Intervju

Jenson Button i Lewis Hamilton

Liga šampiona

Dva Britanca, dva svetska šampiona, Lewis Hamilton iz pretrpošle i Jenson Button iz prošle godine, nepune dve nedelje pre početka nove sezone, kažu...


Gotovo svi se slažu da će ove sezone, u F1 biti izuzetno zanimljivo videti kako će se vozači, pogotovo timske kolege u nekim velikim ekipama, sa isto tako velikim sujetama, uklapati. U istoriji ovog sporta, mnogo puta do sada dešavalo se da sve počne skladno, ali kasnije dolazi do nesuglasica, pa prekida komunikacije i razmene informacija, netrpeljivosti i verbalnog, pa ponekad i skoro fizičkog sukoba.

McLaren ne treba mnogo daleko da gleda u prošlost, jer 2007. godina još uvek je blizu. Tada je u tim došao dvostruki svetski šampion, Fernando Alonso, ali tu je bio i mladi, supertalentovani Lewis Hamilton. Skladni odnosi između Španca i Britanca kratko su trajali i ubrzo je za šefa tima, Rona Dennisa, počeo pravi pakao. Doduše, za situaciju je delom i sam odgovoran, ali bi McLaren tu godinu, kada je tehnički sve bilo savršeno, a međuljudski gotovo ništa, najradije zaboravio.

U međuvremenu, Hamilton je 2008. osvojio šampionsku titulu. Te i prošle godine, za timskog kolegu imao je Finca Heikki Kovalainena, koji ga nije mnogo "ugrožavao". No, prošle godine, šampion je postao njegov sunaodnik, Jenson Button i to u bolidu Brawn GP-a. Kako je Mercedes-Benz preuzeo ovaj tim i u njega došao sedmostruki nemački šampion, Michael Schumacher, za aktuelnog prvaka, ma koliko to zvučalo surovo, više nije bilo mesta! McLaren nije propustio priliku da ga angažuje, a sve u sklopu novog dogovora o isporuci Mercedesovih motora.

Tako su se u istoj ekipi našli aktuelni i prethodni svetski šampion, Button i Hamilton. Šef tima, Martin Whitmarsh, koji je tu poziciju preuzeo nakon iznuđenog povlačenja Dennisa iz F1 od strane bivšeg predsednika FIA-e Maxa Mosleya, sada se se suočava sa novom, potencijalnom opasnošću. Istina, Button nema tako kompleksan temperament kao Alonso, a Hamilton je sada mnogo iskusniji i smireniji, tako da bi sklad u ekipi iz Wokinga mogao da potraje, ali samo je pitanje - do kada?! Oba vozača nesporno su veoma talentovana i brza, samo neko, ipak, mora biti u podređenom položaju...

Seriju poslednjih zimskih testova na stazi Catalunya, iskoristio sam za razgovor sa oba britanska šampiona iz McLarena. Lewis Hamilton, rođen 7. januara 1985. godine u mestu Tewin, čovek koji je osvojio šampionsku titulu 2008, te startovao na do sada ukupno 52 GP trke, u 11 pobedio i osvojio 17 pol-pozicija, bio je moj prvi sagovornik...

Vrele Gume: Kakvi su prvi utisci o ponašanju novog bolida MP4-25 na ovoj stazi?
Hamilton:
Veoma povoljni, odnosno, mogu reći da sam zadovoljan. Još uvek je njegovu brzinu teško proceniti, jer ne znamo šta rade ostali, bućući da ovde neko vozi sa 160, a neko sa 10 kg goriva. No, očekujem da ćemo ove godine biti veoma konkurentni. Najbitnije je da nastavimo sa radom i razvojem, pa će i rezultati sigurno doći. Uveren sam u to!

Vrele Gume: Koliko Vas brine konkurencija?
Hamilton:
Za sada, ne toliko. Fokusirani smo na svoj program i za svaki dan imamo tačne zadatke i obaveze koje treba da ispunimo. Trenutno je samo to važno, ali kada počne sezona, sigurno je da će biti drugačije. Tada ću imati razlog da se zabrinem ako je neko brži od mene.

Vrele Gume: Kako procenjujete situaciju u odnosu na početak prošle godine?
Hamilton:
Mislim da smo u boljoj poziciji u odnosu na to kako je bilo prošle sezone nakon završetka zimskih testiranja. Mnogo boljoj poziciji! Tada smo odmah znali da ćemo imati problema i da bolid nije tako dobar. Sada se pokazalo da bolid ima potencijal i da možemo da ga razvijamo onako kako želimo.

Vrele Gume: Da li je teško kontrolisati bolid sa mnogo više goriva nego što je to bilo do sada?
Hamilton:
Pa, jeste... Međutim, svi mi ćemo imati iste probleme. Budući da nema dolivanja goriva, moraćemo da startujemo sa približno istim količinama goriva, tako da će prva faza trke biti prilično interesantna. Opet, kako se budemo bližili kraju, ponašanje bolida će se menjati i bićemo brži za dve ili čak tri sekunde po krugu. U svakom slučaju, biće interesantno.

Vrele Gume: Kako sarađujete Vi i Button?
Hamilton:
Za sada je sve OK. Nismo se viđali prethodnih dana, ali smo se čuli i razmenuli utiske o bolidu nakon testova u Jerezu. Dobro se poznajemo i potrebno je da komuniciramo. Uostalom, to je u obostranom interesu. Obojica smo svetski šampioni i vozimo za isti tim, što znači da imamo i isti cilj - da pobeđujemo! Međutim, izuzetno je važno da se međusobno uvažavamo, jer samo tako ćemo moći da napredujemo i budemo bolji od konkurencije, koja je, priznaćete, brojna i snažna.

Vrele Gume: Šta očekujete od ove sezone?
Hamilton:
Svakome je cilj da pobedi, pa naravno i meni. To je jasno, ali pored toga, želim da doprinesem timu. Želim da pokažemo našu snagu i tako na najbolji način demostriramo zbog čega je McLaren Mercedes veliki tim i uživa takav ugled u svetu F1.

Narednog dana ukazala mi se prilika da popričam sa aktuelnim svetskim šampionom. Jenson Button, rođen je 19. januara 1980. u mestu Frome. Godina 2009. bila mu je najuspešnija u karijeri, a startovao je na 170 GP trka, u 7 pobedio i zabeližio 7 pol-pozicija.

Vrele Gume: Šta se dogodilo kada Vam je na stazi stao bolid?
Button:
Teško je precizno reći, ali mislim da je elektronika. Bolid je samo odjednom "umro". Motor je zaćutao! Nadam se i verujem da nije u pitanju neki veći kvar, već samo manja greška koja će brzo biti otklonjena, tako da možemo da nastavimo sa testiranjem. Tako nešto se često dešava na ovim probama.

Vrele Gume: Da li ste, generalno, zadovljni bolidom?
Button:
O, da! Smatram da ima potencijal. Veoma brzo sam se navikao na njega i mislim da neću imati problema da se takmičim i da budem konkurentan.

Vrele Gume: A kako ste se navikli na novi tim?
Button:
Dobro, zapravo fantastično... Svi su u ekipi izuzetno profesionalni, motivisani i spremni da rade. Atmosfera je prijatna i zaista dobro komuniciramo, a to mi mnogo znači. Praktično, osećam se kao kod kuće.

Vrele Gume: Kako će rivalstvo Vas i Hamiltona uticati na rezultate?
Button:
Nadam se da će to biti pozitivno. Obojica smo Britanci i svetski šampioni. Imamo iskustva u F1 i znamo tačno do koje mere možemo da idemo sa rivalstvom. Nema vozača koji će olako prihvatiti da bude “broj 2” u nekom timu. Svi žele da budu “broj 1” i da pobeđuju. To je normalno i sasvim ljudski. Bitno je samo da ne ugrozimo interese tima. Svesni smo da je pred nama veliki posao i 19 trka na kojima treba da se dokažemo. Ipak, ne znam šta će se događati tokom sezone i ko će biti uspešniji. To ćemo tek videti, ali osećam da će borba biti prilično izjednačena, te da ćemo imati iste uslove.

Vrele Gume: Da li ste se navikli na veću masu bolida?
Button:
Još uvek se privikavam. Znate, teško je usporavati bolid koji nosi i do 100 kg goriva više nego prošle godine. To je jedno sasvim novo iskustvo, koje može da se isproba na simulatoru, ali u praksi je opet malo drugačije. Ipak, nadam se da će sve biti OK i da će ovo biti jedna veoma dobra godina za nas... I naravno mene, lično.

Vrele Gume: Ima li neka trka ili momenat koji očekujete sa posebnim nestrpljenjem?
Button:
Pored početka sezone, ima nekoliko staza na kojima je bilo izmena, a ona u Južnoj Koreji je sasvim nova. To će biti novi izazov za mene, ali i celu ekipu. Nadam se da nas očekuje jedna interesantna godina, puna uzbuđenja i uspeha!

ekskluzivno iz Barcelone, Zoran Živkov
foto: Zoran Živkov
zoran.zivkov@vrelegume.rs
2340
Postavljeno: 15.04.2010

Arhiva: Intervju

Rubrika: Intervju
Postavljeno: 02.02.2017

Gabor Saghmeister
Tekst sa video prilogom!

Naš dežurni delegat na Dakar reliju, Gabor Saghmeister, nakon brutalnih trasa Južne Amerike, opušta se u svojoj omiljenoj subotičkoj piceriji “Boss”. Sjajna prilika da nam u jednom dahu prepriča svoje utiske


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 17.07.2013

Hotel Premier Aqua

Vrdnik, živopisno selo u podnožju Fruške Gore, sada je i u mapama luksuznog turizma


Rubrika: Intervju
Postavljeno: 11.06.2013

Andrej Epifanov - LUKOIL

OAO „LUKOIL“ je jedna od najvećih međunarodnih vertikalno integrisanih naftnih kompanija, koja obezbeđuje 2,2 odsto svetske proizvodnje nafte. Vodeće pozicije kompanije rezultat su dvadesetogodišnjeg rada na širenju resursne baze, zahvaljujući povećanju obima delatnosti i zaključivanju strateških poslova.


Milan Vukasović

26.02.2013

Gabor Sagmeister

14.02.2013

Aleksandra Đurđević, direktor Delta Automoto

30.01.2013

Gabor Sagmajster

21.02.2012

Sebastian Vettel

24.06.2011

Alain Prost Tekst sa video prilogom!

11.01.2011

Manolito Vujičić

25.10.2010

Dmitry Vukulov

18.10.2010

Sebastien Loeb

13.08.2010

Mikko Hirvonen

08.07.2010

Jenson Button i Lewis Hamilton

15.04.2010

Sanja Blečić, direktor Go.Ta Car, Novi Sad

12.04.2010

Gabor Saghmeister

19.02.2010

Emerson Fittipaldi

30.01.2010

Vuk Vučević

24.12.2009

Sebastian Bourdais

29.10.2008

Lewis Hamilton

07.10.2008

Kirby Chambliss

09.09.2008

Mikko Hirvonen i Jari-Matti Latvala

02.09.2008

Sir Frank Williams

25.08.2008

Fernando Alonso

26.06.2008

General Stojadin Jovanović

13.06.2008

Vojo Miladić
direktor Porsche Leasing SCG d.o.o.

20.05.2008

Srećko Mrganić
Carinarnica Novi Sad

26.03.2008

Robert Kubica

07.03.2008

Ivan Krstić i Vladan Popović

30.01.2008

Porsche Novi Sad

26.12.2007

Sebastian Vettel

26.11.2007

Nico Rosberg

02.11.2007

Prof. dr Milan Vujanić

03.10.2007

Mark Webber

01.10.2007

Graditelj Group

18.09.2007

Stanko Radić

08.08.2007

Nenad Plattner

14.06.2007

Ivan Jauković

23.05.2007

Anđelko Trpković

19.03.2007

Flavio Briatore

28.12.2006

Scott Speed

06.12.2006

Gil de Ferran
sportski direktor ekipe Honda

09.11.2006

Bernie Ecclestone

14.10.2006

Luca Marmorini,
tehnički direktor ekipe Toyota

29.08.2006

dr Predrag Bubalo
ministar privrede u Vladi Republike Srbije

22.07.2006

Giancarlo Fisichella

28.06.2006

Ralf Schumacher

15.03.2006

Vitantonio Liuzzi

17.02.2006

Tiago Monteiro

04.01.2006

Fernando Alonso

21.09.2005

Christian Horner, šef ekipe Red Bull Racing

07.09.2005

Martin Whitmarsh, generalni direktor McLaren Mercedes F1 Teama

24.08.2005

Jarno Trulli

09.07.2005

Kimi Raikkonen

24.06.2005

Michael Schumacher

12.01.2005

Mike Gascoyne, tehnički direktor ekipe Toyota Racing

20.12.2004

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: