Reportaža

SAD

Wild wild west

Moj otac Petar, koji živi i radi u Americi kao auto-prevoznik ili narodski rečeno, kamiondžija, oduševio se idejom naše redakcije da se ukrcam u njegov kamion na deset dana i iz prve ruke, odnosno, sedišta suvozača, iskusim život ove grupe ljudi u Americi. Koliko sam ja bila uzbuđena zbog toga, ne treba ni da napominjem, jer sam, gledajući američke filmove, oduvek želela da putujem na taj način


Beograd-Beč, Beč-Njujork... Desetak sati letenja i dodatnih par sati "cimanja" po aerodromima, ali sam napokon tu gde treba – dobro poznat, međunarodni aerodrom JFK (John F. Kennedy), u blizini "Velike jabuke". Nakon sletanja, ljubazni američki carinik postavio mi je pitanje o razlogu boravka u Americi. "Posao ili zadovoljstvo?" - rekao je, listajući stranice mog pasoša. "Oboje...", rekla sam uz osmeh, jer me je za samo nekoliko minuta očekivala neverovatna avantura - ukrcavanje na Freightliner kamion-tegljač i narednih deset dana i par hiljada kilometara, iskusiti pravi život kamiondžija u Americi.

"Tehnički-ratni" plan
Nakon pažljivog pregleda nedeljnog rasporeda, tata je izabrao rutu New York-Boston-Toledo-Chicago-New York, ukupne dužine od oko 5.500 kilometara. "Ovo je ruta sa najviše uzbuđenja i najlepšim prizorima, savršena je za reportažu, nadam se da će ti se dopasti", govorio je dok je ispunjavao logbook (analogija našem putnom nalogu) i pripremao kamion za put. Samo sam pokušala da zamislim šta se krije iza te rečenice dok sam vezivala pojas, jer tada nisam mogla čak ni da pretpostavim šta me očekuje.

Tehnička služba je pregledala kamion, potpisala njegovu ispravnost, dok je tata zapisivao stanje u rezervoaru i započinjao listu satnice vožnje i odmora. Po zakonu, vozačima je dozvoljeno 70 sati nedeljno vožnje, nakon čega moraju 34 sata da budu van kamiona. Maksimalno dozvoljena satnica dnevne vožnje iznosi 11 časova + 3 h koja su predviđena za poslove oko kamiona, podešavanje reefera, tankovanje, čišćenje. Nakon tih 14 sati aktivne vožnje i servisa, obavezno je 10 časova neprekidnog spavanja, a raspored upisivati u logbook. Sve van toga, povlači visoke novčane kazne, a ponekad i suspenziju vozačke dozvole i do godinu dana.

     
 

Nakon kompletne provere ispravnosti kamiona, preuzete liste o broju isporuka i utovara, broju paleta, količini i vrsti robe sa popisanim adresama, bili smo spremni za put. Podigla se rampa i na put su nas ispratili pozdravi koji su u retrovizoru postajali sve manji. Kamion je sa njegovih 450 "konja" napustio skladište, počeo da "guta" kilometre, a naša je avantura započela. Bio maksimalno dozvoljeno natovaren, odnosno, prevozili smo ukupno 24 palete - 12 paleta mesa, 8 paleta testa za pice i 4 palete teksaškog sira (njam!). Sama paleta teška je oko 30 kg i na nju se kombinovano ređaju proizvodi, u zavisnosti od veličine. Maksimalno dozvoljen tovar po zakonu iznosti 44000 lb (20 tona), dok kamion zajedno sa tovarom teži i do 40.000 kg!

Kontrola težine vrši se na obaveznim vagama na velikim auto-putevima koje su ucrtane na mapi crnim trouglovima. Ipak, uz zakone sa jedne, i zahteve poslodavaca vođenih profitom sa druge strane, ponekad je teško balansirati. Vozači često bivaju pretovareni i zato izbegavaju ove obavezne kontrole težine i kreću se zaobilaznim putevima. To je igra profitera i saobraćajne policije u kojima, najčešće, posledice snose upravo vozači.

Krevet na točkovima
Prve impresije bile su veličanstvene, a fotoaparat je okidao svake sekunde. Smenjivali su se prizori veličanstvenih dolina, seoskih krajolika i savršeno uređenih farmi. Prva isporuka bila je predviđena u srcu Amerike, gde preovlađuju doline i gradići od oko samo par hiljada stanovnika. Ovaj deo Amerike podsetio me je na rodni kraj. Poljoprivrednici, porodice koje se poznaju i nasmejana lica...

Nakon istovara, popeli smo se na Highway I-90 (Interstate 90) i krenuli ka metropolama. Saobraćajni znaci na američkim putevima nisu ostavljali nedoumice. Za svaki nastupajući kilometar, promenu ili radove na putu, znakovi su na vreme obaveštavali i omogućavali vozaču da se pripremi, što je za kamion te veličine, a samim tim i dugog zaustavnog puta, izuzetno važno. U mnogome nam je pomagala i navigacija, koja nam je, nakon unešenih podataka o veličini i tipu kamiona, zvučno skretala pažnju na niske mostove i puteve koji nisu predviđeni za kamionski saobraćaj (ah, ta Amerika!).

     
 

Dok se kamion kretao brzinom od oko 70 milja na čas (112 km/h), a rezervoar sa gorivom praznio, počela sam da se navikavam na život "u malom". Sedišta su udobna, a kabina opremljena držačima za piće, mikrotalasnom pećnicom, frižiderom i rasklopnom kuhinjom sa policama i pregradama za konzerviranu hranu (verovali ili ne!). Spavaći deo je obuhvatao dva poveća kreveta na sprat, TV i neizbežni internet...

Dok sam proveravala e-mail izležavajući se na krevetu, tata mi je pričao o različitim tipovima kamiona i podelama među kamiondžijama. Najviše su zarađivali oni koji su prenosili živu stoku, zatim kamioni prehrane, a najmanje tehnika i pošta. Pređena milja plaćala se između 35 i 42 centa. Posebnu kategoriju zauzimali su vozači koji su prenosili kabasti teret (oversize load) jer je ta vrsta robe morala posebno da se obezbeđuje budući da je visokorizična za saobraćaj i povlači ogromnu odgovornost (elise vetrenjača, vojna oprema, delovi letelica, pa i same letelice).

Kamioni koji prevoze poštu vuku i do tri prikolice i onemogućeno im je kretanje u rikverc, već jedino dozvoljena "kružna vožnja" i kao takvi, ne mogu da ulaze u grad. Shodno tome, za njih su predviđena i posebna stajališta izvan grada, na kojim lokalni kamioni od njih preuzmaju robu dok oni nastavljaju auto-putevima dalje.

Chicago – epicentar ludila
Za posao kamiondžije, od velike je važnosti iskustvo i poštovanje brojnih zakona, ali i nepisanih pravila, od kojih su neka izuzetno važna za bezbednost, kako vozača, tako i njegove robe. U samom tranzitu kroz Ameriku, zna se gde je sigurno da se spava, gde su parkinzi i stajališta.

     
 

Dok smo se približavali Chicagu, tata mi je objašnjavao da je izuzetno rizično kamionom noću ući u ovaj grad. Zbog visoke stope kriminala, nije sigurno parkirati se bilo gde i tu prenoćiti. Njegovim kolegama dešavalo se da im u toku noći obiju kamion i ukradu robu, jer njihova roba na tržištu vredi i do nekoliko hiljada dolara. Vrlo često pokušaju da provale i u kabinu, u pokušaju da ukradu audio opremu, frižider, posteljinu. To uglavnom rade narkomani i sitni kriminalci. Doduše, kada je uključen reefer koji bruji ("hladnjača"), uglavnom ne prilaze, jer je u većini slučaja u pitanju meso, za njih brzo kvarljiva roba koju je teško preprodati, pa se ni ne trude da napadnu. Mi, ipak, nećemo rizikovati, pa ćemo prenoćiti na ovom sigurnom stajalištu za kamione - truck stopu.

Stajališta za kamione
Truck stopovi su posebna mesta gde se okupljaju vozači kamiona. Tu se odmaraju, razgovaraju, razmenjuju iskustva i jedni druge upozoravaju na policijske patrole, iznenadna merenja i carine. Na ovakvim mestima, vozač, kao i njegova roba, najbezbedniji su. Kamionima je zabranjeno da tankuju ili da se duže zadržavaju na pumpama koje nisu predviđene za njih. Za to služe stajališta za kamione gde imaju sve - od restorana, auto-mehaničara, pa do prodavnica suvenira, lokalnog binga (lutrije) i širokog izbora knjiga i magazina. Što se hrane i zabave tiče, one zavise od veličine stajališta.

Stajališta se, poput hotela, rangiraju zvezdicama, a svaki vozač kamiona poseduje knjižicu sa spiskom svih stajališta i onoga šta nude u zavisnosti na kojem se auto-putu nalazite i u kojoj saveznoj državi. Nakon samo nekoliko dana, postala sam pravi profesionalac u računanju dozvoljenih sati vožnje i njihovom usklađivanju sa vremenom za odmor, stajalištima i to upravo onim koji su nudili hranu koju smo voleli, imali tuševe i pristojnu zabavu. Posle pet dana puta, nije bilo svejedno da li ćemo stati na stajalištu "3 srca" ili kod "Wendy". Jer su jedni imali donkin krofne i flipere, dok su drugi nudili viršle i bingo.

     
 

U dane kada bi nam bilo dosta hrane sa stajališta, uključili bi prenosivi roštilj i ispekli par kobasica, povrće i sir, a jedne malo hladnije noći, pripremili smo čaj na plameniku i kuvani kukuruz.

Poslednja noć u New Yorku
Pet dana putovanja i tri dana na stajalištima potrebno je da se, u najboljem slučaju, prevali oko 2600 milja (4200 km) do Zapada. Na tom potezu česte su policijske patrole, osmišljene isključivo u cilju provere kamiondžija i njihove opreme. Kontrole su vrlo rigorozne, pa vas, iako je sve u redu i po propisu, mogu poslati na dodatne kontrole i provere.

Novčane kazne nisu visoke, ali svaka kazna povlači i kaznene poene na dosije vozača koja mu kasnije mogu otežati ili onemogućiti zaposlenje. Zato se većina kamiondžija pridržava ograničenja brzine (speed limita), izbegava puteve koji nisu predviđeni za kamionski saobraćaj i prečice (shortcuts). Američka vlada izuzetno je rigorozna po pitanju vožnje u pijanom stanju, pogotovo kada su u pitanju vozila ovih veličina i razmera. Najteži prekršaji jesu prolazak kroz crveno, pored znaka "stop" i vožnja u pijanom stanju. Takvi prekršaji povlače i do nekoliko godina zatvorske kazne i nije neuobičajeno da na putu naletite na poprilično brutalne "semafore" koji podsećaju: "ako želite da živi stignete na destinaciju, vežite pojas" ili don’t drink and drive just cause devil don’t mind (nemojte da pijete i vozite jer đavola baš briga).

Krstarili smo predgrađima, ograničeni teretom i veličinom, pokušavajući da pronađemo adresu za poslednju isporuku robe. U "špicu" se 15 milja (24 km) prelazi i do četiri sata...

Nakon što smo istovarili poslednje palete, rešili smo da se počastimo. Tata je odlučio da jednoličnu hranu na stajalištima zameni gurmanskim spektaklom pa me je odveo u japanski restoran gde sami birate hranu koja se posle priprema pred vašim očima, uz vatreni šou i performans dva kuvara u tandemu. Grilovan pirinač, četiri različite vrste mesa, škampi i pečurke koje sa cirkuskom uvežbanošću žongliranja, lete kroz vazduh i ispečeni završavaju u našim tanjirima, bio je pravi praznik za oči nakon neprekidne žute linije auto-puta i hamburgera sa stajališta.

Punih stomaka i praznog kamiona uputili smo se na adresu utovara da bi se puni vratili kući. Stigli smo u "Pepsi" fabriku gde je toliko padala kiša, da je gledanje kroz vetrobran bilo kao gledanje u vrata "veš-mašine". U fabrici je sve bilo automatizovano. Pri prilasku kapiji, ukucali smo šifru koju smo dobili od dispečera, preko razglasa bili obavešteni da se priključimo na dok 18 radi utovara, koji je, dok smo odneli papire na potpis, već bio gotov i tako smo se sa 24 palete flašica omiljenog soka Amerikanaca, uputili kući...

Kilometri koje sam zabeležila fotoaparatom, olovkom i srcem, bili su nezaboravni. Zato svakom preporučujem da na mapi željene zemlje iscrta svoj lični Route 66, napuni rezervoar i krene u pravu avanturu, jer će u iščekivanju neizvesnosti novih kilometara, iskusiti magične trenutke i steći sećanja za ceo život.

     
 
iz SAD, Nataša Milićev
foto: N. Milićev
natasa.milicev@vrelegume.rs
8610
Postavljeno: 29.10.2010

Arhiva: Reportaža

Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 24.10.2016

Transalpina – dan 2.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 22.10.2016

Transalpina – dan 1.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 27.09.2016

5. Family Day by Japan Power

Ne znam kako je bilo ranijih godina i koliko često su bili organizovani događaji vezani za automobile, ali bogami, ove sezone ih je bilo skoro pa svaki vikend, počevši od klasičnih trka u okviru šampionata preko okupljanja ljubitelja određene marke/vrste vozila


Transfagarašan

14.09.2016

Balkan Job 2016

08.09.2016

Mini Meeting Hungary 2016

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (6. deo)

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (5. deo)

23.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (4. deo)

22.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (3. deo)

21.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (2. deo)

20.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (1. deo)

19.07.2016

Alternativa prema Grčkoj

15.07.2016

Osma Minijada

09.07.2016

Mini skup Firenza

01.06.2016

Oldtajmer scena u Izraelu Tekst sa video prilogom!

29.01.2016

Sajam automobila u Beču

21.01.2016

Zorjana na čoper skupu u UAE Tekst sa video prilogom!

15.12.2015

U poseti fabrici kamiona Isuzu u Italiji

28.10.2015

Rolls-Royce putovanje

14.08.2015

Great Wall

03.02.2015

Renault Megane RS RB8

01.10.2013

S Fiatom do Trsta Tekst sa video prilogom!

12.07.2013

Col de Turini

05.09.2011

Ferrari FF u Dolomitima

25.07.2011

Innsbruck

22.03.2011

Yas Marina & Yacht Club

15.02.2011

Ferrari World Abu Dhabi

13.01.2011

Opel muzej

30.12.2010

Audi S1 Quattro

15.11.2010

SAD

29.10.2010

Škoda Yeti Baikal Experience

15.10.2010

BMW Biker Meeting

08.10.2010

Mercedes 300 SEL / S63 AMG

27.09.2010

Mercedes-Benz Safety Cars

06.08.2010

Renault Turska

29.07.2010

Toyota Land Cruiser Tekst sa video prilogom!

07.07.2010

Motoren Technik Mayer

13.05.2010

Sirija i Jordan
1. deo

09.04.2010

Nürburgring Nordschleife

03.01.2010

Porsche muzej

16.09.2009

Zoltan Michael Takacs

07.08.2009

Cape to Cape

22.06.2009

Nissan GT-R

16.06.2009

AMG Driving Academy

09.06.2009

Cape to Cape

15.04.2009

Fulda Challenge 2009 Yukon

30.03.2009

Putevi sveta

11.03.2009

Pista di Fiorano

20.02.2009

Audi Mileage Marathon

17.02.2009

Honda & Acura

29.01.2009

American Hot Rod

09.12.2008

U poseti

28.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.11.2008

Discovery Channel

10.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.10.2008

Wheeler Dealers

24.09.2008

Discovery Channel- Fifth Gear

11.08.2008

2. Vojvodina UNIQA Osiguranje Off Road

08.07.2008

2008 Monaco Grand Prix Historique

01.07.2008

Kings of Nitro - Discovery Channel

12.06.2008

Nevolje sa Bubom

19.05.2008

Mercedes SL 500

28.04.2008

Lada Niva vs. Jeep Wrangler

22.04.2008

Overhaulin'

10.03.2008

Ekstremni automobili

20.02.2008

West Coast Customs

14.02.2008

Future Cars

24.01.2008

Ludolfovi

19.12.2007

Bulli - 60 godina

02.12.2007

Londonska garaža

28.11.2007

Jeep Trek Cappadocia

09.11.2007

Trka do Dakara

31.10.2007

Nordschleife

23.10.2007

Bojan
29.10.2010 11:51
13
2

Ah, ta Amerika! :) Mnogo, mnogo drugačije od svega što se može videti kod nas. Počevši od kamiona koji imaju tri osovine i prikolice sa dve klasične osovine. Ta koncepcija je u Evropi odbačena još pre 30 godina. Kamioni njuškaši, kod nas skoro nepoznati, i ogromne kabine. Svakako teži za vožnju i manevrisanje. Rastojanje između gradova ogromno, drugačiji propisi... Mislim da bi bilo zanimljivo provesti 5-6 dana u putovanju Evropom u evropskim kamionima, koji su takođe veoma tehnički napredni, napraviti još jednu paralelnu priču, i na taj način uporediti zivot američkog i evropskog kamiondžije, saobraćaja i načina života uopšte.

Milan
29.10.2010 22:58
5
1

SAD je veoma zanimljiva zemlja,specificne kulture zivljenja.Ko ima mogucnosti trebalo bi obavezno sa ode tamo.

Unknown
29.10.2010 23:10
7
0

Moj cale je kamiondzija takodje u Americi i dok sam bio mladji cesto sam isao na put sa njim. Nikad necu zaboraviti jednu zimu kada nas je zatrpao sneg u brdovitom Wyomingu ... Tad je bilo poprilicno strasno, ali danas se sam nasmejem kad se setim. :)
Jedino bi dodao komentar za deo o logbook i kaznama - to niko ne postuje posto sve radi preko papira i olovke i bez ikakvih problema se moze namestiti. Kad bi svi pratili logbook zarada bi bila nikakva.

Miki@Kiki
04.11.2010 04:43
4
0

Zaista je bilo uzivanje procitati ovaj interesantan i pun informacija tekst. Zacudilo me je ta je taj posao u sustini veoma slabo placen, ako uzmemo u obzir tzv. "zivot na tockovima", odnosno sve ono sto sobom nosi. Zaraditi izmedju 35 i 42 centi po predjenoj milji! Da se pozabavimo malo matematikom. 160km=$38 npr, odnosno 1600km= $380. Posto treba postovati rigorozne mere o ogranicenju brzine, odmaratise, jesti itd, u najboljem slucaju i pola ove kilometraze je dobra dnevna kilometraza, odnosno 800km=$190! Negde oko 120 evra! Zaista je tesko poverovati da ce neko biti 10 i vise sati za volanom ovakvok kamiona da bi ostvario pomenutu zaradu. To isto ili neznatno manje je moguce zaraditi na kud i kamo laksi, bezbedniji i manje stresan nacin. Bice da je u pitanju i nesto drugo sto iz razumljivih razloga nije pomenutu u tekstu. pozdrav svima.

Unknown
05.11.2010 18:36
2
1

@Miki@Kiki,
Zarada je mnogo bolja ukoliko imas svoj kamion. Uzecu opet mog oca kao primer. On ima svoj kamion, koji je isplacen, i njegova prosecna zarada je oko $1.50-$2.00 po milji. Naravno, on nije placen po milji vec po ugovorenom poslu, znaci dogovore se da teret iz recimo Chicaga do recimo Philadelphia da bude placen ajmo reci $1400. I sad on moze sam da bira kojim putem ce ici.
Iako su troskovi daleko veci (rata za kamion i prikolicu, osiguranje, gorivo, platiti brokera koji ti nalazi posao ...) opet je zarada daleko veca. U sustini, mesecno moze da se zaradi $4,000+ cistog.

Boban
21.8.2011 20:12
0
2

To je nekad bilo, pre 10-20 god. da se moglo zaraditi svojim kamionom preko $100,000 godisnje. Sada u ovoj krizi ljudima stoje kuci kamioni, a rade kao vozaci za vece firme, jer se ne isplati vise raditi za sebe.

Kamiondzija iz USA
13.2.2012 03:17
1
2

Vec 11 godina vozim kamion po USA.
Log book- nakon 70 sati voznje potrebno je 36 sati off duty, a nakon 60 sati 34 sata off duty.
Nasi se prave blesavi pa onda nakon 70 sati voznje prave 34 sto ih nekada skupo kosta.


Relacija New York, Boston, Toledo, Chicago, New York nije ni dvije hiljade milja sto znaci da je manje od 3 hiljade km.
Ne znam odakle nadje tih pet i po hiljada?
Jos mnogo greskica, ali nije vazno, moze proci.

Zaboravila si reci da na ulazu u Pepsi pise da je strogo zabranjen ulaz trudnicama, djeci i plucnim bolesnicima jer je Pepsi Otrov kao i Koka Kola.

Ne rece ni to da su po trak stopovima u vecini prljavi i zapusteni vozaci koji voze po mjesec dana i okupaju se mozda jednom u taj mjesec ili ni jednom i da vecina njih ima psa u kamionu.
Jos da dodam da je Trucking u Americi na izdisaju.Tako prica ikongresmen Ron Paul da je Vlada je svojim mjerama odlucila unisiti ovaj posao pa su sad kazne porasle za vozace (npr ako log book nije u redu) na 2750$, a kompanija mora platiti 11 hiljada. Taj novi zakon izglasan je u kongresu 30. Januara. Poskupile su gume, popravke, dijelovi i porezi, a ture su pale za 35% sto ce u narednih par sedmica dovesti do opsteg kolapsa.

Kamiondzija iz USA
13.2.2012 03:30
1
1

Unknown
05.11.2010 18:36

2 1 @Miki@Kiki,
Zarada je mnogo bolja ukoliko imas svoj kamion. Uzecu opet mog oca kao primer. On ima svoj kamion, koji je isplacen, i njegova prosecna zarada je oko $1.50-$2.00 po milji.
--------------------------------------------
To je kada ides sa Zapada na Istok, a kada ides sa Istoka na Zapad cijena se krece od 75 centi do 1,15 dolara sto je daleko manje i tu su vozaci na velikom gubitku.
Ja sam sa svojim kamionom prosle godine napravio u brutu 331 hiljadu dolara, a kad sve odbijem ( 10% za kompaniju koja me dispecuje i banku koja nas kreditira tako sto banka uzima 3%, a dispecer 7%) 101 hiljadu sam platio gorivo, registraciju 2020 i highway taksU 550, pa tromjesecno porez na predjene puteve i potrosnju goriva IFTA 1600$, mobilni i internet na putu 1500$, popravke preko 30 hiljada i jos kojekavih sitnica za mene i moju porodicu ostalo je cisto 38 hiljada, a kad odbije nase zivotne troskove , 4500 za zdravstveno osiguranje ostalo mi je cisto ustedjevine 6 hiljada. To je vise nego jad i bijeda. Moras da zaradis i das svima vise nego sebi, a glava stalno u torbi. Mecave, led, kisa, magla, vozaci umiru po putu od srca, poplave, klizista, tornada i uragani sve to moras proci da bi dosao ziv i zdrav kuci. Ja sam prosle sedmice sve stavio na prodaju i kamion i prikolicu i probacu se preseliti u Australiju kod sestre, a ako ne upali vraticu se nazad pa cu vidjeti sta i kako dalje.


moron
03.7.2012 13:16
1
4

Bullshit, pure bullshit!
Ma ova "reportaza" nema veze sa REPORTAZOM!
Mala se provozala sa zalosnimtatom, koji muku muci da prezivi, a njoj romanticno. "Cena tereta koji voze moze da bude i do par hiljada dolara" Gde ona zivi??Zanzibar?? Mala drzi se neceg drugog, za reportera nisi rodjena!

vladan
16.9.2012 02:37
0
0

hvala!

Nenad Marceta
03.5.2015 11:46
0
0

Lijepo je bilo citati o vasoj muci i patnji ali ako vam je dosadilo dodjite u zemlje bivse juge pa se pocnite zlopatiti jer vidim kod vas je tesko. Ovdje ako imas svoj kamion u prosjeku ti ostane oko 400-500€ kad sve isplatis a na godisnjem nivou samo oko par hiljada jer troskovi rastu a cijene padaju. Kadsi vozac u firmi za mjesec dana dobijes oko 800€ (govorim za BiH, Srbiju i Hrvatsku) a u sloveniji oko 1200-1600€ i kad odbijes zivotne troskove kuci, porodica, na putu ostane ti u prosjeku 300e, jer mnogi ovdje rade po par mjesecipa idu kuci. U makedoniji jesituacija jos gora pa svi uzimaju bugarski pasos dalakse idu u evropu. Na svo vase kukanje dadje mi da se nasmijem i da sesazalostim i mi s ove strane pokusamo pomoci vama koji ste otisli tako daleko u zemlju koja je unistila nasu! Pozdrav iz Slovenije

MAN
30.3.2016 18:11
0
0

Imam svoj kamion i hteo bih da krenem da vozim po Evropi, pa me zanima, kako mogu nalaziti prikolice po Evropskim gradovima?
Hvala unapred!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: