Jubilej

130 godina istorije automobilizma na jednom mestu

KOLLER CLASSIC CAR COLLECTION

U jednom od retkih privatnih muzeja automobila u našem okruženju, može se pronaći za svakoga po nešto


Istrošena spomenuta fraza "za svakog ponešto", savršeno odgovara u svom najpozitivnijem obliku, privatnoj kolekciji klasičnih automobila, smeštenoj u istorijskom kompleksu "Heldenberg", nadomak Beča.

Ovde velika većina ljubitelja automobila može videti baš onaj automobil koji je “odgovoran” za obožavanje sveta na 4 točka.

Za početak je kupljeno 30 Porschea
Sve je počelo pre nekoliko godina jednim prijateljskim nagovaranjem gospodina Karla Bopa, koji je upoznao Rudolfa Kollera, bečkog biznismena da se na aukciji prodaje garaža puna Porchea, uz savet da obavezno učestvuje u nadmetanju. Na delu je bio poslovični slučaj "teranja žabe u vodu", s obzirom da je g.Koller 60-tih vodio taksi firmu u Beču, i amaterski se bavio moto sportom.

     

Carski Reno iz 1911.

 
Jedna od najboljih kolekcija Porsea u svetu

Tatra T 87

Karlova savetodavna uloga, nije sa na tome završila. U narednim godinama, želeći da obuhvate auto industriju kao celinu, dvojica drugara nabavili su još devedesetak automobila. Time je broj zastupljenih marki u muzeju dostigao 80. Pitanje koje Rudolf i ovih dana često upućuje Karlu glasi: "šta nam još nedostaje" ?

Carski Renault
Koliki je tematski i tehnički raspon eksponata, potrđuju prva dva: F1 bolid Marija Andrettija, koji poput slike visi na zidu i Renault iz kolekcije Ota Fon Habzburga.

Često nazivan "carskim Renaultom", ovaj primerak iz 1911. ima motor od 5042 kubna centimetra zapremine, koji razvija 30 ks i precizno ručno rađeni enterijer.

     

Fiat 131 Abarth Waltera Rohrla

 
Rudolf Koller i savetodavac Karl Bopp

Andrettijeva formula1

Pažnju privlači i Mercedes Benz 300 SL Gullwing iz 1955. Želeći da ga učini boljim nego kad je izašao iz fabrike g. Koler je u restauraciju uložio 200.000 evra, cena "prava sitnica", ako se zna da na aukcijama ovi automobili menjaju vlasnike za sume od oko milion i po evra.

Nema muzeja bez Valtera Rorla
Iako se uz gospodske limuzine u "Koller kolekciji" mogu videti nama malo poznati Loyd/Steyer licencni Fiati 500, oseća se da je auto sport ipak opredeljujuća tema ovog muzeja. Kao i u svakom muzeju ove vrste na nemačkom govornom području, to ne može da prođe bez Opelovog superstara Valter Rorla. Na planu "automobla sa istorijom", ovde je izložen Fiat 131 Abarth, koji je krajem 70-tih proslavljeni relista koristio za treninge . Ipak, na radost svakog zagriženog fana Opela tu je i Valterov autogram na Kadettu C GT/E 1900.

     

Skupo plaćena restauracija - Gullwing iz 1955.

 
Potpisani Opel Kadett C GTE 1900

Socijalistički raketoplan
Među zanimljivim automobilima u Bečkoj kolekciji izdvajamo model "Tatra T87" iz 1948. Razvijen iz predratne konstrukcije legendarnog Hansa Ledwinke, posedovo je V8 motor od 75 do 85 ks, koji mu je omogućavao da razvije maksimalnu brzinu od 153 kilometara na čas. Iako proizveden u po estetskoj štedljivosti poznatim socijalističkim uslovima, ovaj automobil imo je bogatu "Art deco" instrument tablu, linije mlaznog aviona, a i danas deluje futuristički, kao da je precrtan iz stripova "kapitalističkog" Flaša Gordona.

Istorijsko okruženje
Heldenberg kompleks, ipak je mnogo više od samo muzeja automobila. Ovde se nalazi i reprezentativna ergela lipicanera i mauzolej grofa Radeckog. Vojskovođa koji je ratovao protiv Napoleona, a ovekovečen je u u Štrausovoj koračnici "Radetzky March". Ovaj mauzolej obavezna je stanica za sve ljubitelje vojne istorije.

     

Mauzolej Radetskog

 
Lipicaneri

Posebno se zahvaljujemo autobuskoj kompaniji Feniks GIZ, koja je našoj ekipi omogućila udoban transport do Beča i nazad

Tekst Miroslav Schossberger
Fotografije Vrele Gume
4729
Postavljeno: 18.06.2014

Arhiva: Jubilej

Rubrika: Jubilej
Postavljeno: 15.08.2016

Lada Niva puni 40 godina

Lada Niva ispisala je stranice istorije automobilizma kao prvo masovno proizvođeno terensko vozilo sa samonosećom karoserijom i nezavisnim prednjim ogibljenjem sa spiralnim oprugama. Kada je serijska proizvodnja odobrena početkom 1977., malo ko je mogao da pretposavi da će Sovjestki Savez postati kolevka segmenta koji danas nazivamo SUV


Rubrika: Jubilej
Postavljeno: 18.04.2016

45 godina Zastave 101

Ove godine ZASTAVA 101 puni 45 godina. Iako se u "Auto-magazinu" našla još 1970, Zastava 101 je prvi put javnosti uživo predstavljena 19. aprila 1971, na sajmu automobila u Beogradu


Rubrika: Jubilej
Postavljeno: 26.08.2014

Peugeot 205 GTi/208 GTi

U ime 30 godina Peugeota 208 GTi – Peugeot 208 GTi 30th Anniversary Edition


130 godina istorije automobilizma na jednom mestu

18.06.2014

Prvo putovanje automobilom

11.09.2008

Citroen 2CV - 60 godina

04.09.2008

Ferrari 250 GTO i Moët & Chandon

22.12.2007

Audi Quattro - 25 godina

18.01.2006

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: