Uporedni test

Mazda 3 i Kia Ceed

Kia Ceed - Dobar učenik


Južno korejska automobilska industrija proistekla je direktno iz japanske, a naš uporedni test između Mazda 3 CD110 TX i Kija Ceed 1.6 CRDi je još jedan dokaz da su Korejci više nego dobri učenici

Učenje zanata nije lak posao. Majstor je onaj koji poseduje znanje i koji to znanje treba da prenese svojim učenicima. Često, da bi on bio taj koji se pita, za vreme svog radnog veka, majstor ne otkrije baš sve svojim šegrtima. Mudro, jer da bi šegrt, odnosno kalfa, jednoga dana postao pravi majstor, pored znanja kojeg je stekao, mora da ima „dobro“ oko, da bude intuitivan, da nauči da gleda unapred, i sam stekne svoj ugled.

U našoj priči „učitelj“ je Mazda, a „učenik“ KIA. Južnokorejska automobilska industrija, na neki način, direktan je izdanak japanske, i u poređenju koje je pred nama pokušaćemo da damo odgovor na pitanje, da li je učenik uspeo da nadmaši učitelja.

Uspešno osveženje
Tri godine je prošlo od kada je KIA lansirala Cee’d u Evropi. Taman kada je došlo vreme za restilizaciju, nju smo i dobili, i to prilično temeljnu jer je pored spoljašnjosti, izmene doživela i mehanika. KIA je bez dileme ozbiljan proizvođač, koji se hrabro suprotstavio evropskoj konkurenciji u „prenatrpanom“ C segmentu, u kome nemate šta da tražite ukoliko ne posedujete izvesne adute. U ovom slučaju, aduti pulena KIA-e jesu praktičnost, ekonomičnost i upotrebljivost. Restilizovani Cee’d dobio je korporativni gril hladnjaka koji je uveden sa crossoverom Soul, i to je detalj koji se prvi primećuje.

Enterijer je obogaćen, a nov je upravljač i ručica 6-stepenog menjača
Nešto viša pozicija sedenja ne odražava se na opštu udobnost u modelu Ceed

Kabinski prostor je osvežen, a standardna oprema obogaćena. Ono što je primetno je da sve izgleda veoma slično kao i pre restilizacije, ali ipak vidno svežije. Promenjen je dizajn upravljača i ručice menjača, instrument tabla poseduje crveno osvetljenje, a revidirana je i centralna konzola. Restilizovana zadnja signalna grupa zaokružuje transformaciju, a novi Cee’d sveukupno izgleda „oštrije“ spolja i kvalitetnije iznutra. Što se mehanike tiče, reviziju je doživeo sistem oslanjanja, i to sa ciljem poboljšanja komfora, ali i upravljanja, kao i voznih osobina. Rezultat se oseti, a očitava se u višem nivou rafiniranosti i komfora, odnosno, boljem ponašanju pri vožnji preko neravne podloge, dok je osećaj na upravljaču direktniji i progresivniji u odnosu na model pre restilizacije.

Uz sve izmene, jedna bitna stvar, koja je jedan od najjačih aduta Kije nije promenjena, a to je dug garantni rok. Za novog Cee’da je osnovna garancija 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara, odnosno 7 godina (150.000 km) na sve pogonske sklopove.

Bogata oprema, odličan pogon
Testirani model je u LX Fresh paketu opreme, pogonjen 1,6-litarskim CRDi dizel agregatom od 115 KS, dostupnih pri 4000 o/min. Maksimalni obrtni moment ovog motora iznosi 255 Nm između 1900 i 2750 o/min. U odnosu na standardnu opremu, koja je više nego bogata, treba spomenuti neke komponente koje su uključene u LX Fresh paket. To se pre svega odnosi na sistem zaključavanja vozila pri brzini većoj od 40 km/h, što je vrlo korisno ukoliko često vozite decu, USB+AUX priključak za audio uređaj, daljinsko centralno zaključavanje sa sklopivim ključem, kao i prednja sedišta podesiva po visini, sa potporom u lumbalnom delu. U LX Fresh paket uključen je i šestostepeni manuelni menjač. Što se spoljašnjosti tiče, tu su ručice vrata i elektropodesivi retrovizori sa grejačima.

Cena modela Kia Cee’d LX Fresh iznosi 15.250 evra sa PDV-om.

1,6-litarski CRDi agregat, iako iste zapremine, potpuno je nov motor iz ekonomične U2 serije

Japanski maneken
Mazda 3 u limuzinskoj verziji bez dileme je jedan od najatraktivnijih modela u svom segmentu. Pojava ovog automobila odlična je uvertira u performanse i zabavu u vožnji koje ćete imati na pretek „za sve novce“. Japanski proizvođač poznat je po kompaktnim i dinamičnim modelima, a nova Trojka u sedan verziji ne odstupa od date filozofije. Pored toga, vizuelni efekat koji Mazda 3 ostavlja je izuzetan, jer ćete se često susretati sa pogledima prolaznika.

Kabinski prostor Mazde 3 impresivan je u smislu obraćanja pažnje na detalje, mada se malo zakomplikovalo sa instrumentacijom, koja je u odnosu na konkurenciju, rešena na bespotrebno složeniji način. Materijali, s druge strane, u samom su vrhu klase, tako da se ima osećaj „dobre kupovine“. Pozicija sedenja je možda za nijansu viša no što bi se očekivalo, ali dobar položaj može se naći, u kombinaciji sa podesivim upravljačem po visini i dubini, mada bi po dubini, hod mogao biti i nešto duži.

Sportski doživljaj, pre svega
Sama konstrukcija automobila je podređena performansama. Osetno je redukovanje uzdužnog ljuljanja karoserije, a potrebna doza prijanjanja za podlogu obezbeđena je u svakom momentu. To u mnogome diže „vozački ego“, odnosno samopouzdanje u vožnji. Što se tiče vožnje na auto-putu, Trojka je obavlja uglađeno, mada je trim ogibljenja nešto tvrđi u odnosu na Cee’d.

Pogonska jedinica modela na testu je 1,6-litarski common-rail turbo dizel sa 109 KS i 240 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Uparen je sa petostepenom manuelnom transmisijom koja u kombinaciji sa ovim agregatom funkcioniše odlično. Prenosni odnosi idealno su izbalansirani, tako da se uz maksimalno iskorišćenje kapaciteta motora, potrošnja svodi na minimum, i identična je potrošnji modela Cee’d, bez obzira na šestostepenu menjačku jedinicu korejskog modela.

Enterijer Mazde daleko više odiše sportskom notom nego što je to slučaj kod Ceed-a
Sedišta su udobna i pružaju solidan komfor i na dužim relacijama

Oprema testirane Mazde 3 bogatija je u odnosu na korejskog konkurenta, i pripada višem nivou, a razliku prave detalji poput alu-naplataka od 17 cola, zadnjih parking senzora, tempomata sa komandama na upravljaču i senzora za kišu i svetla.

Garancija za Mazdu 3 traje 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara, što je segment u kome KIA dominira. Garancija na karoseriju iznosi 12 godina.

Ipak, sa cenom od 19.090 evra sa PDV-om i doplatu od 370 evra za metalik boju, Mazdin model je značajno skuplji. Pokušaćemo da odgovorimo na ključno pitanje - da li razlika u ceni pokazuje pravi odnos stvari?

Atraktivnija Mazda 3
Počećemo od eksterijera. Mazda 3 je atraktivnija u odnosu na Cee’d bez obzira na lične afinitete. Ne želim to da istaknem kao ključnu prednost japanskog modela u odnosu na korejski, već da naglasim da ova dva automobila ciljaju relativno heterogenu grupu kupaca. Bez obzira na različitu karoserijsku konfiguraciju, možda bi suštinski bliži takmac Mazdi 3 bio Pro_cee’d, jer je naklonjeniji mlađim, sportski orijentisanim vozačima.

Mazda 3 pleni svojim izgledom, a posebno u „crystal“ beloj metalik boji koja naglašava dinamiku forme automobila, dok je Cee’d konzervativniji i neupadljiviji. Dodatno, Mazda leži na aluminijumskim naplacima od 17 cola, koje su mnogo atraktivnija opcija od Cee’dovih čeličnih točkova od 15 cola, pokrivenih ratkapnama. Dakle, spoljnji izgled je na strani japanskog proizvođača, a u tom domenu, retko ko može da konkuriše Mazdi 3 u limuzinskoj verziji, barem što se C segmenta tiče.

Iako nešto slabiji, 1,6-litarski turbodizel ostavio je nešto bolji utisak pri dinamičnoj vožnji

Praktičniji Kija Sid
Priča se nastavlja i kada je enterijer u pitanju, ali tu već ocene nisu kategoričke, kao kod dizajna spoljašnjosti. Ovde je element „ukusa“ mnogo naglašeniji. Smireniji dizajn KIA-e, kao i više ravnih površina, mnogima će se svideti više u odnosu na naglašene detalje kod Mazde 3. Premium utisku kod „Japanca“ u velikoj meri doprinosi izdašna upotreba aluminijuma, i završna obrada koja je na višem nivou. Upotrebljeni materijali kvalitetni su kod oba vozila, ali ponovo Mazda 3 odnosi pobedu u dizajnerskom smislu, jer je kompletan trim enterijera, uključujući i sedišta, uokviren u jedinstvenu ideju, i to prija oku, a prijaće i kupcima kojima je taj aspekt bitan.

Kia cee’d 1.6 CRDi LX Fresh

Motor
Tip/broj cilindara turbo dizel, redni/4
Radna zapremina ccm 1582
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/common rail
maks. snaga kW/KS/o/min 85/115/4000
obrtni moment Nm/o/min 255/1900-2750
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata hečbek/5/5
D x Š x V mm 4260/1790/1480
međuosovinski razmak mm 2650
masa vozila/nosivost kg 1367/453
zapremina prtljažnika l 340/1300
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, gasni amortizeri, popr. stabilizator
pozadi Multi-link, spiralne opruge, gasni amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice
napred/pozadi ventilirajući diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 185/65 R15
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 11,5
maksimalna brzina km/h 188
prosečna potrošnja l/100 km 4,4
Cena (sa PDV-om) € 15.250

Sa praktične strane, čini se da je prednost na strani Cee’da. Komande su jednostavnije i preglednije, a ručica menjača mnogo bolje leži u šaci nego ona kod Mazde, koja je sportski orijentisana i traži vrlo odlučnu ruku. Zvuk je kvalitetniji i puniji kod japanskog modela, ali se isto tako, unutar kabine, u većoj meri čuje rad motora nego što je to slučaj sa Cee’dom. Agregat KIA-e je tiši, uglađenijeg je rada, mada je buka kotrljanja točkova kod južnokorejskog modela izraženija nego kod Mazde.

Što se tiče zadnje klupe, ona zadovoljava i kod jednog i kod drugog automobila, ali ne treba očekivati neko obilje prostora. Kada je pozicija sedenja u pitanju, nema neke fundamentalne razlike. Mazda 3 nudi „ušuškaniji“ osećaj, bolju lateralnu potporu, dok je Cee’dov adut bolja preglednost. Udobno ćete se osećati i u jednom, i u drugom automobilu.

Agilnija Mazda 3
Kada su vozne osobine, dinamika, i upravljivost u pitanju, tu nema dileme. Mazda 3 jednostavno dominira. Bez obzira što je motor kod Cee’da nominalno snažniji za 6 KS, u vožnji se ta razlika ne oseti. Čak je agregat Mazde nešto elastičniji sa maksimalnim obrtnim momentom od 240 Nm dostupnih pri 1750 o/min. Cee’d ima maksimalni obrtni moment od 255 Nm pri 1900 o/min. U praksi, Mazdin motor zahteva manje «zabave» sa ručicom menjača, «poteže» bolje iz niskih obrtaja, i deluje „živahnije“ bez obzira što su specifikacije na strani Cee’da.

praktičnost,
garancija,
oprema,
dobar porodični automobil

šum kotrljanja točkova

Mazda 3 CD110 TX

Motor
Tip/broj cilindara turbo dizel, redni/4
Radna zapremina ccm 1560
Broj ventila/tip ubrizgavanja 16/common rail
maks. snaga kW/KS/o/min 80/109/4000
obrtni moment Nm/o/min 240/1750
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata limuzina/4/5
D x Š x V mm 4580/1755/1470
međuosovinski razmak mm 2640
masa vozila/nosivost kg 1320/510
zapremina prtljažnika l 430
Ogibljenje
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi Multi-link, amortizeri, spiralne opruge
Kočnice
napred/pozadi ventilirajući diskovi/diskovi
Pneumatici
dimenzije 205/50 R17
Prenos snage
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa manuelni/5
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s 11,0
maksimalna brzina km/h 188
prosečna potrošnja l/100 km 4,5
Cena (sa PDV-om) € 19.090

Međutim, razlike su mnogo izraženije kada govorimo o ponašanju automobila na putu. Osim ogibljenja, koje obezbeđuje odlično prijanjanje za podlogu, treba pohvaliti i krutost šasije, na kojoj su u Mazdi očigledno ozbiljno poradili. Jednostavno, Mazda 3 ima izražene sportske atribute, dok Cee’d mogu prvenstveno oceniti kao porodični hatchback koji će zadovoljiti potrebe ogromne većine potencijalnih kupaca automobila iz C segmenta.

Uparenost agregata i menjača je tradicionalno Mazdina teritorija. Bez obzira što se radi o petostepenoj manuelnoj jedinici naspram šestostepene kod KIA-e, nema izrazitih benefita koje donosi šestostepeni menjač u ovom poređenju. Parametri potrošnje su identični, zahvaljujući odličnim prenosnim odnosima menjača Mazde koji eliminišu „minus“ u vidu jednog stepena prenosa manje.

Mazda 3, takođe, ima preciznije upravljanje, manje uzdužnog naginjanja, ali je i nešto „tvrđa“. Dakle, ponovo dolazimo do priče o „kompromisima“, i stavljanja u ponudu kupcima automobile koji zadovoljavaju što veći broj zahteva. KIA Cee’d nudi „mekšu“ vožnju, možda manje individualnosti, ali je zato njen adut to što sa praktičnog aspekta zadovoljava gotovo sve što je potrebno za jedan automobil iz C segmenta.

spoljni izgled,
vozne osobine,
stilski izraz

zvuk motora unutar kabine,
komplikovana instrumentacija

Mazda 3 je za nijansu agilnija i do „stotke“ stiže za 11 sekundi, što je za pola sekunde bolji rezultat od južnokorejskog modela. Maksimalna brzina je identična – 188 km/h, dok se potrošnja i kod jednog i kod drugog takmaca može svesti na 4,5 litre na otvorenom putu, 5,5 u kombinovanom režimu, i 6 litara u gradskim uslovima vožnje.

Povoljniji Kija Sid
Ključni segment ovog uporednog testa, rekao bih, jeste oprema, odnosno cene japanskog i južnokorejskog modela. Da ponovim, reč je o jednom limuzinskom i jednom hatchback modelu, što odmah u startu pravi jasnu distinkciju.

Zaključak

Ovde imamo posla sa dva pripadnika istog segmenta, ali u mnogo čemu različita. Pozicionirani su na taj način da „gađaju“ različite grupe kupaca, s tim što je ciljna grupa Kije Cee’d poprilično šira. Prvi razlog je razlika u ceni, a drugi se tiče praktičnosti i svakodnevne upotrebljivosti. Daleko od toga da Mazda 3 nije praktičan i upotrebljiv automobil, naprotiv, ali Cee’dova hatchback konfiguracija daje blagu prednost u ovom domenu, kao i nešto mekši trim ogibljenja, koji donosi više komfora u vožnji. Razlika u zapremini prtljažnika postoji – KIA Cee’d 340 litara, Mazda 3 430 l.

Međutim, kada se sklope zadnja sedišta, Cee’d raspolaže sa više nego izdašnih 1300 dm3. KIA se ističe i bogatom osnovnom opremom, tako da već sa LX Fresh paketom dobijate sve što vam je potrebno. S druge strane, Mazda 3 CD110 TX je atraktivniji automobil, koji pored toga što služi kao prevozno sredstvo, omogućava vam da u mnogo većoj meri „komunicirate“ sa okolinom. Detalji koji podsećaju na Mazdu RX-8, kao i dominantni „stav“ izazivaju poglede prolaznika i kolega vozača, a to „zadovoljstvo“ košta 4210 evra, koliko iznosi razlika u ceni automobile na našem uporednom testu. Mazda 3 sedan u većoj je meri namenjena „vozački“ nastrojenim kupcima, sportski orijentisanim, koji pored upotrebljivosti, od automobila traže da im bude i deo ličnog imidža.

Spolja gledano, Mazda 3, pored atraktivnijeg dizajna karoserije, ima, kao što sam već spomenuo, aluminijumske naplatke od 17 cola, koji deluju mnogo impresivnije od Cee’dovih čeličnih točkova od 15 cola. Naravno, treba spomenuti da je razlika u ceni pneumatika dimenzija 205/50 R17V (Mazda 3) znatno veća od 185/65 R15H. Detalji koji su najbitniji kada govorim o opremi Mazde 3 CD110 TX, jesu prvensteno tempomat sa komandama na upravljaču i zadnji parking senzori. Tu su još i senzori za kišu i svetla, ali bi njih stavili u drugi plan, jer nisu neophodni.

I što se opreme tiče, kod Kije Cee’d ponovo je istaknut onaj praktičan aspekt. LX Fresh paket opreme prva je „nadogradnja“ standardnog, ali bez obzira na to, nudi zaista mnogo. Ovoga puta neću govoriti o vazdušnim jastucima i već poznatim sistemima pasivne i aktivne bezbednosti, koje poseduju gotovo sva vozila danas, već želim da istaknem bogatstvo standardne opreme kod Cee’da, u koje su uključene komponente poput putnog računara sa komandama na upravljaču, progresivni servo upravljač podesiv po dubini i visini, kao i solidan audio sistem sa četiri ugrađena zvučnika. LX Fresh paket donosi i USB+AUX priključak za audio-uređaj, uz visokotonske zvučnike.

Za prijatan ambijent u Cee’du je zadužen manuelni klima-uređaj, dok kod Mazde to obavlja automatska, dvozonska jedinica. Kod oba modela upravljači i ručice menjača presvučene su kožom. Razlika u ceni između Mazde 3 CD110 TX i KIA Cee’d 1.6 CRDi LX Fresh iznosi tačno 4210 evra! Upravo tu leži i mali paradoks u vezi sa uporednim testiranjem ova dva modela.

tekst: Pavle Barta
foto: Predrag Rakić
pavle.barta@vrelegume.rs
8813
Postavljeno: 12.02.2010

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 26.05.2015

Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour
Tekst sa video prilogom!

Narodna fraza kojom se opisuju dve, po karakteru vrlo slične osobe, ali je svaka svojstvena sebi na svoj način, predstavlja vodeću karakteristiku dvoboja najmanjih mališana na tržištu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 22.10.2014

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi
Tekst sa video prilogom!

B segment je izuzetno popularan u Evropi. Dovoljno je da kažemo da su četiri od pet najprodavanijih modela na „starom kontinentu“ upravo iz ovog segmenta


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 12.07.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

U slučaju komparativnog testa modela Mazda 3 u dizel i benzinskoj kategoriji zapremine oko 2.000 kubika, nije lako predvideti lidera bez detaljnog poređenja


Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

lakibgd
12.2.2010 14:22
3
7

Mislim da ne treba porediti Kia i Mazdu. Ovakvim tekstovima samo zbunjujete eventualne kupce ovih automobila... Poredite sedan i hecbek?
Zasto? Mazdu i Kiu? Japan i Koreju?

Milos Radulovic
13.2.2010 03:56
3
6

Uporedjuje se legendarna marka (kvalitet i dugotrajnost) i automobil (KIA) koji je nesumnjivo dobar. Sve moguce je izanalizirano sa zeljom da se citaocima pruzi prava slika oba automobila, sve osim...Pa osim onog najvaznijeg, a to je kvalitet samog automobila. Pouzdano se zna da je moguce sa svakom Mazdom proci 300000 ili 400000 km bez ikakvih problema, i to bez gotovo nikakvih "radova" na kolima. Koliko se moze proci sa Kiom, i koliko ce te imati eventualnih problema, zaista je veliki znak pitanja. Automobil nije (barem za one koji znaju sta je automobil) uporedjivanje dodatne opreme i merenje duzine i tezine. Ko razume shvatice...Pozdrav svima

Obućar Burgija
13.2.2010 09:38
4
1

Ne razumem u čemu je problem. Za mene je baš prava tema poređenje Mazde kao poznate-dokazane marke i Kie kao marke koja se probija svim sredstvima a posebno cenom, performansama, dizajnom i kvalitetom. Sigurno ne bih pre kupio Kiu u poređenju sa Mazdom ali zato uporedni testovi i postoje da se UPOREDI.
Vi braćo kao da ste još u eri Balkanskog špijuna, šta bre ima da se piše i poredi kada je Moskwich najbolji!
Zaista lupetate!
Vrele Gume-najbolji ste između ostalog i zato što objavljujete i ovakve komentare!

don
13.2.2010 19:55
4
10

Slazem se da treba uporediti ova dva modela. Meni je licno svejedno da li je automobil Japanac ili Korejac. Sem nekih Japanskih posebnih serija (kao npr Nissan GT-R) mislim da su danas Japanci i Korejci na pribliznom nivou.
Japanci imaju bolji imidz zbor prisustva na trzistu 2 decenije, ali vidimo sta se danas desava sa Toyotom npr...
Na pocetku i na kraju:Audi-Mercedes-Bmw.
Tri brenda koji vrede, ostalo su varijacije na temu.Mislim da se sa ovim slaze 99.9 % ljudi koji su ikad vozili nesto ili se vozili u necemu.

Nikola
14.2.2010 13:27
5
1

To sto je Mazda kao brend duze na trzistu ne znaci da je bogom dana i da se ne sme uporedjivati s "nizom" konkurencijom! . Isto vazi i za nemacke proizvodjace vozila. Nisu oni svu pamet ovog sveta popili. Dokaz je i predhodni model Kia Ceed-a koji cak hvali i Auto Bild kao polovnjaka sa preko 100 000km. Kad mu oni nisu nasli bitnije zamerke onda stvarno vredi paznje, jer zna se da oni potenciraju samo VW koncern! Inace vozim italijana, da ne pomislite da sam pristrasan.

Kiki Miki
15.2.2010 00:32
4
0

Automobil je sastavljen od vise hiljada delova, svaki deo moze da bude znaci loseg, dobrog ili izvrsnog kvaliteta. Kada gledate automobil vi zapravo nevidite puno. Ono najvaznije kvalitet delova je sakriven od ociju. Posle toga postoji i dizajn, odnosno tehnicko resenje odredjenog dela i mehanizma koji utice na dugotrajnost. Kia i Mazda, pa dobro, nije svetogrdje mogu se uporedjivati, namece se pitanje zasto? Jednostavno zato sto nas covek pati od nedostatka novca, i uporno pokusava da nadje i vidi nesto sto niko ne moze,a to je da kupi nesto bolje od drugog za manje novca. Proizvodjaci automobila znaju tacno do centa sta koliko vredi, te netrosite vreme i nepotrebno se nezamarajte. Molio bih pritom doticnog gospodina (prepoznace se), nije mi pritom poznato da imam nekog brata sa slicnim imenom, da se uzdrzi od svojih banalnih i uvredljivih komentara, samo iz razloga sto je cuo nesto sto mu se nesvidja. Ne zbog mene ili nas , prvenstveno zbog sebe. Pritom se jedini On zahvaljuje redakciji "Vrelih Guma" na "sirini pristupa", te omugacavanja svima da LUPETAJU sta hoce.

Milan
15.2.2010 12:53
4
4

Za 19090 evra koliko kosta testirana Mazda moze da se kupi top model Ceed sa 2.0 CRDI motorom i TX Leather opremom,a ako tome pridodamo da moze da se dobije i u dinamicnom kupe pakovanju,koje odlicno izgleda,onda ustvari i ne treba uporedjivati Mazdu i KIA jer ova druga pruza mnogo vise bez da je kvalitet ugrozen.

don
15.2.2010 16:27
2
3

@Kiki Miki
Generalno ne volim da kritikujem citaoce, posto smo svi mi zaljubljenici u automobile. Ali neko zaista nekad pretera i napise gluposti. Mene to cak i nervira. Svet sagledavaj malo sire od svog sela i svoje ulice.
Pozdrav iz Grada

Nitro
16.2.2010 09:36
2
0

Meni se ovo poređenje skroz sviđa. Ne slažem se sa nekim komentatorima koji spominju kvalitet, jer KIA nija pala do sada ni na jednom planu, naprotiv. Ne može se apriori tvrditi da će Mazda duže trajati i preći više kilometara. Sećam se kada su pre desetak godina poredili C Klasu i Passat (ne sećam se koji medij je u pitanju), i uvideli da Passat košta fabriku više nego što Mercedes košta svoju, a tržišna cena Mercedesa je bila znatno viša. Nadovezao bih se na Kiki Mikija koji je u pravu za te "hiljade delova", odnosno njihov kvalitet. Počevši od materijala pa do izrade, sve je generalno bilo na strani Passata, a mnogi bi tvrdili: Mečka je mečka... KIA se bori za svoje mesto na tržištu na pravi način, i ne bi iznenadilo da joj se pouzdanost pokaže u ravni sa jednom Mazdom.

Slash
23.2.2010 14:35
2
2

Mislim da poređenje nije najobjektivnije, obzirom da je poređen model sa premijum opremom Mazde i model sa najnižim paketom opreme Kia Ceed. Objektivnije bi bilo porediti sa Mazdom 3 sa TE paketom opreme koja odgovara paketu Kia Ceed-a ovde predstavljenog. U tom slučaju razlika u ceni je samo 760 EUR, što priznaćete, u slučaju Mazde 3 stvrano vredi potrošiti.

Moguća su i druga poređenja, no ko je zainteresovan može da ode na zvanične sajtove Kia-e ili Mazde i da se informiše vezano za cene.

Leon
23.2.2010 14:47
3
0

Kia je u paketu iznad najnižeg, a ne u najnižem..

Slash
23.2.2010 15:28
0
1

Bez želje da ulazim u raspravu,u ovom trenutku, prema zvaničnom cenoviku sa sajta, LX Fresh je najniži paket opreme za ovu motorizacij. Naravno, shodno tome i cena je najniža, a ovde navedena cena je uz dodatni značajni popust.

Slash
23.2.2010 16:13
0
1

Bez želje da ulazim u raspravu,u ovom trenutku, prema zvaničnom cenoviku sa sajta, LX Fresh je najniži paket opreme za ovu motorizacij. Naravno, shodno tome i cena je najniža, a ovde navedena cena je uz dodatni značajni popust.

Djordje
23.2.2010 21:13
2
1

@Slash
Potpuno se slazem sa komentarom da bi poredjenje bilo objektivnije da su vozila u istom paketu opreme, ali je to jednostavno na srpskom trzistu gotovo nemoguce izvesti. Automobili nam na test stizu u "tom i tom" paketu, obicno jedno jedino vozilo za celu Srbiju, i zeleli mi nekada benzinca ili dizela, moramo da se pomirimo sa tim sta auto-kuce imaju registrovano i sta nam nude. Nazalost, ali je tako... Kada se ovde bude prodavalo vise vozila, kada auto-kuce budu radile ozbiljnije, sigurno je da ce i lakse biti "upariti" automobile za test.
Pozdrav!

Popović Dragan
21.7.2012 12:16
1
1

Imam mazdu 3. Samuraj je samuraj.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: