt na kome prodaju polovne kamione:
vec su presli "milionche", stari oko 10 godina i na oko izgledaju bas lepo.
*Ne znam da li vracaju kilometrazu kamionima ;)
ali je milion prihvatljiv.

Synyster
25.7.2013 21:44
8
0

@serpico,
Zavisi od modela i od opreme, ali obicno od $100,000-$150,000.

serpico
26.7.2013 00:23
5
0

kao i auti opet povoljnije nego u evropi!

Audifan
26.7.2013 03:20
5
0

@Synyster Pa i ovi dobri Evropski puno prelaze ali kontam da oni u Usa imaju manje opterrcenje po pitanju duzih pravolinijskih putanja,nerazumem se u Usa truck brendove ali su vizuelno jako mocni,ima ovaj mod drug jednog Volva njuskasa ala Usa look. Bas sam bio kod njega pre oko 2 meseca uzeo je novu Scaniu ono je da se smrznes da pozelis biti kamiondzija. Rece da je samo truck 75000 E. Koji je Usa brend no1?

CBR
26.7.2013 07:46
0
13

Micubisi fuso je kamijon godine u americi dje vi zivite vozite gnjojove 2 a ovde se proseravate !!!! Idiotizam

Nemanjica
26.7.2013 09:43
13
0

Idi popi lekic,pa se vrati...

Enzo
26.7.2013 09:53
6
1

Ali Fuso uopste nije u ovoj klasi kamiona?

P.S.
Ependorf kad napravi pipetu, nju japanac koristi...
Tag Heuer stopericu, fuj Seiko...
Kad je Philips pravio, Sony je, fuj...
Francuski senf je bolji od vasabija

:D

Ma, samo potpirujem EU - JPN rat.



Nemanjica
26.7.2013 10:05
7
0

He he,imas duha Enzo!:-):-)

dd
26.7.2013 12:32
6
0

cbr kaze se KAMION a ne KAMIJON!!!!!

rsv
26.7.2013 12:37
3
4

Ne znam za ovaj model,ali mercedesovi kamioni su jako lenji i slabo idu pogotovo u brdu. Sto se tice karakteristika uopste volvo je naj kompletniji.

Nemanjica
26.7.2013 13:57
3
0

@dd,gde je on mogao da cuje za sibilarizaciju(palatalizacija)...

Synyster
26.7.2013 14:21
5
0

@Audifan,
Mislim da je Freightliner najpopularniji u Americi, ali i Peterbilt cesto preti.
Moj cale je imao jednu veliku zamerku na Americke kamione, a to je udobnost (a i buka). Par puta je hteo da proda Freightlinera i kupi Volvo bas zbog toga, ali se Volvo mehanicki pokazao losim u Americi pa je odustao.

dd
26.7.2013 14:51
5
0

Ja cbr-a necu da ponizavam ili tako nesto,ali na svakom do sada predstavljanju automobila on je rekao kako je neki auto sranje ali zato je honda,toyota,lexus,mitcubishi bolji 100 puta!
Svako ima neki svoj brend(ja licno volim svedjane),ali nikada ne bih rekao za mercedesa ili toyotu da je sranje.I dosli smo do toga da je cbr dete od 16 godina kojem je dosadno.@CBR-u redu je da volis japance(pruzaju samo kvalitet i nista drugo),ali nemoj vredjati saab-a,porchea i mercedesa i jos dosta drugih zato sto mozes samo da sanjas da vozis jedan od njih!!POZDRAV!

Nemanjica
26.7.2013 15:10
5
0

@dd,ma jeste dete ali u glavi,ima verovatno vise godina od tebe,kakvo crno dete...

dd
26.7.2013 15:29
5
0

Koliko god da ima godina ponasa se glupo i nezrelo,mozete proveriti da je uvek komentarisao kako je neki auto sranje i kako bi ga honda ODVAILILA!!!
Malo bezveze,zar ne?Ko jos moze za porchea da kaze nesto ruzno kad svi mastamo o njemu!?

Nemanjica
26.7.2013 15:59
7
0

@dd,nemoj nama da pricas,slusamoga permanentno,do duse ja krace,nekoliko meseci,ali ima ljudi koji su ovde godinama,da nekazem deceniju!

Manje vise sto "vredja"automobile,nego naziva ljude svakojakim imenima,meni je licno glupo kad ga nekad u afektu uvredim,samo zbog cinjenice da sam mnogo mladji od njega,ali trenutno mi digne pritisak i to je jace od mene...svakako je ruzno da ja sa mojih 17 vredjam coveka od 40,ma jednostavno cu ga baciti na silent mode i kraj price!Pozdrav!

Nemanjica
26.7.2013 16:05
6
0

"slusamoga" "nekazem",eto uspeo sam i pravopis da sj...m!

dd
26.7.2013 16:50
5
0

Ja sam ovde 2 meseca i morao sam da pocnem da komentarisem zato sto me takvi ljudi uzasno nerviraju!
Ja bih samo volva vozio,ali nikada nisam napisao da je neki auto sranje,a u nekim slucajevima sam tako mislio!
Njemu je dosadno pa komentarise gluposti,a bas me zanima sta vozi?

Nemanjica
26.7.2013 16:59
10
0

Vozi Maserati Quattroporte GTS

dd
26.7.2013 17:13
9
0

Ne,Nemanjice,on nikada nebi vozio to GOVNO kad je honda bolja!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: