Uporedni test

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

Da li Mercedesova nova A klasa zaista dominira nad konkurencijom?

Crveno i crno

Atraktivnom pojavom i iskakanjem iz klase automobila za ženu do pijace, neki mediji su unapred proglasili apsolutnu pobedu Mercedesa A klase u odnosu na ustoličenu konkurenciju

Ako pretpostavimo da svaka multinacionalna kompanija pre svake investicije dobro prouči tržište i potencijale istog, onda ću u duhu običnog smrtnika, pokušati da zanemarim osnovno pitanje koje mi se vrzma još od prvog susreta sa A klasom u Ženevi početkom ove godine. Ono glasi: „Zašto su umesto razrade dosadašnjeg simpatičnog stila najmanjeg Mercedesa koji se dokazao u milionima primeraka, konstruktori i marketinški stručnjaci iz Štutgarta krenuli suprotnim putem, klasičnom koncepcijom, direktno u čeoni sudar sa etabliranim zvezdama segmenta, BMW-om serije 1, Audi jem A3 pa čak i Golfom VII?“ Samouvereno nema šta.

Naravno, kalkulacija u Mercedesu je sasvim jasna - zadržati na nišanu domaćice sa pudlicama atraktivnim imidžom da ni ne shvate promenu. Agesivnim atributima koji obećavaju sportsku notu dodatno pridobiti mlađu publiku, samce, udovce, baba devojke i ostale.

Može biti uspešno ali i ne mora, pošto u auto industriji još uvek važi nepisano životno pravilo koje se odnosi na muškarce: Ukoliko im se dodeli jedan zadatak-uradiće ga savršeno. Dva zadatka-solidno. Tri zadatka-polovično. Četiri zadatka-ništa neće biti urađeno. Tako je i sa planiranjem ciljne grupe nekog automobila. Sudbina onih koji treba da se dopadnu mnogima, nije uvek bila vesela. Ipak krenimo u odmeravanje snaga

Dizajn
A 200 CDI

U Mercedesu su se baš potrudili da ga nacrtaju i opreme da bude baš po ukusu i najvećih probirljjivaca. Spoljašnjost je impozantna i atraktivna. Velelepne felne, prednji spojler i arogantna maska hladnjaka sa zvezom od koje „gaće spadaju“ samo su inserti dizajnerske bravure nazvana A klasa. Niska silueta i atraktivnost odnose prevagu u odnosu na konkurentni model
Ocena *****

BMW 118d
U poređenju sa Mercedesom, BMW 118 d deluje skromnije, manje raskošno i već viđeno. Na prvi pogled deluje da je značajno manji automobil od Mercedesa iako je par santimetara duži. Podređenom utisku dizajna koji nekad život znači, doprinose manje razmetljive felne i detalji koji su kod „Bavarca“ svedeni na elegantni minimum. Iako se o ukusima ne raspravlja, A klasa deluje dopadljivije i sigurno će samo zbog svog izgleda i zvezde privući mnoge kupce.
Ocena ****

Funkcionalnost
A 200 CDI

Iako ovoj klasi funkcionalnost nije dobitna karta, u Mercedesu su se kroz reorganizaciju enterijera potrudili da automobil što više prilagode potrebama korisnika. Široko otvorena vrata omogućavaju komforan prilaz svim sedištima uz napomenu da nizak položaj prednjih sedišta više odgovara mlađim korisnicima. Odličan ergonomski raspored komandi i pravilniji prtljažnik donose prednost u odnosu na BMW ali loša preglednost unazad i mali retrovizori je odmah i oduzimaju.
Ocena **** 1/2

Odličan ergonomski raspored komandi i pravilniji prtljažnik donose prednost u odnosu na BMW ali loša preglednost unazad i mali retrovizoti je odmah i oduzimaju

BMW 118d
U odnosu na prethodnika, Bavarci nisu previše modernizovali novi model što se tiče poboljšanja funkcionalnosti, samo zato što je ona, ako izuzmemo veoma skromne smeštajne mogućnosti na zadnjim sedištima, bila i ostala dobra. Ergonomija komandi je savršena kako smo i navikli kod BMW-a. Preglednost je nešto bolja nego kod Mercedesa. Vozačka pozicija u „kecu“ je viša i lakše joj se prilazi, ali je zato skučeni prtljažnik odneo presudne poene da BMW ne pobedi u ovoj klasi
Ocena **** 1/2

U odnosu na prethodnika, Bavarci nisu previše modernizovali novi model što se tiče poboljšanja funkcionalnost, samo zato što je ona, bila i ostala dobra

Kvalitet
A 200 CDI

Kvalitet „malog“ Mercedesa je ono oko čega nema spora ni u jednom jedinom delu automobila. Sve je u najvišim standardima, posebno u paketu opreme „a la AMG“ koji smo imali na raspolaganju. Zapažamo da je struktura materijala vrlo kvalitetna, prirodna koža dominira, a sama izrada prefinjena i sigurno je po ovom osnovu A klasa apsolutni lider segmenta
Ocena *****

Mercedes-Benz A200 CDI

Motor
turbo-dizel, redni/4; 1796 cm3; 16/common-rail; 100 kW, 136 KS pri 3600 o/min; 300 Nm pri 1600 o/min
Karoserija
hečbek/5/5; D x Š x V 4290x1780x1440 mm; Međ. rast. 2700 mm; Masa 1320 kg;
Ogibljenje
napred: MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr.stabilizator; nazad: multi-link, spiralne opruge, amortizer, popr.stabilizator
Kočnice
napred/nazad: vent. diskovi
Pneumatici
napred/nazad: 225/40 R18 run flat
Transmisija
pogon: na prednje točkove; menjač: automatski 7 brzina
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h: 9,2 s; maks. brzina: 210 km/h; pros. potrošnja: 4,4 l/100 km; emisija CO2: 116 g/km
Cena 44.680 evra

BMW 118d
Diskutovati o kvalitetu BMW-a je suvišno u svakom pogledu. Za razliku od Mercedesa, BMW 318 d je izrađen robusnije, čvršće i ne toliko prefinjeno. Ipak u svakom detalju je vidljiv visok kvalitet kako materijala tako i same završne obrade.

Uprkos diskretnoj prednosti A klase u AMG Sport stilu, na ovom testu je rezultat ipak nerešen.
Ocena*****

BMW 118d

Motor
turbo-dizel, redni/4; 1995 cm3; 16/common-rail; 105 kW, 143 KS pri 4000 o/min; 320 Nm pri 1750-2500 o/min
Karoserija
hečbek/5/5; D x Š x V 4324x1765x1421 mm; Međ. rast. 2690 mm; Masa 1320 kg;
Ogibljenje
napred: MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr.stabilizator; nazad: multi-link, amortizer, popr.stabilizator
Kočnice
napred/nazad: vent. diskovi/diskovi
Pneumatici
napred/nazad: 195/55 R16
Transmisija
pogon: na zadnje točkove; menjač: automatski 8 brzina
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h: 8,9 s; maks. brzina: 212 km/h; pros. potrošnja: 4,4 l/100 km; emisija CO2: 116 g/km
Cena 37.000 evra

Udobnost
A 200 CDI

Bez obzira na nameru Mercedesa da od A klase učini dinamičan i upravljiv automobil, udobnost je ostala u očekivanim relacijama kada je ova marka u pitanju. Sedišta su kao dobro skrojeno odelo, koje zadovoljava putnike. Ipak, ona na naše iznenađenje ne pokazuju previše podrške u bočnom držanju tela kroz brze krivine. Gen opšte udobnosti Mercedesa se ipak provukao gde nije trebalo. U ovom segmentu smo od automobila koji gaji sportske performanse očekivali više. Rad motora je tih, ali zato izolacija kabine nije na visini marke. Ocenu udobnosti na kraju popravljaju sjajno ogibljenje i amortizeri koji savršeno apsorbuju testiranje udobnosti na našim putevima. Udobnost i komfor na zadnjim sedištima je takođe odlična, što je donelo odlučujuću prevagu u ovoj oceni u odnosu na konkurenta.
Udobnost ****1/2

udobnost,
dizajn,
kvalitet

cena,
držanje sedišta u krivini,
odziv motora na papučicu gasa

BMW 118d
U odnosu na Mercedes, kod BMW-a je sve slično ali nije ni nalik, što bi rekle Lale. On je ostao i kod najmanjeg modela, tipičan pripadnik marke. Sedi se čvrsto, tvdo, sigurno ali ipak udobno. Držanje u krivini savršeno, a amortizacija neravnina je za nijansu grublja i direktnija nego kod Mercedesa. Ocenjivanje udobnosti se može posmatrati iz dva aspekta. Limuzinski nastrojeni vozači bi ga proglasili neudobnijim, a oni sportski veoma udobnim. Zvuci u kabini su jači nego u A klasi, ali daleko od neprijatnih. Veliku zamerku upućujemo skučenoj zadnjoj klupi koja je u svakom pogledu iza konkurenta po udobnosti i pre svega komforu tela.
Udobnost ****

vozne osobine,
stabilnost u krivini,
performanse

komfor i udobnost zadnje klupe,
buka

Vozne osobine
A 220 CDI

Ako posmatramo kroz prizmu teorije voznih osobina koje propagira Mercedes, A klasa je nešto sasvim novo. Agresivna u krivini, direktna u upravljanju i željna pritiska noge na papučicu gasa. Iznenađenje koje smo po najavama i očekivali je upravo onakvo kakvo je najavljeno od strane konstruktora. Zanimljivo je da ESP uređaj nema mod kojim ga je moguće isključiti tako da je vožnja uvek pod „kontrolom“. Osim toga, prednji pogon i težak agregat su učinili svoje. Automobil ima izraženu tendenciju da proklizava prednjim delom što drastično limitira stvarne mogućnosti u krivini. Upravljač je prilično direktan ali ipak nosi određene limuzinske karakteristike, pre svega po prigušenoj povratnoj informaciji koju pruža vozaču. Karoserija je izenađujuće osetljiva na bočni vetar! Odziv motora na papučicu gasa je veoma spor što je u velikoj kontradiktornosti sa aspiracijama ovog automobila. Što se tiče voznih osobina, sada jer sasvim očigledno da Mercedes nije pogodio direktno u centar mete. Ocena vrlo dobar!
Ocena ****

BMW 118 d
Sportski gen je očigledan kod BMW-a serije 1. Savršeno izbalansiran automobil sa pogonom na zadnje točkove je prosto fascinantan. Teško ga je izbaciti iz zadate putanje i sigurno spada u red modela koji najbrže i najsigurnije prolaze kroz krivine. Volan direktan, povratna informacija savršena. Pritisak noge na papučicu gasa dovodi do trenutne eksplozije snage, za razliku od Mercedesa koji „telefonira“ između pedale i motora. BMW 118d je izvanredna vozačka sprava, koja u odnosu na Mercedes jedva da ima zajedničkih karakteristika. Ocena odličan sa zvezdicom
Ocena*****

Zaključak
Ovako su u najznačajnijim karakteristikama ocenjeni modeli. Manje više, nerešeno, što je suštinski i iznenađenje pošto je automobilski svet očekivao čistu pobedu Mercedesa.

U svakom slučaju ova dva automobila osim dimenzija imaju malo toga zajedničko. Mercedes se profilisao ka nežnijoj kategoriji urbanih kupaca koji najpre žele da se udobno voze, budu zapaženi a pre svega poseduju zvezdu na hladnjaku.

BMW je ostao veran svojoj grupi kupaca. Oni koji vole tvrdu, jasno definisanu i vozačku mašinu ostaće verni plavo-belom propeleru, kao sinonimu sportske elegancije i kvaliteta. Mercedes nije priča za njih i to može biti i najveća mana ovog automobila i najveća prednost bavarca.

Tekst Miodrag Piroški
Fotografije Saša Nikolić
16339
Postavljeno: 16.11.2012

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

Frfljavi
16.11.2012 01:29
19
18

Hm... verujem da ce veliki odziv dobiti ovo poredjenje diskutanata. Evo da napisem i svoje misljenje. Imsao sam 118d predhodne generacije. I misljenja su podeljena. Mom drugu se izuzetno svidela kada smo isli za Crnju i Goru. Kaze da nikada nista slicno nije vozio u tom segmentu. Podatak koji nimalo ne sme da se zanemari je da je drugar vozio dosta automobila i da radi u Porscheu Beograd, pa je dosta vozi, pocev od Golfa pa sve do A3... razniih agregata. Koji su manje vise lideri u ovom segmentu. I kao sto rekoh, drugar je zaista odusevljen kecom bio. Ja licno, nikako nisam. Razloge za tako nesto su bili razni. Skucenost koja nije nikakve veze imala sa sportskim duhom. Osecao sam se kalustorfobicno. Toliko hvaljen motor i ukultivisan me nije ostavio bez daha jer za moj ukus, preglasan je bio. Da na skrecem sa teme sada. Ovaj novi kec mi se nikako ne dopada po dizajnu. Izgleda kao ona morska riba, zaboravih joj ime. Pozadi izgleda kao presovana praska sunka. Nekako razgrapno. Nema lepu siluetu. Enterijer je nesto drugo. Dakle nikada ne bih vise vozio keca. A- Klasu novu nikada nisam vozio ali cu imati prilike. Dizjan je veoma dopadljiv i moram priznati da su se bas potrudili da naprave konacno lep auto. Ono sto sam hteo da napisem je ta prednja vuca. Ja licno, u tom segmentu jako postujem prednju vucu. Jer je nekako smirenija i harmonicnija od zadnje. Pogotovo u zimskom periodu. Zato se i razmisljam da kupim Golfa ili A3 jer ima prednju vucu i nekako mi je svestraniji auto kada je pogon na prednjim tockovima. A mojim kecom nisam smeo da se usudim da odem kada je padao sneg negde jer sam se osecao kao da vozim veliku i tesku limuzinu nad kojom nemam kontrolom. Drago mi je da je BMW unikat u tom segmentu po mnogome cemu. PO najvise zbog tog drugacijeg uzitka i osecaja u voznji, bas zbog te zadnje vuce. Ali evo jedna primer koji ce mnogi, verujem shvatiti. Kao test vozac koji je mnoge automobile testirao, dobili smo BMW X1 na test voznji, neposredno kada je izasla. Vozili smo je kroz austrijskim Alpama, ako se ne varam mislim da je bio dvanaesti mesec i uhvatio nas je sneg. Naravno, sve je super funkcionisalo, medjutim kada smo hteli da skrenemo sa puta i proverimo kvalitet guma odredjene firme kao i utisak voznje samog auta, ostali smo zakopani u snegu. Jer niko svako od nas je zaboravio da se vozimo u jednom SUV-u da ne kazem dzipu ali koji je imao samo pogon na prednje tockove. I svi u glas smo konstatovali, cemu onda SUV ili dzip kada nemas pogon na sva cetiri tocka. nema nikakvu poentu forma automobila ako formu automobila ne prate odredjeni agregati i njeni pogoni na tockovima. Kakve ovo veze ima sad sa BMW kecom. Pa itekako ima. Cemu imaati mali auto koji pre svega sluzi za svakodnevnicu i sirok spektar namera, ako ne mozete da ga vozite zimi jer nije sposoban za odredjene vremenske uslove. Sta raditi u takvoj situaciji? Pored ganc novog BMW-a kupiti auto od dve hiljade evra za zimu, tipa neku Hondicu ili Golf trojku, cetvorku, jer nas BMW nece uspeti da izadje na kraj sa snegom... Mislim da je Mercedes tu pametnije resenje upotrebio.

Don
16.11.2012 08:48
18
13

Sad mi zao sto sam bacio u smece autobild, mislim da u tekstu "alle gegen golf",napominju mane mercedesa A klase, a u sjecanju mi je ostalo vidljivost unazad il bolje reci nevidljivost.Ono sto ja licno ne volim kod keca je zadnji pogon i mala ponuda prostora, osjecaj skucenosti i grafika instrumenata kao i dizajn table.Doduse, vozio sam rent-a-car auto(2000km),napucano svom opremom, al mi se nije svidio.Bojao sam se klaustofobije :) A trojku sam prodao nakog godine dana druzenja sa njom(predzadnju generaciju), a tu i tamo sam znao i vozati (citaj par 100 km mjesecno) onog compacta starog koji opet nije bio los.Od a klase, vozio sam se samo u onoj prvoj generaciji, kazem vozio jer ljepse je posjedovati e klasu,a klasu prvu sam dozivio kao jugo, pa sam pobjegao glavom bez obzira.Sad me cisto zanima kako su napravili ovu novu A, mada, ljudi, dzaba ti sve, ali sjesti i vozati se u mojoj staroj 159ki je nenadmasno, znam da nije savrsena, znam da ima novijih, ali meni je najbolja.

Don
16.11.2012 08:51
14
26

apsolutno se slazem sa frfljavim.Potpis!Zato je meni djulijeta kraljica ove klase.Neprikosnovena.

deda
16.11.2012 08:59
23
8

Zasto zbunjuju ljude sa ovim oznakama?
Mercedes A200 CDI - 1800cm3
BMW 118d - 2000cm3
Pa sad ti znaj koji je koji

Нови Сад
16.11.2012 09:39
30
1

Имам претходни модел 118d, ко год се возио у њему - свидео му се јако, једини проблем је што се доста тврд, лепо он лежи у кривинама али доста скаче по овим нашим путевима...

Што се теста тиче - мислим да овде mercedes доста бодова односи на основу боје, акрактивна црвена на основу неупадљиве црне. Мада и по мом мишљењу је mercedes акрактивнији (без обзира на боју).

Оно што је наведено овде а што сматрам да није тачно је потрошња, декларисано је 4.4l, то никако није тачно! Ја углавном возим у граду и ту ми је потрошња 6l, на отвореном она падне на 4.4l али просечна је негде 5-5.5, није много за ту снагу, али "доста" више од декларисане

Nenad
16.11.2012 09:41
19
0

Ja mislim da ovom testu nedostaje novi A3 da bi prica bila potpuna. Mozda i opimum u ovom segmentu, makar na papiru, buduci d anisam imao priliku da ga probam jos uvijek.
BMW sam probao i zaista je auto za vozaca, dosljedan BMW. I to je dobro. Istina je sto kolega iznad navede, da je povecana buka motora. Dizajn svakako nije najsvjetlija tacka, ali moze izgledati solidno u odredjenim izvedbama (sport).
Mercedes je napravio lijep auto, mislim da ce mnogima biti po mjeri. Ali ne za mene.
Opet kazem, volio bih probati A3 jer mislim da ima ogroman potencijal, novi motor sa 150 konja, jako lijep dizajn, novi MMI sistem i (meni licno) jako lijep enterijer.
Takodje, prije nekog vremena vozio sam novi A4 i BMW 320, i moram priznati da BMW odnosi pobjedu u svakoj kategoriji izuzev dizajna.

Dejan L
16.11.2012 09:44
18
11

@ frljavi
Potpuno se slažem sa tobom. Nije svakom bitna zadnja vuča, ima nešto i u sigurnosti. Kod zadnje vuče, problem je, što većina ljudi ne ume da vozi auto pogonjen točkovima na zadnjoj osovini. Žene tek ne umeju da koriste zadnju vuču. Po snegu zadnja vuča je jako opasna i nepredvidiva. Serija 1 je unutra tesna, ne bih žrtvovao ni kičmu ni kolena zarad "sportske" serije 1. Niti mi je sportska karakteristika presudna kod izbora automobila. Ok performanse su bitne, ali nije auto samo to. E upravo je nova A klasa kompletan auto, ona je i porodična i sportska, ona je i komforna i udobna, ona je pogodnija za duže putovanje od serije 1. Ona je sve od svega! Ona je kompletan auto.
90.000 narudžbina za par meseci govori da nije svakom bitna zadnja vuča, a govori i to da se narodu sviđa, pogodili su u centar srca i želja!

Нови Сад
16.11.2012 09:56
17
4

Не бих рекао да BMW 1 (причам о прошлој генерацији) има нешто много мање места од конкуренције (рецимо голфа које "репер" у тој класи), мада далеко од тога да је простран ауто.

Што се тиче задње вуче, кад се купује аутомобил то није пресудна ставка, не обраћа много људи пажњу на то, углавном се воде именом марке и изгледом. Мени је задња вуча мноооооого добра по сувом (а и по кишовитом), за снег ћемо видети. Дизајн... увек био ствар укуса, с обзиром да је то модел из 2004 мислим да се и даље добро држи (атрактивнји од било код аутомобила из тог времена - моје мишљење, не морају сви да се слажу).

Realan
16.11.2012 10:00
13
4

Videm sam ovaj BMW uzivo, izgleda mnogo dobro! Mercedes nisam, ne mogu da sudim. Jedino sto "zameram" BMW-u je zadnji deo, sigurno ce da dozivi redizajn nakon par godina.

Neko je spomenuo audi A3 ovde, nisam video novi model, ali kad gledam pretgodni A3 i predhodnu seriju 1 - A3 ipak dizajnom zaostaje

Don
16.11.2012 10:00
21
5

auu, sad obratih paznju na cijene! skoro 50 hiljada!! sramota sa velikim S.
Usput, vidi im razlike u dimenzijama guma.Pazi alternative, uzmes djulijetu (koja je nista losiji auto od ova 2) za nekih 20000, ostane ti jos 20000.Boze, koliko za to mozes kupiti dizela i napraviti kilometara?

Nenad
16.11.2012 11:00
12
7

Predhodni A3 svakako zaostaje dizajnom, ali trenutni model predstavljen u Parizu (tamo sam ga licno dobro osmotri) je jako lijep. Odmjeren, dovoljno sportski, dovoljno elegantan. Enterijer minimalisticki, jako lijepo izveden.
Ono sto je meni najveca zamjerka Audiju bila je motor od 143 konja i jako, jako lijen odziv na gas, i nadam se da je to popravljeno novim motorom.
Don, zasto uopste mijesas djulijetu u poredjenje premium kompakta? Alfa je Alfa i koliko god bila dobar auto ili ne, ne moze da se poredi sa "njemackom trojkom". A pored toga, i djulijeta nakrcana opremom kao testirani modeli tesko moze da se kupi za toliko para.

evroskeptik
16.11.2012 11:05
20
20

Mercedes je bas lep, ali je to ipak Mercedes, auto za svadbe i sahrane. BMW je vozacki auto! Razlika kao dupe i oko!

Нови Сад
16.11.2012 12:05
12
2

Сад и ја обратиј пажњу на цене, ако је то стварно тако онда је прескупо (мада ја мислим да се то креће око 25 000)! За 30-ак сома се може узети серија 5 стара 2 године са солидном опремом!

Don
16.11.2012 12:10
10
7

Pa eto, meni nekako jeste u njihovom rangu.Sta ja znam, u mene ti paket opreme, meni je fina.A ne vjerujem da su ovi puno bolji.No poanta je bila da za vec 20000 dobijes fantasticno auto i ostane ti jos 20 keka za uzivat.

Don
16.11.2012 12:24
10
4

evo sad nesto gledam, kod mene su cijene od 24k eur za najjeftiniji model, a klasa (bez popusta) mada autoscout nudi za 19950, sa benzinskim motorom.A sad gledaj, za godinu dana vrijedit ce oko 14k,a za te pare mos kupit daciu! kako su nas lijepo naucili komentari nekih ljudi sa sajta vg.I sad,hajd ti njemu reci,nemoj daciu kupi mercedesa i jos ti ostane para, a on ce sa jalom idalje gledat ljude kako voze mecke, a on dacie nazivajuci sebe siromahom koji nema para (ko da je 14k eura malo).Malo skrenuh sa teme,cinizma radi, neg gledam ovdje ljudi imaju drugaciji mentalite, slabo ko kupuje auto, svi ga vozaju na lizing i otplacuju rate, zato i mogu da pljunu 50k eura za ova cuda koja, realno govereci, ne vrijede tolike pare pa da su sto puta svabe.Rata im dodje od 240 do 390 eura mjesecno, eto tolika je razlika od najjeftinije do najskuplje benzinske izvedbe.Samo jos jedna napomena, sluzbeni cjenik kaze da ovaj model a200 mozes kupit vec za 27k eura, s cime je onda ovaj nakrcan dodatno?

Preskupo
16.11.2012 14:04
22
1

Pa ovaj Merceses je duplo skuplji nego prethodna A klasa!
Strasno je gde ide auto industrija!

slayer
16.11.2012 20:28
8
4

mercedes ipak izgleda puno bolje od serije 1, iznutra i izvana samo jedna stvar mi je upalo u oko mislim to nema nikakve veze nit je bitno ali zasto pobogu haubu na mercedesu nedize amortizer a ne ima sipku mislim to nije bitno ali kad auto kosta preko 27 tis. eura k
na krivom mjestu sparaju?!pa i novi renault clio ima hidraulicni podizac a a klasa sipku stvarno bezveze.bas bi htio da to neko obrazlozi .


salers
16.11.2012 21:25
5
6

Imao sam 116i 2005 i bio sam zadovoljan osim sa potrosnjom i velicinom gepeka. Mislim da je novi kec odlicno odradjen auto, jedino ne mogu da shvatim zadje svetlosne grupe ala VW polo. TOTALNO MI NISU JASNE I NE ZNAM DA LI SE IKOME MOGU SVIDETI. Stari kec je bar meni bio prelep auto, neobican i lajf stajl, medjutim kada sam video ovaj novi kupio sam ipak giuliettu i mislim da nisam pogresio. A klasa je nesto sasvim novo i nije mi jasno zasto de zove A klasa kada je taj auto u klasi mercedesa B class, odnosno u C segmentu,a stari A je bio B segment. mislim da je prelep i da je u dizajnu pobedio keca i pokupio BMw ove potencijalne kupce. sto se mene tice kec i treba da ima zadji pogon to ga izdvaja iz mora konkurencije i ovim on szakako ima jos jaci karakter. pozdr.

dario
16.11.2012 22:31
21
0

da platim 45k evra za auto ove klase?! Pa to je 5k evra vise od pocetne cijene E KLASE?!
Ili ista cijena kao C350 sa 306KS.
Pa da li su oni normalni?

Bojan
17.11.2012 00:10
8
12

Sve pohvale redakciji za test. Ikao noviji, moderniji i lepsi, Mercedes je izgubio bitku za to sto je BMW bolji u dve veoma vazne discipline, vozne karakteristike i motor. Kljuc uspeha je zadnji pogon, sto je umanjilo prostranost u kabini. BMW-ov enterijer je mnogo lep, dok eksterijer to nikad nece biti.

Don
17.11.2012 08:23
12
5

Prica mi jedan,kaze otisao do mercedesovog salona u svojoj delti, ne bi li vidio a klasu.Sjeo pozadi,ne zna kud ce sa nogama,udaraju od sjedala, glava u plafon, toliko je prostrano da ako hoce misljenje da promijeni mora izaci iz auta.Sjeo naprijed,gleda pozadi, a ono ko albanski bunker, nista ne vidi! i to sjedala zadnja izvedena bez mogucnosti uvlacenja stitnika za vrat.Ocajno.Dosao do gepeka, a prodavac turskog porijekla mu, onako lagano crven, kazuje na velicinu od odlicnih 340 litara.Tad mi je prekipolo, veli taj moj prijatelj.Odvedem ja turcina to delte i kazem mu, macka ti piterina, aj sad sjedi.Sjeo sa mnom na zadnje sjedalo, prostora ko u prici.Uzivancija, izvalio se ko covjek, fotelje!Otvorio mu gepek a ono 400 litara, otvorio mu motor i velim bujrum, a ono 150 konja i velim mu, ovu deltu sad sam platio 9000eura.Imam jaci motor, nemoralno puno prostora, veci gepek, krstarim drumom i t o za 4x manje novca od tvoje svapske skalamerije!!! I onda mu je jos svasta rekao, al se bojim da ce redakcija cenzurirati tekst, heheh.Pametnom dosta.P.s. kad ce na sajtu biti test delte?

Нови Сад
17.11.2012 11:37
11
3

@Don

Погледајмо продају делте и осталих модела lancia-e (ако уопште више постоје њихови модели јер су то сад chrysler-ови модели). Толико о тој марки!

gibanica
17.11.2012 13:31
14
1

Dobro bre 44000 i 37000? Tolike pare za golf klasu? Aman pa ulaze cenom u kategoriju E klase i serije 5, jel neko ovde lud?

Frfljavi
17.11.2012 13:49
6
3

@don... hahahha o cemu ti pricas bre :)) Vidi, i Skoda ima ogroman prostor za noge i ogroman gepek. Mislim na Superb. Nudi prostora vise nego sam BMW 7, Audi A8 i cak vise od same S-Klase... hahahhaha ne znam da li treba dalje da pisem i objasnim ti poentu tvog, a poentu mog pisanja? Ako ces gledati gabarite, onda bi trebalo da postavis ovde pitanje koji auto nudi najvise gepeka i prostora za noge i sigurno nece biti dvoumljena, tako da ce ti odluka veoma lako pasti. Znaci, nece biti subjektivnog misljenja, da je ovaj bolji ili onaj, vec gabariti sami za sebe govore tako da ces imati preciznu informaciju, pa verujem cak i od same redakcije :)

Nesumnjivo je da je Delte prelep auto. Cak sam je i sam gledao i razmisljao o njoj. Za zaista malo pare, oko 9k, imas dosta auta i pre svega mlad auto. Vidim da preferiras Italijane... okay, to mnogo govori o tebi. Nista lose, veruj mi. Ali nemoj vise nikada da ocenjujes kola jer ovaj ima vise prostora za noge i ima veci gepek za jedan osrednji manji kofer. Sta reci onda o recimo... BMW Z4, BMW serije 6, Porscheu, Aston Martinu.. koji imaju takodje prostora kao albanski bunker, kako ti ono rece, i koji imaju mozda cak 250 litara gepeka, a u kojima ces jedva uci na zadnjoj klupi i izdrzati put od Medaka do Zemuna... recimo Hyndai Coupe iz 98 godiste ili Ford Cougar su takodje kupei i nude mnogo vise prostora za noge i veci gepek od Porschea, BMW serije sest i Mercedes SL-a :))) Nemoj da se ljutis zezamo se, caskamo i uzivamo.. ali nepriereni su ti komentari. Delta je zaista super auto. Ali ja bih pre uzeo A3 iz 2007 godiste za 10k recimo.

Slavisica
17.11.2012 13:57
15
2

Valjda je u cenu ukljuceno i nekoliko seansi kod psihijatra. Poredeci sa ovim cenama, S klasa ima diskontnu cenu!

Carbon
17.11.2012 16:01
8
4

@Frfljavi
Voleo bih da mi kazes koji je to X1 u kome si se vozio da ima prednji pogon... S-drive ima zadnji, X-drive 4x4.

@Dejan L
Sto ne odgovori na onu temu kao sveznajuci, posto drugi ne znaju, koje je to britanske(!) marke GM unistio?

Frfljavi
17.11.2012 19:17
1
7

@Carbon.... koincidencija.. hahahah danas sam razmisljao bas o tome i kako cu da se sam ispravim ali kada sam video komentar DON-a onda sam i zaboravio. Da, X1 je bio zadnji (NARAVNO) pogon i zaista smo imali uzasnih problema... na autoputu dok smo vozili i i stizali laganizza do destinacije, niakakvih problema nije bilo jer je sneg bio dosta vlazan... i topio se brzo... ali kada smo sisli sa autoputa, ma neposredno, odmah, za tili cas, smo osetili da je nesto cudno sa tim kolima.. i samo smo se gledali.. u potsvesti nam je bilo.. hej pa mi smo u jednom SUV-u.. i automatski ti je asocijacija da si siguran, bezbezdan i da stojis na cvrstim nogama... ali onda sam samo na glas razmisljao i izrekao.. hej.. pa ovo je zadnja vuca samo...secate se da nas je upozorio diler :)))) i tako je i bilo... zaista smo imali osrednjih problema... test voznju koju smo zamislili, kako sa gumama tako i sa pogonom nismo uspeli da sprovedemo u praksi. Naravno, Austrija je bila u pitanju i posle par sati su putevi vec bili cisti kao posle Gillete Mach 5 :) Eto, hteo sam samo da kazem, da je onda totalno promasena investicija kupovine jednog auta, u ovom slucaju BMW X1 i dati recimo... 28k jevreja, a da pri tom ne mozes da odes na skijanje sa njim ili na put za sta su takvi automobili i zamisljeni. Isto je i sa BMW-om serije jedan. Imati super mali auto, za grad, za prodavnicu, za putovanje, za duze etape i to bez ikakvih problema.. pri tom jos veoma atraktivan, dopadljiv i koji gaji veoma jak imidz, jer je BMW u pitanju... a zimi ne smes da se uputis na posao sa njim. I onda moras neku Hondicu od 2 soma evra da kupis kao drugi auto da bi stigao bezbednije.. a nov BMW vozis samo po lepom vremenu.. hahahah onda bolje da covek kupi kabriolet neki, kupe ili takvu neku egzotu koja itekako ima za one pare koliko kosta BMW kec da se kupi i kad vec stoji u garazi neka stoji nesto lepo, a kad grakne sunce, nek nam izmami osmeh, daleko vise neko neka prosecna mala limuzina serije jedan :)

@carbon
17.11.2012 20:50
4
2

nije GM nego Ford napravio covek lapsus

Don
17.11.2012 21:39
3
5

pa, s obzirom da sam vidio deltu uzivo, uvjerio se u solidnost izvedbe,zavrsne obrade,zastite od hrdje,obilje prostora za putnike, vidio njen raskosni gepek, mocni motor,odlicne kocnice, malo mekan ovjes za moj pojam, pristojnu potrosnju,vrlo dobar dizajn, nisku nabavnu cijenu, jeftino odrzavanje....ovaj, sta ono a klasa ima za ponudit kontra ovome?Iskreno, meni je samo zao sto i ja nisam za 9k eura il kako rece jevereja, kupio deltu pa da izguram sa njom jedno 2 godine i vidim sta ce biti.Iako ima e klasu, mecka mi se zgadila kad sam na b klasi vidio hrdju.a da o materijalima u unutrasnjosti ne pricam.sjedi pa vidi.

Carbon
17.11.2012 23:14
6
3

@Frfljavi
Zbog tog "problema" zadnje vuce da se izbori sa specificnim vremenskim uslovima poput kise i snega i plus na uzduznim nagibima puta, ja se radujem i podrzavam BMW sto ubacuje odnosno omogucava u skoro svim varijantama x-drive, pogotovo u onima od serije 1 do serije 5 i sa "manjim" motorima poput 2.0, bilo dizeli bilo turbo benzinci. Realno ne znam sta ceka MB jer su svi shvatili da RWD je dobra za sportska vozila, i da se oni mane tradicije bitnija je prakticnost... osim kod marketinga koji ce nauciti ljude svacemu.

@carbon
Nije pogresio, pazio je sta je pisao a i tema je bila GM ne Ford, pratim ja njegove komentare na raznim sajtovima, taj mrzi mnogo marki samo siri hejt... mada ne bi me zacudilo da ovo sto pisem za njega trebalo bi da pisem za tebe odnosno da sam sebe pravdas.

Anonymous
18.11.2012 00:07
6
2

@ Нови Сад, Dario, Slavisica, gibanica...
Ne koštaju ovi modeli toliko, već upravo ovi testirani modeli, napucani opremom (Meca ima i AMG detalje, 7-stepeni auto, pa od svega po malo iz spiska dodatne opreme), Bembara ima 8-stepeni auto, koji košta "samo" 2k € na osnovnu cenu, plus štošta od opreme ima (npr. "Urban line" na slici...). Hoću reći, oba vozila sa "manje zahtevnim" spiskom opcionala, a opet pristojno opremeljeni, mogu koštati bez problema bliže 26-27k € nego ovim cenama (i dalje mnogo više nego prosek C segmenta, ali ipak nisu prosek nego VRH segmenta). Pozovite dilere pa ćete videti cene. Što se tiče testa, mislim da je veoma fer napisan i poentira baš onako kako je najpoštenije : Mercedes se upustio u direktnu trku sa A3 i Kecom, sa modelom koji svežinom i atraktivnošću šije u startu oba ova modela, videćemo da li će to biti dovoljno da privuče novu i širu grupu kupaca pored klimakteričnih tetki i bakica koje su pretežno vozile prethodne generacije A klase :-). Za sve koji imaju sumnji u vezi zadnjeg pogona (mislim da su u tome najglasniji Don i Frljfavi), ne znam šta drugo da im kažem sem da probaju istu deonicu druma koja naravno ima puno krivina, znači bilo kojeg puta, prevezu sa BILO kojim autom C segmenta (praktično svi su s prednjom vučom i popreko postavljenim motorom i menjačem-suštinska pretpostavka za bolju ponudu mesta u kabini/ključna mana za vrhunske performanse u vožnji), pa onda to isto urade u starom, ili još bolje, novom Kecu. Staviće prst na čelo kada vide koliko je Kec ubedljiviji/upravljiviji/izbalansiraniji/britkiji/BRŽI na tom ispitu. I tu se on suštinski razlikuje od svih, baš svih drugih vozila u svojoj klasi, jer je jedinstven na svetu po balansu svoje šasije, rasporedom mase na osovinama od praktično 50/50, zatim uzdužno postavljenim motorom i pogonom pozadi. I ne mora da ima najviše prostora ni napred ni na zadnjoj klupi (kupite za te potrebe neki MPV, B-max, Multiplu, šta god...), i ne mora da bude najtiši u klasi (kupi nekog francuza, šta znam, HDi, dCi su tihi...), i ne treba mu najveći gepek (kupi eto Octaviu pa ubaci i prase i jarence za 29-i Nov. ...) i ne mora biti najlepši, ukusi su različiti. Ali da izvlači osmeh na lice svakom ko zna voziti, e to bogami radi najbolje od baš svih u klasi... Vozim zadnju vuču treću godinu/zimu za redom i tvrdim da sa dobrim zimskim gumama pruža opet više zabave nego prednja vuča. Prvih 16 godina vozačkog staža vozio samo prednju vuču i bio ubeđen da je to najbolja opcija za neku prosečnu vožnju. Kako sam samo bio u zabludi. Ako budem mogao da priuštim, do kraja života ću voziti zadnju vuču. Da li je Kec nervozniji po snegu, pa naravno da jeste, ima manje mase na pogonskim točkovima nego prednja vuča (logično), ali daleko od toga da se ne možeš popeti na planinu ili tamo gde se uputiš. Probao; uspeo; više puta; bez problema (zimske gume "obligatorno"). Da, zaglavio bi se u snegu lakše neko mnogi FWD konkurenti, ali sve prethodno navedeno potpuno i ubedljivo preovladava nad tim jednim jedinim detaljem. Stara reklama za BMW je glasila "Happiness is not around the corner, happiness IS THE CORNER". E to je suština sve ove moje priče.

marko
18.11.2012 00:15
4
1

Ja sam to napisao nije frljavi, video sam komentar pa rekoh napravi covek lapsus :)

marko
18.11.2012 00:20
3
4

@frljavi Za X1 sto kazes da nesto nije bilo uredu, mozda je samo imao neodgovarajuce gume?

Frfljavi
18.11.2012 00:24
1
8

@Carbon

Serija jedan ne nudi opciju cetiri vuce. Z4, serija sest kao i BMW serije sedam ako se ne varam...nisam siguran naravno. A eto, to je vec veliki deo portofolija koji sam naveo. Ostalo su samo dzipovi, trojka i petica :)

Anonymous
18.11.2012 08:15
8
1

@ Dario, Slavisica, gibanica Нови Сад...
ukratko o cenama : ovo su cene TESTIRANIH modela, auti sa normalnijom listom opcionala od ovih (čitaj:imali bi i dalje sve potrebno) koštaju daleko ispod 30k €. Nazovite dilere pa proverite. Puno ili ne je 30k €, procenite sami, ipak su oni vrh svog segmenta.
@ Frfljavi, Don - zadnja vuča kod ovog Keca jeste stvar koja ga u svakom smislu jasno distancira od SVIH konkurenata C segmenta sa konceptom "sve u nosu-popreko", pa idemo da podupravljamo do besvesti... Vozim zadnju vuču tri godine/tri zume, pre toga 16 godina vozio samo prednju vuču i mislio kako je to pravi koncept za auto. Kako sam bio u krivu, nikad više neću voziti prednju vuču, ako budem mogao sebi priuštiti auto sa zadnjom. Ovaj Kec se vozi neverovatno brzo, šasija mu je savršeno izbalansirana, raspored mase po osovinama takođe skoro idealan i ne može se porediti sa bilo koji iz klase na čitavom svetu. Sneg, led i zadnja vuča? Logično da treba više umeća po takvom vremenu, jer ima manje mase na pogonskim točkovima od onih sa FWD, ali popeo sam se na svaku planinu na koju sam hteo, i po snegu i po ledom prekrivenim putevima - i to uvek. Sa zimskim gumama naravno. Gepek/prostor pozadi i ostali komentari kod ovog auta su suvišni jer on nije porodična limuzina i na tome BMW sigurno nije gradio ideju ovog auta, već na tome da se dobro vozi i izvlači osmeh na lice vlasnika. I to je postigao. Za ostale tu su neki drugi modeli, praktičniji možda, ali naravno manje zabavni za vožnju, čak i dosadni.

Čedomir
18.11.2012 10:12
5
5

Nisam ljubitelj švaba zbog njihove bezobrazne i bezobzirne skupoće(što se pokazalo i u ovom testu)medjutim,ovde je bembara poderala mečku ko krmača masnu ponjavu.Čak je i puno jeftinija.Uopšte se ne bi dvoumio šta da uzmem izmedju ovo dvoje pa i troje(da je audi a3 bio na testu)jer u emisiji Krisa Harisa bembara jedinica je rasturila i audija trojku.Moćan je,nema šta.

Anonymous
18.11.2012 10:13
5
1

@ Serija 1 (F20) ima xDrive u opciji za model 120d : http://www.bmw.rs/rs/en/general/lokalni_sadrzaj/_shared/bmw_cenovnik.pdf?download=true, takođe i 135i : http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=651191.

Svi ostali BMW modeli sem Z serije već odavno...

Don
18.11.2012 18:17
5
5

slazem se ja da je zadnji pogon nesto sto istice ovaj kec,ali ima on jako puno nedostataka.Nekome se svidja manjak prostora u njemu, meni ne.A i nije mi zabavan auto uopce.Zadnji pogon imam na E klasi, za tu velicinu je ok, iako ga ne volim, al eto vozim. Na kraju cu sve prodat i kupit novu mazdu 6, naravno kad bude polovna.Uglavnom, napomena, kod svaba u testovima golf je pobijedio sve, i a klasu i keca i a3.

zlatko
18.11.2012 20:22
7
1

Poređenje cijena na osnovu konfiguratora fabrika:
- Mercedes A200 CDI (136 KS) = 33.855,50 EUR
- BMW 118d (136 KS) = 32.410,00 EUR
- Audi A3 2.0 TDI (150 KS) = 31.930,00 EUR
- Golf 7 2.0 TDI (140 KS) = 29.785,00 EUR
Upoređeni su sa izjednačenom opremom u koju sam ubacio: alu-fege 17-tice, metalik-boju, automatski-klima sa info-ekranom u boji,xenonima,light-paketom, parking asistentom, 6-stepeni manuelni mjenjač i još poneka sitnica koja treba i poneka koja ne treba...
Inače, u osnovnom paketu opreme su prazni kao sirotinjski novčanik..svi do jednog-a nisu jeftini!
Zaključak: Merc i BMW nisu skupi kao ovi iz testa ali su i ovako duboko u "teritoriji" limuzina više klase, što važi i za Audija i Golfa koji su pomenuti kao konurenti ovom dvojcu...
I ako još neko hoće i navigaciju onda se sve pomjera za još oko 2000 eur !
Skupo brate !!
Pošto nisam "eksluzivac" na štandovima sajmova i salona nisam siguran da ću moći da ih provozam dok su "taze", ali tu je loto i sportska prognoza...

vlajce 330ci
18.11.2012 21:52
10
11

Gledao sam mercedesa na premijeri u ZENEVU unutrasnjost je slabijeg kvaliteta u odnosu na bmw seriju 1.Sto se tice voznje tu bmw odnosi pobedu iz vise razloga.Provo zadnja vuca, balans mase 50 napred 50 nazad, automatski menjac je cista perfekcija sto dosta doprinosi za zadovoljstvo u voznji.Sto se tice zadnje vuce sa dobrim zimskim gumama nema nikakvih problema moje licno iskustvo.

Slavisica
20.11.2012 17:43
8
0

@ Anonymous
Druze,znam i ja da njihove cene pocinju sa nekih 20k eura. I u tim verzijama znam da bih vecina nas bila (pre)zadovoljna ponudjenim.
Elem,htedoh reci da je teska debilana dati 44k eura za auto C segmenta.
To prosto nije normalno.
Recimo,vidim danas na bilbordu A4 2.0 tdi S tronic quattro za nesto vise od 32k.
Isto tako E segment pocinje ispod 40k,pa ti vidi da li je isto voziti A klasu napucanu opremom i E klasu u "osrednjoj" opremi za iste pare...
Al opet se sve svede na onu "Sto ljudi,sto cudi."

dario
20.11.2012 21:27
8
0

na njemackom konfiguratoru cijena maksimalno napucane A klase (59k evra) je jednaka pocetnoj cijeni CLS-a. Slazem se da tako napucana A klasa ima 1000 puta vise stvari od takvog CLS-a, ali mi ovdje pricamo o 3 klase razlike. Sto je previse previse je

Daco
21.11.2012 14:11
6
4

Kada biram izmedu BMW i Mercedesa uvijek bih izabrao BMW, ali ovoga puta Mercedes je neuporedivo bolji dizajnerski nego BMW

goran
24.11.2012 18:13
5
4

Vidim neke raspravke oko prostora,samo vam mogu reci da moj passat B4 ima vise prostora od e klase,Bmw serije 5 itd,to nije neko merilo.Moje licno misljenje je da SU novi A3 i Mercedes A klase daleko pozeljniji od ruzne Serije 1.Pravi test ce biti A3 vs A-klasa!!!!I jos smatram da nije realno da bude nereseno

Miki
01.12.2012 07:37
2
6

Neverovatno koliko nasi ljudi stavljaju akcenat na stvari koje nemaju gotovo nikakvu vaznost u realnom zivotu! Koliko ubrzava, kako lezi u krivinama...Gde to ubrzavate za 6, 7 sekundi, gde mozete da vozite auto u krivinama do njegovog maksimuma. Naravno moguceje, ali pritom treba staviti glavu u torbu. Dati toliki novac za najobicnije automoibile samo zato sto se radi o prestiznim markama, i naravno "sportskim karakteristikama" koje ce te voziti po srednjevekovnim putevima, zaista nerazumem. Ljudi moji mi osim toga imamo 6 meseci blato, sneg i led udruzenim sa ne rupama, nego sa kraterima na putevima, a vi i dalje pricate o sportskim automobilma. Najobicniji auto, ili ako ste u prilici neki suv je daleko pametniji izbor. Shvatice te To vrlo brzo kada pocnete da vozite neke od ova dva auta. Ono zasta su napravljeni ovi automobili nije za nase uslove, ni putne ni materijalne. Pozdrav

Siniša
10.3.2013 22:38
0
0

ležanje na putu, ubrzanje 80 do 120, kočnice, su stvari koje spašavaju glavu u iznenadnim situacijama, i veoma su važne. Zato se bmw prodaje...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: