Klasika

Lincoln Zephyr

Ispred svog vremena

Automobil koji je obeležio vreme i mesto


Ako bi gledali istoriju američke automobilske industrije, automobili koji su bili ispred svog vremena su obično nestajali sa tržišta pre nego što njihovo vreme stigne. Setimo se samo koliko je legendarni Citroen DS bio hvaljen u Evropi svojevremeno, zahvaljujući tome što je bio veoma napredan. Međutim, kod probirljivih Amerikanaca situacija nije bila takva. Početkom 1930-ih godina, kada su automobilske kompanije počele da eksperimentišu sa novim idejama, publika bi se zapitala: „zašto bi komplikovali kad može jednostavno?“ Automobili kao što su Chrysler Airflow i Hupmobile Aerodynamics su bili osuđeni na propast od prvog dana, najviše zato što su bili drugačiji od „kockastih“ konkurenata, koji su već dvadesetak godina vladali tržištem. A onda se pojavio Lincoln Zephyir i u potpunosti promenio standarde...

„Survivor“
Iako je imao jednako aerodinamičan dizajn kao i spomenuti Airflow i Aerodynamics, i nikada se nije prodavao u velikim serijama, Zephyr je opstao na tržištu čak 12 godina i bio je veoma konkurentan čak i krajem 1940-ih godina, kada je njegov dizajn počeo da zaostaje za vremenom. Zephyr je takođe bio začetnik potpuno nove klase automobila, koju su kasnije pratili Cadillac i Packard, a uspeo je da sačuva i Lincoln ime kroz „Veliku depresiju“, koja je „sahranila“ mnoge premijum proizvođače vozila, kao što su Duesenberg, Cord, Auburn i Pierce-Arrow.

1937-1939

Početkom 1930-ih godina, Lincoln je bio relativno mala kompanija u svetu luksuznih automobila. Osnovan 1917. godine od strane Henrija Lilenda (takođe osnivač Cadillaca), Lincoln je postao Fordova luksuzna divizija 1922., ali se nikada nije mogao pohvaliti visokom prodajom. Najbolja godina kompanije je bila 1926., kada je prodato 8.858 primeraka, ali je do početka tridesetih godina pala na samo 1.700 vozila, ponajviše zahvaljujući jakim vezama sa jeftinijim divizijama (Cadillac) ili odličnoj prošlosti u kojoj su ostvarili visoke profite (Packard). U slučaju Lincolna, njegova pozicija se nalazila negde u sredini. Iako je imao samo jedan model u ponudi, K seriju, Lincoln je iza sebe imao veoma uspešni Ford, koji je mogao da investira velike sume novca u nove modele, a već početkom tridesetih godina se znalo da kompanija adi na novoj Mercury diviziji. Međutim, kako je K serija bila veoma skup model, Ford je tražio način da popuni prazninu između njega i budućih Mercury automobila.

1937-1939

„Teritorija“ Edsela Forda
Iz navedenog razloga, Henri Ford je poverio Lincoln svom jedinom sinu, Edselu. Dok je Henri smatrao da automobili treba da budu jednostavni za održavanje i popravke, kao i jeftini da ih svako može priuštiti, njegovog sina su više zanimali luksuzni modeli sa mnogo stila. Upravo je Edsel najzaslužniji za prvu liniju luksuznih Fordova sa „Deluxe“ oznakom, ali posle njihovog uspeha je imao mnogo težak posao – sačuvati Lincoln kroz veliku krizu kada čak i bogataši nisu želeli da troše novac na skupe automobile. Početkom 1932. godine, Edsel kontaktira poznatu kompaniju „Briggs Manufacturing“ i naređuje proizvodnju prototipa koji bi imao sve ono što krasi veće Lincolne, ali dimenzije manjih Fordova. Briggs je projekat dodelio mladom holandskom inženjeru Džonu Tjardi, koji je želeo aerodinamične linije aviona da primeni na automobilu.

Tjarda je napravio nekoliko drvenih prototipova i predstavio je te ideje Edselu, koji je bio pozitivno iznenađen. Za razliku od većine „kockastih“ automobila iz ranih tridesetih, ovaj model je pružao elegantne i aerodinamične automobile. U jednom intervjuu, Tjarda je izjavio da je Briggs proizveo tri prototipa, i to dva kupea i jedan kabrilolet. Jedan kupe je imao motor pozadi, drugi (kao i kabrio) napred, a sva tri primerka su predstavljena Edselu bez odobrenja glavnih ljudi Forda.

1937-1939

Različiti prototipovi
U navedenom periodu je važilo nepisano pravilo da se kabrioleti proizvode samo radi imidža i da većina proizvođača gubi novac na njima. Model sa motorom pozadi se činio Edselu najzanimljivijim i naredio je prototip, koji je bio završen u oktorbru 1933. Predstavljen na salonima automobila u Detroitu i Njujorku, ovaj prototip je imao V8 motor i automatski menjač. Ukoro je završen i drugi prototip, takođe sa motorom pozadi, koji je imao dvoje vrata sa vozačeve strane i četvoro vrata sa suvozačeve strane, da bi se videla reakcija publike, a uskoro su urađena dodatna tri prototipa sa motorom napred. Rane reakcije publike su bile dosta pozitivne. Potencijalnim kupcima se dopao aerodinamičan dizajn, kao i ideja o manjem Lincolnu, ali su ipak zahtevali da serijski model pruža motor napred. Kada je već reč o motoru, Edsel je ponovo morao da razmatra nekoliko ideja. Dok je rani prototip imao V8 motor iz veće K serije, do ranih tridesetih godina, ovaj motor se činio zastarelim i Edsel je naredio da se razvije potpuno novi motor, specifično za Zephyr. Kao rezultat je nastao novi V12, zasnovan na Fordovom Flathead V8 agregatu, zapremine 4,4 l, koji je razvijao 110 KS.

Judžin Gregori kao spasilac
Sledeći na redu je bio dizajn. Iako se čak 80% ispitanih potencijalnih kupaca dopao dizajn ranih prototipova, Edsel se bojao katastrofe kao sa već spomenutim Airflowom i Aerodynamicsom. U pomoć je pozvan Judžin Gregori, Edselov prijatelj koji je dizajnirao legendarni Ford Model 40 Speedster iz 1934., a on je odlučio da u velikoj meri unapredi prednji deo. Svetla su prekopirana sa novog Forda 1936, ali hauba i maska su ostali u prepoznatljivom Lincoln stilu. Jedna od karakteristikakoje nisu menjane u poređenju sa Brigssovim prototipom je bio enterijer, koji je izgledao kao umanjena verzija većih modela kompanije, pa samim tim veće promene i nisu bile potrebne.

1940-1941

Zvanični debi
Lincoln Zephyr je zvanično debitovao u novembru 1935. kao model za 1936. i bio je dostupan u dve verzije, kao kupe sa cenom od 1.275 dolara i kao sedan sa cenom od 1.320 dolara. Iako je u samom startu često poređen sa značajno jeftinijim Airflowom, kada je prodaja startovala Zephyr je počeo da obara rekorde. Već prve godine, 14.994 primerka je pronašlo kupce, a Lincoln beleži svoju rekordnu godinu, kada je 16.528 primeraka prodato. Iako je bio dosta mali za standarde luksuznih automobila, u navedenom periodu, Zephyr je pružao dosta prostran enterijer, koji je mogao da ugosti 6 osoba, uz bogat izbor standardne i opcione opreme. Ovaj automobil je takođe imao i solidne performanse, kao što je ubrzanje do 100 km/h za 14 sekundi i maksimalnu brzinu od 144 km/h, što ga je činilo bržim u poređenju sa glavnim konkurentima, pre svega Packardom 120 i Cadillacom LaSalle.

Još dva modela
Za 1937. godinu, ponuda je proširena sa još dva modela, i to „3-window“ kupe sa cenom od 1.165 dolara i Town limuzina sa cenom od 1.425 dolara. Iako su samo bogataši mogli da priušte spomenutu limuzinu, zbog čega je proizvedeno samo 139 primeraka, 1937. godina se pokazala odličnom za Zephyr i 29.997 primeraka je pronašlo kupce. Kao i godinu dana ranije, Briggs je proizvodio školjku automobila dok bi Ford ubacio mehaniku, enterijer, i spojio sve delove. Posle dve godine čekanja, 1938., konačno debituje i kabriolet, koji je dolazio u dve verzije – prva je imala manje prostora na zadnjim sedištima, ali veći prtljažnik, dok je druga bila zasnovana na sedanu sa više prostora na zadnjim sedištima, ali veoma uskom prtljažniku. Iako nijedan od njih nije doneo visoku prodaju, a proizvedeno je tek nešto više od 1.000 primeraka, oni su privukli dovoljno veliku pažnju da Zephyr i dalje ostane lider u klasi.

1940-1941

Godine 1939., Zephyr dobija svoje prve dizajnerske promene, uglavnom u vidu zadnjeg dela, kao i nešto luksuzniji enterijer, ali je prodaja u značajnoj meri ugrožena debitovanjem jeftinijeg Mercuryja. U pitanju je bila još jedna legendarna ideja Edsela forda, pa je tako Mercury u svojoj prvoj godini pronašao čak 75.000 kupaca, dok se Zephyr morao zadovoljiti prodajom od 20.905 vozila.

Sledeće godine, Lincoln odlučuje da „penzioniše“ zastarelu K seriju, a zamena je došla u vidu legendarnog Continentala, verovatno najpoznatijeg modela u dugogodišnjoj istoriji kompanije. Continental je bio značajno veći od Zephyra, ali je opet krao veliki broj njegovih kupaca, posebno što se tržište oporavljalo od teških godina „Velike depresije“. Uskoro je usledio novi problem, kada je debitovao Cadillac serije 61, a posle dugo godina ignorisanja klase, General Motorsova premijum kompanija je odlučila da se detaljnije pozabavi problemom. U klasu su se uskoro uključili i Buick, Oldsmobile, DeSoto, Chrysler i Hudson, a kada su mnogi očekivali uzbudljivu borbu za vrh, usledio je II svetski rat, koji je stopirao proizvodnju automobila.

1940-1941

Zephyr ne preživljava ali model ide dalje
Dok naziv „Zephyr“ nije preživeo rat, sam automobil svakako jeste. Kada je prvi posleratni Lincoln debitovao 1946. godine, on je zapravo bio samo nešto osveženi model iz 1940., ali bez „Zephyr“ imena. Sada je bio poznat samo kao „Lincoln“. Iako je mehanika ostala identična kao i kod prethodnika, Lincoln je bio novi u velikoj meri i direktna kopija većeg Continentala. Ovaj automobil je u velikoj meri ignorisan od strane publike, a danas je takođe značajno manje popularan među kolekcionarima u poređenju sa predratnim modelima. U svakom slučaju, kraj stiže 1949. godine kada je debitovao prvi posleratni Lincoln, sada zasnovan na većim Fordovim i Mercuryjevim modelima, a u novoj ponudi nije bilo mesta za sličan automobil. Premijum klasa se u velikoj meri promenila do kraja četrdesetih godina, pa su tako ostali samo Cadillac, Lincoln i Imperial, dok je Packard bio na ivici gašenja.

1940-1941

Cenjen kao klasik
Naziv „Zephyr“ je korišćen do kraja 1942. godine. Oko 130.000 primeraka je pronašlo kupce, dok brojevi proizvodnje od 1946. do 1948. godine nisu poznati i uračunati su u Continental seriju. Danas je Zephyr veoma popularan klasik, a cene nekih retkih primeraka mogu da pređu i 200.000 dolara. Ipak, solidno očuvan predratni Zephyr se može kupiti za do 20.000 dolara, a ni restauracije nisu previše skupe, tako da širom Amerike postoji veliki broj kompanija koje proizvode mnoge potrebne delove. Kroz svoju istoriju, Lincoln je lansirao nekoliko poznatih automobila, posebno u vidu Continentala iz šezdesetih i sedamdesetih godina, kao i Town Cara iz devedesetih. Mnogi zaboravljaju da je Zephyr možda najzaslužniji što je ova premijum divizija preživela teške predratne godine i što nije doživela sudbinu rivala. U navedenu čast, Lincoln je 2006. godine predstavio moderni Zephyr sa prednjim pogonom i V6 motorom, ponovo kao najmanji model kompanije, a ime je promenjeno u MKZ (Mark Zephyr) posle samo godinu dana. Kao i 80 godina ranije, Zephyr/MKZ je započeo novu priču za Lincoln, koji prolazi kroz jednako teška vremena kao i nekada, a možemo da se nadamo najboljim rezultatima.

1946-1948
Zoran Tomasović
7190
Postavljeno: 23.09.2014

Arhiva: Klasika

Rubrika: Klasika
Postavljeno: 03.10.2017

Fićijada svih fićijada
Tekst sa video prilogom!

Proslava 60. godina proizvodnje Seata 600 u Španiji i obaranje Ginisovog rekorda u broju SEAT-ovih automobila na jednom mestu održana je na stazi “Catalunya”


Rubrika: Klasika
Postavljeno: 09.09.2017

Vienna Classic Days 2017
Tekst sa video prilogom!

Pod sloganom „Oldtajmeri su našli grad po svojoj meri“, preko 150 starovremenkih automobila i poneki motocikl, okupirali su poslednjeg vikenda avgusta centar Beča. Druženje je svakako imalo notu pokazivanja, mada nije izostala ni takmičarska komponenta


Rubrika: Klasika
Postavljeno: 08.07.2017

Tatra museum – Austria
Tekst sa video prilogom!

U mestu Steinabrückl 40 km južno od Beča, nalazi se zanimljiv porodični muzej posvećem automobilima marke Tatra. Muzej su zajedno osnovali Oskar Pič Senior i njegov sin imenjak. Naime stariji Oskar, rođen 1918, bio je poslednji živi inženjer koji je radio u timu legendarnog konstruktora Hansa Ledvinke


Cadillac Fletwood Series 75 iz 1937 Tekst sa video prilogom!

30.05.2017

Oldtimer Show 2017 Tekst sa video prilogom!

22.04.2017

Subary Justy Tekst sa video prilogom!

08.02.2017

Kolekcija dr Jakoba Bernee

04.01.2017

Vienna Classic Days 26-28. avgusta 2016.

02.09.2016

Volkswagen „buba“

18.06.2016

BMC Mini

17.05.2016

Morris Marina

11.05.2016

Ferrari F40

07.05.2016

10. Skup udruženja istoričara automobilizma

25.04.2016

Oldtimer Show - Budimpešta 2016.

13.04.2016

Ford Fiesta

12.03.2016

Mazda RX-7

10.12.2015

Mercedes-Benz SL

04.12.2015

Istorijat SAD – Plymouth Duster

09.10.2015

Chevrolet Vega

15.09.2015

Aston Martin Lagonda

17.08.2015

Autobianchi A112

15.08.2015

Chrysler Imperial YS

16.07.2015

Citroen Dyane

07.07.2015

Studebaker Lark

23.06.2015

Chevrolet Chevelle SS

11.06.2015

Citroen DS

22.05.2015

Renault 5

25.03.2015

Porsche 924, 944 i 968

16.03.2015

Chevrolet Camaro

12.02.2015

Ford Flathead V8

30.01.2015

Continental Mark II

27.01.2015

Pontiac GTO

09.01.2015

Mazda Cosmo Sport

05.12.2014

Chevroletovo ispisivanje istorije

15.10.2014

Lincoln Zephyr

23.09.2014

Istorijat - Ford Model 40 Speedster

05.05.2014

1938 Phantom Corsair Tekst sa video prilogom!

05.04.2014

General Motors Futurliner Tekst sa video prilogom!

21.03.2014

Willys Knight

09.01.2014

Edsel

03.09.2013

Zastava 101 Tekst sa video prilogom!

01.03.2013

Lamborghini Miura

28.04.2011

Ferrari Classiche

01.07.2010

Honda CRX

13.04.2010

Mercedes Pullman

18.02.2010

Honda S 500

15.01.2010

Bolidi Formule 1

10.10.2009

Porsche 917

11.07.2009

BMW 2002tii

03.06.2009

BMW M3 E30

07.05.2009

VW Golf I GTi

13.04.2009

Mercedes 190E 2.3-16

24.03.2009

Audi Quattro

15.01.2009

Saab 96

12.12.2008

Volvo serije 200

07.11.2008

Ford Capri

10.10.2008

Lamborghini 350 GT

06.08.2008

Mercedes 300 SEL 6,3 W109

17.06.2008

Mazda 1500/Luce

14.05.2008

Citroen SM

02.05.2008

BMW Isetta

14.03.2008

Fiat 124 Spider

22.02.2008

Renault Floride/Caravelle

18.01.2008

Automobilski ponos SSSR-a

25.12.2007

Datsun 240 Z

30.11.2007

Oldsmobile Toronado

16.10.2007

Triumph Spitfire

03.08.2007

Rolls-Royce Silver Shadow

27.06.2007

Peugeot 404

18.05.2007

Peugeot 402 Anreau

31.03.2007

Ford Continental Mark II convertible

27.02.2007

BMW 507

30.11.2005

Mercedes-Benz S klase W 126

28.09.2005

Citroen DS - 50 godina

02.09.2005

Cord 810-812

29.07.2005

Porsche 911

25.06.2005

Austin Mini Morris

26.05.2005

BMW 2000

19.04.2005

Lancia Aurelia

21.03.2005

Jaguar E-Type

25.02.2005

Pontiac GTO

26.01.2005

Ferrari 250 GTO

22.12.2004

Lincoln Continental

26.11.2004

Facel Vega

26.10.2004

Mercedes 230 SL

17.09.2004

CHEVROLET Corvair

18.08.2004

MASERATI Ghibli

15.07.2004

BUGATTI Atlantic

15.06.2004

JAGUAR XK 120

15.05.2004

DODGE Charger

16.04.2004

BMW 507 Roadster

15.03.2004

LANCIA Stratos

15.02.2004

VOLVO P 1800

11.01.2004

CITROEN 2CV

10.12.2003

JEEP Willys

10.11.2003

CADILLAC ELDORADO

10.10.2003

RENAULT Alpine A 110

11.09.2003

MG B

14.08.2003

BUICK Riviera

14.07.2003

OPEL GT

13.06.2003

ALFA ROMEO GT 1300 Junior

7.05.2003

PORSCHE 356

29.03.2003

FIAT Abarth

6.03.2003

LAMBORGHINI Miura

10.02.2003

DELOREAN DMC-12

7.01.2003

MUSCLE CARS

12.12.2002

FERRARI 206/246 GT Dino

19.11.2002

SHELBY Cobra

13.10.2002

CITROEN ID/DS 19

1.10.2002

CHEVROLET Corvette

26.08.2002

Synyster
23.9.2014 01:12
7
3

Remek delo. Auto je prelep, posebno ovi predratni modeli.

rasputin
23.9.2014 11:10
6
8

ma americki premium je samo premium za amere a ko zna u evropi za te koje kakve linkolne,kadilake ili merkurije,znate kak ameri preve te kvazi premium aute ubace malo drva,kroma i malo bolja kozna sedala tipa u chevy tahoe ili suburban i on postane kadilak eskalade!e to ti je to americki plastikaner sa avtomtskim menjacem motorom od milijun kubika i deri,lako tak pravit aute!

Synyster
23.9.2014 14:57
8
3

@rasputin, mislis kao sto Skoda postane Audi sa par izmena ilu sto je ne bas tako davno od Opela nastajao Saab? A inace, GM-u odlicno ide, ove godine ce prodati oko 9.5 miliona auta. Sto se i drugi ne oprobaju slicnom strategijom kad je "lako tako praviti aute"?
A inace, ovde je rec o 1930tim godinama kada je Americka auto industrija bila svetlosne godine ispred drugih. Malo se informisi o Duesenbergu, Cordu, Auburnu, Packardu, Cadillacu i ostalim iz tog perioda.

Nemanjica
23.9.2014 16:03
5
4

Haha, bravo Synyster...Ipak je ovo Balkan! Pozz

rasputin
23.9.2014 21:23
3
7

synyster a sta nisam reko istinu,pa povuko si paralelu skoda-audi, isto vredi za celi GM ili ford!da cuo sam za te stare brendove koji su bili vise umetnicka dela nego prometala,duesenberg posebno voli jay leno zar ne ?ali ima jedno ali ,sve te marke americke premium avantgarde vise ne postoje a njemacko sveto trojstvo i opcenito njemacka auto industrija jednostavno rastura,srebrna zvezda,bavarski propeler i bavarski gospodar prstenova unistavaju sve pred sobom,kaki bre ford,chevy ili te izmisljene marke a u biti i cadillac i chevy su








Synyster
23.9.2014 22:14
10
4

@rasputin, ocekivan odgovor "hajmo porediti BMW i Mercedes sa Fordom i Chevroletom da pokazemo kako su Nemci najbolji". GM je i dalje bolje prodavan nego bilo koja Evropska kompanija - kako to GM godisnje proda 9.5 miliona vozila ako su tako losi?

rasputin
24.9.2014 12:30
2
4

Audi i bmw se nemogu porediti sa fordom i chevijem jer ford i chevrolet nisu premium brendovi!mozes ih poredit sa opelom ili Renaultom

rasputin
24.9.2014 12:33
2
4

a 9.5 milja je mnogo a gle progutala su trzista kine,juzne amerike pa i evrope gde su najbolji opel a u velikoj britaniji i irskoj vauxhall koji je u biti opel sa volanom na desnoj strani !I drzim da je opel danas najkvalitetniji brend gm-a

Synyster
24.9.2014 16:38
8
1

@rasputin, od 9.5 miliona prodatih GM vozila svake godine, Opel igra ulogu sa oko 900,000 vozila u sta je uracunat i Vauxall. Radi poredjenja, GM proda vise full-size pickupa (Chevrolet Silverado i GMC Sierra) samo u Americi nego sto Opel proda svih vozila zajedno u celom svetu. Uz to, Opel nije ostvario profit vec 14 godina za redom i jedina je GM divizija koja gubi pare. Opel je bitan za GM, ali sigurno nije najbitniji i daleko od toga da je najbolji.
Kakvo ti iskustvo imas sa GM proizvodima da mozes reci koji je najbolji? Jesi li kad vozio USA Chevrolet (ne one Korejanske koje vama u Evropi uvaljuju), Buick, GMC, Cadillac, ranije i Oldsmobile, Pontiac, Saturn?

rasputin
24.9.2014 19:51
3
2

jesam synyster neces vjerovat mislit ces da lazem ali jedan tip je uvezo chevrolet Corsicu i vozio me u njoj pa sam ja malo vozio!dali mi mozes reci zasto kada sam dao zmigavac bljeskalo je cijelo zadnje stop svjetlo ,zasto u sadu nemate narandjasti zmigavac!to je glupo mislis da nesto nevalja?!auto me uopste nije impresionirao,jako mekan,ljuljao se kao barka,kocnice dosta nekako slabe,jedino sto je dosta dobro povlacio a trosio kao tenk!nebo i zemlja spram npr. auta evropske specifikacije recimo opel vectre ili vw passata,po mekanoci je bio i mekaniji od citroena i njegove opjevane udobnosti!gle nisam ovde sa se natezem sa tobom oko toga koja je auto industrija bolja,americka ili evropska jer amerika je specificna kao i navike tamosnjih vozaca,opet evropa je druga prica,ti zivis tamo mi ovdje ali generalno mislim da su ipak europski brendovi a posebno njemacki kud i kamo bolji i uspjesniji od americkih koji su dosta kasnili sa upotrebom modernih tehnologija i svega toga ostalog!u europi ke zakon T dizel ili t mali benzinac a u americi sve suprotno,u europi 90 % auta je sa rucnim menjacem a u americi je automatic!

Ružni
24.9.2014 21:04
4
2

Ja jesam vozio američke automobile i uz par izuzetaka su to kante neviđene. Ovo je samo moje mišljenje bez želje da trolujem. Upravljivost, koja je po meni najvažnija karakteristika automobila, im je daleko iza svetskih standarda.

Nemanjica
24.9.2014 21:37
3
4

.Sto se tice americkih proizvodjaca, svaka cast premium diviziji GM-u-Cadilacu i Fordovoj diviziji Lincolnu!

Synyster
25.9.2014 00:08
6
2

@rasputin,
Znaci, ako sam te dobro razumeo, vozio si se na kratko u Americkom autu starom 20+ godina i na osnovu toga dosao do zakljucka kakvi su svi Americki auti? I to si se vozio u autu koji je u svoje vreme bio jedan od jeftinijih u Americi jer je uradjen iskljucivo za komercijalne svrhe? Hoces li da ja tebi ispricam moje iskustvo sa jednako starim Golfovima 2 svaki put kad dodjem u Evropu i da na osnovu toga donesem zakljucak o svim Evropskim autima?
Ja sam se sreo sa Evropskim autima, a zivim u Americi i nemislim da su Evropski auti bolji. Padne mi mrak na oci kad vidim da luksuzni Mercedes ima aute gde moras da doplatis ekstra da dobijes branike u istoj boji kao ostatak auta ili gde jos uvek moras da doplatis za klimu. Ili kad vidim auto tipa VW Up sa 60 ks, sa kojim moras da se zaletis da bi prosao uzbrdicu. Evropa ima dosta velikana - BMW, Mercedes, Porsche, zatim Italijanska exotica i Britanski luksuz. Ali ovi auti za nas obicne smrtnike su smesni. Kad vidim da su Dacia i Skoda dva najbrze rastuca brenda u Evropi nije mi dobro.

@Ružni,
Koje to Americke aute si vozio i koji to Evropski auti u istoj klasi su bolji? Nemoj molim te sad komentar tipa "Vozio sam Buick Roadmaster i bio je bas los u krivinama, a onda sam presao na BMW M3 i odusevio sam se koliko je bolji ...". Takvih komentara sam cuo gomilu, ako ce biti i tvoj nemoj onda ni odgovarati.

serpico
25.9.2014 07:41
6
2

pa sam je onda buick kriv u odabiru imena?Ako se neki auto naziva Roadmaster onda bi trebao parirati bmw m3 u voznim osobinama haha,ili ga treba onda prekrstit u road disaster???ma sta se svadjate koji su auti bolji,nekada je bilo razlika jer svako je imo svoju filozofiju gradnje pocevsi od njemaca,francuza,italjana,japanaca pa do svemu suprotnih americkih modela i marki?

Synyster
25.9.2014 16:08
7
3

@serpico, Buick je koristio Roadmaster ime i pre nego sto je BMW nastao. To je bio auto slican danasnjem S-Class, da bude sto udobniji za voznje na duge relacije, a ne da juri po krivinama. Ako hoces brz Buick, onda Grand National GNX iz 1980tih je najbolji, pojesce bilo koji BMW iz tog perioda (ukljucujuci i M modele).

killmister
26.9.2014 16:22
3
5

posto se ti krijes iza pesudonima synyster ja cu biti killmister ,koliko got pratio tvoje nadmetanje sa evropskim potpisnicima ovog foruma vrelih guma ,sve mi se vise cini da se ti synyster baziras previse na istoriju?Danas su auti presofisticirani,puni elektronskih sklopova i senzora,kamera,radara itd...,ali porediti americke modele sa evropskim je neukusno,bilo je americkih auta sto su ok,ali sveukupno pogotovo danas evropski auti su za dva koplja bolji od Americanskih kako got okrenio pogotovo audi,bmw i mercedes,porsche !!!!!

Synyster
26.9.2014 22:39
5
3

@killmister,
Izvini, nisam znao da treba da ti dostavim svoje ime i prezime i adresu gde zivim.
Nego, ako ja bazim svoje misljenje na osnovu istorije, na osnovu cega ti baziras svoje misljenje da su "Evropski auti za dva koplja bolji od Americkih"? Sa kojim Americkim autima si se to susreo da mi mozes reci kakvi su?

killmister
27.9.2014 08:43
4
3

jednostavno to je cinjenica,zasto se vise americkih brendova ne prodaje u europi?priznaj da je tako synko

Synyster
27.9.2014 18:26
6
3

@killmister,
Ako je nesto cinjenica, onda budi spreman to da pokrijes sa dokazima. A ne "to je cinjenica zato sta ja kazem da je cinjenica". Ali dobro, za razliku od odgovora kakve uglavnom dobivam, barem nisu rekao kako su Evropski auti bolji zato sto je Mercedes bolji od Chevroleta.
Posto nisi odgovio na moje pitanje sa kojim Americkim autima si se susreo, shvaticu da nisi sa nijednim vec si tipican tip sa Balkana kojem zena moze biti sa sela, ali auto mora biti svapski.
A za tvoje pitanje zasto nema Americkih brendova u Evropi ... Pa vidis, Ameri su odavno shvatili da nemozes isti auto da prodajes Dzonu iz Dalasa i Francu iz Berlina, pa su zato odlucili da im ponuda buda onakva kako specificno trziste zahteva. Pa su zato napravili Ford EU i kupili Opela i ide im daleko bolje nego recimo Volkswagenu koji vec godinama pokusava da ubedi Amerikance kako je Golf dobar auto (i neide im u tim pokusajima). Posto sam sasvim siguran da ce sad usledeti odgovor "Ford EU i Opel su Evropske firme koje nemaju nikakve veze sa Americkim vlasnicima", to onda znaci da svi ovi silni "Nemci" koji se prodaju u Americi ustvari nisu Nemci, jer situacija Volkswagena recimo u Americi nije nista drugacija od situacije Forda u Evropi.

Ružni
27.9.2014 23:00
4
3

Synyster,
verovatno si čuo gomilu takvih komentara zato što su istiniti :-)
Vozio sam 50-ak američkih automobila, među njima baš tog GNX-a, broj 286 ako te i to zanima i taj ne spada u izuzetke :-) Nije lepo da ovde obmanjuješ ljude navodeći kao tipičnog predstavnika američke auto industrije auto koji je proizveden u par stotina primeraka uz asistenciju specijalizovanih firmi. Tako nešto možeš da porediš recimo sa Audijem Quattro Sport a u tom slučaju, znaš i sam, tvoj pulen #fail :-) Nisam merio štopericom ali mislim da je njegova jedina prednost u odnosu na M5 iz tog vremena malo bolje ubrzanje na semaforu, u svemu ostalom je potučen od BMW-a do nogu.
Kada govoriš o "najbolji u klasi", šta tačno pod tim podrazumevaš? Jer ako misliš isto kao što misli većina pitam se da li si TI uopšte vozio neki evropski automobil ili si se ušančio u američki mentalitet i njihovo čuveno "što više lima za što manje para" pa ti je to postao kriterijum kvaliteta?

killmister
28.9.2014 09:06
4
2

tako je ruzni,upravo o tome celo vreme diskutiramo ali ne nemozes ti objasnit njima!

RR
28.9.2014 15:18
4
3

Ruzni bas lepo receno. Interesantno je da samo bogatiji amerikanci voze nemacki premijum, a "teski" burzuji voze predstavnike Italijana i Engleza.

Nemanjica
28.9.2014 16:48
2
4

Ruzni, opet siris dezinformacije, dokle vise, ti kao predstavnik anglosaksonske industrije, malo vise transparentnosti prema industriji sa druge strane Atlantika!:-p:-)

Synyster
28.9.2014 21:10
5
2

@Ružni,
Pa naravno, samo tako i mozes dokazati da su Evropski auti bolji od Americkih - poredjenjem daleko skupljih auta tipa BMW prema Buicku. Zamisli to da je M5 od $50,000 iz tog perioda bolji nego Grand National od $28,000. Ma nemoj da pricas? Sta mislis kako bi recimo Volkswagen GTI prosao protiv tog Grand Nationala, posto je izmedju njih razlika u ceni $10,000 (znaci daleko manje nego M5 i Grand Nationala)?
Ja sam neko ko zivi 6 meseci u Evropi i 6 meseci u Americi (a pri tom sam jedno vreme ziveo i u Aziji), tako da ti garantujem da sam vozio vise auta sa obe strane nego ti.
Nastavi molim te sa listom koje jos Americke aute si vozio i sta ti se nije dopalo kod njih, pa cemo onda videti sta Evropljani nude U ISTOJ KLASI. Ili ce opet biti odgovor "vozio sam Dodge Caliber i bio je bas los, onda sam presao u Audi A3 i odusevio se"?

@killmister,
Sta bi, nema odgovora na onaj moj gornji komentar? Ili sad formiras misljenje na osnovu toga sta Ruzni misli?

@RR,
Jelda? Nisam znao. Ja vidjam jednak broj Mercedesa i BMW-ova isto kao Lexusa, Acura, Infinitija, Cadillaca na ulicama, ali sta ja znam - ja samo zivim u Americi, siguran sam da ste vi sa Balkana bolje upuceni sta Amerikanci voze i vole.

RR
28.9.2014 22:58
2
2

Ma americka auto industrija je najbolja, nikada nije upala u krizu i bila pred zatvaranjem, a da su uzimali kredit od drzave pa to bi bila prava sramota, za razliku od nemaca. Samo da nisam obrno, a naravno da nisam americka kola se prodaju sirmom sveta u fantasticnim broju.

Audifan
29.9.2014 11:45
1
2

@Synester jako mi je krivo sto sinocni komentar nije prosao...Ali valjda sam bio preostar.
Nema veze samo me je zanimalo ko smo to mi sa Balkana? I vi preko bare?
O njihovim automobilima necu trositi reci,samo cu reci da je vecina Evropske i Japanske industrije i to u segmentu nePremiuma za USA automobile PREMIUM.
Filozofija je drugacija,Ameri vole puno lima za malo para (spolja gladac iznutra jadac) , Ostatak sveta drugacije funkcionise.
Dodje kaliber...PA poredi ga sa kaskaijem..Neuporedivo????

Opet mogao se i solidno opremljen A3 uzeti po ceni calibera, Manje lima ALI MNOGO vise auta.
Ok razumem ja USA, i njihovu potrebu za HUGE !!!
Kauboji i Indijanci itd...

serpico
29.9.2014 13:01
1
0

A jeste svi zabrijali ,synyster je zasigurno dobar poznavalac autoindustrije i naravno da voli ili stiti americke aute ili brendove kada tamo zivi u takvom mentalitetu i u takvom sistemu,svako trziste je specificno i ima svoje zakonitosti,ja sam danas uvjeren da vise nema losih auta samo brendova koji imaju vise ili manje uspjesne modele ili vise ili manje veci imidz itd...danas svi saradjuju sa svima ,10modela ima istu tehniku ,motore,platforme jedino se razlikuju u kvaliteti plastike,dizajnu i velicini sve ostalo skoro pa isto!svijet je danas globalno sijelo i svi ti auti bili njemacki,francuski,japnski,korejski ili talijanski su u biti slovacki,kineski,korejski,ceski ,madjarski,srpski!!!itd...!a britanski aristokratski super premium brendovi su u svojoj biti njemacki i to je to!najbolja anegdota mi se neki dan desila kada se jedan covek na mene naljutio kafa sam mu objasnio da je njegov novi ljubimac (Opel mokka) u biti korejac i brat blizanac isto tako korejskog chevroleta a svima njima je vlasnik GM!ma ne to nije istina bla bla sta ja pricam....pametnome dosta!!!!pozz audifan i synyster,killmister i ruzni!jedino od amera sto mi se dopada je novi escalade,novi mustang,harley davidson i stari dodge chalenger iz kultnog filma ceste ,vanishing point!!!!

karadjole
29.9.2014 13:53
1
0

americkih auta ima naravno dobrih i legendarnih ali sve je to na kraju taj americki marketing koji ti proda muda pod bubrege!sveukupno mislim da su europski brendovi ipak bolji od americkih jer auto kao prometalo je i izmisljen i usavrsen u europi!Kada bi se i nudila veca paleta americkih brendova u europi opet bih pre kupio npr . njemacka,francuska ili japanska vozila!jednostavno su bolja ,barem meni za ostale me nije ni briga!

Synyster
29.9.2014 14:34
2
0

@RR,
Americka auto industrija se nikad nece zatvoriti. Da, bila je u krizi, u istoj krizi u kojoj je danas recimo Francuska i Italijanska auto industrija koji dobivaju pomoc od drzave. Ali Francuze i Italijane cemo ignorisati - jeste da je to auto industrija u Evropi, ali nam neide u korist pa cemo od cele Evrope za primer koristiti samo tri najjace Nemacke firme (VW, BMW, Daimler), ove ostale cemo ignorisati.

@Audifan,
Mene interesuje samo otkud ste svi vi toliki eksperti za Americke aute. Znaci, pravi Americki auti se ne prodaju u Evropi, tako da sam siguran da vecina vas je samo na slikama mogla da ih vidi, ali iz nekog razloga svi znate kakvi su, posebno u poredjenju sa Japancima iako Japanski automobili koji se prodaju u Americi se uopste ne prodaju u Evropi, a i veliki broj Evropskih auta u Americi nije isti sa autima u Evropi (primera radi, Jetta je najprodavaniji Evropski auto u Americi, ali deli samo skoljku sa Evropskim modelom). Objasni mi to jer to mi nije jasno. Ustvari jasno mi je - situacija je kao sto je gore rasputin rekao - vozio se u jednom Americkom autu starom 20+ godina i na osnovu njega donosi zakljucke o svim Americkim autima ikada proizvedenim.
U kom virtualnom svetu mozes da uzmes solidno opremljen A3 po ceni Calibera? Novi Caliber je bio oko $14,000, a A3 je $30,000.
Ja se slazem sa tobom da ostatak sveta drugacije funkcionise nego Amerika. Ali je tebe ne ubedjujem ovde da ostatak sveta treba da funkcionise kao Amerika; lepo sam gore rekao kako su Amerikanci odavno to znali i zato i imaju Evropske divizije (Opel, Ford EU, pre i Saab i Volvo) za Evropske kupce, jer odavno znaju da ne mogu na oba kontinenta da uspesno prodaju iste aute. Sa druge strane, vi ste ti koje mene ubedjujete kako u Evropski i Japanski auti bolji za Amerikanca nego njihovi domaci auti (opet, na osnovu cega to pricate nema nikakvog smisla, ali ajde ...).

RR
29.9.2014 16:51
1
0

Sta je za koga bolje to zavisi od pojedinca sta trazi, kao sto je izgled stvar ukusa, ali da su evropska kola luksuznija, kvalitetnija i proslavljenija to je sigurno.

Synyster
29.9.2014 17:23
1
0

@karadjole,
Ako iko prodaje maglu zahvaljujuci jakom marketingu to su Nemci, posebno VW grupa. Volkswagen ima imidz kvaliteta zahvaljujuci 1980tim godinama, a ono sta danas prodaju je daleko ispod. TSI motori su smece po kvalitetu, a moj Golf TDI je trosio vise ulja nego dizela na 200,000 km na satu.

Audifan
29.9.2014 18:49
1
0

@Synester au brate kao da u zivotu nisam seo u USA auto.. Nov caliber je bio u USA od 14999 dolara tada je u Mikomu 2008me u verziji 2,0 dizel s a srednjim paketom opreme kostao 23000 evra A3 sportback 1,9tdi atraction je tada kostao 24000 evra. Pricam ti o evropi..

Usput crusler 300c SRT grand ciroki 5,9 viper,corveta,wrangler,dodge dart,chevrolet malibu,crysler vojadzer.
Eto to su USA automobili sa kojima sam se izvesno vreme druzio.
I da za razliku od evropljanja,osetano losija trakcija,finoca voznje,preterano uvijanje karoserije,udobnost na nivou geganja itd.

Da valjaju u Evropi bi makar malo uspeli,a toliko su puta pokusavali...
Opet do sada ne a sada si poceo da me razocaravas,mislio sam za tebe da se malo vise doznajes u auto industriju,vidim da sam pogresio.
Pogotovo ovaj tvoj zadnji komentar. (TSI motori su smece po kvalitetu, a moj Golf TDI je trosio vise ulja nego dizela na 200,000 km na satu.)...

kada neko ispise ovakve nebuloze uglavnom ostanem bez teksta..
Eh jedino sto zavidim amerikancima na ceni novih Evropskih premiuma kod njih.

takodje zakljucujem da si se primio na Puno lima za malo para... HUGE...bitno da je HUGE... eh duzine i ti bato kompleksi...

RR
29.9.2014 19:30
1
1

Zivis u Americi i hvalis njihova kola kako su kvalitetna i jeftina, a vozis golfa. Vrlo interesantno.

Synyster
29.9.2014 20:34
2
0

@Audifan,
Vi u Evropi ste mnogo zatucani sa oznakom na autima. Eto najbolji primer je sam Golf. Ja sam u isto vreme imao Golfa i Focusa slicnih godista - pa u voznji Focus je svetlosne godine ispred Golfa, pa se Golf opet duplo bolje prodaje. Zasto? Pa zato sto je veliki Golf made in Germany. I valjda ja bolje od tebe znam koje probleme je moj licni auto imao.

@RR,
Evropski auti imaju bolji kvalitet plastike. Na tom se zavrsava. Dovoljno mi je da vidim da u Evropi jos ima Mercedesa gde se dodatno doplacuje da dobijes branike u istoj boju kao ostatak auta.

Synyster
29.9.2014 20:37
1
1

@RR, meni je Golf u Srbiji kad sam u poseti. Evropski auto nikad nebi kupio u Americi, nemam bas toluko $$$ da bacam na popravke.

Audifan
29.9.2014 23:08
1
0

@Synester au brate kao da u zivotu nisam seo u USA auto.. Nov caliber je bio u USA od 14999 dolara tada je u Mikomu 2008me u verziji 2,0 dizel s a srednjim paketom opreme kostao 23000 evra A3 sportback 1,9tdi atraction je tada kostao 24000 evra. Pricam ti o evropi..

Usput crusler 300c SRT grand ciroki 5,9 viper,corveta,wrangler,dodge dart,chevrolet malibu,crysler vojadzer.
Eto to su USA automobili sa kojima sam se izvesno vreme druzio.
I da za razliku od evropljanja,osetano losija trakcija,finoca voznje,preterano uvijanje karoserije,udobnost na nivou geganja itd.

Da valjaju u Evropi bi makar malo uspeli,a toliko su puta pokusavali...
Opet do sada ne a sada si poceo da me razocaravas,mislio sam za tebe da se malo vise doznajes u auto industriju,vidim da sam pogresio.
Pogotovo ovaj tvoj zadnji komentar. (TSI motori su smece po kvalitetu, a moj Golf TDI je trosio vise ulja nego dizela na 200,000 km na satu.)...

kada neko ispise ovakve nebuloze uglavnom ostanem bez teksta..
Eh jedino sto zavidim amerikancima na ceni novih Evropskih premiuma kod njih.

takodje zakljucujem da si se primio na Puno lima za malo para... HUGE...bitno da je HUGE... eh duzine i ti bato kompleksi...

killmister
30.9.2014 00:19
1
0

sto vozis golfa u americi i jos tdija a napisao si da je golf marginalni model u sad-u , dok je u europi mjerilo u kompaktnoj klasi vec 30g. i medju najprodavanijim autima uopce!

Synyster
30.9.2014 11:26
0
1

@Audifan, dobro, vidim da znas da koristis copy/paste, nisam ni sumnjao u to.

@killmister, Golf mi je u Srbiji, takav traktor je ispod Americkih standarda tako da ga nikad nebi vozio u Americi.

serpico
30.9.2014 14:04
1
0

ajde vise synyster prestani bit tvrdoglav i priznaj vise da su europski auti jednostavno bolji i tocka!!!!pa ipak si ti porjeklom sa balkana ovaj europe!ti si nase gore list ex yugoslav!I kaze se zena moze bit i iz krizevcof(krizevci ,manji grad u hrvatskoj),al auto mora bit iz njemacke,tako da killmisteru i ostalima srce bude na mestu!!!

Nemanjica
30.9.2014 16:48
1
0

Strasno mi je krivo zbog komentara, sto nije realizovan, s obzirom da je ovo urban portal, gde nema mesta malogradjanskim i prostim komentarima!

Synyster
30.9.2014 23:49
1
1

@serpico,
Niti mi je zena sa sela, niti mi je auto nazi.

killmister
01.10.2014 10:26
1
0

synyster a vozi se onda ti u svojem americkom plastikaneru i nabijaj gas i trosi bezpotrebno galone i galone benzina!mi cemo ovde uzivati u maloj potrosnji,puno boljim voznim osobinama i svim ostalim prednostima spram onih americkih ormara i kutija !

Synyster
01.10.2014 15:17
2
1

@killmister,
Da, uzivajte guzvajuci se u vasim mikro automobilima od 50 ks sa kojima se morate zaletiti da izadjete uz uzbrdicu, a pri tom zvuce kao traktori i dime kao kamioni kad se jace doda gas.

Nemanjica
01.10.2014 15:29
1
0

Seniori, postajete juniori!;-)

killmister
02.10.2014 19:17
1
0

haha bas si me nesmejao,guzvamo se da ,pa nevozimo se boze ti prosti u sepetima,pa cak i jedan mali renault twingo napred ima vise mesta od prosecnog kompakta,a nemora auto da bude dugacak barem 5 m i da ima 5 000kubika i 250ks da ga se naziva autom,to vama tamo trebaju ti tenkovi da vas povuku jer od debljine vam treba komfor da vam volan ne udara u salo,posto ste najdeblja nacija na svetu,naravno da ti treba neki ogromni terenac ako imas 200 kila i 190 cm,ovako nama normalnima je dobar i normalan auto,tipa do 4,5m i 150ks i da mi o ovde imamo male masine ali turbo sa velikim obrtnim momentom,ne treba ti milijun kubika i 10cilindara da se vozis ko covek,a vase te tenkovske masine u leru trose 5 litara dok moj audi a4 tdibtrosi 6,5 litra kad ga ganjam 200kmh a inace 4,5 do 5 litra to t u svom ford pintu mozes samo da sanjas hahahaha!

Synyster
02.10.2014 20:51
1
0

@killmister, te price kako uzivate u vasim mikro automobilima od 100 ks koji ostavljaju oblak dima svaki put kad jace dodas gas ostavi svojim istomisljenicima. Niko se nebi guzvao u Fiatu 500 da moze Ford Explorera da vozi. I niko nebi vozio auto od 100 ks da moze da vozi auto od 400 ks. To sto su vam nabili ogromne poreze na registraciju i osiguranje i sto vam je gorivo skupo i sto au vam ulice uske je vas problem. Da imate iste uslove kao Amerikanci ti nebi ni pogledao taj A3 sa traktorskim motorom vec bi u najmanju ruku vozio nesto sa duplo vecim i mocnijim motorom. Tako da mozes da pricas koliko hoces da vozis takav auto jer ga volis, ali svi znamo da je pravi razlog zato sto te je trziste nateralo. Da zivis u Americi mozda bi i dalje vozio Audi, ali ti garantujem da nebi bio A3 TDI vec bi u najmanju ruku imao A6 sa nekim V6 benzincem.

killmister
03.10.2014 11:11
1
0

je tu si potpuno u pravu nazalost u europi svaka drzava ima svoju poreznu politiku i to veoma visokih poreza i davanja na registraciju auta,pa svakako tamo kod vas audi A6 v6 je verovatno jeftiniji nego ovde A4 2.0tdi od recimo 170ks!to je svakako istina ali opet pitanje je dali mi zaista treba auto od 200,300 ili 400ks kada u danasnje doba sa autom nit se mozes brzo da vozis,guzve su ogrmomne,parking mesta nedostaje,kazne su velike i pitanje je dali mi svi trazimo kruha preko pogace i vi tamo u sad u mi u europi!a vi u sad u morate

Synyster
03.10.2014 19:51
2
0

@killmister,
Ja ne gledam samo sta mi je u zivotu "potrebno", vec hocu da uzivam i u stvarima koje mi pruzaju zadovoljstvo kad vec mogu da ih priustim. Pogledaj samo moju i tvoju situaciju:
-Tvoj auto trosi 2.5 manje od mog, ali opet ti vise mesecno potrosis za gorivo.
-Tvoj auto ima duplo manji motor nego moj, ali opet ti placas vise za registraciju.
-Tvoj auto je manji nego moj, ali ti opet teze pronalazis parking u svom gradu nego ja u mom gradu.
-Tvoj auto ima prednju vucu i dizel motor od 100 ks dok moj ima zadnju vucu i benzinski motor od 305 ks.
I na cijem mestu bi bio na kraju kad je rec o autima, mom ili tvom? Mozda auto od 300 ks nije potreba, ali kao neko ko je ziveo na oba kontinenta garantujem ti da imao isto misljenje kao ja da zivis na zapadu. Ja volim sve aute, i male i velike, alu kad je rec o autima niko nema slobodu kao Ameri. Kad vec zivim ovde zelim to da iskoristim do maksimuma.

Nemanjica
03.10.2014 20:35
1
0

Bravo Synyster, svaka ti je na mestu, demagoskoj skromnosti nema mesta nigde, a svakako ne spada u vrlinu...
P.S. Iskoristi maximalno, kao sto bi svi koristili benefite koje pruza Amerika!;-)

killmister
04.10.2014 11:37
1
0

a vi morate posto se ne zelite odvojiti od "americkog nacina razmisljanja i zivota",relativno jeftinog goriva i automobila kao dostupnog proizvoda svima koji imaju iole neko stabilno primanje ili placu,hocu reci prodajete demokraciju po svetu ali u biti nitko nije lud i 11 .9 i sve sad do ovih militanata isila je vas produkt ,tj. produkt c.i.a - e!da bi i dalje kupovali i proizvodili naftu koje ipak jos ima za bar 100godina!to je ta tvoja amerika u kojoj ti mozes vozit auto od 300ks za 30 000dolara jer sve ratove u svetu pa i ovaj nesretni raspadom yugoslavije ste dozvolili i napravili vi kao sto sad izmisljte alkaide i isil blabla!to je nazalost gruba istina,svemu je kriva nafta i dominacija u svetu ,ali sve ce nas zglajzat a verujem i vas najmnogoljudnija zemlja na svetu a to je China!

serpico
04.10.2014 11:45
1
0

u pravu su i killmister i synyster samo netko da bi netko mogao uzivati drugi moraju skupo to platiti i raditi,tako je bilo i bit ce do smaka sveta!!!to je ono prokleto u coveku sto se nemoze zadovoljiti malim stvarima nego hoce jos i jos,potreba se tako pretvara u pohlepu i tu nema kraja,i jos nesto kada netko kaze da dodje do nekih velikih novaca da se nebi promenio laze na kvadrat jer kako ti se zivot nebi promeni da npr. dobijes na lotu 10 milja evra a do sada si radio za neku platu od 250 evra ili jos gore ako si nezaposlen pa nemas ni to pa moras na crnjaka da si zaradis za kruh???

Synyster
04.10.2014 20:55
1
0

@killmister,
Poenta cele moje price je da par vas ovde vec na 50+ komentara ubedjujete mene kako smo mi iz Amerike ljubomorni na vas iz Evrope jer eto imate male ekonomicne aute. Kao sto vidis, situacija je obrnuta - mi u Americi vozimo sta volimo, a vi u Evropi sta morate. Ja kupujem auto srcem, a ti potrebom. Na cijem mestu bi na kraju bio - mom ili tvom? Zasto je tako - to su neke potpuno druge price. Slazem se sa sve sta si napisao za Ameriku, ali situacija je takva kakva je. Ja ne odlucujem kakva ce biti. Uvek ce biti neka sila koja ce kontrolisati svetom i trenutno je to Amerika. Jednog dana ce biti neko drugi. Ja sam bio mnogo pogodjen ratom na Balkanu i proziveo sam dosta toga i morao da bezim nekoliko puta. Na kraju sam dosao u Ameriku i imam u planu da iskoristim sve sta nudi. Sta treba da radim, da zivim samo da prezivim kao sto je bio slucaj u Hrvatskoj i Srbiji? Opet kazem, da si ti na mom mestu - siguran sam da bi iste odluke doneo i imao isti nacin razmisljanja kao i ja. I ja u Evropi imam auto istih dimenzija kao ti sa identicnim motorom, ali u Americi nema potrebe za takvim necim.


Ružni
05.10.2014 10:03
0
2

Synyster,
ko te ovde u bilo šta ubeđuje? Argumentovano tvrdimo da su evropski automobili bolji od američkih i to je sve. Ti si taj koji je zapeo da smo mi ovde ljubomorni na vas koji živite u Americi i da ništa ne znamo o automobilima i automobilskoj industriji.

Hajde pogledaj malo šta si pisao u komentarima pa razmisli ko slabo poznaje prilike u industriji. Doplata za branike u boji kod Mercedesa? Izbačena krajem 80-tih. Doplata za klimu? Sandero ide sa klimom, čak i u Srbiji :-) V8 6.0+ auti troše 4 puta više od tipičnog evropskog dizela a gorivo vam je jedva 2 puta jeftinije, pa ne znam ko potroši više para za istu kilometražu?

Ima nas koji jesmo u u tvojoj i možda boljoj poziciji pa nemamo isti način razmišljanja i ne donosimo iste odluke, verovatno je to stvar mentalnog sklopa. A na to da si vozio više automobila nego ja pa ti to daje pravo da tako autoritarno i bez argumenata nastupaš, zaboravi. Nisi.

Synyster
05.10.2014 18:19
1
0

@Ružni,
Argumentovano tvrdite? Ja nisam cuo jedan jedini argument zasto mislite da su bolji. Ustvari, po obicaju, jedini argument da su Evropski auti bolji je taj sto je duplo skuplji BMW/Mercedes bolji nego Ford/Chevrolet. Usporedi aute po klasama pa cemo onda videti rezultate, posebno u klasama auta za nas obicne smrtnike.
Jos nesto da dodam - kazete da su Evropski auti bolji ... Iz kog razloga onda Evropske firme salju samo svoje najbolje modele u Ameriku? U Americi neces naci Golfa sa smesnim 1.2 motorom od 80 ks kao u Evropi - u Americi Golf ima standardan 1.8 turbo motor sa 180 ks. To je ujedno najmanji i najjeftiniji model Volkswagena u Americi. Dalje, u Americi nema brendova kao sto su Skoda, Dacia (dva najveca rastuca brenda u Americi), kao ni koznerva iz istocne Evrope. U Americi ni Opel nije uspeo da opstane jer opstaju samo najjaci - u Evropi opstaju spomenuti Skoda, Dacia, Kineske konzerve, konzerve iz isticne Evrope, a do nedavno i nasa Zastava. Kao sto sam rekao, jedini nacin na koji su Evropski auti bolji od Americkih je ako poredis BMW sa Chevroletom.
Jos nesto ...
-Da, doplata za braniku u boji kod Mercedesa - pogledaj samo nedavno predstavljeni novi Vito. Ajde sto van verzija ima one ruzne branike, to mogu i da razumem jer je ipak komercijalno vozilo, ali i putnicka verzija ima iste branike. Cak i da jeste samo komercijalno vozilo - placas cenu Mercedesa, a dobivas branike Dacije.
-Da, doplata za klimu. Moj rodjak u Srbiji je prosle godine kupio novu Opel Corsu i nije imala klimu. Dacia Sandero nema standardnu klimu vec se dobiva samo na bolje opremljenim modelima tj. moras ekstra da doplatis.
-Jesi li ti to zakljucio kako svi u Americi voze samo V8, a svi u Evropi voze samo male dizele? Predpostavljam da u Americi nema ekonomicnih motora i da u Evropi nema motora vecih od 2.0 ili da nema benzinskih motora? Koliko auta u Americi ima tolike V8 motore? Jos bolje pitanje - koliko auta u Americi uopste ima V8 motore? Da vidimo ... Kod Forda je opcija na Mustangu. Kod Chryslera je opcija samo na najvecim modelima (Dodge Charger i Chrysler 300), kod GM-a je opcija na Camaru, standardan kod Corvette i nudi se na nekim Cadillacima. Cak i da voze svi vozila sa tako velikim motorima - pa ziveo sam na oba kontinenta i znam koliko sam trosio za gorivo. I garantujem ti da sam trosio vise u Srbiji gde sam vozio Golfa 1.9 TDI nego sad u Americi kad vozim Mustanga V8.

Ružni
06.10.2014 23:24
1
0

Synyster,
definiši klase pa da pričamo dalje. I

Komercijalna vozila imaju branike kakve imaju da bi se oštećenja nastala u eksploataciji što lakše sanirala. Kod američkih automobila se takođe doplaćuje za branike u boji, bar sudeći po Dodge Nitro iz 2012. koji mi stoji pod prozorom :-)

Corsa samo na tržištu Srbije ide bez klime u najbednijem Selection paketu, doplata za klimu je oko 1000 evra, a na tržištima zemalja Zapadne Evrope je I u taj paket klima ukjučena. Za Sandera je razlika između Base i Ambience paketa sa klimom i svom plastikom u boji 400 evra, a Base paketa ionako nikad nema na lageru, znam jer sam kupio jednog pre pola godine. A recimo Dodge Dart SE, MY 2015, NEMA klimu ni retrovizore i kvake u boji nego je to opcija koja se doplaćuje. Prvi sledeći, Dart SXE, gde je sve to uključeno, doplata 2100 dolara?? Pa posle se u Americi ne doplaćuje za klimu?

Ako imaš V8 Mustanga sa 305 konja, to je verovatno 4.6GT iz 2010? Taj troši 20 litara na 100 km u gradu, a litar benzina te košta oko dolar, kako onda trošiš manje za gorivo tu nego ovde sa Golfom TDI koji po gradu troši oko 5 litara (oko 6,5 evra) na 100 km?

Što se tiče argumenata, Audifan ti je objasnio, treba li ja još nešto da dodam? Šta ti smatraš pod kvalitetom automobila?

Ružni
07.10.2014 10:47
1
0

Samo još da dodam da ti priča o premijumima ne drži vodu, niko ovde ne upoređuje evropske premijume sa američkom boranijom. Koliko znam sva tri mejdžorsa u Americi su imali premijum divizije, pa gde su one sad? Prsle pod naletom Evropljana i Japanaca, još se samo Kadilak koliko toliko drži.

A što se tiče GNX-a, njemu je dovoljno bilo izvesti na crtu M535i iz 1985. sa cenom od 18000 dolara pa da ga dobije u svakoj kategoriji osim ubrzanja. Kakav crni M5, to je za ubogog GNX-a bio svemirski brod u to vreme :-)

Synyster
07.10.2014 16:14
1
0

@Ruzni,
Ja znam da je u Evropi normala da Fiat udje u premijum klasu, a sa druge strane Audi napravi narodni auto, ali u Americi se zna ko je ko. U prevodu, porede se VW i Ford, ne Mercedes i Ford.
Sto se tice branika u boji, ja mislim da nije bas isto kad Dodge i Mercedes nemaju branike u boji. Zasto placas cenu Mercedesa onda ako dobivas isto kao neki znacajno jeftiniji auti?
Sto se tice klime, slozices se sigurno da u Americi postoji dosta manji broj auta bez standarne klime nego u Evropi. Pa moj stari 1991 Ford Taurus je imao klimu. Usporedi samo proizvode koje Evropske firme salju u Ameriku sa onim koji ostaju u Evropi. Pored vec spomenutog Golfa, evo pogledaj i ovaj "nas" 500L - vama uvaljuju neki verzije od 2 cilindra i 80 ks dok je u Americi standardan motor 1.4 turbo sa 160 ks iz 500 Abartha.
Mustang ne trosi ni blizu 20 litara jer su uslovi voznje daleko bolji nego u Srbiji. Sve je povezano auto-putevima i nema semafora svakih 20 metara. Ja zivim nekih 6 milja od posla i opet autoputem dodjem do njega.
A Audifan izgleda zna bolje od mene kakav je moj licni auto bio. Na 200,000 km na mom toliko cenjenom Golfu TDI je otisao turbo, zamajac, trosio je vise ulja nego dizela, rdjao je na par mesta... I to sam ga uvezao iz Nemacke. Nikad vise Nazi auto.

Synyster
07.10.2014 16:25
1
0

@Ruzni,
Da te upitam jos samo ovo - zbog cega se uporno drzite samo premijum proizvodjaca? Jel to u Evropi svi voze samo Nemacke premijum aute i Italijansku exoticu? Sta cemo sa ovim autima za nas obicne smrtnike, tipa Fiat, VW, Renault i slicnima? Zbog cega njih uporno ignorisete? A taj toliko hvaljeni 535i je bio sporiji nego moj Taurus SHO, a da ne govorim protiv turbo Grand Nationala. A inace, 535i je kostao $31,000, ne $18,000.

Audifan
08.10.2014 00:07
1
0

@Synyster Audifan samo zna sta valja sta ne !!! Nista vise nista manje !!!

A ti si druze bas naivan..kada poverova da taj golf ima 200000 km to trojka bese? Samo su one i mogle truliti,a pogotovo rabbiti radjeni bas za USA sa onim idiotskim bumperima i nakaznim katadioterima ala USA ...

Synyster
08.10.2014 15:56
1
0

@Audifan, cetvorka. I osim ako mu je prethodni vlasnik svabo vracao km, km su tacni, jer je moj poznanik kupio auto direktno u Nemackoj i dovezao ga meni u Srbiju. Coveku to nije biznis da preprodaje aute vec je dolazio iz Nemacke i hteo sam da mi doveze auto, jer znam da su tu auti daleko bolje ocuvani. Kao sto rekoh, mozes ti biti ekspert za Nazi aute, ali nemozes znati bolje od mene kakav je moj licni auto.
Jos me samo nesto interesuje... Spomenuo si Americke aute koje si vozio. Medju njima su Malibu, 300 i Dart. Kazes kako su neudobni i nisu fini za voznju kao Evropski auti. Ti znas da su svi ti auti ustvari Evropski auti sa Americkom skoljkom? Jel to znaci da su Insignia, E-Class i Guilietta takodje neudobni i losi za voznju?

Audifan
08.10.2014 20:02
1
0

Sunyster,bas bih voleo videti trulu 4ku al ajd nema veze necu polemisati...Ne neudobnost,neupravljivost a konfor na nivou geganja ako me razumes,samo trimovanje karoserije.. Ne insignija je odlican auto (valjda je takav i bjuick regal. Gulijeta ima odlican trim voznje, MB bas nevolim on mi i jeste gegalo penzoska limuzina pogotovo E klasa.

Synyster
09.10.2014 00:27
1
0

@Audifan,
Mozda vi u Evropi ste non-stop na Nurburgringu pa vam treba da svaki auto bude stabilan kao M3, ali brate ja vozim Mustange vec 15+ godina, za koga vazi verovanje da ubija ljude u svakoj krivini, pa bas nikad nisam izgubio kontrolu nad njim. I to ga vozim zimi po snegu sa all-season gumama celu zimu (uopste nemam zimske gume).
Jos nesto da dodam - vi ste u Evropi previse opsednuti imenima na autima. Ja ti garantujem da 2/3 Americkih auta ima oznaku neke Evropske firme na sebi da bi ih hvalili kako su najbolji. Eto sam podatak da je Golf vec dugo vremena najprodavaniji auto u Evropi sve mi govori koliko su Evropski auti zaista dobri. Ja ga imam i u dosta karakteristika je dobar auto. Ali brate njegov dizel motor zvuci kao traktor, tvrd je kao kamion ... Imao sam Focusa Mk 1 u Americi slicnog godista i on je svetlosne godine bolji auto za samu voznju.
Da ti ispricam jos jednu pricu. Nije o Americkim autima, ali je o Korejancima. Moj najbolji prijatelj, inace iz Bosne, ima svoju veoma uspesnu firmu ovde u Americi. I cesto putuje na sastanke i uvek iznajmi samo Nemacke premijum aute kad ide u drugi grad na sastanke (on inace vozi novi E-Class). I pre par meseci se zadesi kod mene u gradu. Narucio A6, ali ga nisu imali kad je dosao da pokupi auto i dopade ga Hyundai Genesis Sedan sa V8. Vozio je on taj auto nekih 10-ak dana i odusevio se koliko je bolji u vecini kategorija nego njegov za $15,000 skuplji E-Class. I na kraju ga ja pitam da li bi menjao svoj E-Class za Genesis. I odgovara "Naravno da nebi, gde da menjam Mercedes za Hyundai". I tako kroz pricu "pa zasto, sad si sam rekao da je Genesis bolji auto", opet se na kraju sve svodi na oznaku - "Gde da dam $40,000 za Hyundai, nebi od sramote mogao reci da vozim Hyundai, bolje je kupiti 3 godine star Mercedes jer za njega svi znaju". A ova prica je, na zalost, sa nasim ljudima veoma cesta - sve sto je bitno je oznaka na autu i mora biti od neke Nemacke firme.

Audifan
09.10.2014 10:03
1
0

Syns...Za Korejance se slazem,dugo sam vozio santafe i pored cinjenice da sam ovde za isti novac 36000 mogao odlizigovati npr x1 ili q3, ime kao ime,vozace MB -a mi nespominji oni su posebna kategorija.Nemam ja predrasuda,imao sam i dosta francuskih automobila,vec sam ti ranije pisao da zivim u USA vozio bih tamo nesto mozda bas Mustanga,najmanje ulozenog puno dobijenog ali ja ceo zivot imam dva auta,pa cak i sada u ovoj J..benoj situaciji u drzavi. Izo vas vise golf,svu Nemacku auto industriju poredite sa njime. Fordove nikada nisam voleo bas nikada a nemam lose misljenje o njima naprotiv. U pitanju je moj ukus,npr meni se povraca kada vidim neku seljacinu da vozi Hummer ej povraca mi se.
Zanimljivo bi bilo da zivis u Australiji da li bi hvalio toliko Holden?

Synyster
09.10.2014 15:57
1
0

@Audifan, ljudi koriste Golf kao primer Evropske auto industrije jer je najcesci auto na putevima Evrope. Sa druge strane, za primer Amerike koriste aute koji se ne proizvode vec 20+ godina. Po nekim ljudima ispada da Amerikanci voze samo V8 dok u Evropi svi voze samo dizele ispod 2.0L. Ironicno je kad bi pravio listu V8 motora da bi ih vise nasao kod Evropskih proizvodjaca nego kod Americkih. Sto se tice Holdena, nisam njegov ljubitelj (kao ni celog GM-a) i mislim da oni nemaju bas svoje aute sa izuzetkom Commodorea, ostali su Opelovi modeli.

Ružni
09.10.2014 22:54
1
0

Synyster,

Otkud ti to da su C300, Dart i Malibu evropski automobili? Samo zbog Giulietta i Insignia platformi? Wroong :-)

Uostalom, nisam ni rekao da su svi americki automobili kante, samo velika vecina racunajuci sve ikad proizvedene :-)

A ako vec tvrdis da su evropski, zasto ih racunas u americke ;-) Mnogo stvari si napisao po komentarima koje su prosto pogresne i danas-sutra cu da se osvrnem na sve to jedno po jedno, samo ne mogu sad jer nemam vremena. Budi ovde jos malo jer mi zaista treba par objasnjenja :-)

300 SRT-8 zapravo i nije toliko los i uzevsi u obzir cenu koja je duplo manja od M5 i to da je auto po mojoj proceni samo oko 15-20% losiji, ja bih ga nazvao pobednikom. Isto i Mustang 302 Boss (mnogo bolja upravljivost od ostalih) i Dart, svetlosnim godinama daleko od Neona. Malibu isto, da samo malo manje podupravlja i da je malo ostriji, ne bih ga rankirao ispod Insignije. Ali ipak jesu losiji, zar ne? A da dodju toliko blizu evropskih automobila po kvalitetu, zasluzni su - Evropljani, slazes li se? :-)

I da, za slucaj da se pitas, za poslednih 20-ak godina prosecno sam u SAD dva meseca godisnje, a u Kanadi oko dve nedelje i vozio sam svasta sto ima da se kupi tu kod vas ukljucujuci i neke legende. Jedna od njih je u vlasnistvu mog oca. Shelby AC Cobra 289. Pozdrav od nas sa Balkana sto nista ne znamo o americkim autima.

Synyster
10.10.2014 00:34
1
0

@Ružni,
Kad vec poredimo babe i zabe, ajde da i ja kazem da je Cadillac CTS Vsport mnogo vise od tih 15-20% bolji od Volkswagen Passata V6. I Dodge Charger Hellcat je mnogo vise od 15-20% bolji. Nego zaboravio si da nam kazes koja Evropska firma je radila Boss 302. Kad je vec toliko blizi Evropi nego standardan Mustang, mora da ga je onda Evropska firma tunovala, zar ne?
Nemoj da zezas da je Dart toliko bolji od Neona? Meni je za ocekivati da su danasnji auti bolji od onih od pre 20 godina, ali mozda vi u Evropi niste navikli na tako nesto. Ocekivao bi i u Evropi da je Focus daleko ispred Escorta, ali kao sto rekoh - mozda kod vas u Evropi svaka "nova" generacije je ustvari nasminkana stara generacije ciji se kvalitet nije poboljsao, pa ste u soku sto je 20 godina mladji auto bolji od onog starijeg.
Da li je Evropa zasluzna sto su manji auti napredovali u Americi? Naravno da jeste, priznajem to. Evropa ima mnogo duze iskustvo sa autima, pa samim tim je bolja od Amerike po pitanju manjih auta. Sa druge strane, jesi li se ikada zapitao ko je zasluzan za veliki rast ponude SUV i Crossover vozila u Evropi u poslednjih 20-ak godina? Koliko Evropskih firmi su nudili civilne SUV pre 20 godina? Mercedes G-Class, par Land Rovera (s tim sto nijedan od njih nije bio civilizovan previse za asfalt) ... Jos ko? Koliko firmi ih danas nudi? Jos bolje pitanje - jer ima neko ko ih ne nudi? Cak i Bentley i Lamborghini trenutno rade na SUV vozilima.
Velike cestitke tvom ocu sto ima odlican ukus za aute i jos vece saucesnje njemu sto taj ukus nije uspeo da prenese na sina.

Ružni
13.10.2014 22:16
1
0

A zašto je poređenje M5 i C300 SRT-8 poređenje baba i žaba? Ili Insignije i Malibua? Šta je po tebi adekvatno poređenje iz dva tabora?


Synyster
14.10.2014 00:21
1
0

@Ružni,
Iskreno da ti kazem, ocekivao sam da mi nacrtas sve sta ne razumem kao sto si tvrdio ...
Ali ajde, evo zasto se ne mogu porediti.
M5 = $93,000, 300C SRT-8 = $44,000. Ako ti ne vidis sta je problem, jel to znaci da ne vidis ni razlog zasto se Cadillac CTS Vsport i Volkswagen Passat V6 ne mogu porediti?
Insignia vs Malibu, manja je razlika u ceni (oko $8,000), s tim sto za cenu osnovne Insignije (tj. Buick Regal koristim za primer) mozes da dobijes Malibu 2LTZ, koji je model sa punom opremom i garantujem ti da po nicemu ne zaostaje za Insignijom.

Ružni
14.10.2014 07:31
0
1

Dobices ovih dana sve nacrtano i obojeno.

Za cenu kao kriterijum poredjenja de fakto nisi u pravu, cena je samo jedan od parametara poredjenja u smislu sto manja to bolje za datu klasu auta, a klase su definisane velicinom i namenom, zar ne? Ako gledas cenu, onda mozes da uporedjujes top Minija i vanila C300, zar to nije apsurdno? Sta je po tebi ono sto odlucuje kada kazes da je jedan auto bolji od drugog?

Synyster
14.10.2014 15:45
1
0

@Ruzni,
Ja se slazem da klase odredjuju dimenzije i namera (by the way, 300C SRT i M5 nemaju istu nameru i ne ciljaju na iste kupce), ali je odredjuje i cena. U protivnom (pitam te opet), jesu li CTS Vsport i Passat V6 ista klasa? Ako ces za svako poredjenje koristiti daleko skuplje Evropske aute, evo da ti odmah kazem da nemoras jer se slazem sa tobom - BMW od $93,000 je zaista za 15-20% bolji nego Chrysler od $44,000.

Ružni
15.10.2014 16:00
0
1

Synyster, brate, što više čitam šta pišeš sve se više čudim :-)

Razlog što CTS i Passat ne mogu da se porede nije velika razlika u ceni nego segment i namena. Mid-size executive (premium) vs. bread-and-butter family... RWD i sportsko podešena šasija protiv FWD i mekane i udobne... Adekvatno poređenje bi bilo CTS Vsport i 550i, zar ne?

A koje su razlike izmedju M5 i SRT-8? Ista veličina i namena, ista ciljna grupa, isti setup, jedino velika razlika u ceni zato što je C300 low-tech automobil kod koga je većina kritičnih komponenti ostatak iz dvadesetog veka :-) Prosvetli me ako nisam u pravu u smislu ciljne grupe jednog i drugog.

Što se tiče Insignije, da si seo u nju (ne u Regala ili Malibua) bilo bi ti jasnije mnogo toga što se tiče evropskih automobila. Zbilja, šta si vozio od Evropljana ali onih koji mogu da se kupe i voze u Evropi osim Golfa četvorke?

I nisi mi odgovorio šta je po tebi adekvatno poređenje, daj mi nekoliko parova USA-EU(Japan) da poredimo?

Synyster
15.10.2014 17:12
1
0

Namera M5 i 300C nikako ne moze biti ista. M5 je skupoceni auto na kome se nije stedelo da bude najbolji u svim kategorijama. 300C SRT8 je tipican naslednik Americkih automobila iz 1960tih godina, znaci da se izvuce sto vise snage za sto manje novca (i da se sve ostalo zanemari), da bude brz na pravcu i da pali gume. M5 je sportski auto u sedan formi, 300 SRT je muscle car u sedan formi. Nijedan kupac se nece dvoumiti koji od ta dva auta da kupi jer uopste ne privlace iste kupce.
U Insigniji ne samo sto sam sedeo vec sam je 2 sedmice i imao kao rent a car u Beogradu. Po nicemu se ne izdvaja od Regala osim oznake, a od Malibua je bolja koliko je i skuplja.
Realno poredjenje? Evo recimo Ford Escape vs Volkswagen Tiguan vs Toyota RAV4. Ili ako vec hoces luksuz, onda Cadillac CTS-V prethodne generacije (posto ovaj novi jos nije izasao u prodaju) vs M5 vs E63 AMG.

Ružni
17.10.2014 13:26
1
0

Synyster,

evo ti sažeto šta si sve pisao samo na ovoj vesti. Razmisli sam koliko znaš o evropskoj (i američkoj) auto industriji ako sve ovo ozbiljno misliš...


„...mislis kao sto Skoda postane Audi sa par izmena…”

“…TSI motori su smece po kvalitetu, a moj Golf TDI je trosio vise ulja nego dizela na 200,000 km na satu.”

“…A3 sa traktorskim motorom…”

– vidim da ti je poznavanje VW koncerna, njihove politike platformi i motora jača strana. Nema tu prepakivanja vozila ni u tragovima a “Traktorski motori” imaju fenomenalan obrtni moment i tih rad, osim onih od pre 20 godina, što bi sve znao da si ikada seo u neki noviji Audi. Međuubrzanja jačih TDI-ja i V6 benzinaca ista ili bolja kod dizela, a dizeli skoro duplo manje troše uz manje emisije, baš se pitam koji bih izabrao…

Ružni
17.10.2014 13:35
1
0

“…vasim mikro automobilima od 50 ks sa kojima se morate zaletiti da izadjete uz uzbrdicu, a pri tom zvuce kao traktori i dime kao kamioni kad se jace doda gas.”

“…uzivate u vasim mikro automobilima od 100 ks koji ostavljaju oblak dima svaki put kad jace dodas gas…”

“…Jesi li ti to zakljucio kako svi u Americi voze samo V8, a svi u Evropi voze samo male dizele?”

– ko je ovde šta zaključio, totalno si konfuzan. Izgleda da TI misliš da se ovde voze samo mikro automobili od 50 ks. Ovde se takođe vidi tvoje elementarno nepoznavanje savremene tehnologije motora jer danas bilo koji autić A ili B segmenta u 5. ili 6. brzini pri 130 na sat sa lakoćom izlazi uz Bubanj Potok koji je najveća uzbrdica na auto-putu u Evropi. Obrtni moment, Synyster, je mnogo napredovao u poslednjih 20 godina. Pa ko je ovde zaglavio u prošlosti – mi ili ti? Pitam zato što zameraš komentatorima da govorimo o američkim automobilima od pre 20 godina, a upravo ti pričaš o evropskim od pre 20 godina?

Ružni
17.10.2014 13:45
1
0

“…Ja sam neko ko zivi 6 meseci u Evropi i 6 meseci u Americi…”

“…meni je Golf u Srbiji kad sam u poseti…”

“…U Insigniji ne samo sto sam sedeo vec sam je 2 sedmice i imao kao rent a car u Beogradu. Po nicemu se ne izdvaja od Regala osim oznake, a od Malibua je bolja koliko je i skuplja.” – brate, odluči da li nam povremeno dolaziš u posetu, živiš ovde 6 meseci, imaš ovde Golfa ili rentiraš aute? Pitam zato što ne mogu da verujem da si vozio Insigniju i Regala ako tvrdiš da ih ne razlikuje ništa osim oznake? Ili je problem tome što sam ja suviše osetljiv pa posle prvog kilometra uočim da Insignija ima 20-30% tvrđe ogibljenje koje daje mnogo bolju kontrolu auta na putu sa krivinama? Kod poređenja OPC vs. GS razlika je još veća, slabiji motor i FWD umesto AWD? Ništa ne izdvaja Insigniju osim značke, kažeš? :-)

Ružni
17.10.2014 14:00
1
0

“…Nego zaboravio si da nam kazes koja Evropska firma je radila Boss 302. Kad je vec toliko blizi Evropi nego standardan Mustang, mora da ga je onda Evropska firma tunovala, zar ne?”

“…Nemoj da zezas da je Dart toliko bolji od Neona? Meni je za ocekivati da su danasnji auti bolji od onih od pre 20 godina…”

- Evropska firma radila Boss? Čoveče… Isto i za Neon, koliko znam kao nov je mogao da se kupi 2006? Kojih 20 godina? To što ga nisu osvežili na sredini tržišnog veka pa ga smatraš 20 godina starim modelom je još jedan prilog mojoj tvrdnji da su američki automobili lošiji od evropskih i japanskih kojima apdejtuju izgled, šasiju i motorizaciju svakih par godina.

Ružni
17.10.2014 14:26
1
0

“…A taj toliko hvaljeni 535i je bio sporiji nego moj Taurus SHO, a da ne govorim protiv turbo Grand Nationala. A inace, 535i je kostao $31,000, ne $18,000.”

“…Namera M5 i 300C nikako ne moze biti ista. M5 je skupoceni auto na kome se nije stedelo da bude najbolji u svim kategorijama. 300C SRT8 je tipican naslednik Americkih automobila iz 1960tih godina, znaci da se izvuce sto vise snage za sto manje novca (i da se sve ostalo zanemari), da bude brz na pravcu i da pali gume. M5 je sportski auto u sedan formi, 300 SRT je muscle car u sedan formi. Nijedan kupac se nece dvoumiti koji od ta dva auta da kupi jer uopste ne privlace iste kupce.”

- Taj toliko hvaljeni 535i ni u teoriji nije mogao da bude sporiji nego SHO, probao pa se uverio. Ista snaga, isti brojevi. Jesi li vozio 535i pa znaš da je bio sporiji? O upravljivosti i opštem kvalitetu da ne govorimo. Ja sam vozio oba, zato ne pričaj prazne priče. Celu generaciju stariji auto, a opet ispade bolji nego Amer koji je morao da zajmi motor od Japanaca jer Ford nije imao ništa adekvatno, malo li je? Jedino mogu da kažem da si za cenu skoro u pravu, greška u kucanju, koštao je 28000, imam negde taj Motor Trend. pogledaj ako ne veruješ pošto si negde napisao da ih imaš sve u poslednjih 30 godina. A za ovo da C300 i 5-series i njihove performantne varijante nisu ista klasa i da ne privlače iste kupce si valjda jedini čovek na svetu koji tako misli. No comment.

Ružni
17.10.2014 14:36
1
0

A što se poređenja tiče, ne volim ništa što liči na troslovne skraćenice, pa nisam vozio ni Escape-a i ne mogu da sudim. CTS-V je jedan od onih izuzetaka o kojim sam pričao, jedan od par američkih auta koji su dobri kao evropski. Da živim u Americi sigurno bi mi bio u garaži. Šteta što je takvih auta veoma malo.

Synyster
18.10.2014 00:33
1
0

@Ruzni,
Mnogo toga sta sam napisao bio sam sarkastican, ali vidim da nisi ukapirao, pa ajde da ti pojasnim.
-Skoda nije bukvalno Audi sa par izmena, ali to i nije daleko od istine, posto dele platformu i dobar deo mehanike.
-TSI motori jesu smece. Pogledaj malo po netu nezadovoljne vlasnike, posebno 1.2 i 1.4. Traju dok ne istekne garancija.
-Po Bog zna koji put - ni ti ni bilo ko drugi nemoze znati bolje od mene kada je moj licni auto.
-1.9 TDI jeste traktorski motor jer bas tako i zvuci. Imam taj motor u Golfu i znam kako zvuci.
-Nesumnjam da veci dizeli imaju jednake performance kao benzinci - koliko % automobila u Evropi ima dizel veci od 2.0?
-Za 50 ks i ubrzavanje pred uzbrdicu jer sarkastican komentar bio. Posto vidim da u Evropi jos postoje oni koji veruju kako svi Amerikanci voze 5.0L V8 aute od 150 ks, koji trose minimalno 20-25 litara, odgovor od 50 ks i ubrzavanjem pred uzbdricu je dosao na racun toga.
-Golf je moj licni auto kad sam u Srbiji na odmoru. U Evropi sam cesto zbog posla i onda firma placa iznajmljivanje auta.
-Insigniju nisam vozio na Nurburgringu, pa ne mogu bas da komentarisem toliko na ponasanje u krivinama, ali po gradskoj voznji Regal mi se cak vise dopao jer je udobniji i ne osecam svaku rupu preko koje predjem.
-Komentar za Boss 302 je takodje sarkastican. Posto si spomenuo ranije kako su za tebe svi Americki auti kante, a onda ishvalio Boss 302, pomislio sam da sigurno postoji neka Evropska firma koja ga radi cim si ga ti ishvalio.
-Zanimljivo mi je sto kazes da svi Evropski auti svakih nekoliko godina dobivaju izmene, ukljucujuci "dizajn". Netreba gledati dalje od najprodavanijeg auta u Evropi, Golfa. Kad se zadnji put drasticno promenio dizajnerski? Jos od Golfa 4 (koji je debitovao 1998 cini mi se) iz profila je identican, samo malo promene prednji i zadnji deo. Jel ima laksi posao na svetu nego biti dizajner VW? Ustvari postoji - biti dizajner Porschea, tek oni bas nista ne rade. Dalje, drugi najprodavaniji auto u Evropi, Fiesta. Nije se menjala od 2008 (i nece uskoro), znaci vec 6 godina. Onda, treci najprodavaniji auto u Evropi, Clio. Novi model jeste dobitovao prosle godine, ali prethodna generacija se nije menjala punih 9 godina (takozvani "facelift" gde pomere farove za milimetar levo/desno ne racunam kao novi model). Treba li da nastavim?
-Nisam vozio 535i iz E34 generacije, ali jesam iz E28, tako da cu ovde priznati gresku. 535i E28 jeste generalno bolji auto nego Taurus SHO, ali brzi nije sigurno.
-Nadji mi jedne ozbiljne medije koje su poredile 300C sa M5. Potpuno druga klasa auta i privlace potpuno druge kupce. Sta ces mi sledece reci, da su Mustang i M3 ista klasa? Nauci sta je "muscle car" i da nemaju bas nista zajednicko sa sportkim autima. Ljubitelji sportskih auta ne vole karakteristike muscle cars, a ljubitelji muscle cars ne interesuje ono sta sportski auti nude.
-I jos me samo nesto interesuje - kako to da nikad za poredjenje ne uzmes daleko skuplji Americki auto protiv Evropskog? Vec obavezno mora biti neki luksuzni Nemac protiv duplo jeftinijeg Amera.

Ružni
20.10.2014 09:44
1
0

Vidim da sve ovo shvataš lično (samo tada se koriste sarkastični komentari) a ne kao diskusiju neistomišljenika pa ne znam vredi li uopšte da pričamo bilo o čemu. Ipak, da ne ostanemo nedorečeni:

- Recimo moj Golf V 1.4 TSI 170hp kupljen čim je izašao, dakle pre 9 godina, sa 350k milja na satu još uvek izgleda i ide kao nov tako da nije smeće.

- nisam znao da su gradovi puni rupa pa ti treba mekše ogibljenje Regala?

- M5 i 300C ne upoređuje niko, ali M5 i C300 SRT-8 upoređuje svako ko nije pod uticajem love američke auto industrije.

- nema potrebe da me učiš šta je muscle, od 1993. vozim po Americi i te godine sam ih prvi put i probao počev od oldtajmera, a kako sam razumeo ti si nešto kasnije otkrio američki vozni park?

- Zar ovo poslednje što si napisao nije priznanje da Ameri izuzev Kadilaka trenutno nemaju ništa što može da se poredi sa Evropljanima (uvek je izgovor da su im auti jeftiniji) pa nas to vraća na moju početnu tezu, tj. da su im auti lošiji od evropskih? Drugačija im je filozofija, prave performanse i prostor za male pare, kako to može da bude dobro i kvalitetno kao normalan, sofisticirani evropski ili japanski auto?

Pozz i manje nervoze :-)

Ružni
20.10.2014 09:59
1
0

Zaboravih da se osvrnem na facelift, Klio trojka je pored farova kao što kažeš dobio i nove TCE motore, reviziju glava i portova postojećih, remapirani ECU, poboljšan izduv, reviziju amortizera i opruga i anti roll bara što ga je evektivno pretvorilo u drugi auto, probao više varijanti i mogu da garantujem to što pričam. Sve to uz politiku štednje koja je važila za celu grupaciju pa nije bilo izvodljivo investirati više para, zar je i ovako malo? A Ameri? Sve do skoro, u toku tržišnog veka u najboljem slučaju promene dekoraciju na vratima i branicima a iste motore koriste od 60-tih :-)

Synyster
20.10.2014 15:12
1
0

@Ružni,
Ja ne radim za nijednu auto kompaniju, pa samim tim nemam razlog da ista od ovoga shvacam ozbiljno.
-Golf 5 je bio najnekvalitetniji od svih Golfova, posebno modeli koji su radjeni za Ameriku. 350,000 milja je ogromna cifra cak i za najkvalitetnije Toyote da posle toliko milja i dalje ide kao nov. Ali dobro, verujem ti, za razliku od tebe - ja tebe necu ubedjivati kakav je tvoj licni auto.
-Gradovi nisu puni rupa, ali ih isto ima. Za svakodnevnu gradsku voznju Buick mi se mnogo vise dopao jer je udobniji.
-Nadji mi jedne ozbiljne medije (link bi pomogao) koji su poredili 300C SRT sa M5. Ako ih i jesu poredili, zakljucak je verovatno da su toliko drugaciji i ciljaju na potpuno drugacije kupce da se ne mogu porediti.
-Bez uvrede, ali da znas sta je muscle - nebi ih poredio sa sportskim autima, jer su to dve potpuno razlicite skole.
-Sta smatras za "normalan" Evropski auto? 2 cilindra i 80 ks? Ko proizvodi bolje aute - Ford i Chevrolet ili Renault i Fiat? Kao sto rekoh, jedini nacin na koji su Evropske firme bolje je ako radis Top Gear poredjenja - premijum Nemci sa 2-3 puta vecom cenom u poredjenju sa Americkim autima za Average Joe. Sam podatak da su u Evropi dva najveca rastuca brenda Dacia i Skoda mi bas sve govori.
-Opet mi je zanimljiva tvoja teorija kako se Evropski auti menjaju cesto, a Amerikanci samo sminkaju jedan te isti auto. Istina, do nedavno su postojali neki dinosaurusi u Americi za fleet sales (Ford Crown Victoria recimo), ali isto tako VW jos uvek koristi 2.0L motor sa 115 ks u Jetti koji se proizvodi jos od ranih 1990tih godina cini mi se. To sto je Clio imao novu mehaniku sa facelift nije poenta jer si specificno spomenuo dizajn i o dizajnu i pricamo. Cinjeninca je da Evropske firme imaju jedan dizajn koji non-stop sminkaju i netreba gledati dalje od VW grupe za primer. Kao sto rekoh, Volkswagen sminka jedan te isti dizajn na Golfu jos od 1998 godine.

Ružni
23.10.2014 10:02
0
0

O kvalitetu ili nekvalitetu Golfova ili drugih automobila možemo do sutra, ali ako ti kažem da takođe imam Yuga GVX (skinutog sa trake, namenjenog američkom tržištu) koji ima 190 000 milja na satu, i potroši oko 200 grama ulja od promene do promene, valjda ti je jasno da su za velike kilometraže presudni uslovi eksploatacije i održavanje?

A što se muscle vs. sport klasa tiče, klase su samo racionalizacija nesposobnosti da se napravi auto kako treba nego ajmo jeftino, pa da ga nazovemo drugačije, pa ga niko neće porediti sa normalnim autima :-)

U prvih 10 rezultata na Guglu imaš recimo Car And Driver poređenje, a ostali i ako ih ne porede direktno pominju jednog pri testu drugog, tako da bih rekao da jesu uporedivi?

Ružni
23.10.2014 10:09
0
0

Dacia i Škoda su dva najbrže rastuća evropska brenda baš zato što primenjuju američki recept - solidan (ali ne vrhunski) auto za malo para, što postižu korišćenjem zastarelih (samim tim jeftinih) tehnologija i sklopova uz goli minimum savremenih sigurnosnih mera i gedžeta. Kada jednom probaš recimo Oktaviju biće ti jasno. Osim ako nisi skroz pristrasan pa ne vidiš sličnost filozofija.

Synyster
23.10.2014 19:41
0
0

Ako si ikada gledao Mucke, ima ona epizoda kada se Triger hvali kako 17 godina koristi istu metlu - samo je zamenio drsku 3 puta i cetku 4 puta, ali je i dalje "ista"n ali je i dalje ista metla. Tako je i sa tvojim Yugom verovatno.
Uporno tvrdis da znad sta je muscle, ali neznas. Muscle cars nikada ne ciljaju na sportske aute kao konkurente. Prvi muscle car Pontiac GTO nije nastao da bude konkurent Jaguaru E-Type vec iz nekih potpuno drugih razloga.
Ukucao sam na google "M5 vs 300C SRT". Izbacili su mi nekoliko youtube videa i istina - po jedan link iz Car & Driver i Motor Trend. Jedni su rekli da je sreca M5 sto SRT nije bio na testu jer je brzi, a drugi su rekli da je u pitanju najbolji sleeper jos od originalnog M5. Ja jos uvek cekam da mi ostavis link gde ih je neko direktno poredio. Po tvojim recima to rade svi osim mene, pa nebi trebalo biti tesko pronaci.
Danasnji Americki auti su nista kao Dacia i Skoda. Cak i najveca kanta na Americkom trzistu (Mitsubishi Mirage) je svetlosne godine ispred bilo koje Dacije, a Skoda iz te klase (Fabia) je jedan od najgorih novih auta koje sam vozio.

Ružni
27.10.2014 23:12
0
0

Bravo, i posle ovog tvog komentara o mom Yugu TI MENI zameras kako bolje znam kakav je tvoj auto a da ti ni jednu rec o tome nisam napisao?? Yugu je zamenjena lamela i to je sve. Motor neotvaran, samo redovno odrzavanje. Ima u vezi sa tim zanimljiva prica inzenjera iz Rakovice, prenecu ti je ukratko ako te zanima i ako budes dobar.

TI tvrdis da znas muscle automobile? Izvesni Jack Nerad, dugogodisnji gl. urednik Motor Trend magazina, recimo tvrdi da je prvi americki muscle bio upravo Oldsmobile Rocket 88 iz 1949. ali ko sam ja da podsecanjem na urednika Motor Trend-a narusavam tvoj autoritet?

Pretrazi bolje za ovaj duel, jedan od tih Youtube videa je od onih Kanadjana, tj. njihovog vodeceg magazina. A ako za Fabiu tvrdis da je los auto, sumnjam da si je uopste vozio. I malo pazljivije citaj ono sto napisem ako mislis da diskurs ima smisla zato sto nisam uporedjivao Skode i Dacije sa americkim automobilima (mada bih vece Skode mogao) nego sam rekao da su im filozofije iste i da je to jedan od razloga sto im brendovi brzo rastu.

Synyster
28.10.2014 14:37
0
0

Znas sta, da si presao 190,000 milja sa Yugom bez ikakvih problema ti niko nece poverovati. To je cifra koju Toyote iz ranih 1990tih tesko ostvaruju, a one su mozda najkvalitetniji auti ikada proizvedeni. Gore ste mene optuzili da lazem jer je ispalo tesko poverovati da Golf dizel trosi ulje na 120,000 milja, a sada ocekujes od ljudi da poveruju da je Yugo presao 190,000 milja i da je u tom periodu radjeno samo odrzavanje i zamenuta lamela? Ajde ako ti tako kazes ...
Oldsmobile 88 sa Rocket V8 motorom je bio prethodnik muscle cars; moze se smatrati kao "muscle" iz kasnih 1940tih godina koji je igrao ulogu u razvoju muscle cars, ali prvi pravi muscle car je bio 1964 Pontiac GTO. Ako trazimo aute koji su poceli Americku opsesiju sa jeftinom snagom (zbog cega su i nastali muscle cars), ljudi ce obicno spomenuti dva auta - 1932 Ford sa Flathead V8 motorom i 1936 Buick Century. 1949 Oldsmobile 88 Rocket je samo nastavio taj trend (posle je usledeo i Hudson Hornet), ali kao sto rekoh - svako ce reci da je prvi pravi muscle car bio 1964 Pontiac GTO.
Zbog cega je toliko tesko da mi ostavis direktan link poredjenja za koje tvrdis da postoji izmedju 300C SRT i M5? Evo pitam te po Bog zna koji put da mi ostavis link. Ti kazes da svi ih porede osim mene, pa sam do sada ocekivao barem 3-4 linka iz razlicitih medija.
Fabia je kanta i do danasnjeg dana najgori noviji auto koji sam vozio. Ona plastika unutra kao da je preuzeta od Boeing aviona. Ustvari, za svoju cenu to i nije los auto, ali to ne znaci da je generalno dobar auto.
Ne razumem po cemu je filozofija Dacije i Skode ista sa danasnjim Americkim autima. Mozda je bila ista pre 15-20 godina (kada su Amerikanci bas zaostajali), ali nevidim po cemu je danas ista.

Ružni
31.10.2014 15:18
0
0

Vidim da si ti jedan od onih likova koji argumente ne uzimaju u obzir kad diskutuju i vazdan vrte istu priču jer valjda tako ubeđuju sami sebe da su u pravu. Mislim da nema smisla nastaviti diskurs jer iz ćorsokaka nema izlaza dok jedna strana argumentima druge suprotstavlja apsurde.

Čemu link ka poređenju M5 i SRT-8 ako će tvoj odgovor verovatno da bude u stilu "ali ja znam bolje"? Kao što bolje od mene znaš kakav mi je Yugo? Kao što bolje od Motor Trend-a, enciklopedija i priznatih autora znaš šta su muscle automobili? Kao što bolje od celog sveta znaš kakvi su uslovi vožnje na američkim autoputevima, pa tvrdiš da tamo nema gužvi i da se mnogo manje vremena gubi u saobraćaju?

http://www.vrelegume.rs/vesti1/amerikanci-bi-mogli-da-izgube-cak-28-biliona-dolara-do-2030-zbog-saobracajnih-guzvi-istrazivanje/

Kao što znaš da je Dodge Dart reper kvaliteta za auto industriju?

http://www.vrelegume.rs/vesti1/fiat-chrysler-menja-coveka-zaduzenog-za-kvalitet-aktuelno/



https://www.youtube.com/watch?v=ml41wRWDKRo

Synyster
31.10.2014 20:51
1
0

Znaci ako novinar nesto napise - to znaci da je istina i samo istina? Ok onda, mogu i ja tebi ostaviti sajtove gde su novinari prodlasili Mustanga boljim od M3 - hoces li ti prihvatiti takav rezultat? Ako cemo se drzati logikom "objavile novine pa mora da je tako" - nema problema, ali ti se rezultati nece dopasti.

Ružni
05.11.2014 17:21
0
0

Ovu opasku o novinarima nisam razumeo - referenca na prvi muscle? Nije jedan novinar koji to tvrdi u pitanju nego priznati autori i enciklopedije. Ali OK, ako ti kažeš Pontiac, onda je sigurno Pontiac :-)

A za M3 vs. Mustang, ostavi link, neće da škodi...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: