Online plus

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

2.24KPregleda

Uragan

Prošlo je više od godinu dana kako je Lamborghini predstavio naslednika legendarnog Lamborghini Gallarda na sajmu automobila u Ženevi 2014. godine. Njegovo ime je već dobro poznato u krugovima obožavalaca superautomobila, naravno govorimo o Huracan LP 610-4 kupeu


Već na leto 2014. godine Huracan je dobio svoje trkačko izdanje, verziju specijalno izrađenu za Lamborghini Super Trofeo Cup, trkačku seriju organizovanu po principu kup jednog proizvođača, koja se održava posebno u Evropi, Severnoj Americi i Aziji, a na kraju godine organizuje se trka u kojoj se odlučuje o apsolutnom šampionu između sva tri kontinenta.

Lamborghini se nije tu zaustavio, njegovo trkačko odeljenje „Squadra Corse“ za osnovu je uzeo Huracán LP 620-2 Super Trofeo i kreirali su još jednu trkačku verziju Huracana ovaj put po FIA standardima i specifikaciji za automobile iz GT3 kategorije, tako je nastao Huracan GT3.

Kako tradicija nalaže sada je došao za trenutak za Huracan, koji će biti nešto izmedju standardne i trkačke verzije, automobil koji je namenjen vikend trkačima, automobil koji je namenjen da se vozi po trkačkoj pisti ali je takođe legalan i za drumski saobraćaj. Pogađate, u pitanju je nova Superleggera.

Kao i prethodna verzija Superleggera modela nastala na osnovi Gallarda, Lamborghinijevi inženjeri držaće se starog recepta, Huracan kupe prvo će otići na dijetu i biće olakšan između 100 i 120 kg, zadržaće 5,2 litarski V10 motor ali će sa novim softverskim paketom i izduvnim sistemom dobiti 30 ks više.

Unapređenje će doživeti i ostale komponente automobila, očekuje se novo ogibljenje sa elektronski kontrolisanim amortizerima, novi upravljački sistem sa boljim i preciznijim navođenjem upravljačkih točkova, a postoji i mogućnost upravljanja na zadnjoj osovini. Takođe, Huracan Superleggera će dobiti unapređenu verziju kočionog sistema u vidu novih karbon keramičkih diskova, kao i noviju verziju žiroskopskog uređaja.

Sve ove komponente biće kontrolisane putem ANIMA –„Adaptive Network Intelligent Management“ prekidača na upravljaču, što podrazumeva pored gore navedenih komponenti i kontrolu nad diferencijalima, sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (Lamborghini Doppia Frizione-LDF), kao i sistemima aktivne bezbednosti. Postojaće tri režima vožnje kao i na Huracanu (sport, strada i corsa), a tu je i opcija LC- „launch control“.

Eksterijer
Promene će biti vidljive i na spoljašnosti automobila, Superleggera će dobiti nov prednji i zadnji branik, spliter i difuzor, a na spisku aerodinamičkih dodataka nalazi se zadnji spojler, nov poklopac motora radi boljeg hlađenja V10 „zveri“, a takođe pominje se i mogućnost aktivne aerodinamike, to jest elektronski kontrolisano zadnje krilo, difuzor i spliter na prednjem delu automobila. Sve ovo doprineće da Huracan izgleda još agresivnije i moćnije ali glavni cilj inženjera jeste povećanje vertikalnog pritiska pri velikim brzinama.

Enterijer
Iz enterijera biće izbačeno sve od luksuza što je nepotrebno za jurcanje po trkačkoj stazi (kupcima će biti ostavljena mogućnost da multimedijalni sistem, klima uređaj , tepihe i zvučnu izolaciju vrate u automobil bez doplate). Enterijer će obilovati upotrebom raznih vrsta karbonfibera i alkantarom oblozenih enterijerskih panela, takođe u ponudi će biti sedišta u vidu trkačkih kadica sa trkačkim pojasevima i vezivanjem u pet tačaka.

Performanse
Očekuje se povećanje performansi na svakom polju, sprint do stotke bi trebalo da bude u okviru tri sekunde, do 200 km/h za 8,5 sekundi, a maksimalna brzna bi se popela na 340 km/h. Prema procenama inženjera kočioni put bi se smanjio, to jest usporavanje automobila bi trebalo da bude bolje za 15% u odnosu na redovan Huracan. Poboljšaće se i lateralna ubrzanja, smanjiće se podupravljanje, kao i bolja tranzicija masa prilikom naglih promena pravca. Odnos snage i mase bi trebalo da bude oko dva kilograma po jednoj konjskoj snazi.

Konkurencija
Trenutna konkurencija na tržištu koja čeka Superleggeru su Ferrari 458 Speciale sa V8 atmosfercem i 605 ks, McLaren 675 LT poseduje 3,8 litarski turbo motor sa 675 ks, Porsche 911 (991) GT3 RS 4.0L šesto cilindarski bokser sa 500 ks, a u naredne dve godine možemo očekivati i Ferrarijevu olakšanu verziju 488 GTB.

Branko Avramović

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery