Intervju

Manolito Vujičić

Borba za kupca

Kompanija Porsche SCG počela je sa radom na našim prostorima 1. aprila 2004. godine kao ogranak austrijske kompanije Porsche Holding, čije je sedište u Salzburgu. Generalni uvoznik je za vozila Volkswagen, Audi, Seat, Porsche i Volkswagen privredna vozila za Srbiju i Crnu Goru, a jedan od vodećih ljudi je Manolito Vujičić


Manolito Vujičić, generalni direktor Porsche SCG, rođen je 20. juna 1972. godine. Nakon diplomiranja u Londonu (MBA), zaposlio se kao decent za menadžment u preduzeću Gehauf and Partner Consalting (Ravensburg, Nemačka). Do oktobra 2000. godine u firmi je bio zadužen za marketing i konsalting seminare za mala i srednja preduzeća. Januara 2001. prelazi se u firmu TWT Gmbh (Information Tehnologies) gde je godinu dana bio marketing menadžer. Nakon toga, prelazi na veću funkciju kao mladji konsultant (junior consaltant).

Juna 2002. godine dolazi i Srbiju i počinje da radi u Autokomercu, tatašnjem generalnom uvozniku marke Volkswagen i Audi, na mestu direktora marke Volkswagen - putnički program. Već 2004. u okviru firme bio je odgovoran za sve uvozne marke, kao direktor prodaje, a kada je aprila iste godine Porsche Austria je preuzela uvozničke poslove od kompanije Autokomerc, samim tim je i Manolito Vujičić postao zaposlen u firmi Porsche SCG doo. Od samog početka je bio na fukciji direktora marke Volkswagen - putnički program, da bi zatim njegova odgovornost proširena na organizaciju, planiranje i kontrolu dilerske mreže u Srbiji i Crnoj Gori, kao i na odnose sa ino-principalom. Danas je generalni direktor Porsche SCG-a, kompanije koja ima više od 200 zaposlenih.

Vrele Gume: Za nama su tri kvatrala 2010. godine. Kako je ocenjujete iz ugla poslovanja kompanije Porsche SCG?
Vujičić:
Ne želim da zvučim pretencipozno, ali mislim da smo uspeli da spojimo stvari koje su nam se na početku godine činile nemogućim. Uspeli smo da zadržimo prilično visoko kotirane pozicije naših brendova, svakog zasebno u svom mikro – konkurencijskom okruženju, a da sa druge strane očuvamo i vrednost vozila. Pod ovim vrednostima, mislim na one koji se oslikavakaju na više nivoa, gde cena proizvoda nije degradila sam proizvod, a to je bio najteži zadatak.

Vrele Gume: Kakve rezultate očekujete od brendova koje imate do kraja godine?
Vujičić:
Delimično sam već odgovorio na ovo pitanje, biću zadovoljan da nastravimo ovim tempom. Naravno, uvek je tu neki model ili marka koja je nosilac prodaje, u ovom slučaju Volkswagen, ali trudićemo se da akcijama i kampanja do kraja godine pospešimo prodaju i drugih marki i modela. Ova godina je bila puna premijera i novih modela, tako da naša grupacija ima šta da ponudi tržištu.

Vrele Gume: Šta se događa sa vozilima iz komerijalnog programa VW-a?
Vujičić:
Ovo verovatno pitate jer je kriza najviše pogodila granu koja kupuje ova vozila, pa moram da priznam da je pre godinu i po dana bilo mnogo optimističkih predviđanja i da smo imali puno najava za obnove voznih parkova i nabavku novih vozila. Onda je u sledećem momentu sve bilo nekako blokirano, zaleđeno, da bi sada polako stvari počele da dolaze na svoje mesto. Ono što mene posebno raduje je to što ni u uslovima najtežih udara na budžete kompanija, odluka o kupovini vozila nije doneta u korist konkurencije. To je samo još jedan od dokaza da je, ipak, bitan i kvalitet i period eksploatacije vozila, a ne samo cena koja je prednost na kratke staze. Privredna vozila su izetno bitna u našoj kući i mogu samo da vam najavim neke od noviteta koji dolaze. To su novi Caddy i Amarok, koji me je posebno fasninirao.

Vrele Gume: Šta bi Vam olakšalo poslovanje u Srbiji, odnosno podstaklo prodaju?
Vujičić:
Ako detaljno krenem da odgovaram na ovo pitanje, moraću da osnujem političku stranku (osmeh!)... Nesumnjivo tu su pre svega olakšice koje bi kupci trebalo da imaju pri kupovini vozila, registraciji i u ostalim finansijskim okvirima, od odobravanja kredita ili lizinga preko raznih taksi koje čak ni ne razumem. U principu sve ono što olakšava da finansijsko okruženje diše zdravo i dozvoljava brzinu i funkcionalnost. Na drugoj strani je država, koje je u par navrata u potezima sa Fiatom, učinila veliku uslugu građanima Srbije, ali je ostavila malo prostora za odgovor uvoznicima.

Vrele Gume: Koje akcije planirate u narednom periodu?
Vujičić:
Svaki brend ima svoje akcije i uz manje modifikacije one će biti aktuelene do kraja godine. Polo će i dalje biti dostupan za 999 eura inicijlnih troškova, Golf koji je na akciji sada možete kupiti uz gratis kasko i prvu registaciju ukoliko se odlučite za kupovinu preko Porsche Mobilitija. Audi je sa svojom kampanjom četiri godine garancije napravio ozbiljan pomak u odnosu na konkurenciju. Za privredna vozila sam već najavio novitete, tako da je nekako logičan sled da su trenutne cene više nego konkurente. Seat je marka čija paleta postaje bogatija iz dana u dan, što kroz modifikacije modela što kroz motore, pa je ponuda stvarno velika i finansijski uslovi trenutno veoma konkuretni.

Vrele Gume: Koju marku vozila Vi lično preferirate, Audi, Porsche, Seat ili VW?
Vujičić:
Vozim ono što mi registruju (osmeh!), naravno uz moje male sugestije. Neko pravilo u našoj kompanije je da top menagment vozi automobile više klase, jer je to način da se ta vozila probaju i testiraju, što interno u firmi, što javno preko vas i vaših kolega. Većinu "boljih" automobile koja novinari dobiju na test, registrujemo za nekog od nas. A ja se nekako najudobnije osećam u Porscheu.

Vrele Gume: A koji model i zbog čega baš on?
Vujičić:
Porsche Cayenne, zato što je udoban, a dovoljno velik i za porodicu. Moram da priznam da se moja svest o automobilima dosta promenila u poslednjih nekoliko godina. Dok su mi ranije mali, brzi automobili bili privla;niji, sada nekako bolje funkcionisem u većim, sigurnijim i masivnijim.

Vrele Gume: Šta mislite o tzv. zelenim tehnoligijama u automobilskoj industriji?
Vujičić:
Volkswagen Group je svetski lider u ovim tehnologijama. I ukoliko se promeni svest naših ljudi i ukoliko država prepozna svoj ineres da ova vozila nose drugačije taksene poene, onda ćemo uspeti i da dokažemo ovo o čemu pričam. U Nemačkoj su izuzetno popularna vozila sa oznakom BlueMotion, ali je dražava dugo radila da bi do toga došlo. Potrebna je edukacija javnosti, vozača, ali i olakšice pri kupovini i na kraju zakonska regulativa. Meni se čini da smo mi, nažalost, još uvek suviše daleko od toga. Ne vidim razlog zašto neko ne bi voleo da vozi Polo BlueMotion, koji troši 3 litre. Nadam se da će se steći uslovi, jer polako ide ka tome, da se ova paleta vozila nudi i u Srbiji od strane naše grupe.

Vrele Gume: Nedavno je Volksvagen Grupa kupila Porsche. Kako će se to uticati na Porsche SCG?
Vujičić:
Porsche holding i Volkswagen već dugo imaju uspešnu saradnju u prodaji vozila u Evropi. Najviši standardi koncerna se već primenjuju u svim preduzećima Porsche holdinga. Ova promena se pre svega odnosi na vlasničku strukturu i neće uticati direktno na naše poslovanje u Srbiji, kao ni na naše klijente.

Vrele Gume: U skladu sa tim, od naredne godine šta očekujete u narednoj godini?
Vujičić:
Očekuje nas mnogo truda i rada da bismo uspeli da sačuvamo mesta na tržištu koja su naši brendovi osvojili. Treba da budemo svesni da imamo vrhunske proizvode, ali da treba i da pravimo finansijske pakete koje ciljna grupa može da priušti, a istovremeno moramo da budemo svesni da sve ovo radi i konkurencija. Ono što hoću da kažem je da smo spremni za sve izazove i da imamo svoje metode i načine koji daju rezultate. Iskreno, mislim da je najteži period za automobilskoj industriji iza nas, ali sada nas očekuje jedan drugi vid borbe. To je borba za svakog kupca, klijenta. Ovo polje je vrlo osetljivo i mislim da će pristup svakom pojedinačnom klijentu u narednom periodu biti presudan za uspeh jedne marke. U principu, uvoznici nude vrlo slične stvari: vozila, pakete i finasijske olakšice. Zadatak naših dilera je da u segmentu nege klijenta naprave iskorak, da u svojoj kući budu, pre svega, domaćini, pa tek onda prodavci.

tekst: Vrele Gume
foto: Adam Radosavljević
redakcija@vrelegume.rs
6697
Postavljeno: 25.10.2010

Arhiva: Intervju

Rubrika: Intervju
Postavljeno: 02.02.2017

Gabor Saghmeister
Tekst sa video prilogom!

Naš dežurni delegat na Dakar reliju, Gabor Saghmeister, nakon brutalnih trasa Južne Amerike, opušta se u svojoj omiljenoj subotičkoj piceriji “Boss”. Sjajna prilika da nam u jednom dahu prepriča svoje utiske


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 17.07.2013

Hotel Premier Aqua

Vrdnik, živopisno selo u podnožju Fruške Gore, sada je i u mapama luksuznog turizma


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 11.06.2013

Andrej Epifanov - LUKOIL

OAO „LUKOIL“ je jedna od najvećih međunarodnih vertikalno integrisanih naftnih kompanija, koja obezbeđuje 2,2 odsto svetske proizvodnje nafte. Vodeće pozicije kompanije rezultat su dvadesetogodišnjeg rada na širenju resursne baze, zahvaljujući povećanju obima delatnosti i zaključivanju strateških poslova.


Milan Vukasović

26.02.2013

Gabor Sagmeister

14.02.2013

Aleksandra Đurđević, direktor Delta Automoto

30.01.2013

Gabor Sagmajster

21.02.2012

Sebastian Vettel

24.06.2011

Alain Prost Tekst sa video prilogom!

11.01.2011

Manolito Vujičić

25.10.2010

Dmitry Vukulov

18.10.2010

Sebastien Loeb

13.08.2010

Mikko Hirvonen

08.07.2010

Jenson Button i Lewis Hamilton

15.04.2010

Sanja Blečić, direktor Go.Ta Car, Novi Sad

12.04.2010

Gabor Saghmeister

19.02.2010

Emerson Fittipaldi

30.01.2010

Vuk Vučević

24.12.2009

Sebastian Bourdais

29.10.2008

Lewis Hamilton

07.10.2008

Kirby Chambliss

09.09.2008

Mikko Hirvonen i Jari-Matti Latvala

02.09.2008

Sir Frank Williams

25.08.2008

Fernando Alonso

26.06.2008

General Stojadin Jovanović

13.06.2008

Vojo Miladić
direktor Porsche Leasing SCG d.o.o.

20.05.2008

Srećko Mrganić
Carinarnica Novi Sad

26.03.2008

Robert Kubica

07.03.2008

Ivan Krstić i Vladan Popović

30.01.2008

Porsche Novi Sad

26.12.2007

Sebastian Vettel

26.11.2007

Nico Rosberg

02.11.2007

Prof. dr Milan Vujanić

03.10.2007

Mark Webber

01.10.2007

Graditelj Group

18.09.2007

Stanko Radić

08.08.2007

Nenad Plattner

14.06.2007

Ivan Jauković

23.05.2007

Anđelko Trpković

19.03.2007

Flavio Briatore

28.12.2006

Scott Speed

06.12.2006

Gil de Ferran
sportski direktor ekipe Honda

09.11.2006

Bernie Ecclestone

14.10.2006

Luca Marmorini,
tehnički direktor ekipe Toyota

29.08.2006

dr Predrag Bubalo
ministar privrede u Vladi Republike Srbije

22.07.2006

Giancarlo Fisichella

28.06.2006

Ralf Schumacher

15.03.2006

Vitantonio Liuzzi

17.02.2006

Tiago Monteiro

04.01.2006

Fernando Alonso

21.09.2005

Christian Horner, šef ekipe Red Bull Racing

07.09.2005

Martin Whitmarsh, generalni direktor McLaren Mercedes F1 Teama

24.08.2005

Jarno Trulli

09.07.2005

Kimi Raikkonen

24.06.2005

Michael Schumacher

12.01.2005

Mike Gascoyne, tehnički direktor ekipe Toyota Racing

20.12.2004

vita
25.10.2010 09:00
18
1

Vrele Gume: Šta mislite o tzv. zelenim tehnoligijama u automobilskoj industriji?
Vujičić: Volkswagen Group je svetski lider u ovim tehnologijama.

šta li bi onda TOYOTA bila?????

Mix
25.10.2010 12:10
12
0

@vita

Ma skoro svaki uvoznik ce danas za svoju marku reci da je "lider u zelenim tehnologijama", jer je rec o vrlo popularnoj frazi. A to sto ona uglavnom nije osnovana, za to niko nece biti krivicno gonjen :).

Dragica
25.10.2010 14:04
4
11

Simpa ovaj VW dasa!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: