Zelene strane

Lexus CT 200h

Mali samuraj

Budući da Lexus, širom Evrope, već duže vreme parira nemačkoj "premijum trojci" u gotovo svim segmentima osim jednog, bilo je krajnje vreme da i pulen iz C segmenta ugleda svetlost dana


Dugoočekivani "pristupačni" Lexus izgleda da je konačno stigao! Zvanična premijera modela CT 200h održava se u trenutku dok ovo čitate, na Salonu automobila u Parizu. Kako i sama oznaka „h“ pokazuje, radi se o hibridnom modelu koji je dugačak 4,32 metara, širok 1,76 m, a visok 1,43 metara. Prtljažnik ima zapreminu od 375 litara, što je veoma dobar rezultat, imajući u vidu da masivne baterije zauzimaju dosta mesta. U poređenju sa Toyotom Auris HSD, koja je pandan Lexusa CT 200h u "običnom" kompakt segmentu, novi model može da se pohvali i sa dodatnih desetak centimetara u dužini. Ipak, međuosovinsko rastojanje kod oba modela je jednako i iznosi 2,6 metara - u prevodu, CT 200h je baziran na istoj platformi kao i Auris HSD.

Enterijer je bogato opremljen, a između ostalog, tu je centralni displej dijagonale 8 inča, kao i premijum Mark Levinson audio sistem sa čak 13 zvučnika
Kao i kod modela RX 450h, i novi CT 200h poseduje multifunkcionalni "miš" na centralnoj konzoli, pomoću kojeg je moguće pratiti kako parametre hibridnog pogona, tako i integrisanog navigacionog sistema

CT 200h može da se pohvali i izuzetno niskim koeficijentom otpora vazduha, koji iznosi 0,28 što je više nego odlično. Dizajneri su težili da ovaj model učine dopadljivim mlađim kupcima, a slobodno se može zaključiti da im je to i pošlo za rukom. CT 200h čak i pri prvom susretu retko koga ostavlja ravnodušnim, a svoje dalekoistočno poreklo nimalo ne krije.

Očekivano od Lexusa, CT 200h je prepun raznoraznih "gedžeta". U enterijeru, između ostalog, njih čine i centralni displej dijagonale 8 inča, kao i premijum Mark Levinson audio sistem sa čak 13 zvučnika. Što se tiče hibridnog režima rada, postoje četiri moda rada, a u zavisnosti od izabrarnog, menja se i pozadinsko osvetljenje kontrolne table, nešto slično kao u Hondi CR-Z. Drugim rečima, plava je dominantna za štedljive režime, dok je crvena namenjena sportkom modu jer podseća na "greh" u vidu povećane potrošnje i vrlo verovatno, prekoračenje brzine.

Za pogon je odabran benzinski, VVT-i agregat od 1,8 litara koji radi na Atkinsovom principu

Još jedna sličnost sa modelom Auris HSD može se naći i u pogonskom agregatu. Osnovu kod oba modela čini benzinski VVT-i agregat zapremine 1,8 litara. Ovaj agregat radi na Atkinsovom principu u cilju veće efikasnosti na uštrb performansi, tako da raspolaže snagom od "samo" 99 KS, međutim, kada mu se "pridruži" i elektromotor od 37 KS, tada se ukupno 136 KS i 207 Nm obrtnog momenta brinu za pokretanje Lexusa CT 200h. Za prenos snage na prednje točkove zadužena je CVT transmisija, a performanse su pristojne – 10,3 sekunde do "stotke" i maksimalnih 180 km/h, uz emisiju štetnih gasova svedenu na 89 g/km i prosečnu potrošnju od samo 3,8 litara.

Lexus CT 200h u najekonomičnijem "EV" režimu može da se kreće isključivo pomoću elektromotora, brzinama do 45 km/h i tako prelazi razdaljine do 2 km. Režimi "ECO" i "NORMAL" obezbeđuju opuštajuću vožnju uz visoku ekonomičnost. Okretanjem prekidača na "SPORT" režim, budi se pravi "samuraj"! Elektronska kontrola stabilnosti i ostala pomagala se "uspavljuju", upravljač postaje "krući", pedala gasa dobija na osetljivosti, a velik deo odgovornosti sa elektronskih sistema prelazi na vozača.

Lexus CT 200h u "EV" režimu može da se kreće isključivo pomoću elektromotora, brzinama do 45 km/h i tako prelazi razdaljine do 2 km

Inovativan u mnogo pogleda, CT 200h veliku novinu u kompakt segment unosi i zanimljivo rešenim oslanjanjem. Napred se nalazi unapređeni McPherson sistem, pozadi su novorazvijena dvostruka poprečna ramena, a tu su i specifični bočni amortizeri koji upijaju lateralne sile - rešenje koje je po prvi put prisutno u nekom velikoserijskom automobilu!

Iako možda Evropljanima Lexus nije toliko privlačan koliko se ceni u SAD, mora se priznati da je japanski proizvođač za sada jedini u ovom segmentu ponudio pravi hibrid, premijum ugođaj, a sve to po relativno prihvatljivoj ceni, od oko 30.000 evra.








Za prenos snage na prednje točkove zadužena je CVT transmisija, a performanse su pristojne – 10,3 sekunde do „stotke“ i maksimalnih 180 km/h, uz emisiju štetnih gasova svedenu na 89 g/km i prosečnu potrošnju od samo 3,8 litara
tekst: Ivan Krstin
foto: Lexus
redakcija@vrelegume.rs
3054
Postavljeno: 17.12.2010

Arhiva: Zelene strane

Rubrika: Zelene strane
Postavljeno: 06.02.2012

Smart

Kad prigrlimo sve situacije koje nas snalaze, kad otvorimo oči i oslobodimo um, kad postanemo sposobni da volimo i čuvamo dete u sebi, život će nam postati igra, bićemo srećni


Rubrika: Zelene strane
Postavljeno: 10.01.2012

Smart

Sve što jeste i niste znali o najmanjem automobilu na svetu


Rubrika: Zelene strane
Postavljeno: 21.11.2011

Dodela Eco Friendly Sertifikata

Da Srbija više ne bude zemlja na začelju svih pozitivnih lista, potrudilo se Ministarstvo životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja, dodelom prvih donacija za kupovinu ekološki prihvatljivih automobila, kao i niz partnera ove akcije


Nissan Esflow

13.05.2011

Toyota Prius

26.04.2011

Izduvni gasovi Tekst sa video prilogom!

29.03.2011

MINI E

28.02.2011

Toyota Auris HSD English version

20.01.2011

Lexus CT 200h

17.12.2010

Citroen C-Zero English version

20.10.2010

Smart E Tekst sa video prilogom!

17.08.2010

Honda Insight Tekst sa video prilogom!

10.07.2010

Toyota Prius

25.04.2010

Ekologija

18.03.2010

Bojan Đurić, državni sekretar u Ministarstvu za zaštitu životne sredine

10.03.2010

vlado nk
18.12.2010 15:50
5
8

Veliki pozdrav za Sjajnu redakciju i ovo vrhunsko online izdanje.jako me zanima da li ovaj auto posjeduje bezbjedonosni sistem protiv gubitka budnosti vozaca,tacnije za nadziranje budnosti vozaca,i ako ne moze li da se doplatiza isti?pozdrav!

Kole nk
07.1.2011 23:30
7
1

@ vlado nk
Pitanje je napisano kao za Politikin zabavnik :)

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: