Ekskluzivno

Kia Optima

Američki san

Namenjena pre svega američkom tržištu, gde je za dve godine postojanja zabeležila ogroman uspeh, Kia Optima započela je iskrcavanje i na Stari kontinent. Nažalost, „jenki“ akcenat brzo odaje njeno poreklo i karakter, ne uvek po ukusu evropske klijеntele

„Great Deal“, „Good Value“, „Bargain“, ili u slobodnom prevodu „dobra kupovina“. Izrazi koji perfektno ilustruju želje američkih kupaca, gde je auto i dalje samo potrošna roba, bez obzira u kojoj da je kategoriji. Time se može objasniti i vrtoglavi uspeh Lexusa, odnosno Hyundai Genesisa danas, pošto apsolutnu prednost prilikom izbora ima odnos cena/oprema, uz neophodnu dozu kvaliteta. Hyundai je odlično shvatio razlike u ukusima na dva kontinenta, te je iz tog razloga razvio za američko tržište Sonatu, a za evropsko i40. Mada bi se dalo pomisliti da se u osnovi radi o istom automobilu, to nije slučaj, jer osim specifičnih stilova, različite su platforme i agregati. Pomalo bizarno, Kia nije imala isti pristup problemu, te izuzmemo li par lakih modifikacija u vezi sa ogibljenjem i turbo dizelom za Evropu, Optima je potpuno identična sa ove i one strane „ velike bare“. Na prvi pogled, nema ni malo razloga za žaljenje, jer ova velika limuzina, nastala u evropskom studiju za dizajn, zaista izgleda sjajno. Izuzetno moderan stil, u segmentu koji je poznat po svom konzervatizmu. A ukoliko se zapitate kojem to segmentu, znajte da Optima ima čitavih 4,85 m, što je više od jednog Peugeota 508, Citroena C5, VW Pasata.., pa čak i od spomenutog Hyundaia i40 (4,74 m).

Dakle „debelo“ u D segmentu, ukoliko ne i korak izvan njega. Iz bilo kog ugla de je gledate, apsolutno impresionira. Za svo vreme testiranja mogli smo uhvatiti podjednako upitne i odobravajuće poglede automobilista i prolaznika, o taksistima i da ne pričamo. Jedino prednja maska odaje zajedničke gene sa ostalim modelima proizvođača, no, zahvaljujući impresivnoj svetlosnoj grupi, sa nezaobilaznim LED diodama, agresivnost je zagarantovana. Zapravo, čitava silueta uspešno kombinuje elegantne i agresivne forme, počevši od nesvakidašnjih aluminijumskih felni, pa sve do crnog staklenog krova iz dva dela. Sada uveliko čuven Peter Schreyer (bivši dizajner Audija i duhovni otac prvog TT-a), odradio je i ovoga puta posao bez greške. Bez ikakve sumnje, sa ovom Kijom nećete proći nezapaženo, no pitanje koje se prirodno nameće je, ima li Optima, osim spoljašnjosti, sve neophodne kvalitete da bi ugrozila primat evropskih limuzina?

Blago zaokrenuta ka vozaču, komandna tabla je izuzetno pregledna, sa velikim i logično postavljenim komandama. Sami instrumenti su zatamnjeni sve dok se ne da kontakt jednostavnim pritiskom na dugme Start
Raspoloživ prostor za kolena je jednostavno rekordan, u segmentu joj jedino može konkurisati Škoda Superb

Za razmažene ministre
U unutrašnjosti, dominira isti pozitivan utisak. Ovoga puta, za dizajn se pobrinula američka ekspozitura proizvođača, što se odmah da i primetiti. Lično, centralna armatura snažno me je podsetila na onu kod Saaba, što se može protumačiti kao kompliment. Blago zaokrenuta ka vozaču (Kia navodi po uglom od 7°), komandna tabla je izuzetno pregledna, sa velikim i logično postavljenim komandama. Sami instrumenti su zatamnjeni sve dok se ne da kontakt (Black panel), jednostavnim pritiskom na dugme Start. Da smo u jednoj luksuznoj limuzini, stavlja vam do znaja diskretna melodija za dobrodošlicu, u kombinaciji sa grafičkim prikazom Optime na centralnom ekranu (praktično sve funkcije popračene su u istom stilu). Sedište, koje nam se u prvom susretu učinilo neprirodno daleko od upravljača, automatski se postavilo u memorisanu poziciju, a sve radi lakšem ulaska i izlaska iz vozila. Osim što se električnim komandama podešava u milimetar precizno, po svim pravcima, pored grejača, poseduje i ventilaciju (kroz rupice na naslonu i sedalnom delu), toliko prijatnu nakon višečasovne vožnje! La classe, kako to vole da kažu Francuzi!

A ukoliko ste pomislili da je samo vozač u privilegovanom položaju, pogrešili ste, sličan tretman imaju i svi ostali putnici, računajući i one na zadnjim sedištima. Iskreno rečeno, ne pamtim kada sam poslednji vozio ovako opremljen auto, što bi rekao jedan prijatelj u šali: „ful fulova“. Uz to, raspoloživ prostor za kolena je jednostavno rekordan, u segmentu joj jedino može konkurisati Škoda Superb. Osim vrata, koja se otvaraju pod gotovo pravim uglom, i stakla se kompletno spuštaju, sve do donje ivice.

U B molu je kvalitet pojedine plastike, pre svega na manje vidljivim mestima, kao što su donji deo komandne table, obloge na vratima i u prtljažnom prostoru. Osetljiva na ogrebotine, u neskladu je sa umecima od kože, koji uokviruju gornji deo centralne konzole.

Sve u svemu, kome je do raspoloživog prostora, neće biti razočaran, što se odnosi i na prtljažnik. 505 dm3 sasvim su dovoljni, pod uslovom da koferi nisu previše kabasti. Kao i kod ostalih limuzina, ulazni otvor je mali i ne preterano praktičan, a ukoliko se želi povećati zapremina, obaraju se samo nasloni. Ovde opet dolaze do izražaja uštede koje su želeli ostvariti (sam mehanizam za zatvaranje, na koji je zakačen električni kabel), bez obzira što smo u dnu pronašli rezervni točak istih dimenzija (18 cola).

Jedan ali vredan
Iskrcavanje Optime na evropsko tlo bilo je izgleda ubrzano vremenskim neprilikama (čitajte krizom u auto industriji), zbog čega se nije imala vremena naoružati ničim drugim do jednim jedinim dizelom, malog „kalibra“. Želite li je u svojoj garaži, koju ćete za ovu priliku možda morati produžiti, znajte da je na raspolaganju isključivo sa četvorocilindarskim 1.7 CRDi. Motor poznat iz Hyundaia i40, koji a priori zadovoljava u svakodnevnoj upotrebi. Radi se o savremenom bloku, no uprkos svoj upotrebljenoj tehnologiji, i dalje je preterano prisutan u kabini. Verovatno jednim delom i zbog nedovoljne izolacije. Bilo kako bilo, neprijatno nas je iznenadio odmah po polasku. Sa porastom radne temeperature, nivo decibela progresivno opada, no i dalje je previsok za vozilo u ovom segmentu.

spoljašnji izgled,
retko bogata oprema,
raspoloživ unutrašnji prostor,
vozna dinamika

povišena buka od motora i kotrljanja,
kvalitet pojedinih materijala,
evropska cena

Kia Optima 1.7 CRDi TX

Motor
Tip/broj cilindara turbo-dizel, redni/4
Radna zapremina [cm3] 1685
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/direktno
maks. snaga [KS/o/min] 136/4000
obrtni moment [Nm/o/min] 320/ izmedu 2000-2.500
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata limuzina/5/5
D x Š x V [mm] 4850x1830x1460
međuosovinski razmak [mm] 2800
masa vozila [kg] 1581
zapremina prtljažnika [l] 505
Zapremina rezervoara (l)70
Ogibljenje
napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 225/45 R18
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa automatski/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h [s] 12 (10,6 sa sa manuelnim menjačem)
maksimalna brzina [km/h] 190 (198 sa manuelnim menjačem)
prosečna potrošnja [l/100 km] 8,2 lit (7,4 sa manuelnim menjačem)
CO2 158 g/km (133 sa manuelnim menjačem)
Cena od 25.990 €

Zapravo u tome i jeste problem, jer zbog toliko dinamičnog dizajna, od Optime se previše očekuje, znatno pre nego li se uopšte smesti za upravljač. Ko se pomiri sa činjenicom da se na kraju radi o jednoj samo porodičnoj limuzini , u 1.7 CRDi će pronaći vernog i ekonomičnog partnera. Sa obrtnim momentom od 320 Nm (330 Nm sa manuelnim menjačem), raspoloživost motora je sasvim zadovoljavajuća, čak i kada je uparen sa šestostepenim automatskim menjačem, kao u našem slučaju. Ruku na srce, perfomanse su donekle lošije, no ovaj menjač ipak zaslužuje pažnju. Po želji, brzine se mogu menjati i ručno („šape“ pored upravljača), odnosno jednostavnim pomeranjem ručice naviše/naniže. Paradoksalno, ne poseduje mod „sport“, kao kod pojedinih konkurenata, već samo „eko“, koji angažuje više prenose znatno ranije. Kao i svaki menjač ovog tipa, podiže potrošnju, koja se stabilizovala na 8,2 lit u proseku. Na autoputu računajte na nepunih 7 lit, dok je po gradu apetit osetno viši, između 10 i 11 lit. Manuelni će vam uštedeti do jedne litre u proseku i 2.000 evra, za koliko je jeftiniji od automatskog. Osim toga, izpušta u atmosferu znatno manje štetnih izduvnih gasova, tačnije 133 umesto 158 g/km CO2. Nebitno u našim uslovima, ali se u pojedinim zemljama EU zbog toga naplaćuje eko taksa od 750 evra (Francuska).

Što se tiče vozne dimike, treba reći da je Optima nasledila platformu američke Sonate, tako da se ne radi o samo „preobučenom“ Hyundai i40. No, inženjeri Kije su poradili na ogibljenju, i već kao po običaju, amortizeri za Evropljane su znatno tvrđi. Preterano, reklo bi se, posebno kada je „obuvena“ u atraktivne i osetljive naplatke od 18 cola (već prilikom prvog parkiranja smo ih ogrebali o ivičnjak). Evidentno, veoma dobre Nexen gume (isto tako korejska marka), dimenzija 225/45, lepe se za put i obezbeđuju visoku aktivnu sigurnost, po cenu smanjene udobnost. Pri nižim brzinama, Optima preterano verno prenosi stanje na putu, dok je pri višim, izražena buka od kotrljanja. Uz malo bolju izolaciju, posebno oko proreza za točkove (često se čuju udarci od kamenčića), putnici bi se prijatnije osećali. Zauzvrat, ovaj impozantni „Korejanac“ pokazao se nadarenim na svim ostalim poljima, računajući kočnice i upravljanje, iako snažna, električna asitencija ne kvari „dodir“ sa putem. Ukoliko bi Optimu ipak trebalo porediti sa evropskim zvezdama, tipa Peugeot 508 i VW Passat, nalazim da su ovi za nijansu agilniji, što dolazi do izražaja prilikom temperamentne vožnje u krivinama.

Sa obrtnim momentom od 320 Nm, raspoloživost motora je sasvim zadovoljavajuća, čak i kada je uparen sa šestostepenim automatskim menjačem, kao u našem slučaju

Za evropske kupce evropska cena
Nažalost, vreme kada su se korejski automobili prodavali „budzašto“, pripada prošlosti. Srećom po Optimu, odnos cena/oprema/kvalitet je izvrstan, te se iz tog ugla gledano, njena kupovina može nazvati „bonne affera“. Kia se odlučila za samo dva završna nivoa, kod nas nazvanim SX i TX ( u Evropi Active i Premium Navi), oba krcata svime što se poželeti može.

Prvi navedeni poseduje sve aktivne i pasivne sigurnosne siteme (ABS, ESP, „šumu“ vazdušnih jastuka…), plus automatski dvozonski klima uređaj, regulator/limiter brzine, automatsko uključivanje svetla i brisača, električne komande za sva stakla i spoljašnje retrovizore, auto radio CD/ MP3, električno podešavanje vozačevog sedišta sa grejačima, ventilacijom i memorijom, sportska sedišta u kombinaciji koža/platno, kožom obložen upravljač i ručicu menjača, zadnje parking senzore sa kamerom integrisanom u unutrašnjem retrovizoru, aluminijumske naplatke od 17 cola..., i sve to za relativno skromnih 25.990 evra (kataloška cena, bez eventualnog popusta).

Drugi završni nivo, za koji Korejanci veruju da će predstavljati većinu prodaje, poseduje eksluzivnu lakiranu crnu masku, specifične prednje i zadnje branike, bixenon svetla, zadnju svetlosnu grupu u LED tehnologiji, naplatke od 18 cola, kožna sedišta sa električnim komandama, grejač upravljača sa umecima od plemenitog drveta, aktivnu asistenciju kada se želi uparkirati (sistem proceni ima li dovoljno prostora i samostalno „smota“ upravljač) aluminijumske nožne komande, taktilni kolor ekran za GPS od 7 cola, kameru za vožnju unazad (slika na centralnom ekranu), Hi-Fi sistem Infinity sa 11 zvučnika, dupli panoramik krov sa električnim otvaranjem, „hands free“ ključ, koji omogućava startovanje motora i ulazak u vozilo bez potrebe da se za njim posegne, grejana zadnja sedišta…, kao i do sada nepoznati sistem za održavanje budnosti na auto putu. Isprobali smo ga, ali osim zvučnog signala, kada bez pokazivača pravca prelazite iz jedne u drugu traku, ne vrši samostalno korekciju putanje, kao što je to recimo slučaj kod Forda. Dakle „Full option“, osim metalizirane boje, za ništa se ne može doplatiti. No TX je skuplji za značajnih 4.000 evra, što znači da dostiže sumu od 30.000 evra.

Krajem godine, pored dizela, očekuje se i benzinski hibrid, ukupne snage od 190 KS (150 + 40). Za američko tržište, Optima je opremljena četvorocilindarskim motorom od 2,4 lit, koji razvija 200 KS.

Zaključak
Počevši od 2010. god, kada se pojavila u USA, Optima se mesečno prodaje u nekih 13.000 primeraka. Hvale vredan rezultat, koji samo dokazuje kako je u potpunosti adaptirana ovom tržistu, upravo kao i matičnom korejskom. No, uprkos retko atraktivnom izgledu, koji je i kod evropskih vozača izazvao izuzetno pozitivne komentare, u blagom je zaostatku za referentnim limuzinama u segmentu. Ovde pre svega mislimo na ozbiljnost u završnoj obradi i opštu prezentaciju, koja nas je podsetila na jedan drugi „Korejanac“, poznat pod imenom Renault Latitude. Srećom po Optimu, njen dizajner znatno je talentovaniji…

Osim toga, ova velika Kia hendikepirana je uskom ponudom agregata, donekle i cenom, na nivou poznatijih, ukoliko ne i renomiranijih protivnika. Koliki god da je ostvaren progres, kako u estetskom, tako i tehnološkom smislu, i činjenici da je grupacija Hyundai/Kia dospela na četvrto mesto na top listi svetskih proizvođača, mnogi njeni modeli su za pojedine evropske kupce i dalje nedovoljno poznati i prestižni. „What else“ (šta još), pitate? Pa naravno sedmogodišnja garancija, po kojoj se sve Kije uspešno distanciraju.

Nažalost, vreme kada su se korejski automobili prodavali "budzašto", pripada prošlosti. Srećom po Optimu, odnos cena/oprema/kvalitet je izvrstan, te se iz tog ugla gledano, njena kupovina može nazvati "bonne affera"
Tekst i slike: Perica Rajković
10814
Postavljeno: 06.06.2012

Arhiva: Ekskluzivno

Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 02.02.2016

Renault Megane 1.6 dCi/130 Intens
Tekst sa video prilogom!

Zvezda u svojoj domovini, Megane je na evropskom tržištu u zaostatku za najprodavanijim nemačkim predstavnicima. Dolazak četvrte generacije može preokrenuti situaciju, barem se tako nadaju u Renaultu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 25.01.2016

Renault Talisman 1.6 TCe/200 EDC 7 Intens

Kako bi što pre zaboravilo Lagunu, Renault je nasledniku promenio čak i ime, a sve u želji da se od autsajdera, transformiše u lidera u segmentu


Rubrika: Ekskluzivno
Postavljeno: 29.12.2015

Opel Corsa 1.3 CDTi/ 95 Ecoflex S&S Cosmo

Nova Opel Corsa 1.0 T/115 ostavila je veoma pozitivan utisak, no kada je pokretana malim dizelom 1.3 CDTi, situacija je znatno komplikovanija, pre svega zbog brojne i talentovane konkurencije


Dacia Lodgy&Dokker Stepway

28.07.2015

Nissan Pulsar 1.5 dCi/110

14.07.2015

Ford Focus SW 1.5TDCI/120

10.07.2015

Kia Rio 1.1 CRDi/75

30.06.2015

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHdi/150

10.06.2015

Ford Mondeo 2.0 SW TDCi/180 Powershift Titanium

03.06.2015

Kia Pro_cee’d GT

20.05.2015

Opel Corsa 1.0 T/115 Cosmo Tekst sa video prilogom!

16.05.2015

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi/150 KS Exclusive

07.05.2015

Toyota Auris 1.6 Valvematic Style Tekst sa video prilogom!

27.04.2015

Renault Clio 1.2 TCe/120 EDC Initiale Paris

26.02.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique Tekst sa video prilogom!

10.02.2015

Nissan Juke 1.2 DiG-T

12.01.2015

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet/120

07.01.2015

Renault Captur 1.5 dCi/90 EDC Helly Hansen

03.12.2014

Opel Astra Sedan 1.6 CDTi/136 Cosmo

28.11.2014

Kia Soul 1.6 CRDi/128

05.11.2014

Renault Twingo 1.0 SCe/70 Expression

17.10.2014

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBooste/100KS

10.10.2014

Citroen C1 1.2VTi/82

25.09.2014

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 automatic

05.08.2014

Opel Meriva 1.6 CDTI/136 Cosmo

29.07.2014

Renault Megane CC 1.6 dCi/130

10.07.2014

Mazda3 2.2 Skyactive-D

17.06.2014

Citroen C4 1.2 e-THP/130 Exclusive

21.05.2014

Dacia Duster 1.2 TCi/125 Prestige

08.05.2014

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi/115

01.05.2014

Seat Leon ST 1.6 TDi/105

18.04.2014

Nissan NV-200 Evalia

31.03.2014

Opel Insignia Break Sport Tourer 2.0 CDTI/195 KS Cosmo

20.03.2014

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm/150

07.03.2014

Nissan Note 2 1.2/80 Acenta Connect

21.02.2014

Peugeot 308 1.6 THP/156 Feline

14.02.2014

Fiat 500 Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet/160

10.02.2014

Opel Cascada 2.0 CDTi Biturbo

21.01.2014

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

10.01.2014

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90

01.01.2014

Subaru Forester

25.12.2013

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet/105

12.12.2013

Peugeot 208 GTi

20.11.2013

Citroen C4 Picasso

30.10.2013

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI/136

16.10.2013

Mazda 6

02.10.2013

Renault Clio 4 RS 200 Cup

19.09.2013

Renault Scenic XMOD

04.09.2013

Volvo V40 Cross Country Tekst sa video prilogom!

21.08.2013

Citroen DS3 Cabrio

07.08.2013

KIA Carens

24.07.2013

Renault Clio Grandtour

03.07.2013

Kia Ceed SW

19.06.2013

Renault Captur

12.06.2013

Citroen C4-Aircross

05.06.2013

Ford Fiesta

22.05.2013

Citroen C- Elysée

08.05.2013

Dacia Logan 2 0.9/90 KS Laureate

24.04.2013

Fiat 500L 1.3 Multijet Easy

10.04.2013

Seat Mii

27.03.2013

Citroen C3 1.2 VTi Exclusive

13.03.2013

Opel Ampera

27.02.2013

Dacia Sandero 1.2 16V Story

13.02.2013

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 Prestige

06.02.2013

Dacia Dokker

23.01.2013

Chevrolet Malibu 2.0 VCDi LTZ

11.01.2013

Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

19.12.2012

Citroen DS5 2.0 HDi/163 KS Sport Chic Automatic

28.11.2012

Ford Focus ST

31.10.2012

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo Pack

17.10.2012

Mazda CX-5

03.10.2012

Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

19.09.2012

Renault Megan Coupe 1.2 TCe GT Line

29.08.2012

Peugeot 208

15.08.2012

Kia Rio 1.4 CRDi Sport

01.08.2012

Tata Nano

18.07.2012

Renault Grand Scenic

04.07.2012

Renault Twizy

20.06.2012

Kia Optima

06.06.2012

Chevrolet Cruze 5 vrata 1.8/141 LTZ

23.05.2012

Renault Fluence ZE

09.05.2012

Opel Astra GTC

18.04.2012

Renault Twingo

04.04.2012

Ford Fiesta

21.03.2012

Citroen DS5

07.03.2012

Nissan Leaf

22.02.2012

Citroen C-Zero

08.02.2012

Volvo V60 D5 2.4/215 KS Ocean Race

25.01.2012

Ford Focus SW

11.01.2012

Renault Koleos

28.12.2011

Fiat Freemont 2.0 MJT/140 Urban

14.12.2011

Chevrolet Aveo 1.4/100 KS LTZ

30.11.2011

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi/112 KS Allure

16.11.2011

Renault Clio Gordini 1.5 dCi/105 KS

09.11.2011

Ford Focus 1.6 SCTi/183 KS

26.10.2011

Opel Astra Sport Tourer vs Renault Megan Grandtour

12.10.2011

Citroen DS4

28.09.2011

Subaru Impreza XV

14.09.2011

Ford Focus 1.6 TDCi/115 Titanium

30.08.2011

Mazda 5 1.6 MZ-CD/115 KS

17.08.2011

Renault Megane CC Floride 1.9/130KS

03.08.2011

Kia Picanto 1.0 Active

20.07.2011

Renault Scenic 1.6 dCi/130 KS Exception

13.07.2011

Peugeot 308 1.6 e-HDi

06.07.2011

Ford Grand C-Max

29.06.2011

Chevrolet Orlando

22.06.2011

Citroen DS4

15.06.2011

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde

08.06.2011

Peugeot 508

01.06.2011

Nissan Juke

25.05.2011

Hyundai iX35 1.7 CRDi/115 KS 2WD Diamond

18.05.2011

Opel Corsa 1.7 CDTI/130KS OPC Line

11.05.2011

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport

04.05.2011

Renault Latitude 2.0dCi/150 Initiale

27.04.2011

Citroen DS3 Racing

20.04.2011

Citroen C5 2.2 HDi 204 KS Exclusive

13.04.2011

Nissan Micra

06.04.2011

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi/90 KS

29.03.2011

KIA Sportage

16.03.2011

Fiat 500 0.9 TwinAir

09.03.2011

Peugeot 5008

02.03.2011

Volvo S60 D3/163 ks Summum automatik

23.02.2011

Citroen C4

16.02.2011

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi/112 Confort

02.02.2011

Renault Laguna 2.0 dCi/130 GT 4Control

26.01.2011

Mazda 6 2.2 MZR-CD/163 Combi GTA

19.01.2011

Opel Meriva 1.7 CDTi/100 ks Automatic

12.01.2011

Ford C-Max

05.01.2011

Subaru Outback

22.12.2010

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x2 Titanium

08.12.2010

Peugeot 308 CC

01.12.2010

Renault Megane 1.5 dCi/110 Estate EDC GT Line

24.11.2010

Renault Wind

17.11.2010

Alfa Giulietta 1.4 Tjet 120 Distinctive English version

11.11.2010

Fiat Doblo / Renault Kangoo

03.11.2010

Opel Astra 1.4 Turbo Sport

27.10.2010

Citroen C4 2.0 HDi Excusive English version

09.10.2010

Peugeot 3008

06.10.2010

Renault Megane CC

29.09.2010

Kia Venga

22.09.2010

Renault Twingo RS Gordini

15.09.2010

Kia Venga 1.4 CRDi/90 i Citroen C3 Picasso 1.6 HDi/90

08.09.2010

Citroen DS3 1.6 HDi/110 Sport Chic

01.09.2010

Kia C’eed SW

18.08.2010

Peugeot RCZ

04.08.2010

Dacia Duster 1.5 dCi/110 4x4

28.07.2010

Chevrolet Spark 1.2 GPLi LS

21.07.2010

Volvo C30

14.07.2010

Dacia Duster

30.06.2010

Nissan Cube

23.06.2010

Fiat Sedici 4x4 2.0 Multijet 135 ks

16.06.2010

Opel Astra vs Renault Megane

09.06.2010

Citroen Nemo

02.06.2010

Volvo S80 2.4D/175 ks Summum

26.05.2010

Hyundai i20

19.05.2010

Renault Megan 2.0T RS Luxe

12.05.2010

Peugeot 4007 2.2 HDi DCS6 Premium Pack

28.04.2010

Citroen C3 1.4/70 HDi Confort

21.04.2010

Chevrolet Cruze 2.0 VDCi/125 LS

14.04.2010

Nissan Note

31.03.2010

Fiat Punto Evo

24.03.2010

Peugeot 407 Coupe i Renault Laguna Coupe

17.03.2010

Alfa Romeo 159

10.03.2010

Peugeot 5008

03.03.2010

Ford Ka 1.3 TDCi Titanium

24.02.2010

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi/160 Cosmo Pack

17.02.2010

Renault Scenic 1.5 dCi/110 Dinamique

10.02.2010

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

03.02.2010

Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport TX Navi

20.01.2010

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

30.12.2009

Nissan Pixo

23.12.2009

Fiat 500C 1,2 Lounge

16.12.2009

Opel Insignia

09.12.2009

Alfa Romeo MiTo

02.12.2009

Mazda MX-5

25.11.2009

Citroen C5 V6 3.0 HDi/240 Exclusive

18.11.2009

Citroen C3 Picasso

11.11.2009

Renault Clio GT 1.6/128

04.11.2009

Peugeot 3008

28.10.2009

Lancia Delta

21.10.2009

Renault Megane Estate

14.10.2009

Fiat Fiorino Qubo

07.10.2009

Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Bio Power Aero

30.09.2009

Dacia Sandero LPG

23.09.2009

Chevrolet Cruze

16.09.2009

Peugeot 206+

09.09.2009

Renault Koleos i Subaru Forester

26.08.2009

Peugeot 308 CC

12.08.2009

Kia Soul

29.07.2009

Renault Grande Scenic 1.4 TCe Dinamique

08.07.2009

Citroen C1

01.07.2009

Kia Carnival 2.9 CRDi EX

24.06.2009

Renault Kangoo Be bop

17.06.2009

Subaru Impreza

10.06.2009

Chevrolet Captiva

03.06.2009

Opel Agila

27.05.2009

Volvo XC60

20.05.2009

Mazda 6 1.8

13.05.2009

Dacia Logan pick-up

06.05.2009

Dacia Sandero 1.5 dCi/85 Laureate

29.04.2009

Hyundai i30 CW

22.04.2009

Citroen C6 2,2 HDi FAP/173 Exclusive

15.04.2009

Ford Ka

08.04.2009

Mazda 2

01.04.2009

Renault Megane 1.5 dCi Privilege

25.03.2009

Citroen C4

18.03.2009

Renault Megane Coupe

11.03.2009

Chevrolet Aveo GPL

04.03.2009

Mazda CX-7

25.02.2009

Volvo XC70

18.02.2009

Renault Laguna Coupe

11.02.2009

Ford Fiesta

04.02.2009

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi Outdoor

28.01.2009

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive

21.01.2009

Ford Mondeo SW 2.2 TDCi i Peugeot 407 SW 2.2 HDi

14.01.2009

Renault Kangoo 1,5 dCi i Citroen Berlingo 1,6 HDi

24.12.2008

Ford Kuga, Renault Koleos i Toyota RAV4

10.12.2008

Renault Twingo RS Cup

03.12.2008

Daihatsu Cuore 1.0 i Citroen C1

19.11.2008

Peugeot 308 SW 1.6 VTi Sport

05.11.2008

Kia - fabrika Zilina u Slovačkoj

29.10.2008

Peugeot 4007 2,2 i Toyota RAV4 2,2 D-4D

08.10.2008

Ford Galaxy 2,0 TDCi Ghia

01.10.2008

Renault Laguna GT 2,0T

24.09.2008

Citroen C4 Picasso 1,6 HDi i Mazda 5 2,0 MRZ CD

17.09.2008

Subaru Legacy 2,0 D SW Club

10.09.2008

Dacia Logan 1.5 dCi/70 Laureate

03.09.2008

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport

27.08.2008

Renault Koleos 2.0 dCi/150 4X2 Dinamique

20.08.2008

Citroen 2CV TPV

09.08.2008

Subaru Impreza 2.5 WRX

10.07.2008

Subaru Justy 1.0 S

26.06.2008

Mazda 2 1,5 / 103KS Pack Sport

19.06.2008

Ford Focus 2,0 TDCi i Peugeot 308 2,0 HDi

12.06.2008

Volvo V70 2,4D Summum

05.06.2008

Dacia Sandero

29.05.2008

Renault Grande Modus 1,5 dCi Expression 105 KS

22.05.2008

Volvo V50 2.0D R-Designe

15.05.2008

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta Pack

08.05.2008

Kia Picanto 1,1 Active

01.05.2008

Kia Sorento 2.5 CRDi/170 EX Shilton

17.04.2008

Ford Mondeo SW 2,0 TDCi i Renault Laguna Estate 2,0 dCi

10.04.2008

Peugeot 207 SW 1.6 VTi Outdoor

27.03.2008

Kia Cee'd SW 1,6 CRDi

20.03.2008

Renault Clio Estate 1,5 dCi / 85 Dinamique

13.03.2008

Peugeot 207 SW 1,6 HDI Trendy

06.03.2008

Citroen C4 1.6 BioFlex

28.02.2008

Volvo C30 T5 Summum 230KS

21.02.2008

Dacia Logan MCV 1.5 dCi/85 Laureate 7 sedišta

14.02.2008

Peugeot 308 na putevima šampanjca

07.02.2008

Renault Laguna 3 1.5 dCi 110 Expression

31.01.2008

Kia Cee'd 1,6 CRDi 115 Activa

24.01.2008

Subaru Impreza 2,0 R Sport

17.01.2008

Daihatsu Materia 1,5 16v

10.01.2008

Hyundai i30 1.6 CRDi/115 ks Pack Confort

03.01.2008

Ford Transit 3,2 TDCi/200 KS i Transit Sportvan 2,2 TDCi/140

27.12.2007

Ford Focus CC 2.0 TDCi Titanium

20.12.2007

Renault Twingo 1.2 GT

13.12.2007

Ford Ranger 2.5 XLT Super Cab 4X4

06.12.2007

Volvo S80 3.2 AWD Summum

29.11.2007

Pariski bicikli - Velib

22.11.2007

Kia Sportage 2,0 CRDi i Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4WD Pack Luxe

15.11.2007

Citroen C-Crosser

08.11.2007

Renault Kangoo 2

30.10.2007

Ford S-Max 2.5 T Titanium

25.10.2007

Renault Megane RS 2.0 dCi/175 ks Luxe

18.10.2007

Peugeot 207 CC 1,6 HDi Griffe

11.10.2007

Volvo C70 D5 Summum

04.10.2007

Kia Carens 2,0 CRDi / Renault Grand Scenic 1,9 dCi

20.09.2007

Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDi Exclusive

13.09.2007

Renault Twingo 1,5 dCi Initiale

06.09.2007

Peugeot 1007 1.6 HDi Spoty Pack

23.08.2007

Renault Modus 1.2 16v/100 ks Alyum

16.08.2007

Hyundai Sonata 2,0 CRDI Pack Luxe

09.08.2007

Mazda MX-5 1,8 Coupe-Roadster

02.08.2007

Ford C-Max

26.07.2007

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Pack Luxe

19.07.2007

Stabilna situacija

09.07.2007

Peugeot 407 V6 2.7 HDi Feline

27.06.2007

Citroen Jumpy 2,0 HDI Combi Confort / 9 sedišta

20.06.2007

Subaru Outback 3,0R

13.06.2007

Volvo V50 1,8 Flexifuel E85 Summum

06.06.2007

Ford S-Max 1,8 TDCi/125 KS Trend

30.05.2007

Dacia Logan MCV 1,6 16v / 7 sedišta

23.05.2007

Peugeot 207 1,6 THP/150 KS

16.05.2007

Subaru B9 Tribeca 3,0R

02.05.2007

Daihatsu Trevis 1,0

25.04.2007

Hyundai Coupe 2,0 Pack Luxe

18.04.2007

Renault Clio 2,0 16v Dynamique

11.04.2007

Nova Fabia

07.04.2007

Mazda 6 2,0 MZR-CD Elegance

21.03.2007

Renault Megane Coupe GT 2,0 dCi / Volvo C30 2,0 D

07.03.2007

Citroen Picasso 1,6 HDi BMP6 Pack Ambiance

28.02.2007

Mazda 5 2,0 MRZ-CD 110 KS Elegance

21.02.2007

Nissan Micra C+C 1,6 automatik

14.02.2007

Volvo S40 D Summum

07.02.2007

Renault Clio RS 2,0

31.01.2007

Fiatom Grande Punto 1,2 Dynamic na putevima Andaluzije

24.01.2007

Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta

09.01.2007

Dacia Logan 1.6 16V/105 KS

03.01.2007

Mazda 3 1.6 MZ-CD Perfomance

13.12.2006

Citroen C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive

29.11.2006

Nissan Note 1,5 dCi/86 KS Acenta

15.11.2006

Ford S-Max 2,0 TDCi Titanium

01.11.2006

Renault Laguna Estate 2,0 dCi i Peugeot 407 SW 2,2 HDi

25.10.2006

Super test polovnjaka:
Renault Megane sedan 1.5 dCi/100 KS

18.10.2006

Renault Megane CC 2.0 dCi/150 KS Sport

12.10.2006

Daihatsu Copen 1,3 VVT

27.09.2006

Citroen C-Metisse

20.09.2006

Citroen C5 2.2 HDi 173 KS FAP Exclusive

13.09.2006

Daihatsu Cuore 1.0 X

06.09.2006

Renault Espace 2,0 dCi FAP i Peugeot 807 2,2 HDi FAP

16.08.2006

Citroen C6 V6 2,7 HDi FAP Exclusive Pack Lounge

02.08.2006

Peugeot 207 1.6 HDi 90 KS Sport

19.07.2006

Peugeot 207 1,6 16V i Renault Clio 1,6 16V

12.07.2006

Daihatsu Terios 1,5 Sport

05.07.2006

Renault Modus 1.5 dCi/105 KS Confort

28.06.2006

Ford Fiesta S 1.6 TDCi

21.06.2006

Škoda Octavia 2.0 RS

14.06.2006

Renault Grande Scenic 2.0 dCi 150 KS Luxe Dinamique

07.06.2006

Citroen C2 1.4 16V Stop&Start

31.05.2006

Renault Clio 1.4 16V Luxe Privilege

22.05.2006

CITROEN PICASSO 1.6 HDi/92 KS Pack

10.05.2006

Peugeot 1007 1.6e 2-Tronic Sporty Pack

03.05.2006

Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

26.04.2006

Uporedni test:
Citroen Berlingo 1.6 HDi/75 i Renault Kangoo 1.5 dCi/70

19.04.2006

Dacia Logan 1.5 dCi Laureate Pack

12.04.2006

Peugeot 407 1.8i 16V 125 KS Confort

05.04.2006

Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

29.03.2006

Francuska posla

22.03.2006

Savremeni dizeli i loše gorivo

15.03.2006

Peugeot 407 Coupe 3.0 V6 Pack

08.03.2006

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi/90 KS

01.03.2006

Uporedni test:
Citroen C4 1.6 HDi i Ford Focus 1.6 TDCi

23.02.2006

SEAT LEON 2.0 TDI Stylance

15.02.2006

VW Fox 1.4 TDi 70 Pack Confort

08.02.2006

Ford Fusion Plus 1.6 TDCi

01.02.2006

Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

26.01.2006

Peugeot 307 2.0 16V/180 KS Feline

19.01.2006

dzigi
06.6.2012 11:02
31
9

Jedan od retkih Korejaca koji se da pre kupiti srcem nego glavom. A sve zbog fenomenalnog dizajna. Jeste Optima fotogenična ali uživo je zaista impresivna. I tačno, baš joj nedostaje neki moćan dizel ili V6/8 benzinac, pošto izgleda isuviše agresivno za ovih 136ks.
Pretpostavljam da će je mnogi odmah uporediti sa konkurencijom, ali ako se gleda cena, mora odmah da se ukalkuliše i gomila opreme koja prilično košta kod konkurenata. A onda se dođe na manje-više istu meru, osim što konkurencija ima jače motore ali ne u 1.7 klasi.

Milan 2
06.6.2012 11:25
24
12

Pozdrav Peki :)
Pre svega kao i obicno, sve cestitke za ovako dobro ispisan opis ovog sjajnog automobila.
Sve je super, mada kada bi mogao da biram, ipak bi uzeo limuzinu I40. Sta znam, nekako mi je puno lepse uredjen kompletan enterijer.
Nekako sve je kao da je izliveno iz jednog dela, tako lepu i elegantnu instrument tablu kao I40 sto ima, nisam video kod nijednog konkurenta, kao da vozac sedi u avionu, a kod Optima kao da su se malo zaneli i nisu znali kako da je zavrse?
Takodje, vidim po specifikaciji da Hyundai ima nesto bolje performanse od Optime sa istim motorom.
Od 0-100 I40 za 10,3s, a Optima za 10,6s max brzina za I40 202km/h, a Optima 198 km/h.
Bar tako kazu u Hyundaiu (dobio sam i specifikaciju) gde sam pre neki dan bio sa drugarom koji je ozbiljno zagrizao da uzme limuzinu I40.
Npr uporedili smo cene za limuzinu I40 sa konkurentima 508, C5 koji su sa motorom 2.0 hdi koji ima 140ks skuplji od 2000 do 3000 eura, a nude manje opreme od I40, dok je "novi" Passat skuplji cak 4000 eura.
Nema sta, Hyundai i KIA gaze krupnim koracima napred, svaka im cast.







Srdjan
06.6.2012 12:30
11
28

Prednji deo imitacija SAAB-a a zadnji Ford Mondea

Milan
06.6.2012 13:48
10
9

@Srdjan

Ne samo prednji deo veci izgled instrument table dosta vuce na SAAB 9-5.Ima jedna sitnica koja mi kod ,ovog lepo dizajniranog automobila smeta,a to su ogoljene sarke prtljaznika.

asd
06.6.2012 14:52
9
26

Hm hm hm... mislim da je ova KIA ok, ali smesna u odnosu na konkurenciju. Superb, Accord, Passat itd... Svaka cast za garanciju od 7 godina, ako bih je kupovao to bi bilo SAMO zbog garancije. Takodje, odvratno joj stoji bela boja, crna bi bila ok, ili bilo koja tamna nijansa. Inace video sam pre neki dan u zemunu ovu kiu ali tamno sivu, dobro izgleda. Iako po mom ukusu ima previse dizajnerskih detalja. Trebali su to malo da svedu, da bude malo elegantnija.

Sinisa
06.6.2012 17:49
4
20

Nemojte da se zezate. Auto bez mame i tate. Bez duse!

Jasmin_Sa
06.6.2012 17:54
18
6

Najviše volim Njemačke automobile, ali ova Kia, ruku na srce izgleda fantastično. Upravo danas sam vidio promotivnu, identičnu ovoj, dakle bijela i ta joj boja savršeno pristaje. Ugodno sam iznenađen kako izgleda uživo.

Borislav
06.6.2012 20:41
12
5

Ovde preko okeana u ponudi je i motor 2.0 turbo...zao mi je sto gdin Rajkovic nije imao sansu da ga proba !
Tek sa ovim motorom Kia je prava zverka !

Milan
06.6.2012 23:17
14
4

Sad vec postaje ocigledno da su Hyundai/KIA ozbiljan trn u oku svim nemcima i francuzima. Slozio bi se sa mojim imenjakom da je i40 lepsi unutra od Optime, dok sto se spoljasnjosti tice, tu nema neke drasticnije razlike, lepi su i jedan i drugi.
Dobro, mozda nedostaje neki 2.0 snazniji dizelas sa 150+ konja, ali i ovaj 1.7CRDi sa 136ks koliko sam mogao da cujem i procitam ni po cemu ne zaostaje za konkurentima 2.0 koji imaju do 140ks.
Pa Toyota u Avensisu ima 2.0 dizelasa sa "samo" 125ks, a vozio sam se u njoj i zaista ide sjajno.
Sad, glavni adut (pored kvaliteta) za odlicnu prodaju je i cena, ako i40 i Optima budu u proseku za po 2000 eura jeftiniji od konkurenata, sigurno da uz veliku garanciju imaju sjajne sanse.

Sale
06.6.2012 23:57
22
4

Neverovatno koliko jos uvek vladaju predrasude prema korejskim vozilima koja su od totalnih autsajdera dosli rame uz rame sa evropskom u a japanskim konkurencijom. Realno ovde se ocekuje novi 2.0 CRDI sa 150 KS koji ce biti prava mera i benzinac iste zapremine sa 177 konja. Iskreno ovako gledajuci po dizajnu ni malo ne zaostaje ja mislim da je i lepsi od nekih konkurenata tipa Avensis, 508, Superb itd, ali to je vec stvar ukusa, opremu ima svu koju covek moze da pozeli u D segmentu a poslednji modeli korejskih vozila su pokazala da i unutrasnji kvalitet na nivou i da nije uopste za potcenjivanje. Tako da to sto se ljudi jos uvek vode pricama od pre 10 godina i modela koji su bili samo puko jeftino prevozno sredstvo a nisu seli u ni jedan od novijih Korejaca ne mogu se smatrati objektivnim...

goran PG
07.6.2012 21:01
12
4

auto sam vidio uzivo super izgleda , sto se cijene tice bolje da su ga ponudili sa manje opreme i mnogo nizom cijenom ovako kosta skoro kao OPEL INSIGNIA u najvisem paketu opreme i sa 2.0 dieselom od 160ks a budimo realni INSIGNIA i posle 4godine se odlicno prodaje ,svjeze izgleda i sto je najvaznije vrlo je pouzdana ...

Don
08.6.2012 07:45
8
16

U zadnjih mjesec dan testirao sam 508 i novog Ceeda, pa sad nekako nemam volje za optimom.Razlog,ceed ja jako dobar auto i vidim da su mu korejanci uspjeli ispraviti mane (posebno se to odnosi na buku koja dolazi od zadnje osovine).Nadam se da nece hrdjati, jer sam na proslom modelu imao tragove hrdje u unutrasnjosti,doduse na sarka siceva al svejedno, nakon 2 godine malo cudna pojava(cjepidlacenje).Gledajuci u kojoj se klasi nalazi i trudeci se biti posten,nisam nasao zamjerke novom ceedu.Vozio sam 90ks snazan dizel model,sa jako dobrom opremom, auto je stabilan na cesti pri maks.brzini.Cula se samo buka dizel motora koja je u prihvatljivim granicama.Cijena tako opremljenog ceeda iznosila je oko 20 000 eura.Gledajuci mu konkurente, to je tu negdje,manje-vise.A onda je na scenu stupila 508ica,dizel,sa panoramskim krovom,automatskom klimom,karavan.Naspomenuo sam ove dvije stvari kod opreme jer je to ono sto ceed nije imao.Ali pezo 508,star godinu dana, tako opremljen(gotovo pa full) i sa 25000 km na brojcaniku, stoji 15 900 eura.I dzaba ti sad ceed il optima, valja cekat dok ostare jednu godinu pa ih uzet ko polovnjake.Mada pocetna cijena ceeda iznosi 13320 eura,a optima 19907eura.

zaxspeed
08.6.2012 12:50
7
17

Potpuno mi je jasna želja Kie, zašto je ovakav model automobila plasiran na evropsko tržište. Naprosto, prirodno je se pravi bolje, veće, ekskluzivnije... Ono što mi nije jasno je šta će im to???? Otprilike prave istu grešku kao Renault sa Latitudom. Kia nije marka koja treba da se gura u taj segment i to je to.Postoje tu već, odavno, marke koje to rade jako dobro i mislim da im realno niko ne može preuzeti primat. Pogotovo što na evropskom tržištu već postoji veoma dobra i uspešna alternativa u vidu Skode Superbe, koja je, složićete se, veoma dobar automobil. Kia ima odlične automobile u nižim segmentima i tu bi i trebala maksimalno da se usredsredi i da već dobar renome učini mjoš boljim.

Alfa
09.6.2012 01:23
7
11

Koliko je spoljasnjost lepa, toliko je unutrasnjost razocaravajuca. Sticem utisak da kad bi seo da vozim, da bi pomislio da se nalazim za nekom haubicom, a ne za upravljacem neke limuzine.
Nisu se nesto otvorili ovi iz KIA kompanije, mislim na ponudu motora.
Nista bez Alfe :-)

Don
10.6.2012 00:59
4
7

Bez obzira koliko ja volio alfu,kia je napravila dobar auto koji uz to dobro izgleda.Motorizacija ce, vjerovatno biti bolja, ali ako je ceed ovako dobro slozen, optima mora da je bolja.Nisam je htio voziti jer je automatik,a meni kao alfisti bas ne pase automatski mjenjac.No,kod ceeda me je ohladila cijena jer za 16k eura dobijam fanstasticno opremljenu 508 karavanku i ostane mi 4k u dzepu u odnosu na jednako opremljen a slabije motoriziran ceed.I dakako, ceed je klasu ispod 508ice.No kazem, ak cemo gledati kompakte ceed,golf,focus etc. svakako bih odabrao ceeda, samo sto nisam taj tip,vise mi pasu limuzine.A o optimi mogu nesto reci kad je provozam :-)

aleksandar 2
10.6.2012 01:50
7
12

Alfa Romeo 159 1.9 JTDm. Vrh vrhova!!!

goran PG
10.6.2012 23:31
10
1

meni se aktuelni KIA design jako svidja , prilicno je originalan i atraktivan za razliku od HYNDAIja koji mi je malo zamoran sa tim njegovim skulpturalmim desgn-om neuspesno prenetim elementima OPELa MAZDAe i ko zna cega sve ne

Milan 2
11.6.2012 00:12
8
6

Don@
Pozdrav prijatelju...
Ma slazem se sa tobom u vezi 508-ce, ali u obzir dolazi sami limuzina, karavan je mnoooogo ruzan, a i iz mog nekog ugla gledanja, meni su karavani rezervisani za svercere i ljude koji prevoze papriku i krompir na pijacu :)))

Don
11.6.2012 08:37
3
9

Pozdrav Milane,
da ne vozim papriku na pijacu, ne bih mogao ni furati 508cu .-) a i ne furam je :( za 16 keka,508 je bolji odabir makar i polovna bila, od ceeda jel.Zdravom razumu je prihvatljivije i jos ustedis 4k eurcica.A i limuzina je po istoj cijeni, pa sta kome pase.A hyundai druga prica.Kod njega me najvise iritiraju oni sivi dodaci u unutrasnjosti, pa auto izgleda kao jeftini kineski kasetofon, inace su dobri i vrijede ulozenog novca.Dakako kad bi se neko jos sjetio da promijeni onu plavu iluminaciju!Umjesto farbanja podloge,mogu diodice razlicitih boja pa da si vozac bira kakvo hoce osvjetljenje u unutrasnjosti.Umjesto retrovizora,kamere, a a nosac nek bude u formi resetkastog nosaca, ne bi bilo lose ni C nosac tako izvesti...Da se vratim na temu, optima izgleda jako dobro,a kad bude polovna bice odlicna kupnja jer bi joj cijena mogla biti oko 12 keka, sto je 7 hiljada manje od pocetne, a 1 god stara(508ica izgubila u god dana 12 hiljada na cijeni).No, ko ima para nek je kupi novu i uziva, sigurno nece pozaliti, a unutrasnjost optime je mnogo bolja uzivo neg na slikama, nemam zamjerke.

Don
11.6.2012 10:27
4
10

i jos mali komentar u vezi dizajna kijinih vozila.Dok ceed i optima izgledaju impresivno i vozacu cini prijatan boravak u unutrasnjosti, dotle rio je razocaravajuci s aspekta kopiranja.naime, on je cista kopija tojote jaris!sa koje god strane da pogledas, isti jaris.Kao da su sestrinski proizvodi, cak im je i unutrasnjost gotovo pa identicna.90% kopiranih rjesnja (dizajnerskih,jel) od jarisa, a izasli su nekako u isto vrijeme, sto je malo cudno.Jos da promijene one kazaljke jer je njihov dizajn blagi uzas.

Maky
11.6.2012 21:14
4
4

Don@
Kia rio slazem se od napred podseca na t.yaris,dok otpozadi podseca na proslu generaciju Seata Leon...:)
Sto se tice same optime auto je vrh,jos kad bi kao opciju imao 4x4 pogon,mislim da bih odlepio

dzigi
11.6.2012 22:49
6
1

@Maky: Postoji Optima SX Turbo 4x4, sa 2.0 turbo motorom od 274ks (do 100kmh za ispod 7sec). Nažalost, za sada samo u SAD.

Milan 2
12.6.2012 14:16
5
2

Don@
slozio bi se sa tobom da je pametnije uzeti 508-cu staru godinu do dve dana, jer padne cena, mada ne verujem da padne bas koliko si ti naveo, jer deluje zaista mnogo.
Peugeot 508 je prvi model te marke koji mi se svidja i zaista bi ga rado video na svom parkingu, samo limuzinu, ne karavan.
Vidi, 508 je oko 2000 eura skuplji od modela I40 ili optime, mislim na limuzine, dok 508 nudi manje opreme. Sad, bas me zanima koja ce cena lupam eto npr Optime da bude kad na satu pokaza 20.000 i bude stara godinu do dve dana?
Sto se tice I40 i unutrasnjosti, mene je bas tu oborio sa nogu, ne secam se kad sam video "napucaniju" instrument tablu, a opet sve je cisto i pregledno, dok mi se najvise svidja deo oko navigacije i naslon za ruke koji ima godotov savrsen dizajn za vozacevu ruku za odmor i saltanje brzina, nema kao kod Optime, gde izgleda kao da ga je neku ruzno odsekao, pa jos klasicna rucna kocnica, bljak.
Ali, stvar ukusa, uglavno slozili smo se u jednom, da su Hyundai i KIA postali ozbiljni igraci koji ne pate od kompleksa nize vrednosti i ako po cenovniku manje kostaju, a gotovo isto pruzaju kao konkurencija :)))

dzigi
12.6.2012 16:03
6
2

@Milan: Što se cene polovnih Kija tiče (ovih novijih generacija), biće zanimljivo zbog sledeće činjenice: posle recimo pet godina rešiš da prodaš svoju Optimu. A ona i dalje u garanciji, još dve godine!
Uslov za to je naravno redovno održavanje ali zar to i nije najjači mamac za kupca?
Siguran sam da će pre uzeti automobil koji je dokazano redovno održavan u ovlašćenom servisu a i dalje u garanciji. Možda i po nešto višoj ceni od konkurenciji ili barem po istoj (u poređenju sa Pasatom, koji je glavni takmac Optimi), što će reći da će pad cena u odnosu na nemačku konkurenciju biti manji ili bar isti.

Don
12.6.2012 16:31
4
5

pa evo bas slucajno imam otvoren ovaj link http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=211793723
ak administracija da da se objavi,cisto radi zanimljivosti.ovo je, eto benzinac, limuzina.Ne znam koliko stoji novi model, nesto mi mrsko da gledam sad.A meni je pametnije, ako vec moram u nesto ulozit tesko zaradjen novac, a imam odabir novi ceed (bez obzira sto mi se auto jako svidio) i god dana star pezo 508, odabrao pezo jer mi nudi vise (logicno,klasa vise)za iste pare, tj cak i manje.A u vezi i40 i optime, vidis, ukusi su razliciti, meni se unutrasnjost od optime jako dopada, za razliku od i40 kojem bi nasao zamjerke,a generalno gleadjuci oba auta su odlicna, samo treba cekat godinu do dvije da im padne cenka :-)povoljnija kupnja.

Don
12.6.2012 16:38
5
6

ak moze jos jedan link, bicu zahvalan.http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=214792023 evo ga dizel, karavanka.
Jedino bih molio ljude, koji ovdje pisu testove, da naprave tabelu sa cijenama redovnog odrzavanja do 150 000km u ovlastenom servisu za svaki auto(racunajuci i setove guma i felge).Jos ako ima i predbenu tabelu zamjenskih dijelova, bilo bi solidno napravljen test,jer tek na kraju balade vidis koliko te kosta neko auto.

Milan 2
12.6.2012 22:39
6
3

Don@
Pazi, ova limuzina za sjajnim turbakom (kazu da je mozda najbolji benzinski turbo motor na trzistu) koji je odlican za oporezivanje, a nusi sjajne performanse uz umerenu potrosnju. Tu jedan crnogorac ima Peugeot 5008 sa tim motorom, zaklinje se da mu je prosek 8l, a u gradu u spicu ne prelazi 10 l.
Ovde u Svedskoj nov 508 sa tim 1.6 turbo motorom kosta oko 25.000 eura, sve zavisi koliko opreme ima. Recimo ovaj model iz oglasa je vrh, samo alu felne 16-ce zameniti za inc vecim 17 i ako je moguce skloniti ili iscupati :) onu odvratno nasadjenu rucnu kocnicu i nista vise ja tu ne bi dirao :)
Naravno da je bolje za iste pare uzeti auto iz vise klase, pa to samo lud covek ne bi uradio.

Don
13.6.2012 06:48
5
4

Uvezi ga iz njemacke, kako vidim po oglasu, najjeftiniji je tamo.Porez?pa to je ono sto kazem, treba se napravit poredbena tablica,koliko sta kosta itd pa da se vidi suma sumarum na kraju balade.Ovdje je npr.godisnji porez za dizel nekih 300 eura, a na benzinca oko 80.A gdje ak kupis polovni dizel, mozes racunat sa popravkom/ciscenjem kvacila,zamasnjakom podjeljene mase,visokotlacnom pumpom,brizgalicama...do 100 000 km si miran (manje-vise).Dobar turbak?Moguce je, trebalo bi malo istraziti.A ove 16colne bas izgledaju ruzno.U vezi optime,ko je kupi, pozaliti nece,osim sto ce za godinu dana biti 7000 eura jeftinija, kao i svaki polovnjak.

Milan 2
13.6.2012 17:09
4
2

Don@
U Svedskoj DERU dizelase i popularniji su benzinci. Recimo ako imas dizelasa starog 5-6 godina, porez je jako velik, oko 4 do 5 puta je skuplji nego za benzinca.
Sad ne razumem, jer po tvojoj racunici se vise isplati dizel ili benzinac?
Eto nu Svedskoj ovaj novi i40 sa ovim motorom kao u Optimi ako spada u miljobil, onda za njega 5 godina ne placas porez i u Svedskoj imas besplatan parking, a ako nije miljobil, onda sledi deranje koze, tu su nemilosrdni.
Jbt u Svedkoj su puno skuplji automobili nego u Nemackoj, nemam pojma zasto?

Don
14.6.2012 07:24
4
2

Ne znam zasto je tako,mozda zbog ispusnih plinova i ekoloskih normi, mada noviji dizeli su napredovali jako i zadovoljavaju najstrozije norme.Nemam iskustva sa turbobenzincima:-(Sta ti znaci to "miljobil"???Sreca tvoja da je jos uvijek EU, pa mozes po auto u drugu zemlju.Ja sam znao za nijemca koji je kupio auto u spaniji jer je bio 20% jeftinijij neg u njemackoj!(i to sa transportom - vozom)ti uzmi turbobenzinca, nekog provjerenog i bices miran.

Milan 2
14.6.2012 20:09
4
2

Hahaha...izvini, miljobil na svedskom znaci ekoloski auto tj da ispunjava najstrozije kriterijume u pogledu ispustanja stetnih gasova.
Da, vidim da su u Spaniji najpovoljniji malo luksuzniji automobili. Medjutim, ovde u Svedskoj ako ne kupis auto, automatski prilikom prodaje izgubis oko 20 do 30% na realnoj ceni, jer eto nije kupljen u Svedskoj. Jedu g...na kao da se ti svi automobili sklapaju u Svedskoj, pa samo sto se kod njih kupi to je ispravno, mislim zivim ovde u Malmeu, ali mi se gade po mnogo cemu.
Da se oni pitaju, danas bi se prodavala samo hibridna vozila i nista vise, glume neku ekologiju, a strokavi su i neuredni da su sam zagadjivaci zivotne sredine, vise jedan svedjanin ispusti iz zadnjice stetnih gasova, nego neki dizelas star 10 godina :)
Da znas da se lomim da li uzeti nekog 1.6 turbaka benzinca ili nekog dizela 2.0 u lupa nekom modelu kao 508 ili ford Mondeo, sad ce da izadje novi model.

Peki
15.6.2012 09:05
8
0

Drugari pozdrav.
Samo na kratko da se ubacim u diskusiju, pre neki dan, Svetska zdravstvena organizacija je zvanicno objavila da su izduvni gasovi iz dizel motora kancerogeni! U Francuskoj se recimo spominje cifra od 42.000 prerano umrlih, a sve zbog udisanja stetnih cestica koje izlaze iz dizel motora. Filteri su od male koristi, njihova realna efikasnost pocinje tek nakon desetak kilometara, pod uslovom da ih uopste poseduju. Iz tog razloga, mali dizeli su prakticno vec proterani, gotovo niko ih vise ne ugraduje u gradske automobile. Osim sto su skuplji za proizvodnju i odrzavanje, sve teze ispunjavaju zadate norme. Milane Svedani su se proglasili ekoloskom drzavom, te zbog toga namecu ogromne takse na dizele, koji su, ukoliko se ne varam, do pre koju godinu bili autorizovani samo za taksiste.
Zbog toga, sve vise proizvodaca okrenulo se benzincima male zapremine, kao recimo Ford. Trenutno vozim trocilindarski Focus 1.0 od 125 KS, iznenadujuce je sta pruza jedan ovako mali motor u vozilu od 1.300 kg. Onako usput, proglasen je za motor godine, i po svemu opravdava poverenje, osim po pitanju potrosnje! Bogami proci ce jos mnogo vode Dunavom i Senom, pre nego li se na ovom polju priblize dizelima.
Inace juce sam provozao Optimu sa benzinskim 2.0 i valjada nekih 165 KS (predvidena za korejsko trziste), bez sumnje ubedljivija je od dizela, ali sam se uplasio kada sam video potrosnju. OK, bila je sa automatskim menjacem i nismo je stedeli, ali 12-13 litara u proseku, tera na razmiljanje...
Uzdravlje


Don
15.6.2012 12:48
6
3

Eto vidis sta peki kaze, uzmi 508 turbobenzinca i miran si.A reklama fali fordovo motoric kako malo trosi, hehe, ne znam samo po kojoj logici.Kako god, ne volim trocilindrase.12-13l prosjek za 165 ks u trenutcima kad se auto ne stedi, jer da je tvoj, sigurno bi gledao kako vozis, pa bi potrosnja bila oko 8.5 litara, za auto te duzine i te mase sa tom konjazom je ok, a i 12 litara sa automatikom je u okviru klase, svi oni toliko trose ne moze se promijeniti stepen iskoristivosti, nizak je i sta ces.

Milan 2
15.6.2012 15:45
4
1

Peki, bas sam skoro procitao par testova 508-ce sa tim toliko hvaljenim 1.6THP/156ks. OVako, puna im usta "ekonomicnosti" mislim novinarima u odnosu na to sta pruza taj mocni turbobenzinac, uglavnom svi su zavrsavali test sa prosekom ne vecim od 8l.
Sad svidja mi se i40, ali ne svidja mi se ponuda benzinskih motora, 1.6 ne adekvatan, a onaj 2.0 od 177ks (gde odose toliki konji? Jedva prelazi 200km/h) trazi benzina kao pustinja vode, citao sam jedan test, prosek 13l, mislim uzas.
Razmisaljao sam o i40 sa ovim motorom kao u Optimi samo da je miljobil i oslobodjen bi bio poreza 5 godina, ali sad ste me poljuljali sa ovom diskusijom i nisam nacisto....
Sacekacu ovaj novi Form Mondeo, kazu da ce biti u ponudi 1.6T/150ks, KAO mali potrosac, a puno pruza.
PEKI, u Svedskoj su svih ovih godina normalno bili zastupljeni dizelasi, kao i sad, ali kazem, porez je veliki.
Evo OPET eksperimentisu ovi iz Volva sa onim cuvenim petakom koji su spustili sa 2.4 na 2.0, sad ima verzija i od 136ks (manje stetnih izduvnih gasova), kao i ona 163ks.
Ni sam nisam na cisto, da li benzinac ili dizel, a treba mi ozbiljan auto za put, a godisnje cu prelaziti oko 15 hiljadarki km.




Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: