Moto

Kawasaki ZX-10R

Savršena desetka

Čitajući PR materijal koji nam je stigao iz "zelene kuće", stiče se utisak da je novi ZX-10R pravo otkrovenje. Brojevi i podaci to, takođe, nagoveštavaju…


Od trenutka kako je BMW predstavio novi i svemoćni S 1000 RR, prodaja japanskih modela od jedne litre zapremine, na skoro svim tržištima, pala je na rekordno nizak nivo. Kako vreme ne čeka nikoga, Kawasaki je na nedavno održanom Salonu motocikala u Kelnu konačno prikazao serijsku verziju čuvene "desetke". S obzirom da su glavni rivali, Honda i Yamaha, prikazali samo nove boje, a Suzuki novi GSX-R 600 i 750, Kawasaki je "ukrao" skoro svu medijsku pažnju.

Novi "Ninja" od litre nije bio na vrhu još od 2005. godine, kada je ovaj japanski proizvođač zamenio odlični, ali i "američki" orijentisani ZX-9. Tada je novi ZX-10 bio zaista najvrelija stvar koja je došla iz Japana, a njegovi naslednici nisu bili dovoljno ubedljivi da bi zasenili konkurenciju. Imajući ovo u vidu, Kawasaki je novi ZX-10R razvijao zaista dugo. Glavni fokus nije bio samo na snazi motora (iako je to nešto što najviše privlači pažnju), već na njenoj isporuci i voznim osobinama.

     

Novi Kawasaki ZX-10R ima više konjskih snaga nego li kilograma, a sudeći i prema ostalim tehničkim podacima, ZX-10R trebalo bi da postane Nissan GT-R moto-sveta

 

Mehanička osnova
Kawasaki ZX-10 potpuno je nov u svakom pogledu, počev od twin-spar aluminijuskog rama pa sve do horizontalne back-link zadnje viljuške. Za razliku od prethodnog modela, novi “Ninja” ima oštriji ugao prednje viljuške (25 stepeni), što bi trebalo da rezultuje boljom upravljivošću, odnosno “oštrijom” i bržom reakcijom na pokrete upravljača. Kao i svi novi modeli, i ZX-10 koristi big piston (engl. - veliki klip) viljušku, marke Showa. Sa njom je povezan elektronski kontrolisan Ohlinsov amortizer upravljača. U poređenju sa prethodnim modelom, “radilica” je sada smeštena više, za 28 milimetara, dok je centralna osovina menjača podignuta za 107 milimetara.

Sve ove promene učinjene su u smeru poboljšanja voznih karakteristika i smanjenju ukupne mase, koja neminovno mora biti povećana ugrađivanjem katalizatora i većeg akumulatora. I pored svih novina na ovom motoru, ukupna masa smanjena je za oko 10 kilograma (ukupno 198, prethoni model 208 – bez ABS-a). Nema potrebe naglašavati da je oslanjanje potpuno podesivo.

Kao i svi novi modeli, i ZX-10 koristi big piston (engl. - veliki klip) viljušku, marke Showa. Sa njom je povezan elektronski kontrolisan Ohlinsov amortizer upravljača

Puno struje
S obzirom da je po pitanju elektronskih sistema, BMW postavio standarde prilično visoko, bilo je za očekivati da ih svaki drugi proizvođač, pa i Kawasaki, samo prati u tome. Kako su inženjeri u "zelenim mantilima" prilično ozbiljno shvatili zadatak da novi ZX-10 zaista treba da bude lider u klasi (teži no ikad), ova japanska fabrika obratila se najpoznatijem proizvođaču sistema ove vrste – marki Bosch. Elektronska jedinica koje kontroliše rad kočnica 800 grama je lakša i 45 procenata manja od postojeće. Ovo je, inače, jedini serijski ABS (Kawasaki ga zove KIBS) sistem koji je povezan i sa “mozgom” motocikla, odnosno, ECU jedinicom koja kontroliše rad agregata i parametrima koje on prati.

I pored naprednog, supersportski orijentisang ABS-a, najveći elektronski dragulj ove mašine je nešto što se zove S-KTRC (Sport-Kawasaki Traction Control). Ovaj sistem brine se za vožnju na "ivici trakcije" i stabilnost, kao i to da na "punom gasu", prednji točak ostane u kontaktu sa podlogom. Koliko je to teško za izvesti, sugeriše činjenica da ova mašina ima više konjskih snaga nego li kilograma.

I pored naprednog, supersportski orijentisanog ABS-a, najveći elekronski dragulj ove mašine je nešto što se zove S-KTRC (Sport-Kawasaki Traction Control). Ovaj sistem brine se za vožnju na "ivici trakcije" i stabilnost, kao i to da na punom gasu, predni točak ostane u kontaktu sa podlogom

Supersila
Agregat motocikla danas se teško može nazvati mehničkom komponentom celog sistema. Ipak, sila koju on proizvodi zapošljava svu ostalu elektroniku, kako bi vozač na kraju dana stigao kući sa osmehom na licu. Iako je hod i širina klipa ostala ista, sve ostalo je izmenjeno, tako da ova jedinica pri 13.000 obrtaja u minuti, proizvodi 200 KS, a sa Ram-air sistemom čitavih 210 "konja". Na zadnjem točku trebalo bi da proizvodi oko 190 "vranaca", što je sasvim dovoljno da sa trona skine BMW S 1000 RR.

Kao i svaki supersportski motor od litre, i ZX-10R ima modove koji dozvoljavaju, odnosno ograničavaju razvoj punog potencijala pogonske jedinice. Najzanimljiva je srednja postavka (od ukupno tri), koja u zavisnosti od položaja ručice gasa (i nekih drugih parametara), varira sa isporukom snage i dozvoljava vožnju “na prstima”, ali na 100 procenata daje sve.

Koliko je ovaj model sofisticiran, govori podatak da bi svaka komponenta ponaosob, s pravom zaslužila po jedan tekst u svakom broju do početka leta, ali možemo to i ovako da kažemo - sve ukazuje da bi ZX-10R trebalo da bude Nissan GT-R moto-sveta.

tekst: Miljan Terzić
foto: Kawasaki
miljan.terzic@vrelegume.rs
6102
Postavljeno: 22.11.2010

Arhiva: Moto

Rubrika: Moto
Postavljeno: 31.07.2017

Indian Scout Bobber
Tekst sa video prilogom!

Indian ulazi u krug proizvođača koji u ponudi imaju i bobber verzije svojih motocikala


Rubrika: Moto
Postavljeno: 23.06.2017

Aprilia Dorsoduro 900

Dorsoduro 900 je motocikl koji garantuje zabavu, čistokrvni pripadnik pomalo i potcenjene supermotard klase


Rubrika: Moto
Postavljeno: 03.05.2017

Triumph Bonneville Bobber

Triumph je izbacio još jednu verziju svog bestselera, Bonnevilla, ovaj put u bobber stilu


Honda Rebel 300/500

17.04.2017

Moto Guzzi Otto Cilindri Tekst sa video prilogom!

05.04.2017

Harley-Davidson Street Rod 750

30.03.2017

Ducati Scrambler Desert Sled

17.02.2017

BMW G310R Tekst sa video prilogom!

20.01.2017

Kawasaki Z650 Tekst sa video prilogom!

21.12.2016

Honda CB1100RS

02.12.2016

Moto sajam Milano

12.11.2016

Yamaha R1

28.10.2016

VISION NEXT 100

25.10.2016

Retro motocikli

17.10.2016

SVETSKA PREMIJERA: DUCATI XDIAVEL S

05.02.2016

Pariz 2015

09.12.2015

Lotus C-O1

29.04.2014

Victory Gunner 2015

09.04.2014

BMW R nine T

10.03.2014

BMW R 1200 RT

18.12.2013

Peugeot Kisbee Tekst sa video prilogom!

29.10.2013

Peugeot Tweet RS Tekst sa video prilogom!

21.10.2013

Honda CBR600F Tekst sa video prilogom!

06.08.2013

Honda PCX 125

01.07.2013

Ducati Multistrada 1200

01.11.2012

BMW HP4

15.10.2012

Honda NC700X

23.03.2012

2012 KTM 450 Rally

09.02.2012

BMW Trio

26.01.2012

Husqvarna Nuda

13.01.2012

Kawasaki ZZR 1400

07.12.2011

Honda CBR Fireblade

15.11.2011

Suzuki V-Strom

21.09.2011

Honda VFR800X Crossrunner

27.07.2011

Harley Davidson XR1200X

23.06.2011

Suzuki GSX-R 600

17.05.2011

BMW K 1600 Tekst sa video prilogom!

21.04.2011

Yamaha FZ8 i Super Tenere

17.03.2011

Kawasaki Z1000SX Tekst sa video prilogom!

07.02.2011

BMW Concept C Tekst sa video prilogom!

18.01.2011

Peugeot Tweet 50

21.12.2010

Kawasaki ZX-10R

22.11.2010

Piaggio Beverly 300

21.10.2010

Yamaha X Max 250 Tekst sa video prilogom!

20.09.2010

Sprint Daytona

19.08.2010

BMW F 800 GS

02.08.2010

BMW F 800 R Tekst sa video prilogom!

29.06.2010

Pirelli Vrele Gume Scooter Show 2010 Tekst sa video prilogom!

06.05.2010

Aprilia SR 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Derbi Boulevard 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Gilera Runner 50 SP Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Speedfight 3 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot V-Clic 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Peugeot Vivacity 3 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Typhoon TPH 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Piaggio Zip 50 2T Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Eagle Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Exactly Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Sprint Hawk Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Fiddle II 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM JetSportX 50 SR Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

SYM Symphony 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Vespa S 50 Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

Yamaha Aerox 50 R Tekst sa video prilogom!

05.05.2010

KTM 990 Adventure

23.02.2010

Ducati Multistrada 1200

12.01.2010

BMW Concept 6 Tekst sa video prilogom!

15.12.2009

Honda VFR 1200F

12.11.2009

Aprilia RSV4

21.09.2009

BMW F800R

09.07.2009

Yamaha YZF-R1

21.04.2009

BMW S 1000 RR

26.03.2009

Suzuki GSX-R1000 K9

18.03.2009

SYM GTS 250i

09.03.2009

Honda CBR 1000 RR Fireblade

12.02.2009

Kawasaki ER-6n

27.01.2009

BMW K 1300 S/R/GT

17.12.2008

EICMA Milano 2008

10.12.2008

Harley-Davidson VRSCF V-Rod Muscle

11.11.2008

Can Am Spyder

30.10.2008

Buell 1125 CR

21.10.2008

KTM 690 Duke 2008

08.09.2008

Aprilia SMV 750 Dorsoduro

24.06.2008

Buell 1125R

04.06.2008

Kawasaki Ninja ZX-10R 2008

24.04.2008

Ducati Monster 696

11.03.2008

SYM Orbit 125

26.02.2008

KTM RC8 1190

19.02.2008

Red Bull Knock Out

04.02.2008

BMW HP2 Sport

25.01.2008

Can-Am Spyder Roadster

16.01.2008

KTM 990 Super Duke

28.12.2007

Paris Moto Bike Show 2007

16.11.2007

Kawasaki KX 250F/450F

25.10.2007

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

15.10.2007

Honda CBR 600 RR

28.09.2007

BMW F 800 S

01.09.2007

Chris Pfeiffer Show

01.08.2007

Night of the jumps

12.06.2007

Beograd 2007

14.04.2007

Kawasaki ZX-6R

01.03.2007

Ducati SB 1098

08.02.2007

KTM 690 Supermoto

02.02.2007

Yamaha YFM 350 R Raptor

11.01.2007

Kawasaki Z 750

30.11.2006

Piaggio MP3

02.11.2006

Ducati Desmosedici RR

06.10.2006

Aprilia Scarabeo 500

24.08.2006

BMW HP2

27.07.2006

Yamaha X-Max 250

21.07.2006

Aprilia RXV 450

06.07.2006

KTM 990 Adventure ABS & Adventure S

08.06.2006

Peugeot Geopolis i Satelis

18.05.2006

NS Moto Show

12.05.2006

Triumph Daytona 675

10.04.2006

Yamaha YZF R6

27.02.2006

Kawasaki ZX-10 R Ninja

16.02.2006

Ducati Hypermotard 1000

27.01.2006

Yamaha FZ-1 i Fazer 1000

10.01.2006

Aprilia Tuono 1000 R

08.12.2005

Kawasaki ER-6n

03.11.2005

Paris 2005

24.10.2005

Aprilia SportCity 200

05.10.2005

KTM 950 Supermoto

09.09.2005

Derbi GP-1

04.08.2005

Kawasaki Z 750S

02.07.2005

Kawasaki KX 250R

21.06.2005

Suzuki GSX-R 1000

30.05.2005

Peugeot skuteri

19.04.2005

MV Augusta F4 1000

21.03.2005

MZ 1000 SF

21.02.2005

KTM 990 Super Duke

10.02.2005

Ducati 999

27.01.2005

Ducati Monster S2R

14.01.2005

Honda FMX 650

29.12.2004

Yamaha MT-01

22.12.2004

Kawasaki Ninja ZX-6R

19.11.2004

Aprilia Pegaso 650 Strada

3.12.2004

Intermot 2004

21.10.2004

Gilera Nexus 500ie

22.09.2004

BENELLI TNT

12.08.2004

KAWASAKI Z 750

26.08.2004

BUELL Lightning XB 9S

9.07.2004

HONDA CBR 1000 RR Fireblade

28.07.2004

YAMAHA Majesty 400

8.06.2004

SUZUKI GSX-R 750

11.05.2004

HONDA skuteri

7.04.2004

HONDA CBR 600 RR

7.03.2004

YAMAHA WR 450F 2-Track

6.02.2004

YAMAHA TZR 50

7.01.2004

KAWASAKI ZX-10R

5.12.2003

SALON PARIZ 2003.

7.11.2003

YAMAHA FZ6 Fazer i FZ6

6.10.2003

HARLEY-DAVIDSON - 100 GODINA

29.08.2003

YAMAHA YZ 250 F i WR 450 F

29.07.2003

DUCATI 999, 999 S i 999 R

28.06.2003

SUZUKI GSX-R 1000

4.05.2003

HONDA CBR 600 RR

5.04.2003

KAWASAKI ZX-6 RR

6.03.2003

DVOCILINDARSKI MOTORI

19.02.2003

KTM 950 Duke Prototyp

16.12.2002

BMW F 650 CS

13.10.2002

KTM 450 EXC Racing

30.09.2002

miki
23.11.2010 15:49
6
0

hvala autoru na odlicnom tekstu (iako niste vozili, dobili smo najvaznije informacije na nasem jeziku) i predstavljanjanju verovatno najboljeg izbora (uz R1, GSX i CBR) kada se radi o ukupnom dozivljaju, ali i ceni eksploatacije. mozda neko smatra da je bmw RR bolji ali treba racunati i na cenu koja se placa. mislim da je samo malo ekskluzivniji jer je to prvi sportski bmw posle jako dugog vremena. vozio sam R1 (predhodnu generaciju) i CBR ali moji utisci su prilicno pomesani. sa jedne strane neverovatan dozivljaj a sa druge 15 minuta je najvise sto bih moga da izdrzim pre nego se ukocim.
voleo bih kada bi testirali ili makar predstavili najnoviji kawasaki Z1000SX koji je savrsen spoj snage i udobnosti uz ne preteranu tezinu (kao 1400GTR ili ZZR1400). moja jedina primedba na zx10 kao i na ostale kawasakije sa tom funkcijom, kao uostalom i na ostale motore koji to imaju jeste digitalni pokazivac obrtaja.

tulipan
25.11.2010 10:32
5
0

Mozda Kawa i uspije nesto sa ovom masinom iz cistog razloga sto su promijenili proizvodjaca elektronike...Mislim da su ove sezone gotovo svi ostali koristili Marelijeve proizvode, dok je BMW u potpunosti razvio sopstvenu...i Miki je u pravu..ljudi vratite analogne obrtomere..i oni mogu odlicno da izgledaju..

ja
15.5.2011 20:28
1
1

extra masina kad bi jos bio brz ko nova hayabusa bio bi sjajan

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: