Ekskluzivno

Mazda3 2.2 Skyactive-D

Nova Mazdina ofanziva sa najboljom „trojkom“ do sada

Prepuna ambicija

Nakon veoma uspešne „šestice“ i „krosovera“ CX-5, Mazda nastavlja da obnavlja gamu novom „trojkom“, vizuelno znatno privlačnijom od prethodne. Dovoljno da se izađe iz anonimnosti?

Kao i prethodna, nova Mazda3 zadržala je „XXL“ spoljašnje dimenzije. Čak 21 cm više od jednog Golfa, odnosno 14 cm od BMW-a serije 1, kome, ni više ni manje, želi da konkuriše! Srećom po nju, nije sve u dopunskim santimetrima, jer da je tako, Chevrolet Cruze hečbek (4, 51 cm), postigao bi znatno zapaženiji uspeh. Karijera jednog modela pre će biti definisana njegovim spoljašnjim izgledom, reputacijom proizvođača i tehnološkim rešenjima, pa na kraju i samom cenom, ukoliko baš hoćete. Ukoliko je tako, novoj „trojci“ uspeh je zagarantovan. Mazda u svetu automobila ima imidž „k’o beton“, stilski je veoma bliska aktuelnom i uspešnom trendu kuće, dok su platforma i pojedini agregati pozamljeni od „šestice“.

Mazda3 gotovo da može konkurisati superiornijem segmentu, što je uostalom i cilj verzije se četvoro vrata (dužina 4,58 m). Hečbek je kraći za 12 cm, ali je nekako nabijen, sa licem velikog brata, što mu daje veoma dopadljiv vizuelni efekat. U svakom slučaju, stilom je znatno bliži latinskim nego li azijskim predstavnicima, posebno gledano otpozadi. Svaka sličnost sa jednom Giuliettom je namerna! Uostalom, ne naziva se Mazda bez razloga japanskom Alfom...

Merkali su je bogami i razgledali sa svih strana poznavaoci i obožavaoci brenda, uz potvrdno klimanje glavom, iako se nije radilo o najatraktivnijoj verziji. Vožena je nosila ime Elegance (na našem tržištu više-manje odgovara završnom nivou Challenge), što znači da je „obuvena“ u skromne pneumatike od 16 cola. Naime, skuplji završni nivoi poseduju naplatke od 18 cola i nekoliko hromiranih detalja više, dok je dupla izduvna grana pozadi zajednička za sve verzije opremljene dizel agregatom. Bilo kako bilo, Mazda 3, treće generacije, pred nama je tačno nakon deset godina od lansiranja prve. Najvažniji je model za ovog relativno malog proizvođača, koji ima nimalo lak zadatak da podigne prodaju, jer u poslednjih par godina, Mazda je zabeležila drastičan pad plasmana u Evropi, sa 320.000 na 180.000 vozila. Da, samo što sada ovaj japanski „anti-Golf“ mora da se konfrontira sa najmanje desetak „naderenih“ konkurenata, iz čije senke prethodna generacija nije uspela da izađe.

Mini Mazda 6
Vizuelno bliska „šestici“ (tzv. „Kodo“ stil), Mazda3 je to i u tehničko tehnološkom smislu. Zapravo impozantne spoljašnje dimenzije i jesu posledica zajedničke platforme, koja, iako skrećena i dalje ima respektabilnih 2,7 m. Za 6 cm više od prethodne, što se logično odražava na unutrašnji prostor.

dizajn,
ponašanje na putu,
dizel motor u svakom pogledu,
ergonomija

cena,
centralni displej,
zapremina prtljažnika,
slaba ponuda agregata

Možda ne koliko smo očekivali, ali ga u svakom slučaju ima sasvim dovoljno za 2 odrasle osobe pozadi. Jednom u unutrašnjosti, velika sedalna površina i adekvatan nagib naslona, obezbeđuju udobnu poziciju. Izaći je malo nezgodnije, pomalo razmažena, da ne kažem nerazgibana, Madam Rajković nervozno je gunđala za svo vreme probne vožnje. Bizarno, prtljažnik je posve prosečan, pa ukoliko se zahvaljujući pravilnim formama pokazao praktičnim, poseduje skromnih 364 l zapremine. Srećom, jednostavnim obaranjem naslona (podeljen na 2/3), dobija se potpuno ravna površina od 1.260 l. Kao stvoreno za nekoliko pari skija i štapova, nakon vikenda provedenog u francuskim Alpima.

No za fanove ovo su samo „detalji“ od sekundarnog značaja, posve sigurno prioritet ima vozačevo „radno mesto“. E sad, pojedini će verovatno biti razočarani, jer se ovde Mazda odrekla 100 % klasičnih instrumenata.

Zapravo, sve zavisi od završnog nivoa, jer kod jeftinijh verzija instrument tablom dominira kilometar sat, dok je kod viših ovaj zamenjen obrtomerom. U tom slučaju, brzinu pokazuje numerički pokazivač (u desnom donjem uglu), ili na „head-up“ pokazivaču, nešto nalik kao kod Peugeota 3008 (parče providne plastike). Iskreno govoreći, ova kombinacija mi se znatno više dopala od „sirotinjske“, kao u testiranom vozilu. Kilometar sat nije dovoljno velik ni precizan, što se odnosi i na numerički obrtomer i merač za gorivo, sa leve i desne strane. Mišljenja se ne podudaraju ni kada se radi o multifunkcionalnom ekranu, osetljivom na dodir, koji se nalazi izvan komandne table. Po nekima je mogao biti bolje integrisan, dok drugi nalaze da je, po ugledu na Mercedes A klase ili Audi A3, apsolutno neodoljiv. Evidentno je lak za upotrebu, pregledan i dobrih dimenzija (7 inča), ali zaboga zašto je upotrebljiv (osetljiv na dodir) isključivo kada je vozilo zaustavljeno?

Iz razloga sigurnosti, odgovaraju u Mazdi, zbog čega je predviđen „džojstik“ na konzoli između sedišta. Komande su znači duple, no željenu adresu za satelitsko navođenje, ipak nismo uspeli ukucati u vožnji.

Što se tiče samog kvaliteta završne obrade i upotrebljenih materija, rezultat je na nivou očekivanja. Sve deluje urađeno sa maksimalnom ozbiljnošću, iako je ambijet previše „strog“. Crna boja apsolutno domira. Vozačeva pozicija je veoma dobra, sedište i upravljač imaju veliku amplitudu podešavanja u obe ose, i kao takvi prihvataju osobe od 1,5 do 2 metra visine. Nije ipak sve u superlativima, iako ima XL međuosovinsko rastojanje, ostave i boksovi za odlaganje sitnica su XS dimenzija. Sva vrata imaju „rupu“ koje prima samo omanju flašu, dok u standardni pregradak za rukavice, kao što to samo ime kaže, staje par rukavica i kesica sa bombonima. U udubljenja na centralnoj konsoli moguće je smestiti mobilne telefone, i ujedno ih napuniti USB priključcima (ukupno dva), smeštenim u naslonu za laktove.

Uzvodno je lakše
Potpuno suprotno aktuelnom trendu, Mazda ignoriše tzv „downsizing“. I dok se ostali proizvođači „ubiše“ da što više smanje zapreminu svojih motora, „’ladno“ se zadovoljava dizelom od čak 2,2 litre, opet preuzetim iz „šestice“ i CX-5. Nazvan Skyactiv-D, zaslužuje pažnju iz više razloga, navedimo samo stepen kompresije, niži od svih danas postojećih dizela (14:1, umesto 15,5 i 16, 5). Time je temperatura sagorevanja spuštena ispod 1.300° C, limit iznad koga dolazi do stvaranja azotnih gasova.

Mazda3 2.2 Skyactive-D

Cena: 20.490 evra
Motor: dizel/turbo, redni/4, 2184 cm³/common-rail, 110 kW, 150 KS pri 4.500 o/min, 380 Nm pri 1.800 o/min
Transmisija: na prednje točkove, M/6
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad multilink
Performanse: 0-100 km/h – 8,1 sec, maksimalna brzina 210 km/h
Prosečna potrošnja: (na testu) 6,1 l, emisija CO₂ 107 g/km (127 sa autom. menjačem)
Karoserija: hečbek 5/5, DxŠxV 4460x1795x1465 mm, međuosovinsko rastojanje 2700 mm, masa 1320 kg, prtljažnik 420 l

Posve prirodno, bez AdBlue aditiva i skupog NOx katalizatora, ovaj motor ispušta u atmosferu skromnih 107 g/CO₂, čime zadovoljava Evro 6 standarde. A kada se kaže nizak nivo izduvnih gasova, podrazumeva se i ekonomična potrošnja goriva. Ostavimo li po strani preterano optimističke fabričke podatke, zaista nas je prijatno iznenadio sa nekih 6 l u proseku. Može se zadovoljiti i sa samo 4,4 l, dok po gradu treba računati na oko 7 l. Mazda je ovaj agregat snabdela sofisticiranim Stop&Start sistemom, koji crpi energiju iz super kondenzatora (sličan postoji kod grupacije PSA), a ne iz teških i skupih baterija. Naime, ovde se radi o jednom novom dispozitivu, nazvanom i-ELOOP, koji rekuperira energiju prilikom kočenja, koja potom služi raznim potrošačima ( klima uređaj, svetla…).

Sve gore navedeno pozitivno se odražava na visoku kulturu rada motora, lišenog parazitnih vibracija. Čim dostigne radnu temperaturu, oduševljava diskretnim radom, kao i elastičnošću. Potpomognut preciznim šestostepenim menjačem, sa dobro odmerenim prenosima, obezbeđuje pefomanse ravne jednom Gti modelu. Normalno, sa 380 Nm obrtnog momenta i skromnom težinom od 1.320 kg, može se preticati bez potrebe da se „prešaltuje“ u niži stepen. Informacije radi, postoje dva turbo punjača, jedan za niže, i drugi za srednje i visoke obrtaje. Zaista mu je teško pronaći bilo kakvu manu, što se odnosi i na šasiju. Lakša i kruća za 30 % od prethodne, nema nikavih problema sa 150 KS, iako se na upravljaču oseća izvesna težina agregata.

Ogibljenje je isto tako slično onom kod „šestice“, što znači da je pozadi sofisticirani multilink, relativno redak u segmentu. Šta još reći, osim da Mazda3, bez obzira na vrstu puta i uslove, nikada ne dovodi u opasnost vozača i putnike. Ukoliko i nije toliko agilna kao pojedini konkurenti (Peugeot 308 i Focus), zauzvrat je savršeno stabilna prilikom prohibicijskih brzina.

Spomenuti vikend u Alpima (oko 1.500 km auto puta), poslužili su nam da se uverimo u vrhunsku voznu dinamiku. Sve što joj se može prebaciti, kada je brzina „debelo“ iznad 150 km/h, su povišeni šumovi od vetra. Izolacija kabinskog prostora je mogla biti bolja, a ogibljenje za nijansu udobnije. Pri nižim brzinama i po lošem asfaltu, suvo prenosi udarce odozdo. Nista strašno sa 205/55 R16 gumama, no sa 215/45 R18, priča je verovatno drugačija... Uzgred rečeno, „zeleni“ Toyo Nanoenergy pneumatici, imaju slab kontakt sa podlogom, uz neke druge, perfomantnije, utisak bi bio bolji.

Inače, ovo je jedini raspoloživ dizel za sada, sredinom godine očekuje se „izduvana“ verzija (120-130 KS), odnosno dogodine potpuno novi blok, manje zapremine. Nekadašnji 1.6 MZ-CD/115 KS, poreklom iz grupacije PSA-Ford, Mazda više ne koristi. Pored dizela, na našem tržištu pronalazimo i tri benzinca. Modeli su sada dobili naziv po svojoj snazi, te tako imamo G100 (1,6/100 KS), G120 (2,0/120 KS) i G165 (2,0/165 KS). Globalno uzevši, u zemljama EU nova Mazda3 je osetno skuplja od prethodne, što se može opravdati kvalitativnim napretkom i bogatijom opremom. Ovde se srećemo sa sofisticiranom kao što su detektor mrtvog ugla, sistem za automatsko kočenje pri nižim brzinama, adaptivni regulator brzine..., rezervisani naravno za skuplje verzije. Hečbek, tj Sport, kako se naziva kod nas i Sedan, prodaju se po istoj ceni. No prvi se nudi u osnovnom Emotion paketu opreme, koji je 2.000 evra jeftiniji od Challenge opreme kod Sedana. Konkretno, početna za hečbek iznosi 14.490 evra, za verziju sa 1,6-litarskim motorom od 100 KS. Voženi dizel znatno je skuplji, odnosno za najjeftiniji Challenge treba 20.490 evra, pa sve do 27.790. Poslednja cifra odnosi se na model sa automatskim menjačem, skupljim za 1.800 evra od šestostepenog manuelnog. Pored dizela, automatika se može dobiti i uz benzinski G120.

Šta reči za kraj, osim da nova „trojka“ ima sve šanse da bivšu brzo baci u zaborav. Uostalom, ova je ostala na sceni samo četiri godine i nije bila ništa drugo do osvežena verzija prve generacije. Sadašnja ima znatno veće ambicije, što joj neće biti teško ostvariti, uzevši u obzir da je prodaja prethodne bila gotovo simbolična.

Tekst i slike: Perica Rajković
12125
Postavljeno: 17.06.2014

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Dejan L
17.6.2014 09:14
15
8

Bravo Perice, ipak naše kritike utiču na testove.
VG ostaje i dalje najobjektivniji prikaz realnosti.
Mazda u Alfa maniru = Bingo

Slavisica
17.6.2014 09:28
15
1

Peki, imas li neka iskustva sa osnovnim benzincem (G100)?
Mislim da ce u Srbiji zbog troskova registracije, a i relativno povoljne potrosnje benzinaca, isti biti zanimljiviji izbor pri kupovini od 2.2 dizela.

igi
17.6.2014 10:23
16
5

Sve je super iz ugla nas ljubitelja automobila. Međutim, kada bismo se stavili u poziciju potencijalnog kupca, onda na videlo brzo isplivaju mali izbor motora (a pritom velike kubikaže), mali broj servisa, mali prtljažnik, (pre)velike dimenzije za tu klasu, (pre)visoka cena... Videćemo rezultate prodaje na kraju godine ali mislim da ni ova trojka neće da se proda više nego u simboličnim iznosima. Bar dok ne stignu manji dizeli i potentniji manji benzinci, sve uz proširenu servisnu mrežu.

Bojan
17.6.2014 12:33
11
2

vanserijski izgleda uzivo... U NS ima sve vise mazdi3 i to bele uglavnom... Poredjenje sa Djulijetom msm da jeste opravdano ali smatram da je ova Mazda mnogo iznad nje... logicno, i novija je dosta.
Ma Mazda sabija u poslednje vreme... Voleo bih i nju da posedujem jednom, ali eto, zatucani Aufi/vw sam pa sumnjam da cu je imati nekad :-)

Реалан
17.6.2014 12:53
14
1

Много добро изгледа уживо, једино тај дизел мотор од 2.2 литре није баш популаран због регистрације

lazar bojanić
17.6.2014 13:09
18
6

@ Igi ,

mali broj servisa je potpuno irelevantna stvar , jer se Mazde ne kvare a servisni interval je 20.000Km ....vidim ih jednom godišnje , platim i pozdravimo se u ljubavi !

Izbor motora je odličan ! Evo npr ko malo vozi može da bira između G100(penzoši+početnici+žene+nenafurani muški) ili G120(umereno napaljeni unisex šoferi) stim da ovaj drugi nudi skoro već sportski užitak ! Pričam jer sam baš taj probao ...u drugoj hvata stotku ispod 9s !
Ko šije kilometre ima da se usreći sa D150 jer taj motor jako ali jako malo troši a ide predobro ...mali diesel koji se čeka će biti možda i najbolji izbor , otkrivene su performanse 1500cm3/105ks/250Nm i samo čekam da vidim kako će biti rešen zamajac tj dali će biti plivajući ili će obzirom na skroman monent izbeći ugradnjog istog .
I na kraju najbolji izbor sveukupno oprema/motor/utisak je g165 revolution red soul , rezervisano samo za švalere i emocionalno ushićene vozače :-)

Dakle svega tu ima da se bira osim mondenskih bonsai turbo benzinaca koje Mazda prezire jer nisu pouzdani . Mislim da će i Mazdini stratezi krenuti

Mali prtljag ? Pa ko ima u toj klasi nešto baš prevelik gepek osim Honde Civic koja zato nema multilink ? Ja nikada nebih menjao gepek za multilink a kad mi zatreba prostora nabacio bih krovni nosač za more/zimovanje ... realno tih 300 i kusur litara je sasvim OK .

Cena ?
Malkice je prevelika ali kad prođe navala spustiće to ini i krenuće akcije ...treba malosačekati !
Auto se prodaje fenomalno , pitao sam za isporuke jedne G120 i dobio odgovor da pre novembra nemaju ništa ???!!! Zašto onda da spuštaju cenu kad tako dobro ide ?

Iz svega se vidi da sam ja pristrasan i da volim filozofiju koju forsira Mazda ... za mene cena malo veće registracije nije toliko krucijalna stvar i spram svojih trenutnih potreba jedna G120 bi čučnula kao bombona ... tu je registracija oko 30K rsd a za neki 1.6 bi bila oko 23K rsd ...nije to previše za taj osećaj sa 210Nm na atmo benzincu !

Do tada stara šestica(2011-MZR-CD-129) će da radi barem još 3 godine i šije zoom-zoom kilometre ka skyactive budućnosti :-)

Bojan
17.6.2014 13:34
5
3

haha bravo Lazare, lepo zboris :-)

MIVEC
17.6.2014 13:53
14
3

Slažem se sa Lazarom u potpunosti, sve je rakao. Sta je par desetina litara prtljaznika u odnosu na multilink, bolji balans i lepsi izgled. Oni kojima je to imperativ ionako biraju karavana najcesce.
Cini mi se i da se o novoj Mazdi3 prica vise nego o mnogim novim modelima, da li zbog marketninske ofanzive ili su zbilja uzburkali trzisno stanje.
Treba razumeti da je manjim proizvodjacima poput Mazde ili dr. po pravilu teže da zadovolje širu masu kupaca, tj. da ponude broj opcija kao veci proizvodjaci ili veci broj servisa, zato se moraju fokusirati.

Rikošet
17.6.2014 16:53
6
1

Ma koliko bio dobra bila teško je očekivati da preko noći povrat ugled, koji je Mazda imala prije saradnje sa Fordom i PSA... Trojka uliva povjerenje, jer je 100% japanski proizvod i kao nekadašnje Toyote dolazi nam iz Japana, a ne kao danas iz Francuske i Turske, ili kao Honda iz Engleske. S te strane se ne bih osjećao ni zakinutim kada pogledam zaista paparenu cijenu Mazde 3 u odnosu na konkurenciju. Ubija ih carina i to je jasno... Da li se japanski "kvalitet" isplati većeg početnog ulaganja prosudiće svako za sebe. Činjenica je da Mazda ima jako skromnu servisnu mrežu, što je i razumljivo jer je Balkan kap u moru vode i kao takav im nije interesantan. Što da ulažu kad im se ne može adekvatno vratiti... Naš domet je Škoda i tu činjenicu ne treba sporiti. Ona je naša realnost. Dostupna je, servisi su na svakom ćošku, a pod limom je svima omiljeni VW... Može li bolje, ne može!
Da mi se C4 nije uvukao pod koži udobnošću, ovaj automobil bi bio moj favorit među kompaktima, naravno u slučaju da godišnje prelazim od 30 do 50 hiljada km. Siguran sam da bih bez obzira na izbor motora dobio vrhunski pouzdan automobil, koji je zadovoljstvo voziti i opušteno, ali i kad na pritisnete. Pogledajte samo taj volan i mjenjač, to je pravi vozački automobil čak i sa ovim početnim benzincem, koji ide odlično kad pređe preko 4000 o/min. Do tad je penzionerski troma kao i svaki atmosferac... S druge strane Mazdina pouzdanost i japansko porijeklo se teško mogu opravdati u praksi ako godišnje prelazite 10, 15 hiljada pređenih kilometara u lokalu... Pa i najjeftiniji kompakt poput Chevrolet Cruza vam je u toj situaciji dovoljan za osmijeh na licu. Jeste operisan od vozačkog užitka, ali vam u džepu ostavlja od 5 do 8 hiljada eura (ne znam tačnu razliku u cijeni i otprilike ovo pišem). Sa ovim novcem se možete počastiti kakvim putovanjem, krstarenjem ili sličnim vidom zabave koji će vam pomoći da bez griže savjesti probavite Chevroletovu katastrofalnu plastiku, neprecizan mjenjač i upravljač, nevjerovatno trom početni benzinac i slično... Mazda je po meni odličan izbor za dugoprugaše, jer se oni jedini mogu nadati da će im se svaki uloženi euro vratiti kroz pouzdanost i zadovoljstvo u vožnji. Za lokalce je teška egzotika, jer u startu puno košta, a njeni najjači kvaliteti im ne igraju ulogu, jer će ih skupi servisi će ih prije stići vremenski nego kroz pređenu kilometražu... A to je bit svake Mazde valjanje kilometara, s osmijehom na licu... Usput test je odličan, realan i napisan iz ugla vozača, sve pohvale autoru :)

lazar bojanić
17.6.2014 17:18
13
2

MIVEC ,

Bauk Mazde kruži Europom (AutoMotorundSportom) , hehehheeh

jedini strani / mali / nezavisni proizvođač koji privlači pažnju nemaca je Mazda ... pratim seriju testova , detaljnih analiza opreme i motora . Čak su izdali i nekoliko članaka u fazonu saveti za kupovinu . Pored Mazde , pažnju privlače i Nisan / Hyundai i KIA .

U mojim postovima ima i dosta šale (jer sam na GO) ali šalu na stranu , Mazda je možda jedini japanski proizvođač koji pokušava da pređe granicu koju su Alfa i Citroen odavno preskočili , a ta granica se zove "chic" ...

Alfa je u tim vodama možda više iz istorijskih razloga ali najnovija dešavanja je ponovo vraćaju u taj krug a Citroen je uvek bio veliki inovator mada po meni trenutno ovaj "orden" isključivo nosi zahvaljujući DS seriji koja je ipak napravljena od stila a ne od inovacija .

Mazda pri tome uvodi neke nove dimenzije tog značenja (stil+inovacije+upotrebljivost) jer šta reći kad nemci testiraju svoje čedo Tiguan 1.4 tsi vs CX-5 2.0 i ustanove da Mazda manje troši a subjektivno i objektivno ide više manje isto ?
Video sam neke rendere nove MX-5 i ostao zapanjen dizajnom a najave ostalih rešenja bukvalno ostavljaju bez daha . Mazda 2 je bombonica , tek što su je otkrili ...

Jako je teško biti mali u svetu velikih brojki i ko to zna ceniće trud inžinjera iz Hirošime još barem 3x više . Posle razvoda sa Fordom ti vredni ljudi su rekordno brzo zanovili skoro sve modele i motore i pokrenuli su prodaju tako da je Mazda ponovo profitabilna .

Ali da se vratimo na trojku ...
Treba je provozati pre bilo kakve priče . I moje mišljenje se znatno promenulo posle prve vožnje . Trenutno vozim šesticu predhodne generacije 2011 i kad sam seo za volan nove trojke nisam osetio razliku , imao sam utisak da vozim automobil iste klase ...
Dalje, G120 je toliko potentan motor da verovatno još niko nije svestan toga jer brojke to skrivaju. Ko želi , može da se lepo vozi po gradu opušteno i da šalta nisko kao u dieselu , a ko želi može da zacrveni obrtomer i da već u 2. brzini za manje od 9 sekundi stigne do stotke ... malo li je ?
Obrtni moment je majstorski izvučen pomoću gomile trikova(velika kompresija, izduv 2/1+2/1, redukcija mase klipova) tako da broji 210Nm na relativno visokoj cifri od 4000rpm . Uz obilnu redukciju mase ove brojke ispaljuju trojku sasvim pristojno i zadovoljavaju potrebe skoro svakog koliko toliko normalno naštelovanog vozača (oni drugi moraju izabrati neki drugi motor).

Potrošnja u gradu se drži ispod realnih 9 litara u toku zime a leti bi trebalo da bude i možda litar manja . To su podaci za NS i za vozilo koje svako želi da isproba pa se ne drži isključivo ekonomične vožnje . Realno 1.6d kod Focusa troši 7 i malo preko u gradu i šta reći , nije Mazda tako ni žedna a nema turbo , nema brizgaljke , nema pumpu visokog pritiska , nema zamajac , skoro da nema šta da otkaže !

Dizajn unutrašnjosti je veliki korak za Mazdu ali i veliki otvoren prostor za još veći napredak , mada po pravili vozači koji cene direktno upravljanje i dinamiku vožnje nemaju vremena da uživaju u bravurama unutrašnjeg dizajna :-))) Oni gledaju gde je sledeća krivina koju će da isprave !

Pozzzz

Bojan
17.6.2014 22:44
4
2

Pa on sa 107 grama co2 vise se isplati nego voziti hibrid sa 99 grama. Verujem da je moguce ostvarti i nizu potrosnju goriva s obzirom da je u pitanju izuzetno efikasan motor, ipak test je test...

Mazda 1800
18.6.2014 10:34
5
3

Pogledajte na sajtu mazde akcijske cene odrzavanja, za mazdu 2 od 1,25 litara od pre 10-ak gkdina vam kvačilo vise kosta nego za neki danasnji 1.6 djzel. Isto se odnosi i ne neke druge mazde. Razumem da su neki zaljubljeni u mazdu, a ljubav je slepa. I moj otac slep bio, mazdu davno vozio i ta ga je "svaleracija" iz gaca izvukla. Moj ortak ima
trojku sa oko 120 kkm i za plakanje je sta je sve na njoj promenio. Za novac, naravno

lazar bojanić
18.6.2014 11:40
5
1

@Mazda 1800

Ja se baziram isključivo na iskustvima ljudi koji su kupili nov auto i koji su redovno održavali , a znam ih preko nekoliko sa trojkama i šesticama od 2003. godišta pa na ovamo .

Ni jedan loš primer nemam za izneti a drugar koji je vlasnik šestice 2,0 diesel 136KS karavan iz 2003. godine sad posle 180.000Km menja set kvačila ... mislim da je to OK jer se vajni VW & klonovi repariraju i ranije .

Znam za slučaj (čuo sam na forumima) da je čoveku na trojci otkazala turbina par dana posle isteka garancije i da su mu je zamenuli ... takođe sam čuo da se čoveku u NS-u raspao motor MZRCD175 na CX-7 u garanciji i da je zamenjen .

I na kraju da ne bude kako samo hvalim ...

Mislim da je najveća istina koju stari majstori kažu da je na Mazdi najlošiji deo karoserija koja često pre izrđa nego što motor otkaže :-)

Dali se neko seća još Mazdi 323 iz Radio Televizije Novi Sad kupljenih oko devedesetih ?

Prešle su boga oca kilometara i sve su završile kao zarđali krševi na parkingu na Mišeluku ...

I tu je Mazda napravila veliki iskorak sa garancijom od 12 godina na prorđavanje , mada i tu ima nekih glasina da se pojedini primerci mogu videti sa crvenim potpisom :-(


Marko
18.6.2014 15:45
5
18

Golf1.4vs Mazda3 2.0:do stotke Golf 9.3sekunde,Mazda 10.3.
Prosecna potrosnja goriva na 100km:Golf 5.2l,Mazda 5.6l.
Maksimalna brzina:Golf 203km/h,
Mazda 198km/h.
Koliko je Golf bojli od Mazde sa slabijim agregatom

lazar bojanić
19.6.2014 11:03
12
2

nisam izdržao ,

Marko sine , da ti čika Lale kaže

imaš ti još da učiš fiziku , mehaniku , sisteme mera i na kraju ali ne najmanje važno, da se naplaćaš majstora i delova ...


Mazda 1800
19.6.2014 11:12
3
2

Pre svega, želeo bih da pohvalim autora testa, jer je ovo dosta izbalansiran prikaz vozila, za njega uobičajen način ( ali i skoro prava retkost u pristupu tom problemu za neke druge ). Za mene je mazda trojka „dizajnerska desetka“ ( spolja i unutra ), vozačka ergonomija savršena, motorizacija OK, posebno atmo benzinac 2.0 ( dizel 2.2 je ekonomski neprihatljiv u Srbiji, jer Vi samo na razlici cene registracije za oko 5-6 godina „bacite“ novac u vrednosti jednog DPF-a ili „dva plivajuća“ i sl, tako da je to pre za „Lazu Lazarevića“, umesto lakonske priče o tome kako je održavanje za mazdu jeftino ), komfor je pozadi očajan (prosto rečeno, „bačen“ Wb, za kolena mesta nema, krov nizak), prtljažnik je nekako „neporodičan“(za „roditelje samce“ je OK). Pre 10 ak godina sam gledao da kupim mazdu 6 sa 2.0 dizelom i oprostio bih joj sve (pa i sumanute cene servisa), ali nepostojanje rezervnog točka nisam mogao (o „elementima ozvučenja“ na mestu rezervnog točka (što su mi sa osmehom nudili) ne bih ni lud razmišljao), niti bih to oprostio ovoj mazdi 3 (samo se setim članka o tome koliko se novac godišnje u GB „okrene“ na ime „iznajmljivanja“ „univerzalnog rezervnog točka“ ili koje pare „uzmu“ šlep službe, a sve to zato što imate „kit“ koji „krpi“ samo rupe do 4 mm, a posle kog krpljenja svakako bacate taj zakrpljeni točak).Dakle, može ova meni mazda da se dopada, da ima savršene motore (kao što ima), može i „porodica da se rasturi“ (pa da mi ne treba ni gepek, ni mesto pozadi), ali NIKADA „ona i ja“,jer „ona“ nema spare tire (ni mesto za njega).

MIVEC
19.6.2014 14:42
5
2

@Mazda1800, Niko nije rekao da je Mazda 100% "nepokvariva" ili da ce savrseno zadovoljiti apsolutno svakog kupca, kao sto sam napisao, oni su se morali fokusirati, i to su odlicno uradili. Kome se svidja ovakva kakva je, bolje u klasi trenutno nema (a mislim da takvih ima bar taman da zadovolji Mazdina ocekivanja), a ko hoce nesto drugo, verovatno bi svejedno izabrao nesto drugo, tj. da je Mazda samo napravila jos jedan "Golf" ko bi hteo da je kupi pored Golfa.

@Marko, Lazo ti je vec odgovorio, a ja da dodam da podaci koje si izneo vaze za manj broj Mazdi koje ce se prodati sa AT, a ne sa manuelnim. Drugo, agregat kod Golfa nije slabiji, nego je manji, a to je nesto drugo sto ne mora da znaci nikakvu pogodnost vec naprotiv.

Mikajlo
19.6.2014 19:11
2
5

Ne sumnjam da je mazda "dobro" vozilo,a da je trojka "odlična". Ali,ako na Google ukucate "mazda problems", pojaviće Vam se "čuda" od kojih dah zastaje (posebno je problematičan DPF kod dizela). Sećam se da se i na sajtu "Autoportal.hr" jedan vlasnik šestice dizela 2.2 od 129 ks ne tako davno žalio na potrošnju u gradu od oko 11 litara i da je to Dr. Marušić u svom odgovoru to pripisao upravo Mazda DPF-u i loše rešenom samočišćenju.Nije sve to onako kako Mazda PR prikazuje (kao nedavno onaj "Mazda izazov" od 24 sata u Beču).O hrdjanju prve šestice reči ne bih trošio.Ne treba imati kratko pamćenje.

lazar bojanić
19.6.2014 21:38
10
2

Društvo ,

Možete me zvati Mačak , slobodno ...

Hteo sam malo o famoznoj kubikaži i porezu na glupost , tj upotrebu motornih vozila koji se obračunava skokovito tako da je svako ko izabere motor preko 2000cm3 bukvalno kažnjen sa jedno 40.000 rsd godišnje .

Kako neko reče , taman za Lazu Lazarevića a za neupućene to je čuvena psihijatrijska bolnica u Beogradu .

I sam sam bio u dilemi dali uzeti takav auto ili nešto drugo ...

Računao sam dosta i matematika je rekla da je to ipak isplativo ukoliko se prelazi godišnje preko 25.000Km što se meni tih godina i redovno dešavalo. Barem Mazdin MZR 2,2 CD129 je izuzetno rasterećem motor tako da u 6. brzini sa jedva 2.200 rpm idete već u prohibicijske brzine(>130Km/h) a potrošnja ide od 6,1 do 6,5 sve zavisi od broja putnika , klime , vetra itd.

Verujem da je situacija kod nove trojke sa naslednikom Cd150 još povoljnija a naročito u gradu gde moja lađa troši ladno 8-9 l/100Km (zima-leto) ...

Kod Mazdi, naročito otkad su prešli na 2,2 mtore zamajci nisu toliko ranjivi pod uslovom da se ne ponašate rizično , DPF se regeneriše čak i u najtežim slučajevima potpunog slepila vozača ... u servisu u NS-u nema motora koji su u režimu redovnog van garantnog održavanja a da su prešli preko 250.000Km ( ja pitao ) tako da neke velike hvalospeve za MZR 2,2 motore nemožemo da čujemo ....realno Mazde se još nisu probile kao company car kao npr Toyote . Ja što znam, vole ih doktori i to jako . Kod Toyote znam dosta ljudi koji šiju neke nenormalne količine Km ( preko 300.000Km) sa RAV-ovima , Avensis-ima takođe sa 2,2 motorima i tu ništa skoro da ne crkava . Jedan RAV kod prijatelja je polomio menjač (?) ali smo posle čuli da je to čest problem tog godišta (2006-2007).

Realno mislim da je najveći problem u eksploataciji tih 2,2 motora u našim uslovima gradska vožnja .... skoro svi mi imamo jedan auto za sve uslove ....retki su oni koji imaju gradski auto i još jedan za dalji put. Veliki diesel se zimi teško greje i po pravilu se put završi taman kad se makina ugreje ... to šteti motoru , turbini i DPF-u .Zbog toga ponekad zimi odem na kafu u Kovilj kod ujaka i vozim u 4. sa većim brojem obrtaja (3000). Posle takvog izduvavanja motor prede kao mače na mleko :-)

Ipak neke stvari kod Mazde su me kupile bez obzira na skupu registraciju ... kultura rada motora čak i kad je hladan , neverovatna lakoća rešavanja svih naprezanja bez obzira na broj putnika i kofera i potrošnja koja uvek vraća osmeh na lice . Ameri kažu " no replacement for displacement " i tu su debelo u pravu .

I na kraju , svako treba da vozi ono što ga pali , naravno ako se u to može uklopiti . Mazde nisu baš jeftine a ako Vas pale makar malo , sačekajte da modeli malo prežive prvu mladost kad su skupi . Mazda redovno u drugom delu životnog veka modela daje ozbiljne popuste koje ne treba propustiti . Ja sam tako kupio šesticu samo 10% skuplje od npr odgovarajuće Astre ili Golfa . Sad su CX-5 , šestica i trojka relativno skupe , ali već za CX-5 su krenuli popusti gde vam nude gratis 4x4 pogon ili automatsku transmisiju , što nije malo ako se pogleda cenovnik (cca popust od 2.000€).

Pozzzz
PS

više se ne javljam u ovoj temi :-)

Влатко
19.6.2014 21:48
7
1

Тренутно сам узео на пробну вожњу 3 дана мазду 3 2.2 дизел у пуној опреми( нема кожна седишта и аутоматски мењач.Све остало је ту) одушевила ме мазда колико је прилагодила и дизајнирала за европског купца.Пошто сам возио немачке марке све плус неколико француских пежоа 607 2.7 hdi мазда ми је најсличнија аудију,и по дизајну и осећају на путу и у вожњи.Мотор је посебна песма.Мазди скидам капу на урађеном послу.Квалитетом и ценом је свакако раме уз раме за голфом 308 па чак и аудијем А3 који је много скупљи од ње а купац добија само име и ништа више.Моја препорука је мазда у сваком погледу.

Mazda 1800
20.6.2014 09:16
6
3

Da, za mazda dizel 2.2 porez je godišnje veći za 41.000 dinar nego za neki dizel do 2 litra. Za pet godina, to je oko 1.770 eura „doplate“. Ilustracije radi, za najnoviji 1.6 CDTI od 136 ks ( pandan mazdinom od 129 ks ) u Zafiri, na 120.000 km, za redove servise ćete da platite 3 X 202 EUR (ulje i svi filteri) i 3 X 67 EUR (ulje motora i filter ulja), ili sve zajedno 807 EUR. „Ostane“ vam za par prednjih dskova (170) sa pločicama i „rukama“ (108+39), zadnje disk pločice sa rukama (95), za dve zamene kočinog ulja ( 2X24), jednu zamenu atifriza (44). Ako zatreba, ima i za aukumulator (skup je uvek za kola sa S&S, za taj opel je oko 268), A sve to zajedno je 1.579 EUR-a. Manje nego samo “porez” za mazdu 2.2. Imate pet godina POTPUNO BEPSLATNOG održavanja bilo kog dizel vozila do 2.0 litra ( ako ne kupite mazdu ). Taman Vam ostalo para još da kod tog 1.6 CDTI na 160.000 km platite i za zamenu pk kaiša i zatezača ( 190 EUR ). I opet ostao tačno “jedan EUR”. Mazda jeste odlična, ali u Srbiji njena kupovina nije stvar razuma, već emocija.

шумар
20.6.2014 13:22
2
1

Није о тројци али некоме може да буде од користи : Мазда 6 АТ/175, после 12000 км, доста ауто-пута домаћег и страног, нешто магистрала код нас, око 30% Београд, просек 6,9 л/100. Ако ми се деси да се данима баш пуно цимам само по граду, изађем на ауто-пут до Шимановаца (немам никог у Ковиљу) и назад возећи темпоматом подешеним на 2300 о/мин - око 140 км/х по брзиномеру(савет из Мазде, а ово је сигурно добро за све аутомобиле са самочишћећим ДПФ-ом). Пре пар дана на провери пред пут од 4000км, у сервису рекоше да је све у потпуном реду. Али изгледа да има случајева разређивања уља код оних који возе само по граду - знате оно пуно започетих а незавршених циклуса на ДПФ-у...
У праву је ЛБ, треба возити оно што нас пали, али ако возите овако нешто, продувајте га понекад.

Bojan
20.6.2014 15:17
3
3

#Mazda, sve si to to lepo sracunao, ali Opel Zafira i ostali ficfirici nemaju emociju i onima koji zele Mazdu sa jacim motorom nisu takve cepidlake i imaju da plate 2.2 registraciju.

don
20.6.2014 21:10
5
2

hehe, dosao Laza na svoje. Kupil ti mazdu?
Uostalom, sta ce vam servisna mreza (kakva je-takva je, ak su bili u suradnji sa fordom, valjda se tamo moze servisirati mazda?), kada vecina vas jedva ceka da istekne garancija pa da pobjegne nekom sumaru da servisira auta? Svaki hatchback ima ovakav gepek i ako ima multilink, onda je to to, apsurdno i smijesno je traziti veci prtljazni prostor jer je to nemoguce dobiti, za to postoje karavan ili limuzinske verzije modela. Prostor na straznjoj klupi, tj manjak istog je posljedica silazne linije krova, danak odlicnom vanjskom dizajnu. Slicno je i u djulijeti. Nakon testa, ne vidim nikakvu prednost mazde 3 u odnosu na italijanskog konkurenta, osim u daleko ljepsem (sto i nije tesko, jer je alfa ruzna) prednjem kraju vozila. Nemam nikakvih zamjerki ni na motorizaciju sve dok su motori elasticni i izdasni.

Mikajlo
20.6.2014 22:59
6
3

Koja korist od "savremenog dizela" ako ja treba da vozim "onim putem" koji odgovara DPF-u, a ne meni? Da je njemu uvek "dovoljno toplo" i da mu dovoljno jako i dugo "produvava", da bi on mogao da se "samopročisti". A to što sam ja "u krugu dvojke" u trenutku kada bi on svoju "higijenu" (kilometrima daleko od auto puta,bez šanse da do tamo ne dodje do prekida "ciklusa"), ili sam na obilaznici oko Čačka ili na nizbrdici od tunela Šargan ka Mokroj Gori ili od Čemerna ka Tjentištu ili na hiljadu drugih mesta gde DPF-u "ne odgovara" za "higijenu", što će pre ili kasnije dovesti da će biti "zasićen sa 75%". I "crvc" ... Godinama vozim DPF dizel (daleko bolje rešene regeneracije no ova mazda), ali mislim da će sledeći put opet biti benzinac. Njega neću barem morati da redovno vozim "do Šimanovaca" i nazad (kao gore potpisani "šumar" ) radi "regeneracije". Već ću da opet vozim samo gde ja hoću.

Bojan
21.6.2014 11:02
5
1

Haha Mikajlo, neko gleda auto ipak malo drugacijim ocima... Ja bih npr ucinio mojoj Mazdi da je provozam tamo gde ona hoce :-)

Sorfonije
23.6.2014 21:36
1
0

Milojko sa tobom se potpuno slazem. I iz tog razloga bih u trenutku kada dpf pocinje da zamara istog samo izbacio iz upotrebe! To iosta nesto para,ali je onda problem trajno resen.Mada moram da priznam da ja na alfi sa predjenih 65k jos zavrzlama nisam imao.

Don
24.6.2014 15:55
1
0

Sofke,dje je test?

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: