Uporedni test

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

Turbo Mazda protiv vazdušne Mazde

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja

Nova Mazda 3 je pomerila granice u klasi ali i podbacila u prodaji

Nova Mazda 3 u takozvanoj Kodo arhitekturi je stigla, stasala, uskomešala tržište i bar kako kažu statističari, prilično podbacila sa prodajom na istom, bar kada je Evropa u pitanju.

Naravno, taj slabiji tržišni start nikako ne znači fijasko modela, već jednostavno prilagođavanje „očiju“ javnosti na automobil koji u svojoj klasi izazvao revoluciju.

Nova Mazda 3 nudi „XXL“ spoljašnje dimenzije i čak 21 cm više od jednog Golfa, odnosno 14 cm od BMW-a serije 1.

I nije ostala samo na dužini, jer kod nje kupac dobija gotovo sve najbolje, počev od dizajna, koncepcije, izbora pogonskih agregata pa sve do vrhunskog kvaliteta izrade, uz adekvatnu, solidno paprenu cenu.

Cena! Možda je upravo to i najveći trenutni problem nove Mazde 3. Jako se približila po svemu Mazdi 6 i pozicionirala prema srednjoj ekonomskoj kategoriji građanstva u Evropi koje gotovo da izumire.

Kodo “trojka” nudi „XXL“ spoljašnje dimenzije i čak 21 cm više od Golfa, odnosno 14 cm od BMW-a serije 1

Mazda je Mazda – Golf je Golf
Kod nas naravno, važe druga pravila. Golf je Golf je jedno od njih! Naravno, odavno više nemamo automobil za srednju klasu, jer ona je izumrla, pa Mazda 3 može biti odabir onih koji imaju nadprosečna primanja i koji za svojih 23.000 – 25.000 evra mogu da pipkaju mnogo toga. To važi i za modele i u klasi iznad Mazde 3 i sa znakom na haubi koji su do sada mogli samo da sanjaju da budu njihov za 3manje od 30.000 evra. Očigledno, inflacija brendova je u toku, pa povećanje kvaliteta i poskupljenje Mazde izgleda kao plivanje uz bujicu, a kao što znamo to baš nije preporučljiv smer. Ipak, oni najsposobniji ponekad pobede prirodu i isplivaju na kraju a oni ostali po pravilu nestanu niz vodu!

Vrhunska motorizacija
Kako bilo, ako zanemarimo cenovnik, prema svim našim testovima Mazda 3 je svakako na vrhu svoje klase uz veliku dilemu kupaca za koji se tip motorizacije opredeliti kada je u pitanju izbor modela.

Ovog puta smo se opredelili da testiramo vrhunske opcije motorizacije Mazde 3 i da ih komparativno uporedimo! Sa jedne strane imamo „poreski“ odgovoran benzinski model Mazda 3 Sport 2.0i G165 od 1.998 kubika zapremine i 165 KS a sa druge naftaša sa oznakom Mazda 3 Sport CD150 od 2.184 kubika sa 150 KS.

Benzinska Mazda 3 Sport je prilično agilnija i agresivnija što se tiče ponašanja u vožnji

Što se tiče enterijera i komfora, i benzinska i dizel Mazda 3 dele istu sudbinu. Vizuelno, ali i u tehničko tehnološkom smislu su bliski „šestici“ (tzv. „Kodo“ stil). Zapravo impozantne spoljašnje dimenzije i jesu posledica zajedničke platforme, koja, iako skrećena i dalje ima respektabilne dimenzije što se logično odražava na unutrašnji prostor.

Možda ne koliko smo očekivali, ali ga u svakom slučaju ima sasvim dovoljno za dve odrasle osobe napred ali i za dve pozadi. Velika sedalna površina i adekvatan nagib naslona, obezbeđuju udobnu poziciju. Izlazak iz niske pozicije sedišta i udaljenog praga je malo komplikovaniji i iziskuje određeni napor. Možda pomalo bizarno, račun komfora putnika je platio prtljažnik, koji je sasvim prosečan sa skromnih 364 litara zapremine. Srećom, jednostavnim obaranjem naslona (podeljen na 2/3), dobija se potpuno ravna površina od 1.260 litara dovoljna za prilično robe i kofera, uz 3 putnika.

Dok se ostali proizvođači „ubiše“ da iz nepoznatih razloga što više smanje zapreminu svojih motora, Mazda se „’ladno“ zadovoljava dizelom od čak 2,2 litre

Kvalitet unutrašnjosti iznad proseka
Što se tiče samog kvaliteta završne obrade i upotrebljenih materija, rezultat je na nivou očekivanja. Sve deluje urađeno sa maksimalnom ozbiljnošću, iako je ambijet previše „strog“. Vozačeva pozicija je veoma dobra, sedište i upravljač imaju veliku amplitudu podešavanja u obe ose, i kao takvi prihvataju osobe od 1,5 do 2 metra visine. Nije ipak sve u superlativima, iako ima XL međuosovinsko rastojanje, ostave i boksovi za odlaganje sitnica su super skromnih XS dimenzija. Sva vrata imaju „rupu“ koje prima samo omanju flašu, dok u standardni pregradak za rukavice, kao što to samo ime kaže, staje par rukavica, kesica sa bombonima i ništa više. U udubljenja na centralnoj konzoli moguće je smestiti mobilne telefone, i ujedno ih napuniti USB priključcima (ukupno dva), smeštenim u naslonu za laktove.

Atmosferski benzinac G165 je prosečno potrošio 7,5 litara goriva. U rasponu od 6,5 litara na otvorenom putu do 8,5 litara u gradu

Sa ovih sada već opštih mesta nove Mazde, selimo se na teren poređenja dve tehnologije motora zbog čega smo se i okupili u ovom komparativnom testu.

U kubikaži je kvalitet
Potpuno suprotno aktuelnom trendu, Mazda ignoriše tzv „downsizing“. Dok se ostali proizvođači „ubiše“ da iz nepoznatih razloga što više smanje zapreminu svojih motora, Mazda se „’ladno“ zadovoljava dizelom od čak 2,2 litre i zaslužuje pažnju iz više razloga. Navedimo samo stepen kompresije, niži od svih danas postojećih dizela (14:1, umesto 15,5 i 16, 5). Time je temperatura sagorevanja spuštena ispod 1.300° C, zajedno sa limitom iznad koga dolazi do stvaranja azotnih gasova koji utiču na okolinu ali i na dugovečnost motora.

Mazda3 Sport 2.0i G165 Revolution

Cena: 21.590 evra
Motor: benzinski/atmosferski, redni/4, 1998 cm³/direktno ubrizgavanje, 121 kW, 165 KS pri 6.000 o/min, 210 Nm pri 4.000 o/min
Transmisija: na prednje točkove, M/6
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad multi-link
Performanse: 0-100 km/h – 8,2 sec, maksimalna brzina 210 km/h
Prosečna potrošnja: 5,8 l (fabrički podatak), 7,5 litara (na testu), emisija CO2 135 g/km
Karoserija: hečbek 5/5, DxŠxV 4460x1795x1465 mm, međuosovinsko rastojanje 2700 mm, masa 1295 kg, prtljažnik 364 l

Jednim pogledom
Mazda3 Sport 2.0i G165 Revolut

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,5

Napred

4,5

Funkcionalnost

4,3

Pozadi

4,2

Kvalitet izrade

4,4

Ukupno:

4,35

Ukupno

4,40

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,5

Funkcionalnost

4,3

Performanse

4,0

Dizajn

4,5

Kočnice

4,5

Ponuda prostora

4,4

Ukupno:

4,33

Kvalitet materijala

4,4

Motor

4,0

Završna obrada

4,4

Menjač

4,0

Ukupno:

4,40

Cena

4,5

Prosečna ocena: 4,28

A kada se kaže nizak nivo izduvnih gasova, podrazumeva se i ekonomična potrošnja goriva. Ostavimo li po strani preterano optimističke fabričke podatke, zaista nas je prijatno iznenadio sa nekih 6 litara u proseku koje smo izmerili na testu po Francuskim Alpima dugom 1.500 kilometara. Može se zadovoljiti na otvorenom putu i sa samo 4,4 , dok po gradu treba računati na prosečnih 7 litara na sto kilometara. Mazda je ovaj agregat snabdela sofisticiranim Stop&Start sistemom, koji crpi energiju iz super kondenzatora (sličan postoji kod grupacije PSA), a ne iz teških i skupih baterija.

Obrtni momenat dizela donosi prednost
Sve gore navedeno pozitivno se odražava na visoku kulturu rada motora, lišenog parazitnih vibracija. Čim dostigne radnu temperaturu, oduševljava diskretnim radom, kao i elastičnošću. Potpomognut preciznim šestostepenim menjačem, sa dobro odmerenim prenosima, obezbeđuje pefomanse ravne jednom Gti modelu. Normalno, sa 380 Nm obrtnog momenta i skromnom težinom od 1.320 kg, može se preticati bez potrebe da se „prešaltuje“ u niži stepen. Informacije radi, postoje dva turbo punjača, jedan za niže, i drugi za srednje i visoke obrtaje. Zaista mu je teško pronaći bilo kakvu manu, što se odnosi i na šasiju. Lakša i kruća za 30 % od prethodne, nema nikavih problema sa 150 KS.

Turbo dizel troši na otvorenom putu samo 4,4 litre dok po gradu treba računati na prosečnih 7 litara na sto kilometara

Jednim pogledom
Mazda3 Sport CD150 Revolution

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,5

Napred

4,5

Funkcionalnost

4,3

Pozadi

4,2

Kvalitet izrade

4,4

Ukupno:

4,35

Ukupno

4,40

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,5

Funkcionalnost

4,3

Performanse

4,3

Dizajn

4,5

Kočnice

4,5

Ponuda prostora

4,4

Ukupno:

4,40

Kvalitet materijala

4,4

Motor

4,6

Završna obrada

4,4

Menjač

4,2

Ukupno:

4,40

Cena

4,4

Prosečna ocena: 4,39

Nasuprot ovom moćnom turbo dizelašu, stoji jednostavan, i na papiru još moćniji atmosferski benzinac, manje zapremine a veće snage.

I jedan i drugi automobil imaju izvanredno subjektivno ubrzanje, sa time što ono u benzincu deluje uzbudljivije i moćnije, dok turbo dizelaš sve postiže isto ali elegantnije. Benzinac pri ubrzanju živahno turira i vrti se na minimum 4.000 obrataja da bi pokazao zube, Mazda CD150 diskretno brunda na mnogo manjim obrtajima, ne zaostajući u dinamici na štoperici. Međutim, ubrzanje iz nule je jedno a u vožnji sasvoim drugo. Turbo dizel se pokazao daleko izdašnijim kod preticanja na srednjim brzinama. Ima značajno višu elastičnost motora zahvaljujući gotovo dvostruko većem obrtnom momentu i sjajno ukomponovanim prenosnim odnosima menjača . Iako je benzinski agregat miran i agilan, turbo dizel nikako ne zaostaje u akustici. Naprotiv! On je u odnosu na benzinca samo malo bučniji, ali daleko od toga da zasmeta, pa je čak i iskusnim vozačima bilo teško da na sluh pogode koji motor imaju ispod sebe.

Mazda3 Sport CD150 Revolution

Cena: 23.590 evra
Motor: dizel/turbo, redni/4, 2184 cm³/common-rail, 110 kW, 150 KS pri 4.500 o/min, 380 Nm pri 1.800 o/min
Transmisija: na prednje točkove, M/6
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad multilink
Performanse: 0-100 km/h – 8,1 sec, maksimalna brzina 210 km/h
Prosečna potrošnja: (na testu) 6,1 l, emisija CO₂ 107 g/km (127 sa autom. menjačem)
Karoserija: hečbek 5/5, DxŠxV 4460x1795x1465 mm, međuosovinsko rastojanje 2700 mm, masa 1320 kg, prtljažnik 420 l

Naravno, ono što je za našeg kupca često bitno je potrošnja. Bez obzira na natprosečne performanse unutar C segmenta, Mazda 3 2.0 sa 165 KS ipak nije velik potrošač. U realnim uslovima na našem testu potrošnja je viša od fabrički deklarisane. Prosečno smo izmerili 7,5 a kreće se u rasponu od 6,5 litara na otvorenom putu do 8,5 litara u gradu, pri nekom korektnom stilu vožnje. Može da se spusti i niže, ali isto tako, može da bude i drastično viša ukoliko vam je stopalo malo teže na papučici gasa.

Sve u svemu, u odnosu na turbo dizela, atmosferska benzinska Mazda 3 troši u proseku gotovo 2 litre goriva više.

Čak i iskusnim vozačima bilo je teško da na sluh pogode koji motor imaju ispod sebe

Benzinac je upravljiviji
I na kraju ove komparacije, jedno značajno pozitivno brojanje za benzinsku opciju. Koliko god ova dva modela bili različiti a tako slični, benzinska Mazda 3 Sport je prilično agilnija i agresivnija što se tiče ponašanja u vožnji. Lakše i brže se njome ulazi u krivine i prilično je stabilnija od dizelaša i za nijansu bolje koči. Očigledno razlika u težini motora i pomeranje balansa, učinili su svoje.

Vožnja benzinskom opcijom je adrenalinska avantura za vozača, za razliku od suštinske ali dosadne proračunatosti dizela.

Najkraće rečeno: benzin za dušu – dizel za racionalnost!

Tekst: Pavle Barta, Perica Rajković, Miodrag Piroški
Foto: Saša Nikolić, Perica Rajković, Vrele Gume
15465
Postavljeno: 12.07.2014

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

pele
12.7.2014 12:43
9
2

godinama vozio dizele, sa i bez turbine. vw koncern. trenutno benzinac. ford. sa dosadasnjim licnim iskustvom, da sam u situaciji, opredelio bih se za benzinsku varijantu. ovim nikako ne umanjujem sve prednosti dizela. naprotiv. autor teksta, g.Pavle Barta, je u poslednjoj recenici sazeo razlog zbog cega se odlucujemo za jednu ili drugu opciju. mada kod nas na razum dobri udara i poreska odluga o taksama za automobile sa motorima iznad 2 litra radne zapremine. lep automobil. savremen. tekst perfektan. pozdrav!

knez
12.7.2014 13:06
10
3

Sve je odlično kod ovih Mazdi,nekad sam imao jednu i bio sam prezadovoljan,međutim dizajn instrument table je očajan....nisam,doduše,dizajner po struci ali ovako nešto loše nisam očekivao od jedne Mazde....

Boki
12.7.2014 14:50
9
4

Drugi su se trudili da smanje zaperminu motora, zato je Mazda razbila konkurenciju. Doduse, veliko je pitanje koliko ce kod nas kostati registracija za ovaj 2.2 model, ali Mazda nije kriva zbog nasih zastarelih sistema iz doba gospodina "druga".

Markoni
12.7.2014 16:10
2
4

Znaci sto je kubikaza veca dizel je isplativiji!?

Odlican tekst, informativan


MIVEC
12.7.2014 16:11
13
0

Na prethodnom slicnom poredjenju sa Ceed-om rekao sam sta mislim o izboru izmedju dva tipa goriva. Sa ovakvom potrosnjom, G165 za mene je trenutno najpozeljniji model u C segmentu (Ne racunajuci Hothatch modele ili neki preskupi "premium" sa 200+ ks).

Evroskeptik
12.7.2014 16:12
9
5

Ekspanzija dizel tehnologije je u zalasku. Benzin je gorivo za automobil

Bojan
12.7.2014 21:26
7
2

Kad je Mazda u pitanju nikad ne bih znao sta tu da izaberem...benzin ili dizel... predobri su auti.

Milan
13.7.2014 00:48
13
6

Moje pitanje i dalje je: Na kom broju obrtaja motora se vozi pri 140 km/h na autoputu? I koja je tu potrosnja? Moje dosadasnje iskustvo je da je razlika u potrosnji i komforu voznje najveca u ovim uslovima u korist dizela. Elasticnost je takodje prednost mada ne znam koliko ima ulogu kod motora ove zapremine na relativno lagan auto.
Sto se same mazde 3 tice: Indikativno je da svi hvale ovaj auto ali ga niko ne kupuje, kao SAAB i subaru. Znaci da nesto na autu nije pogodjeno.Ja mislim da je pre svega promasen segment kupaca, klasican kupac ovog auta je neko ko cilja golfa a na zalost cenom, voznim osobinama i gepekom su pogodili kupca serije 1 ili A klase a oni se na ovaj model nece obazirati. Mazda je auto za zaljublenike a ne za porodicne ljude koji traze izbalansiran auto i zato joj je prodaja slaba. Nemoj neko da kaze da gepek nije mana, upravo se vratih iz grcke i voleo bih vas da vidim da spakujete cetvoroclanu porodicu od kojih je jedna beba u 364l.

Pavle Barta
13.7.2014 11:09
16
1

@Milan

Dobra zapažanja. Iskreno, da vam kažem precizno o obrtajima motora pri 140 km/h, ne mogu, ali u tom režimu očekujte oko litar više da troši benzinac. Zapravo, najveću razliku u potrošnji dizel ostvaruje u gradskim uslovima vožnje, ne toliko na otvorenom, jer se Mazda3 (2.0 benzin) zaista može voziti krajnje ekonomično, čak iznenađujuće. To za ciljnu grupu ste takođe u velikoj meri u pravu, ali tu je pre svega u pitanju neinformisanost ljudi i predrasude vezane za "premijum". Ja lično uvek bih pre za sebe uzeo Mazdu3 nego seriju 1 ili A klasu iz brojnih razloga. Mazda je sa novom "trojkom" napravila jedan "sub-premijum" automobil koji je u odnosu na konvencionalnu konkurenciju po mnogo čemu otišao dalje, ali još uvek nema premijum pedigre da bi se nosila
o sa konkurencijom iz tog segmenta, mada je po meni lično, u dosta stvari bolja (racionalnija) i od serije 1 i od A klase.

Vasilije
13.7.2014 11:18
10
3

Složio bi se sa Milanom. Ja sam porodičan čovek (2 kom.dece),a mada imam C segment (i uzeću ga opet), mazdu 3 ni u ludilu ne bih (iako izuzetno poštujem njen benzinac 2.0 od 120 ks),jer ta kola nemaju mesta ni u gepeku,ni za putnike pozadi. A ako je KIA za ceed napokon odlučila da u Srbiji ubaci mali rezervni točak (opcija za 100 eura),mogla bi i mazda o tome da razmisli.Ni teško drogiran moju porodicu ne bih na daleki put povezao bez tog točka.

lazar bojanić
13.7.2014 16:35
14
1

@milan
Kupuje se i to odlično ! Ako ne verujete probajte da naručite pa kad čujete da je rok isporuke u novembru biće vam sve jasno .
Već smo pričali o zapremini prtljaga u nove mazde 3 i ja ću vam ponovo napomenuti da u ovoj klasi niko nema neko čudo baš mnogo veće osim ako kao honda kod civica ne izbacite multilink pa dobijete dodatnih 100 litara.
Takodje ja se nisam vozio u autu iz ove kategorije koji je mnogo izdašniji sa prostorom na zadnjoj klupi ...možda golf , i30 i ceed imaju nešto malo više mesta ali zato astra i focus pate više od klaustrofobije.čak ni civic nije nešto specijalno komotniji.

Ali zato niko nema benzinac kao mazda to je sigurno ... skoro sam vozio hondu civic 1800ccm koja nema šta da traži u poredjenju sa g120 , mada je solidna ali je mazda oštrija i daleko ubedljivija u odzivu i udaru a bogami i potrošnji.

Nemanjica
13.7.2014 17:34
3
4

Barta, Rajkovic, Piroski, sjajan tekst...SVAKAKO benzinac po meni, ima prednost u odnosu na dizel!
P.S. Aplikacija je jos u dawn-u!:-(

Vasilije
13.7.2014 22:04
8
9

Ja ne razumem čemu ljudi potenciraju taj multi-link, kao da češće voze "reli Sutjeska",pa im možda bitnije samo zadnje ogibljenje,nego sve ostalo. I kao da je ova (obična) mazda 3 jedina sa time (a to ima i svaki i-30,ceed,neke verzije oktavije i sl.). Ajd,da je MPS,pa da razumem,ali za udoban prevoz porodice svaki dan,to ne razumem. A i kada se multi-link razdrnda (a kod nas hoće),poželeće taj vlasnik mazde 3 da i nema taj multi link,već nešto normalno (kao torziju).Samo pogledajte novi AB i cenu delova za prethodnu mazdu 3 i sve će vam se samo reći (npr. šoferka 97.500?!?).
Što se tiče civica sa motorom 1,8,smešno zvuči da taj motor "ne može da se nosi" sa motorom G120 iz mazde 3. Po čemu to? Možda po Vmax? Pa, civic je i 10-15 km/h brži. Možda po ubrzanju? Gde je ta superiornost mazde? Možda u onim terminima "KODO" i "Sky Active"? To je samo marketinški pojam. I ništa drugo. I gepek civica ima 460 litara. Pa i onaj novi 308 ima 420 litara - u varijanti bez rezervnog točka (a mazda nudi samo tu varijantu).Doduše,ni jedan od ta tri auta pozadi nema mesta, ali u i-30, ceed, oktaviju, golfa, može pozadi čovek i "sa cilindrom" na glavi da sedi.
Da je ova mazda 3 "čudo", njena prodaja bi bila "čudo". A nije, pogledajte cifre. Pametnome dosta.

lazar bojanić
14.7.2014 00:27
13
1

@Vasilije,

Slučajno sam vozio i30 i stvarno mi se polupao multilink na cca 35.000Km i to me je koštalo oko 150€ . Izvedba kod Mazde je drugačija a sudeći po iskustvima meni poznatih vlasnika miran san je sigurno preko 100.000Km a poneki su prešli i više od 150.000Km bez greške .

Pitannje je na mestu dali je multilink sveti gral u izboru automobila i ja koji ga toliko promovišem kažem da jeste ali i podvlačim da je to pitanje ličnog pristupa vožnji , pitanje uživanja u svakodnevnom vozikanju i pristupa istom .
Lično sam vozio dosta automobila koji nisu imali ništa osim torzije (fabia , astra G, accent ) i okusio sa njima razne situacije tokom gomile kilometara pređenih po Srbiji. Kod fabije je torzija solidno radila ,ništa nije crkavalo ali u brzim krivinama na autoputu je bilo dovoljno da se naletisamo na spoj asfalta različite visine i da se ton značajno oseti , a da o nailasku na rupu i ne pričamo . Astra G je imala ozbiljnih problema sa crkavanjem zadnjih amortizera i o njoj ne bi trošio reči ,jako loše rešenje ...accent je junački poskakivao čim u krivini naleti na bilo kakvu nepravilnost podloge.

Posle toga sam vozio plejadu vozila sa multilinkom pozadi i svi su značajno bolje ležali u krivinama ,ladno su se borili sa rupama i nepravilnostima podloge u brzim krivinama na autoputu .... samo sam na i30 menjao neke upornice odpozadi ali i od napred , a kod Audija A4 , A3 i Q5 nisam ništa menjao ... Sada vozim Mazdu 6 koja ima takođe multilink i kod nje još sve radi dobro iako je za svakigodišnji opteretim kao mazgu i teram muški .

Jednostavno multilink sa svojih više veza obezbedjuje da se točak teže izbaci iz putanje i da se sile bolje rasporede ... jednom i tunešto mora da otkaže ali čini mi se da kod pravih proizvođača to ide dosta dugo. Kad se setim najviše sam namenjao delova kod Astre i i30 .

Dakle multilink nije pod must ali je poželjan . Najviše hvaljen auto po pitanju vešanja i dinamike je Focus a on ima multlink . VW je "kupio" grupu inženjera iz Kelna i tada je Golf u svojoj 5 reinkarnaciji dobio multilink . Onda su stratezi iz vučjeg brega / volfsburga shvatili da to nema smisla kod slabijih verzija pa sada sedma reinkarnacija čuvenog golfa ima multilink samou najsnažnijim verzijama kao što je 2.0 tdi sa 150KS.

Svakako ako bih birao gradski auto ,onda torzija zakon ,a za tzv golf klasu sa kojim idem ponekad i na more i dalji put kadga vozim brže i jače tovarim ,multilnk je za mene veoma poželjna opcija .


Inakraju ali nenajmanje važno ...za komentar nemoći Hondinog motora 1.8 / 142 KS u odnosu na G120 preporučujem da lično uradite test jer i sam nisam imao takav utisak čitajući karakteristike na papiru .
Još jednom napominjem da hondin motor ima svega 176Nm a mazdin 210 Nm i da je tu glavna i najvažnija razlika . Svakako probajte , razuverićete se .

Pozzzz

pedja
14.7.2014 12:27
2
3

Nemanjice, mozes li da elaboriras svoj stav da je benzinac bolji izbor, ostade ti stur komentar. Naravno da benzinac ima prednosti. I sta je dawn (zora)?

Nemanjica
14.7.2014 13:33
1
0

pedja Naravno da cemo izaci u susret velikom oponentu wagenovcu pedji, i objasniti prednosti benzinca! Prva stvar, nisam ljubitelj dizela, iako su oba dizela koja imamo, nazalost bio bi srecniji da su benzinci, odnosno Alfa benzinac, a wagen dizel, vise mu prilici!Posto je u prici Mazda sa atmosferskim motorom, svakako joj po meni prilici vise, zvuk, manje vibracija, sam osecaj voznje...Ne kazem da je dizel losa varijanta, samo po meni uvek benzinac ima prednost! Zadovoljan? Daa, greska moja, nije "dawn" nego down! Hvala na korekciji!:-)
n

MIVEC
14.7.2014 14:44
10
0

Vec sam pominjao nekad da je nemoguce ocekivati od bilo kog proizvodjaca da proizvede automobil po meri svakog kupca, a posebno se to ne moze ocekivati od relativno manjih proizvodjaca poput Mazde. Npr. jedan VW sa ogromnom prodajom, moze ponuditi Golf u bezbroj verzija i opet nece svima biti po volji, dok npr. Mazda to ne moze priustiti vec se mora fokusirati na uzi segment kupaca. Ocigledno da su izabrali one kojima je bitnija vozna dinamika, atraktivan dizajn i nastup, relativno snazni motori a da su morali zaboraviti na one koji mere centimetre na zadnjoj klupi i decimetre u gepeku. Sve ima svoje pa je tako i multilink namenjen prvima a ne drugima, jer kao sto napisah, ne mogu se zadovoljiti potrebe bas svih kupaca pogotovo ako ste medju manjim proizvodjacima. Znaci, slicno prici benzin/dizel tako je i ovde, biras prema zeljama i potrebama.
Inace, kod mene multilink "radi" odlicno i sa 200k km, na manjem autu.

kiza
14.7.2014 16:23
4
8

Gospodo,Mazda 3(Nova benzinac 2L parkirana u garazi),6 ili cx 5(nov kupljen 2012g. dizel 2,2 ceka u radionici na nov Motor posto je otisla bregasta na 40000) u bezinskoj varijanti je ocaj kako lose ide.Na svakom od ova tri modela dobro se klima mesto na kojem se nalazi rucica menjaca i rucna kocnica a prozor se zatvara uz bucni udarac stakla od okvir vrata.Spoljni retrovizori se tresu od 90 na sat a hauba vibrira od 110km.
Dizel 2,2 150PS u Mazdi CX5 je zadovoljstvo voziti jer 380 njutna obrtnog momenta i Dupla turbina prave pravo uzivanje.Auto dobro ubrzava i na niskim obrtajima,potrosnja u gradu je oko 6,5l.
Pri brzini od 130km motor se vrti na 2200 obrtaja a na brzini 170km Motor se vrti na 3000 obrtaja.
Nemam vise vremena da vam pisem,pomognem,razmenim iskustva o novim mazdama ali znam da ja NIKAD vise necu kupiti auto od ove firme.Pre nego se zajebete kao ja idite na nemacke forume pa procitajte sami o problemima koje prate nove modele.
Veliki pozdrav

Vasilije
14.7.2014 16:46
1
7

Ja pozadi multi link nemam, trenutno imam karavana i torziju (prethodni je takodje bio torzija), imao sam pre toga, izmedju ostalog, i „krutu osovinu“ pozadi (na dva nazovi terenca) i mislim (siguran sam) da mi multi link u životu ne treba,jer nisam Fandjo,niti moju porodicu smatram reli kopiliotima,a svuda veoma bezbedno stižem i sa torzijom (čak i kada kola opteretim sa jedno 550-600 kg). Ako budem mogao da biram,sledeće vozilo mi verovatno neće imati multi link (to me i odbija od i-30 SW ili ceed SW),jer znam dosta ljudi sa veoma crnim iskustvima troškova i učestaloščću njegove opravke,a pošto mi pare ne rastu po drveću (niti želim da mi majstor bude najbolji drug),to mi zaista ne treba, posebno ne sa japancima,koji su po cenama delova po zlu poznati (imao sam, znam i zaboraviti nikada neću), azbog čega se bojim i korejanaca. Inače „solo reli“ jako retko vozim,a i inače retko idem „inspirativnim putevima“ gde bi se taj multi link pokazao i dokazo ( a gde nema policije). Ako mi treba multi link na auto putu,onda ti džabe taj auto put,to je onda pre za terenca.
A ako je taj G120 tako superioran zbog svojih 210 Nm ( pri 4.000 rpm?),šta ćemo sa oktavijom 1.4 TSI sa 250 Nm pri oko 1.500 rpm? Oktavija tu mazdu „jede za doručak“ u smislu „medjuubrzanja“ (i svega ostalog). I ne samo nju, već i mnoge jače dizele. Ako nisi, obavezno probaj, ima da „pljuneš“ u dizela posle toga (ali i u svakog atmo bezinca), pa i u G120 ili G165. U sve

Vasilije
14.7.2014 18:19
6
7

lazar bojanić
Evo ti "superiornost" atmosferske mazde 3 sa 210 Nm (i bilo kog atmosferca). Njoj u 5. brzini od 80-120 km/h treba 14,9 sec, a u 6. brzini 23,3 sec. Golfu 1.4 TSI sa 120 ks i 200 Nm treba 11,6 i 15 sec, a pežou 308 sa novim 1,2 e-THP od 130 ks i 230 Nm treba samo 10,4 i 12,5 sec (manje nego i za 2.0 HDI sa 150 ks i 370 nm ili za novi 1.6 HDI sa 120 ks i 300 Nm ).
Sad mi reci, šta je elastičnije i za vozača bolje, potrebnije, mazdinih 23,3 sec u šestoj ili pežoovih 12,5 sekundi, mazdinih 14,9 sec u petoj ili 10,4 kao kod pežoa 1.2 e-THP?
Nije možda neko poredjenje (za elastičnost), ali, u svetlu shvatanja koja je to vremenska veličina u pitanju, reći ću ti da staroj ladi nivi sa 1.6 motorom i 75 ks treba manje od 0-100 km/h nego mazdi 3 G120 od 80-120 km/h.
Evo i linkovi za sve to:
http://www.peugeot.si/media/deliacms/media/54/5461-086599.pdf i
file:///C:/Documents%20and%20Settings/Sasa/My%20Documents/Downloads/golf_ams2113_060.pdf
Očito, mazdin "sky active" 2.0 motor je obična marketinška žvaka, a koliko su atmo motori prevazidjeni, govori ti to da čak i honda veoma brzo prelazi na turbaše (imaš toga po internetu koliko hoćeš).
Sve ovo bez zle namere,već da shvatiš da je marketing veoma ozbiljan posao,u kome se sa razlogom vrte (plaćaju) veoma velike pare.

lazar bojanić
14.7.2014 18:25
8
1

Vasilije,

Kad ta faljena oktavija i njen principal VW prvo reše sve probleme sa svojim motorom ja ću biti prvi koji će da ih hvali i vozi ...

Dotle držim se tih zlih japanaca :-) i atmobenzinaca ...

Vasilije ja ne želim da vas vređam i da se nadmudrujem ali pre nego što bilo šta polemišete na ovako viđenom mestu ,informišite semalo makar preko google pretraživača ... ukucajte 1.4 tsi problems iispratite prvih 5 linkova i onda možemo da pričamo ...

ja sam imao prilike uživo da gledam takve slučajeve i ja u propragandu više ne verejum ...

ako imate vremena pročitajte sledeći tekst gde nemačka redakcija testiranemački dragulj 1.4 tsi u Tiguan-u

http://www.auto-motor-und-sport.de/dauertest/vw-tiguan-im-dauertest-haertetest-ueber-100000-kilometer-3337745.html

toliko o pouzdanosti !

Pozzzz

Nemanjica
14.7.2014 18:29
3
1

Postovani, komentari poslati sa android aplikacije, na teme najnovijeg sadrzaja, sve su realizovane, a koji su poslati na teme najnovijih vesti, nijedan! Nije mi jasno, sta se desava! Zar vam nije cudno da nema komentara, za najnovije vesti!Stvarno postaje smorno! Nadam se da ce konacno raditi aplikacija, kao pre!
P.S. Lepo ste mi skratili komentar upucen pedji! Pozz

pedja
14.7.2014 19:23
4
0

Molio bih redakciju da ne skracuje komentare od Nemanjice, vec da puste da do izrazaja dodje sva njegova elokventnost :) Znaci zvuk, manje vibracija i osjecaj voznje, hm, super super super.

Za multilink, imao na proslom golfu, na ovom nemam, i ne mogu reci da primjecujem neku veliku razliku, ovaj se ponasa malo drugacije zato sto je tezi dizel u nosu...

lazar bojanić
15.7.2014 08:35
8
0

Vasilije ,
Kad spominjem superiornost motora mazda G120 to činim isključivo u odnosu na ostale atmo benzince ... naravno da su TSI motori superiorniji
U sve vaše podatke verujem , dosta toga sam i vozio/probao ili pričao sa ljudima iz bližeg i daljeg okruženja .

Svakako se vidi blaga doza neiskustva u vašem pisanju (nemojte se naljutiti , molim Vas) jer sam podatak o medjuubrzanju ne govori ništa ako se meri u najvišem ili skoro najvišem stepenu prenosa .... atmo motori traže vrednu ruku na menjaču i svakako ih je napetije voziti oštro od turbo motora gde je obično dovoljno dodati gas i sve je rešeno . Kod moje turbodiesel mazde (MZR_CD129) je na 150 Kmh u 6. brzini dovoljno dodati malo gasa i ona odlučno keće napred ...kod Civica 1,8 sa 140Ks ako pri 150Kmh dodate gas u 6. brzini ne događa se ništa ! Potrebno je smanjiti stepen prenosa za -2 i onda se auto budi , obrtaji skaču na oko 6.000rpm i auto uz dosta buke grabi napred ... zato ko voli da suvereno krstari autoputevima i treba da vozi veći turbo diesel motor , a za grad i tek poneki put na duže relacije je manji turbobenzinac ili atmobenzinac OK .

Ono što ja potenciram kod atmo motora , posebno kod mazde je pouzdanost uz maksimalne moguće performanse koje jedan atmo motor danas može da da . Mazda je učinila sve što je bilo moguće da ova poslednja generacija atmo motora bude kompetitivna na tržištu .

Svakako da će dalje restrikcije u pogledu smanjenja zagađenja okoline naterati i Mazdu i Hondu da pređu na turbine i svakako da je budućnost u tome , ali za sada kako stvari stoje ono što nudi konkurencija je još uvek u fazi razvoja i mogli bi najblaže reći ne dovoljno pouzdano .

Dusan
15.7.2014 10:32
1
2

Srbija je tržište, dacia, dosta, škode renoa wv itd. Mazda 3 niti jedan auto iz ovog segmenta nije porodičan auto. Da japanci znaju sta rade dajem primer mog Accorda karavan 2,2 dizel 140 konja orginal a moj je povećan na 185 konja kompjuterski. težak 1750 kg 3 e nas u porodici natovaren mesano sa laganom voznjomsilazi na 4,8 LITARA. gepek je 590 LITARA. a japanska vozila su globalna, trziste srbije je malo za mnoge.

Nemanjica
15.7.2014 19:46
0
0

Postovani, culi ste gospodina pedju, bez skracivanja komentara upucenim njemu!Hvala uvazenoj redakciji, koja nece revidirati komentare upucene njemu!POZDRAV pedji i naravno odabranoj ekipi V.G-a;-)

Vasilije
15.7.2014 23:07
3
7

Lazar Bojanić
Priznajem,možda sam neiskusan u odnosu na Vas ili druge,dozvolu za traktor,motokultivator i moped imam od 1984,za motocikl od 1986, B i C kategoriju od 1988, imam predjenih tek oko 450-500.000 km sa mojim automobilima,manje sa motociklom, najmanje kamionom...Ali, bicikl baš dosta vozim.
Za moje razumevanje,medjuubrzanja su najbitnija,jer ja nisam gradski trkač. I kada vozim svog dizela Ibarskom u koloni na oko 60-70 km/h,lagano klizim u 5-oj na "ler-gasu" (i svi putnici u kolima "mirno spavaju",nisu pod stresom, jer pojma nemaju da ću da pretičem),a kada se ukaže prilika, samo "lupim po gasu" i on ubrza kako treba i koliko treba (bez da ga prešaltam pre ili posle). Zato jer je "elastičan", a tu moć imaju i savremeni turbo benzinci. Lupiš po gasu i on već na oko 1.500 rpm "leti". Sve smireno, bezbedbno, hirurški precizno.
A sa atmo benz. motorom, ja ili ću u toj koloni odmah da ušaltam u niži stepen i držim ga svo vreme na bar oko 4.000 rpm (a svi moji putnici će da se znoje minutima i ćute u strahu čekajući "taj tren") ili ću da ga šaltam u nižu tek kada se ukaže prilika za preticanje, pa u tom šaltanju gubim dragoceno vreme (za koje je bilo koji turbaš već u podomakloj fazi preticanja).
Što se tiče iznenadnog stiskanja dizela na auto putu u 6-oj pri 150 km/h "do daske",ne znam šda da kažem,meni se čini da pri tim brzinama ubrzanjem "ne lepi" za sedište ni u 5-oj.
Što se tiče civica 1,8 i njegovih medjuubrzanja, evo šta "mreža" kaže za 80-120 km/h: u petoj samo 9.6, u šestoj 12.4 ( i to za karavana).
Evo ga i link:
http://www.automobile-catalog.com/performance/2014/1995650/honda_civic_tourer_1_8_i-vtec.html
Dakle, poredjenjem mazde G120 i njenih medjuubrzanja sa civicom, je čist debakl za mazdu. Tužno, zaista. Meni posebno, jer ja poštujem taj mazdin motor. Bar sam to mislio dok ne nadjoh ove podatke za civica.

djuro
23.5.2015 13:51
1
5

Imam pomenutu mazdu 3 sa 120konja bencinac u chalenge paketu.Znaci auto je smece klasicno u poredjenju sa svim ostalim klasama.Da pojasnim napravljen je kao igracka lep relativno velik puno uredjaja sve super igracka ali sve je to samo gomila nekvaliteta i nista drugo.
Evo par primjera:Kvalitet boje je toliko los da zabrinjava boja se skida i pri najslabijem dodiru,sva silna elektronika je toliko bezvezna i puna rupa kao kineske kopije oruginal telefona,cozila koja prodaju su iz meksika ne iz japana,izuzetni propisti na limariji nema vozila koje nema propuste kao sto su udubljenja i prelomi na povrsinama koje mozete vidjet pod svjetlom takvo vozilo nebi smjelo izaci iz fabrike uopste a kamoli se prodati,zadnja klupa sjedite bukvalno na podu jer je sundjer na sjedistu zabrinjavajuceg kvaliteta i debljine,pod i izolacija u gepeku sta reci pogkedajte sami i u zastavi je bolji,plastike u vozilu uzas od kvaliteta gule se na pogled nemorate da ih dirate uopste.Milio mana i zakljucak auto je toloko los da nevrjedi pomosli a kamoli novca.
Kako su uspjeli ostvariti prodaju evo kako kao sto sam rekao velika kineska igracka koja mami djecu svojim izgledom.

Radoje
13.2.2016 10:21
0
0

Vasilije gubis vreme objasnjavajuci kako je Hondin atmosferac bolji od Mazdinog,Hondin atmosferac je broj jedan u svetu bez konkurencije.......tu diskusije nema kao ni o dugovecnosti istih.Marketing pravi cuda pa coveku mogu prodati ... umesto bubrega.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: