Ekskluzivno

Kia Rio 1.1 CRDi/75

Ptičiji apetit?

Najprodavaniji model Kije, mali Rio, nedavno je osvežen. Već kao po običaju, na programu je nova prednja maska i bogatija oprema

Lansiran 2011. godine, Rio je uspešno nasledio neuglednog prethodnika, istog imena. Cifra od preko pola miliona prodatih primeraka u svetu, vredna je hvale, ali smo još uvek daleko od 830.000 jedinica, u koliko se prodao bivši, začet 2005. godine.

No, pred aktuelnim je sigurno još par godina života, tako da ima sve šanse da dostigne, ukoliko ne i nadmaši ovu cifru. Bilo kako bilo, Kia je dokazala da se korejski automobili mogu nadmetati sa evropskim i u B segmentu. Kažemo nadmetati, ne i pobediti ih, jer pojedini predstavnici, kao što su Polo, Clio, Fiesta, 208.., i dalje su za pola koplja ispred. Ukoliko ne opštim kvalitetima, onda uskom ponudom agregata i nedostakom luksuznih, odnosno sportskih verzija.

motor u globalu,
precizan šestostepeni menjač,
udobnost,
ozbiljnost izrade

potrošnja znato viša od obećane,
previše diskretna restilizacija,
vidljivost unazad,
gume

No, kada se spusti nivo, za kupce sa manjim prohtevima eto dobre prilike. Solidno konstruisan, upravo kao i njegov bliski rođak Hyundai i20, Rio zna da se dopadne. Kao prvo izgledom, potpuno u duhu vremena. Kada sam se po prvi put sreo sa njim, doista u jednoj znatno prestižnijoj izvedbi od sada vožene, bio sam pod utiskom postignutog progresa. Kao da je Kia odjednom preskočila dve generacije. Možda se baš iz tih razloga Rio 2015 zadovoljio samo lakim „zatezanjem bora“, vidljivim tek dobrim poznavaocima brenda.

Toliko spominjani „tigrov nos“, sada je agresivniji, uz modifikovani odbojnik i novu svetlosnu grupu, sa integrisanim LED diodama. I pozadi smo primetili par drugačijih detalja, što se pre svega odnosi na branik. Sa usečenom brut crnom plastikom, podseća na difuzor vazduha, kao kod malo ozbiljnih sportista, tipa Clio RS. Profil je ostao isti, sa izuzetkom tri nova modela aluminijumskih felni od 15, 16 i 17 cola.

     
 

Ni unutrašnjost nije značajnije izmenjena, sve je u finesama. Sa centralne konzole je otklonjena „rupa“ (udubljenje prema suvozaču), dodati su metalizirani umeci oko izduva za vazduh i nove komande radio aparata, dok je podloga od klavir lakirane plastike. Ovo se odnosi na bazne verzije, bez novog kolor ekrana od 7 inča.

Kada smo ga već spomenuli, recimo da je uparen sa perfomantnijim GPS sistemom i kamerom za vožnju unazad. Ukoliko me pamćenje dobro služi, ovo su jedine uočljive izmene, tako da ćemo samo ponoviti nekoliko kvaliteta i mana, koje je nasledio Rio 2015. U prve svakako spadaju jasni i pregledni instrumenti, sa komandama veoma jednostavnim za upotrebu. Isto tako, njegov unutrašnji prostor je za primer, dve odrasle osobe ili troje dece, bez problema mogu se smestiti na zadnju klupu.

     
 

Dobrim delom za ovo je zaslužno veliko međuosovnisko rastojanje od 2,57 m, medu najvećim u segmentu. Bez obzira na stas, vozač se prijatno oseća za njegovim upravljačem, podesivnim po visini i dubini. Ergonomija je bez zamerki, sve što smo poželeli je serijski naslon za desni lakat, ne bi li se osećali kao u vozilu iz superiornijeg segmenta. E, za tako nešto nedostaje i kvalitetnija, sunđerasta plastika, od koje bar u ovoj verziji, nema ni traga.

Sam dizajn enterijera je i dalje umereno moderan, ali hladan, biće da je Riju za primer poslužio pre jedan Polo nego li šarmantni francuski mališani. Uslovno rečeno, u mane spada praljažnik, koji je sa nekih 288 l, tek prosečan. Obaranjem naslona dobija se 923 l, ali dobijena površina nije potpuno ravna, dok smo u dnu našeg pronašli samo pribor za opravku guma. Za kritiku je i loša vidljivost unazad, posledica masivnih C stubova i malog zadnjeg stakla.

Ekonomičnost u prvom planu
Kada su vozne karakteristike u pitanju, mnogo toga zavisi od pogonskih jedinica. Naravno da je Rio moderan automobil, siguran u svim situacijama, ali uopšteno uzevši, veoma skromnih performansi.

Tako se vraćamo na konstataciju sa početka teksta - ovaj mali „Korejac“ nema agregate snažne kao njegovi konkurenti. Ukupno četiri, samo dva benzinska i dva dizela, sve u svemu najsnažniji jedva da razvija 109 ks. Malo, zapravo veoma stidljivo u poređenju sa jednim Cliom RS/200, Peugeotom 208 GTi/208 ili Polom GTi/192 KS. No, kome su ovakve verzije misaona imenica, odnosno budžet mu ne dozvoljava ništa više od baznih verzija, eto dobre prilike.

To nikako ne znači da se Rio rasprodaje, naprotiv, davno su prošla vremena kada se jedna Kia mogla dobiti „za tepsiju baklava“. Jednostavno, odnos cena/kvalitet koji pruža je dobar, a oprema, počevši od najnižeg završnog nivoa, dovoljno je bogata. Navedimo samo klima uređaj, centralno zaključavanje, radio-CD/mp3, putni računar, branici u boji karoserije.., kao i sve elektronske sigurnosne sisteme (ABS, ESP,TCS...).

Kia Rio 1.1 CRDi

Motor: dizel, trocilindarski, turbo punjač
Zapremina: 1.210 cm3
Snaga: 75 ks pri 4.000 o/min
Obrtni moment: 170 Nm izmedu 1.500 i 2.750 o/min
Menjač: šestostepeni manuelni
Pogon: na prednje točkove
Dimenzije: 4.045 x 1.720 x 1.460 mm
Meduosovinsko rastojanje: 2.570 mm
Zapremina prtljažnika: 288 - 923 lit
Pneumatici: 195/65 R15
Masa: 1.116 kg
Rezervoar za gorivo: 42 l
Ubrzanje 0-100 km/h: 15,5 sekundi
Maksimalna brzina: 159 km/h
Emisija štetnih izduvnih gasova: 85-94 grama CO2/km
Prosečna potrošnja na testu: 6,1 l

Mi smo se ovoga puta odlučili za slabiji dizel, retko male zapremine od 1.120 cm3. Izuzmemo li isto tako trocilindarski 0.8/54 ks kod smarta, ne sećam da sam vozio dizel manje zapremine. Čemu to? Iz dva razloga - što niže potrošnje i količine izduvnih gasova. Teoretski... Uostalom, Rio 1.1 CRDi, nosi oznaku EcoDynamics, što osim mikro agregata podrazumeva šestostepeni menjač sa dugim prenosima, efikasni Stop & Start sistem i gume sa malim otporom kotrljanja.

U zavisnosti od verzije, odnosno veličine točkova, ispušta u atmosferu samo 85 g/CO2. I zvanični podaci o potrošnji su isto tako impresivni (između 3,2 i 3,9 l), nažalost, u svakodnevnoj vožnji daleko su od obećanih. Po preuzimanju vozila na putnom računaru je ostao podatak od 5,4 l, dok je nama u proseku trebalo nekih pola litre više! Konkretno, ispod 4,5-5 litara teško je sići, koliko realno troši ovaj Rio umerenom vožnjom na otvorenom putu.

     
 

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,0

Napred

4,2

Funkcionalnost

4,0

Pozadi

4,0

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

4,10

Ukupno

4,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

3,9

Funkcionalnost

4,2

Performanse

3,0

Dizajn

3,8

Kočnice

4,0

Ponuda prostora

4,0

Ukupno:

3,63

Kvalitet materijala

3,6

Motor

4,0

Završna obrada

4,0

Menjač

4,2

Ukupno:

3,92

Cena

3,8

Prosečna ocena: 3,95

Po gradu do izražaja dolazi izuzetno efikasan Stop&Start sistem (nazvan ISG), zahvaljujući kojem se može izvući sa 6,5-7 l goriva. No, tek kada smo se ozbiljnim autoputem A13 iz Pariza uputili ka Normandiji, uverili smo se da u ovakvim uslovima mali dizeli mogu da troše osetno više od snažnijih, sa većom zapreminom.

Na stranu što sam prvih stotinak kilometara vozio isključivo u petoj brzini, po inerciji nenaviknut na šest brzina kod ovako slabašnih agregata. Uostalom, najveću brzinu od 170 km/h (po kilometar satu) razvija u petom prenosu, i pri visokih 4.300 o/min. Prelaskom u šesti, opada za nekih 5-6 km/h (znatno više ukoliko ima vetra ili laka uzbrdica), po ugledu na obrtaje motora (3.800). Sasvim dovoljno za većinu evropski autoputeva, tako da smo se zadovoljili sa tempomatom podešenim na 140 km/h (opet po kilometar satu), kako bi potrošnju sveli na prihvatljivih 6,8 l.

Kako objasniti ovakav „fenomen“? Lako, čim se jače pritisne na papučicu gasa, motor je pod punim opterećenjem, turbo se zavrti do maksimuma, a gorivo maksimalno crpi iz rezervoara od 42 l. Ne zaboravimo na klima uređaj, koji u vreme velikih vrućina, kakve su bile u vreme testiranja, može da podigne potrošnju i do 15 %.

Olakšavajuća okolnost je što se radilo o nedovoljno razrađenom motoru, sa jedva 1.000 pređenih kilometara. Na francuskim sajtovima bilo je dosta polemike između vlasnika nezadovoljnih rezultatom, no izgleda da se potrošnja osetno smanji nakon što se motor bolje razradi... Izuzmemo li ovaj „detalj“, malo toga se može prebaciti ovom bloku, još manje Riju u celini. Dobro izolavan, udoban i siguran u svakom pogledu, zaista je sposoban igrati ulogu malog porodičnog vozila.

Zamerke upućujemo korejskim gumama Hankook Kinergy Eco 185/65 R15, koji prilikom temperamentnije vožnje brzo gube kontakt sa podlogom (mogu misliti kako je po kiši i klizavom putu). Jeste da su ubrzanja, kao i međuubrzanja slaba, posebno ispod 1.500 o/min, no u svakodnevnoj vožnji nema se utisak da Rio „vuče“. Za razliku od poslednjih, prva tri stepena su korektno odmerena, tako da na kraju 1.1 CRDi ima bolji odziv na gas od 1.4 CRDi/90, kome treba barem 2.000 obrtaja da bi „prodisao“.

Ostaje nam za kraj cena, potpuno nelogična za naše tržiste. Ukoliko je verovati cenovniku na zvaničnom sajtu, ispada da je redovna cena za 1.1 CRDi ISG veća za 300 evra od 1.4 CRDi/90 ks!? Naprotiv, u Francuskoj, gde je obavljena test vožnja, jeftiniji je za tačno 1.000 evra (isti završni nivo, oba opremljena Stop&Start sistemom). Ukoliko ste zainteresovani, najbolje je obratiti se ovlašćenom prodavcu, posebno jer se cene odnose na modele pre restilizacije. Podsećanja radi, postoji i verzija sa troje vrata, jeftinija za 600 evra.

Tekst i slike: Perica Rajković
8642
Postavljeno: 30.06.2015

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

otac Makarije
30.6.2015 11:48
12
1

Još jedan u nizu dobrih auto testova. Svaka čast za autora. Da li će da se dopadne uvozniku KIE, to je već pitanje ( samo da ne bude reakcija uvozika kao za mondeo ).
Ali, ovaj dizel sa 75 ks u jako mršavom EX Fun paketu ( postoje još 3 paketa iznad ) košta 14.490?
Pa, 500 L 1.6 MJ sa 105 ks u najvišem Longue paketu (ima i panoramu) na sadašnjoj akciji (i za keš) može da se dobije (i) za 14.000 (bez eventualnih opcionala).
Ne kažem da je ova KIA loša ( naprotiv), ali je VEOMA SKUPA!

Nikola
30.6.2015 16:02
4
8

Ocaj...

Duster
30.6.2015 17:28
9
0

Za ovo maleno i 75 ks dati 14.500?
Pa, za toliko ima KIA ceed 1.6 GDI od 135 ks u odličnom paketu opreme, neki LX Dinamik ili tako se zove (alu felne, park. senzori i sl).

@redakcija: Koliko je visok autor testa? Pitam zbog slika autora na zadnjem sedištu.

Peki
01.7.2015 00:16
21
1

@Duster, mozes se i meni licno obratiti, ne stidim se svojih dimenzija. Znaci ubedljivo sam visi od bivseg francuskog predsednika, nesto kao sadasnji! U ciframa izrezeno, visina citavih 1,72 m, tezina 76 kg, godina proizvodnje 1959. POtrosnja mi iznosi 3-4 piva na sat ili buteljka vina (po mogocustvu crnog, ali moze i dobar roze).
Ubrzanje do sto metara nisam merio godinama, a maksimalna brzina predpostavljam da iznosi 20 km/min (nizbrdo).
Pozzzz

Duster
01.7.2015 07:41
10
0

Peki
Svaka čast za tu brzinu (20 km/min), to ni formula ne može :))) Da nije 20 min/km?
Hvala za "dimenzije", sad već drugačije gledam na komfor koji sledi iz fotografija

Peki
01.7.2015 09:14
9
1

@Duster, ne, ne nije 20 km/h, ceo sat ne mogu ni bicikli da vozim a ne da trcim! 20 km na minut, ali popravljam se, poceo sam psihofizicke pripreme pred dolazak u Srbiju i letovanje. Videces razliku u septembru...
A sto se tice kompfora, tj raspolozivog prostora pozadi, bez obzira na moje izdasne dimenzije, Rio nije lose plasiran. Rekao bih za koji santimetar bolje od francuskih predstavnika, ali ubedljivo losije od novog Hyundai i20.
Pozzzz

otac Makarije
01.7.2015 09:15
9
0

Ja sam mislio da ne postoji gori i tromiji mali dizel od 1,4 HDI sa 68 ks, kome u 208 do stotke treba 13,5 sekundi. A ovome High Tech novom KIA dizelu treba 15,5 sekundi. I košta 14.490 u paketu sa "kurblama" pozadi i čeličnim felnama? A 208 u srednjem paketu sa 1,4 HDI kod nas košta 12.490. Doduše, posle redizajna ko zna koliko će da košta 208.
A što se tiče potrošnje ove superštedljive KIE na testu od 6,1 litar, mogu samo reći da meni 308 SW 1.6 HDI od 110 ks na ukupno 135 kkm troši u proseku 5,4. Tačno je da ne živim u Parizu, već Beogradu, ali nemam ni "ISG sistem" i zaista ne razumem da li novi motori za njihove vlasnike predstavljaju bilo kakakv ekonomski korak napred. Ili su samo katastrofa, na šta me upućuje i jedan od komentara sa B92 od pre neki dan na vesti o restilizovanom ceed-u, iz koga sledi da je dnevno LED svetlo integrisano u glavni far i da se zbog crkavanja LED svetla menja celi far ( a čovek je u 29 kkm navodno dva puta već menao far zbog toga ). Užas. Mislim, zaista poštujem KIU, ali, ne valja to tako ( niti mislim da su drugi bolji ).

Duster
01.7.2015 18:41
4
0

Čitah sada onaj stari test, iz 2012. godine, za 1.4 CRDI. Nekako je bio afirmativniji (moj lični utisak).
Ali, za ovaj novi 1,1 CRDI je za pohvalu što ima 6-stepeni menjač. Uz tako slabe, pa i malo jače motore, to skoro niko ne nudi u B segmentu (ima uz 1.6 hdi/tdci od 115 ks, uz 1.5 dci i ne znam ko još), a neki ni u C segmentu (slabiji 1.6 hdi/tdci i 1.5 dci).
No,ovu cenu za RIO teško bi čovek progutao, osim drogiran. Ili, sa tudjim novcima.

@Peki
Kad bi tudjim parama kupovao u toj klasi (ali i bio skroman), na šta bi suzio izbor? Možda je moje pitanje glupo, neprimereno (u svetlu tvog zanimanja i potrebe da ostaneš neobojen), ali, teoretski i bar načelno?

Enzo
01.7.2015 21:39
4
1

...e sad kazite kako Alfa nije racionalan izbor :)
Mada, odlican reklamni rekvizit, dodje kupac, gleda Rio - kako Vam se cini?
Pa ono... Pih... Mozda...
E, odlicno, za iste novce imate 5x bolji Ceed! Kupljeno?

Peki
02.7.2015 00:19
5
2

@Duster, bem ga ako znam... Volim francuze (Clio i 208), nekako mi leze, ali sto da ne Polo ili Fiesta? Sacakaj jos koji dan, mozda nova Mazda 2 moze da prevagne, idem sutra po nju.

Pozzz

Duster
02.7.2015 21:00
3
0

Peki
U kom od tih pobrojanih vozila ima najviše mesta za putnike? Za četiri putnika. Meni bi to bio ključ, u svetlu osnovne funkcije vozila

Peki
03.7.2015 09:42
4
0

Duster, ukoliko ti je prostor prioritet mani se ovih malisana. Da sada ne gledam po internetu kolika je razlika u ceni izmedu B i C segmenta, jer na kraju sve to zavisi od modela i trenutka u kome kupujes auto (akcije i razna snizenja), ali je sigurno da nije nepremostiva. A sto da ne tkz mini SUV, u stilu Renault Captur, Peugeot 2008, Citroen Cactus ili Fiat 500X? Sve sam ih nedavno vozio, poseduju sve sto treba jednoj omanjoj familiji, a razlika u ceni nije preterana (poredimo uvek isti motor i slicnu opremu). Na zapadu razvaljuju, odlicno se prodaju jer ima od svega po malo. Stil, prostor, razumno visa cena, osnovna ponuda motora... Mozes posegnuti i za karavan verzijom, mada je ponuda ogranicena na Skodu Fabiju i Clio, ili mini monospase, kao sto je Nissan Note ili Honda Jazz. Imaju odlican odnos unutrasnji prostor/spoljasnje dimenzije. No ukoliko bas zelis da ostanes u "cistom" B segmentu, novi Hyundaiji i20 je najbolji za putnike pozadi. To je sto se tice novih vozila, ali ja bi na tvom mestu pre odabrao neki "polovnjak" u C segmentu, od 1-2 godine starosti, sa 30-40 hiljada kilometaar, kome ovde cena moze da opadne i do 50 procenata. Znam treba malo muke, kes lova, vremena..., ali se na kraju isplati, jer nema prevelikog rizika. Uostalom cesto su jos u garantnom roku. Pravilo ti je da kupujes auto koji nije preterano trazen, sto zbog dizajna, reputacije, male zastupljenosti ili motora (u zavisnosti od trzsita i kategorije veca je potraznja za dizelima ili benzincima), njima se cena sroza za par godina.

Pozzzzz

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: