Impresije

McLaren MP4-12C Spider

Super pauk

Nakon premijere modela MP4-12C u formi kupea, došao je red na javno predstavljanje otvorene verzije McLarenovog supersportskog automobila.


Ferrari je sa modelom 458 Italia u Spider izdanju napravio pravi bum na tržištu, a isto to se očekuje i od britanskog predstavnika, naročito ako se ima u vidu da su performanse ova dva konkurentska modela skoro identične.

Nastavak priče
Otvoreni model nije samo „osakaćena“ verzija kupea, nego temeljno razvijeni model izrađen na osnovi kupe verzije. Jedinstveni RHT sistem preklapanja krova je pažljivo izrađen kako ne bi smanjio uživanje u vožnji pri velikim putnim brzinama. U isto vreme, ovaj sistem pruža i visok stepen iskorišćenosti prostora u zadnjem delu karoserije. Tvrdi sklopivi krov se pritiskom na dugme sklapa u predviđeni prostor iza vozača za samo 17 sekundi. Cela operacija može da se izvrši dok se vozilo kreće maksimalnom brzinom od 30 km/h. Dodatna pogodnost za vozača i suvozača je mogućnost spuštanja i podizanja zadnjeg prozora (koji služi i kao deflektor za vetar), čime se obezbeđuje nesmetano uživanje u čistom zvuku V8 Twin Turbo agregata. Kada je krov podignut, putnicima je na raspolaganju dodatni prostor za smeštaj prtljaga, zapremine od 52 litre. Imajući u vidu da se radi o zaista jedinstvenom automobilu, za MP4-12C Spider su specijalno izrađeni odgovarajući koferi, koji se standardno isporučuju uz svaki automobil.

Kao pionir na polju primene ugljeničnih vlakana, McLaren je u poslednjih 30 godina usavršio izradu automobila od ovog materijala, što se najbolje vidi na jednodelnoj šasiji za model MP4-12C. Originalna zamisao konstruktora je bila da se javnosti prvo predstavi verzija u otvorenoj formi, zbog čega se cela transformacija u zatvoreni, pa u otvoreni model izvršena veoma brzo. Dodatna ojačanja karoserije nisu zahtevana, ali je zbog same konstrukcije pokretnog krova Spider teži u odnosu na kupe verziju za nekih 40 kg. Ukupna masa Spidera iznosi 1.474 kg.

Savršenstvo u malim stvarima
Pasivni Roll Over Protection sistem, odnosno čelična struktura smeštena iza glava putnika, štiti vozača i suvozača u kriznim situacijama. Svaki od dva podupirača je dizajniran da maksimalno apsorbuje udarnu silu prilikom prevrtanja.

Kada je personalizacija automobila u pitanju, potencijalnim kupcima je na raspolaganju 17 boja karoserije, zajedno sa dve posebne svrstane u elitnu klasu – Volcano crvena i žuta. Za Spider su izrađene „ekstra“ lake kovane felne, dostupne u Diamond Cut verziji, uz standardne Silver ili Stealth opcije. Kontakt sa podlogom je poveren Pirelli PZero pneumaticima dimenzija 235/35 R19 napred i 305/30 R20 pozadi.

Sistem pod nazivom Vehicle Lift omogućava podizanje prednjeg i zadnjeg dela karoserije za 40, odnosno 25 mm, da bi se osigurao nesmetan prelazak preko prepreka i zaštitilo vozilo od posledica vožnje po lošim putevima. Ceo sklop drži Spider podignut do brzine od 60 km/h.

Perforirana koža kombinovana sa Alcantarom se i dalje nalazi u većem delu enterijera, a ukoliko kupac ima posebne zahteve putem online konfiguratora je moguće definisati stavke do zadnjeg detalja.

Turbo zabava
Za pogon Spidera je zadužen centralno smešteni 3.8-litarski V8 Twin Turbo agregat, od sredine godine „pojačan“ na 625 KS. Prenos snage na zadnje točkove se vrši preko sedmostepenog SSG menjača sa duplim kvačilom, a sigurnosna oprema u Spideru uključuje sistem upravljanja kočenjem (Brake Steer), ProActive Chassis Control, kao i jedinstvenu McLarenovu vazdušnu kočnicu. Spider ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,1 sekundu (kao i kupe verzija), dok je za ubrzanje od 0 do 200 km/h potrebno 9 sekundi. Maksimalna brzina je 329 km/h, samo 4 km/h manje od kupeovih 333 km/h. Prosečna potrošnja goriva, ukoliko je budućim vlasnicima važna, iznosi 11,7 l/100 km.

Prve isporuke su planirane za novembar, a početna cena na tržištu Velike Britanije iznosi 243.500 €. Porudžbine možete izvršiti u 38 prodajnih salona u 22 zemlje širom sveta.

Piše Geza Vince
Fotografije McLaren
4780
Postavljeno: 10.10.2012

Arhiva: Impresije

Rubrika: Impresije
Postavljeno: 11.09.2013

Vuhl 05

Vožnja sa ukusom „ljute papričice“


Rubrika: Impresije
Postavljeno: 10.10.2012

McLaren MP4-12C Spider

Nakon premijere modela MP4-12C u formi kupea, došao je red na javno predstavljanje otvorene verzije McLarenovog supersportskog automobila.


Rubrika: Impresije
Postavljeno: 28.06.2012

BMW i8 Concept Spyder
Tekst sa video prilogom!

Vozila sa alternativnim sistemima pogona više nisu daleka budućnost. Ona su sadašnjost


Fisker Karma

02.04.2009

Zastava Yugo 55

15.12.2008

Chrysler 300C 3,5 V6

29.08.2005

Mercedes A 180 CDI

31.03.2005

Mazda RX-8

22.12.2004

slayson
14.10.2012 23:33
1
2

super auto ali bljutavo izgleda kao losi verzija 458 italije koja je dizajnerski puno puno ozbiljnija steta ali to je mclaren auto za znalce i milijardere

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: