Ekskluzivno

Mazda CX-5

Poslednji krik iz Hirošime

Najzad! Bez i jedne premijere već godinu dana, Mazda je konačno lansirala svoj prvi kompaktni SUV, u koga polaže ogromne nade. Ne bez razloga, CX-5 poseduje sve argumente, kako bi postao bestseler u segmentu

Tržište kompaktnih SUV automobila u punoj je ekspanziji. Ekonomska kriza, toliko izražena u ostalim segmentima u Evropi, ovde se ni ne oseća, jer se njihova prodaja povećala za 200 %! Procenite i sami, prošle godine na „Starom kontinentu“ prodalo se preko 1,3 milona primeraka, za razliku od 2006., kada je put do srca kupaca pronašlo jedva 426.000 primeraka. Podaci koji ne samo da stimulišu, nego provociraju sve proizvođače, čak i one koji tradicionalno nemaju predstavnike u ovoj kategoriji. Zovu sirena nije odolela ni grupacija PSA, lansiravši proletos dva modela: C4 Aircross i 4008 (za bazu je poslužio Mitsibushi ASX), da bi je odmah zatim sledila Mazda, krstivši svog pulena CX-5. Poklonici crossovera imaju čemu da se raduju, ovo su najsvežiji primerci u segmentu, kojim trenutno dominiraju Nissan Qashqai, VW Tiguan, Kia Sportage i Hyundai ix35....

Dole potpisani zapitao se može li eventualno „strpati“ CX-5 u premijum segment (Range Rover Evoque, Audi Q3, Mercedes GLK...), ali uprkos velikom talentu i ceni koja dostiže 33-34 hiljade evra, ostavićemo ga u grupi „generalista“. Dakle, veća od konkurenata za dvadesetak santimetara (4,56 x 1,84 x 1,67 m), ova Mazda imala je vremena da „sazri“, odnosno da od svih pokupi samo najbolje. Ovo se delimično odnosi i na stil „Kodo“, prepoznatljiv za novije Mazdine modele. Uspešno ukrštene elegantne i sportske forme, u kombinaciji sa mačijim pogledom (dizajneri kažu da su bili inspirisani glavom geparda), veoma su pozitivno ocenjene od strane kolega i prolaznika. Na bokovima, po ugledu na mini van Mazda 5, lim je poprimio talasaste forme, dok su prorezi za točkove, pragovi i donji deo branika uokvireni debelim slojem crne plastike. Detalj koji ne prolazi nezapaženo, dupla izduvna grana, koja kao da kaže vozačima pozadi „pažnja, sa mnom nema šale“! Sve u svemu, ništa ekstravagantno, ali sa ukusom i merom, po ugledu na unutrašnjost.

Japanac u duši
Bez obzira što je CX-5 namenjen praktično svim svetskim tržištima, odmah je jasno da smo u jednom japanskom vozilu. Za nekoga će biti mana nedostatak razno raznih blistavih gedžeta, drugi će to uzeti pre kao vrlinu. Evidentno, po otvaranju vrata nema uzdaha ushićenja, kao kod spomenutog Evoquea. Jednostavna i pregledna komandna tabla, ni sa čim se ne distancira, ukoliko to nije ozbiljnost u završnoj obradi. Istakli bi ipak veoma elegantne klasične instrumente i upravljač malog prečnika, kao kod legendarnog kupea MX-5. Gornji deo armature najzad je prekriven sunđerastom plastikom, što nažalost nije slučaj sa ostalim delovima enterijera. Ergonomija je praktično bez mane, izuzmemo li dugme za paljenje motora (startovanje bez ključa), skriveno iza ručice pored upravljača. Vozač poseduje dva poveća udubljenja pri dnu centralne konzole, u koje prirodno može odložiti telefon, cigarete ili ključeve, dok u pregrade na vratima staje samo flaša vode uspravno.

No, CX-5 se brzo iskupi raspoloživim prostorom, među najboljim u segmentu. Dobro, to i nije neki uspeh ukoliko se zna da ima dvadesetak santimetara više od konkurenata, i da međuosovinski razmak iznosi rekordnih 2,7 m. Reklo bi se da je cilj bio napraviti pre svega dinamični i porodični SUV, sposoban da se modularnošću nadmeće sa najtalentovanijim vanovima. Ne verujete? OK, na zadnjoj klupi tri odrasle osobe će se malo gurati u ramenima, ali zauzvrat imaju dovoljno prostora za kolena i glave, i ništa od ponetih stvari neće ostati na trotoaru. Osim što prtljažnik poseduje odličnih 503 l zapremine (Tiguan 470, Ford Kuga 410, Hyundai ix35 465 l), može se pohvaliti inteligentnim sistemom za preklapanje naslona sedišta. Povlačenjem ručica na bokovima, jedan po jedan obaraju se svi nasloni, kako bi se ostvarila potpuno ravna površina i zapremina od čitavih 1620 lit. Osim toga, Mazdini inženjeri su sigurno negde načuli da se Srbi najviše na svetu plaše promaje, te su u tom cilju izmislili inteligentan pokrivač (rolna), koji se automatski razvija po otvaranju petih vrata. Ukoliko ni zbog čega drugog, Madame Rajković odmah je zavolela ovog talentovanog „Japanca“...

rekordno niska potrošnja,
performanse,
vozna dinamika,
raspoloživ prostor

uska ponuda agregata,
nedovoljno atraktivna unutrašnjost,
gabarit veći od konkurencije

Skyactiv revolucija
CX-5 uvodi Skyactiv tehnologiju, koju će koristiti i nova Mazda 6, početkom naredne godine. Interes je višestruk, nova generacija motora već prolazi Euro 6 norme, dok je sama šasija izuzetno kruta i lagana, te je težina vozila ograničena na skromnih 1,5 tona (sa vozačem i gorivom). Inženjeri su zapravo krenuli od nule, na ovom vozilu sve je novo. To se odnosi i na agregate, iako je zapremina ista kao i pre. Trenutno je u ponudi samo jedan dvolitarski benzinski blok od 165 KS i dizel zapremine 2,2 l od 150 i 175 KS. Mazda izgleda da obožava komplikovana imena, više nije jasno da li se nazivaju MZR-CD ili SkaActiv-D, kako smo mogli pronaći u pojedinim medijima? Bilo kako bilo, svi su ultra moderni, a naš izbor je pao na slabiji dizel, koji se, između ostalog, može pohvaliti rekordnom kompresijom ( 14:1 kao i benzinski) i dvostepenim bi-turbo punjačem na izduvne gasove. Zahvaljujući njemu, razvija respektabilni obrtni moment od 380 Nm, između 1.800 i 2.600 o/min. No, ovaj agregat odgovara na gas već sa 1.200 obrtaja, da bi se umorio tek na 5.200 o/min! O njemu zaista samo reči hvale.

Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D 4x2 Automatic

Motor
turbo dizel, redni/4; 2184 cm3; 16/common-rail; 110 kW, 150 KS pri 4500 o/min ; 380 Nm pri 1800-2600 o/min
Karoserija
SUV/5/4; D x Š x V 4555x1840x1670 mm; Međ. rast. 2700 mm; Masa 1555 kg; prtljažnik 504 l
Ogibljenje
napred: MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr.stabilizator;
nazad: multi-link, spiralne opruge, amortizer, popr.stabilizator
Kočnice
napred/nazad: samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
napred/nazad: 225/65 R17
Transmisija
pogon: na prednje točkove; menjač: automatski 6 brzina
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h: 10 s; maks. brzina: 198 km/h; pros. potrošnja: 7,2 l/100 km; emisija CO2: 119 g/km
Cena
od 20.990 evra, voženi model: 27.590 evra (sa PDV-om)

Osim što je diskretan i ekonomičan, njegove performanse zaista su nas osvojile. Nivo izduvnih gasova iznosi samo 119 g/CO2. Nijedan kompaktni SUV, računajući i Nissan Qashqai 1.6 dCi/130 Energy, nema bolji rezultat. Ovo je postignuto jednim delom zahvaljujući serijskom Stop&Start sistemu, ali i gore navedenim inovacijama. Osim toga, vozilo ovog gabarita, koje ubrzava do 100 km/h za manje od 10 sec i troši u proseku 7,2 lit, zaista je retko sresti. Naglasimo da je voženi bio opremljen šestostepenim automatskim menjačem, zbog čega su performanse za nijansu slabije, a potrošnja povišena. Ovo treba uzeti uslovno, jer po gradu ne prelazi 8 lit, dok smo „cool“ vožnjom po regionalnim putevima lako sišli na 5,5 l. Sa mehaničkim, niža je za pola litre u proseku.

A kada smo već spomenuli menjač, recimo da je klasične koncepcije. Ipak, uprkos tome, pokazao se veoma prijatnim. Prelazi su brzi i na vreme, a po želji moguće je preći i na manuelni mod, kako bi se omogućilo kočenje motorom, odnosno blokirao željeni prenos. Već kao po običaju, za ovakvo zadovoljstvo neophodno je doplatiti 2.000 evra.

Uz automatski menjač i pogon na samo prednje točkove, jasno je da od off-road performansi nema ni reči. Ovo ni ne kriju u Mazdi, osim rapoloživog prostora i udobnosti, prioritet je na voznoj dinimaci. To znači da se CX-5 dugo ponaša kao jedna bolja berlina, da bi tek kada ritam postane neadekvatan nameni, pokazao izvesno podupravljanje u krivinama. Normalno, sa 21,5 cm od tla, i ne preterano kvalitetnim Hankook gumama, dimenzija 225/65 R17 (opciono 19 cola), teško je očekivati bolje. Same kočice su ekstremno snažne, zaustavlja se kao da je bačeno sidro! Među kvalitete bi svrstali i električnu asistenciju, neuobičajnu u segmentu, koja se odlično adaptira uslovima vožnje. Snažna prilikom parkiranja, oslabi pri većoj brzini, ne bi li omogućila vozaču da „opipa“ put. Za one koji ne mogu da zamisle jedan SUV bez integralnog pogona, recimo da je ovaj skuplji za 1.800 evra.

Na nivou konkurencije
Na našem tržistu u ponudi su četiri završna nivoa, nazvana Emotion, Challenge, Attraction i Revolution. Oduzelo bi nam previše prostora da navodimo šta svaki od njih nudi od opreme, više detalja možete pronaći na sajtu proizvođača. Podrazumeva se da i osnovni poseduje sve što se očekuje od ovakvog vozila (automatski klima uređaj, startovanje motora bez ključa, CD-MP3 auto radio, svi aktivni i pasivni sigurnosni sistemi...), dok je voženi (drugi završni nivo) kao bonus imao još aluminijumske naplatke, taktilni kolor ekran, dimenzija 5,8 inča, tempomat, zatamnjena zadnja stakla, Bluetooth konekciju, zadnju klupu deljivu u odnosu 40/20/40, sa navedenim mehanizmom Karakuri…, kao i inteligentni sistem kočenja u gradskoj vožnji.

Naime, Mazda je snabdela svog pulena brdom elektronskih pomagala u vožnji, koje do sada nije praktikovala. Spomenimo samo RVM (kamere u spoljašnjim retrovizorima signaliziraju da vas drugo vozilo pretiče), sistem za upozorenje ukoliko se nenamerno napusti saobraćajna traka, pomoć pri kretanju na uzbrdici, za automatsko prelaženje sa kratkih na duga svetla i obrnuto…, no, verovatno je najinteresantniji spomenuti SCBS, koji, zahvaljujući integrisanom laseru, permanentno motri na razmak i brzinu približavanja vozilu ispred. Funkcioniše do brzine od 30 km/h, i u slučaju mogućeg sudara, aktivira kočnice.

Ostaje nam još cena. U Srbiji, kreće se između 20.990 evra (benzinski 2.0i Emotion), pa sve do 33.390 evra (MZR-CD/175 Automatic AWD Revolution). Za voženi primerak neophodno je izdvojiti 27.590 evra, odnosno 2.000 evra manje, kada je sa manuelnim menjačem. Bez sumnje značajna suma, no posve opravdana, uzevši u obzir navedene kvalitete. Za žaljenje je ipak što Mazda nije odmah ponudila i slabiji, odnosno jeftiniji dizel agregat 1.6 MZ-CD 115 KS (poreklom iz grupacije PSA), koji bi, uzevši u obzir težinu karoserije, u potpunosti zadovoljio većinu vozača.

Piše Perica Rajković
Fotografije Perica Rajković
15093
Postavljeno: 03.10.2012

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

Enzo
03.10.2012 07:55
41
3

Pitam se kada ce nasa drzava prestati da terorise vlasnike automobila sa preko 2000 kubika, i kada ce shvatiti da (ako nista drugo) onda napravi 2000-2500 koja ce biti slicne cene kao za 2000- . Silni sjajni modeli nam ostase nedostupni :(

asd
03.10.2012 09:41
29
17

Ovo je najbolji automobil u klasi. I to ubedljivo. Kazes previse obicna unutrasnjost? Pa kakva treba da bude? Kao u Novoj fiesti cija instrument tabla izgleda kao najjeftinija Kineska mini-linija? Tako sam isto citao test Subarua legasi outbak ovde na Vrelim Gumama, i kao tada je zamerka bila kako nije sportski izgled i auto nije atraktivan? I tada sam rekao da je to zapazanje cista glupost. Tako je sad cista glupost reci da ovaj auto ima dosadnu un utrasnjost! Pa ima unutrasnjost na nivou BMW-a, jel to znaci i da BMW 7 nema dobru unutrasnjost? Nekom fali malo kica, onih vulkan lampi, turskih tepiha?? :)

Ko ima novca da kupi manji (ili malo veci) terenac ne treba dalje da trazi.
A uporediti ovaj auto sa Hyundaijem IX35 je smesno. Ovoj mazdi je konkurent BMW X3. Jedino je mazda 30% jeftinija.

Milan Dukic (dumi)
03.10.2012 10:19
16
9

Jos uvek nisam video uzivo ovaj auto ali sto sam vido da sad preko media ostavilo je fantastican utisak za mene.

dejan r.
03.10.2012 10:38
23
9

Auto je stvarno fantastican i tu nema dileme.
Ono sto ne razumem je da neko kupi ovakav tip automobila bez integralnog pogona.. Razumem ustedu i sve sto ide uz to, ali s obzirom na podneblje, ako se vec odlucis za ovakav tip vozila onda je i 4x4 obavezan.

maxy
03.10.2012 11:20
17
6

Odavno me neki automobil nije oduševio kao ovaj. Ipak, ostajem samo na oduševljenju, jer para nemam.
Ali tekst mi je nekako ostao nedorečen, nepotpun (nisam navikao na to od g. Rajkovića), kao da autor ili nije imao vremena da se posveti pisanju ili je automobil dobio na kratko vreme.

Milan 2
03.10.2012 15:42
14
4

Ova Mazda je kako rece Peki zaista talentovana i prijatno sam iznenadjen.
Potrosnja, zaista za svaku pohvalu, ako se uzme u obzir da je motor te nepopularne zapremine 2.2 i ne znam zasto su se kosooki Honda, Mazda i Toyota toliko zalepili za tu kubikazu?
Doduse, citam neki dan, kazu da ce ovi iz Toyote koooonacno da se otarase tog motora, jer sa dolaskom novog Avensisa pocece ugradjivati motore 1.6 i 2.0 koje su "dobili" od BMW-a.
Nego sto se tice ove Mazde, bas me zanima kolika ce biti potrosnja benzinca 2.0/165ks?
Jedva cekam novu Mazdu 6, kazu da ce taj benzinski motor ali u slabijoj verziji sa 135ks (negde pise da ce imati 145ks?) u realnim uslovima trositi 7,5l, sto bi bio sjajan rezultat i da se kaze zbogom dizelasi.
Peki, daj dodaj nesto maxy kaze da mu nesto fali u tekstu? :)
Pozdrav

eur
03.10.2012 19:11
8
33

Skidam kapu za tehnologiju. Dizajn katastrofa! Klasa nedorecena! Cena daleko od povoljne. Ne mogu da verujem da tako slepo verujete u reci Gosp. Rajkovica. Nakon prvobitnog buma sledi veliki podbacaj svih ocekivanja.

Japanautofan
03.10.2012 19:53
12
4

Bas sam razmisljao sa kim ga porediti ? Mislim da je Mazda pogodila ono sto je htela. Za nijansu bolji od konkurencije u klasi a opet malo jeftiniji a skoro isti(po karakteristikama)od vise klase poput BMW-a ili Rovera.Sto se tice teksta primeren je nasem podneblju a to me i cudi posto Peki zivi u francuskoj a jos zna sta ljude sa ovih prostora najvise zanima ? Vidim da mu ponovo napadaju tekstove verovatno ocekujuci reakciju. Mazda je ipak sjajan automobil pa kad ne mogu da napadnu auto(nije to Dacia) onda pisac mora da strada :)

ne volim japance
03.10.2012 23:00
3
19

Jos jedan neuspesan pokusaj ubacivanja u klasu kojom dominiraju BMW i Audi.
Nema sanse na duge staze po ovij ceni i kursu jena u odnosu na $

Peki
03.10.2012 23:07
12
4

@Japanautofan, verujem da nema potrebe svaki put reagovati na kritiku, meni se CX-5 dopao, sto je uostalom slucaj sa svim kolegama koje su bili u prilici voziti ga. Na standu Mazde na aktuelnom salonu automobila u Parizu imao sam prilike razmeniti misljenje sa novinarima i urednicima ostalih auto izdanja za Srbiju, jednoglasni su u pohvalama CX-5 i nove sestice. Sto se tice dizajna, sve je relativno, upravo kao i cena.
Pozdrav

Gruja B.
03.10.2012 23:22
9
6

@Peki
Sta znaci podelio si misljenje sa novinarima i urednicima ostalih auto izdanja u Srbiji? Da li nam o oceni automobila u Srbiji treba koncezus podmitljivih samoljubih trabunjala auto novinara tipa Alvirovic?
Smatram da si ti uz jos par izuzetaka jedini nekorumpirani glas jednog nezavisnog medija u Srbiji i da ti se moze verovati pre svega u subjektivnu ocenu?!


Co2
03.10.2012 23:33
6
12

@asd
Kakva glupost Mazda najbolja u klasi??! Dakle Mazda nikada nije bila niti ce ikada biti lider bilo koje klase! Mozda je ovo na prvi pogled simpatican auto, ipak da je najbolji :-):-) ma hajde molicu vas koji je to auto bolji od Moskvicha

Peki
04.10.2012 07:29
13
1

@Grujo, kao prvo zahvaljujem Ti se na poverenju. E sad, da li je neko korumpiran ili ne, nije moj problem, cinjenica je da se u ovakvim prilikama (sajam, vecera, koktel...), pored "politike" ponekad diskutuje i o automobilima. Bez obzira na necije eventualne interese, tesko je ipak poreci da se radi o dobrom automobilu, kao sto sam vec naglasio, stil i cena na stranu. Ne ulazim u to u kom je segmentu ova Mazda, da li je bolja od ovog ili onog SUV-a, globalno uzevsi malo toga joj se moze zameriti. Mozda je bas zbog toga tekst "nedorecen" kako neko rece, bicu iskren, vise se ni ne secam. Vozena je pre par meseci, u meduvremenu je bilo na desetine probnih automobila. Ja bukvalno iz jednog prelazim u drugi, sve sto "bacim" na papir (tastaturu) su utisci nakon para dana (5-7) voznje. Posle toga, ovaj za mene vise ne postoji, treba se skoncentrisati na novi, kao sto je to trenutno jedan Focus ST 2.0/250 KS.
Pozdrav svima

Slavisica
04.10.2012 08:19
11
2

Spoljni dizajn za desetku. U unutrasnjosti bih zamerio izgled navigacionog uredjaja (nekako izgleda kao da mu nije mesto tu,mislim da bi se tu mnogo lepse uklopio neki full-touch,bez onih dugmica sa strane).
Sto se tice dizela 2.2l (i troskova registracije),ne nerviram se previse,jerbo ga ionako ne mogu kupiti. :-D
Obzirom bas na tu registraciju (troskove),mislim da bi ljudima bilo mozda i zanimljivije da cuju/procitaju utiske iz voznje benzinske verzije...

Japanautofan
04.10.2012 10:26
11
1

@ Peki Znaci utiske o tom Fordu da ocekujemo posle nove godine ? Pa onda ce vec biti zastareo model :-)

Peki
04.10.2012 11:39
11
1

@"jaf" (to je skracenica od Japanautofan), Ti se salis, ali je posve moguce da si u pravu. VG izlaze jednom mesecno, u oktobarski broj sigurno nece uci (verujem da je priveden kraju), ostaje dakle novembarski. Ali prvo ide u casopis, pa potom na internet, par nedelja kasnije. Nema znaci mesta pesimizmu, eto ga pre kraja godine. Do tada ce se mozda pojaviti i kod nas u prodaji...
Usput, prvi utisci su impresivni, iako se ne moze meriti sa Meganom RS. Ne mislim na same perfomanse motora, vec na krutost sasije i voznu dinamiku. Vise u novembru, ukoliko mi ga ne maznu do ponedeljka, ili ga neko od kolega ne slupa... Cekaju na red od jutros!
Pozzz

Kiki
04.10.2012 11:41
5
11

Ovo je vrhunski auto ako pricamo o tehnickim resenjima koja su primenjena, udruzenim sa Japanskim kavalitetom. Upravljivost, lezanje na putu, mala potrosnja i dvostepenska turbina kod dizela su zaista sam top u ponudi. Cena nije velika, moze se reci pristojna za ono sto nudi. Trenutno je najbolji suv u toj cenovnoj kategoriji u svetu. Ja licno imam samo jednu primedbu, i zato ga nisam kupio, sto je za moj ukus previse mali,odnosno spada u red super lakih suv. Kakav je naprimer tigyan ili dualis. Nerazumem automobile koji su suv, a izgledaju tek malo robusnije od obicnog auta,na stranu to sto ga mnogi nece nikada provozati vcan puta, ipak se takva vrsta auta kupuje dobrim delom zvog izgleda. Ataj auto nema potrebnu robusnost, uostalo sve je vise auta koji su po izgledu negde izmedju, odnosno nigde. Pozdrav

No1
04.10.2012 17:11
15
3

Meni ova Mazda izgleda odlično i ne sumjam u njen kvalitet. Mislim da je nije uredu porediti sa X3 ili Q5 ili GLK, ipak oni su iz višeg cjenovnog ranga. Realno njena konkurencija su Tiguan, Kuga, ix35, Koleos i sl....mislim da je čak i najbolja od pomenutih

Milos
04.10.2012 21:48
10
3

Auto odlično izgleda. Voleo bih da ga neko u par rečenica uporedi sa Foresterom i to da se odnosi na off road - karakteristike, klirens, obrtni moment, vučnu snagu...

Milan
05.10.2012 12:54
9
1

Auto mi se izuzetno dopada, a za autora teksta bih imao jedno pitanje. Da li imate podatak o realnoj potrosnji benzinskog modela sa i bez automatike? Unapred zahvalan na odgovoru!

goran PG
05.10.2012 22:13
2
6

mene spolja podsjeca na ix35 a untra na Q5,u svakom slucaju ni po cemu ne odskace od konkurencije

Peki
05.10.2012 22:57
7
1

@Milane, nisam imao prilike isprobati benzinski 2.0/160, mogu jedino da ti prenesem misljenje francuskih novinara. Prilicno ga hvale, u stilu savremen agregat sa direktnim ubrizgavanjem i slicno, dok za potrosnju sa 4x4 pogonom i automatskim menjacem kazu da iznosi oko 9 lit. Verujem da je to vise manje realan podatak.
Pozdrav

Lazar Bojanić
07.10.2012 10:42
17
1

Vozim šesticu MZR 2,2 CD129 i kad slušam podatke o potrošnji i nisam nešto ipmresioniran, mada cifre su među boljim za tu snagu i veličinu !

Moj motor je preteča ovih najnovijih Sky motora i moram da kažem da i meni potrošnja igra između 5 i 8 litara (npr tura NS-KRF sa 4 odrasle osobe i ful natovarenim autom 6,1 l/100Km na 2.500Km od toga 2.000 na otvorenom i 500 grada ).

Ne treba gubiti iz vida da ova testirana verzija CX-5 nema 4x4 pogon i da i to povoljno utiče na manju potrošnju (manja masa , manje trenja , manje obrtnih masa itd.) ... inače sam pogon 4x4 je izveden u verziji da stalno šalje silu samo na jednu (mislim prednju )osovinu a samo po potrebi se uključuje i druga (zadnja). Ta vrsta pogona nije naj naj u dinamičkom smislu jer ima neko malo ali konačno vreme koje je potrebno da se stvar aktivira i to nepovoljno utiče na kontrolu vozila baš u najkritičnijim trenutcima ali je pozitivno što se tiče potrošnje i trošenja pneumatika ...Svakako dobro izvlači iz snega i situacija koje "obični" vozači i pecaroši imaju tokom godine u našem klimatskom pojasu.

U CX-5 sam samo sedeo i nije me impresionirao na prvi pogled , pre svega mislim na unutrašnjost . Vidi se da su dizajneri enterijera bili malo suzdržani i da nisu uradili smeo i hrabar posao kao kolege koje su radile spoljašnji deo posla . Ukusi su različiti ali najbitnije je da nema nekih izrazito negativnih zapažanja . Sve u svemu materijali su skočili za klasu u odnosu na moju šesticu , sedišta i položaj su odlični , mesta ima na sve strane i prtljažnik je iznenađujuće velik , što se na pogled spolja ne bi reklo ...

Auto mi je dopadljiv i mislim da bih ga kupio da nisam već prošle godine uzeo šesticu . Čak mi se i cena čini razumnom za tu klasu , opremu i brand .
Ono što kupce Mazde privlači jače od bilo čega je potvrđeni sveukupni kvalitet koji miriše i na ovom najnovijem primerku . Sve je čvrsto tu na mestu , vrata imaju odličan zvuk zatvranja i sve uliva poverenje da će dugo i verno trajati ...

Sviđa mi se pravac kojim su krenuli inženjeri sa dodavanjem dodatne trubine i radikalnim smanjenjem mase ... Dodatna turbina sigurno uliva svežinu u inače već solidne MZR agregate i sigurno doprinosi manjoj potrošnji i širem opsegu obrtaja u kojem je motor optimalno nahranjen ...šta reći kad tim putem ide i jedan BMW uvek gladan performansi :)

A što se tiče "mršavljenja" to je već utabana staza koju su engleski konstruktori bolida još šezdesetih godina najavili čuvenom parolom "najbolji tuning je skidanje težine " .

I još jednan pogled na poređenja sa konkurencijom ... Po mom mišljenju Mazda je brand koji dahće za vrat premium klasi ali ne želi da trči sa njima u grupi , kako i zašto, to samo oni znaju . Da imaju potencijala , imaju ali neka sila ih drži u skromnijim okvirima bližim realnosti ... Hyundai i Kia pokušavaju da se tu probiju sa dosta uspeha , a gotovi svi EU proizvođači imaju predstavnika u ovoj klasi koja raste ...CX-5 je odlično odmeren i cenovno pozicioniran tako da može se da kaže da je konkuretan po ceni i po performansama , po prostoru itd. Biće onih kojima se prosto ne sviđa i koji je neće uzeti u razmatranje i tu ne pomaže ništa ...

Za sada koliko čujem i stratezi u Mazdi su zbunjeni početnim tržišnim uspehom i fabrika ne može da isporuči koliko tržište traži , oh kakvih slatkih muka u ova teška vremena :))))

Moj veliki glas za CX-5 i tuga što sam se ponovio prošle godine :(

Pozzzzz

Co2
07.10.2012 11:14
4
10

Pocetnicka sreca i to je sve!

Peki
07.10.2012 20:24
13
0

@Lazare, svaka cast, to se zove komentar!
Pozdrav

Japanautofan
07.10.2012 21:47
10
3

@Lazare,takodje cestitam na komentaru, zaista sjajan tekst i interesantan za citanje. Mislim jedino da ces jos vise zaliti kad vidis novu sesticu uzivo. Pozz...

eur
07.10.2012 22:13
6
13

stvarno ne razumem zasto se tako zestoko palite oko ove konfekcije?

Lazar Bojanić
08.10.2012 10:12
17
3

@Peki & @Japanautofan hvala Vam . Trudim se da budem objektivan koliko god je to moguće . Vozio sam svašta u životu (Astra 2.0dti ,i30 1.6 ,A4 2.0 TDI CR, Q5 2.0 177KS), A3 2.0 tdi CR ) , i probao na kratko još više ali cenim samo lična iskustva i to od racionalnih i smirenih ljudi .

@eur , niko se ne pali , barem ja imam suviše godina da bi se palio , mene je to prošlo . Ja i svoj bike (Fazer 8) vozim polako . U mojim godinama se ne okrećeš za zgodnim ženskama nego tražiš prave :)

Iskustvo nema cenu , za sve ostalo može i Mastercard ...

Pozzzz

Die Beste
09.10.2012 16:26
4
25

Dakle ljudi (i Vi gosp. Rajkovicu) kao da ste skrenuli sa uma. Od kada Mazda vazi za ozbiljan auto?

Provokator provokatora
09.10.2012 17:02
12
3

@ Die Beste Sta sada ocekujes, da sa ljudi prime i da ti odgovore na provokaciju ? Zabavlja te mozda to ili ti je samo malo dosadno ? Od kada ti vazis za ozbiljnog komentatora ovde na sajtu VG ?

Ivan
09.10.2012 19:40
10
1

Pozdrav Peki.
Evo i mog komentara posle dužeg perioda.
Iskreno sam oduševljen novom Mazdom CX-5, smatram da poseduje sve kvalitete koje jedan Kompaktni SUV i treba da poseduje.Konkretno testirani primerak je idealno rešenje osim pogona koji bi trebalo da bude AWD.Naravno to zadovoljstvo staje dodatnih 1.800 Evra na cenu koja i nije tako privlačna.
Dodao bi još da testirani model na putu staje celih 28.760 Evra (27.590E.(cena)+190E.(troškovi uvoznika)+420E.(Metallic boja)+560E.(registracija).
Pozdrav.

Dragan
10.10.2012 22:32
12
8

Nissan Juke skoro najbolji sportski SUV na svetu u 2011 godini!, usao u finale sa Cayenne-on, a izgubio prvo mesto zbog manjeg gepeka! http://www.youtube.com/watch?v=AVexAHpC8Os

Slavko
11.10.2012 14:32
13
6

Svaka cast za Nissan, oduvek sam znao da prave najbolje terence, ali ovo za Juke-a me je bas prijatno iznenadilo.

dejan
11.10.2012 22:17
7
1

Dobar je auto. Nekome kome treba velicina i kvalitet moze naci puno zadovljstvo i u baznom modelu koji nije previse skup. Citao sam po raznim casopisma da taj benzinski motor od 165 je odlican i stedljiv. Npr. od Zagreba do Splita sa prosjekom 140 km na sat trosio je 9 litara. Za oblik i visinu tog vozila to je prihvatljivo. Na regionalnim putevima, kada je samo vozac, potrosnja je ispod 7 litara. Imam Qashqai sa benzinskim motorom 2.0 i vjerujte, kada sam sam u vozilu na regionalnim putevima potrosnja je 5,9 litara. Doduse, prednji je pogon, ali opet sjajan rezultat. Danas su benzinski motori toliko razvijeni, cak i atmosferski, da je upitnost stednje sa dizelasima velika. Jedino okretni momenat...

Sole
12.10.2012 05:26
3
6

nisam japan auto fan, nije mi se dalo, rodjen sam 91 godine i tada je moj otac vozio novog golfa 2. od kako sam polozio pre tri god promenio sam dosta auta, vectra b, pa mercedes c, zatim grand cheerokee i dve bmw trojke. nije da ne gotovim japance ali nikada nisu imali tako fensi enterijer kao nemci, sada vidim da se to menja. za ove pare je extra. kome se ne svidja neka kupi polovan suv u ovoj ceni tipa grand cherokee ako mu treba terenac.

goran PG
12.10.2012 22:00
4
2

vidio sam ovu mazdu uzivo , dopadljiv dizajn ali nista spektakularno i revolucionarno ...

Slavko
13.10.2012 17:26
0
3

I ja sam nasao interesantnih pokretnih slika: http://www.youtube.com/watch?v=8g_2SIkG1ng

Nemanja
23.10.2012 09:54
0
0

Nadam se da ovaj "krik" iz naslova nema asocijaciju sa atomskom bombom.

Veselin
06.12.2012 06:30
2
0

Kaparisao sam auto, odusevljen sam posle probe.Vrh! Probao sam par puta BMW X1, hajde rekoh da probam i CX5. Znate li koja je razlika u voznji! Fantastican!

dobar auto
12.12.2012 19:31
2
0

Vozio sam ovaj auto par dana i nemam reci koliko sam odusevljen.Auto je fantastican,udoban,uvlaci se pod kozu jednostavno.Pre njega sam proveo po par nedelja u novom A4,X1,BMW3,iX35 i sve ja to postujem,sve su to dobri automobili,ali ova mazda ima nesto sto ni jedan od njih nema.Sta je to tacno ja ne znam ali kad za dve godine budem menjao auto bice to ova mazda.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: