U životu svake, iole uspešne, a da ne kažemo i premium marke, dođe trenutak kada dizajn cele game “sazri” i formira relativno sigurnu bazu kupaca koji očekuju da u novim modelima vide jasan kontinuitet sa prethodnicima. Tu nema ništa loše, sve dok postoji progres. Međutim, igra na siguran profit koji dolazi od strane “starih kupaca” može da navede na opasan kurs, jer ne treba zaboraviti da se uspeh nikada ne bazira na starim, već na novim idejama. Pravi primer za to "šta se može desiti ako" pokazala je kompanija Jaguar, koja je pre jedne decenije nudila nove modele koje je zaista bilo teško razlikovati od svojih prethodnika.
Verovatno imajući sve ovo u vidu, luksuzna divizija Toyote - Lexus, na Salonu automobila u Njujorku prikazala je studiju LF-Gh. Odmah moramo da napomenemo da ona, bar u našim očima, deluje veoma impresivno i što je još važnije - veoma napredno.
Šta je zapravo LF-Gh?
Prva i očigledna stvar je da se ovde radi o luksuznoj limuzini koju je ovaj proizvođač okarakterisao kao grand touring. Kratak pogled na dimenzije, odnosno na dužinu od 192,5 inča, prevedeno na (logičan) jezik nas, Evropljana, govori da je ovde reč o automobilu koji je dug 4,89 metara. To bi je teoretski pozicioniralo među modelima više srednje, odnosno visoke klase. Kada smo već kod dimenzija, LF-Gh je širok 1,87 i visok 1,45 metara.
Bitan podatak predstavlja i međuosovinsko rastojanje od 2,85 metara, a kada se kroz ovakav šablon "proteraju" modeli aktuelne game ovog japanskog proizvođača, dolazi se do jasnog zaključka da bi se lako moglo desiti da gledamo i naslednika vremešne GS generacije koja je predstavljena još 2006. godine.
Uostalom, ovaj model u svojoj nomenklaturi, pored LF prefiksa koji je debitovao na prvom supersportskom automobilu ove marke, ima slovo "G" i "h", koji ukazuju i na klasu i prirodu onog što ga pokreće. Iako u zvaničnom press materijalu nema ni jednog jedinog broja koji bi preciznije ukazao na to šta se to krije pod haubom, Lexus je naveo da se i ovde radi o hibridnom modelu. Takođe, za njegov pogon se kaže da će biti veoma čist i da je ciklus rada motora sa unutrašnjim sagorevanjem izuzetno efikasan po pitanju čistoće izduvnih gasova i prosečne potrošnje. Samim tim, reč dinamika za sada se pominje samo u pogledu dizajna.
Tipično japanski?
"Za ovaj koncept, Lexusovi dizajneri proučavali su različite elemente koje se obično smatraju za kontradiktorne i nespojive" - rekao je Kengo Matsumoto, generalni menadžer Lexus Design odeljenja koji je, takođe, naveo da se prilikom dizajniranja ovog modela, težilo ravnoteži između stila i funkcionalnosti. Koliko su dizajneri uspeli da "pogode" praktičnost, saznaćemo ukoliko LF-Gh zaista zameni trenutno aktuelnu GS gamu, ali sa sigurnošću smemo da tvrdimo da su po pitanju estetike, pogodili suštinu. Sudeći na osnovu prvih video zapisa i fotografija, sasvim je jasno da je Lexus savršeno izbegao zamku konzervativnosti o kojoj smo govorili ranije. U prilog pomentog govori i izjava zamenika direktora Lexus divizije i generalnog menadžera ovog brenda Marka Templina, koji je rekao da su klijenti čekali na automobil smelog izgleda.
Iako enterijer trenutno nije dostupan "u punom svetlu" on bi trebalo da bude orijentisan ka vozaču što, takođe, predstavlja novinu u pristupu ovog proizvođača. Koliko je to zaista bitno može se primetiti i na potezima rivala, odnosno ostalih proizvođača iz premium segmenta koji su u značajnoj meri poboljšali svoju ”igru” pogotovo u enterijeru. Izgled instrument table bi trebalo da predstavlja mešavinu stilova između onog koji se može videti u modelima LF-A i nedavno restilizovanog IS-F-a. I pored rasta prodaje na evropskom tržištu, prodaja modela marke Lexus nije na nivou nemačke trojke, pa je i logično za očekivati da će japanski brend uraditi sve što je u njegovoj moći kako bi zabeležio što bolje rezultate.
Ukupnom vizulenom nastupu značajno doprinose i felne od 20 cola koje su "obuvene" u pneumatike dimenzija 245/35 20 napred i 285/30 20 pozadi, dok se ekstenzivna upotreba LE dioda podrazumeva.
Uskoro u seriju
Lexus LF-Gh, inače, dolazi i kao vesnik novog dizajnerskog pravca koji bi trebalo da krasi sve buduće modele. Nadamo se samo da će i ostali modeli takođe biti originalni - bar onoliko koliko je ova studija inovativna. Iz SAD-a su stigle i za sada neproverene informacije da će se pod haubom naći motori sa natpunjenjem, mada ovu vest treba uzeti sa rezervom. Ono što je sigurno jeste da će hibridni pogon snagu isporučivati do zadnjih točkova, a serijski model bi u prodajnim salonima trebalo da se pojavi tokom sledeće, odnosno 2012. godine.
To praktično znači početak još jedne runde u bitci sa modelima Audi A6, BMW serije 5 i Mercedes E klase. Koliko je Lexus zaista zasukao rukave po pitnju stvari koje se ne vide već mogu osetiti u vožnji videćemo kada budemo seli u ovaj automobil jer je dizajn samo jedna, ali ne i jedina stana medalje. Nemački konkurenti i dalje uspešno vladaju Starim kontinetom pre svega zbog oštrine njihovih dizel motora na koje Lexus za sada nije dao adekvatan odgovor. Ukoliko se pak informacije o motorima sa natpunjenjem pokažu kao tačne, možda hibridni pogon u kombinaciji sa energičnim i štedljivim benzinskim agregatom pokaže svoje prednosti. Još ako dizajn koncepta ne bude "pripitomljen" u serijskom modelu za ukuse konzevativih kupaca, Lexusu LF-Gh se smeše lepe stvari u godinama koje dolaze!
Arhiva: Predstavljanja | ||
Rubrika: Predstavljanja Mercedes-Benz, tačnije njihovo AMG odeljenje je još na prošlogodišnjem ženevskom sajmu automobila obećalo da će njihov novi model biti najnapredniji i najsnažniji automobil do sada | ||
|
||
Rubrika: Predstavljanja Pored brojnih noviteta predstavljenih na ženevskom sajmu automobila, nova verzija jednog dobro poznatog modela postala je apsolutni hit. Audi A6! | ||
|
||
Rubrika: Predstavljanja Novi Peugeot 508 je kreiran od nule i na njemu je sve potpuno novo, sasvim dovoljno za otvaranje novog poglavlja limuzina | ||
|