Online plus

Jeff Gordon

Odlazak legende u penziju

Bez obzira da li ste kao većina Amerikanaca koji smatraju da NASCAR nije sport već način života ili ostatak sveta, koji ga vidi kao dosadnu vožnju u krug, šanse su velike da znate ko je Jeff Gordon


Ovaj legendarni vozač je promenio način na koji su ljudi gledali na najpopularniji američki auto sport početkom 1990.-ih godina i postao jedan od retkih vozača koga su mediji jednako voleli kao i mrzeli (o razlozima zašto nešto kasnije). Gordon je nedavno objavio da će se penzionisati na kraju 2015. godine zbog sve češćih problema sa leđima, iako je u prošloj, sezoni 2014., pokazao da je i dalje jedan od najboljih vozača i pored toga što ima 44 godine. Njegov #24 Chevrolet za Hendrick Motorsport je postao jednako prepoznatljiv kao i Schumacherov Ferrari ili Loebov Citroen, iako će se mnogi složiti da Gordon nije bio čak ni najbolji američki vozač. Tu čast mnogi daju legendarnom A.J. Foytu, ali je Gordon tokom cele svoje karijere imao nešto čime se nijedan drugi američki vozač nije mogao pohvaliti.

Ovo je biografija Jeff Gordona
Jeffrey Michael Gordon je rođen 4. avgusta 1971. godine u malom gradiću Valeho u američkoj saveznoj državi Kaliforniji. Njegovi roditelji, Carol i Will, su se razveli nedugo posle njegovog rođenja, a Jeff i njegova sestra Kim su odlučili da žive sa majkom.

Dok je Kim uvek bila mirna i povučena osoba, Jeff nikada nije imao mira i uvek je bio u pokretu. Carol se uskoro ponovo udala za medicinskog tehničara John Bickforda, koji će kasnije da igra ključnu ulogu u Jeffovoj karijeri. Johna je jako interesovao auto sport, a u slobodno vreme je vodio malu kompaniju koja je modifikovala invalidska kolica po željama kupaca. Kada je Jeff imao samo četiri godine, John je modifikovao njegov bicikl i Jeff je počeo da se takmiči u BMX šampionatu.

Iako je većina konkurenata bila daleko starija, Jeff je uspevao da pobedi većinu trka u kojima se takmičio. Godinu dana kasnije, prešao je u takozvanu „quarter-midgets“ klasu malih skutera, ali u samom početku nije imao većih uspeha. Međutim, nakon rada sa familijom, rezultati na stazama su stigli. Jeff je uskoro postao najbolji vozač u šampionatu ne samo zahvaljujući svojoj agresivnoj vožnji već i zbog načina na koji je umeo da čita druge vozače i svoj automobil.

Tokom 1978. godine, Jeff je pobedio 35 trka i postavio mnoge rekorde koji postoje do današnjeg dana. Za sezonu 1979., familija je odlučila da se priključi nacionalnom šampionatu, gde je Jeff pobedio čak 52 trke i prošetao se do titule. Koliko je on bio dominantan možda najbolje pokazuje podatak da su organizatori počeli da nude trofeje za drugo i treće mesto - nešto što je pre bilo nečuveno u ovom šampionatu.

1981. godine, John je zaključio da je Jeff spreman za „go-karts“, koji su bili značajno veći i moćniji, a takođe su voženi na dužim stazama. Rezultat je bio isti - u spomenutoj sezoni, Jeff je vozio 25 trka i pobedio sve. Iako je već tada imao talenat da se takmiči u elitnijim šampionatima, svaka sledeća serija je zahtevala i vozačku dozvolu - nešto za šta je u americi potrebno da vozač ima minimalno 16 godina. Narednih godina, Jeff će provesti vreme u nekoliko različitih šampionata sa velikim uspehom, a kada je napunio 13 godina, došao je i prvi test u takozvanom „sprint“ automobilu koji je korišćen u amaterskim NASCAR serijama.

Ovakvi automobili su razvijali preko 700 ks i bili daleko moćniji od većine onih koje je Jeff pre vozio, a uskoro je dobio specijalnu pozivnicu za jedan od nezvaničnih testova. Mladi Gordon se oduševio i od tog momenta je znao da želi da karijeru posveti ovom sportu. Na pitanje zašto je izabrao NASCAR umesto neke druge serije, Jeff će kasnije da izjavi da je to jedini auto sport gde vozač igra kompletnu ulogu, a ne automobil.

Međutim, Jeff je i dalje imao samo 13 godina i morao bi da čeka dodatne tri godine da bi počeo da se takmiči čak i u amaterskom šampionatu. Iz navedenog razloga, njegov očuh John je počeo da traži rupu u zakonu i uskoro je našao u „All-Star Sprint“ seriji na Floridi, koja nije imala pravilo o minimalnim godinama. U februaru 1985. godine, Jeff se pojavio na prvoj trci u sezoni i uspeo da završi na drugoj poziciji. Njegovi rezultati su uskoro dobili pažnju poznate američke sportske TV stanice ESPN, koja je odlučila da uradi reportažu o njegovoj karijeri.

Pošto Kalifornija nije država u kojoj je automobilizam zastupljen u velikoj meri, porodica odlučuje da se preseli u Indijanu tokom 1986. godine. Početne godine su bile teške a Gordonovi su uspevali nekako da plate račune, dok se Jeff trkao uglavnom preko vikenda u lokalnim šampionatima. Pošto je njegova karijera u Americi i dalje bila limitirana zbog nedostatka vozačke dozvole, tokom sezone 1988. Jeff je vodio 15 trka u Australiji i na Novom Zelandu i uspeo da pobedi u 14.

Kada je mladi Gordon konačno dobio vozačku dozvolu, odmah je počeo da se takmiči u amaterskom USAC šampionatu gde je proglašen za početnika 1989. godine i šampiona 1990. godine. Već tada se njegovo ime pročulo i mnogi sponzori su želeli da potpišu ugovor sa mladom zvezdom.

Jeff se dvoumio između Indy i NASCAR šampionata, ali kada je provozao automobil iz najjače NASCAR Winston serije - odluka nije bila teška. Jeff je NASCAR karijeru počeo u Busch seriji, koja je bila druga liga, za mali tim Connerty Racing, i u njemu je proveo samo četiri trke. To je bilo dovoljno da privuče pažnju nešto moćnijeg Bill Davis Racing tima, koji je takođe u timu imao i glavnog inženjera Ray Evernhama. Jeff i Ray su postali bliski prijatelji i u prvoj sezoni to je rezultiralo sa 11. mestom u generalnom plasmanu i proglašenjem za početnika godine. Sezona 1992. je bila još bolja - Jeff je dobio tri trke i završio na odličnoj četvrtoj poziciji, što je privuklo pažnju mnogih zvučnih timova iz najjače Winston serije.

Gordon je ispred sebe imao ponude dva veoma moćna tima. Jedan od njih je bio Roush Racing, za koga je Jeff originalno želeo da potpiše pošto je želeo da zadrži vernost Fordu, koji mu je pružio veliku šansu u slabijim serijama. Međutim, zahtevao je da glavni inženjer Ray stigne u paketu sa njim, što je Roush odbio. Onda je usledeo poziv iz velikog Hendrick Motorsportsa, koji je koristio Chevrolet i uskoro je potpisan višegodišnji ugovor.

Jeff je debitovao u najjačoj Winston seriji u poslednjoj trci sezone 1992., koja je vožena na Atlanta Motor Speedway. Mnogi do današnjeg dana smatraju ovu trku najvećom u istoriji automobilskog sporta. Ne samo što je debitovala buduća zvezda kao što je Gordon, već je to bila poslednja trka u karijeri kralja NASCAR-a Richard Pettya, koji je odlučio da se penzioniše posle 27 godina, 200 pobeda i sedam šampionskih titula. Ako to nije dovoljno, onda su Alan Kulwicki, Bill Elliott i Davey Allison učinili šampionsku borbu veoma zanimljivom, a Kulwicki je osvojio šampionat samo zato što je vodio jedan krug više od Elliotta. Sve do sezone 2013., ovo će biti najuzbudljivija sezona u NASCAR-u gde je šampiona odlučio samo jedan bod. Jeff se nije proslavio u svojoj prvoj trci za novi tim i završio je tek na 31. poziciji.

Za sezonu 1993. Jeff je dobio višegodišnjeg sponzora u vidu poznate firme DuPont, ali timu nisu davane velike šanse. Veliku prednost su ipak imali Terry Labonte, šampion iz 1984. godine, kao još jedan veteran, Ken Schrader. Međutim, Jeff je pokazao svoj talenat već na početku sezone, kada se kvalifikovao na pol poziciju za legendarnu Daytonu 500, što je bio prvi put u istoriji ove trke da je početnik bio najbrži. U svojoj prvoj punoj sezoni sa novim timom, Jeff nije uspeo da pobedi, ali je u 30 startova imao sedam „Top pet“ finiša i 11 „Top 10“ finiša, što je bilo dovoljno za 14. mesto u generalnom plasmanu.

Sledeća sezona je bila mnogo uspešnija. Jeff je pobedio dve trke, uključujući i prvu NASCAR trku na legendarnom Indianapolis Speedwayu i završio na odličnom osmom mestu u generalnom plasmanu. Već tada su počela poređenja sa ikonom ovog sporta Dale Earnhardtom, koji je verovatno bio najbolji vozač tokom 1980.-ih godina. Poznat pod nadimkom „The Intimidator“, Earnhardt je važio za veoma prljavog vozača, ali je takođe bio jako popularan zato što su mnogi videli sebe u njemu. Earnhardt je odrastao u siromašnoj familiji i uvek je ostavljao srce na terenu, pa mnogima nije smetalo što bi često slupao „bogate tatine sinove“ da dođe do rezultata.

Preko noći, Jeff je postao suprota, ali jednako uspešna verzija Earnhardta. On je, ipak, dolazio iz stabilne familije, vozio je jako čisto i kroz karijeru nije morao da radi svakakve poslove da preživi. Iz tog razloga, navijači su se podelili u dve grupe, a iako je Earnhardt imao više navijača zbog svog dugogodišnjeg iskustva, Jeff je privlačio uglavnom mlađe navijače. Iz istog razloga on je uspeo da preokrene i imidž celog NASCAR-a i posle dužeg vremena postao prvi vozač koji je pritom bio obrazovan i koji je kroz niže klase uspeo da stigne do vrha.

Sezona 1995. se pokazala odličnom za Jeffa. Pobedio je sedam trka na putu do svoje prve titule u karijeri da bi sledeće sezone dodao još deset pobeda. Međutim, u sezoni 1996. titulu je osvojio njegov klupski kolega Labonte. Sezona 1997. je bila još jedna od uspešnih sa još deset pobeda i novom titulom, kao i pobedom na čuvenoj Daytona 500 trci, ali ako ćemo morati da tražimo njegovu najbolju sezonu to je svakako bila 1998. Ne samo što je pobedio u 13 od 33 trke, što je rekord u modernoj klasi, već je dodao i 26 „Top pet“, 28 „Top 10“ i sedam pol pozicija na putu do treće titule u karijeri.

Jeff je počeo sezonu 1999. sa novom pobedom na Daytona 500 i sezonu je završio sa sedam pobeda, ali ovaj put nije uspeo da odbrani titulu. Mnogi veruju da je razlog ležao u tome što je Ray Evernham napustio poziciju glavnog inženjera zbog osnivanja sopstvene ekipe, pa se narednih godina #24 tim dosta mučio. Nakon što je pobedio u samo tri trke u sezoni 2000. i nakon što je novi glavni inženjer Robbie Loomis dobio dosta kritika, Jeff je odlučio da dokaže da kritičari nisu u pravu. Sezona 2001. je počela odlično i već sredinom je postalo jasno da je Jeff na pragu nove titule. Nakon šest pobeda, Jeff se probio na treće mesto po broju titula (četiri), a samo Petty i Earnhardt su imali više (sedam). Međutim, Jeff je svoje titule osvojio do svoje 30. godine - nešto šta je Pettyiju uspelo dva puta, a Earnhardtu samo jednom.

Sezona 2002 se ponovo pokazala lošom. Zbog privatnih problema i razvoda od svoje žene Brooke, Jeff nije bio u stanju da se kocentriše na novu titulu. Morala je proći čak 31 trka do nove pobede, a iako je u sezoni osvojio pobedio solidne tri trke, rival Tony Stewart se prošetao do titule. U istom periodu, Jeff je polako počeo da gubi medijsku pažnju. Nekadašnji glavni rival Dale Earnhardt je poginuo godinu dana ranije, a u NASCAR su stigla neka nova imena kao što su Matt Kenseth, Kurt Busch, Ryan Newman i Jeffov novi klupski kolega Jimmie Johnson.

Upravo je Jeff naterao svoj tim Hendrick Motorsports da pruži šansu mladom Johnsonu i čak postao i delimični vlasnik njegovog #48 tima. Ovaj potez se pokazao kao pun pogodak - do kraja sezone 2014. Johnson je osvojio šest šampionskih titiula i pobedio u čak 70 trka. Jeff je nastavio da vozi solidno i narednih godina. Pobedio je tri puta u sezoni 2003., pet puta u 2004., četiri puta u 2005., dva puta u 2006. i šest puta u 2007., ali bolje od drugog mesta u generalnom plasmanu nije mogao.

Šta je tačno bio problem? Pre svega, posle dugo godina igranja sporedne uloge, Ford je počeo da beleži jake rezultate, a od sezone 2005. NASCAR je predstavio i novi „playoff“ sistem bodovanja. Ovaj sistem bi brisao poene posle prvih 26 trka i samo deset poslednjih trka bi igrale ulogu u šampionatu. To se posebno primetilo 2007., kada je Jeff pored šest pobeda uspeo da zabeleži i 21 „Top pet“ finiša i čak i da osvoji najviše bodova u celoj sezoni. Međutim, Johnson je vozio bolje u „playoffu“ i osvojio pet uzastopnih titula u periodu ranih 2000.-ih godina.

Godina 2008. se pokazala najgorom u Gordonovoj karijeri. Po prvi put u 15 godina Jeff nije uspeo da pobedi na nekoj trci, a doživeo je i teži sudar tokom trke u Las Vegasu. Upravo je ova trka oštetila njegova leđa, što mu pravi probleme do današnjeg dana. Moralo je proći čak 47 trka do nove pobede i to u Teksasu, čime je Jeff pobedio na svakoj NASCAR stazi sa izuzetkom Majamija. Iako je vozio solidno i narednih godina i beležio pobede, Jeff nikada više nije bio ni blizu da osvoji titulu, a najbolji plasman mu je bio šesto mesto u poslednje dve sezone.

Samo mesec dana pre početka sezone 2015., Jeff je objavio da će se penzionisati na kraju šampionata, a kao razlog je spomenuo da želi da se posveti porodičnim obavezama, kao i da spreči bolove u leđima. Njegovo mesto je popunio mladi Chase Elliott, sa čijim ocem Billom je Jeff vodio velike borbe tokom 1990.-ih godina.

Za kraj ćemo da vam predstavimo statistiku u karijeri Jeffa Gordona.

U periodu od 1992.-2014., Jeff je pobedio u 92 trke, što ga stavlja na treće mesto večne liste. Prvo mesto i dalje zauzima Richard Petty sa 200 pobeda dok David Pearson ima 105 pobeda. Od aktivnih vozača, najbliži je Jimmie Johnson sa 70 pobeda.

U svojoj karijeri Jeff je vozio 761 trku, što ga stavlja na 11. mesto večne liste. Od sezone 1992., Jeff nije propustio trku, a kada se zna da će voziti dodatnih 36 trka u sezoni 2015., to će da ga pomeri na devetu poziciju.

Jeff je pobedio 12% voženih trka, a od aktivnih vozača samo je Jimmie Johnson uspešniji (15%). U NASCAR istoriji on zauzima solidno 12. mesto dok je prvoplasirani Herb Thomas, koji je pobedio 21% voženih trka.

Jeff je osvojio četiri titule u karijeri. Samo Richard Petty i Dale Earnhardt sa po sedam i Jimmie Johnson sa četiri imaju više.

Jeff Gordon je bio pobednik tri Daytone 500, pet Brickyarda 400 na Indianapolisu (rekord) i šest Southerna 500 na Darlingtonu.

Zoran Tomasović
2489
Postavljeno: 26.11.2015

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

Synyster
26.11.2015 02:00
7
0

Nisam ga nikad nesto voleo, ali definitivno spada u Top 5 vozaca u istoriji NASCAR. Po mom misljenju lista bi bila David Pearson, Richard Petty, Cale Yarborough, Dale Earnhardt i Jeff Gordon.
Gordon je u medjuvremenu pobedio jos jednu trku tako da je njegova statistika na kraju karijere 797 trka, 93 pobede, 475 Top 10 i 81 pol pozicija.

Bozo
26.11.2015 08:15
5
0

Ovaj naslov ste postavili na naslovnici pretproslog stampanog izdanja, a unutra nigdje teksta.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: