Klasika

Kolekcija dr Jakoba Bernee

Ferrari Made in Austria

U kolekciji oldtajmera dr Jakoba Barnee, nadomak Beča uvek se nadje neki staritet, sa zanimljivom pričom. Naša decembarska poseta ovom muzeju nije bila izuzetak


Graf & Stift

Niskobudžetni Sarajevski atentat
Istorija je zabeležila da se nadvojvoda Franc Ferdinand, tokom svoje kobne posete Sarajevu vozio u automobilu marke “Graf & Stift”. Originalni automobil čuva se u Vojnom muzeju u Beču, kao eksponat od neprocenjive vrednosti.

Samim tim za potrebe snimanja dokumentarnih i igranih formi vezanih za Sarajevski atentat, rešenje je izrada replike. Dr Barnea je već dugo u biznisu iznajmljivanja automobila za filmove. Godine 1982. naručio je izradu replike “Graf & Stifta”. Kao osnova poslužila je produžena šasija VW-ove Bube. Motor je ostao nazad iza zadnje klupe, a u prostoru gde bi trebalo da se nađe motor , smešten je rezervoar. Ova replika opsvanula je 2003. na licu mesta, u Sarajevu, za potrebe snimanja BBC-jevog dokumentarca.

Miroslav Šosberger

Spasilac Citroena
Proizvođač automobila “Rosengart” manje je poznat van Francuske. Nakon Drugog svetskog rata, ova mala kompanija nije našla svoje mesto u “Ponsovom planu” podele rada u tamošnjoj automobilskoj industriji. Sa scene nestaje polovinom 50-ih. Ipak, priča kako je Rosengart svojevremeno spasio jednog od giganta auto industrije, danas je utkana u urbane legende.

Ranih 30-ih, pogođen globanom ekonomskom krizom, Andre Citroen, ozbiljno razmišlja da stavi katanac na firmu. Njegov prijatelj Lusijen Rosengart, velikodušno mu daje pozajmicu, koja će biti ključna za razvoj revolucionarnog modela Traction Avant. Upeh ovog automobila pojačan je činjenicom da je kompanija Rosengart koristila njegovu mehaničku osnovu za sopstveni model Supertaction.

Ovaj francuski raritet u kabriolet formi, definitivno je jedan on najinteresantnijih eksponata u muzeju dr Barnee.

     

Exponati muzeja

 

Skoro pa kao Ferrari
Da niko nije prorok u svom selu, na svojoj koži je itekako osetio, nesuđeni austrijski auto magnat Ginter Ledl . Tokom 70-ih ovaj biznismen proizvodio je bagije na bazi VW-ove mehanike. Godine 1981. odlučuje se da pokrene proizvodnju sopstvenog modela nazvanog AS. Iako je AS izgledao kao superautomobil, on zapravo to nije bio. Motori su bili Fordovi zapremine od 1,3 i 1,6 litara i isporučivali su 68 odnosno 103 ks. Pošto nije uspeo da se uklopi u kategorizaciju automobila prema austrijkom zakonu, Ledl je bio prinuđen da se koncentriše na izvoz. Samo se 17 primeraka ovog automobila našlo na putevima u Austriji i to tek nakon sudske odluke. Novi zakoni o katalizatorima stupaju na snagu 1987. Mala firma kao što je Ledl nije mogla ih isprati a da ostane cenopvno konkurentna. Jedan od ukupno 249 proizvedenih AS-ova deo je postavke muzeja, koji se zapravo nalazi samo 10 kilometara od pogona gde se proizvodio. Nije se baš daleko odvozao.

     

Ledl AS

 

PS:
Organizaciju našeg putovanja poverili smo kompaniji Fudeks koja već duži niz godina održava redovne polaske ka Beču u dva termina dnevno. Pored Beča, Fudeksovim autobusima možete stići i do Skoplja, Trsta, Mestre, Vićence, Bolonje, Firence, Budimpešte, Pariza, Makarske i Šibenika.

     

Rosengart Supertraction Cabrilolet

 
Tekst: Miroslav Šosberger
Fotografije: Vrele Gume
2860
Postavljeno: 04.01.2017

Arhiva: Klasika

Rubrika: Klasika
Postavljeno: 03.10.2017

Fićijada svih fićijada
Tekst sa video prilogom!

Proslava 60. godina proizvodnje Seata 600 u Španiji i obaranje Ginisovog rekorda u broju SEAT-ovih automobila na jednom mestu održana je na stazi “Catalunya”


Rubrika: Klasika
Postavljeno: 09.09.2017

Vienna Classic Days 2017
Tekst sa video prilogom!

Pod sloganom „Oldtajmeri su našli grad po svojoj meri“, preko 150 starovremenkih automobila i poneki motocikl, okupirali su poslednjeg vikenda avgusta centar Beča. Druženje je svakako imalo notu pokazivanja, mada nije izostala ni takmičarska komponenta


Rubrika: Klasika
Postavljeno: 08.07.2017

Tatra museum – Austria
Tekst sa video prilogom!

U mestu Steinabrückl 40 km južno od Beča, nalazi se zanimljiv porodični muzej posvećem automobilima marke Tatra. Muzej su zajedno osnovali Oskar Pič Senior i njegov sin imenjak. Naime stariji Oskar, rođen 1918, bio je poslednji živi inženjer koji je radio u timu legendarnog konstruktora Hansa Ledvinke


Cadillac Fletwood Series 75 iz 1937 Tekst sa video prilogom!

30.05.2017

Oldtimer Show 2017 Tekst sa video prilogom!

22.04.2017

Subary Justy Tekst sa video prilogom!

08.02.2017

Kolekcija dr Jakoba Bernee

04.01.2017

Vienna Classic Days 26-28. avgusta 2016.

02.09.2016

Volkswagen „buba“

18.06.2016

BMC Mini

17.05.2016

Morris Marina

11.05.2016

Ferrari F40

07.05.2016

10. Skup udruženja istoričara automobilizma

25.04.2016

Oldtimer Show - Budimpešta 2016.

13.04.2016

Ford Fiesta

12.03.2016

Mazda RX-7

10.12.2015

Mercedes-Benz SL

04.12.2015

Istorijat SAD – Plymouth Duster

09.10.2015

Chevrolet Vega

15.09.2015

Aston Martin Lagonda

17.08.2015

Autobianchi A112

15.08.2015

Chrysler Imperial YS

16.07.2015

Citroen Dyane

07.07.2015

Studebaker Lark

23.06.2015

Chevrolet Chevelle SS

11.06.2015

Citroen DS

22.05.2015

Renault 5

25.03.2015

Porsche 924, 944 i 968

16.03.2015

Chevrolet Camaro

12.02.2015

Ford Flathead V8

30.01.2015

Continental Mark II

27.01.2015

Pontiac GTO

09.01.2015

Mazda Cosmo Sport

05.12.2014

Chevroletovo ispisivanje istorije

15.10.2014

Lincoln Zephyr

23.09.2014

Istorijat - Ford Model 40 Speedster

05.05.2014

1938 Phantom Corsair Tekst sa video prilogom!

05.04.2014

General Motors Futurliner Tekst sa video prilogom!

21.03.2014

Willys Knight

09.01.2014

Edsel

03.09.2013

Zastava 101 Tekst sa video prilogom!

01.03.2013

Lamborghini Miura

28.04.2011

Ferrari Classiche

01.07.2010

Honda CRX

13.04.2010

Mercedes Pullman

18.02.2010

Honda S 500

15.01.2010

Bolidi Formule 1

10.10.2009

Porsche 917

11.07.2009

BMW 2002tii

03.06.2009

BMW M3 E30

07.05.2009

VW Golf I GTi

13.04.2009

Mercedes 190E 2.3-16

24.03.2009

Audi Quattro

15.01.2009

Saab 96

12.12.2008

Volvo serije 200

07.11.2008

Ford Capri

10.10.2008

Lamborghini 350 GT

06.08.2008

Mercedes 300 SEL 6,3 W109

17.06.2008

Mazda 1500/Luce

14.05.2008

Citroen SM

02.05.2008

BMW Isetta

14.03.2008

Fiat 124 Spider

22.02.2008

Renault Floride/Caravelle

18.01.2008

Automobilski ponos SSSR-a

25.12.2007

Datsun 240 Z

30.11.2007

Oldsmobile Toronado

16.10.2007

Triumph Spitfire

03.08.2007

Rolls-Royce Silver Shadow

27.06.2007

Peugeot 404

18.05.2007

Peugeot 402 Anreau

31.03.2007

Ford Continental Mark II convertible

27.02.2007

BMW 507

30.11.2005

Mercedes-Benz S klase W 126

28.09.2005

Citroen DS - 50 godina

02.09.2005

Cord 810-812

29.07.2005

Porsche 911

25.06.2005

Austin Mini Morris

26.05.2005

BMW 2000

19.04.2005

Lancia Aurelia

21.03.2005

Jaguar E-Type

25.02.2005

Pontiac GTO

26.01.2005

Ferrari 250 GTO

22.12.2004

Lincoln Continental

26.11.2004

Facel Vega

26.10.2004

Mercedes 230 SL

17.09.2004

CHEVROLET Corvair

18.08.2004

MASERATI Ghibli

15.07.2004

BUGATTI Atlantic

15.06.2004

JAGUAR XK 120

15.05.2004

DODGE Charger

16.04.2004

BMW 507 Roadster

15.03.2004

LANCIA Stratos

15.02.2004

VOLVO P 1800

11.01.2004

CITROEN 2CV

10.12.2003

JEEP Willys

10.11.2003

CADILLAC ELDORADO

10.10.2003

RENAULT Alpine A 110

11.09.2003

MG B

14.08.2003

BUICK Riviera

14.07.2003

OPEL GT

13.06.2003

ALFA ROMEO GT 1300 Junior

7.05.2003

PORSCHE 356

29.03.2003

FIAT Abarth

6.03.2003

LAMBORGHINI Miura

10.02.2003

DELOREAN DMC-12

7.01.2003

MUSCLE CARS

12.12.2002

FERRARI 206/246 GT Dino

19.11.2002

SHELBY Cobra

13.10.2002

CITROEN ID/DS 19

1.10.2002

CHEVROLET Corvette

26.08.2002

Zvezdan
04.1.2017 08:34
7
1

Interesantna priča iz komšiluka. Miroslave, nadam se da idete na sajam u Beču.

Miroslav Schossberger
04.1.2017 11:10
7
1

Hvala Zvezdane. Nadam se da ću uspeti da se organizujem za sajam u Beču,

Bozo
05.1.2017 16:28
4
1

Obicno ne komenterisem Vase tekstove, jer sam, uglavnom, ljubomoran na Vas, Miroslave.
PS Nadam se da cete shvatiti ovo kao salu, ali ima i istine.

Miroslav Schossberger
06.1.2017 09:32
3
1

Poštovani Božo,

Nadam se da će "Ljubomora" da iznedri akciju. Jedan od ciljeva ovih reportaža je da ohrabri čitoce da se i sami malo prošetaju po bližem i daljem regionu i provedu nešto kvalitenog vremena na ovakvim i sličnim mestima. Eto mene put nikako da nanese u bliži komšiluk. Nadam se da ću biti u prilici da posetim muzej "Žeravica", kao i kolekciju motocikla dragog prijatelja Dragana Markuševa u Pančevu. Verujte mi, kod Dragana zaista ima dvotočkaša, koji, u najmanju ruku, mogu biti viđeniji ukrasi svakog facebook albuma.

Evo ideje da se na zanimljiv način počne 2017-ta.

http://013info.rs/vesti/drustvo/kolekcija-motora-oldtajmera-u-garazi-pancevca-foto

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: