Tehnika

Nokian WR G2

Pneumatici za lapavicu

Nokian prozvodi zimske pneumatike od 1934. godine. I zato ne čudi što finski proizvođač dobro zna šta je potrebno za sigurnu vožnju zimi, poput recimo gume WR G2


Statistike kažu, a prilike potvrđuju da je interesovanje za zimske pneumatike na evropskom tržištu iz godine u godinu sve veće. Nekoga je otreznio zakonski namet, a neko je verovatno na sopstvenom ''karambolu'' izučio životnu školu tako da mu se više nikada neće desiti pokušaj da sa letnjim gumama ''pregura'' zimu.

Ruku na srce, naše podneblje, istočna i centralna Evropa prilično je nepredvidiva po pitanju vremenskih uslova tako da se može ovde zadesiti tako blaga zima za koju bi bili dovoljni i lošiji letnji pneumatici, ali ne lezi vraže. Pred sam kraj prošle godine naši putevi su bili okovani snegom i ledom, pravi izazov da se probaju novi zimski pneumatici čija je upotreba uzgred i definisana takođe, novim Zakonom o bezbednosti u saobraćaju na putevima, a koji je stupio na snagu tik pred prvi sneg.

Naša praksa
Na poslednjem testiranju zimskih pneumatika od strane ADAC-a, Nokian WR G2 smešten je u zlatnu sredinu sa ukupnom prosečnom ocenom 2,7. Cifre naravno malo govore, ali recimo da je spomenuti pneumatik zaslužio sve preporuke osim blagih zamerki ponašanja na samom ledu i većoj vodenoj površini, mada je, ipak, sve ostalo u sferi prihvatljivog. Tako je ocenio ADAC, a nas ocena nije previše obradovala niti razočarala, jer na njihovom testu su vrlo male nijanse između konkurenata tako da smo krenuli u vožnju bez predrasuda.

Tako smo se odlučili da u praksi isprobamo Nokian WR G2 pneumatik. Četiri nove gume dimenzija 205/55 R16 91 H (do 210 km/h) montirane su, naravno prethodno balansirane, na naše test-vozilo Citroen C4 1.6 HDi. Njihova cena u maloprodaji širom Srbije je 7.886 dinara po komadu, što je sasvim prihvatljivo imajući u vidu odnos cene i kvaliteta.

Bolji efekti
Asimetričan dizajn i specifična profilisanost gazećeg dela sa kanalima koji imaju veći kapacitet za odbacivanje vode, snega ili njihove mešavine doprinose odličnom prijanjaju, a ojačana ramena dobrom bočnom držanju vozila i upravljivosti. I to važi za skoro sve podloge.

Nokian Tyres je, takođe, pionir u razvoju novih rešenja za bezbedniju vožnju po raskvašenom snegu, odnosno lapavici. Spomenuti kanali na rubu gazećeg sloja veoma efikasno odvovode tzv. slush, odnosno raskvašeni sneg i vodu, čime se spečava slushplaning, kao i aquaplaning.

Ekološki prihvatljiv

Osim promena u dizajnu, Nokian pneumatici zaslužuju i pohvale za ekološki prihvatljiv način proizvodnje bez korišćenja kancerogenih i toksičnih sastojaka u tehnologiji. Iz tog razloga možete na svakoj njihovoj gumi naći potvrdu u vidu pečata sa oblikom lista koji je nagrada za prijateljstvo sa prirodom.

Ove dve pojave su u suštini isto i predstavljaju opasan gubitak prijanjanja pneumatika na podlogu usled nemogućnosti efiksnog odvođenja vode, u ovom slučaju različitog agregatnog stanja. Što se tiče naše klimatske zone, tokom zime uglavnom se srećemo sa mokrim putevima ili onim na kojima je rastopljen sneg, tako da navedena karakteristika veoma značajna. Jedno je sigurno, a to napominje i sam proizvođač, da njihov novi pneumatik ima mnogo bolji efekat na lapavici nego ranije.

WR G2 ima zadovoljavajuće samočišćenje dezena na snežnoj podlozi, što je takođe veoma značajno i doprinosi dobroj trakciji, ali kočenju. A kada je podloga suva, buka koju proizvodi je neznatna...

Tokom testa zaista smo imali prilike da se uverimo da se sve navedeno se ne ubraja u domen fabričke fantazije iako gotovo svi proizvođači pneumatika zimi "mantraju": dobar grip, dobro trakcija, borba protiv akvaplaninga i sl. Kod WR G2 zimskog pneumatika zaista je tako.

Tradicionalni recept
Inače, prvi Nokian zimski pneumatik pod oznakom WR predstavljen je 2002. godine. I odmah je zabeležio značajan uspeh u Evropi, ali i u Severnoj Americi. Finski proizvođač ima tradiciju u pravljenju zimskih guma dužu od 70 godina, tako da u recepturu i samu tehnologiju nema smisla sumnjati.

Izbor predstavljenog Nokian pneumatika ne čini se lošim iz više razloga. Prihvatljiva cena, svakako, ne bi trebala biti zanemarena. Iako se na ADAC-ovom testiranju nije našao među pobednicima poput Continental Winter Contact TS 830, Goodyear Ultra Grip 7+ ili Dunlop SP Winter Sport 30, učinak WR G2 u zimskim uslovima vožnje nije za potcenjivanje. Naprotiv!

Naši utisci su da su ovi zimski pneumatici veoma delotvorni na temperaturama oko 0 stepeni Celzijusa, a to su uslovi kada vozači bez premišljanja kreću na put iako je sve vlažno, sneg se topi, a led lagano nestaje uz stvaranje velike količine vode koja ispunjava kolotrage.

Što se vožnje ledu tiče, bilo koji pneumatik bez ''metalnih aplikacija'' nema dobru trakciju, tako da ne treba brinuti zbog nešto lošije ocene predstavljenog pneumatika na tom polju. Sve u svemu, Nokian WR G2 pneumatik je oličenje savremenog, tehnološki sjajnog proizvoda koji će sigurno opravdati svrhu svog postojanja.

U saradnji sa:

Uvoznik i distributer Nokian programa

piše: Pavle Rajčević
foto: Vrele Gume
pavle.rajcevic@vrelegume.rs
7069
Postavljeno: 16.03.2010

Arhiva: Tehnika

Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 01.11.2017

Frankfurt na struju
Tekst sa video prilogom!

Nedavno završeni sajam automobila u Frankfurtu, pakazao je određeni zamor klasične auto industrije. Iako je još prerano otpisivati automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, električni modeli ostaju opredeljujuća tehnologija u dugoročnom periodu. Upravo tu svoju šansu vide azijski proizvođači, a posebno oni iz Kine kako bi okončali primat Euro – US osovine


Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 05.06.2014

Kondenzatori

Današnja vozila uglavnom se snabdevaju energijom iz fosilnih goriva ili iz baterija i pri umerenom opterećenju su prilično efikasna, međutim, kada je iznenada potrebna velika snaga efikasnost opada, a životni vek postaje kraći


Rubrika: Tehnika
Postavljeno: 16.04.2013

Pneumatici

Kao elementi veze između podloge i vozila, pneumatici su zaduženi za prenos poprečnih, uzdužnih i vertikalnih sila između podloge i vozila.


Sistemi upravljanja vozilom

11.02.2013

Mehanizmi za vođenje točkova

12.10.2012

Mehanizmi za vođenje točkova

13.09.2012

Sistemi oslanjanja

21.08.2012

Geometrija oslanjanja

05.06.2012

Car-to-x

16.01.2012

Porsche 911 Carrera

23.12.2011

Mazda SKYACTIV

07.09.2011

Nokian WR G2

16.03.2010

20 godina TDI motora

01.03.2010

MultiAir motor

21.01.2010

BMW Vision EfficientDynamics

15.10.2009

Mercedes-Benz hibridi

08.10.2009

Pneumatici

25.06.2009

Mazda

18.11.2008

BMW Efficient Dynamics

28.10.2008

Porsche 911 Carrera 4S

06.10.2008

Aerodinamika u Formuli 1

03.09.2008

Bokser motor

19.09.2007

Obućar Burgija
16.3.2010 19:37
2
3

Koristim Nokian zimske pnumatike! Odlični su na kiši i bljuzgavici. Tihe i lagane na suvom. Ispod proseka na snegu!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: